Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Ja limatulppa bongattu täälläkin suunnalla,eilen oli mahassa menkkakipuja muistuttavaa juilintaa jonka jälkeen tul ihieman limaa, nyt aamulla sitä tuli sit enemmän, jeii :LOL:

Virpi sullakin oli mennyt tulppa, onko näin että sen menosta vauva on maailmassa 1-10 vrk.n kuluttua?

JaKa 39+6
 
Moikka taas,

Neuvolareissu on takana. Painoa oli nyt tullut lisää- tunnustin, että söin eilen ihan sikapaljon mansikoita ja ne ei varmaan vielä kovinkaan oo nestettä poistaneet :) .
Ja eilen en päivällä levännyt yhtään, joten jalkoihin kertyi nestettä runsaasti.

Verenpaineet oli ihan kunnossa, jalat on tuplaturvoksissa. Vauva on alhaalla, mutta liikkuu vielä ylös-alas. Sf-mitta oli 37 (viikko sitten 38) . Kohtu on kuulemma supistusherkkä- eli kosketettaessa alkaa heti supistelemaan (miltei ainoa asia sf-mitan kanssa, mikä kuulosti lupaavalta synnytystä ajatellen) . Päähän särkee, unet on ihan minimaaliset, väsyttää ja v**uttaa...siinä kaikki lyhyesti.

Koko perhe haluaa rantaan, joten sinne pitää taas raahautua. Mä voisin vaan nukkua zzZZZzzz...zzzZZZzzz...

Täällä yliaikaisuuskontrolli on rv 41+5, jolloin pitää mennä synnytyssaliin aamukuudelta (LISÄTTY: siis aamuysiltä- ei nähtävästi enää yhdistä yläkerrassa)The kassi mukana...jospa alkaisi tapahtua ennen sitä...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+4
 
minäkin.Minusta tuntuu että fyysinen oloni vaan paranee kun päivät kuluu :)
Yöllä tapahtui joku ihme,nukuin nimittäin 6,5h PUTKEEN :eek: En oo varmaan puoleen vuoteen nukkunut noin pitkää pätkää heräämättä :saint: Ja sitten vielä tuohon päälle 2h unta..
Viimeaikona yöt ollut 2-3h unta yössä ja sekin pätkissä,kai se jossain vaiheessa ruumiskin uupuu niin että ei herää vaikka vauva mylläis,supistais tai ois vessahätä :LOL:
Henkinen olo on raskain,kun tunteet vaihtelee välillä kaikki niin hyvin,ja touhuan ja suunittelen vaikka mitä ja samassa oon taas petin pohajalla masentuneena miettimässä synnytystä :headwall:
hipsu 39+4
 
JaKa Käsittääkseni limatulpan menosta voi mennä kolmekin viikkoa vielä.. tai niin ainakin olen kuullut. Itellä ei kyllä ole mennyt, vaan melkeinpä heti on tullut lähtö... n. vuorokauden sisällä tai sit limatulppa on mennyt vasta sairaalassa.

vatsakasilmanvauvaa Täälläkin on yliaikaiskontrolli rv 41+5, mut mulla se ois sattunut lauantaille, niin siksi on perjataina rv 41+4 eli huomenna. Mitään muuta infoa en saanu kuin et mennä äitipolilla klo 10. Mutta otan kuitenkin varmuudelta mukaan laukun, pitää varmaan sit miehenki lähtä mukaan... jos joudun osastolle, niin autoki jää OYS:an pihalle... jos ei ole mies mukana.
Mullakin on aina välillä särkeny tällä viikolla päätä, mutta ei ainakaan vielä tänään.

Täällä olotilaansa erittäin kypsä SMSM
 
SMSM, nappaa tosiaankin mies mukaan. Minä ainakin jo omalle sanoin, että jos sinne asti mennään, niin mukaan vaan...

Toi sun kaatuminen kuulostaa inhottavallle. Miehän kaaduin yhden raskauden aikana kunnon spagaadilla ja sain sellaiset liitoskivut, että pyörätuolilla jouduin kulkemaan ihan loppuajan. Synnytys onneksi käynnistettiin. Synnytyksen jälkeen nekin kivut helpottavat suht nopeasti.

