Heinäkuun Hellemasut 2015

EX4
Moikka

Etusivua päivitelty, pian saakin tehdä joulukuun pinon! :)

Eilen poksui 9+0

Neuvola oli jo viime viikolla, juteltiin perhe-asioista ja maaliskuisesta menetyksestä mutta ihan hyvällä mieli n tässä mennään! :) Kuudes kuitenkin jo kyseessä.

Äitiyspakkaus en yhtään tiedä otetaanko.. Kolmellta otettiin ja 2 viimeiseltä ei.. Saas nähdä nyt, kattava paketti on nähden rahaan.

Puuro kyllä nam nam! Töissä kahvitauolla mikropuuro naamariin, nami! Aamulla en saa alas tällä hetkellä yhtään mitään.

Olo jep aamupahoinvointia. Etova olo mutta onneksi ei vielä ole tarvinnuti oksentaa! Jos nyt jäisin välistä :D


Haleja ja jaksuja tarvitseville!!

EX4 9+1
 
Huono olo on ollut nyt viikon, äsken oli hetken melkein normaali olo saunan jälkeen, mutta nyt taas alkaa ällötys nostaa päätään :x Oksuja ei ole ollut eikä varmasti tulekaan, mutta ällöttää, närästää ja turvottaa koko ajan.

Äitiyspakkausta ei oteta, ostan mieluummin itselle mieluista tällä viimeisellä kierroksella.

Mielitekoja
ei vielä ole tullut, yritän syödä ja juoda mitä nyt milloinkin saan alas. Aiemmissa raskauksissa olen himoinnut mm. sienisalaattia, säilykekirsikoita ja kapriksia (niitä tekee muuten nytkin mieli kun oikein ajattelen!) :p

Puuroa syö normaalistikin joka arkiaamu, mutta jostain syystä tänään ei tehnyt yhtään mieli ja söinkin sitten leipää.

Sokerirasitus tulee olemaan edessä kaksi kertaa, BMI:n takia. Koskaan ei ole radia ollut, ja mietinkin nyt uskaltaako sitä jättää vaikka toisen rasituksista käymättä... Todellisuudessa en sitten kuitenkaan varmasti uskalla, sen verran tunnollinen olen.

Väsymys on järkyttävää, onneksi tällä kolmannella kierroksella on osannut jo varautua. Just ja just saa pakolliset hommat tehtyä! Töissä on pakko jaksaa painaa, mutta kotona on ollut pakko vähän hellittää, vaikka ei se kahden pienen lapsen kanssa niin helppoa olekaan.

Neuvola on joulukuun puolenvälin jälkeen, silloin viikkoja 9+. Kutsu ultraan tulee todennäköisesti vasta sille viimeiselle mahdolliselle ajalle, eli kun viikkoja on 11+.

Oloja sukupuolen suhteen ei oikeastaan ole. Kahden pojan jälkeen olisi tietysti kiva saada tyttö, mutta jotenkin olen aina tuntenut vahvasti, että vaikka tekisin kymmenen lasta niin kaikki olisivat poikia :LOL:

Miten muuten muut; aiotteko ottaa selvää lapsen sukupuolesta? Itse en kyllä varmasti malta olla sitten kysymättä, näin on ollut edellisilläkin kerroilla :)

Aatoel 6+4
 
Aijuu ja sukupuolijuttuja. Mies haluaa tällä kertaa selvittää kumpi on tulossa, mutta mun ei kyl tarvii. Tää on ihan selvä peli, että siellä on poika. Mä olin tuosta esikoisesta, joka on siis tyttö, ihan jäätävä teinifinninaama ja hiukset rasvoittu suihkun ja föönaamisen jälkeen sillä välin kun puin vaatteet päälle... Nyt on jo kolmas päivä kun oon samoilla hiustenpesuilla ollut ihmisten ilmoilla ja iho on tosi hyvässä kunnossa. Mutta katsotaan nyt mitä siellä ultrassa sanovat aikanaa. Esikoisesta ei selvitetty sukupuolta etukäteen, mutta mulla oli tyttöfiilis kaiken aikaa. Tosin ainoat nimet, mitä keksin, oli poikien nimiä :D

Anskutin ja Muikku 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: An79
Anskutin mulla oli ihan sama juttu tytön kanssa :D nyt ei naamassa ole finnin finniä ja muutenkin olo on parempi. Ja molemmissa raskauksissa olo on ollu oikeessa. Ajattelin silti varmistaa ultrassa, jos kertovat. Viimeksi ei suoraan sanonut, mutta ku kerroin tyttöolosta, niin ultraaja sanoi vaan "kyllä äiti yleensä tietää".
 
