Heinäkuun hellemasut 2013 * Kesäkuussa *

paljon onnea Niccille!:heart: hienoa että kaikki on mennyt hyvin!

onko muilla vauvan liikkeet vähentyneet/vaimentuneet kun vauva on laskeutunut alemmas?tämä jätkä on laskeutunut alemmas nyt ja pari päivää liikkeet on olleet vähäisempiä ja vaisumpia.välillä toki kunnolla myllätään.sykkeet neuvolassa ok.ite vaan kerkisin jo huolissani olla.johtuisku sitten laskeutumisesta?
 
Nicci ONNEA!!

Na-nun kysymykseen, hyvä jos ei ole vilkastunut liikeeet. Aivan järjetöntä touhua lähes jatkuvasti. Paitsi ei silloin kun leivon. Varmaan tyttö nukkuu silloin :) Mutta auta armias kun istahdan vaikka aloilleni...

(.) Äitiys"loma" alkoi viime viikolla, vaikka eipä se nyt sinänsä mitään muuttanut :) Reilun viikon oon leiponut esikoisen rippijuhliin ja tänään sitten loppurutistus -juhlat ovat huomenna. Mulla ei ole vielä edes mitään päällepantavaa, mutta eikös ne kaupat ole auki klo 21 saakka ;)

Tänään oli viimeinen lääkärineuvola. Paino oli pudonnut taas melkein kilon (varmaan helteiden takia kun ei tehnyt mieli syödä mitään). Kohdunkaulakanava kiinteä ja hyvin takana = mitään ei tuu tapahtumaan vielä aikoihin. Tosin ei haittaa yhtään, koska en ole laittanut kotiin vielä mitään valmiiksi.
Vauva myös toistaa sisarustensa toimintaa eli meillä ei laskeuduta mihinkään :D Hb oli kyllä laskenut 134 -> 109 parin kuukauden sisään eli rautaa uudestaan aloitan.

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua, tää alkaa nyt täyttää täytekakkua!

Vuorikristalli ja tyttönen H36+1
 
Onnea Nicci!!! Hyvänkokoiset pojat! :heart:

Täällä on jouduttu pakosti nettipimentoon, kun tietokone meni rikki ja vasta tänään sain koneen ehjänä käyttöön. Ja edelleen yhtenä kappaleena. HUOH! Maanantaina olin siis synnytystapa-arviossa ja siellä selvisi onneksi, että neuvolassa th oli väärässä eikä vauva siis ollut perätilassa, vaan komeasti rt ja on ollut silleen varmaan silloin neuvolakäynnilläkin. Painoa oli vauvalla n. 3 kg ja sain luvan normaaliin alatiesynnytykseen, kun sektiohaavan kohta ei ollut ollenkaan ohuemman näköinen kuin kohtu muutenkaan. Ja saman tien sairaalakäynnin jälkeen loppuivat supistukset. Siis voitteko kuvitella?!? Tässä on 18 vkoa kärvistelty supistusten kourissa ja nyt kun vauva saisi tulla vaikka heti, niin sitten ei supistele enää ollenkaan! ÄRSYTTÄVÄÄ! Olenkin nyt sitten lenkkeillyt, ajanut nurmikkoa, kitkenyt kukkapenkkia jne koko kevään edestä ja saanut sillä aikaiseksi vain oudon olon alavatsalle. Toivottavasti tämä enteilee jotain, koska en oikeasti ala, jos tämä menee vielä yliajalle!

Maha on laskeutunut tosi alas. Toissayönä heräsin siihen, että maha oli tarttunut reiteen kiinni :LOL: Tää on ihan kauhea roikkulössö nyt! Yöt menee valvoessa, kun missään asennossa ei ole hyvä olla. Päivällä sitten torkun tarvittaessa...

Jaksamista kaikille hellemasuille! Pian meillä kaikilla on vauveli kainalossa!!!


bellissima 37+2
 
Onnittelut Niccille kaksosista. Laitahan synnytyskertomusta tänne kunhan ehdit ja jaksat:) Täällä on lomailtu kolmisen viikkoa. Pari viikkoa ennen äippälomaa piti jäädä supistusten takia saikulle. Edelleen supistelee, mutta ei niin paljon. Vauva on tosi alhaalla, tuntuu että se ihan lonkkaluissa kiinni. Se hyvä puoli tässä on, että kylkiluihin ei potki enkä oo tuntenu närästystä koko raskaudessa. Tänään on potkinut ihan älyttömästi, välillä on hiljaisempiakin päiviä.