Mutta nyt mun tarttee mennä aamusuihkuun. Oisko muita vinkkejä mustiin/tummiin silmänalusiin kuin meikki? En jaksais meikata. Taidan kokeilla kurkkuviivaleita :)

T:vatsakas
 
Kamalasti tekstiä, toivottavasti muistaa edes jotain kommentoida (raskausdementia vaihtunut imetysdementiaan :snotty: )

Kiitos kaikille onnitteluista! Ja kiva, kun olette ihania synnytyskertomuksia jaksaneet laittaa. Niitä on aina niin kiva lukea.

Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille :heart: Nimimerkkejä ei uskalla lähteä laittamaan, kun kuitenkin joku unohtuisi.

Pauliinan perheelle kovasti voimia koitokseen! Ja toivotaan, että Helisen pienen käsi kuntoutuu nopeasti.

Tridian samaa mieltä täällä eli kelloa ei kannata niin hirveästi tuijotella. Vauva syö sen aikaa kun syö. Toiset vauvat viihtyy rinnalla pitkään ja toiset vain hetken. Ja jos imuote on hyvä, ei vauvan kauaa rinnalla tarvitse ollakaan.

Kovasti tsemppejä odottajille! Ei ole helppoa näillä keleillä, eikä kyllä muutenkaan nuo viime metrit.

Ei nyt tule muuta kommentoitavaa nyt mieleen...

Josko pientä synnytyskertomusta saisi rustattua:

Eli meidän pieni tyttöhän syntyi 17.7. klo 8.50 painaen 3166g ja oli 51cm pitkä.

Supistuksethan mulla alkoi jo perjantaina 16.7. klo 1.00 yöllä. Siitä eteenpäin sitten valvottiin. Supistukset oli tosi kipeitä (tosiaan samalta vaikutti kuin Maaminilla), mutta olivat lyhytkestoisia koko ajan (n. puoli minuuttia kerrallaan). Mitään säännöllisyyttäkään supistuksiin ei tahtonut tulla. Missään vaiheessa supistukset eivät kuitenkaan loppuneet, välit oli n. 5-20 min. Perjantai päivä meni siinä supistellessa, vietettiin kuitenkin ihan tavallista päivää. Käytiin puistossa ja kotona ollessa istuin jumppapallon päällä keinuttelemassa.

Iltaan mennessä supistukset olivat koventuneet entisestään, mutta edelleenkään mitään säännöllisyyttä ei ollut ja supistusten kesto oli edelleen lyhyt. Noin klo 0.00 yöllä mulla meni hermo, kun tuntui, että supistusten väli harveni taas. Halusin lähteä ulos kävelemään vauhdittaakseni supistuksia. Mies lähti hakemaan lapsenvahtia meille.

Yhden aikaan yöllä lähdimme sitten ulos kävelylle. Supistuksen aikana piti aina hidastaa vauhtia, mutta supistusten välillä käveltiin oikein reippaasti. Välillä supistuksia tuli kolmenkin minuutin välein ja mies alkoi jo ehdotella sairaalaan lähtöä. Soitin synnärille n. 1.30 neuvoa kysyäkseni ja sieltä sanottiin, että voin tulla jos haluan, mutta voin olla myös kotona, jos pystyn vielä. Ammettakin minulle lupailtiin, se oli vapaana, ihanaa!

Päätettiin sitten lähteä Naistenklinikan kulmille kävelemään. Kävelimme ympäri Töölöä ja kävimme 24h auki olevassa Alepassa ostamassa vähän synnytysevästäkin n. klo 3.00 aikaan. Klo 4.00 aikaan supistukset alkoivat olla jo tosi ilkeitä ja väsykin alkoi painaa (kahteen yöhön en ollut nukkunut), joten halusin lähteä sairaalaan ja lämpimään ammeeseen. Edelleenkään supistukset eivät olleet pidentyneet. Kätilö vei meidät vastaanottohuoneeseen ja olin 4 cm auki. Se oli jotenkin pettymys, kun supistukset olivat kestäneet niin pitkään. Toisaalta se oli myös odotettavissa, koska lyhyet supistukset eivät avaa kohdunsuuta niin tehokkaasti.

Siirryimme sitten synnytyssalin puolelle ja pääsin heti ammeeseen. Se oli taivaallista! Voin suositella. Vedessä supistuksia oli helpompi hallita ja ottaa kipu vastaan. Makoilin mahallani ja supistuksen tullessa heiluttelin vartaloa puolelta toiselle. Kipu koveni koko ajan, mutta edelleen supistusten väli heitteli ja kesto oli lyhyt. Välillä pyysin tarkastamaan kohdunsuun tilannetta ja kuuden aikaan olin 7 cm auki. Ammeessa lilluttelin n. kolme tuntia, jonka jälkeen tuntui, että on pakko päästä ylös. Homma ei tuntunut etenevän ja usko meinasi jo välillä loppua. Välillä jopa tuntui, että supistusten teho olisi heikentynyt.

