Heinäkuun hellemasut 2013 * Tammikuussa *

Soittelin tänään verikokeen tuloksista neuvolaan, kun ei mitään ollut kuulunut. Sain ne kaksi seula-arvoa ja huomenna np-ultrassa lasketaan niiden avulla sitten riskiä. Pikaisella googletuksella nuo arvot on kai kohtuullisen normaaleilla käyrillä, vaikka ei kai niistä pelkästään voi mitään päätellä...
Nyt alkoi vähän jännittää huominen! :) Varsinkin, kun olen nyt lueskellut muiden mielipiteitä seuloihin osallistumisesta. Meillä kun jotenkin oli asenne, että kaikkihan niihin menee ja ilman muuta mennään, eikä tullut edes mieleen kieltäytyä. No, näillä mennään nyt ja toivotaan, että saadaan hyviä uutisia. Ihana nähdä pikkuinen, vitsi, että se on varmaan kasvanut! :heart:

Uutena oireena on ilmaantunut nenäverenvuoto... Jo kolmas kerta viikon sisään. Vähän inhottavaa mutta ilmeisesti yleistä. Pahoinvointi alkaa kuitenkin hellittää! Jostain ihmeen syystä juuri 12+0 päivänä se melkein kokonaan loppui, eikä ole tullut takaisin (vielä ainakaan). Väsymystä on kuitenkin edelleen.

Vienda 12+3
 
Älä Vienda näiden keskustelun kommenttien anna lisätä sitä huomista jännitystä entisestään. Meilläkin on ollut vähän tuo asenne, että tottakai mennään eikä niin syvällisesti olla asiaa mietitty. Itse koin sen niin (no hyvä nyt sanoa, kun kaikki oli ok), että saa vähän mielenrauhaa tähän, kun muutenkin tuppaan jännittämään kaikesta. Eiköhän teillekin niin käy!! :)

Me tosiaan mentiin sinne seulontoihin, vaikkakin on hyvä kokemus siitä, ettei aina kannattaisi: äitini nimittäin jätti aikoinaan menemättä, vaikka kovasti suosittelivat hänelle (ja käsittääkseni suositus oli melkein suorastaan, että "keskeytys olisi hyvästä"), ja kiitos sen, minä olen tässä odottelemassa omaa lapsostani ja mitään poikkeavaa minusta ei tähän päivään mennessä ole löytynyt. :)
 
Mekin osallistuimme siihen seulaan, mutta tuskin mihinkään jatkotutkimuksiin oltaisiin menty vaikka jotain poikkeavaa olisi havaittu. Tänään tuli tulokset postissa ja kohonnutta riskiä ei ole. Täällä ei onneksi mitään tarkkoja riskilukuja edes kerrota :)
 
Heippa taas. :)
Yritin nopeasti selata pari viimeistä sivua läpi ja ainakin liikkeistä on ollut puhetta. :)
Minä tunsin esikoisen ensimmäiset "kuplat" ja hipaisut vasta joskus rv.18 tienoolla, enkä silloinkaan heti älynnyt mistä on kyse :LOL:
Eilen sängyssä unettomana makoillessani olin aivan varma, että tunsin kaksi kertaa samassa kohdassa aivan häpyluun tuntumassa pienen kuplan tapaisen tuntemuksen, siis aivan kuin joku olisi puhaltanut pienenpienen kuplan joka puhkesi.. Olisiko se muka jo nyt?? :heart:
Minun tekis kauheesti mieli tehdä jotakin hankintoja vauvalle,
mutta en ole vielä tohtinut, eikä ole liiemmin vielä tilaa säilytelläkkään kun meillä on tuossa keväämmällä muutto tiedossa..mutta ehkä sitä jotakin pientä.
Sain myös tietää saavani esikoiseni vanhat tavarat takaisin veljeltäni lainasta, heti kun vain haluan hakea ja se olikin mukava uutinen..miten onkaan niin tunneside tiettyihin esineisiin ja aiemmin hankkimiin tavaroihin :heart:

Milloinkas te olette ajatelleet kertoa töissä raskaudestanne?


