Heinäkuun hellemasut 2013 * Kesäkuussa *

Moi piiiiitkästä aikaa! Oon kanssa aktiivisesti täällä lueskellut, mutta ei oo ollut oikeen mitään kerrottava omista voinneista, niin ei sitten oo tullut kirjoteltua. Nyt kuitenkin tuntuu, että alkaa olla sen verran jännät paikat, että päätin vähän kirjoitella omia kuulumisiani.

Eli siis nyt viikon aikana vatsa on roikahtanut "repuksi" tuohon ihan alas ja poitsun pää tuntuu ihan todella matalalla. Viimeyönä tuli säännöllisiä kipeitä supistuksia kaksi tuntia, mutta ne helpottivat tässä päivänmittaan kyllä. Mulla on melkein koko raskauden ollut harjoitussupistuksia aika paljonkin, mutta nämä tämänhetkiset ovat erilaisia. Kestävät pitkään ja ovat todella ikävän tuntuisia.

Hetki sitten käväisin vessassa kun tuntui ihan kuin jotain valuisi ulos ja tadaa, pikkuhousuihin oli tullut palasia limatulpasta!! Iiik! Mulle sopisi oikein hyvin, että poika päättäisi jo tulla. Melko isoa vauvaa meille ollaan veikkailtu, joten pieni ennenaikaisuus ei olisi yhtään pahitteeksi. Kaksi päivää tässä muutenkin on täysiaikaisuuteen. :) Viikolla 33+0 pojan kokoarvio oli 2,4 kiloa, joten nyt pitäs olla jo kolmen paremmalla puolella.

Ilmottelen kyllä tänne miten tilanne tästä kehittyy! Tsemppiä kaikille turvotusten ja muiden vaivojen kanssa, ja tervetuloa uusille munkin puolestani! Kyllä mullakin alkaa olemaan jo mitta täys turvonneiden jalkojen, käsien ja naaman kanssa. Ja huomaa näillä helteillä olevansa viimisillään...Huh... Tietänette mitä tarkoitan :D

Pesco ja poika 36+5
 
pesco isosti tsemppiä synnytykseen jos lähtö tulee piakkoin! Kyllähän tuo kuulostaa jo tosi lupaavalta.:D

Jännät paikat taitaa olla edessä lähiaikoina muutamalla muullakin. ;) Kuinkas Niccin vointi? Entä bellissima, onko lisää merkkejä ilmassa vai onkohan nyt täysiaikaisen odotuksen vuoro? Eikös sinulla ollut huomenna se synnytystapa-arvio?

ON: supistuksia riittää, mutta eihän noissa vielä ytyä ole. Kiusaa tekevät vain ja laittavat jalat jumiin. Ei tahdo veri kiertää kunnolla, puutuu ja polttelee. Yksi päivä tuli melko vetistä valkovuotoa ja joukossa pieni pala limatulppaa. Edellinen yö oli ollut levoton ja vähän tehokkaampia suppareita mahtui joukkon, joten varmaankin alaosastolla tapahtui pieniä muutoksia ja siksi limatulppaakin irtosi. Sen jälkeen tilanne on tasaantunut kun otin muutaman päivän erityisen rauhallisesti. Heti kyllä huomaa jos tulee tehtyä jotain; liitoskipuja tulee tuntuvasti lisää ja niitä vietävän supistuksia. Kauppareissut koko perheen voimin ovat ehkä aika koomisen näköisiä jo; minä työnnän (lue nojaan vasten) ostoskärryjä ja puhisen, lapset juoksevat ympärillä ja hakevat miehen kanssa minun luettelun mukaan ostokset, käännöksissä tarvitaan apua ja eteneminen on hiiidasta. Ja siltikin on vähän väliä pakko pysähtyä kun supistaa. Ennen kassalle pääsyä on aina sellainen olo, että täytyy pitää haarovälistä kiinni ettei mitään putoa!:LOL:

Tsemppiä kuumuuden ja vaivojen kanssa kamppaileville! Onneksi tässä aletaan olla jo loppusuoralla!!!

