Heinäkuun hellemasut 2013 * Kesäkuussa *

Ennanniinalle onnittelut tytöistä! :flower: Nopeaa toipumista toivon sinullekin, ei ole ollut helppo synnytys...

Nicci ovatko tulehdusarvot lähteneet laskuun ja hb nousuun?

Tänään oli painoarvio ja nyt pitäisi pikkuisen olla n. 3kg. Eli riippuen koska sattuu putkahtamaan syntymäpaino 3,5-4kg, ehkä. Kuulostaa hyvältä. :)

Vaikka tässä ollaan nyt kolmatta kertaa, on ollut pakko kaivella vanhoista odotuspinoista listaa tarpeellisista asioista. Ja kaikenlaisia asioitahan sitä on vallan unohtanut! Esim. liivinsuojia tilasin juuri. Kaupan pirkat sun muut ovat näiden suihkutissien kanssa olleet aivan turhia. Löysin esikoisen vauva-aikana Pigeon-merkkisiä liivinsuojia, jotka ovat kyllä olleet aivan pelastus tulvalta!!!

Äidin onni 36+6
 
Tänään käytiin vimpassa lääkärineuvolassa. Neidillä painoa arviolta 2244g ja se taas povaa täysiaikaisena alle 3,6kg vauvelia, ihan kuten isotveljetkin. Paikat vielä kiinni, joten mitään lähipäivien synnytystä ei taida olla odotettavissa. Hyvä vaan kun ollaan lähdössä Juhannukseksi miehen siskon luo.

Sain eilen pestyä kaukalon, sitterin ja kantokopan ja ostettua pieniä vaippoja.Joten "pakolliset" hommat on nyt hoidossa ja se taas laskee omaa stressiä huomattavasti. Kuopus kävi eilen korvien putkituksessa ja kitarisan poistolla, joten oletettavasti myös meidän perheessä sairastelu vähenee....:)

Kuinkas siellä elo soljuu kaksosten kanssa Niccillä ja Ennanniinalla?

Hyvää Juhannusta!

Ruttu ja Hilma 35+6
 
Täällä haudotaan pitkään ja hartaasti :D Pari päivää ollut jo viittä vaille, etten ole lähtenyt sairaalaan näytille (soitettu on synnärille, vielä silti kotona). Pisin kipeiden supistusten jakso melkein 5 tuntia, eivät kuitenkaan ihan täysin säännöllisiä, vaan silleen vaihtelevin välein, että aina ajattelin katsoa seuraavan ja päättää vasta sitten, pitääkö mennä vai ei. Ja sitten touhu lopahtaa ja huomaan nukahtaneeni ja aamuyöllä taas uusi rumba kehiin.

Yöunet, mitä ne ovat?!? Nukun öisin 2-3 tuntia, torkun päivisin silloin kun siltä tuntuu/ehtii. Olo on siis aika zombie. Olisi niin luksusta nukkua yksi kokonainen yö. Siitä haaveillessa...

Eilen neuvolassa kaikki ennallaan. Varattiin jo kaikki viimeiset ajat ja siinä sitten iskostui lopullisesti minunkin päähän, että loppumetreillä mennään. Tänään olenkin sitten yrittänyt vauhdittaa tätä epämääräistä "tulee - ei tule - tulee - ei tule" -olotilaa siivoamalla oikein urakalla. Hiki päässä jynssäsin juuriharjalla kylpyhuoneen kaakeleita, illalla vois lämmittää saunan ja käydä vaikka lenkilläkin. Mitäs muuta voisi kokeilla, jotta pääsisi vauvanhakuhommiin?

bellissima 38+0 (herttinen, tasan 2 vkoa laskettuun aikaan!!!)
 
Bellissima, tiedätkö missä vyöhykepisteet ovat? Niitä kannattaa hieroa jaloista ihan reippaasti. Jalassa on sisäpuolella se luu, mikäköhän sen nimi on, nilkassa siis, siitä neljä sormee ylöspäin pitäs olla tosi kipee kohta, sitä hierotaan oikeen kunnolla ja sen luun alapuolella hierotaan tavallaan kantapäätä reippaasti.
Synnytyksessä taas voi helpottaa kun sitä kipeetä pistettä painaa supistuksen aikana sormella. Kokeileppa jos löydät sen pisteen, tosi hankala selittää : /

Ennanniinalle paljon onnea tyttösistä!

Onkos muilla samaa ongelmaa kun mulla, että väsyttää tosi paljon ja mahdollisuudet päiväuniinkin joka päivä, mut heti kun yrittää nukahtaa päivällä, niin alkaa vauva pyörimään mielessä :D ?

Onkos fb:n puolella jo moni saanut vauvansa?