Minulla tämä tuli jo eteen tuossa viikonloppuna,
sillä olen töissä henkilökohtaisena avustajana useammalla eri asiakkaalla ja työnkuvaani täytyy muuttaa melko olennaisesti raskaudelle sopivaksi,
jotta työstä ei aiheudu terveyshaittoja jotka eivät ole olleet "niin justiinsa" minulle ennen odotusta. Esimieheni suhtautui uutiseen onneksi oikein ihanasti ja ymmärtäväisesti, vaikka olen ehtinyt olla töissä vasta syksystä alkaen. :heart:

Kerroimme kolmen vanhalle esikoiselleni myös odotuksesta.
Ostimme hänelle joululahjaksi kirjan, jonka tarinassa tarha-ikäinen poika saa pikkuveljen ja tässä käsitellään aiheita mustasukkaisuudesta äidin venyvään rakkauteen asti. Tämän siivittämänä tyttö toivoi, että hänkin saisi joskus pikkusisaruksen. :heart:
Ihana pieni, hihkui heti, että sitten hän pyörittää pikkusiskoa tai veikkaa ympäriämpäri ja katsoo ettei ole teräviä pöydänkulmia. :LOL:

Olipas mukavaa; sain jotakin uutta tähän odotusaikaan suhteessa aiempaan raskauteeni..olen päässyt ostamaan äitiysvaatteita! Esikoiseni odotusaikana mahani oli niin pieni ihan viimeisille viikoille, ettei paljon äitiysvaatteita tullut ostettua.. yhdet housut jopa, jotka nyt ovat olleet jo pari viikkoa kovalla käytöllä.
Minkähänlainen pallero tästä vielä kasvaakaan.... :D


Dada & Nasu 12+4
 
Hei kaikille!

Jokohan minäkin vihdoin uskaltautuisin ilmoittautumaan tähän ryhmään.

Kovasti olen sivusta seuraillut teidän kirjoittelua ja erityisesti tuo np-ultra ja veriseula on mietityttänyt itseä. Eilen oli ensimmäinen lääkärineuvola ja sain siinä samalla tulokset np:stä ja kaikki oli hyvin. Ihan turhaa jännitystä sen takia, mutta kun ikää on jo sen verran paljon ja on lueskellut kirjoituksia tuosta, niin kyllähän se on pistänyt miettimään asioita. Ja kun ultra ja verikoe otettiin jo ennen joulua, niin kyllä kovasti pelotti, että milloin soitto tulee.

Maha näkyy jo jonkin verran ja joulun aikaan kerrottiin isovanhemmille uudesta tulokkaasta. Muutama hyvä kaveri on myös tietoinen asiasta.


Pahoinvointia on ollu aamuisin, mutta nyt näyttäis sekin pikkasen helpottavan. Toinen vaiva, joka on tullu mukaan kuvioihin, on päänsärky. Saattaa kestää pari-kolme päivää ja nyt on ollu pakko antaa periksi itselle ja ottaa parasetamolia jomotukseen. Olen yrittänyt juoda paljon ja ulkoilla, mutta tuntuu että mikään ei siihen auta. Töissä on välillä hankalaa olla, kun tekee näyttöpäätetyötä. Toivotaan että helpottais pian.

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää alkanutta vuotta! :)

Lilla_Myy73 / LA 8.7. / 39 / ensimmäinen / EKKS
 
Huomenta huomenta.

Ei tule mitään! Ei se pahoinvointi sitten loppunutkaan ja nyt sitten on myös ihan järkyttävä nälkä koko ajan. Ja siis pitää saada RUOKAA eikä esim. karkkeja (varmaan joku mielenhäiriö ;)) Onko muilla vastaavaa?

Vauvalle menee kaikki uusiksi, kun oon ehtinyt hankkiutua eroon isompien lasten vaunuista ym kamoista. Vielä en ole hommannut mitään, mutta onhan tässä aikaa :)

Isommille lapsille kerrottiin ultran jälkeen. Ensimmäinen reaktio oli epäuskoinen tuijotus, mutta sen jälkeen on iloittu ja kerrottu varmaan postimiehestä lähtien kaikille :D Mahaa taputellaan ja melkein riitelevät jo että kuka saa ekana pitää sylissä :)

Esimiehelle kertomisesta kyseltiin ja minä kerroin viikko sitten, kun satuin olemaan nenäkkäin pomon kanssa kaksistaan :) Olin jo ehtinyt miettiä vaikka mitä, kun yks koulutus on tässä kesken yms, mutta esimies sanoi, että päivän paras uutinen ja että se koulutushomma järjestyy kyllä.