Onnellinen79 35+4
 
Onnittelut Niccille! :heart:

Täälä on pikkukaveri laskeutunu kyllä todella alas, tuntuu että matkaa tuolin ja vauvan pään välillä on vaan sentti tai jotain. ;) Noh, eipä ole närästäny eikä haitannut muutenkaan syömisiä kun ei ole niin ylhäällä. Viime yönä heräsin ekaa kertaa siihen että oli aivan kamala nälkä. Söin normaalin suuren iltapalan, mutta aamuyöstä tuntu että pakko lähteä syömään kun ei uni vaan tuu tyhjällä mahalla. Esikoista oottaessa kävin kyllä syömässä varmaan joka yö raskauden puolivälisät alkaen. :D

Uimisesta oli joku aika sitten puhetta ja kysyin siitä neuvolassa. Neuvolan täti sanoi että parempi se on nyt käydä uimassa kun on niin hyviä kelejä ja muutenkin. Sitten kun vauva syntyy niin eipä sitä hetkeen pääse uimaan, vaikka olis kuinka kuuma. Jos synnytys lähtee käyntiin uimisen jälkeen niin sitten niin käy. "Omien tuntemusten mukaan käyt uimassa", sanoi neuvolan täti. :)

mmaarita ja sintti 37+0
 
Viimeksi muokattu:
Kyssissä osastolla ollaan..eilen oli sen verran hiljaista masussa et tulin käymään.ultrassa näkyi sitten kireät napavirtaukset.käyrälle piirtyi muutamia supistuksiakin.eilen illalla pitkä käyrä kuitenkin hyvä ja tänään katsovat ultralla uudestaan.toivottavasti kaikki olis hyvin ja pääsis kotiin :)

Na-nu ja poika 34+4
 
Hyvä, että lähdit Na-Nu käymään näytillä. Toivotaan, että kaikki on kunnossa ja jokatapauksessa oot hyvässä hoidossa ja jo kuitenkin suht hyvillä viikoilla, vaikka synnytys jouduttaisiin käynnistämäänkin.

Valvoin taas yöllä pari tuntia, tosi ärsyttävää. No sit kun taas nukahtaa niin ei meinaa aamulla ylös päästä. Onneks lapsetkin nukkuu pitkään näin kesällä. Se olis sitten tasan kuukausi laskettuun aikaan:)

Onnellinen79 35+5
 
Niccille isot onnittelut! :flower: Toivottavasti hb nousee nopeasti ja pääsette piakkoin aloittelemaan vauva-arkea kotona.

Na-Nu hyvä kun tutkivat! Toivottavasti kasvu masussa jatkuu vielä jonkin aikaa turvallisesti!

bellissima tiedän tuon tunteen, monta viikkoa mennyt kärvistellessä ja sitten kun saisi jo ruveta syntymään, supistukset katoavat kuin pieru Saharaan. Esikoisen kanssa meni juuri niin, tosin syntyi kuitenkin 39+0 ja veikkaan taas käyvän samoin, että kohta ne supparit loppuvat ja kärsityt viikot tuntuvat "turhilta". Tosin olisihan se mukavaa jos saisi rästihommat hyvin hoidettua lähiviikkoina...
 
Neuvolakuulumisia perjantailta:

rv 36 (33+6)
paino +980g (+1050g) :ashamed: ei voi minkään, tulee mitä tulee.
rr 110/60 (113/62)
pissa ok (ok)
hemoglobiini 117 (113)
sf mitta 34 (33) näyttäisi yläkäyrällä menevän
painoarvio 2,7kg (2,4)
tarjonta rt (rt) ei kiinnittynyt mutta alempana, ei välttis edes kiinnity näin kolmantena lapsena
sykkeet ok (ok)

Hormoonit jyllää, juurikin purskahdin ruokapöydässä itkuun, siks ku on niin kuuma ja olen väsynyt. Eikä täällä sisällä edes ole niin kuuma, ihan normilämpö. Mulla on muutama päivä sitten iskenyt väsy niin että ei aamupalan jälkeen vois mennä vaan lepäileen. Sitten ku yritän päikkärit ottaa ruoan jälkeen, ni vauva pyörii mielessä, ihan hyvällä tavalla, mut pyörii mielessä vaan :heart:

Tänään mulle pidetään vauvakutsutkin ja oon jo valmiiks näköjään herkällä päällä, kiva. Onkohan se yhtä vollottamista vaan? :'(

Nyt vähäks aikaa lepäämään ja sit suihkuun virkoomaan hetkeks.