Mä kävin tänään neuvolassa. Ihan hyvin meni vaikka oli sijainen. Oma neuvolantäti on palannu omalta äitiyslomalta ja on siis sama ku esikoisen vauva-aikana.

Nyt kuulu niin selkee humppapumppa dopplerilla et tekis mieli kuuluttaa kaikille. Varmaan tyyppi oli just oikeessa paikassa ja oikeeseen aikaan kuuntelin. Melkei itkettää :D

Palelu on mun oikeestaan ainoo oire tai väsymys myös. Ei oo tissit kipeet tai mitää. Mut ei ollu esikoisestakaan oireita.

Sokeritesti tehää ny rv13 ja sit tais olla rv 26tms. Viimeksi tuli rd lopussa nii en ihmettele et pisti lähetteen.

Ei otettu ekastakaa äitiyspakkausta eikä nytkää. Makuupussi on jo säästetty ekalta, jonka ostin kirpparilta. Haalarin joskus yltiöpositiivisella hetkellä tossa 2v yrityksen aikana ostin. Muutenkin ostan kirpparilta paljon niin ei tarvetta pakkaukselle.

Mut jospa sitä sais unen päästä kiinni ku huomenna vika päivä 8pv työputkesta :)

HappyFeet 8+3 neuvolan mukaan :)
 
Huomenta

Sukupuoli asioista. Ei missään nimessä haluta tietää kumpi tulossa! Pieni etiäinen itelläni että nyt olisi poika, oli sen verran täsmäajoitus että sen puolesta ainakin.. toisaalta mies sais sit yhen kumpaakin ja tää akkavalta täällä vähän tasottus :D. Mutta ei sillä ole mitään väliä.

Asumisesta. Meillä on sellanen paroisataa neliöö kolmessa kerroksessa. Omia huoneita ei kaikille riitä mutta se ei ole ongelma.

Minä join just aamukahvit!! Ihan uppos kuulkees =). Muutenkin pahoinvointi paljon helpottanut vaikka olo ei ole lähelläkään normaalia. Mitään ruokaa ei tee mieli mutta jos käyn syömään niin kyllä se yleensä uppoaa sit.. ku vaa alakuun pääsee :D

Ihanaa perjantaita!

Nelli & Timpsu 8 + 4
 
"Ellistiina"
Oireista: ei edelleenkään niin mitään: iltaisin alkaa vatsa turvota, siinä kaikki.

Mieliala: Allapäin edelleen, niin kuin koko tämä neljä viikkoa. Olin saikulla ja sen jälkeen sain ylennyksen, jotenkin pitäisi jaksaa.

Mies: Ei edelleenkään ole innostunut, iloinen, onnellinen. Sovimme, että minulle tulee lapsen yksinhuoltajuus ja hän osallistuu, mitä osallistuu.

Asunto: Kun tämä syntyy, meitä asuu minä, isot lapset ja vauva 50 m2 kolmiossa. Isommilla on yhteinen huone, samoin minulla ja vauvalla.

Sukupuolesta: jotenkin ajattelen, että tämä voisi olla tyttö. En kuitenkaan ota selvää tällä kerralla, viimeksi kävin 4d-ultrassa.

Muutamille ihmisille olen kertonut vauvasta, ja he ovat olleet tosi iloisia. Se on tuntunut mukavalta, kun itse on vähän sumussa.

Iästä: Miten teitä vähän vanhempia odottajia on kohdeltu neuvolassa? Mulla ikää siis 36 vuotta ja eka neuvola ensi viikolla.

