Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Karoliina87 asutaan Espoossa...Saa nähdä ollaanko synnyttämässä Jorvissa samaan aikaan :popcorn:. Tosin luulen jos sinne asti päästään että mennään tämänkin kanssa yli lasketunajan. Esikoisen syntyi 9 päivää la:n jälkeen.

Kaneli 5+1
 
Heippa vaan kaikille! Uusi ilmottautuu mukaan =)

Olen tässä pari päivää lueskellut tätä pinoa, huhhuh, sain luettua! Mukavaa kun niin aktiivista porukkaa :)

Plussasin lauantaina päivää ennen isänpäivää, ihan vaan siitä syystä lähdin testiä hakemaan, että menkat oli kaksi päivää myöhässä. Tämä olisi meille kolmas lapsi ja yllätysvauva! Ei olla yritetty, vaikka tarkoitus olikin, että tehdään joskus kolmas :D

Tänään olisi edessä iltavuoro mullakin (lyhkänen sellanen). Pitää odottaa mies kotiin töistä, kun muksut kipeenä ja lähteä sitten. Olenkin miettinyt joko sanoisin työkavereille, edellisissä raskauksissa olen ajatellut, että olisi hyvä jos joku omassa vuorossa tietäisi, jos jotain sattuu. Jänskättää vaan reaktiot :confused: Minä kun olen hehkuttanut treenaavani ensi vuonna ensimmäiselle maratonille! Kai tätäkin eräänlaiseksi maratoniksi voi kutsua :D

Tässä olisi vielä mun tän hetkiset tiedot
Tanni_84 / kolmas / LS / LA 19.7.2013

Kirjottelen toinen kerta sitten enempi taustoja. Oireista vielä piti sanoa, mulla ei ollut kahdessa ekassa muita oireita, kuin niitä et menkat alkaa just mahakipua, nyt ei ole sitäkään. Pissattaa kyllä enemmän ja vähän väsyttääkin välillä. Aamulla kahvia juodessa jäi kuppi juomatta, tuli vähän ihme äklö olo, se oli outoa, oisin kumminkin halunnut kahvin juoda, mut en kuitenkaan halunnu.. Toivotaan, että töissä sujuu kahvinjuonti, saattaa muuten paljastua jo ekana päivänä vapaiden jälkeen :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Ja tervetuloa taas uusille! :wave:

Voi kun aika matelee.. Utraan on vielä puoltoista viikkoa :headwall: Oireet edes "onneksi" lisääntyneet ja kovin samalla kaavalla on mennyt tähän asti, kun kolmesta aiemmastakin. Mä oon kans aina potenu koko päivän huonoaoloa sitten, kun se on alkanut, eli n. 7 viikolla.

Elämäntilanne: Meidän perheeseen kuuluu lisäkseni aviomies ja kolme lasta. Rivitaloneliössä asutaan ja mahdutaan hyvin. Mies on töissä, minä kotona lasten kanssa. Lasten kanssa kokotna olon jälkeen olisi vuorossa opiskeluja.

Tänään illalla katsomaan miehen kanssa twilightin viimeinen osa :popcorn: (se kuulemma olis mielummin kuitenkin menny kattoon uutta bondia :D )

Omppunen 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Apteekissa henkilökunta kyllä osaa neuvoa, mikä lääke sopii raskaanaoleville ja mikä ei. Myös niistä pakkausselosteista/käyttöohjeista pitäisi aina löytyä tieto, voiko käyttää jos raskaana.