Maha on jo aivan järkyttävä, johtunee siitä, että tulossa on viides lapsi ja normaalisti olen aika pieni ja hoikka. Laskettua aikaa kyseleville vastaan välttelevästi että kesällä, kun en kehtaa sanoa, miten vähän niitä viikkoja on :p

Mutta... tässä täytynee ehkä tehdä töitäkin välillä, joten hauskaa päivänjatkoa vaan kaikille!

Vuorikristalli 13+5

ps. järkyttävää tajunnanvirtaa, mutta en näköjään pysty nyt parempaankaan...
 
Viimeksi muokattu:
luopumisesta vielä kerron minäkin :) alkoholin tietysti olen jättänyt pois,olen juonut alkoholitonta siideriä.salaattijuustoa varmaan kaipaan eniten!ei edes dippiä saisi syödä raskaana.joten sitäkin kaipaan.sekä kalaa.mutta siinäpä ne taitaa olla.

kovasti väsyttää,tuntuu että on uudestaan tullut kauhea väsymys!liekkö sit hemoglibiini alhaalla?ekalla neuvolakäynnillä hb oli hyvä.mutta vaikka nukun yöllä 10h niin silti nukahdan illalla sohvalle,vaikka en olisi töissä sinä päivänä ollut!inhottavaa olla töissäkin kun väsyttää vain koko ajan :( kovasti odotan jo äitiyslomaa että saisin jäädä vain kotiin nukkumaan :D

ylihuomenna np-ultraan,vähän jännittää!toivottavasti olis kaikki hyvin ja seulat ok..
 
Tervetuloa uusille :wave:.

Harvoin tulee tänne kirjoitettua mutta lukemassa käyn kyllä päivittäin että pysyy kärryillä. Tulee tuonne kerhon puolelle kirjoiteltua enempi :ashamed:.

Miullakii maha on jo suuri,johtuen luultavasti siitä että tämä on meidän kuudes vauva :heart:,ja vuorikristallin kanssa on samat selitykset...kesällä kesällä....en kehtaa sanoa viikkojen määrää kun moni varmaa ajattelee että huhhuhu mikä ryhävalas :LOL:....ja kasvaa vaa.....

Ihanaa päivää massuille :heart:

Emmuli ja pieni 14+5 :heart: (ultran mukaan tosin jo 15+2)
 
Heippa kaikki hellemassut! :)

Jospa minäkin uskaltaisin nyt vihdoin liittyä mukaan tänne heinäkuun synnyttäjiin. Olen jo hetken seurannut mielenkiintoisia keskustelujanne. Hienoa huomata kuinka samankaltaisia tuntemuksia ja ajatuksia täältä löytyykään. Tuntuu myös, että täällä on oikeasti ihana ja ystävällinen ilmapiiri! :)

Voisin kertoa jotain itsestäni. Asun mieheni kanssa Pirkanmaalla ja tämä on meidän ensimmäinen odotus. Raskaus oli toivottu ja kaikki on sujunut tähän mennessä hyvin. Pahoinvointi on ollut kuitenkin voimakasta ja sen takia jouduin olemaan hetken pois töistä. Nyt alkaa kuitenkin jo helpottamaan ja ruoka maistuu jo lähes normaalilta. Tosin vieläkin saattaa tulla vastaan makuja, hajuja ja jopa ajatuksia, mitkä ällöttävät pahasti! Kävin juuri np-ultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin meidän pikkukaverillamme.

Odotan innolla tulevaa raskausaikaa ja jopa synnytystä! :D Tsemiä kaikille kohtalotovereille!

Zara85 / LA.19.7. / 28 / ensimmäinen / VAS
 
Vuorikristalli: mulla on koko raskausajan oikeastaan ollut kamala nälkä koko ajan, siis ihan jatkuvasti ruoka mielessä. Makeat ei maistu juuri ollenkaan, vaikka normaalisti olen herkkujen suurkuluttaja. Oikeeta ruokaa sen olla pitää!! Jotain oikein suolaista, esim. sipsejä, tekee myös välillä hurjana mieli. Sitä liikaa suolaa vaan olis varmasti hyvä välttää nyt..

Tervetuloa uudet!