Jakselkaahan tytöt =)

Tanni ja poju 36+2
 
Heipä, hei!

Meidän tytöt syntyivät 12.6 (35+3)! Synnytys käynnistettiin hepatoosin takia ja olin tästä päätöksestä todella onnellinen, koska olo oli kohtuullisen sietämätön. Ei voinut syödä eikä nukkua. Käveleminen ja pelkästään hengittäminen oli työlästä. Tähän vielä lisäksi ne nenäverenvuodot joita tyrehdytettiin vielä synnytystä edeltävänä päivänä kahteen otteeseen ensiavussa.

Käynnistys oli tarkoitus aloittaa ballongilla, mutta sen laitto ei onnistunut. Seuraavaksi laitettiin oksitosiinitippa, joka jouduttiin keskeyttämään tuon nenäjutun takia. Loppuilta menikin sitten tosiaan suonien polttelussa.

Seuraavana päivänä käynnistystä jatkettiin tipalla ja aika pian alkoi omatkin supistukset. Avautumiseen meni kauan ja olin todella kipeä. Sain epiduraalipuudutuksen, joka ei toiminut. Synnytyksen päätyttyä huomattiin vasta, että katetri ei ollut kunnolla paikoillaan, joten ei ihmekään, että kivut pysyivät kovina.

Vasta 21.30 sain aloittaa ponnistamaan. Olin jo valmiiksi kuolemanväsynyt koko päivän kestäneistä supistuksista, mutta jostain löytyi voimaa ponnistaa A pihalle. B yritti syntyä kädet pään päällä ja häntä työnnettiin takaisinpäin ja käsien asentoa parannettiin. Kipu oli ihan hirvittävä kun vauvaa liikutettiin edestakaisin synnytyskanavassa. Lopulta B saatiin oikeaan asentoon ja avustettiin imukupilla maailmaan.

Molemmat tytöt olivat hyväkuntoisia heti ja viettivät synnytyssalissa varotoimenpiteenä tunnin lämpökaapissa. Sain molemmat syliin ja A söi hetken rintaakin. Painoa A:lla 2570g ja B:llä 2390g.

Minut kärrättiin synnytyssalista sängyllä osastolle ja vauvat viettivät ensimmäisen yönsä kansliassa. Ensimmäiset päivät synnytyksen jälkeen oli kivuliaita ja väsyneitä. Hb tipahti 78 ja sain veritankkauksen, jonka jälkeen olo on alkanut kohentua.

Tytöiltä on seurattu veriarvoja lievän kellastumisen takia. Jos arvot vielä huomisen kontrollissa kunnossa niin päästään lähtemään kotiin!

Näin, lyhyestä virsi kaunis! :D

Enna ja pikkutypykät
 
Onnea Ennanniina Tyttösistä :heart:.
Oli varmasti tosi rankka synnytys ja kivulias :O.
Hyvä että tytöt voivat hyvin ja myös sie itse :).
Toivottavasti pääsette kotiutumaan pian!

Täällä odotus jatkuu ja ei tietoakaan supistuksista ym....toisaalta onhan tässä vielä toista viikkoa laskettuun aikaan aikaakin....ja toisaalta ei tarvis vielä syntyä kun miehellä alkaa loma vasta juhannuksen jälkeen niin ei tarvis sitten huolehtia lastenvahti ym asioista sairaalassa oloaikana....vielä on auki että kuka on tulossa synnytyksen ajaksi vahtimaan muita lapsia mutta eikohän sekin järjesty :)! Ainahan ne on järjestynyt ;)!

Nyt täytyy rientää suihkuu,käytiin heittää 14km lenkki pyörillä niin meinaa hikeä pukata....huh!!

