Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)



30.6
Cabo..............toinen..................nkl...............33v.
tuulie..............esikoinen.................................28v.
Marika75s.......esikoinen.............Hyvinkää........24v.

1.7
Minotchkin.........toinen................Jorvi...........37v.
Zeenah.............esikoinen.............OYS...........24v.
susanna85.........esikoinen...........TAYS.........24v.
Marta..........esikoinen............SKS..........28v.
omenaruusu.......kolmas..............KOKS.........32v.

2.7
Tipu Topakka......kolmas................??.............??
helise.............esikoinen.................KOKS........21v.
Duudlari..........toinen................TAYS............35v.
Kellokanerva......viides............TAYS
Star86...........kolmas & neljäs..........SatKS....23v.
Solnushka.........esikoinen..........KOS.............33v.

3.7
Rumo.................toinen...............Kättäri........23v.

4.7
Nuu82............esikoinen...............PHKS.........27v.
Sadee80.......neljäs...............HYS..............29v.

5.7
pauliina82...........neljäs..............OYS...........27v.
kopkop....................??................??..............??
Kardemumma......esikoinen..........??...........28v.
FunkyMama........toinen.............Jorvi..........29v.
Ellunaa................toinen............SATKS........20v.
Samanta.............kuudes...........PKKS..........39v.
Amati............seitsemäs.......PKKS.............37v.
Mattila........kolmas........SeKS..............29v.

6.7
tyhmäblondi73.....toinen............TAYS.........36v.
Kanelitäti............esikoinen............??...........24v.
jenu........esikoinen.............TAYS..............18v.
Madrigal........kolmas............OYS..............31v.



7.7
Chili24...........esikoinen.........TAYS...............25v.
NeLa..............kolmas............KYKS..............25v.
Muffin.............neljäs..............HYS................36v.
Liplatus..............??..................??..................??
jendde.........esikoinen........Kättäri.............18v.

9.7
Mamcelli......kolmas.............TYKS.............25v.
dana88.........esikoinen.........OYS...............22v.

10.7
jonttu79........kolmas.................................30v.
Ennu.............toinen..............SATKS...........29v.
Heta-h..........toinen................??...............35v.
mammaksi2010......esikoinen.......VKS.......31v.
monkki.......esikoinen...........SAS

11.7
Maamin82.....kolmas.............SEKS............27v.
Olivia81......esikoinen............Jorvi.............29v.

12.7
Nedra...........kolmas............TYKS.............26v.
SMSM...............kolmas........OYS...............39v.

13.7
elmeri99...........kolmas.........TYKS...........37v.
Piah78...........neljäs.........K-PKS.............31v.
dalailama.......esikoinen..........OYS
Pai80..........esikoinen............Jorvi.............29v.

14.7.
Lumo.............esikoinen....Hyvinkää...........20v.
Marza1970......toinen.........Porvoon aluesairaala......39v.
Tiuhti-81...........kolmas..........KYS............28v.



16.7.
Musta Pantteri....??................??....................??
Toka0710...........toinen.........NKL...............33v.
Kepsukka.........kolmas.........Jorvi............27v.
Ninzuliini..........toinen................??..................27v.

17.7.
Pennonen80......neljäs........KPKS...............29v.
Sherine..............neljäs........NKL..................33v.
Hexuli................viides.........kättäri..............26v.
äiti-79..........kolmas..........Porvoo............30v.

18.7
EricaH...............toinen........TAYS.................28v.
Punaposket82....kolmas......KPKS..............27v.

19.7
Bambina...........esikoinen.......??................26v
Jonskuu84...........??.............PHKS............25v.
Bebek..........esikoinen .......Kättäri...........23v.

20.7.
Aranel.............toinen...............PS..............22v.
Kaneli77........esikoinen............??...............??
Emmy83...........toinen........Porvoon sairaala........26v.

21.7.
Mekkala.......... esikoinen..........TYKS...............29v.
Sussu80...........esikoinen...........NKL................29v.
Miranha............esikoinen...........SEKS..............27v.
Ärrieri...............kolmas............KSKS..............33v.
Retuli82............esikoinen......TYKS...............27v.


22.7.
Von Lin Lin........toinen...........kättäri..............31v.
Rae89..............esikoinen...........??................20v.
Laura-vm86....esikoinen.............PKKS...........23v.
Taatu..............esikoinen.............TAYS...........26v.
Päpsy79...........neljäs................TAYS..............30v.
Tessu77..........?.................NKL.................?



23.7.
Fiinukka.........esikoinen...........TAYS............26v.
heidik86.........toinen............KYS

25.7
Pikkumyy-82....ensimmäinen......??................27v.
Sitruunapippuri....toinen..............??...............26v.
Vats.ilm.vauv......viides...............KYS................33v.
Hipsu79...........neljäs................KSKS..............30v.
ephs.........toinen.............SAS...............25v.

26.7
Stemia.............toinen............Hyvinkää..........27v.
Odotan.........esikoinen............EKKS............23v.
Hiipi..................toinen..........KHKS............28v.

27.7
Sirri81..............toinen..............OYS................28v.
kääkkänä.......viides.................E-KKS.........33v.
Hiipi...........toinen.............K-HKS.............28v.
Virpi1980.........neljäs.........OYS.................29v.

28.7
Sankkuli............kolmas...........SATKS.............29v.
IituPiitu77.........esikoinen.............??.................??
zirppa................toinen..............KOS...............24v

29.7
Äitx2................kolmas...............EKKS...........28v.
Juuliai...............toinen..................??.............29v.
Millanen...........esikoinen............Kättäri..........23v.




30.7
Anastacia78........toinen............K-HKS.........31v.
xitian83............esikoinen...........Kättäri.........26v.
pauii...............esikoinen............VAS

31.7
äippä-77.........toinen.......PHKS.............32v.


Aika vielä hukassa
Marie1981.......toinen................??................??
Espoir..................??...................??................??
Kesäkurmitsa...toinen.................??................??


isän näkökulmaa joukossamme edustaa JP-78.

Tuplavauvoja kasvattavat:
Liplatus
sussu80
Star86
:heart:


SYNTYNEET PIKKU IHMEET:

17.4 Kausa....rv. 26+2, 870g ja 34cm.

 
Oikein hyvää Vappu päivää kaikille! Ilma voisi täälläkin olla vähän aurinkoisempi, mutta toisaalta saapahan hyvällä omatunnolla puuhastella sisällä. Aloin eilen pesemään vauvan vaatteita, kun meni hermo vaatekasoihin, joita lojuu siellä täällä. En millään malttaisi odottaa, että pääsisin jo pukemaan niitä myyrälle.

 
Kiitos MARTA taas jälleen kerran uudesta pinosta, just kävin lukemassa vielä tälle aamulle kirjotetttuja juttuja huhtikuisesta pinosta :D

Meillä vappu meni vesisateisissa, mutta sitäkin mukavemmissa merkeissä. Naapurin nuori pari oli meillä iltaa istumassa ja syötiin hyvin, vasta tuolla lähempänä yhtä päästiin nukkumaan. Tänään ajateltiin sitten käydä miehen siskon luona moikkaamassa meidän kummumuksuja :heart: Kun tuota vettä tulee ku esterin p*rseestä!!!!

VAUNUISTA Siis erittäin tyytyväisiä ollaan nuihin rattaisiin vaikka halvimmat versiot olikin, me saatiin KAIKKI ne ominaisuudet nuihin mitä haluttiinkin ja mies on jo intoutunut työntelemään nuita ympäri taloa kera ralliäänien :LOL:

Pitäsköhän sitä miehen viereen tuonne sohvalle lähtee telkkaa katteleen, olis jottain yhteistä tekemistä

Rae ja Nyytti 28+2
 
Toukokuu! Martalle kiitos uudesta pinosta taas. :)

Mulla ilmeisesti pahoinvointi kuuluu vappukuvioihin, join sitten alkoholia tai en. :D Innostuin eilen päivällä siivoileen oikein kunnolla (pesin jopa seinät - järki ilmeisesti himmeni hetkeksi) ja siinä sivussa en syönyt kunnon lounasta. Sitten illalla söin muutaman nakin, munkkia ja pari sipsiä ja tuloksena oli ihan järkyttävän huono olo loppuillaksi. Piti käydä oksentamassakin. :x Vappuperinteitä tosiaan... Täytyy olla tarkkana noiden ruokien kanssa.

Täällä ei onneksi enää sada! Pilvistä tosin on, mutta jospas se tuosta valkenis. Lähdetään miehen kanssa kohta ulos syömään. Ei tosin eilisen jälkeen oikein tee mieli mitään...

Ihanaa vappupäivää kaikille!

Olivia & Vauveli 29+6
 
Kiitos Martalle taas uudesta pinosta :)

Hui kauheeta ku se heinäkuu alkaa lähestymään uhkaavasti.

Me oltiin eilen illalla yhden mun kaverin luona istumassa iltaa. Ei mitään ihmeitä. Pojat siellä vaan kovasti kyseli et potkiiko vauva ja saisko kokeilla. Mut täähän vaan oli ihan rauhassa ja ihmetteli et mitäs nää äänet on. Mutta apua ku mentiin nukkumaan joskus kahden aikaan... Sitten alko Pommac-bileet.

Miten te muut pystytte nukkumaan kyljellänne ? Mitä viritelmiä teillä on vai onko mitään ?
Mulla se on ihan täyttä tuskaa, herään pitkin yötä siihen et sattuu lonkkaan pakaraan ja jalkaan. Ja kipu on siis yleensä siel alla olevalla puolella. Pakko nousta ylös jalottelemaan ku se kipu on niin kova.

Rae89 Hienoa että saitte vaunut hommattua. Eikä se hinta oo ratkaseva tekijä. Mä en ymmärrä mikä siinä on et ainakin tääl meillä päin Lastentarvikkeessa ei edes esitelty muita vaunuja ku niitä Emmaljungia ?

Juups.
Täytyy kait se mennä mittailemaan verenpaine ja sitten aamupalalle.
 
Pai80 Kuopiossa ku käytiin ni lastentarvikkeessa ei edes tultu auttamaan meitä ja siellä oli 90% vaunuista emmaljungaa...Oliko kolme vai neljä muuta vaunumerkkiä mutta ne oli sitten kyllä niin palikka mallia ku olla ja voi. Kajaanista sitten ostettiin nuo vaunut...Sekin mies aloitti esittelemällä ja kehumalla emmaljungaa, mutta kun mies vähän "avautui" ja kysyi, että mikä siinä nyt niin ihmeellistä on, ni sitten esitteli nuita EMMA merkkisiä ne nehän sitten otettiin, kyl ne on ihanat :heart:

Meillä sataa vettä ihan mielettömästi..ei loppua näy, korkeintaan vaan kiihtyy... Harmi vain sinänsä ku ei ulos pääse :(
 
Pai80 Oot varmaan kokeillut kaikki tyynyviritelmät tuon kyljellään nukkumisen kanssa? Mulla on vielä toistaiseksi onnistunut aika hyvin, mutta nyt alkaa vähitellen tosiaan se alempi raaja aina kipuileen. Ja kyljen kääntö sattuu öisin!

Rae89 Kiva tosiaan, että saitte isompaa hankintaa tehtyä. Ihmeesti rauhoittaa mieltä. :) Munkin pitäis kai alkaa pesemään noita vauvan vaatteita, mutta en oo vielä keksinyt, mihin säilöisin ne, joten saavat vielä odottaa.

Mua alkaa kans hirvittää lähestyvä heinäkuu! Toisaalta haluais vauvan pian syliin, mutta toisaalta en ole henkisesti ollenkaan valmis synnytykseen. :D Huomenna poksuu 30+0 ja sisko sai esikoisensa rv 35 ja hyvä ystävä rv 37... Siis muutamia viikkoja ois tästä enää noihin! Hui...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Rae89 Hienoa että saitte vaunut hommattua. Eikä se hinta oo ratkaseva tekijä. Mä en ymmärrä mikä siinä on et ainakin tääl meillä päin Lastentarvikkeessa ei edes esitelty muita vaunuja ku niitä Emmaljungia ?
Oiskohan siksi, että liike saa niistä parhaimman katteen... ja myyjä bonuksia... Rahahan se on joka ratkaisee... monessa asiassa :LOL: . Tää ny on ihan arvailua, mut yleensähän kauppamiehet ensimmäisenä sitä tyrkyttää, mistä parhaimman katteen saa...
Me ostettiin v. 2003 esikoiselle Ora Jovi Duo:t aateltiin, et suositaan kotimaista tuotetta =). Nää vaunut on olleet nyt siis 2:lla lapsella ja vielä tällä 3:llakin.. sitten joutavat myyntiin. Hyvässä kunnossa ovat edelleen, mitä nyt vähän on väriä aurinko haalistanut jostain kohden... Sisällä on säilytetty, joten ei varmasti ole kosteusvaurioita tms. Ja isoille ilmakumipyörillä ovat, joten on helppo liikutella talvellakin.. meillä kun ei tota asfaltoitua tietä ole ja talvella saattaa olla enemmän ja vähemmä lumisohjoa, joissa pikkupyörillä ei pääse mihinkään.

Kylellään nukkumisesta Välillä nukun kylellään, mutta enimmäkseen tulee nukuttua selällään, eikä ole mitään huonoa oloa. Selällään olen nukkunut jo 2 aikaisemman lapsenkin raskauden aikana, eikä noissa mitään merkkiä ole, et oisivat siitä mitenkään kärsineet...?? Normaaleja pikkunapposia ovat :LOL: .

Kohta lähtään kaveriperheen luo vappumunkki kahveille. Lapset saa leikkiä siellä kaverin kans ja me vanhemmat raataillaan niitä näitä - mukavaa siis tiedossa =) . Muuten meidän vappu on mennyt kotosalla. Ei viittitty vesisateen takia lähtä Oulun torillekaan vappuhulinoita kattoon.. yleensä on käyty vappuna ostaan kesän ekat pehmis jätskit torilta, mut nyt ne jäi väliin... Pizzat mies haki kotia ja niillä herkuteltiin... ähky olo on vieläkin.

Mutta hyvää vapun jatkoa kaikille.. maanantaina poksuu ja silloin alkaa munkin raskausviikot 3:lla =) .

SMSM ja Hippu rv 29+5
 
Juu siis tyyny- ja peittovirityksiä on kokeiltu jos vaikka minkälaisia.
Täytyy nyt vielä tuoda siskon luota imetystyyny, josko siitä sais vähä paremmin tukea. Pirullista vaan herätä sellaseen hirveeseen kipuun et joutuu nousee jalottelemaan monta kertaa :(
 
KÖHKÄHKÖH!!!!!!!!!

Siis hirvittävä lunssa vaivaa. Mieletön yskä. Ja viimeyönä nukuttuja tunteja tasan yksi. Vähän väsyttää.
Nenästä ei tule niistäessä mitään, mutta kurkkuun se piru kaikki on valunut. ysköksistä vois kertoa kaikkea ällöä, mutta riittää varmaan jos sanon että sieltä tulee ällöä...

Kiitoksia Martalle taas uudesta ketjusta.

Mukavaa vappuillanjatkoja
:heart:

T: Mattila ja sen mamma 30+5
 
Aamujäykin sormin yritän kirjoittaa, on niin jalat ja kädet jökissä aamulla, eilen mies teki kunnon hieronnat niihin ennen kuin nousin ylös...tänään annan nukkua myöhempään |O

Vappu meni syödessä ja syödessä..anoppi oli tehnyt kauheet kasat korvapuusteja ja ruokaa, siinä sitten siskoni kanssa istuttiin ja syötiin niin että alkoi jo olo tuntumaan tukalalta :LOL:

Tänään olisi vielä pikkusiskon 10-vuotispäivät, toinen kirppu täyttää jo pyöreitä :heart:
Löysin hälle ihanan hameen ja sit tietty se hula-hula-vanne jonka multa toivoi =)

Itse oon nukkunut kyljellään ja välillä herään selällään, viime yö oli jotenkin levoton näin kamalasti kaikkia sekavia unia, olin mm. lähdössä Egyptiin ilman passia jne. huh huh...

Pinnistä on vielä vähän raapimatta ja hoitopöytä on kohta raavittu joten ens v-loppuna pääsen maalaushommiin, ja vihdoin saan kans pestä sen vaatekasan makkarista! Se hoitopöytä on ihan hyvä kun siinä on kaksi laatikkoa niin toiseen saan vaatteet ja toiseen vaipat ja sitten mies tekee kaksi hyllyä siihen yläpuolelle johon alempaan tulee tanko niin saa näteimmät vaatteet siihen roikkumaan :D

Hyvää Sunnuntaita kaikille, nautitaan tästä päivästä (vaikka sateista täällä ainakin näyttäis olevan)

Fiinukka ja käpy 28+2
 
Poks 30+0 =)

Täällä on toivuttu eilisestä migreenikohtauksesta (kaikki varpaat ja sormet on pystyssä, ettei se enää tulis takas...). Oon päässyt niin helpolla migreenin kanssa nyt raskausaikana, että ihan pelottaa, miten sitä pärjää taas jos kohtauksia alkaa raskauden jälkeen tuleen taas viikottain. :/ Mutta se selviää sitten aikanaan...

Kauheesti nukuttais! Oisko hirmu väärin lähtee päikkäreille? Johan mä oonkin ollut hereillä yli 1,5h. :p

 
Hyvee vapunjälkeistä elämää!

Mä naukkailen täällä simaa ja mietin seuraavia siirtoja. Lähtiskö kuntosalille huhkimaan vai katsoisko leffaa vai viikkaisko vavvakledjuja vai mitääh...

Vappu meni leppoisasti, aattona valvottiin yövieraiden kanssa 04:30 asti ja se kyllä tuntui eilisessä olossa.. Onneksi jättibrunssi virvoitti ja sai nukkua päikkäreitäkin. Ja viime yönä nukuin iloiset 10 tuntia. Vappuaattona myös vitutti taas yli kaiken känniset ihmiset (ystävätkin) baarissa ja se töniminen ja kuumuus ja ahtaus ja ääwää.. Erityisen ärsyttävää on se, että kaikki tulee sössöttämään että "Varmaan ihan kauheeta olla selvinpäin, sori hei mäkin oon niin päissäni ja tyhmä, sulla on varmaan ihan tylsää ja kamalaa täällä.." No niin onkin :kieh: , mutta luuletteko että voin sen siinä kertoa, pitää vaan kiristellä hampailla ja hymyillä että "Joo ei ihan kivaa mulla on diibadaaba".. Ja ystävien keikan aikana olikin kivaa tanssailla ja kuunnella, mutta sen jälkeen mitta oli jo melko täysi. Eikä luonnollisesti saatu taksia vaan käveltiin sateessa kotiin, jossa vaiheessa aloin muistuttaa herhiläistä :x Mutta siis ihan kivaa oli silti, erityisesti vappupäivän brunssiosuus. Nyt kun viikkoja alkaa olla kasassa ja tuntuu että toi lapsi pullahtaa tuolta koska vaan, motivaatio ruaan ylihysteeriseen tarkkailuun laskee entisestään.. Söin siis savukalasalaattia vähän ja ceasar-salaattia (vaikka kastikkeessa on varmaan anjovista ja raakaa munaa ja ties mitä) ja chevrecrostineja ja ja ja ja.. Bääd mama bääd :whistle: Aattona yritin kumota punkkulasillisen, mutta se oli niin pahaa että annoin lopulta puolet miehelle. Hmph!

Nukkumisesta
Aika tasapuolisesti 33-33-33%sesti menee oikealla kyljellä, vasemmalla kyljellä, mahallaan. Ei oo mitään kipuja kyljellään. Mihin teillä kipuilijoilla siis silloin oikeastaan sattuu? Mulla ei oo vieläkään ollut niitä liitoskipuja ollenkaan, ainoastaan sitä pitkällä kävelymatkalla iskevää kiinnikepistosta, joka ei ole mitenkään maatakaatavan kivuliasta, pitää vaan hijentää hiukan vauhtia.

Nyt taidan keittää kahvit. Huomenna poksahtelee viikot, oon aina siitä ihan innoissani B) Oliskohan ensi viikolla viimein aika ostaa ne vaunut, hankkia se pinnasänky, yms.. Ja miten hitossa noi vaatteet lajitellaan kaappiin? Koon mukaan, ja ehkä vielä alakategorioihin: bodyt, housut, yöpuvut, jne? Vaikeeta on! :D

kardemummma & Sulo 30+6
 
Nukkumisesta Mulla esim viime yönä oli et kun käännyin kyleltä selälle niin koski koko mahaan niin että meinas itku päästä.. Tuntuu lähinnä et maha repee tai jotain.. En ymmärrä mistä tuo johtuu.. Et kivasti tulee herättyy jos erehtyy asentoo vaihtaa yöllä ja oonkin huomannu että en kauheesti enää vaihtele asentoo ja sit on jalat ihan puutuneet..

Kiva ku iski flunssa tuossa perjantaina.. Toivottavasti selviis vähän vähemmällä kun mies, sillä tuo alko viime viikon sunnuntaina ja vieläki räkii..
Et se oli hyvä kehuskella et miten terveenä on pysyny :headwall:

Keskiviikkona ois uus lääkäriaika ja katotaan miltä nyt näyttää kun on koittanu lepäillä.. Toivottavasti paremmalta, vaikka nyt töihin meno ei kiinnosta enää pätkääkään, se hurjat 6 päivää kun niitä nyt enää oiskaan..

Nyt jatkamaan yllättävän hyvän kirjan lukemista, Stephen King - Kuulolla, voin suositella jos tykkää maailmanlopputarinoista :) Alotin eilen lukemisen ja nyt oisko sivu 250 menossa :p

Laura ja vauveli 28+3
 
Heippa hei,

oon ollut pitkään poissa kuvioista oikeestaan ihan tarkoituksella: oon vaan vältellyt kaikkia mammapalstoja ja muita vauvasaitteja, etten rupee vainoharhaiseksi tai pahoita enempää mieltäni mistään typeristä jutuista.

Nyt vähän tsekkailin mitä tänne kuuluu, ja aikamoisia uutisia kuulunut suunnalta ja toiselta. Niin se heinäkuu tulee ja pikkuhiljaa alkaa enempi vauvojakin saapumaan.

Täällä ei ole odotusaika todellakaan hehkeää ollut ja oon ihan sitä mieltä että en todellakaan tykkää olla raskaana. En todellakaan. Saa nähdä kuinka pian tän raskauden jälkeen toivun tästä ja uskallan uutta raskautta edes aatella.

Kohdunkaula on täälläkin lyhentynyt, mutta liikkua saan voinnin mukaan. Oon käynyt kerran viikossa jumpassa ja kotona jumppaillut mitä olen jaksanut.

Eniten tällä hetkellä päätä vaivaa mun ylävatsakipu. Sehän on ollut mulla jo useemman kuukauden, mutta viime aikoina se on siirtynyt enempi vasemmalle puolelle ja on tosi kovaa kipua. En edes osaa kuvailla miltä se tuntuu: tavallaan polttaa, kiristää, pistelee, kirvelee, vihloo... Tosi outoa ja semmosta mitä ei ennen ole ollut. Lisäksi tää kipu tuntuu selässä samassa kohtaa ja välillä iho puutuu tosta rinnan alta. Jos joudun jännittämään ylävatsan alueen lihaksia niin auta armias mikä kipu!

Oon miettinyt, että odotanko vaan seuraavaan neuvolaan viikon ja siellä sanon, että ihan tosi en kestä tätä vai soitanko neuvolaan tai äippäpolille ja kysyn mitä tää voi olla.

En tiedä. Tuntuu tyhmälle soittaa ja ruikuttaa, että koskee jos mikää ei olekaa vialla.

Ylävatsan lisäksi mua koskee alaselkää, vihloo. Eilen oli niin kovat kivut illalla, että mietin mitähän tästä vielä seuraa. Sitte on välillä niitä menkkajomotuksia ja ah pahoinvointi on back in business. Jes. Oon hullun väsynyt, mutta en saa öisin nukuttua kunnolla. Päivisin nuokun ja yritän lukea tentteihin (joista viimeisin ei mennyt edes läpi vaikka luin 2 viikkoa, taitaa raskaus ihan tosiaa verottaa...).

Mä todella odotan, että ois heinäkuu ja tää kaveri syntyis. Toki arki on sitten erilaista, mutta tää olo on kyllä kans ihan kamala. En todellakan ole sama ihminen kuin normisti.

Anteeksi, että tälleen omaa napaa vaan valitan ja oon tylsä.
Katotaan, koska seuraavan kerran tuun käymään, ehkä jo tänää, ehkä vasta ens kuussa.

Oikein paljon tsemppiä muille kituuttajille ja paljon hyviä vointeja niille, joilla hyvin pyyhkii! Toivottavasti teille ei tulekaan samanlaisia maailmanloppufiiliksiä, kuin joillain meistä on.

Niin ja listaan voi mun iäksi päivittää 22v, vaikka eipä se nyt niin justiinsa olekaan..
 
Oi helise! Oon ihan miettinyt, mitä sulle kuuluu. Aattelin, että ehkä kirjoittelet sinne kerhopuolelle, jossa en käy koskaan. Tsemppiä paskafiilareihin! En mäkään raskaana haluais kyllä olla päivääkään enempää kuin on pakko, vaikkei oloni oo ollutkaan mitenkään superkamala.

Mulla on muuten tullut yläselkään ihan omituista kipuilua vasemman lapaluun tienoille. Se kuulostaa tietty vain joltain niska-hartia-perusselkävaivalta, mutta ei tunnu sellaselta perusjomotukselta, vaan kirvelevältä, polttavalta, tosi kummalta. Ja sattuu siis hetkittäin aika paljon. En ees tajua, miten se voisi liittyä tähän raskauteen, mutta ehkä se liittyy. Onneksi se on vain ajoittaista. Mutta saatan yölläkin kääntyessä josksu herätä siihen kirvelyn tunteeseen. Kuin joku sivelis jotain myrkkyä siihen lapaluuhun :whistle: Kuulostanpa vaihteeksi kylähullulta..

Mutta siis koita kestää, helise! Niiiin vähän päiviä enää jäljellä.
 
Helise Olipa kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa, vaikka kuulumiset nyt niin järjin ihania olleetkaan. Koitahan jaksaa, kyllä sitä kärvistellään vielä hetki, on se sellainen palkinto kumminkin luvassa ;)

Oma olo vaihtelee, millon on superväsy ja haluton tekemään mitään, millon taas tuntuu tosi hyvältä. Fyysinen puoli pelittää huonommin, ku poikia odotellessa ja tässä onkin tullu mietittyä useampaan kertaan, josko soittelis neuvolaan ja pyytäis lääkäriaikaa jotta sais sairaslomaa. Vaan ehkä ens viikko vielä, kattoo sit seuraavalla viikolla neuvolassa, jotta mitä tuot terkkari on mieltä.

Nyt päikkäreille, kuopus nukkuu ni saa itekin huilahtaa
Kepsukka ja masukki (29+2)
 
kardemummma Aika samaa kokoluokkaa meillä varmaan masut :)

Mä sain jopa nukuttua viime yönä vähän pidempiä pätkiä kun tunnin, mutta silti rikkonaista oli ku jokaista kyljen kääntöä varten piti herätä. Mut enpä käyny ylhäällä kun tasan yhden kerran.

Tiistaina on lääkärille meno taas vaihteeks. Saas nähdä mitä se meinaa jatkosta. Ku se sillon viimeks kaks viikkoo sitten sano et ei tässä vaiheessa viel kirjota loppuaikaa, mut mitenköhän nyt ? Jotenkin tuntuu ettei kyl välttis hirmusesti haittais vaik laittaiskin loppuajan. Sitten ei tarttis ressailla enää töihin menosta.

Välillä on ollu hyviäkin päiviä, sillon siis oon oikeastaan vaan makaillut ja ollut suht paikallaan. Mutta heti jos touhuaa jotain enemmän, niin se kyllä kostautuu.

Meillä on vieläkin kaikki vauvahommat ihan vaiheessa. Kaikki on sellasessa "pistäis"-pisteessä. Eli ei oo mitään järkee vieläkään pestä vaatteita, ku ei oo oikein tilaa mihin niitä sitten laittelis. Ja isommat hankinnatkin vielä tekemättä. Ainoastaan tosiaan se syöttötuoli on tuol kellarissa. Nyt tulevalla viikolla OIS TARKOTUS mennä tekemään isot hankinnat.
Jotenkin tuntuu vieläkin jotenkin epätodelliselta et meille on tosiaan tulossa vauva. Ja laskettuun aikaan on enää aikaa 10 viikkoa !
 
Että osaa olla ilkee olo..Miehen siskon luona käytiin ja hirveesti alko koskemaan mahaan ja alaselkään se ainainen istuminen..Pitkälleen pitää kyllä kohta päästä tai taju lähtee... Ei siis ollenkaan kiva..ainoo positiivinen puoli oli se, että saatiin sieltä pinnasänky lainaan..Tartetaan oma pinnis ylä- ja alakertaan (oon laiska, en jaksa ravata ylös ja alas koko aika ja tottuupahan vauva ääniin ku nukkuu päikkäreitä olkkarin nurkassa, ainakin nyt muutaman ekan kuukauden), joten olo sen puolesta vähän kivempi..Nyt ku vielä saatas toiselta kaveritla se pinnis tuonne yläkertaan..pääsis patjat osteleen niihin sitten..Nyt rupee jo pikkuhiljaa vaikuttamaan siltä, että meille on vauva tulossa ku joka paikassa on jotain vauvatavaraa nytten :LOL: Vielä olis paljon sitä "pientä" ostettavaa, lakanaa,peittoa yms. mutta kyllä tässä jo eittämättä voiton puolella hankinnoissa ollaaan :D

Nyt jos en vapun aikaan jo muuten ole syönyt hyvin, ni joka tapauksessa lähten syömään pitsaa, nam :p

Rae ja Nyytti 28+3
 
Heipati.

Onpa ollu kurja päivä. Energiat ihan nollassa ja itkuinen olo. Miten tää voikin olla tällasta vuoristorataa?? :eek: Toisena päivänä vois talsia Hangosta Nuorgamiin ja seuraavana ei silmiään jaksa aukaista. Eli aivan paska päivä myös gradun kannalta. Ja laskettuun enää 10 vkoa!!! Ahdistusta pukkaa pahasti, oivoivoi :'(

Nukkumisesta: oon heräillyt KOKO raskauden ajan väh kaksi kertaa yössä, tosin muutama yö on tainnut mennä yhdellä vessäkäynnillä. Mut silti oon saanu ihan ok nukuttua ainakin toistaiseksi. Välillä levottomat jalat meinaa tehdä mielenkin levottomaksi, mut tukisukat, rauta, magnesium ja tarvittaessa kylmäkuumasuihkut pohkeille auttaa. Viimeinen keino on tuskanen, mutta esim. eilen sain sen avulla unen päästä kiinni. Niin ja mulla on joka yö peitto korokkeena jalkojen alla! Mä nukun sellasessa puoliksi kyljellään ja puoliksi vatsallaan asennossa ja tarvitsen tilaa noin metrin :LOL: Onneksi mies on kompaktin kokoinen paketti, niin mahtuu vähän kapeemmallekin! :D

heliselle voimia! Kuulostaa kyllä tosi kurjilta siun vaivat :/

kardemumma Mun ennätysvalvominen on yhteen ja se teki kyllä tiukkaa. Vappuaattona luovutin kahdeltatoista ja karsee "krapula" seuraavana päivänä :LOL: Tuntuu, et valvomisesta palautumiseen menee väh se kaks päivää. Tänään oon ottanu mm. kahdet päiväunet...

Mie en uskalla edes ajatella, että alkaisin touhottaa jo jotain vauvajuttuja. Muuten gradu ei etene mihinkään. Mie toivon, et Mytty ei ota varaslähtöö ja jätän vaatteiden laittelut ja muut viime hetkille. Hankintoja on tehty pikkuhiljaa just sen takia, ettei tuu paniikkia ajan kanssa, eikä rahallisesti. Löytyy jo hoitopöytä, vaunut, pinnis ja härpäkkeet siihen ja vähän pieniä vaatteita =) Baby björnin sitteri on vielä pakko saada jostain hankituksi... Mut nyt lenkille ja sit vielä ihan vähän gradua ja siivoamista ennen unia. Voi kun huominen ois energisempi päivä...
 
Elämäni ensimmäisen kerran ei tahdo sima ja munkki upota, kauhee närästys oli pe kun niitä nautin.. :) jos sitten ens vuonna maistus paremmin. isäntä ainakin meinas,että mun tekemä sima oli hyvää :) ja lapset tykkäs munkeista.

Kauheeta tää väsymys.. viime yönä nukuin 9tuntia,joista viimenen tunti näin unia, ihan outoja, eivät oo koko raskausaikana järkeviä olleetkaan :D unessa mentiin mukamas uudestaan isännän kanssa kihloihin, ja isäntä oli hommannu oikein paksut kihlasormukset. Sitten aamulla tajusin,että eilenhän meillä oli isännän kanssa 8vuotiskihlapäivä :) Tänään nukuin vielä tunnin päikkärit,että voi väsyttää. Jos aamulla soittas neuvolaan,että jos ehtisivät mitat hb:n jossain välissä, sitä ei oo multa mitattu pariin kuukauteen..vasta reilun viikon päästä on seuraava neuvola. viimeks hb oli 132. varmasti tippunu sieltä.. joku syy kai tällä kauheelle väsymykselle pitäs olla. Ei auta vaikka ulkoilisikin..

Mä oon jopa jo sairaalakassia vähän pakannut :D tosin voi olla että saa kassi olla pakettuna heinäkuun puoleen väliin ennen kuin sitä tarvitaan.

pauliina ja ville rv31 tasan
 
Iltaa :D

Kiitos Martalle uudesta pinosta ;) Ihan unohdin, että kuukausi vaihtui ja sompailin tuolla huhtikuun pinossa :whistle: Ihmettelin kyllä että oli tippunut jo toiselle sivulle!

Vappu meni ulkoillessa (haravointia ja lenkkeilyä) ja herkkuja syödessä.. Vaaka värähtää varmasti kivasti :kieh: Hevisauruksesta kotiuduttiin juuri ja käytiin hampparilla vielä päälle! Kova meno oli keikalla ja olo oli aivan kuin festareilla :D Ihania lapsukaisia "biletti" ja lauleli saurusta ;)

Jospa sitä crossailis hetken ja sit saunaan.. Sooloiluakin tulis nelosen leffaputkessa! :D

2päivää töitä... diipadaapa :D :D

Jaksuja kaikille sitä tarvitseville!!! :hug:


Maamin ja Toivo-Justiina 30+2 :heart:
 

Yhteistyössä