Ellistiina tasan 8+0
 
Huomenta :)

Sukupuolesta: Mää oon niin malttamaton ihminen että tuskin malttasin olla kysymättä sukupuolta :D
Mullahan on tosiaan poika (-07) ja nyt olot tuntuu samalta. Pikkasen vaan kuvottanu ja rintoja aristanut. Myös samat mieliteot on nyt..eli tää tuoremehu on ihan must! :D Veikkaan kyllä että poika on tulossa.

Äitiyspakkaus varmaan otan sen :)

Lillian Toivotaan että kaikki hyvin :hug:

Jännittää vähän tulevat pikkujoulut että miten kiertelen ja kaartelen alko tarjoilut! Nooh...enköhä mää jotai keksi :p

Milla-Maria ja papu 5+1 :heart:
 
Onpa täällä käyty paljon keskustelua. Lilian-83 kuulumisia odottelen kovasti, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Äitiyspakkaus otetaan varmasti, koska kyseessä on ensimmäinen lapsi. Odotan kovasti että uusi pakkaus julkaistaan ja voin sitten vertailla kumman pakkauksen mieluummin ottaisin.

Mielitekoja ei vielä ole tullut, tosin huomasin että todella rasvainen ruoka ei maistu entiseen tapaan ja himoitsen raikkaita vihanneksia ja hedelmiä enemmän kuin normaalisti. Puuro maistuu täälläkin. Oireita ei pahemmin ole edelleenkään ollut, lähinnä rinnat ovat turvonneet ja hiemat kipeät. Varmuuden vuoksi piti tänä aamuna tehdä CBn digitesti ja sehän näytti kirkkaasti "Raskaana 3+". Huoli häiveni hieman ja koitan nyt vain nauttia siitä, että ei ole pahaa oloa. Pienoista väsymystä ja palelua tosin on havaittavissa.

Sokerirasitus varmaankin tehdään painon takia. Koitan nyt panostaa liikuntaan ja ruokavalioon jotta ongelmia ei tulisi. Pitänee keskutella neuvolassa aiheesta päivittäinen kalorimäärä jotta paino ei nousisi raskauden aikana liikaa.

Asumisjärjestelyitä olen miettinyt jonkin verran, asutaan kolmiossa joten huoneita riittää, mutta tällä hetkellä toinen makuuhuone toimii miehen "man cavena" ja mietin kuumeisesti mihin iso tietokonepöytä saadaan mahtumaan jos huoneesta tehdään jossain vaiheessa lapsen huone. Eiköhän alkuun kuitenkin vauva asu meidän vanhempien kanssa samassa makuuhuoneessa.

Olen todella malttamaton ihminen, joten saattaa olla että haluan ottaa sukupuolen selville jo etukäteen, vaikka tällä hetkellä mietinkin että olisi kivaa kun sukupuoli olisi yllätys. Mitään oloja sukupuolesta ei ole suuntaan eikä toiseen, pääasia että tulee terve pienokainen.

illusia83, neuvolan mukaan 5+3
 
Toivottavasti Lilian kaikki ois hyvin! Jaksamisia!

Mulle on kans tullu poikaolo. Ei oo ehkä niin kauhea olokun tytöistä oli, vaik eilen kyl oksentelin montakin kertaa! Mut ihan mielelläni oksentelenkin!:D Lisäks miehelle oli ennustettu pientä poikaa. Tosin kiinalainen horoskooppi ennustaa tyttöä.

Me otetaan äitiyspakkaus, kun ei oo oikeen mitään enää tallessa.

Asumisesta, muutettiin pari kuukautta sitten kolmiosta isompaan, nyt on 5h+k.

SalVe ja Lahja 6+2 (7+2)
 
sohvi35
Ellistiina minulla edellisen vauvan kohdalla oli ikää 35 eikä kukaan sanonu muuta ku np-ultrassa että kohonnut riski iän johdosta. Mutta se ymmärrettävää. Nyt tämän neljännen kohdalla ikää 37 :)

Mulla on tyttöolo, en tiiä miks mutta on. Ennenstään on tyttö, poika ja poika. Ehkä olojen takia kallistuu tyttöön kun nyt ei oo yhtään sellainen olo kuin edellisessä raskaudessa.