Mä jännitän huomista ultraa.. hui! Massu on onneksi kasvanut, että kai tuolla jotain tapahtuu. :)
 
Tervetuloa uudet :wave::heart:

munkin oli nyt pakko tulla ihmettelee tota dippiasiaa, eihän noissa kermaviilipohjasissa perusdipeissä ole mitään kiellettyä!?!? :O

Onnea kaikille jotka on saanut ultrassa hyviä uutisia ja tsemppiä kaikille joilla ultra tulossa :heart:

Tuun listaa päivittää illemmalla :)
 
Ultrakuulumisia! Siellä se pikkunen kovasti liikkui.:heart: Hyvä kun mittaa saatiin. Kaikki näytti olevan kunnossa. Mitta vastas just kuukautisista laskettuja viikkoja, eli sama laskettu kuin neuvolasta. Sen voi nyt sitten vaihtaa, itse olin laskenut eri. Eli alanna la 19.7
 
Pe
Moikka, pakko kanssa ihmetellä tota dippi sekä salaattijuustoa, miksi ne olisi "kielletty"? Syön itse molempia ja suhtaudun varauksella näihin "kiellettyihin" ruokiin ja asioihin, nykyään stressataan ja hermoillaan niin monista asioista että järkihän siinä menisi miettiessä jokaista suupalaa tai tekemistä.
 
alanna onnea hyvistä ultrakuulumisista! Kohata taitaa olla kaikilla ekat ultrat takana :)

Jos tuolla dipillä tarkoitetaan majoneesidippiä? Esim. hampurilaisravintoloissa ne dipit on yleensä majoneesia, siinä taitaa olla raakaa kananmunaa joka on kiellettyjen listalla. Kermaviilidipit taas ovat sallittuja :p Salaattijuustoista en osaa sanoa. En tykkää juustoista, paitsi ruoanlaitossa käytän joskus tuorejuustoja.
 
Uusille tervetuloa :wave:

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Ennanniina miten on menny töissä? Aivan mahtavaa että oot päässy pahimman yli :)

Ja pahoinvoiville jaksuja :hug:

Mä täällä sairastan, ihan kivaa hommaa kun on huusholli ja lapset hoidettavana, elukoista puhumattakaan |O kotiäitiyden haittapuolia, ei saikkua!!

Äitikissa ihana kun mieskin innoissaan kattelee tavaroita vauvalle :D meillä aivan toisinpäin; näytin miehelle millaset vaunut haluan, niin toinen aivan silmät ku pöllöllä katto ja kysy "tarviiko se tuommoset?" :LOL:

Vuorikristalli meillä menee kans vauvalle kaikki uusiks. ei pitäny enää viidettä tulla niin hävitin kaikki :D vaan saapahan shoppailla :p

tintti78 me jätettiin seulat väliin ihan just samasta syystä, et ei olla valmiita aborttiin, niin turhaa stressaa itteä seuloilla. terveellä voi tulla seuloista hälyttäviä tuloksia, ja toisaalta vaikka seulat olis ok niin saattaa silti olla vauvassa jotain vikaa.

Esikoisen kans ei menty ollenkaan np-ultraan, koska en tienny sillon et sinne ois voinu mennä ja sanoa ettei saa laskea niskapoimua. muista on sit käyty kurkkii, mutta tosiaan aina kielletty ettei saa laskea.

Mutta joo, nyt palaan takas sohvan nurkkaan sairastamaan. kohta täytyy jaksaa iltapalahärdelli alottaa... blaah!

MrsO & Pienin 12+4
 
mä taas puutun pikku asioihin, mutta mä en pikasella googlettelulla löytänyt yhtään kiellettyjen listaa jossa olisi ollut raaka kananmuna.. :LOL: Edes thl:n listalta sitä ei löytynyt ja eviran sivuilla sivuita ei asiasta löytynyt mainintaa.

Netti hysterisoi odottavia äitejä | Yle Uutiset | yle.fi löysin tollasen artikkelin :D

Muutenkin mun mielestä olisi fiksua ihan käyttää maalaisjärkeä noissa ruokasuosituksissa. Esim. Se ennen joulua ollut pipari/glögi-hysteria (muistaakseni meidän pinossa sitä ei ollut :D ) yleisesti kun luki tätä palstaa.. :O
 
No mie kans kävin vähän googlailee ja samat on suositukset jotka on ollukkii....
Mie takerruin vaan tuohon dippiin siks kun en oo ikinä kuullu et sellanen olis jollain tapaa kielletty :D,majoonesikään ei taida lukeutua näihin "kiellettyihin" ruokiin....moni on tainnu todeta tuon maalaisjärjen käytön fiksummaksi vaihtoehdoksi kun sen listan ankaran tuijottamisen :D....
 
Kyllä sitä ennen vanhaankin saatiin terveitä lapsia, vaikka ei edes ollut mitään kiellettyjen ruoka-aineiden listoja :D Ite nyt koitan välttää, etten kauheasti söis mitään kiellettyä. Nykysin pelataan niin varman päälle kaikessa ja Suomessa liioitellaan aina kaikkia jutuja. Terve maalaisjärki se juurikin on mitä kannattaa käyttää :)
 
Hengissä selvitty kahdesta työpäivästä! Töissä ollessa vointi on ihan ok, mutta nämä illlat... Väsymys ja pahoinvointi tuntuu jopa tuon pahoinvointilääkkeen läpi :( Lisäksi selkä on kipeä ja tuntuu jotenkin "irralliselta" ja naksuvalta tuosta alaselästä. Muistelen samanlaista olleen esikon odotuksen loppumetreillä.

Maha minulla on jo iso. Tietysti kaksi vauvaa tarvii enemmän tilaa ja olen vielä pienikokoinen (154cm/48kg) niin näkyy sitten tuo maha kasvavan aikaisin.

Seuraava äitipoli on noin kahden viikon päästä, jos sinne asti jaksaisi olla töissä niin olisi hyvä. Pitää siellä sitten puhua lääkärin kanssa, olisiko viisainta jatkaa sairaslomalla. Työstäni tykkään kovasti ja olen niiiin kaivannut työkavereita ja yleensä sitä, että päivässä on rytmi. Mutta ei se auta, jos ei pysty niin ei pysty.

Osaako kukaan sanoa, kauanko voi olla palkallisella sairaslomalla?

Eilen ja tänään olen tuntenut liikkeitä! Ihan selvästi tuntuu hentoista myllerrystä ja aina oikealla puolella alamahalla. Se puoli on hassusti isompi, joten vauvat kai oleilevat nyt vähän toispuoleisesti :)

Mutta nyt nukkumaan...

Enna ja tuplat 13+2 (älkää kivittäkö vaikka viikot ei välttämättä oikein aina)
 
Ennaniina

En varmana osaa vastaa sun kysymykseen, koska joka työnantajalla on omat TES:t ym jutut, mutta tässä miten meille:

2 § Sairausloma-ajan palkka

1 mom. Viranhaltijalla/työntekijällä on saman kalenterivuoden aikana oikeus
saada sairausloman ajalta

1 varsinainen palkkansa 60 kalenteripäivän ajalta

2 sen jälkeen kaksi kolmasosaa varsinaisesta palkastaan
120 kalenteripäivän ajalta

3 lisäksi voidaan harkinnan perusteella maksaa enintään
kaksi kolmasosaa varsinaisesta palkasta enintään 185
kalenteripäivän ajalta.

2 mom. Edellytyksenä sairausajan palkan saamiselle on, että palvelussuhde
on välittömästi ennen sairauslomaa jatkunut vähintään 60 kalenteripäivää.


).( mä nukuin 22-7.30 (sen jälkeen jatkoin vielä klo9 saakka) kertaakaan heräämättä ekaa kertaa varmaan 2 kuukauteen!!
 
Me käytiin eilen np-ultrassa ja kaikki oli hienosti! Laskettu aika muutettiin päivällä, eli on nyt 18.7. Niskaturvotus oli n. 1,3 mm ja riskiluvuksi saatiin 1:31000. Pieni liikkui kovasti ja näytti jo ihan ihmiseltä! Uskomatonta, ihanaa! :heart:

Tänään kerroin sitten läheiselle kollegalle töissä ja tämä oli tosi innoissaan. :) Suunnitteli niin kovasti työreissuja kesälle ja ensi syksylle, että pakko oli ottaa asia puheeksi. :D

Vienda 12+6
 
Pikaisesti vain kommentoin tuota kielletyt juustot -asiaa. Jos pelkää pastöroimattomia tuotteita, niin kuin THL kehottaa pelkäämään, suosittelen siirtymään kokonaan suomalaisiin tuotteisiin. Suomessa kaikki maitopohjaiset tuotteet pastöroidaan aina, eli ne on THL:n mukaan täysin turvallisia.
 
Moikka:)

Noista kielletyistä ruoka-aineista sen verran, että vaikkei hysteeriseksi kannata ryhtyä, niin olen ainakin omalla kohdallani sitä mieltä, etten halua mitään turhia riskejä ottaa. Eli nuo missä on listerian/toksoplasman/salmonellan vaara niin jätän suosiolla pois, koska ne on oikeasti vauvalle vaaraksi ja siksi en tieten tahtoen halua riskeerata, kun mulle ei kuitenkaan ole mitään haittaa siitä, etten noita aineita syö:) Mutta tuo salaattijuusto ei kyllä minunkaan tietääkseni ole kielletty, kunhan vaan on pastöroitua. Kun odotin isompia lapsia, piti välttää kaikkia kypsentämättömiä juustoja siksi, kun niissä ei silloin vielä tarvinnut olla merkintää, onko pastöroitu vai ei, mutta nyt täytyy jokaisessa tuotteessa olla tuo merkintä.

Uutisten kertomisesta. Olen joutunut jo töissä kertomaan ennen joulua, jotta pystyvät suunnittelemaan tulevaisuutta sen mukaan. Työkaveritkin tietävät jo sekä parhaat kaverit, isovanhemmat ja minun sisko, ei siis mikään salaisuus ole ollut vähään aikaan meillä. Omille lapsille kerrottiin melkein heti, ei ollut oikeastaan mitään syytä salatakaan sitä heiltä, koska jos joku olisi mennytkin vikaan, niin mielestäni heillä on siltikin oikeus tietää ja olla perheen asioissa mukana - ja jos äiti on ihan murheissaan, niin ihmetteleväthän lapset, jos eivät tiedä mistä on kyse.

Ja uusi oire ilmaantunut, elikkäs närästys:/ Mikäs siihen auttaisi kotikonsti, vai pitääkö jotain apteekista hakea? Ja tuosta päänsärystä, mun lisäksi näkyy muutkin kärsivän, niin mulla ne tulee vähän niinkuin kohtauksen omaisesti eli kun alkaa sattua, niin siihen ei sitten auta oikeastan muu kuin uni ja aika. Makaan sitten vaan pimeässä huoneessa ja yritän ajatella jotain muuta... Unenlahjat on oikeastaan taas palanneet ja kun kohtu on noussut ylös(sen tuntee nyt jo tosi selvästi tuossa alavatsalla), niin pissahätäkään ei ole niin kauhea koko ajan:)

Mullakin tuntuu jo pientä pulputusta masussa:) Muutaman illan kuulostelin epävarmana, mutta kyllä se sitä varmaan jo on, kun suoliston liikkeet tuntuu sitten taas ihan toisenlaiselta.

Mulla on huomenna vapaapäivä, kun menen ultraan ja sokerirasitukseen, ja mies on kotona lasten kanssa. Ajattelin kotimatkalla poiketa äitiysvaateosastolle ja kirppikselle katsomaan, josko vauvelille sattuisi jotain löytymään:) Toivottavasti meidän pikkuisella on kaikki kunnossa(ainakin sydänäänet kaksi viikkoa sitten kuuluivat). Jännittää!!!Varhaisultrasta kuitenkin on jo 5 viikkoa aikaa, vauva on varmaan kasvanut kauheasti!

Tuli mieleen, että tiettääkö kukaan, saako äitiyslomalle jäädä sen 50päivää aikaisemmin, jollei siihen ole mitään erityistä syytä? Muuta kun että vaan haluaa?:)

Mä en osaa päättää, haluanko äitiyspakkausta vai en... miten muut useamman äidit? Vaatteille olisi kyllä käyttöä, mutta niitä saa kyllä edullisesti käytettynä myös... mutta kyllä jotenkin tuo äitiyspakkaus on aina ihana saada, ja siitä jää sitten lapsille muistoja. No vielä on aikaa miettiä:)

Hyviä vointeja kaikille, ihanaa kun alkaa jo päivät pidentyä ja valo lisääntyä!

Äitikissa ja Milli 13+3
 

Yhteistyössä