Loppuajan keinuttelin jumppapallon päällä ja keinutuolissa kuumavesipullon kanssa. Itkukin piti tirauttaa välillä, kun tuntui ettei synnytys pääty ikinä. Kahdeksan aikaan vaihtui kätilöiden vuoro ja sain uuden mukavan ja kannustavan kätilön paikalle (mitä siis edellinenkin kätilö oli). Molemmat kannustivat kovasti ja kehuivat, kuinka hyvin jaksoin kestää kipua ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Kahdeksan aikaan olin 8cm auki, mutta reunoja oli vielä jäljellä reilusti, joten pähkäilimme pitäisikö kalvot puhkaista vai ei. Vähän myöhemmin vauvan sydänääniin tuli yksi notkahdus ja kätilö päätti puhkaista kalvot. Kalvot olivat todella sitkeät ja kätilö sai tehdä töitä saadaakseen vedet tulemaan. Tämän jälkeen kätilö poistui paikalta ja mieskin lähti hakemaan teetä. Sen jälkeen tuli pari tavallista supistusta ja kolmas supistus olikin sitten ihan hirmuinen. Tunsin, että vauvan pää on syntymässä. Hirveä paniikki iski, kun tajusin, etten ylettänyt hälytysnappiin. Supistus hieman helpotti ja pääsin painamaan nappia, jolloin kätilö ja hetken päästä mieskin palasivat. Seuraavalla supistuksella tyttö syntyi napanuora kerran kaulan ympärillä kahden minuutin ponnistusvaiheen jälkeen.

Tyttö näytti kovin pieneltä ja luiselta, kun kaikki nuo meidän muut lapset ovat painaneet puoli kiloa enemmän syntyessään. Oli ihana saada tyttö heti rinnalle ja hienosti tyttö imikin heti. Muutaman tunnin päästä pääsimme osastolle.

Mulla kävi niiiin hyvä tuuri tuon synnytyssalin ja myös vuodeosaston suhteen, vaikka ruuhka oli kova. Sain tosiaan allashuoneen ja tuntia myöhemmin Naistenklinikalla oli jo sulku päällä, salit täynnä. Ja koska salit olivat täynnä, minun ei tarvinnut vaihtaa salia, kun en enää ammetta tarvinnut. Vuodeosastolla sain perhehuoneen omaan käyttööni (perhehuonetta en siis ollut pyytänyt), aivan luksusta! Kuuma siellä vuodeosastolla kyllä oli, nukkumisesta ei tullut mitään.

Mä olen niiiiiin rakastunut tuohon pieneen. Jotenkin vielä enemmän kuin muiden aikana. Mutta ehkä se johtuu vain siitä, että tämä taitaa olla meidän viimeinen, joten jotenkin yritän nauttia joka hetkestä ihan täysillä. Toistaiseksi vauva on ollut helppo, ei kauheasti itkeskele. Toivottavasti säästyttäisiin masuvaivoilta jatkossa.

Tulipas romaani, toivottavasti joku edes jaksoi lukea. Ja pahoittelen kirjoitusvirheitä, lapset pyörii tässä koko ajan ympärillä.

Sherine + muru 5vrk :heart:
 
jaka: luin ihan täältä kaksplussan sivuilta synnytys osasta että mitä limatulpasta sanotaan,ennen kun en oo sitä bongannu,niin siinä oli että 1-10vrk kuluessa synnytys pitäisi alkaa.tiedäppä häntä.kaverini joka oli bongannut limatulpan niin oli siitä 3vrk kuluttua synnärillä.jos siihen on luottaminen niin mun vauva syntyisi viimeistään 29pv---->2pv yli lasketun ajan.eli ei paha.toivotaan toivotaan.

SMSM: meillä jekovitit käytössä kans ja ite en mausta tykkää yhtään,aivan kamalaa,vaan lapset tykkää,oikeen oottivat aina että sai tippansa.kai se on kun niitä antaa pienestä asti,niin tottuvat makuun ja se on sitten hyvää??? :LOL: ja päänsärystä oli puhetta,mulla särki eilen päätä,mutta laitoin sen ukkosen piikkiin,kun sitä oli ilmassa.

plaah,neuvolaan 13.30.
 