Emmuli & Poju 37+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ennanniina
Paljon onnea Ennanniina tytöistä :heart: Oma vauvakuume sen kun kasvaa =)

Just äsken kävin lueskelemassa noita meidän pinoja marras- ja joulukuulta, hassulta tuntuu kun nyt jo monella heinäkuisella vauvat sylissä :rolleyes:

Vauva pitää älytöntä menoa masussa, vatsanahka pomppii puolelta toiselle, välillä tuntuu oikeasti, että läpihän se sieltä tulee. Huoh, hormoonit pinnassa ja hermoja kiristää tuo mieskin niin kovasti tällä hetkellä :mad: Jospa ne tästä tasaantuu, kun pieni tulee ulos :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ennanniina
Oi, täällähän on jo ollut vauvauutisia! Onnittelut kaikille vauvojensa saaneille!! :)

Täällä ei sinänsä ole mitään raportoitavaa. Täysiaikainen vauva masussa köllöttelee ja toivottavasti on siellä vielä sen kolmisen viikkoa. Juhannukseksi olisi tarkoitus lähteä maalle sukuloimaan, joten ihan vielä ei tarttis syntyä. Ja juhannuksen jälkeen tulee ilmalämpöpumpun asentajatkin paikalle, niin olisi helppoa, jos oltaisiin kotona eikä synnyttämässä! :D
Helteet kestettiin ihan hyvin, mutta tuli kyllä jonkin sortin viilennyslaitetta ikävä ja sen pumpun hankkiminen kyllä nopeutui ajatustasolta ihan konkreettiseen hankintaan.

Nyt kyllä vähän jännittää, että mitä jos vauveli päättääkin tulla maailmaan ennen laskettua aikaa, kun itse on asennoitunut siihen, ettei mitään tapahdu ennen sitä. Esikoisen kanssakin meni melkein kaksi viikkoa yli lasketun... vaikka eihän se oikeasti mitään kerro. Jokainen synnytys on omanlaisensa!

Vointi on sinänsä ollut ihan jees, mitä nyt selkä ja lonkka kipuilevat. Yöllä ei tahdo löytyä kunnon asentoa, mutta ihan normaalia tämä on.

Tsemppiä kaikille muillekin loppuraskaudeksi!

Liina 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ennanniina
Onnittelut Ennanniinalle!!

Täällä poksuu viikot 36+0:) Olo ihan ok, vaikka toki hieman kömpelö ja jotain pientä kolotusta. Näin aamulla ihan ok, mutta iltaa kohti vauva työntyy tuonne lonkkaluiden "sisään" ja jalkapohjat on ihan hellänä jo pelkästä kauppareissusta.

Onko muilla muuten sairaalakassi pakattu? Mulla ei vielä, eikä muitakaan vauvatarvikkeita olla vielä otettu sen kummemmin esille. Kaikki kyllä pitäis löytyä. Vaippoja ostin jo yhden paketin, kun voi olla että ensimmäiset viikot mennään ihan kertakäyttövaipoilla.
 
Onnea Ennanniina! :heart:

Onpa ihana lukea tällaisia uutisia, näitä alkaa satelemaan ihan toden teolla niin täällä kuin tuolla FB:n puolellakin :) Minä vielä itse odotan äitiysloman alkua, mutta en pitkään.. Huomenna viimeinen työpäivä vihdoinkin! :)

Sairaalakassi on pakkaamatta, mutta tärkein (eli vauvan kotiutumisvaatteet :D ) on päällimmäisenä vaatekaapissa :) Hankinnat on tosi vaiheessa muutoinkin, ne olen jättänyt ihan tarkoituksella äitiysloman alkuprojektiksi.

Dinskunen ja neiti 34+4
 
Ennanniinalle onnea kovasti!! :flower: =)

Sairaalakassi on meilläkin pakkaamatta, mutta jos miestä yhtään tunnen niin se on pakattuna tänään illalla... Eilen nimittäin minulla oli aamulla näköhäiriöitä, sen jälkeen alkoi topakka pääkipu ja loppupeleissä huolestunut mies kiikutti minut TAYSiin näytille, että saadaan suljettua raskausmyrkytys pois. Migreeniä se siis luultavasti oli ja turhaan huolestuttiin.
Kyselin miehen ajatuksia illalla ja sanoi, että hänen mieltä rauhoittaisi kovasti jos kaikki mahdollinen olisi valmiina ja pian. Koska rauhallinen ja rento mies on hyvä mies niin teemme sitten niin =)

Yöunet on mennyttä, se on uskottava. Viime yönä sain nukuttua noin neljä tuntia ja sekin katkonaisesti kun oli jano ja sitten pissatti ja sittenpä kello jo olikin seitsemän eli heräämisen aika. Sitten jos ei janota tai pissata niin sitten vetää pohkeista suonella taikka perse puutuu ja kipeytyy nukkuessa... Yksi mahallaan nukuttu yö tekisi todella hyvää!!