Jaksamista kaikille :heart:

Tanni ja poju 36+5
 
Yöunet taitaa monella olla mitä on.. Täällä taas unta riittäisi. Vähintään 8 tunnin unia nukun enkä silti meinaa saada itseäni ylös sängystä! Joka yö tosin pitää käydä vähintään kerran vessassa noin 5-6 aikaan. Sitten herään 8-9 aikaan. Toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että sairaalassa en nuku sitten yhtään. Viimeksikin meni 3 yötä siellä2-3 tuntia unta per yö..
 
Onpas täällä hiljaista. Ootteko synnyttämässä vai juhannuksen vietossa? :)

Täällä edelleen yhdessä koossa. Juhannus meni rauhallisesti. Supistuksia ollut sopivasti, päivittäin tulee kipeitäkin, mutta ei mitään pidempiä sarjoja. Saattaahan tämä siis vaikka heinäkuullekin mennä:) Olo kuitenkin ihan ok.

Onnellinen79 36+6
 
Jussit juhlittu....tai no juhlittu ja juhlittu,miehen kanssa tuli riitaa anoppilassa ja lähdin kuopuksen kanssa kotiin sieltä ja palasin 4 tunnin päästä takaisin sinne kun olin rauhoittunut ja selvitellyt omaa hormoonihirviö päätäni :)! Ihanat hormoonit vaikka ei pelkästään niiden vika olekkaan,kyllä tais vikaa olla miehessäkin! Kaiken kukkurax miulla putosi miun uusi iphone 5 asfaltille....ja on siis näyttö ihan tuusannuuskana....että voi suututtaa kovi!!!! :kieh:

FB-ryhmään ei Juhannuksena syntynyt yhtään vauvaa mutta ainakin huomiselle on 2 suunniteltua sektiota jos oon mukana pysyny.
Pian varmasti odotettavissa ainakin useampi vauva per viikko kun rupee noita laskettuja aikoja olemaan ensiviikosta alkaen ihan rytinällä :)! Ihanaa :heart:.

Kaveri soitti just tänää että missä meet? Ihan omalla pihalla joo,en siis oo synnyttänyt ni hää sano vaa et oli niin vahva tunne hällä eilen ollu että synnytän yöllä mutta pyh,mie mitää oo synnyttäny. Jospa ens yönä :p.....malttamattomana odotan kyllä jo. Kipeitä supistuksia on ollu joka päivä mutta just niin että 1-2 tullu ja 3 tunnin päästä toiset 1-2.....ai että miten vituttaa...:kieh:. No vauva syntyy sit kun on ite valmis :heart:. Vauvan pää painaa tuonne alas niin kovi että illalla tuntuu siltä kun se tippus tuolta pois,vihloo niin paljon että kyyneleet tulee silmiin,sit alkaa alapäähän polttamaan ja sitä jatkuu vaik kuinka kauan....ei siis puutu kun ne supparit....säännölliset sellaiset :D.


Nyt syömää :p.

Emmuli ja Poju 38+3 :heart:
 
Tänään on ollut hurja vauva-buumi FB-ryhmässä eli siis 3 poikaa ja yksi tyttö on ainakin tähän mennessä syntynyt tän päivän aikana :heart:. Onnittelut nyyttinsä saaneille :heart:.
Oi että,sitä rupee malttamattomana odottelemaan omaa vuoroa.....varsinkii näin vauva-uutisten myötä :heart:.

Jäädään jännämään milloin on seuraava pieni tulossa ja kenelle :)

Emmuli & Poju 38+4 :heart:
 
Kiva Emmuli kun tulet tännekkin kertomaan fb vauvauutisia :D paljon onnea tosiaan vauvansa saaneille!
Kyllähän tässä jo hiukan alkaa jänskättää oma kohtalo :) Kyllä mulla ainaki joka vessakäynnillä käy mielessä, että lorahtaakohan lapsivedet tässä samalla niinkuin esikoisella :) Ei kyllä ole mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta, liitoskivut ja porailutkin vähentynyt, vaikka nyt olen käynyt joka päivä mun lyhyen vakkarilenkin, eilen jopa kaksi kertaa. Nytkin olen menossa saunan päälle vielä käveleen, päivällä oli niin kuuma et mä olin ihan loppu! Mut ei pahaa turvotusta jaloissa onneksi vielä.

Neuvolassa kaikki ok viime torstaina ja juhannuskin meni rauhallisesti kotona.

Mut nyt sinne kävelylle. Jos sais jotain aikaseks sillä ;)

Tanni ja poju 37+3
 
Heipparallaa!! :)

nyt alkaa olla uusi koti siinä kunnossa, että oikeesti voi keskittyä kaikkeen muuhunkin! :) ihanaa kun muuttostressi alkaa olla ohi.