Äidin onni 35+4
 
hui,pescollahan on lupaavia merkkejä :) oletko ensisynnyttäjä?

itselläni ei oo enää oikeestaan supisteluja ollut.kolme viikkoa olen lomaillut eikä sen aikana oo ollut ollenkaan,töissä kun olin niin oli enempi supisteluja.olen kotonakin pessyt ikkunoita yms siivoillut mutta ei supista niin ei :D tosin ei vielä tarvitsekaan syntyä mutta ei haittais vaikka poika etuajassakin syntyisi :)

onko kellään viisaammalla tietoa tähän;liittoon kun pitäisi ilmoittaa että jää töistä pois ja päivämäärät milloin on palkattomalla äitiys- ja vanhempainlomalla.saan kuitenkin osan äitiysloman palkallisena.niin en ilmeisesti laita sitä milloin aloitan äitiysloman vaan sen päivämäärän milloin en ole enää palkallisella äitiyslomalla?ymmärsiköhän kukaan :D

Na-nu ja poika 33+6
 
No hei:wave:

Täällä vahva epäily lapsiveden lorahduksesta aamulla. Soittelin synnärille ja ohjeet: jos lisää tulee/menkkakipusupparit alkaa lähettävä. Liikeseurantaa tehtävä nyt. Noh muualla kun ovat jatkuvasti sanoneet et herkästi lähettävä näytille jos jotai ilmenee, mut eihän nuo ole kovin hanakoita ottamaan vastaan. Elä tässä sit ohjeiden mukaan aion kyl illanauussa soitella sinne viel. Ku maha on tyhjentyny pitkin päivää, on ihan kivikova, alaselässä paineen tunne ja ei menkkamaisia mut suppareita kuitenkin pitkin päivää. Aamullahan ois aika ä.polille ja kalvot puhki, mut matkaa synnärille n. 85 km ettei aina tartteis oottaa sitä viimestä hätää. Kuitenkin ensisynnytys ja kaksoset ois tulossa.

Nicci ja jäbät 36+6
 
Na-nu en ole ensisynnyttäjä :) 2,5v poika tuossa hyörii jo entuudestaan! Ei ole tullut enempää limpatulppaa ainakaan niin, että olisin sen huomannut. Huomenna on se 37+0, eli vauva ei olisi enää ennenaikainen tullessaan. Saa alkaa tosissaan yrittelemään, josko hän sieltä haluaisi pikkuhiljaa tulla! Viimeyönä tuli ensimmäinen todella kivulias supistus, johon heräsin kahden aikaan. Sattui niin paljon, että tuntui, etten pysty hengittämään... Ihan kamala. Mutta siihen se sitten jäi, vain yksi vaivainen kunnon supistus.

Koko tämän päivän tosin on supistellut, mutta nämä ovat vain pitkiä, epämukavan tuntuisia harkkasuppareita, enkä tosiaan voi sanoa edes, että sattuisivat. Kyllähän niiden pitää sattua, että ne todella jotain tuolla kohdunsuulla tekevät. Mutta odotellaan, odotellaan. Tänään saunaan, siivoiltukin on ja jos sitä ukkokulta tarjoilisi vielä sen viimeisen ässän... Heheh :D
 
Heipparallaa :wave: ja tervetuloa uusille :)

Raskausarvista ollut puhetta, mulla arpia tullut rv 20 --> rintoihin, sisäreisiin, pakaroihin ja vasemmalle puolelle lantioon, melko reilustikkin. Masu on vielä arvilta säästynyt, mutta nyt viime päivinä ollut nuo vanhat tähystysarvet niin kipeinä, että luultavasti kohta repeillään mahastakin ja kunnolla :ashamed:

Oma olo on ollut eiliseen saakka ihan hyvä, kovaa närästystä ja suonenvetoja lukuunottamatta. Eilen sitten alkoi aamupäivästä mahan kovottelut epäsäännöllisesti ja alaselkä oli kuin tulessa |O Siiinä olotilaa jonkun aikaa kuulostelin ja kun ei tuntunut helpottavan niin Panadoliin ja kaurapussiin turvauduin.. Näiden avulla ssit supistukset laantuivat ja eivät ole eilisillan jälkeen onneksi takaisin palanneet. Hurjalta tuntui kun ensimmäistä kertaa ihan tosissaan poltteli selkää..vaikka koko raskauden ajan onkin supistellut ihan kiitettävästi. Ensi viikon torstaina olisi sitten neuvolalääkäri ja saapa nähddä onko paikat yhtään kypsyneet. Vielä sais vauva mun puolesta masussa köllötellä ainakin sen kaksi viikkoa :)

Niccille täältä kovasti tsemppejä :heart:

CJ ja poika 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Muistaakohan kukaan mua enää :ashamed: Kirjoittelin hieman kerhonkin puolella omasta tilanteestani, jos joku sen vielä muistaa, niin lyhyesti voisin kertoa, että mies pääsi kotiin oltuaan 2kk sairaalahoidossa ja nyt toipuu kotona. Väsymys hänellä vielä melkoinen ja sairaslomaa jatketaankin edelleen. Mutta pääasia, että paranemaan päin, vaikka väsynyt onkin. Aika paljon asioita jää minulle, mutta ajattelen että väliaikasta tämä vain on ja helpottaa varmaan suuresti kun saa synnytettyä tän masun pois ;) Kaikesta tästä stressistä johtuen jäin sairaslomalle jo 15.4. kun olin jo itse tosi väsynyt kaikkeen, kolmivuorotyö ei enää sopinut siihen, vaan kaikki ylimääränen stressi karsittiin minimiin. Nyt touhuankin aina jotain pientä heti kun vain pieni energiapiikki siihen löytyy. Kuitenkin niin, että vain välttämätön hoidetaan alta pois.

Tänään oli taas sellaset liitoskivut ihan suoraan alapäässä (kohdunsuulla luultavasti) ettei helpottanut, vaikka pysähdyinkin kävellessä, tuntui että paheni vaan. Oiskohan poitsu laskeutumassa lähtökuoppiin?
En lukenut kuin tämän kuun kirjotukset, mutta oletteko jo pakanneet kassia sairaalaa varten? Itse vasta suunnitteluvaiheella. Kuitenkin ajattelin sitä jo piakkoin pakkailla, mä en ymmärrä, mutta musta tuntuu, että poju olisi myös ajoissa liikenteessä, jopa aikasempi kuin siskonsa (38+5 ja 39+4).
Mua ei helteet ole niin vaivanneet tällä kertaa, mä kyllä pyrin nukkumaan joka päivä päiväunet lasten kanssa samaan aikaan. Tai jos ei uni tule niin ainakin lepäilen, en touhua silloin muuta, jotta jaksaa sitten loppupäivän.

Torstaina olisi taas neuvola, jos vaikka muistais tulla päivittelemään silloin uusimmat kuulumiset :)

Tsemppiä niccille ja muille, joilla h-hetki tuntuu jo lähestyvän !!!

Tanni ja poju 35+3
 
Noh, tännehän sitä osastolle jäätiin sit. Taekastukselle illalla tultiin ja sillompa alkoi tulla ekat kivuliaat supparitkin. Kipulääkettä yöksi, pikkasen torkuin. Nyt otin oikein unilääkettä ni pikemminkin virkisti :p. Aamulla viimeistään sit kalvot poks ja tosi toimiin.... Onneksi. Rasittavinta toi odottelu, et lähenkö vai en.

Nicci ja jäbät rv37
 
Nicci voi, että kun jänniittää hirmusesti sun puolesta :) Ajatella sulla on ihan kohta vauvat sylissä <3

tanni_84 Minä ainakin muistan sut kerhon puolelta :) Todella hieno kuulla, että miehesi on päässyt takaisin kotiin :) Paljon tsemppiä ja jaksuja teille <3

Mulla oli eilen taas neuvola, missä kaikki hyvin. Pääsin näkemään vauvaakin ultran välityksellä :) Sielä se masussa köllii rt:ssä ja pää on jo tosi alhaalla. Eilen supisteli illalla useaan otteeseen ja tänä aamunakin supistellut. Ei kuitenkaan vielä kipeitä supistuksia. Saa nähdä, koska poitsu päättää syntyä.

Mandarii ja Pave 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua! Pian on siis ekat hellemasujen vauvat maailmassa!! Paljon jaksamista ja tsemppiä Niccille! Tule sitten heti kertomaan kuulumiset ja poikien mitat meille muille kanssajännääjille kun ehdit :)

Mullakin tänään poksuu 37+0, joten vauva on tosiaan tervetullut kunhan päättää lähteä tulemaan. Tänään on neuvola ja lääkäri. Toivottavasti kaikki on ok :) Vähän jännäilen kun on ollut välillä raskausmyrkytyksen oireita (kuten viimeyönä hirvittävä ylävatsan kiristävä kipu), mutta katsotaan mitä hoitaja ja lääkäri asioista meinaa.

Pesco ja TÄYSIAIKAINEN poitsu <3 JES!
 
Mitämitä?! :D Mulla on mennyt siis totaalisen ohi... Mutta enivei onnea kaksosten johdosta! Mulla tänään neuvolassa hyviä uutisia vain. Vähän oli verenpaine koholla ja pitää tarkkailla paineita ja oloja, ettei ala tulemaan enempää tuntemuksia, jotka viittaisivat myrkytykseen. Kohtu on lääkärin mukaan vähän auennut, kuulemma sormelle auki, mutta kanavaa kuitenkin hyvin jäljellä vielä. Laskettu on ollut kokoajan väärä äitiyskortissa. Oikea LA onki 3.7. Mutta eipä sillä nyt niin väliä ole. Ei tarvi korjata kuitenkaan tuonne tietoihin kun kyse on yhdestä päivästä. Mutta huomenna vasta on virallinen lupa tulla vauvalla, koska laskettu siirtyi päivällä eteenpäin :)
 
Niccille tsempit viimeiseen rutistukseen,jännityksellä odotetaan uutisia :)!

FB ryhmässä myös yksi hellemasu sai vauvan tänään :heart:,uutisia rupee tulemaan lisää kokoajan....oi että pian on toivottavasti itsellänikin uutisia :heart:.

Torstaina poksuu täysaikasuus ja silloin myös äippäpolille meno,näkee taas pikkuisen ultran kautta ja tietää vähän kokoarviota =).

Nyt tallennuksesta kosto ja sit nukkumaan!
Öitä |O.

Emmuli ja Poju 36+5 :heart:.
 
Moikka! jännittävää aikaa kun enemmän ja enemmän vauvauutisia tulossa heinäkuisilta lähitulevaisuudessakin, innolla odotan!

Na-nu kyseli liittoon ilmoittamisesta, se minunkin pitäisi se muistaa tehdä, uskon että liitto haluaa juuri sen päivän, jolta ei saa enää mitään palkkaa. mulla sama et saan ekalta kolmelta kuukaudelta palkan.

tällä viikolla jäin virallisesti äitiyslomalle :) nyt on tullut käytyä synnytysvalmennuksissa ja tutustumassa synnytyssairaalaan, itse synnytykseen suhtaudun jostain syystä koko ajan levollisemmin mielin. onko kukaan ajatellut kokeilla tens-laitetta supistuskipuihin? itse ajattelin kokeilla. mitä muita ajatuksia teillä on kun kaikilla synnytys vääjämättä lähenee??