Käytiin lauantaina ostamassa pinnasänky ja hoitopöytä, vihdoin :D Mies sen halusi kasatakin jo lauantaina ja tänään käyn vielä patja- ja lakanaostoksilla niin saa tulokkaan sängyn jo laitettua kokonaan valmiiksi (ja sitten sen voikin haudata puhtaiden pyykkien alle). Hoitopöytä kootaan tänään, jos miestä taas yhtään tunnen :D

Ai niin! Torstaina oli viimeinen kasvuseurantaultra reuman takia ja arvion mukaan tytöllä on painoa 2246g =)

- Pneepja ja riehuva myyrä 33+6 -
 
Hoi

Tulenpa nyt kertoilemaan kun pojatkin nukkuu.

Eli synnytys käynnistettiin 11.6. A:n kalvojen puhkaisulla niin kun oli suunniteltu. Tästä n. 30 min. päästä alkoi supparit. Noh mä tietenkin sain sellaiset ns. Kamelinkyttyrä supparit, eli supparissa on kaksi huippua ja vain lyhyt laskeutuminen. Joten käytännössä mulla oli koko ajan suppari päällä.. Ja ai prkle. Nämä supparit eivät kuulma myöskään tee kohdunsuulle avautumista. Noh kivusta johtuen kätilö hälytti anestesialääkärin epiduraalin laittoon, joka tietysti oli toimenpiteessä ja tulee kun joutaa :kieh:. Sit helpotti ja k.suu alkoi avautumaan. Ponnistus tarve tuli ja a:n ponnistusvaihe kesti n. 2h jonka jälkeen oli otettava imukuppilla ulos. En vain saanut sitä viimeistä rutistusta tehtyä itse. Noin 30 min. Tän jälkeen syntyi b ihan sit omin voimin ilman minkään moista kivunlievitystä kun oli jo kaikki kerenny hiipua. Kohtu päätti, et se oli sit siinä, joten istukat jäi sisään. Nämä saatii onneksi kuitenkin ulos viime tipassa, ennen kun ois ollu pakko lähteä kaavintaan. Kipeää teki kun mahan päältä painettiin kahen naisen voimin pelkkä ilokaasu kaverina.

Koittelemus oli mutta sen arvoinen.

Kiitoksia kaikille onnitteluista ja onnea teille tulevaan. Käyn kuikuilemassa kuulumisia aina!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Paljon paljon onnea Nicci ja Ennanniina!! :flower: :heart:

Täällä kärvistellään vaan kutinoiden ja levottomien jalkojen kanssa. Äippäloma alkoi viikko sitten ja tuntuu silti, että kiirettä on pitänyt. Hankinnat on tehty mutta esim. pinnis on kasaamatta. Se vie hurjasti tilaa niin en millään viitsisi vielä kasata. Polilla käytiin hepatoosikontrollissa ja tällä kertaa ei ollut puhettakaan mistään etuajassa käynnistyksestä, kattellaan sitten lähempänä laskettua aikaa... Blaah. Vaikka varmaan synnytys helpompi onkin luonnollisesti käynnistyneenä. Yöt sitten kävelen ympäri kämppää, nukun puoli tuntia ja taas kävelen. Aina kun on liikkeellä, on helpompaa.

Viikkoja ja päiviä laskeva Vienda 35+5
 
täällä nukkuminen on kans vähän niin ja näin.lonkat menee kipeäksi kun kyljellään joutuu nukkumaan.imetystyyny on hieman helpottanut kun sen kanssa on nukkunut.

mekään ei olla sairaalakassia pakattu.ajattelin pari viikkoa odotella ja sitten pakata sen.samoin jos kävisi sitten myös pinnasängynkin ostamassa.pientä tavaraa pitäisi vielä ostaa,kuten ainakin yksi paketti vaippoja.kestoja oon ostellu mutta varulta yksi paketti tavankin vaippoja :)

Na-nu ja poika 35+0
 

Yhteistyössä