Asumisjärjestelyt, hyvin mahdutaan, vanhin 18v muutti juuri poikaystävälleen joten 4h ja 90 neliöö riittää yhdelle teinille, meille vanhemmille ja kahdelle pienelle. Kun pienet alkaa tarvii omaa huonetta niin teini on jo armeijan leivissä :)

Äitiyspakkausta en ota, kaikkea on :)

Sohvi 4+5
 
Täällähän on paljon porukkaa ja keskustelu käy vilkkaana :D

Äitiyspakkausta ei oteta tällä kertaa. Kolme kertaa ollaan otettu ja nyt vielä säästössä pikkuvaatteita ym. ihan kivasti.

Asutaan kivassa paikassa n. 110neliöö 5h+k, eli tilaa ihan hyvin. Pienet pääsisi sitten yhteiseen huoneeseen jossain vaiheessa =)

Sukupuoli kysytään varmasti. Kahesta ekasta ei kysytty, mutta sillon vaan jotenkin tiesin kysymättäkin. Kolmannesta kysyttiin.

Np-ultraan varasin ajan, se on 15.12. Reilu pari viikkoa, aika jännää.

KeepGoing 8+6 (9+6)
 
Kiitos todella paljon kaikille tsempeistä. :heart: Miten sitä tuliskaan toimeen ilman vertaistukea.

Täällä tilanne on rauhoittunut vuotoa ei nyt ole ja pahaolo on jälleen löytänyt luokseni. Neuvolassa sanoi että jos seuraillaan tilannetta v-lopun ylitse ja katsotaan sitten uudelleen tilannetta. Se sopii minulle nyt kun vuotoakaan ei näy.

Nyt olen yrittänyt tehdä runsaasti jouluostoksia eilen ja tänään. Pää ja lompakko alkaa olla jo ihan tyhjiä. :D

Sukupuoli tullaan kysymään jos se näkyy ja sinne asti selvitään, vaikka viimesikin kysyttiin ja kolmessa eri ultrassa hän oli tyttö, mutta poika silti syntyi. :)

Sokerirasitukseen pitäis mennä tosiaan, eipä tuo haittaa. Voinpahan silloin sitten nukkua aamulla pidempään kun en mee suoraan töihin vaan labraan. :p

Asumisjärjestelyihin pitäis jotain muutosta tehdä, meillä kyllä asunto on 4h+k mutta makkarit on aivan älyttömän pieniä, isot on jo samassa, ja tilaa ei ole kunnolla. Nuorin on yksin ja täytyy miettiä että tuleeko sinnekin sitten kerrossänky vai mitä ihmettä. Muuttaa nyt haluisin muutenkin, eli se ois kaikista paras ratkaisu.

Nt-ultra pitäis muuten kans varata, aiemmin ei ollu vielä noita välipäivien aikoja ja samaten aika labraan. Tammikuun seuraava neuvola-aika mulla jo onkin.

Lilian&Pähkinä 8+1
 
Lilian hienoa että vuoto on loppunut, toivottavasti oli siis harmitonta <3

Äitiyspakkausta ei oteta, kun vasta ollaan sellainen saatu. Kaikki esikoisen vaatteet on säästetty, turvakaukalokin löytyy. Tuplarattaat ja jonkinlainen sänky esikoiselle on ainoat isot hankinnat.

Asutaan nyt vuokrakolmiossa, etsitään halvempaa kämppää, kun ei tällä kotihoidon tuella ole kovin kalliissa varaa asua..

Sukupuoli varmaankin kysytään, viimeksi jännitettiin loppuun asti :)

Olot on välillä jäätävät :/ Sunnuntaista lähtien oon oksentanut kerran päivässä. Eilen oli pahin päivä, pahoinvointi jatkui aamuseitsemästä iltakahdeksaan :( Tänään on vähän helpompi olo, aamulla tosin oksensin. Vähän pelottaa, että raskaus paljastuu tän pahoinvoinnin takia jouluna, kun ollaan sukuloimassa..

Angelica & Mini-Musuli 6+6
 
Vihdoin viikonloppu, ihanaa!

Asumisesta: nyt meillä on 4h+k ja molemmilla lapsilla siis omat huoneet. Mutta uskon että hyvin pärjätään näin. Nuorimman huoneeseen vaan sitten kerrossänky.

Sukupuolesta: Varmaan kysytään ultrassa kun olen myös uteliasta sorttia joten varmasti malttaisi odottaa loppuu asti:D Mutta meillä siis tyttö ja poika joten ei sinäänsä sen kummempia toiveita. Ehkä vähän tyttöä toivon kun toi meidän poika on niin villi:) Mutta mun tuurilla saan rasavillin tytön sitten:D Mutta näin unta että synnytin tytön jolla oli paljon hiuksia:) ja olokin vähän tyttöä enteilee kun on niin paljon oireita ja pojassa oli taas aika vähän..

Huono olo jatkuu ja bussissa matkustaminen alkaa olla ihan tuskaa! Ja tietysti palelu, väsymys, uupumus, vessassa juokseminen, rintojen arkuus, rasvoittuva iho ja hiukset ja päänsärky on koko ajan ollut päällä..

Semmoista tänään:)

8+2
 
Moikka

Kaikille hyvää viikonloppua ja ensimmäistä adventtia sunnuntaina =]

Äitiyspakkaus en tiedä vielä mitä tehdään.. Neljältä lapselta kolmelta otettiin, nuorimmaiselta en ottanut. Luultavasti ostan kaiken kaupasta, tuli kuopuksen vaatteet kierrätetty eteenpäin 2 vuotta sitten.

Sukupuoli otetaan selville ultrassa, en malta loppuun asti olla kuitenkaan kysymättä kaikista oon kysyny. Vielä ei oikein ole tyttö-/poikaoloa.. Kaks poikaa ja kaksi tyttöä on perheessä jos nyt oikein tarkasti mietin niin ehkä poika voisi olla, tytöistä aina oksentanut heti 8+ viikkojen jälkeen.

Asutaan isossa omakotitalossa, tällä hetkellä neljällä lapsella on omat huoneet ja meidän makkari. Työhuone muutetaan nyt sitten tämän pikkuisen huoneeksi. Onneksi asutaan isossa talossa niin tulokas mahtuu :)

Ellistiina Ikää mulla on jo 43 vuotta! Nevolassa otettiin hyvin vastaan toki kertoivat iän tuomista riskeistä raskauden suhteen. Itseäkin kyllä vähän jännittää. Mutta täytyy vain luottaa että asiat menee hyvin.

Olo on iha hyvä, vähän etoo välillä. Osaa ruokalajia välttelen jotka aiheuttaa oksennusrefleksin ja pahan olon tunteen. Turvotusta on masussa jonkin verran aina välillä, mutra ei niin että joku huomaisi :)


Riina 9+1
 
Moikka pitkästä aikaa! Tässä on ollut kaikkea raskauteen liittymätöntä stressiä sillä tavalla, että en ole jaksanut tänne kirjoitella viikkoihin. Olen kyllä lukenut koko ketjun. Tervetuloa uudemmille!

Nyt on siis 9+1 ja oireet alkaa helpottamaan. Etovaa oloa ja jäätävää väsymystä on pukannut. Parhaimpina päivinä olen nukkunut kahdet päiväunet. Siinä on kyllä yrittäjän työt kärsineet pahasti. Nyt pitäisi alkaa vääntää toden teolla, koska kassa ammottaa ja alkuvuodesta on paljon koulutuskuluja ja uusien toimitilojen laittamista tiedossa.

