Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Onko teillä muuten miten oireita? Itselläni on rinnat turvonneet mutta eivät enää arat. Pahoinvointia ei ole, ruoka vaan maistuu huonommin ja välillä tuleekin sitten ihan varoittamatta kauhea nälkä. Unikin maistuu. Muuten ei ihmeempiä :)
 
Hei!

Täällä kans alkoi vuotoa tulemaan eilen. Tämä on jo toinen kerta. Eli eka kerran tuhrua tuli 23.10. jolloin olin aivan varma et se siitä. Silloin kesti 2 päivää. Eilen herättyäni vasempaan munasarjaan juili ja tästä parin tunnin päästä tuli ruskeaa vuotoa. Illalla ei mitään. Tänään alkoikin uudestaan ja vuoto muuttui jo runsaammaksi ja punertavaksi ja jatkuu koko ajan.

Maanantaina oli rakkaan doggini aika päästä autuaimmille maille ja isäntä päätti pimahtaa ja jättää mut kärsimään yksin ja lähti lauantaina ryyppäämään ja on sillä tiellä vieläkin.

Eli eipä tarvitse ihmetellä miksi vuodan. Huomenna siis soittoa klinikalle.

Toivottavasti muilla paremmin!!
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Mulla ei ole vieläkään ihan kunnolla mennyt jakeluun, että raskaana olen:) On kyllä ollut tosi kiireistä, joten voi johtua siitä. Väsymys on iskenyt valtavana, ja lisäksi mulle alkuraskaudessa tyypillinen "vastaherännyt" olotila. Vielä ei ole pahoinvointia eikä rinnatkaan kipeät, ei tuntemuksia muitakaan. Nälkä iskee raivoisana aina ruoka-aikaan(ei voi tosiaan jättää yhtään ateriaa väliin), mutta en pysty syömään kovin paljoa.

Oletteko muuten kuulleet sellaisesta asiasta, että jotkut naiset raskautuvat aina samoihin aikoihin vuodesta? Minä nimittäin olen nyt miettinyt, kun tää on mun kolmas raskaus, ja aina olen plussannut loka-tai marraskuussa. Niin jotenkin tutulta tuntuu tämä pimeä aika alkuraskauden huumassa, ja sitten alkaa maha ikään kuin valon lisääntymisen myötä kasvaa:) Huimaa:) Mua ei ole haitannut kesäkuumalla olla viimeisillään, jotenkin ehkä helpompaakin, kun ei ole tarvinnut paljoa vaatteita miettiä, joku löysä mekkonen ja läpsyt jalkaan, mikään ei kiristä ja purista.

Mulla on aikaisemmat raskaudet menneet ihan hyvin, pahoinvointi ei ole paljoa kiusannut. Poikaa odottaessa ei ollut yhtään ja tytöstä pari kk. Poikaa kun odotin, niin oli aika kovia liitoskipuja puolenvälin jälkeen, ja niistä olin välillä saikulla. RD on ollut molemmissa raskauksissa ja tiedän, että tulee nytkin:( Olen normaalipainoinen ja elämäntavat ovat kunnossa, mutta joku alttius mulla on siihen, enkä saa sitä ruokavaliolla ja liikunnalla pysymään kurissa. Mutta kun sitä seurataan ja hoidetaan hyvin, niin seurauksia ei toivottavasti tule. Meillä toisella lapsella oli syntymän jälkeen hieman sokerit alhaalla, mutta nousivat heti eivätkä enää laskeneet. Ekalla ei ollut laskua ollenkaan.

Ruoka-aineista, muistan että esikoisesta himoitsin mandariineja ja tomaatteja sekä kaikkea suolaista. Tokasta taas en oikein muista, oliko mitään... sen vaan, että kahvia en pystynyt aattelemaankaan ja anoppilassa mies salaa joi mun kahvit aina, kun ei haluttu vielä uutisia kertoa:)

Tällaisia tänä iltana, kiva käydä täällä kun tunnutte kaikki niin kivoilta:)

Äitikissa+pikkukisu 4+4
 
Onko muilla jo näin aikaisin selkävaivoja? Ei pysty edes normaalia siivousta hoitaan ilman hirveetä särkyä..Särkee myös reisiä ja alavatsaa. Tää tullut ihan iime päivien sisällä :/
Mutta niinkuin lupasin,EN VALITA...en... :D
 
Mulla alko tänää jonkinsortin rusertavaa vuotoa aamulla ja jatku sinne puolille päivin muttei muuta ole ollu. Heti tietysti tuli mieleen et siinä se sitte mut ehkä ei sittenkään kun kerta loppu :)

Selkävaivoihin niin mulla on muutenkin selän kanssa ongelmia ni huomaa kyllä seisomatyössä viel että alkaa siinä päivän aikana vihlomaan ja kivasti turvottaa et on pikkasen hankala peitellä tota massua mut yritettävä viel kuukauden päivät ainaki :D

Tääl on hävinny syyrin osa oireista mikä lisää viel pelkoa ettei se siellä ole mut onneks nuo testit ei hirveen kalliita ole ni saa edes jotaa varmistusta XD

Rv 6 tänään!
 
Heipä hei kaikille!
Täällä yksi uusi heinäkuun hellemasu! :) Plussasin ekan haamun jo 31.10. ja siitä lähtien on tullut testattua ahkerasti! Myönnettäköön! :D Toisesta lapsosesta ollaan haaveiltu jo reilut kaksi vuotta ja kaksi keskeytynyttä keskenmenoa on koettu..Siitä tämä jatkuva pelko persiissä! ;) Todella toivon, että kolmas kerta toden sanoo ja saadaan nyytti syliin asti ensi kesänä!
Monia tuttuja nimiä täällä onkin tuolta kuumeilijoista. Kivaa! :) Oikein ihanaa alkuraskauden aikaa kaikkine vaivoineen! Minä olen luvannut miehelle etten valita kertaakaan, vaikka joutuisin 24 tuntia vuorokaudessa halimaan vessanpönttöä. :LOL: ;)

Laskettu aika menkoista laskettuna olisi 17.7. MiNalo/27v/toinen/OYS
 
Noista oireista ollut keskustelua täällä niin.. Itsellä ilmestyi ensin kasvoihin kipeitä patteja, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Sen jälkeen kipeytyi rinnat ja ruumiinlämpö nousi (illalla mittaillessa 37.3, normaalilämpö 36.5 tienoilla).

Nyt kokoajan on vähän pää kipeä - just sillai sopivasti ettei voi oikeen mihinkään keskittyä ja ruokahalu on suunnaton. En voi kuitenkaan syödä kuin vähän kerrallaan, koska muuten tulee ihan kauhea olo ja pytyn kanssa joutuu hieromaan tuttavuutta pidemmän aikaa :D Toisinaan myös noustessa ylös makuulta, tuntuu vatsassa sellasia ikäviä vihlaisuja.. Ja tänään tosiaan 6+0! :)
 
Pahaolo oli mitä kauhein tänä aamuna. Heräsin ja kiertohuimausta oli taas niin ku tavallisestikkin ollut nyt joka aamu. Ja sit join väkisin yhen proteiinijuoman (se yleensä helpottaa pahoinvointiin ja pitää nälkää poissa, jos ei pysty oikein syömään mitään). Sit laittaessani itteäni työkuntton, ni alko aivan järkyttävä pahaolo, olin pari kertaa jo pönttöö halailemassa, mut sitten olo taas vähän lieveni...huuh, mikä aamu! Onnex meni sit ajomatkalla töihin jo ohi, enkä oksentanu.

Oon nyt juonu aika runsaasti vettä, se tuntuu auttavan pitämään huimauksen poissa aika tehokkaasti. Ja jotain sokeripitoista juomaa (esim. mehukeittoa) aika ajoin, ni ei ehi niin kauhee pahaolo tulla.

Päänsärky on vaivannut tässä raskaudessa aika kiitettävästi, kahdesta ensimmäisestä en muista että olis ollu. Ja toi kiertohuimaus on kyl kans "uutta", et sitä on joka aamu...

Toivottavasti Häivähdys vuoto oli ihan harmitonta! Laita kuulumisia kun jaksat, voimia!

invia84 + pikkukolmonen rv 5+4
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Äitikissa meillä nyt kaikki kolme aiempaa sekä tämä raskaus lisäksi alkaneet syys-lokakuussa :)

Hui, kun vuoteluja ollut muutamilla, mutta itselläkin kyllä jokaisessa raskaudessa jotain, että aika tavallisia ja monesti hermittomiakin ne voi olla. Toivottavasti kaikilla nyt on harmitonta!! :heart:

Oireet vielä pysyneet aika lievinä ja vaihtelevina, mutta voimistumista havaittavissa..
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli aiemmin jo vähän vuotoa ja sitten pari päivää ei mitään ja tänään taas äsken pyyhkiessä vähän. Vaikka päätin etten vaivu epätoivoon enkä ajattele negatiivisesti niin väkisin mieleen hiipii ne pahat ajatukset! Mutta täälläkin monella ollut vuotoja ja nyt toivotaan että meillä kaikilla ne on ihan harmittomia! :)

Selkää on särkenyt ja pistellyt koko päivän! Ihmettelen kummasti mistä moinen! Repäisykivut jatkuu ja on aika julmiakin välillä.

Ihanan paljon hellemasuja jo. :heart:

Unno
 
Lillis onnea pikkusen sykkeen näkemisestä! :) Toivottavasti vuotelut nyt jää pois sulla ja kaikilla muillakin :heart:

MiNalo Tervetuloa :wave:

Äitikissa Mulla on alkanut eri vuodenaikoihin raskaudet. Eka alko helmikuussa ja tää nyt lokakuussa. :)
Mulla oli myös liitoskipuja pojan raskaudessa, loppua kohden oli niin pahat, että melkeinpä 10 vikaa viikkoa makasin sohvalla tekemättä mitään, kun pienikin liikkuminen sai vedet silmiin. Nyt todella toivon, että ei ainakaan ihan niin kovat kivut tulisi.

).( Jonkin verran on alkanut tulla noita repäsykipuja varsinkin, jos nousee vähän nopeemmin seisomaan..
 
BDU
Onko teillä ollut tässä ihan alkuvaiheessa (oletetusti olen ehkä 3+6 menossa) järkyttäviä alavatsakipuja? Ensikertalainen täällä miettii että pitääkö huolestua. Makuuasennossa varsinki repii ikävästi, helpottaa kun nousee ylös.
 
Oireena täällä vieläkin etova olo pitkin päivää, varsinkin jos nälkä pääsee yllättämään, niin on heti paha olo. Töissä oon jaksanu yllättävän hyvin, vaikka aamut onki hankalia.

Mulla oli esikoisen odotuksen alkuviikkoina juuri tuollaista repäisevää kipua, välillä sattui tosi lujaa. Myös rusehtavaa vuotoa oli ekoina viikkoina. Mun kohdalla nämä eivät olleet mitenkään pahasta. Nyt tässä kolmosen odotuksessa on hiukan tuntunut sitä repivää kipua taas ja välillä vihlaisee ikävästi.

Toivottavasti kaikilla joilla nyt vuotelee, olisi kaikki kunnossa ja vuoto harmitonta :hug:
 
Hui että. Toivottavasti te, kenellä vuotoja ollut, selviätte säikähdyksellä.

Itsekin jännitän vessareissuja, jos vaikka olisi verta tullut. Liian tuoreessa muistissa heinäkuinen keskenmeno :| Mutta eipä se auta pelätä, vaan mennä positiivisella mielellä eteenpäin!

Oletteko muut tehneet saman havainnon, vai onko se vaan meidän suku? Aina kun joku ilmoittaa raskaudesta, tulee perään myös suru-uutinen. Tai jos joku kuolee, tietää jo odottaa, että kohta joku kertoo olevansa raskaana.

Mummoni nukkui aamulla iki-uneen.

hurjat 4+3 kasassa
 
HannaKat ja Tiikkonen No meilhän on kaikil LA:t lähekkäin ja aiemmat lapsetkin :), vähänkö kivaa,voitas vaikka hyvin treffatakkin joku kerta =).
Ymmärrän toki tuon että miettii miten pärjää kahden pienen kanssa,ite mietin samaa silloin kun meille oli toinen tulossa (ikä eroa heillä 1.v 3vkoa) ja hyvin kyllä pärjättiin :).
Välillä mietin että miten olen jaksanut silloin kun kaikki neljä on ollut alle 5 vuotiaita,taisi mennä se aika hyvin sumussa. Tällä hetkellä nuorimmilla on ikäeroa 5vuotta ja sen taisi kroppakin vaatia, ( 5 v sitten hätäsectio ja lapsen keskosuus)vei sen verran meiltä voimia : /.

(.) miulla on koko päivän koskenut vasemmalle alavatsaan,siis tosissaan koskenu. Mietin jo kohdunulkoista ja vaikka mitä. Jos ei huomiseen mennessä ole mennyt ohi niin taidan soittaa sinne gynelle,kun silloin viime viikon käynnin jälkeen hyö sano et pitää olla yhteydessä jos jotain tulee....inhottavaa!

Niin ja Tervetuloa uusille ja Onnea :heart:.

Ja toivottavasti ei oo kun harmitonta vuotoa täällä osalla :heart:.

Nyt lepäämään |O.

~Emmuli~ ja Pikkuinen 5+6 :heart:
 
Taidan kuulua tänne:) Testasin tällä viikolla plussan ja laskettuaika olisi menkkojen mukaan 15.7. Neljäs lapsi on tulossa, toivottavasti! Raskautta varjostaa hieman se, että edellinen raskaus päättyi keskenmenoon tänä syksynä. Onneksi nyt kävi hyvä tuuri ja tulin heti niiden pakollisten yksien menkkojen jälkeen raskaaksi <3
 
Tervetuloa Onnellinen79 ja Onnea
Meillä kans sama,elokuussa KKM ja ensimmäisten menkkojen jälkeen tärppäsi,onneksi :heart:. Onnea että teilläkin tärppäsi heti =)
Kuumaan suihkuun,palelee. Ja on tosi huono olo :x. En valita todellakaan :D...
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa mukaan! :)

Ennanniinalle pahoittelut mummosi poismenon johdosta :( Tiedätkö, että mulla pelottaa nyt että joku soittaa ja kertoo että joku isovanhemmistani on nukkunut pois.... Koska esikoista kun odotin niin silloin sukulaisia nukkui pois useampikin :(

Oireiden vähentyminen Mulla huolestuttaa.... Mä pystyin eilen illalla juomaan kahvia!! :( ja tänä aamuna ei ole huonosta olosta tietoakaan.... Pelottaa tämmönen ihan oikeasti :( Lauantaista asti kahvi etonut ja todella monet ruuatkin,aamuisin oksettaa ellei syö heti jotain jne. Vielä reilu viikko siihen ultraan.

Minix ja 6+2 (aika menee niin hitaasti)
 
Huomenta =).
Vihdoinkin perjantai,kohta on jo ensiviiko....6 päivää enää ultraa! Miten sitä ei malta yhtää odottaa : /.
Pientä etovaa oloa ilmassa,hyvin pientä kuiteskii kun kahvi menee alas! Se onkii ainoa pahe josta en kyllä millää luopuisi...ainut et töissä en oo enää juonut kun siellä se on niin kamalan pahaa ja nyt jotenki sitä ei saa enää alas,ennen vielä pysty kupin juomaa!!
Ainiin,mahaa ei oo tänään sattunut....olisikohan ollu jotain suolistoperästä. Pieni arkuus vasemmalla puolella mutta ei kipua,joten odottelen ihan rauhassa ensviikkoon!!

~Emmuli~ & Pikkuinen 6+0 :heart: (Yks viikko taas takana!)

Ps: Minix Jospa se onkii sillain et oireet häviää hetkeksi ja tulee vahvempana takas,jostain taisin lukea et jollain oli ollut sillain. Tai sit on ku miulla (ja tais olla muillakii) joku päivä ei mitään ja joku päivä taas on =). Uskon että kaikki on siun massussa hyvin =).
 
Viimeksi muokattu:
Raskauslaskurin mukaan ois tänään pitänyt meidän pienen Kuutinpoikasen sydän alkaa lyödä, mutta ei jaksanut pieni pysyä mukana..:'( Kuinka suurin ilo voi muuttua suurimmaksi suruksi. Elämäni onnellisin viikko takana.. :heart:

Vaikka teillä muillakin on ollut vuotoa niin mulla alko eilen ensin niukka, verisenlimanen vuoto. mut yön myötä vuodan kun hanasta. ja ihan puhdasta hyytelömäistä verta.

Toivotaan että teillä muilla pysyy mukana syliin saakka. :heart:

vipe- 4+6
 
Tervetuloa Onnellinen79 ja mincha :wave: lista päivitetty :)

Ennanniinalle pahoittelut mummosi pois menosta :heart:

vipe eikä!!! :hug:

Muistakaahan muruset laittaa päivityspyynnöt väritettynä tai Muuten vaan muusta tekstistä erottuvasti niin mun on helpompi huomata ne!! :)

).( Täällä ei juurikaan mitään uutta voinnissa.. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä