Heinäkuun Hellemasut 2015

Neuvolassa käyty. Siellä ei ihmeempiä, laskettu aika niiden laskurin mukaan 27.6 mutta ite pitäydyn tässä vaiheessa viikkoa myöhemmässä eli 4.7. Ens viikolla käyn labrassa ja täytyis varata ultraan aika.

KeepGoing 8+2 (9+2)
 
Onnea uusille hellemasuille! Meitä onkin kivankokoinen jengi kasassa.

Ummetuksesta... Täällä yksi jolla tää vaiva on äitynyt kans ihan uusiin sfääreihin. Olo oli loppuviikosta jo tosi tukala ja aloin olla jo aika epätoivoinen mut sitten löysin kaapista magnesiumia ja avot, se auttaa! Ikäihmisille annetaan ummetuksen hoitoon ja ehkäisyyn magnesiamaitoa, jossa siis vaikuttavana aineena juurikin magnesium. Apteekista vielä kysäisin, millä annoksella on turvallista ottaa ja jopa 800 mg on ihan hyvä kerta-annos. Itse otin 1,5 tbl 350mg ja toimi :)

Vaistosta... Mulla on taipumusta "etiäisiin" ja oon kovasti miettinyt tätä asiaa. Vaikka kahden vuoden jälkeen olo on todella epäuskoinen raskauden suhteen niin olen suorastaan ihmetellyt tätä rauhallisuutta, jolla tähän raskauteen suhtaudun. Ehkä vaarallista sanoa tätä ääneen mutta jotenkin vaan tuntuu siltä, että kaikki on hyvin. Näin viime yönä untakin, että oltiin menossa varhaisultraan miehen kanssa ja kun päästiin sinne, sanoinkin lääkärille, että ota vaan seuraava potilas, mä en tarvii tätä kun tiedän muutenkin että kaikki on hyvin... Voi kunpa intuitio pitäisikin paikkansa.

Mun varhaisultra siirtyi ensi viikolle kun pääsenkin lapsettomuuspolille ultraan ja sain perua yksityisen käynnin joka olis ollut tän vkon perjantaina. Viikko siis vielä odottelua...

Hyvää vointia kaikille!

Säihkiss 6+0
 
Mulla ei tuosta vaistosta oo omia kokemuksia kun eka raskaus on menossa, mutta siskolla oli tunne ekassaan, että kaikki ei oo kunnossa. Tutkittiin kyllä monipuolisesti, mutta silti jäi vika paljastumatta ja selvisi vasta synnytyksen jälkeen. Vaikka nyt kuinka kovasti itestä "tuntuu hyvältä" tää raskaus, saa tuo kaapissa oleva testikasa vedettyä mua pelottavasti puoleensa tutkimaan, että vahvistuuhan viivat. Eikä ne oo to-ma välillä vahvistunut. Kontrolliviiva sen sijaan vaalenee ja testiviiva pysyy samana - eli periaatteessa on "tasavahvempi" tulos viimesimmässä. Näin sitä saa sitä pelkoa itelleen järjestettyä... Eikä maha/selkäkivut sitä ahistusta helpota! Neuvolaankaan en saanu tänään vielä soitettua, jotenkin tekis mieli ensin käydä yksityisellä ar-ultrassa ja sitten vasta soitella, mutta sitä ultraakin pitäis varmaan se pari viikkoa ainakin ootella. Plääh!

-Tiha & Mini 4+5
 
No nyt on tilattu aika neuvolaan. 15.12 olis ensimmäinen käynti. En saanut aikaa omaan lähimpääni, mutta lähelle työpaikkaa kyllä. Silloin olis 8+6. Kuunteleekohan ne siellä sydänääniä jo?

Lounastunnilla piipahdin Uffissa kun tossa lähellä on. Siellä oli oma osasto äitiysvaatteille ja löysin Mamaliciouksen farkut edullisesti. Jännää ostaa eka vauvaan tai raskauteen liittyvä asia! :)

Terhitär 5+6
 
Täällä pahoinvointia riittää.. jos on syömättä kauan tai jos syö väärään kellon aikaan, samantien tulee kaikki ulos. Ihan järkyttävää. Eilen keksin, että mulla noihin auttaakin maustetut popcornit ja mineraali vesi :D Katsotaan kuinka kauan nuo vippaskonstit riittää. Meinaa kans olla ongelma noiden raskausvitamiinien kanssa, kun se tabletti on vaan jotenki niin iso, että sitä katsoessa jo alkaa etomaan..

Vielä pähkäilen ultraan menemistä. Ajattelin odottaa, että mies palaa kotiin työmatkalta niin päästään yhdessä. :)

Yemi & Nappi 4+5
 
Täällä varattu aika ekaan neuvolakäyntiin ja se olis jo 4.12..hui...eihän siihen ole juuri mitään aikaa ja meillä ei ainakaan ekassa neuvolassa kuunnella sydänääniä. Lupasi terveydenhoitaja lähettää postissa lappupinon täytettäväksi :D

Itsellä kanssa noita rytmihäiriöitä ollut nyt ajoittain, mutta niinkuin crea tuossa aiemmin totesikin, niin vaaratonta on. Kaikilla ihmisillä muutenkin on välillä sydämen muljahtelua ilman mitään syytä.

Pajunkissa-85 & masuasukki 6+1
 
Pakko tulla hehkuttaa vaikka meinaan nukahtaa, ku mä luulen et sain dopplerilla kuulumaan pikkuihmeen sydämenlaukan.
Eka etin istukan viuhuntaa ja siitä läheltä sit pyörittelin ja suuntasin tota laitetta. Piti lisätä rasvaa pari kertaa nii sit tuli kuuluviin <3

HappyFeet 7+5
 
Happy feet, ohoh, ihanaa!! Se on kyllä niin ihana ääni! Mulla on niin vanha doppleri, että luulen, että kuuluu vasta jotain rv 12 paikkeilla...

En ole tänne pariin päivään kirjoitellut, on ollut jotenkin tosi huono fiilis. Niin oireetonta, että huoli väkisinki noussut. Tänään ollut ihanan kamala olo, heti mieli rauhallisempi ja fiilis parempi. En vaan jotenkin pystynyt tulla lukemaan kaikkia juttuja täältä, kun tuntu, että onkohan sitä edes (enää) raskaana ja täällä vaisto ja tuntemukset puheenaiheena.

Ehkä tämä fiilis tästä taas helpottaa, liekö tunnekohutkin hormoneista johtuvaa. Alkuraskaus vaan on mielestäni henkisesti aika rankkaa aikaa!

Varailin kans ekan neukun tänään rohkaistuneena huonosta olosta, se olis 9.12., jolloin viikot 8+3. Ja se varhaisultra on jo torstaina, jännittää ja odotuttaa hirmuisesti se!

Pikkujouluista ja tiimi-illasta selvisin, vinkkinä muille, että harva oikeasti kiinnittää toisen juomaan huomiota. Jos vaan ei kerro, eikä mainitse, että on holiton, niin ei sitä moni edes huomaa! Uskon, että monessa tilanteessa tämä kiinnittää vähemmän huomiota, kun se, että tekee holittomuudesta vähän kuin numeron. Tilailin karpalomehua ja spriteä sekaisin baarissa, eikä kukaan tajunnu mitään! :cool:=)

Hyvää fiilistä kaikille <3

Zzara 6+2
 
HappyFeet Wau! Ite koitin sunnuntaina ja en saanu kuulumaan. Tänään vois uudestaan yrittää. Tosta istukan viuhkamisesta ku kirjotit aiemmin jo, ni sen kuulin mielestäsi. Tuli sellanen tuttu ääni mieleen.. oon kuullu aiemminkin =)

Jaksuja pahoinvoinnin kanssa eläville!! Itellä pahin helpottanut mutta silti oloja riittää vielä.

Nelli & Timpsu 8 + 1
 
Huomenta!

Hienoa Annuu että kaikki on nyt sairaalassa makoilun jälkeen hyvin. Toivottavasti niin on jatkossakin :)

Pikkujouluista selviäminen on täälläkin mielessä. Edellisessä raskaudessa tein plussan juuri sopivasti yhden matkan jälkeen ja pääsin työporukalle (joka harrasti runsaaaaaaasti afterworkkeja) sanomaan että oli sen verran raisu matka, että taidan ottaa pienen nenänvalkaisupätkän :D Upposi melkein kaikkiin, mutta yksi miespuolinen kaveri tajusi oikean syyn jossain vaiheessa o.0 Hän osasi onneksi olla hyvin hienotunteinen asian suhteen :) Nyt ei tosiaan ole mitään erityista syytä olla ottamatta viinilasillista, joten luulen, että yritän sitä tarjoilijan kanssa etukäteen sopimista. Tai sitten keksin jonkun syyn, jonka vuoksi joudun menemään autolla. Tai noh, siihen ei kyllä edes tarvitse keksiä syytä, koska mun voi jopa olettaa tulevan autolla työvoron päättymisen jälkeen. Erinomainen juomavinkki esim baariin on karpalomehu soodalla. Näyttää karpalolonkerolta ja hämää täydellisesti :)

Pahoinvointi iski täällä tänään ensimmäistä kertaa ja niinkin yllättävässä paikassa kuin suihkussa. Mun luottohoitoaineeni ei sit vissiin olekaan sopiva hajumaaailmaltaan :( Jännä reissu edessä hoitoainehyllylle kun pitää avata ja haistaa kaikki purkit ja tuleeko yökkärefleksi :D

Anskutin ja Muikku 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
Täällä oli eilen pari tuntia illalla hyvä olo, ihmettelin oikeen kun tajusin ettei ole pahaa oloa. Yö meni myös hyvin ja heräsin vasta 7 aikaan. Mutta tuo paha-olo on täällä taas. Onneks on sairaslomaa vielä tämä viikko, ensi vikko kyllä jo valmiiksi pelottaa. En kyllä pysty näillä oloilla siellä olemaan. :(

Tollanen Doppler olisi kiva itsellekin jostain lainata, ostaa en turhaan viitsi. Tänään lähden kyllä Lastentarvikkeeseen katsomaan onko siellä niitä Sea band rannekkeita tosiaan edullisemmin. :)

Omat farkut tai muut nappi/vetoketju housut ei mee tosiaan kiinni enää. Mut vaan ongelmana löytää mun arselle sopivat äitiyshousut, jotka ei maksais miljoonaa. Kyllä näkyy torissaki kaikkee olevan mut en viittis turhaan ostaa jos ne koot onki liika pieniä. :/

Lilian&Pähkinä 7+5
 
Oijoi... tänään poksuu 6+0.paljon kivemmat lukemat kuin joku 4. Toivottavasri lukemat vaan kasvaa. Tasan viikon päästä olis eka neuvola. Hiukan jännittää :)

Niin ja tervetuloa uusille.

Mulla on kanssa jotenkin levollinen mieli vielä tän raskauden kanssa. Ja taipumusta etiäisiin on. Tässä raskaudessa mies näki enneunen ennen plussaa, joten taitaa niitä etiäisiä muillakin olla. Äitikin varmaan jotain aavistelee, kun soittelee niin usein. Luulen, että se vaan odottaa milloin kerron uutisia.
 
sohvi35
Huomenta :)

Onko muilla vihlontaa alavatsalla ja selässä? Mulla lisäksi paineen tunnetta minkä koen olevan normaalia (neljäs raskaus kyseessä). Mutta tämä vihlonta on uutta. Muuten olo suht normi. Yleensä olen aamu uninen mutta nyt herään jo viideltä eikä väsytä :O ja ruoka ei maistu, mutta ei ole paha olokaan.
Neuvolan soitin eilen, sen sain vasta 29.12. jolloin olisi 9+2. Aika myöhään.. Mutta eipä siellä mitään ihmeempiä tapahdukaan joten sinänsä ei haittaa. Varhaisultraan menen yksityiselle ja sen ajattelin varata joulukuun puoliväliin jolloin sitten olisi 7+2-6.

sohvi 4+3
 
Heippa kaikille!

Vau, onpa täällä jo pitkä ja aktiivinen ketju!

Uskaltanen siirtyä nyt kuumeilijoista tänne odottajiin, ja näyttäisin juuri ehtivän heinäkuun hellemasuihin, kun LA:ksi osuus 31.7. Positiivista näyttää raskaustestit ja viikkoja taitaa olla 4+4. Kaikki on jännää ja ihanaa. Pahoinvointi ei vielä alkanut :D

Ekan neuvolan sain vasta 30.12. eli viikolle 10. Ajanvaraaja arvioi ultran menevän silloin tammikuun puoleen väliin. Hirveesti houkuttelis nyt kyllä alkuraskauden ultra yksityiselle. Ihan että pääsis tsekkaamaan, että kaikki kunnossa. Luin muista ketjuista, että joku on saanut yksityiselläkin kätilön tekemän, jolloin hinta on ollut selkeesti edullisempi kuin lääkärin. Onko kellään kokemusta tästä?

Loppiaisena mennään katsomaan miehen perhettä, jotka asuu kauempana ja silloin olisi tarkoitus kertoa. Minun perheelle ehkä jo jouluna, kun käydään. Olisi ihana saada joku ultra ennen sitä. Tuntuis varmemmalta kertoa uutisia.

31.7--mrs.k--ensimmäinen--26--?
 
  • Tykkää
Reactions: illusia83
"Lumilin"
Hei kaikille!

Meillä oli eilen ultra ja siellä oli kaikki hyvin. <3 Sydän löi ja ruskuaispussi oli kaunis. Viikotkin vastas ajateltua. Mua naurattaa nuo gynekologien kehut. Aikaisemminkin törmännyt näihin kehujiin. "Ooo, kohtusi on todella kaunis." :D Mitäs siihen nyt sitten sanomaan.

Nyt mä otan pienen irtioton tästä omasta huolehtimisesta ja keskityn taas elämiseen. Se tarkoittaa sitä, että nettikeskustelut menee hetkeksi pannaan. Minä kun taidan olla sellainen hermoheikko, että siirrän toistenkin oireet omakseni ja alan pelkäämään pahinta.

Tsemppiä teille kaikille alkuraskauden olojen kanssa kärvisteleville! Ne onneksi tyypillisesti helpottuu ajallaan ja epävarmuudet muuttuvat varmuudeksi :) Ennen kaikkea muistakaa nauttia matkasta ja sen ainutlaatuisuudesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiha ja Yemi
sohvi35, mulla oli just pari päivää, ekana oli enemmän mahassa ja eilen illalla tuntu enemmän selässä. Oli kyllä vihlontaa ja jomotusta ja särkyä, eli vähän kaikenlaista. Nyt aamulla heräsin, eikä oo enää mitään... Ja oon kans puolitoista viikkoa (ekasta testiaamusta asti :D ) heränny viiden-kuuden aikaan. Normaalisti seittemän jälkeen-puoli kaheksan on ihan ok, mutta sitä ennen en todellakaan oo huvikseen ja pirteänä päässy ylös aiemmin. Illalla sitten uni tuliskin puoli kymmeneltä... Outoa!

Mietin kyllä, että oisko tuo mahavihlonta voinu alkaa liian tiukoista housuistakin. :D En siis koe, että oisin vieläkään mitenkään turvonnut, mutta kyllä tiukemmat housut jo vähän ehkä kiristää/tuntuu ikävältä. Mitenhän töissä kohta käy, kun pitäis pitää työpaikan mallistosta löytyviä housuja, mutta jos ne ei mee päälle... Vielä se pari-kolme viikkoa pitäs mennä ainakin noilla vanhoilla housuilla, että pääsis varhaisultraan, en halua töissä kyllä kertoa ennen sitä.

Muuten mennään ihan samoilla oireettomuuksilla, huomenna jo menee vitonen rikki!

-Tiha & Mini 4+6
 
Ollaan näköjään An79 kanssa ihan samassa. :) Eli 6+0 menossa tänään.

Hirveät vihlonnat alkaa olla ohi, vieläkään ei oikein voi kurottaa mitään kovin sivulta tai venytellä kylkiä kun tarpasee kyljestä. Eilen kramppasi kerran aika kunnolla ja tänään aamulla myös.

Eilen oli illalla vähän ällö olo ja tänään aamulla kans. Työkaverit kyseli just lounaalle, mutta ei kyllä yhtään tee mieli syödä työmaaruokalan lihapataa. Hedelmäsmoothieita ostettiin eilen Lidlistä ja uskon että niitä pystyn juomaan aika hyvin. :D Toisaalta äitini tuumasi että mut ja veli on valmistettu erilaisista vissyistä kun ei sillä pysynyt mikään muu sisällä 9kk ajan. Ihan hyviä meistä on tullut. :D
 
  • Tykkää
Reactions: An79
Tervetuloa uusille! Valtavasti onnea kaikille!

Tämä pino on niin aktiivinen, että on hankala pysyä perässä! Mutta kerrassaan loistavaa, että meitä on näin monta jo. Toivottavasti huonoilta uutisilta vältytään jatkossakin!

Oireita on vielä tosi vähän. Selkein on paleleminen ja väsy. Joka ilta saa saunoa, jotta edes jossain vaiheessa tärinä loppuu. Ruokahalu on kadonnut, annoskokoja on saanut pienentää tosissaan - jos syön liikaa kerralla niin tulee huono olo. Mandariineja ja omppuja napsin sitten pitkin päivää. Välillä vähän meinaa huipata, mutta ei mitään kummempaa. Ja sitten vielä nuo tissit. Eikö niiden kipu pitäis jo loppua - mulla pahenee vaan. Eli suht rauhallisissa kuvioissa vielä - ei mitään isompaa havaittavissa.

Tänä aamun digi näytti +3, kuten kuuluukin, joten hcg nousee kuten kuuluukin.
Edelleenkään en jotenkin usko koko hommaa. Tuntuu ihan mystiseltä. Toki, kun takana on reipas 10 vuotta yrittämistä niin en ihmettele, että vaatii hetken aikaa sulattaa asia. Sinänsä varma fiilis kyllä, että jos se kerrankin saatiin tuonne kiinnittymään niin saa luvan pysyä loppuun saakka. Hauskaa vaan, että kaikki muut on ihan fiiliksissä tästä ja hössöttää hulluna ja itse on vaan että joo´o, ootellaan nyt ihan rauhassa. Enhkä se sitten ultrassa alkaa tuntumaan joltain.

Meillä on varhaisultra 11.12, jolloin 7+2. Hoitojen vuoksi tämä kuuluu kuvioon niin ei tarvinut kääntyä yksityisen puoleen.
Ensimmäisen neuvolankin varasin eilen, se on sitten 19.12, jolloin 8+3.

Cassis 5+0
 
en tiennytkään että meidän neuvolassa on ultra :D ensiviikon keskiviikkon on ensimmäinen neuvola, ja ultraillaan miten pitkällä ollaan. ja vielä tarkistetaan että onko mun aloittama lääkekuuri ehkä tehnyt jotain hallaa sikiölle, että mitäs sitä sitten tehdään.
 
"tyy"
heippa!
eilen oli ensimmäinen neuvola ja th koitti saada sydänääniä kuuluviin..ei kuulunut mutta sanoi että siinä dopplerissa näkyi pienen vauvan syke (koitti mun sykettä ranteesta ja ei ollut mun) laittoi lähetteen ar-ultraan et siellä sitten selviää et kuinka pitkällä oikeasti ollaan :)
pelkään ihan hirveesti tuulimunaa/keskenmenoa ni oli kyllä todella helpottavaa kuulla että syke näkyi ku silloinhan siellä masussa on oikeasti elämää,eikös vaa ;)

ja tyy nimimerkki kirjoittaa,unohrin kirjautua, onnea kaikille odotukseen!
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne, olen kyllä lähes päivittäin käynyt lukemassa mutten yleensä viitsi kirjautua niin kirjoittaminen jää. Aktiivisia olette kyllä olleet! Onnea kaikille uusille ja pahoittelut kyydistä jääneille.

Vaistosta olette jutelleet.. Mullahan meni kesällä kesken 5. viikolla, ja silloin oli alusta asti paniikki että kaikki ei mene hyvin. Sitten jotenkin jo ennen uutta plussaa oli sellainen olo et seuraava on sitten "se oikea" raskaus. Uuden plussan tultua en sitten kuitenkaan uskaltanut oikein uskoa koko raskauteen ennen kuin sykkeen kuulin ja olin suorastaan hysteerinen kystien ja oireiden vähyyden vuoksi. Nyt on taas jo sellainen varmempi olo että kaikki menee hyvin. Nyt vaan toivon ettei tiputa korkealta!

pahoinvointi on ollut aaltoilevaa, nyt parina päivänä settiin on tullut lisäksi päänsärky. Olo on siis aikalailla krapulainen kun oksettaa, kuvottaa, päätä särkee ja mikään asento ei ole hyvä :) kummasti kuitenkin se ei tunnu niin pahalta kun tietää että se tarkoittaa pikkutyypille vaan hyvää, ja tätä kuitenkin odotettiin pitkään! Pari päivää oon nyt ollut saikulla, huomenna yritän töihinpaluuta.

Hyviä vointeja kaikille!

Ricardina 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,
täällä pahoinvointia jo toista viikkoa ja sairaslomaa. Toisena päivänä oksennus lentää ja toisena päivänä etova olo koko ajan..tai siis etova olo on koko ajan, syö tai on syömättä. Mahassa välillä vihlontaa.
Neuvolan mukaan LA ois 27.6, mutta saanko silti täällä oleskella, koska eka LA oli oman laskennan mukaan 1.7 ? Katotaan nyt mitä ultra antaa sitten viikkoja muutaman viikon päästä. En vittis ryhmää vaihtaakaan, kun on päässy hyvin jo lueskelemaan ja juttelemaan täällä.

Marie82 rv 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
sohvi35, täällä myös vihloo silloin tällöin kovastikin. Pahinta on jos aivastaa ilman että ehtii ensin kumartua vähän eteenpäin. Kerran tuli aivastus varoittamatta selällään maatessa ja voin sanoa että tunne oli kuin olisi munasarja repäisty irti :O Viime perjantaina tuo vihlonta oli jo sen verran kovaa, että jätin salillekin lähtemättä sen takia ja makasin lähinnä sohvalla kippurassa. Kipu oli vasemmalla ja säteili jalkaankin. Lauantaina oli kuitenkin kipu poissa joten oli ehkä ihan asiaankuuluvaa...

Muuten täällä on oireet olleet aika maltillisia. Eilinen oli ensimmäinen hieman huonovointisempi päivä mutta siis ihan semmoista pientä ällötystä vaan, ei ollenkaan oksentelua. Useampana aamuna olen kyllä hörpännyt vähän tuoremehua jos vähänkin tuntuu heikolta ja se on sillä mennyt ohi. Tissit on kipeät olleet plussasta lähtien eli vajaan kolme viikkoa ja etenkin iltaisin tulee lieviä alamahan jomotuksia silloin tällöin. Jo aiemmin mainittu ummetus on edelleen riesana mut nyt en enää päästä sitä pahaksi. Pahimpana kaikista on kuitenkin palelu, siis aivan järkyttävän kamala palelu. Palelen normaalistikin helposti mutta nyt tää on jotain aivan kertakaikkisen kamalaa. Mut kaikki nämä ja vaikka vielä lisääkin kärsin mielelläni, kun vaan saataisiin kesällä pikkuinen aarteemme syliin.

Täällä oli muitakin urheilijoita, tai aktiivisia liikkujia. Puhukaa nyt mulle järkeä, että ihan hyvin voi käydä juoksemassa ja salilla tässä vaiheessa suht normaalisti. Käyn siis kyllä mutta musta on tullut ihan supervarovainen. Tuntuu että juoksutyyli on muuttunut enemmän hiipimiseksi ja oon kuin joku sketsihahmo kun yritän juosta niin ettei tule tärähdyksiä, tyyli on siis vähintäänkin outo :D Ja salilla oon jättäny jalkakyykyt ja -prässit tekemättä, ei vaan uskalla. Onko muita salillakävijöitä, ootteko muuttaneet ohjelmaa?

Eka neuvola olisi ens viikolla rv 7+4.

Säihkiss 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon salilla tehnyt nyt vähän normaalia kevyemmillä paikoilla esim jalkaprässin,mut enää kauaa siihen ei varmaan pääse,kun painaa alavatsaa. Mut meinaan kyl käydä. Mut huomaan myös ton arkailun itsessäni,kun muutenkin pelottaa. Mut ens viikolla on jo eka neuvola,jos vaik pääsis ultraan vähän aikaisemmin.:)

SalVe ja Lahja 5+6 (6+6)
 

Yhteistyössä