Tosiaan pikaisella laskulla fbssä on syntynyt nyt 10 poikaa ja 1 tyttö, että aika poikavoittosta tulee olemaan :p

Yöt tulee oikeestaan nukuttua ihan hyvin. :) kerran-pari herään pissalle ja juomaan.. :) Pidän tota ihan hyvänä saldona, kun esikoista odottaessa heräsin varmaan tunnin välein tässä vaiheessa raskautta..

Supistuksista ei ole tietoakaan.. :D Tosin eipä viime raskaudessakaan ollut ennen kuin synnytys oli käynnissä..

Jaksamista kaikille loppumetreille, ensi viikolla onkin jo meidän kuu!! :heart:

(.) viikko sitten oli neuvolalääkäri.. Paikat kuulema alkanut jo pehmetä ja noin 2cm jälellä.. :) Musta tuntuu että vauveli on laskeutunut.. saa nähdä onko terkkari torstaina samaa mieltä.. Liitoskivut alkaa olla ihan järkyttäviä.. Onneksi miehellä on enää vaan 1 työvuoro ennen lomaa, niin saan tänne kotiin apua esikoisen hoitoon! :)
 
neuvolalääkärissä käyty ja kaikki ok :) supistuksia ei oo ollu,sais minun puolesta poika syntyä parin viikon päästä tai vaikka nyt jo,mutta pahoin pelkään että ei synny ennen laskettua aikaa vaan sen jälkeen..mutta eihän sitä ikinä tiedä!

onko teillä jo kummit pyydetty?me pyydettiin tuossa viikko sitten,4 kummia tulee pojalle :)

Na-nu ja poika 36+0 *poks*
 
Vaikka oon tosi vähän saanut turvotuksesta kärsiä niin kyllä sitä kuitenkin näköjään on. Eilen illalla kävin vaa'alla ja tänään aamulla uudestaan. Aamupaino 2,1 kg vähemmän kuin illalla!! Eli tuohon aamupainoon jos uskoo niin 16 kg olis tullu tähän mennessä painoa. Eli saman verran kuin kahdessa edellisessä raskaudessa. Ekassa tuli vain 9 kg.

Olo edelleen muuten hyvä. Pitkään ei jaksa seisoa, mutta istualteen on ihan hyvä. Itse asiassa mieluummin nautin näistä helteistä mahan kanssa kuin vuotavien tissien ja alapään kanssa:D Kaikkee mäkin täällä jo mietin:D No oikeesti vauvan kyllä ottaisin jo mielelläni syliin.

Onnellinen79 37+2
 
Täälläkin pyydetty jo kummit tulevalle pienokaiselle :) Kuusi ihanaa kummia saa poika! Taidettiin kysyä jo joskus alkuvuodesta, tää mamma kun on niin hätäinen :D Tänään käyty neuvolassa, jossa kaikki ok. Painoa tullut viikossa 1900grammaa!! :ashamed: Tosin välillä mulla paino tipahtikin yli kaksi kiloa, joten ei vielä mitään hälyyttävää, Lähtöpainoon tullut nyt 5 kiloa. Pissa puhdas ja vauvan syke kuului hyvin ja noin 120-140 jumpsutteli :heart: Terkkari kokeili tarjontaa ja totesi että pieni on jo hyvin kiinnittynyt ja alhaalla on raivotarjonnassa. Nyt vaan siis odotellaan synnytystä :) Ensi viikolla vuorossa sitten käynti äitipolilla vielä sikiön painoarviossa kun viime viikollahan lääkäri totesi painon olevan alakanttiin. No, ens viikolla sitten ollaan viisaampia miten pikkuisen paino on kehittynyt.

Tänään kävin ostamassa myös ensimmäisen vaippapaketin Prismasta ja samalla sitten loppuja pieniä hankintoja kuten kosteuspyyhkeitä, kylpyöljyä jne! Vauva vaan enää puuttuu. Tosin toivon, että pysyis sinne Laskettuun aikaan masussa tuon painoarvion vuoksi

Ihana viikkoa kaikille Hellemasuille, ei mene enää pitkään että saadaan kaikki nyytit syliin :flower:

CJ ja vauva 36+6
 
Heipsus =).

Poksumaanhan sitä tultiin eli 39+0 :heart:. Viikko enää maagiseen päivään mutta yli mennään niin että hurahtaa.....ainakiin näillä tuntemuksilla....niin eli ei mitään tuntemuksia.....:kieh:. Mies menee vielä ens yönä töihin ja sit sillä alkaa LOMA :heart:,vauva saa siis tulla miun puolesta heti huomenna :D.

Mie sain jostain ihanan nuhan....tällee helteellä se tuntuu tosi vittumaiselta jotenkii :snotty:....!

Huomenna neuvola päivä ja ens to (laskettuna päivänä) äippäpolilla vielä viimoinen tarkastus ja vauvan painoarvio :)! Toivon kyllä et syntyisi ennen ens torstaita....!