Noista d-vitamiineista piti vielä jotain sanoa... Nuo Jekovitit on muistaakseni 90% alkoholia ja sen takia maistuvat niin hirveälle. Joten niitä en ainakaan aio ostaa. Täytyy käydä apteekissa ja tutkailla muita merkkejä.

Esikoisen saaneet Nuo teidän tuntemukset vauvan synnyttyä kuulostavat niiin tutuilta. Esikoisen aikaan mullakin tunteet heittivät ihan laidasta laitaan. Mutta kyllä se siitä sitten jonkin ajan päästä helpotti ja muiden lasten kanssa ei tunteet enää niin voimakkaasti heitelleetkään.
 
Paljon onnea! :flower:

Synnytyskertomuksista ja elosta vauvan kanssa, kiitos kaikille niitä kirjoittaneille! Ilo lukea :)

Super paljon voimia niille äideille joiden pienokaisilla joku vaiva on! :hug: :hug:

( . ) Ei mitään tapahdu ja ei jaksais odotella vaan enää... Huoh. :headwall:
Olin jo valmis ajatukseen että eilinen tunnin lenkki koiran kanssa ulkona ja sen päälle sauna saisi jotain aikaan,mut paskan marjat! :kieh: Ei mitään mainitsemisen arvoista taas koko yöltä. Muuta kun se että saa ravata vessassa n 2 tunnin välein ja sillonkin tulee vaan joku pikku liru pissaa vaikka sängyssää tuntuu että rakko repee että on niin kamala vessahätä.. :headwall:
Hikoilulle ei näy loppua, tuntuu että päivittäin sais vaihtaa lakanoita ku ne on ihan kosteet aamusin ku nousee ylös.. :$ :ashamed: En ala kuitenkaan siihen pyykki rumbaan! Vkolopuks voi huomen taas vaihtaa puhtaat,mut muuten on ihan liikaa pyykättävää jos pitää alkaa päivittäin pesemään 2 koneellista lakanoita... Kun ei noi oikeen mahdu yhteen koneelliseen,2 pussilakanaa 3 tyynyliinaa ja 160cm leveen sängyn aluslakana. Tai kyl ne varmaan mahtuis mut en haluu änkee ku sit tuntuu ettei ne tuu puhtaiks..
Hyvää asentoakaan ei oikeen tunnu öisin löytyvän,molemmat korvat ihan kipeet ku pitää vaan yrittää kyljeltään nukkua,imetystyynyt epämääräisesti jalkojenväliin runtattuna... :/

Enää onneks maks. 3 viikkoa tätä tuskaa ja hikoilua kunnes olo varmasti helpottuu kun saa tän pikku patterin tuolta mahasta viereen:)

Paljon oli tullu taas tekstiä eilis illan jäljiltä ja en ees muista mihin kaikkeen jotain piti kommentoida.. :headwall: :| Tänään on siis ilmeisesti kökköpäivä..

Millanen ja Pippuri 39+0 poks
 
Sherine Eiköhän Jekovitssä ole suurin aineosa d-vitamiini. En oikein usko noin suurta alkoholipitoisuutta lapsille suositeltavassa tuotteessa. Etanoli näyttää olevan yksi aineosa ja tässä pakkausselosteen mukaan kaikki aineosat:

Mitä Jekovit D3 -tipat sisältävät
- Vaikuttava aine on kolekalsiferoli eli D3-vitamiini, jota on 2440 IU (= kansainvälistä
yksikköä) millilitrassa liuosta.
- Muut aineet ovat polysorbaatti 20, butyylihydroksianisoli (E 320), propyyligallaatti, vedetön
sitruunahappo, propyleeniglykoli, etanoli, sakkariininatrium (E 954) ja puhdistettu vesi.

Jos alkoholipitoisuus olisi 90% niin sehän olisi melkein täyttä alkoholia koko tuote, enkä usko, että sellaista saisi vauvoille edes antaa.
 
Minusta noissa lääkeaineissa ihan niin kuin elintarvikkeissakin ilmoitetaan ainesosat siinä järjestyksessä mitä on eniten. Loppupäässä olevia aineita on vähemmän.
Alkoholia on varmaan vaan säilyvyyden vuoksi tipoissa.

T:spiderman vatsakas kaikenmaailman ällölimojen kanssa *yöks*
 
Helise :hug: :hug: toivotaan, että selviätte säikähdyksellä olkavarren osalta!

Rae olipa ihme touhua synnärillä! Harmittaa tuo sun puolesta, vaikka siitä jo aikaa onkin.

Onnea vauvautuneille ja kovasti supparituulia mahakkaille!

Nyt vaipanvaihtoon ja josko sitä uskaltautuis tuon muun köörin seuraks pikku happihyppelylle. Oma olokin kohtuu hyvä, vain pientä jomotusta kupolissa.. Ehkä tää tästä, tai vaikka ei huomennakaan olisi kokonaan laantunu, tän säryn kanssa selviää hengissä ja pystyy jotain kotonakin tekemään. Että odotellessa kivuttomampia päiviä..

Jälkivuoto. Mietityttää kovin (taas tälläkin kertaa). Pari päivää ollu täysin vuotamatonta oloa, kotiutumisen aikoihin vuoto oli sellasta tosi limasen oloista ja "vähäveristä". Mitään kipua ei tosin ole, joten ehkä tässä vielä kattellaan, josko tuo pieni liikunta edesauttais ja tuo vuoto alkais taas?

Kepsukka ja neiti, jollei ilmeisesti nimikin nyt olis olemassa, 6vrk
 
Onnea pienistä Mekkala ja Astrud!

Suuri kiitos synnytyskertomuksista, ainakin Kepsukka, Helise ja Sherine olivat niitä kirjoittaneet.

Helise, toivottavasti teidän pieni jaksaa kotona olla ja vahvistuu. Ja toivotaan tosiaan kovasti, että käsikin kuntoutuu hienosti.

Kovasti tuntuu se Jekovit olevan suosiossa noista D-vitamiineista, että varmaan meilläkin sitä sitten kokeillaan. Oletteko ottaneet noi maitohappobakteerit heti käyttöön d-vitamiinin kanssa? Tai oikeastaan, että onko ollut jotain oireita miksi niin monet niitä käyttää vai ihan vaan varmuuden vuoksi?

Imetyksestä. Meillä on menty ihan lapsentahtisella imetyksellä koko ajan, koska mielestäni mitään tarvetta muulle ei ole ollut. Muutaman kerran olen yrittänyt poikaa herättää, mutta silloin syömisestä ei ole tullut mitään, joten lopetin sen siksi alkuunsa. Meillä poika syö 0,5-6 tunnin välein. Varsinkin iltaisin tankkaa jopa 4 kertaa tunnin välein, mutta sitten nukkuu 5-6 tunnin "yöunet", mikä sopii mulle vallan mainiosti. Kerrallaan meillä syödään 15-30 minuuttia yleensä.

Saga ja poika 13 vrk
 
Mekkalalle onnea :flower: ! Toivotaan että saat pojan pian viereen :heart:

Astrud Kiitos kertomuksesta!

Heliselle kiitokset kertomuksesta! Toivotaan että käsi kuntoutuu pian :hug:

JaKa jei! Siitä se sitten lähtee :) !

Hipsu Mullakin on tunteet jotenkin tosi pinnassa. Jännitys, pelko, otous, malttamattomuus... Kaikki vaihtelee sikinsokin ja sit välillä tirutetaan kyynel tai kaksi ihan vaan tylsistymisen vuoksi.

Sherine Kiitos kertomuksesta!

Vatsakas Minusta kanssa ensimmäisenä tuoteselosteessa on se ainesosa mitä on eniten, en mäkään usko tuohon 90%...


Täällä hikoillaan ämpäritolkulla! Siinä kai ne tärkeimmät ;).

Aurinkoista päivää kaikille!

Odotan& Emppu 39+3
:heart: :heart: :heart:
 
lueskelen paremmin nuo päivän aikana tulleet jutut päikkäreitten jälkeen...melkosen paljon oli tekstiä tullut näinkin lyhyes ajas =)

nyt pikaiset kuulumiset..
soitin sinne synnärille sitten illalla ja käskettiin näytille. olin puolisen tuntia käyrällä ja kaikki ok, pikkuinenkin alkoi liikkua kun siinä makoilin..kovin sikeesti vaan sitten nukkui eilisen päivän.
tänään olin neuvolassa ja SF oli TAAS kasvanu puol senttii, on nyt jo 38!! hä ei tosiaan ol yhtään sielt tulos alaspäin!! DÄÄM!! painoa tullu viikos 1,1kiloo kaiken kaikkiaan jokusen 12 kiloo jo tullu! turvotust on ja supparit yhä vaan niitä vatsankovettavia mut ei aaltoilevia=(
RR ok ja pissas taas valkuaist, johan tän raskauden aikana ollukki kaks viikkoo ilman sitä!
ens viikol on neuvola varattuna ja sit varataan aika yliaikais kontrolliin. Lauantai mennään rakenna ja remontoi messuil ja juoksen siel perskule koko päivän ja laitan gepsiin valmiiks billnäsiin lähimmän sairaalan ni jospa pääsis sielt suoraan laitoksel!! perskuta rallaa...

39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva saga:
Kovasti tuntuu se Jekovit olevan suosiossa noista D-vitamiineista, että varmaan meilläkin sitä sitten kokeillaan. Oletteko ottaneet noi maitohappobakteerit heti käyttöön d-vitamiinin kanssa? Tai oikeastaan, että onko ollut jotain oireita miksi niin monet niitä käyttää vai ihan vaan varmuuden vuoksi?
Meillä on käytetty Gefilusta heti kun on aloitettu d-vitamiinikin ja ihan neuvolan sekä OYS:an lääkäreiden suosituksesta. Gefiluksen on todettu lääkäreiden mukaan vähentävän monia virusperäisiä sairauksia mm. korvatulehduksia. Meille ainakin on OYS:an lastenlääkärit Gefilusta suositelleet, samaten neuvolan tädit heti eka kotikäynnillään.


 
Muistin väärin ton alkoholipitoisuuden, mutta joka tapauksessa Jekovitit sisältävät etanolia, joka on alkoholia. Alkoholia käytetään niissä liuotinaineena. Monissa muissa d-vitamiineissa käytetään öljyä liuotinaineena. Jotkut on sitä mieltä, että vauvan massu kestää tuon alkoholin paremmin. Mut tosiaan sen maun takia en halua niitä ostaa. En söis itsekään :x
 
Onnea kaikille uusille vauvaantuneille, ja erityisesti jaksuja Pauliinalle ja Heliselle!

Täällä poksuu 40+0!! Sais jo vauva tulla, vaikkei oikein mitään merkkejä kyllä tunnu... 40+4 seuraava ä.poli kontrolli, josko sitten käynnisteltäis. Sais kyllä vauva tulla mieluusti vaikka jo tänään :)
Ephs täälläkin oli eilen vauvan liikkeet tosi vähäiset, en oo juurikaan oikeastaan tähän asti liikelaskentaa joutunut tekemään, mutta eilen sitten puolen yön aikaan niitä laskeskelin. Olin ihan kahden vaiheilla soittaako synnärille, mutta päätin sitten odottaa aamuun. Nyt onneksi vähän enemmän liikuskellut, mutta normaalia vähemmän. Parin tunnin päästä neuvola, katotaan mitä sanovat siellä.
Tsemppiä kaikille, joilla masuasukki antaa odottaa vielä itseään!
 
neuvola reissu takana taas.voihan kökkö sentään,sielläki vaan kuuli inhottavia uutisia.pissassa oli koholla jotku L alkavat,leksoluutit tms???ei voi muistaa.noh,aamupissa pitää kuitenkin katsoa ja viiä labraan.sitten jos on positiivinen niin antibiootille.prkl.tämäkin tästä vielä puuttui.sanoi tosin että voi vaikuttaa siihen se limatulppa tai ihan valkovuotokin.

kahessa viikossa painoa tullu 1.4kg eli 700g viikossa,auts.nyt kaikkiaan tullu jotain 6-7kg.

rr oli 125/82
sf 37
sykkeet 140

ephs: sulla kuulostaa toi käynti niin tutulle,itelläki sf mitta sen kun kasvaa,nyt siis 37,jaiks.samoten kun siitä pissasta löyty löytöjä.sitten mulla kans neuvola ens viikolla,kun viikkoja kasassa 40+2 ja silloin katotaan aikaa äitipolille yliaikasuus kontrolliin jne.....mua tosissaan pelottaa jo että kuinka kamalan iso pötkylä masussa onkaan.
 
Paljon Onnea vauvoista Mekkala ja Astrud!
Kiitos synnytyskertomuksista Helise, Sherine ja Kepsukka!

Heliselle Hurjasti voimia pojan toipumiseen! Toivotaan että käsi tulee vielä ajan kanssa kuntoon.

Pai Ootko muistanut juoda paljon vettä? Maito nousee paremmin kun muistaa itse juoda. Ja suosittelen kotikaljan juomista. Mulla se sai maidon nouseen, tai ainakin niin luulen:)
Suosittelen sullekkin Imetystukilista.net sivustoa. Siellä on selkeet ohjeet imetys asennoista ja tekniikasta. Sen avulla meillä lähti imetys onnistuun.
Saanko Pai kysellä minkä takia sä lypsät jos kerta imetät?? Kun sillonhan sitä maitoo tulee vaan enemmän ja rinnat on sit todella pinkeet. Ja tohon että vauva nukahtaa rinalle niin mä tein niin aluks että kutittelin poskesta mutta nyt lopetan imettämisen jos ei tasaseen tahtiin ime. Ja annan sit lisää ku sitä pyytää.
Mulla oli kans rintakumit käytössä mut ton imetystukilistan lukemisen jälkeen pääsin niistä eroon. Toisaalta oon miettinyt että pitäskö hankkia nännin kohotin ku toi toinen nänni ei oo oikein vie kohonnu. Mut nekin kohoo kuulemma ajan kanssa että ei huolta.
Mulle sanottiin siellä sairaalassa kun maito oli jo noussut ja vauva imi sit vaan n. 15min niin et on siinä ajassa saanut jo tarvitsemansa. Kun eihän se vatsalaukku oo ihan pienellä kun marmorikuulan kokonen niin ei sinne paljoo mahdu. Ja pumppaamisesta tosiaan mulle sanottiin sairaalassa että ei kannata pumpata kun sit sitä maitoo tulee vauvan tarpeeseen liikaa. Tosin jos haluut säilyttää sitä et oot vaikka menossa itte johkin ja mies antaa pullosta niin se on asia erikseen. Mut mä sanoisin että älä suotta pumppaa vaan imetät vaan niin maidon määrästä tulee sellanen kun vauva tarvii. Nän meillä kävi enkä oo siis pumpannu kertaakaan ja maitoo kyllä tulee:)
ja juu kyllä se vauva alussa kakkaa ihan koko ajan. Tai onhan niissäkin kai eroja. Mut kyllä meillä oli ainakin ekapäivinä joka vaippa kakassa. Ja just toissa yönä vaihdoin neljät kakkavaipat kahdessa tunnissa. Tosin mä haluun vaihtaa vaipan heti että ei pylly ala punottaa. Mut nyt päivisin ei ihan niin paljon kakkaa mut pissaa tosin. Ja kannattaa oottaa sen ekan töräyksen jälkeen hetki ku saattaa tulla kohta lisää :LOL:

Oho.. Oon nyt tainnu ruveta imetysasian tuntijaks :D Ku jokaielle kommentoin imettämistä :LOL: Sori jos se jotakuta ärsyttää :ashamed:

Omaa napaa sen verran että meillä nukuttiin viime yönä aivan super loistavasti:) Menin itte nukkuun noin yhdeltä ja tyttö oli syönyt joskus 23.30 viimeks ja nukku sit puol viiteen asti:) :D Jeee!!! Mut se masun vääntämnen tais tullakin siinä alku illasta niin nukku sit yön! Tänään annettiin sit deetippoja ja rela-tippoja jo aamulla aikasin josko masuvaivat tulis sit alkuillasta eikä yöllä.

Omasta voinnista synnytksen jälkeen sen verran että mä repesin vaan vähän synnytksessä. Mut siis tuli tikkejä jonkin verran mut pystyin sit istuun kyllä jo melkein heti synnytksen jälkeen. Renkastakin kokeilin mut se kiristi haavaa jotenkin ikävästi. Mulla oli hieman pukamia ennen synnytystä ja sit nekin vähän ärty siinä tohinassa.
Mut suihkuttelen vieläkin joka vessa reissulla niin oon parantunut kyllä hyvin. Tikkejä ei taida enään olla. Ja suihkuttelu kannattaa ehdottomasti tehä lämpösellä vedellä. Kokeilin ite kylmää kun oli niin kuuma niin pahensi mulla ainakin paineen tunnetta häpyhuulissa.
Ja mulla autto omaan vontiin se että ku pääsin kotiin niin otin peilin käteen ja katoin mitä kellarissa oli tapahtunut :LOL: Kuulostaa ekä oudolta mutta näin pystyin tiedostaan paremiin tilani ja ehkä sen takia oonkin mielestäni parantunut hyvin. Nyt reilu kaks viikkoo synnytyksestä liitoskivut häpyluulla on melkein pahemmat ku haava jota ei oikeen voi haavaksi edes enään kutsua. ja jälkivuotokin on jo melkein lopunut et melkein pärjäis pikkuhousunsuojalla:)

Mut nyt lopetan tän romaanin
:LOL:

Suppari :whistle: kaikille sitä tarvitseville! :D

Chili ja Tyttö 2vko ja 3pvä :heart:
 
Niin ja ihan pakko teille kertoo ketkä painon kanssa panikoi että jos imettää ei siitä painosta tarvii olla huolissaan. Mä meinaan painoin ekalla neivolakäynnillä 72kg ja nyt 2viikkoo ja 3päivää synnytyksetä painan 68kg Ja syön ku hevonen :LOL: Mulla olis koko ajan nälkä ja sit kyllä syönkin:D Masussa ei oo ees mahemmin makkaroita :D Vatsalihaksia ku vähän tekis niin olis tosi hyvä mut tykkään itte näinkin:)

Että ei paniikkia kyllä ne kilot lähtee! Viimestään sitten kun joutuu juokseen taaperon perässä :LOL: :LOL:

Taas Chili :LOL:
 
Poppins
Hei!

Sherine, synnytyskertomuksesi oli ihana ja synnytys taisi mennä melko helposti! :)

Mä olen tuskissani täällä eilisestä asti kärsinyt tosi kipeistä supistuksista, jotka tulevat 10-20 minuutin välein ja kestävät vain 20 sekuntia- puoli minuuttia, mutta jotenkin olin luullut, että ne tihenee nopeasti ja pääsee hommassa eteenpäin kerran kun ovat alkaneet, taisin olla väärässä.

Ihan aamulla itku tuli kun väsyneenä yön jälkeen seisoin tässä olohuoneessa ja taas tuli ihan järkyttävä supistus, mies näytti säälivältä ja toi nenäliinan ja sen jäkeen tuli kysymään vähän väliä onko kaikki ok.

Kun nyt vaan pääsisin sinne synnyttämään, yöllä soitin synnärille tosiaan, että mitä teen, ja sanoivat että liian lyhyitä supistukset vielä, että mee kuumaan suihkuun ja ota gramma Panadolia. Se kyllä auttoi.

Nyt on iltapäivällä tullutpari pidempää supistusta, joten päästäiskö edes ensi yönä asiaan... Onko muilla kokemusta siitä, että supistukset on tosi kivuliaita, ja ei voi oikein mitään tehdä, mulla myös paineen tunnetta että tulis jotan wc:ssä ja istuminenkin mahdotonta ja siinä sitten vaan keikkuu ja kävelee ja ihmettelee itä hemmettiä tekee ja kauan tätä vielä kestää. :(

Toivotaan että vauvoja syntyy siis pian lisää :) Anteeksi taas mä just ja just nyt jaksan kirjoittaa niin valitan vaan tätä omaa tilannettani...
 
Poppins kyllähän se synnytys loppupeleissä oli helppo, mutta just tuo pitkä kesto supistusten alusta teki siitä raskaan. Ei tosiaan kahteen yöhön tullut nukuttua juur ollenkaan. Ja tuo sun tilanteesihan kuulostaa samalta kuin mulla. Toivotaan, että synnytys pääsee pian vauhtiin, ettei tarvitse niin kauan kärvistellä kuin minun!

Mun rinnat räjähtää! Keräkaalia täytyy mennä ostamaan.
 
Poppins
Virpi, ne oli varmaan leukosyytit? Tiedän paljon alan sanastoa, mutten välttämättä asiasta tiedä mitään sen enempää :D Oon ollut osastonsihteerinä sairaalassa niin kaikkia noita sanoja tulee opittua. No olipa pakko googletta, leukosyytit ovat suojasoluja, jotka vastaavat immuunisuojasta. Tuhoavat vereen joutuneita bakteereita ja toksiineja.
http://www.medicum.ee/index.php?id=339
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :heart:

Toivotaan, että helisen pienokaisen käsi kuntoutuu :heart: ja poika saa olla kotona :heart: Voimahalaus :hug: Meidän poitsut muuten syntyi samana päivänä :heart: :)

Sherine täällä on ihan samat tuntemukset, että oon ihan rakastunut pienokaiseen :heart: Tuntuu ihan erilaiselta kuin noiden kahden aikaisemman kanssa! Näillä näkymin tämä on meidänkin viimeinen lapsukainen, mutta paras olla vannomatta, kun eihän sitä koskaan tiiä, kun nuoria vielä ollaan :D

Mutta nyt meille tuli vieraita :D
 

Yhteistyössä