Äitiyspakkauksesta en tiedä mitään. Ei niitä ulkomaille jaella. En kyllä ole kaivannutkaan. Valitettavasti kaikki vauvatavarat, vaatteet, vaunut ja turvakaukalo on laitettu kiertoon, joten kaikki pitää haalia jostain, jos sinne asti päästään. Aikanaan ajattelin, että parempi laittaa eteenpäin heti, kun ei kukaan monta vuotta vanhaa tavaraa halua, mutta nyt kyllä harmittaa vietävästi. Meillä oli esimerkiksi aivan äärettömän ihana ja kätevä pikkupinnis (40x90cm), jossa oli pyörät alla. Se oli kokovalkoinen, notta eihän se mihinkään vanhene. Lisäksi se oli kallis ja sain siitä naurettavan vähän myydessä. Ison pinniksen annoin ilmaiseksi, koska oli "vain" Ikea-kamaa. No, tyhmyydestä kärsii ensisijaisesti lompakko. Mutta harmittaa silti, koska kaikki tavarat joita valitsin 2008/2010 valitsisin nyt uudestaan eli hauskuus uuden (toivottavasti käytetyn) hankkimisesta ei todellakaan ole läsnä. Olisi ihanaa hakea tavarat omasta kellarista. Vali-vali-vali. First worlds problems.

Tilaa meillä on riittävästi (140 m2) viisihenkiselle perheelle. Huoneita on 5, mutta makkarit ovat todella isoja. Pienin niistä on 14 m2. Isommat lapset ovat samassa 20 m2 huoneessa ja saavat ollakin hamaan teini-ikään asti. Asumme suurkaupungissa, joten enempää en uskaltaisi ikinä toivoakaan.

Läärissä eli ultrassa olen käynyt kerran ja alkuviikosta menen taas. Täällä ei ole neuvolasysteemiä ja kaikki tarkistukset tehdään lääkärissä. Mun lääkäri on ahkera ja sanoi viimeeksi (6+4) että hänen mielestään ultriin tulee liian pitkä väli, jos seuraava on vasta nt-ultra eli haluaa nähdä minut tässä välissäkin kerran. Ja sehän passaa. Kyllä minä jaksan ultrakuvaa katsella.

Hyvää ja rentoa viikonloppua kaikille!
 
Huh, käyn päivittäin täällä lukemassa mutta itse en ole jaksanut viime aikoina kirjoitella. Täälläkin käväisi voimakas pahoinvointi joka kuitenkin on jäänyt taas hyvin vähäiseksi sen jälkeen kun aloin ottaa lisämagnesiumia päivittäin. Tiedä sitten onko vain sattumaa vai oikeasti juuri magnesium auttanut.

Väsymys on viime päivät ollut todella voimakasta. Aamulla noustessa olo on ollut täysin voimaton ja mieli tekisi oikeastaan vain nukkua kaikki päivät. Jatkuva nälkä rassaa myös edelleen. Oikein mitään ei tekisi mieli syödä mutta nälkä on vähän väliä ja iskee yllättäen todella voimakkaana niin että vatsaa oikein kourii. Täällä mennään nyt sitten pakkosyömisellä, yh.

Huolta aiheuttaa voimakas vatsakipuilu yhdynnän jälkeen. Samankaltaista kipua on ollut raskauden aikana silloin tällöin mutta todella paljon vaimeampana. Nyt pelkästään paikallaan oleminen sattui kovasti ja liikkuminen oli sitten ihan helvetillistä. Lopulta nukahdin ja herätessä kipu oli poissa, jäljellä vain vähän kummallinen arkuus. :| Onko tällaisesta kokemuksia? Uskaltaako tässä enää ollenkaan petipuuhia harrastaa?
Tämä siis tosin tapahtunut nyt vasta yhden kerran.

Mariiii & 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi!

Olo täällä kun ei olisi raskaana ollenkaan, koska viimeraskaudessa näihin aikoihin jo kamala pahoinvointi ,mutta nyt ei mitään muuta kuin, että kahvi närästää...

Soitin torstaina neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan 18.12:) vähän jännittää josko siellä kuunneltaisiin jo sydänääniä :p

Viime tiistaina olin vähän kömpelö ja kaaduin meidän ulkoportaissa, päivystys reissuhan siitä tuli.. Siellä otettiin röntgen ja selvisi, että laaja revähdys nilkassa ja pieniä murtumia jalkapöydässä, nyt kepit ja kotona lepäilyä. Pikkuasukille ei onneksi käynyt kuinkaan... :)

Laakeri92 rv 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Heips.

Kuka ottais uuden joulukuun pinon vastuulleen =) ?

Tänne ei mitään erikoista. Tuntuu että maha alkaa nyt tosissaan kasvamaan. Nuo löysimmätkin housut kiristää ja maha on iha näkyvä kaikkien paitojen alta.

Nelli & Timpsu 8 + 5
 
Pelko nostaa taas päätään, kun välillä tuntunu nipistelyä emättimen kohdilta ja lisäks välillä paineen tunnetta alavatsalla. Onko kellään muulla? Toivottavasti ei ole mitään supistuksia! :( Mitään vuotoja ei onneksi ole ollut! Ja oireet on pysyny ja oksentelu senkun lisääntyy.

Onneks ens viikolla on jo neuvola ja ultra. Toivottavasti sinne asti päästään ja kaikki ois hyvin!

SalVe ja Lahja rv6+3 (7+3)
 
Mä en voi ottaa joulukuun pinoo. Olen puhelimella yleensä netissä, niin päivittäminen on aika heikkoa.

SalVe luulisin että on ihan normaalia :)

ON: Perhanan hiiva sit iski... viime raskaudessa se oli koko ajan riesana. Ei millään lähteny. Toivottavasti ei ole taas sama kohtalo. Mulle kun tulee ripuli kylkiäisenä.
Tänään tuli taas hetkellinen etova olo, mutta se onneksi meni ohi. Onneksi ei pahoinvointi vaivaa...oli aika jäätävää jo tuo pieni hetki.
 
Salve Vois olla ihan normaalia. Kohtu kasvaa ja aiheuttaa kaikenmoisia tuntemuksia? Hyvä jos pääset ultraan, aina se omaa mieltä rauhoittaa.

Minäkään en ottas pinonpitoa koska olen vain puhelimella täällä.. hankalata suattaa tehä joskus.

Koitin taas kotidoplerilla. . En saa sydänääniä kuulumaan :(. Mut ei kait se haittaa? En ole koskaan näin aikasin missään kuunnellu.. Aiemista raskauksista kuunneltu ekan kerran neuvolassa ja vasta sillä eka käynnillä rv10+.. ja kuulunut siis silloin. Nyt eka virallinen käynti mulla rv9+1, eli ens tiistaina. Haluan kyllä että koittaa löytää äänet =)
 
Moikka vielä marraskuun puolella :)

Mä en vielä ens kuun pinoa uskalla ottaa hoitaakseni, kun meillä on tässä vähän kaikenlaista härdelliä tuon joulun lisäksi, mm. yks pikku talon myyminen pitäis hoitaa alta pois... Ensi vuoden puolella voisin hyvinkin ottaa pinon vastuulleni.

Hormonimyrsky on rantautunut. Nyt on iltapäivällä joka päivä huono olo ja sit tää itkuisuus. Huhhuh. Oon ollut muutenkin itkuisempi kesän jälkeen, mutta huhhuh tää on ihan uusissa sfääreissä.

SalVe mulla on ihan kauheasti välillä kiristyksiä joka puolella alavatsaa. Oon aatellut, että kun ne menee ja tulee ja taas menee, niin en vielä säikähdä niitä. Vaikka säikähdän silti..

Mies on meilläkin ihanan kannustava, innoissaan ja kärsivällinen. Uskomaton pakkaus <3

Muuten on ihan tavallista 7. raskausviikon settiä. Tylsää kun ei oo vielä neuvolaa ja toisaalta jännittää se eka neuvola. Niin ja selvisin pikkujouluista kun muitakin oli vesilinjalla. Tuolla yhdellä olemassa olevallakin lapsella sai näköjään seliteltyä jo hyvin juomattomuutta :)

Anskutin ja Muikku 6+3
 

Yhteistyössä