Nyt lähen kyllä pyöräilemään ennenkuin ukkosmyrsky iskee tänne :)!

Hyviä vointeja kaikille,kohta on MEIDÄN KUU :heart:.

Emmuli ja Poju 39+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Heissan! :) Olen käyny välillä lueskeleen täällä mutta en oo saanu mitään kirjoteltua. Nyt alkaa tosiaan oleen jo hieman tukalaa ku ollaan viimesillä viikoilla. Täällä ei kans paljon nukuta öisin ja vessassa pitää käydä varmaan 30 kertaa päivässä :D

Kummeja ei oo vielä oikeen ees mietitty, en osaa yhtään päättää ketä haluaisin!

Ai niin onnea jo vauvan / vauvat saaneille!! :)

Onkos nyt vinkkejä näihin luomukonsteihin saada synnytystä käynnistymään? ;) Kolme ässää on tuttu, mut kai niitä muitakin on?

BDU ja ötökkä 37+0
 
Heippa! pahoittelut hiljaiselostani täällä & samalla onnittelut vauvansa saaneille Niccille ja Ennanniinalle! .

Reilu viikko sitten oli lääkärineuvola, jota odotin saadakseni tietää kohdunkaulan tilanteen. Tämän lisäksi Olin saanut neuvolasta vähän ristiriitaista tietoa tehtäiskö kunnon painoarvio ultralla täällä päin, niin kuin monen vauvalle täällä ryhmässä on tehty. Noh kävi ilmi että kohdunsuu on pehmentynyt, lyhentynyt ja sormelle auki :) vauva rt:ssä alhaalla, muttei vielä silloin ainakaan kiinnittyneenä. Sitä painoarviota en kyllä saanut, lääkäri vaan sanoi ettei voi sitä sillä ultralla tehdä (??) ja käsikopelolla vatsan päältä totesi vauvan olevan 'normaalipainoinen'. Näin Espoossa, sitä on vaan vähän kateellinen ku monille muille on tehty tosi tarkka painoarvio.....

nyt parin päivän aikana on tullu uutena juttuna kipeät nipistykset tuolla *alhaalla*, joita on maksimissaan neljä tullut peräkkäin... ensikertalaisena en tiedä miksi niitä kutsua. turvotusta oli mullakin toissapäivänä neuvolassa tullu lähes 2 kg :eek:

kummeja ei olla vielä pyydetty ja itse asiassa meillä on vielä auki kastetaanko vaiko eikö, vaikkei tuo kummius siitä ole riippuvainen :)

Elina29 + seesami rv 37+2
 
Voi Nannamamma! Paljon onnea pojasta! Kylläpäs kuulostaakin vauhdikkaalta, jään innosta odottamaan synnytyskertomusta :)

Neuvolassa tänään käyty ja ei ihmeempiä, kaikki kunnossa..Mä ihmettelen vaan, miten en taas tunnu oikein tajuavan että meille tulee vauva. Ja saattaa tulla jo huomenna, miten vaan hän itse päättää tulla. Onko muilla tätä, tajuut mut et kuitenkaan tajua? : /

Poksahdankin jo etukäteen, huomenna siis 38+0 :) Hassua, esikoinen syntyi 38+5, aina toi 38+0 vaan tuntuu sit kumminkin jotenkin ihmeelliseltä, näin lähellä jo ollaan.

Tanni ja poju 37+6
 
Onnea Nannamamma, illan naurut sait kyllä kuvauksellasi aikaan! :LOL: Vauhdikas tapaus siis! :D

Tanni: Jotenkin mä olen saanut päähäni, että ilman mahdollista käynnistystä tää ei tule syntymään ennen laskettua aikaa. Joten en todellakaan ole valmistautunut henkisesti edes siihen mahdollisuuteen, että voisi muka syntyä jo nyt! :D Vaikka salaa sitä kyllä kovasti toivonkin...

Vienda 37+0 (poks)
 
Onnea Nannamamma!

Nyt sitä oltais synnyttämässä, jos tää olis mun edellinen raskaus. Taitaa tämä kaveri viihtyä kuitenkin vähän pidempään mahassa:) kova myllerrys on parhaillaan käynnissä kun potkii ja nyrkkeilee niin vauhdikkaasti<3

Onnellinen79 37+3
 
Onnea Nannamammalle pojasta :heart:!

Lupasin etten valita kun helteet tulee ja oon niin kesäihminen henkeen ja vereen mutta tänään miulla on ollu hiukka kuuma....ohohoh :cool:. En tiedä mitä nukkumisesta tulee mutta yritettävä on! Aamusta neuvola joten tuun sitten päivittelemään niitä kuulumisia :)!

Emmuli ja Poju 39+0 :heart:.
 

Yhteistyössä