Yllätin itseni. Eilen töistä päästyäni ajattelin, että kylläpäs taidan sittenkin soittaa ja varata ajan ar-ultraan yksityiselle, vaikka olin päättänyt etten semmoiseen mene. Ajankin sain jo täksi päiväksi. Ja kyllä vain, siellähän se 9,6mm tyyppi köllötteli sydän selvästi sykkien. Vastasi viikkoja 7+1. Samalla sain keskustella nykyisen lääkitykseni sovittamisesta raskauteen, neuvola-aika kun on vasta joulukuun puolella. Yllätys oli suuri, kun maksun hetkellä täti vastaanotossa sanoi, ettei maksa mulle mitään kun työnantajalla on niin hyvä vakuutus, että kattaa tämänkin :) Olin vähän, että WHAAT, mutta kyllä se meikäläiselle kelpas.
 
Alabama Mulla sattui eilen ihan samanlainen ylläri ajansaannin suhteen. Eli päätin vaan testata olla olisko milloin aikoja ja kohta olen menossa :) Jännittää aika tavalla! Toivottavasti olen illalla täällä iloisella ja onnellisella mielellä vielä...
 
  • Tykkää
Reactions: roosakaisa
Mä olen niin onnellinen, kun mulla on valtavan paha olo! Se on ainakin merkkinä siitä, että hematooma ei ole lähtenyt tuhoja tekemään :) Viime yö oli tosin ihan arsesta: heräsin likan yösekoiluihin, samantien alkoi yököttää eikä sit enää nukuttanut. Kello oli puol3 suunnilleen, pyörin siinä suuntaan jos toiseenkin yrittäen löytää sellaista asentoa, jossa ei olisi oksettanut. Loppujen lopuksi kolmen jälkeen nousin ylös tekemään itselleni yöpalaa. Se helpotti ja pääsin sit nukkumaan joskus neljän jälkeen. Oli varsin virkeä olo ennen kuutta, kun kello herätti töihin... |O

Töihin piti ottaa eväitä mukaan, ja niitä olen joutunut pitkin päivää napostelemaan, kun vähän väliä tuntuu yrjöltä. Kaupasta hain töistä tullessa hätävaravälipalaksi sellaiset valmiit täytetyt voileivät enkä kiireessä tarkistanut päiväystä, ja kun kotiin tultuani aloin laittaa ruokaa, huomasin että päiväys oli mennyt umpeen 2 päivää sitten! Voi elämä tätä kiukun määrää! :mad: Mun on saaaaaaatava ruokaaaaaaaa! Äkkiäääääääää! :LOL:

bellissima 7+4
 
Heippa kaikille! Kylläpäs täällä on vilkasta tämä keskustelu! Päivittäin käyn lukemassa ketjua, mutta omat kirjoittelut jääneet vähemmälle..Johtunee siitä etten usko olevani raskaana..siis ainakaan enää. :( Kaks koettua keskeytynyttä km:a eivät auta asiaa, mutta kun minulla ei ole enää mitään oireita. Vielä vajaa viikko sitten oli kovaa tissikipuilua ja repäisykipuja aika ajoin..Nyt ne on kadonneet kuin tuhka tuuleen..? Onkohan kenelläkään muulla vastaavaa?? Vai pitääkö tässä heittää pyyhettä kehään tänkin raskauden etenemisen suhteen...

ONNEA kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille!! Hienoa, että kaikki pikkuisella hyvin! :)

Tuossakin asiassa muuten tunnen itseni nyt kovin tyhmäksi kun oon käyttänyt nenäsumutetta koko ajan ja jo ennen raskaaksi tulemista..:ashamed: Nenä menee ihan tukkoon yöllä! Eikä ole siis nuhaa..

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville! :heart:
 
Örp! Tänään ollut extramegasuperhyper huono olo.. Miten on,onko teillä joilla on kumpaisiaki lapsia ollut odotuksessa erilaiset oireet tytön ja pojan kohdalla?
Mulla omasta mielestä tytön odotuksessa oli voimakkaampaa pahoinvointia.
ja tämän tukimuksen mukaan olisi varma tyttö tulossa :D
Stressi vaikuttaa lapsen sukupuoleen - Artikkelit - Meidanperhe.fi
Eilen katsoin Katsomosta Erilaiset äidit jaksoja,tippa silmässä tietenkin =) On se vaan niin ihanaa kun se vauva pullahtaa maailmaan <3
Ihania ultra kuulumisiakin täällä,jospa minäkin Maanantaina rohkaistun ja soitan neuvolaan vaikka kokemukset mullakin niiin negatiivisia kummastakin meidän neuvolan työntekijästä.. Tuskimpa ne mihinkään on vaihtunut.
Huomasin tuossa myös että hirveesti kirjoitusvirheitä löytyy mun aikaisemmista(kin) kirjoituksista,johtuu ihan tiltissä olevasta näppäimistöstä :D

Hyvää Viikonloppua Kaikille!

*piuu&Masukki 6+3* :heart:
 
Kiitos kaikille vastauksista koskien noita menkkakipuja. Nyt niitä on ollut aika vaihtelevasti, ei kuitenkaan kovia.

Mä ajattelin myös kuitenkin mennä sitten sinne varhaisultraan. Säästän sitten jossain muussa sen verran:) Mulla on oudon tyyni olo raskauden suhteen, ei enää oikeastaan huoletakaan. Olen uskaltanut jo ostaa kirppikseltä vauvalle pieniä juttujakin. Ajattelen, että jos jotain ikävää sattuu, niin myyn sitten tavarat tai lahjoitan tarvitseville. Haluan kuitenkin nyt voida nauttia tästä raskaudesta niin kauan, kunnes toisin todistetaan:) Kuitenkin, olen melko varma että tämän jälkeen meidän perhekoko on tässä, niin en halua tätä viimeistä raskauttani viettää peläten.

Me asutaan omassa rivitaloasunnossa ja molemmat käydään töissä. Meillä on nyt 4huonetta, ja ihan hyvin pitäisi kolmenkin kanssa mahtua. Ei olla asuntoa enää vaihtamassa:) Auto tosin menee vaihtoon, taikka jos löytyy jotkut superkapeat istuimet niin sitten voidaan pitää vanhakin.

Ihanaa, kun on perjantai; hauskaa viikonloppua kaikille!

ÄK 5+5
 
Äitikissa mulla kans sitä menkkakipua ollu joka raskaudessa, niin kuin nyttenkin ja joka päivä. Jännittää kyllä silti välillä, vaikka aika normaalia onkin.

Piuu mulla ollu nyt kaikki raskaudet ihan samanlaisia (tyttö ja 2 poikaa on), mutta eikö se se vanhan kansan olettamus ole, että tytöstä olisi huonompi olo ja muutamalla tutulla niin mennyt, mutta sitten taas myös ihan päinvastaisiakin kokemuksia :)

MiNalo mulla ollu aiemmissa raskauksissa sitä oireiden vaihtelua kyllä :) Eiköhän kaikki ole hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille! Enpä ol ehtinyt kirjoittamaan juuri mitään, mutta vielähän tässä ehtii aktivoitua! Joukko kasvaa ja puolestani myös tervetuloa uusille.

Mie olin tänään ultrassa (5+4) ja siellä näkyi pieni mötikkä. Ei vielä sydämenlyöntejä. Viikon päästä taas uusiks! Saan käydä usein kun pari keskenmenoa takana. Olen syönyt aspiriinia ja nyt pitäis sitten alkaa pistää myös hepariinia. Vähän jännittää itsensä pistäminen. Mutta jos sitä kautta saa pikkusen syliin asti, niin pistäisin isommallakin neulalla ;)

Minalo sama juttu oireiden kanssa. Eikä mua vakuuta edes oireet. Viimeks älytön paha olo alkoi mulla rv7, samaan aikaan kuin sikiö oli kuollut kohtuun. RV 9 sitten huomattiin. Mutta niin tuo kesken mennyt kuin yksi maailmaan asti elävänä ehtinyt lapseni ovat tyttöjä, joten jospa nyt tulis poika ja pysyis vaikka oksut poissa!
Mutta siis ihan sama, kunhan saan sen elävänä syliin.

Meillä molemmat on töissä ja aika kiireistä ja liikkuvaista elämää eletään, osittain jopa eri kaupungeissa. Vauva rauhoittais kyllä elämää ja olis mukavaa esikoisenkin (4 v) takia olla vähän enemmän kotosalla. Olisin ainakin vuoden kotona... *haaveilee*
 
MiNalo, tiedän tunteen. Minulla oli kkm(?) heinäkuussa ja hyvin vaikeaa on uskoa, että tämäkään raskaus jatkuisi alkua pidemmälle. Toivoa vie pois myös th:n kommentti raskauden alussa otetusta hcg:stä, oli kuulema liian alhainen lukema. Vuotoja ei ole tässä raskaudessa ollut, mutta ei liiemmin oireitakaan enää...

Mutta ollaan nyt raskaana kunnes toisin todistetaan! :hug:

5+4
 
Heippa! Kyllä nyt luovuin siitä ajatuksesta etten tässä raskaudessa kävisi ar-ultrassa.. Soittelin aikaa ja sain samalle illalle peruutusajan. Viikkoja piti olla menkkojen mukaan 7+0, mutta kappas kehveli, kaveri olikin 5+5 :) Joten ei tarvitse sitten enää ihmetellä ihmehedelmöittymistä keskellä tyttöjen monen päivän reissua! Ja kyllä vaan, syke pumpsutteli napakasti vaikka vasta siis 5+5 sintillä ikää :D

KORJAUS LA. 14.7 :D

Katsotaan sitten miltä näyttää np-ultrassa, nyt tää lekuri sanoi että tässä ja siinä ultrassa voi parhaiten arvioida sikiön ikää/kokoa, sen jälkeen on kai tapauskohtasia eroja enempi.
 
Nyt on ultra takana enkä nyt oikein tiedä, millä fiiliksillä olen. Sieltä löytyi pikkuinen ja sykekin, mutta sikiöpussi oli pienehkö ja jotenkin kasaan painuneen näköinen. Gyne oli aika positiivinen, mutta suositteli kuitenkin käymään kahden viikon päästä tarkistuttamassa tilannetta... Ja mullehan tulee tällaisesta tietenkin hirveä epäluulo! Hematooma voisi painaa kasaan sitä pussia, mutta ei mulla ainakaan mitään vuotoa ole tullut. Nyt en millään jaksaisi odotella sitä kahta viikkoa, että pääsisi käymään uudestaan! Ja viikoiksi tarkentui 6+1.

Hemu2 ja Tiitiäinen 6+1
 
Hei kaikki.
Liittyisin myös mukaan tänne :) Plussan sain testiin eilen ja tänään oli jo vähän vahvempi. Ja mitä laskin niin nyt olisi 4+3. Ja laskettuaika kait joskus heinäkuunlopussa?
MInulla on vaikka mitä pelkoja nyt koska toissa päivänä piti menkkojen alkaa ja pientä tuhrua tuli jonkun verran muutaman tunnin ajan. Sitten se loppui(ja on pysynyt poissa) Niin oli pakko testata.
Koskas muuten neuvolaan kannattaa soitella? Mietin että soittaisin ensi viikolla keskiviikkona silloin olis 5+1 jostain luin että noin viikolla 6 olisi hyvä soitella?
Mutta joo olen vähän pihalla kaikista jutuista :D Eka raskaus alussa ja ikää on 19 :D Mies on onneksi vanhempi ja pitää minut aisoissa :) Tekisi mieli nyt jo juosta kauppaan ostaan kaikkee vauva kamaa mutta ehkä se tästä rauhoittuu vai pahenee? :DD
 
Hemu2, toivottavasti pikkuisellasi on loppuviimein kaikki hyvin siellä pikku pesässään. Ymmärrän, että on varmasti epäluuloinen olo, mutta jos gynekin oli positiivisella mielellä, niin yrittäisin itsekin olla murehtimatta asiaa. Näillä ar-ultrilla onkin näköjään kaksi puolta - saa varmuuden että siellä masussa on jotain elämää, mutta toisaalta joskus kun löytyy jotain odottamatonta, aiheuttaa se vain (turhaa) huolta ja murhetta.
 
BDU
Tervetuloa eläväinen!
Ja Hemulle tsempit et kaikki menee kuitenki hyvin ja pikkuinen pysyy kyydissä :heart:

Mulla oli tänään sellainen hetki että oli outo olo. Sellainen etomisen esiaste :D Hehheh, onnessaan heti liitin sen raskauteen, oli nälkä mutta ei yhtään haluttanu syödä.. Menkkakivut on häipyneet ja nyt ei oo palellutkaan koko päivänä joten olen hetkittäin jopa unohtanut miettiä tätä asiaa..! Tämä oireettomuus kelpaa mulle ihan hyvin mutta tietenki aina mietityttää välillä että onkos tämä sittenkään hyvä juttu.. Mulla ei ole taustalla niitä huonoja kokemuksia niin tietenkin osittain senki syystä en nyt osaa kauheesti ressata tästä. Ehkä se on hyvä asia :)

Huomenna poksuu 5+0 :heart: ja enää reilu viikko ultraan!!

BDU ja ötökkä 4+6
 
Huomenta.
Olen käynyt taustalla lueskelemassa teidän juttuja ja nyt ehkä sitten pikku hiljaa uskaltaudun mukaan. Plussailin haalean plussan isänpäivä viikonloppuna ja se vahvistui mukavasti viikon aikana... Jotain oireita ja tuntemuksia on ollut, mutta en oikein vielä uskalla uskoa todeksi tätä raskautta. Takana on nelisen vuotta yritystä, jonka aikana yksi keskenmeno. Kahden vuoden kohdalla kävin alustavissa tutkimuksissa kovien menkka ja ovulaatiokipujen, sekä "lapsettomuuden" takia, mutta tarkempiin tutkimuksiin ei miehen kanssa lähdetty kun sovittiin, ettei mennä kuitenkaan hoitoihin.. Ehkä tuo pitkä yritys ja yksi keskenmeno tekevät sen, ettei uskalla vielä kauheasti elätellä toiveita.

marleena-84 / 28 / toinen / K-SKS ja LA 20.7. kun laskee edellisistä kuukautisista.

Elämäntilanteesta muutoin. Meillä viisi vuotias pikkuprinsessa ennestään, asutaan omakotitalossa. Miehen ja neidin lisäksi perheeseen kuuluu karvaisia ja vähemmän karvaisia lemmikkejä; pari koiraa, terraarioeläjät ja tytön kesyrotta, joka tekee mun tuurilla jotain rottien elinikäennätystä... Ollaan molemmat miehen kanssa kolmivuorotöissä, mies vakituisena ja minä määräaikaisena.

Alkuraskauden ultrasta En ole ajatellut alkuraskauden ultraan mennä kun en tiedä mihin asti täältä maalta pitäisi lähteä ultrattavaksi ja hintojen selvittelykin on jäänyt. Vähän on kyllä alkanut kiinnostamaan kun olen täällä lukenut teidän muiden ultrakäynneistä. Mutta josko sitä jaksaisi sinne asti odotella, että neuvolan kautta pääsee.

Neuvolaan soittelen varmaan alkuviikosta, kun pitäisi samalla varailla tytölle kontrolli aika kun oli paino noussut terkkarin mielestä liikaa 5v neuvolassa. Ekassa raskaudessa oli aivan ihana terkkari, sen sijainen taas ei oikeen napannut kun kävin pari kertaa sijaiselle. Oma terkka oli viimeksi räväkkä ja kokenut rouva joka puhui suoraan, mutta ei syytellyt. Varmaan se kokemus ja osaaminen teki sen, että tykkäsin ja kun kaikki mistä se sanoi oli perusteltua niin en loukkaantunut sen sanomisista.
Millä viikoilla teillä muilla on ekaneuvola käynti? Ja milläs viikoilla neuvolan kautta pääsi sinne ekaan ultraan? Oon ihan hukassa kun tytön syntymästä on niin kauan...

Raskaudesta kertominen Me ei kerrota varmaan ennen ultraa kenellekään...tai no minä ehkä kerron yhdelle ystävälle, jotta on joku jonka kanssa voin puhua ja ei tarvitse salailla... Ultran jälkeen sitten ensimmäisenä kerrotaan tuolle esikoiselle, jos kerrottavaa on ja hän saa tiedottaa isovanhemmat ja sukulaiset. Pitkä aika tulee esikolle odottaa sisarusta, mutta sillä tavalla saa sitten olla mukana mahdollisimman paljon. Enkä missään nimessä halua, että joku muu möläyttää tytölle asiasta.
Töissä kerron sitten kun alkaa näyttämään siltä ettei pysy enää salassa, ellei sitten joudu ennen sitä miettimään töiden uudelleen järjestelyjä...Töiden kannalta ajattelin, että riittää kun käyn sitten joskus esimiehelle asiasta mainitsemassa, vaikka pakko ei olisi kertoa ollenkaan kun tämän hekinen soppari loppuu ennen kuin äitiysloma alkaisi. Mutta kai se on reilua käydä pomolle asiasta mainitsemassa...

Pitkän omanapaisen avautumisen jälkeen alan vapaapäivän kunniakais siivoilemaan ja laittelemaan mökkiä vähän asuttavampaan kuntoon niin voi sitten taas ensiviikolla töiden myötä keskisttyä vain sotekemaan sitä...
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Hemu2, kovasti tsemppiä odotteluun, toivottavasti kaksiviikkoa menee nopeasti ja saatte lopulta hyviä uutisia, odottavan aika on pitkä! :heart:

Alabama ja Omenankukka, ihania ultrauutisia teillä, onnea! :heart:

MiNalo, itselläni on myös tuota nenän tukkoisuutta ja lasken sen oireeksi, sillä limakalvothan ovat kovin herkillä näin alkuraskauden vuoksi. :)

Meitä heinäkuun hikoilevia on kyllä mukavan monta :)

Kävin eilen hcg-mittauksessa (kerhopuolella mainitsinkin jo tästä), ja arvo (453 tai 463, taustahälinän vuoksi keskimmäinen luku jäi epäselväksi) viittaisi siihen mitä olen tässä hieman pohtinutkin, että tänään ei olisi vielä sittenkään 5+1 jonka mukaan olen elänyt, vaan muutaman päivän jäljessä. Testien vahmistumisen perusteellakin tämä olisi ihan loogista (ensimmäinen haamujen esihaamu 8.11., haalea plussa 9.11., digiplussa 10.11. ja 12.11.kunnon plussa. Eli sunnuntaina tai maanantaina olisi vasta ollut 4+0 - näin loogisesti ajateltuna). Mutta elän nyt tällä viikkomäärällä ar-ultraan asti, jolloin tilanne paremmin selviää. :) Ar-ultra on 3.12.-12, toivottavasti aika menisi nopeasti!
 
BDU
Tervetuloa myös Marleena! Kivasti täällä porukka kasvaa :) Mä soittelin neuvolaan ja sain ajan hieman ennen joulua jolloin mulla on omien laskujen mukaan 9+6. Tosin puhelimessa ei ollut mitään puhetta ultrasta että enpäs tiedä sitten ultraavatko heti ekalla kerralla? Taitaa käytännöissäkin olla hieman eroja paikkakuntakohtaisesti..
 

Yhteistyössä