Elina29 + seesami rv 35+1
 
Edelleen taitavat vain supistukset kiusata sen suurempaa vaikutusta. Viimeyönä huikeat kaksi kivuliasta supistusta tuli, mutta siinäpä se. Harkkoja tulee silti pitkin päivää.. Lantio ja lonkka alkavat olla tuskasen kipeenä ja muljahtelevat ja paukkuvat joka käänteessä. Onneksi ei enää kovin kauaa tarvi odottaa... Tämä sama vaiva oli edellisessä raskaudessa, ja tiedän valitettavasti, ettei tästä enää paluuta ole ja kivut tulevat vain kovenemaan loppua kohden.. :/
 
Niccistä ei vissiin ole vielä kuulunut mitään?

Tannille tsemppiä :heart:

Toivotaan että Pesco pääsee pian tosi toimiin, eikä tarvitse kauaa kipristellä!

Mä toivon että oma jaksaa odotella vielä vaikka pari viikkoa, niin saadaan kuopus putkitukseen ensin... =) Ja miksei jaksaisi, mitään merkkejä tulevasta ei ole vielä ilmassa. Onneksi niin, viikkoja kuitenkin "vasta" 35 kasalla. Eipähän sitten tarvitse kauaa sairaalassa ihmetellä...

Koitetaanpas nyt vielä jaksaa viime metrit :)

Ruttu ja Hilma 35+0
 
Hoi

Nonnii, pojat on nyt kainalossa :heart:

Syntyivät sitten vasta 11.6. Vaikka ma iltana jo tuntemuksia olikin. Suunnitelman mukaan mentiin. Herra A klo 19.24 3110 g ja Herra B klo 19.56 2840 g. Pituudet mitataan kuulma vasta huomisessa tarkastuksessa. Pojat voi hyvin, eli sokerit ja lämmöt ok. Mullaollukin toipumista kun hemppa laski 132 - 82 ja siitä 77. Ja tulehusarvo 125 joten antibioottia ja rautaa menee. 2litraa meni verta kuulma synnytyksessä, että siinä varmaan syy.

Nicci ja jäbät n. 2 vrk
 
Heipparallaa!!

Hurjan paljon onnea Nicci pojista :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

Päivittelen tässä kohta tota etusivun listaakin :)

(.) Täällä vauvan liikkeet alkaa tehdä kipeetä.. : / Kaikki energia menee pakkaamiseen ja pojan hoitoon.. muutetaan nyt viikonloppuna, voitte vaan kuvitella millasta on pakkaa kamoja maha pystyssä apurina 1v8kk vilkas ipana, kun mies on töissä.. :D
 
Onnea Nicille Pojista :heart:. Ihanaa kun näitä uutisia alkaa tulemaan nytte.
Toipumista myös äitille :heart:.

Täällä poksuu tänään 37+0,täysiaikaisuus vihdoinkin :heart:.

Äippäpolilla kävin istukkakontrollissa ja kaikki oli hyvin vauvalla ja istukkakin voi hyvin.
Vauvan painoarvio oli nytten 2700g joten alakäyrillä kasvetaan,vähän hitaasti kasvaa mutta kasvaa kuitenkin :heart:. Seuraava aika on 3vkon päästä,laskettuna päivänä jollei vauva vielä silloin ole syntynyt. Toivottavasti on!!

Emmuli & Poju 37+0 :heart:
 
Onnea Niccille pojista :heart: Ja jospa saisivat äkkiä tulehdusarvot kuriin :)

Täällä poksuillaan 35+0 ja aivan jäätävää tuo kipu, mitä oikean kyljen alla on, kun vauva on majoittunut kohdussa niin tuonne ylös ja oikealle. Missään asennossa (ainakaan jos istuu) ei ole hyvä olla. Ja tästä jos vielä viisi viikkoa pikkuinen kasvaa niin huhhui! Toivottavasti lähtee jossain vaiheessa vähän laskeutumaan!
Muutenpa oli neuvolassa kaikki mallillaan. Ensi viikolla sitten viimeinen lääkäriultra ennen pienen syntymää, jospa sieltä jotain syntymäpainoarviotakin heruis :)
Aletaan kaikki tosiaan elää melkoisen jännittäviä aikoja. Kohta kaikilla on vauvantuoksuinen arki :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä