Heinäkuun hellemasut 2013 * Tammikuussa *

Minullakin alkoholinsuhteen nollalinja, eikä kyllä ole tehnyt edes mieli. En erityisemmin ikinä ole tykännyt mistään alkoholijuomista :D Tupakankin suhteen olisi nollalinja, mutta en ole koskaan polttanut :)

Sain lahjaksi yhden bodyn ja yökkärin, joten ne on ainoot mitä tällä hetkellä löytyy varastosta. Ai niin yhet lapasetkin oon saanut melkein tehtyä ja varmaan tarkotus enemmänkin neuloa tulevalle pikkuselle. Äitiyspakkauksen aijon ottaa ehdottomasti.

Nykysin yöt sujuneet paremmin. Muutamana viime yönä herännyt vasta kellon soittoon. Yhdessä vaiheessa kylläkin heräilin monta kertaa yössä ja aina kesti ennen kuin nukahdin uudestaan :(

Pahoinvointi on helpottanut, mutta kyllä se melki kerran päivässä laatta lentää. Siihen on kyllä jo niin tottunutkin, että varmasn tuntuu oudolta sitten kun ei enää oksentelekkaan :D

Mandarii ja vaavi 15+3
 
Nollalinja täälläkin pitää ja tupakointi jäi jo kesällä minimiin eli ei päivittäin.Lähinnä vain viihteellä. Plussan jälkeen sitten loppui kokonaan.Meidän lähipiirissä ei kukaan onneksi edes yhtä tarjoa odottavalle :)
Hankintoja pienelle ei ole vielä tehty,ja tänään kun mies puhui muuten vain miten lähellä kesä on niin sain tilaisuuden muistuttaa että vauvan vaatteita pitäisi alkaa ostamaan niin hää tokas etteihän me vielä edes tiedetä kumpi tulee... Tollo! Onhan niitä perus värejä ja ei se sukupuoli paikkaansa aina pidä. Siinä itku silmässä sitten purin kieltä ettei hormoni myrskyssä tule taas sanottua pahasti =D
Siinäpäs pikaisesti tätä päivää joka muuten mennyt loistavasti.

. *piuu&kippura 14+2* <3

Pahoittelen jos kirjoitus virheitä kun puhelimella näperrän :)
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Äitikissa minä huomasin ensimmäisen raskauden myös siitä, että alkoholi ei maistunut. Olimme kaverillani enkä saanut juotua yhtään, vaikka muuten se ei ole tuottanut ongelmia. Tietenkin sen jälkeen + tässä raskaudessa nollalinja :)

Siitä raa'an kananmunan syömisestä, itse siis vain kuullut että se on kielletty, samoin ensimmäisen raskauden aikainen neuvolatäti sen kielsi, vaikka ei kuulukaan viralliselle listalle. Mutta esim. siipikarjaliiton mukaan salmonellan VOI saada raa'asta kananmunasta, mutta taitaa olla Suomessa niin epätodennäköistä että siksi sitä ei ole kielletty (Siipikarjan SALMONELLAVALVONTA). No, itse en ainakaan ole hysteerinen, yritän vältää kiellettyjä ruoka-aineita parhaani mukaan mutta maalaisjärki mukana :) Hauska tuo Nannamamman linkki :D

Vauvanvaatteita on esikoisen ajalta ihan muutamia säästössä, ja pari pukkuvaatetta olen saanut jo lahjaksi :heart: tänäänkin kaupassa käydessä hypistelin niitä pikkuisia vaatteita, mutta en vielä ostanut :) enemmän hankintoja ajattelin tehdä sitten rakenne ultran jälkeen. Melkein kaikki tarvikkeet täytyy ostaa, mutta yritän löytää suurimman osan käytettynä.

Madagascar 13+0
 
Moi kaikille!
Täällä yksi odottava mami tahtoisi liittyä mukaan! Mä oon huono näiden tietokoneiden kanssa niin jos saisin anteeksi tämän kerran kun en saa laitettua tuota punaista fonttiväriä päälle.
Olen siis 22-vuotias ja odotan toista lasta. Aion mennä synnyttämään Lohjan sairaalaan ja laskettu aika on 30.7.
Uskalsin vasta nyt kirjoitella tänne kun ensimmäisessä ultrassa tuli eilen käytyä. Siellä selvisi että kaikki on oikein hienosti ja vauva kasvaa hyvin ja vastasi täsmälleen neuvolan laskurin mukaan laskemia viikkojakin :)
Minulla alkuraskaus on ollut fyysisesti rankka. Aluksi jouduin ambulanssilla lääkäriin munuaisaltaan tulehduksen vuoksi, sen jälkeen alkoi voimakas oksentelu ja pahoinvointi, jonka takia jouduin 2x tiputukseen. Näiden jälkeen iski raju poskiontelontulehdus ja sitten antibioottikuurista johtuva hiivatulehdus. Mulla on 3,5-vuotias uhmaikäinen lapsi kotona, jota olen kutsunut ärriksi ja tätä masussa olevaa purriksi koska niin koville ovat molemmat pistäneet mamin nyt :D
Mutta menenpä tästä kylpypuuhiin esikoisen kanssa niin kirjoittelen myöhemmin lisää!

jedvenna ja purri 11+2 <3
 
Montaa asiaa piti kommentoida, jos nyt ees osan muistaisi.

Alkoholista tällä kertaa mullakin nollalinja. Aiemmilla kerroilla olen saattanut niehen sauna oluesta maistella, mutta nyt ajattelen että eipähän sekään ole välttämätöntä. Tupakoinnin olen aina lopettanut heti, nyt en ole enää muutamaan vuoteen polttanut ollenkaan.

Närästykseen varauduin jo toivomalla sodastreamin joululahjaksi. Onneksi pian huomasin ettei niitä uutteita voikkaan käyttää. Mehukatista tulee kuitenkin ihan hyvää, jos pelkkä vesi kyllästyttää. Joku ehdotti soodavettä, sen kanssa kannattaa sitten muistaa että se on hampaille myrkkyä.

Äitiyspakkauksessa on niin ihania vaatteita tällä kertaa, että todella haluaisin sen ottaa, vaikka vaatteita on kyllä paljon jemmassa.

Luopumisestakin oli puhetta. Minua hieman harmittaa, jos ei koko kesänä saa järvessä uida.

alanna 12+6
 
Sitä ajattelin, että uudelleen synnyttäjillä voi kohdun suu olla sen pari senttiä auki jo kuukausi ennen synnytystä. Silloinhan ei muistaakseni saa luonnon vesissä uida. Vai muistankohan nyt ihan väärin.

alanna poks 13+0
 
nöttö / 26 / toinen / jorvi
olikohan tuossa kaikki tarvittava tieto? :D
En oo vielä kauheesti ehtinyt lukea teidän juttuja, mutta tarkemmin olisi tarkoitus "tutustella". Ekan kohalla luin silloisia toooosi paljon, ja tuntu jo että kaikki niistä on ihan kavereita, mutta kirjoittamaan en uskaltautunut. Nyt, kun esikon kanssa vähä mökkiydytty ja kaveritkin tuntuneet unohtaneen meidät, niin toivon saavani täältä vähä seuraa :)

Meillä ultra ensi perjantaina 18.1 missä viikot varmistuu. Mutta LA:ta ne kovasti 31.7.2013 veikkaisivat, tiiä vielä sitten...

No, mutta kiva tulla joukkioonne värikkääseen =)
 
Viimeksi muokattu:
Nöttö mä voin omalta osaltani sanoa että luultavasti en, mutta laitoin sen kuitenkin listaan, koska se on meillä se ensimmäinen vaihtoehto. Siellä käytiin esikoinen synnyttämässä ja nyt siellä kaikki ultrat ja jos muita käyntejä tarvitsee. Heinäkuussa ne ei luultavasti ota vastaan enää "normaaleja synnyttäjiä" (joihin toivottavasti kuulutaan), joten sitten toivottavasti päästää jorviin tai kättärille. En tosiaankaan haluaisi lähteä esim. Porvooseen :p
 
Pahoittelen hiljaiseloa, mutta ei täällä mitää ihmeitä ole tapahtunut, niin en ole kirjoitellut vaikka olenkin muiden kirjoituksia käynyt lukemassa.

Meillä kämppä nyt maalattu ja pääsee sisustamaan vihdoinkin ja tavalliset housut alkaneet puristaa, joten tänään vähän shoppailee mammavaatteita ja lisäks noutaa muutamat kirjat opiskeluja varten, jonka jälkeen kotiin sisustamaan ja laittamaan tavaroita paikoilleen, kiireinen päivä siis tiedossa.

Ensi tiistaina mulla on aika ultraan <3

Gilraen84/28/ensimmäinen/19.7./KOS

Gil ja masuasukki 13+1 :)
 
Hankintoja ei olla tehty vielä. Ensimmäiset luultavasti vasta joskus rakenneultran aikoihin.

En tiedä vielä otammeko äitiyspakkauksen rahana vai pakkauksena. Vaatteet ovat pakkauksessa ihania, mutta kaapit tulevat varmasti pursuamaan niitä muutoinkin.. Tarvikkeet ovat hyödyllisiä, mutta saa noita kaupastakin. Mene ja sano tästä nyt jotain...!

Alkoholi ja tupakka ovat molemmat itselläni nollalinjalla.

BDU, minä nukun hirmu levottomasti. Villit unet ja painajaiset vaivaavat, sekä öiset vessareissut. :|

Ilyana ja Papu 13+2
 
Terve pitkästä aikaa (tai ainakin tuntunut pitkältä) :p

Huh ja hei, vihdoin alan palata eläviin. Tosiaan viime sunnuntaina huomasin vatsataudin oireita, noh siitä se sitten lähti. On nimittäin tullut Wc:n seinät/lattia yms. tutuksi. Eilen pääsin kuitenkin neuvolaan kun torstaina vihdoin sain olon talttumaan. Neuvolantäti epäili vahvasti noroksi. Noh sitten hempparit olikin 114 joten rauta aloitettiin. Kas kummaa ja taas maha sekaisin... siis mä en kestä!!!! Kys:ltäkin soittivat eilen ja pissassa bakteeri, joten lääkekuuri nyt ja sitten mietitään jatketaanko estolääkkeenä samaa.

Onnaksi kuitenkin sydänäänet kuului eilen ja tiistaina olisi se varhaisrakenneultra. Jos tästä kaikesta jotain hyötyä täytyy löytää... VUOTO LAKKASI =). Iskias vaivaa pirusti, mutta eivät neuvolasta kehoittaneet muuta kun apteekista ostamaan vyön omaksi.

Palaan taas paremmalla aikaa

Nicci + naperot 15+4 ... lähtee kiireesti veskiin
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille!! :wave:

Hankintoja meillä ei todellakaan ole kiire tehdä.. ehkä joskus loppu keväästä tai alkukesästä aletaan tekee ja jonkin verran on jo valmiina esikoisen jäljiltä.. :)

Äitiyspakkaus Toisaalta haluisin ottaa sen kun jotkut vaatteet siinä on niin kivoja, mutta toisaalta suurin osa varmaan jää käyttämättä.

nicci kiva että vuodot on jo loppunut.. :)

jedvenna sullahan on ollut rankka alku raskauden kanssa.. :O toivottavasti loppu menisi vähän mukavammin.. :)

(.) olo on jo aika oireeton.. Ruoka maistuu hyvin ja pahoinvointi on poissa! :) Huomaa myös vaa'alla käydessä :LOL: Nyt on vaan tissi tullut tosi araksi.. : /

Niin joo.. lista päivitetty!
 
Hankinnoista, juu, tänään ostin ensimmäiset puolipotkarit pikkuselle, 50cm!!!! Ne oli jotenki vaan niin söpöt :) Ja yhdet tavalliset 68cm housut. Mähän kerkesin myydä 50-68cm vaatteet, joitain ihanimpia lukuunottamatta niin nyt saa ne ostaa sit kaikki, jee :D Olis aika tylsää käyttää kolmatta kertaa samat vaatteet jos tämäkin on tyttö.

Luopumisestakin ollut puhetta, en koe että tarttis mistään sen suuremmin luopua, no alussa liikunnasta väsymyksen takia, mut nyt sitäkin taas jaksaa harrastaa. Tällä viikolla olen käynyt joka päivä kävelylenkillä koiran ja vaunujen kanssa noin kolme kilometriä kerrallaan, sit pitää jo päästä vessaan, hyvin tytötkin jaksaa istua sen matkan. Huomenna olis luvassa vähän hiihtoa, tänään pitää vielä tehdä se lenkki ja heilutella kahvakuulaakin pikkusen :) Ensi viikolla vois taas kokeilla kävelyhölkkääkin.

Ainiin, toinen neuvolakin ens tiistaina, mieskin tulee mukaan, kun on iltavuorossa. Saa sekin kuunnella sydänäänet ja olla mun muistina, neuvolatäti kun jotain kyselee, ni enhän mä oikeen mitään muista enää, katon vaan miestä ja se muistaa mun puolesta :LOL:

Viikonloppuja vaan neitoset! Ja uusille tervetuloa :flower:

Tanni ja ylläri 14+1
 
Yksi uusi ilmoittautuu vielä mukaan. Kahlailen vielä teidän aiempia kirjoituksia läpi ja palaan sitten kirjottelemaan itse enemmän. Päivittäisikö joku tiedot listaan Fionella / 33 / toinen / 7.7 / Kos.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Taaskin sunnuntai ja viikot poksuu, meneekö tää aika jotenkin nopeesti???:) 14+0

Menen tänään kokeilemaan äitiysjoogaa. Kaipailen vähän jotain omaa juttua tähän arjen keskelle ja tuo kuulostaa mukavalta:)

Hyvää ja leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Äitikissa ja Milli 14+0
 
Jee, facebook- ryhmä! :) Laitoin yksäriä nannamammalle, mutta miten löydän sen ryhmän facebookista? Kun en löydä kuin sen joka ei ole salainen? Eli toisinsanoen, miten saan haettua mukaan ryhmään?

Täällä odotellaan jännittyneenä keskiviikko ja np-ultraa :heart:

Oi,äitiysjooga olisi ihanaa, harmi kun tossa omalla kuntosalilla ei sitä ole! Varmasti kanssa haluaisin kokeilla, jos semmoinen olisi tossa lähellä mahdollista :)

Mä en ole vielä hankkinut mitään vauvalle, odotellen ensin, että kumpaa sukupuolta sieltä tällä kertaa pitäisi tulla :) Esikoistytöltä on vielä kaikki jäljellä, joten jos on tyttö niin vähemmän tulee ostettua, MUTTA tiedän ja tunnen itseni, eli kyllä varmasti enemmän tai vähemmän tulee ostettua jotain, joten pitäisi varmaan pistää kirppispöytä pystyyn :D

Facebookissa on muuten aivan mahtavia vauvanvaate-kirppareita, voin laittaa linkkejä jos joku kiinnostuu ;)

Mun tissit RÄJÄHTÄÄ!! :D Siis oikeesti, heti kun otan rintsikat pois niin tuntuu, että tissit painaa sata kiloa ja on ihan arat ja pinkeät..Auts! No..mies tykkää, joten jotain hyvää siinäkin :D

Vaniljainen ja toukka 11+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle saa muuten päivittää tyttöolon :) Katotaan miten kuinka pahasti metsään menee tällä kertaa omat olot :D Viimeksi olin aivan 110% varma, että poika tuolla majailee, mutta tyttölupaus saatiin rakenneultrassa ja tyttöhän sieltä tuli, joten mielenkiinnolla katon miten omat olot nyt pitävät paikkaansa ;) Oireet on ainakin ihan samoja kuin tytöstä..

Onko muilla jotain oloja jo?:)
 
Nannamammalle laitettu yvtä :)

Tein samalla vauvalle vähän hankintoja kun tilasin itselleni mammafarkut, ihana kun ei housut purista ja ahdista mahaa. Tilauksen tein tuolta Mamalicious - buy maternity wear in the official mama licious online shop kätevästi saa tilattua samaan pakettiin mm onlya, vero modaa, jack&jonesia sekä name it-lastenvaatteita =)

Tilasin pikkuiselle 4bodya ja parit sukat, silleen että värit käy tytölle ja pojalle kumpi sieltä sit tuleekaan :) toisaalta haluisin pitää sukupuolen "yllätyksenä" synnytykseen asti mut toisaalta vois sit tehdä isompia hankintoja sit kun tietäis sukupuolen. Isäntä oli ekan ulrtan jälkeen että "unohtu kysyy kumpi siellä on.." mie sit että ei sitä vielä saa selville =)
 

Yhteistyössä