Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Huhuh, mikä ilma :kieh: koko ajan kuuma ja hiostava olo, ei voi nukkua :kieh: Kylmä kesä tänne kiitos nyt ja heti!

Tänään oli eka perhevalmennus, kävin yksin sielä miehen ollesssa töissä. Voin kyll sanoa, että oli turha reissu, ei mitään konkreettista oppinut jotain turhaa lässytystä tuntu olevan koko juttu. Sitten katottiin joku video vuodelta - 84. Ei sitten mitään turhan uutta. Kuten oletettiinki oltiin siellä nuorimpia, kaikki muut olivat jotain + 30 vee. Ite näytän aika paljon ikäistänäni nuoremmalta, niin tuli vähän semmosia katseita: " mitä tuo kakara täällä tekee, vastuuton teiniäiti" Pisti kyll vihaksi :( oli keskustelu juttua vanhemmuudesta, jos jotain sanoin katottiin vähän vinoon ja jätettiin ulkopuolelle :( Olettivat iän ratkasevan paljon, siittä että milloin on sopiva aika perheenlisäykselle. Meen varmaan viellä ens kerralla, silloin on varsinainen synnytysvalmennusosio, muut osiot varmaan skippaan :( Mies onneks pääsee silloin mukaan.

Täälläkään ei silitetä :whistle: ellei ole ihan pakko


Dana88 & Pikkune 32+3
 
Huomenta!

Onneksi tänään vaikuttaisi olevan hieman viileämpi ilma. Kiva, kun hikikin haisee ihan kissan pissalle :LOL: Neuvolatäti meinasi, että on vain hormoonihikeä. Ei silti kiva vaiva.

Mä ostin eilen pinnasängyn. Meille tulee nyt Stokken sleepi :heart:
Käytettynä siis tietenkin ostetaan ja en kyllä maksais tota 600 euroa :)
 
Pauliina minun esikoinen syntyi perätilassa, synnytys meni ihan hyvin. Vaavi painoi vajaan 3400g, hyvin sopi tulemaan. Jos lääkäritkin pt-synnytystä suosittelee, niin luottaisin kyllä heihin. Esikkoa myös yritettiin kääntää siinä rv 37, mutta eipä tuo mihinkään liikahtanut ja kääntöyritys tuntui tosi ikävältä.

Tämä meikeläisen nykyinen masuasukki taitaa pyrkiä isompiin mittoihin ja on mökeltänyt itsensä rt:stä poikittain. En ihan ole varma alkaisinko yli nelikiloista takaperin puskemaan maailmaan, mutta onhan tässä vielä aikaa kääntyilyyn, vilkaasti vielä sätkii masussa...

Eilen tuli riehuttua vähän liikaa. Halusin saada perunat maahan (muutama hassu vako) ja olin kiukkuinen kun hommaillessa massuun pisti ja piti välillä lepäillä. No silti vaan piti pottujen kanssa puljata ja sen päälle vielä vähän siivoillakin, sillä seurauksella että illalla kun olin menossa suihkuun alkoi supistaa oikein kunnolla. Lepäilin siinä tovin ja kyllähän se onneksi ehkä vartin päästä helpotti. Mutta pelästyin, pitäisi varmaan alkaa enempi kuunnella kehoaan eikä kaahottaa kaikenlaista :ashamed: .

Hepuli rv 33+5
 
Parisuhteesta:
Meillä on menny nyt aika lailla hyvin. Tissuttelusta on sovittu vähän minkä verran/kk ottaa niin sitte saa vapaasti sen puitteissa fiilistellä. Muutenkin meillä on menny nyt aika hyvin, jaktuvaa opetteluahan tää on vaan vielä 6 vuoden jälkeenkin, etttä se toinen ei oo ajatusten lukija ja lähes aina ne riidat on ihan pelkkää väärin ymmärrystä ja tulkintaongelmia. On me joskus käyty muuten perheneuvonnassakin (srk) ja se oli tosi hyvä juttu. Voin suositella, jos vaan tuntuu, että ulkopuolinen ois hyvä kaverina setvimään juttuja. Ei tarvi olla eron partaalla, jotta sinne voi mennä :)
oma napa:
Huomenna on neuvola aika ja saa mennä katsomaan puntariin turvonneita lukemia. Vielä kun 2 viikkoa sitte oli mahatauti just ennen ja paino tippu edellisestä vaikka todellisuudessa painoa oli tullu samaan tasasen nättiin vauhtiin.. niin nyt ei kilo/vk riitä. Jalat on aika lailla ok, mutta sormet on vähän turvoksissa ja mikä ällöttävintä, naamassa tuntuu pöhöttyny olo. Onko ne nämä helteet mitkä tekee tätä??
Hiphei! Viimeisimmästä migreenistä 5 päivää.. vaikka tulis tänään niin tää on jo hienoa ja kaikki päivät eteenpäin on voittoa!
Dana88:
Elä sie välitä :hug: Ne toisethan kertoi vaan omasta kypsymättömyydestään, kun sinut ulos jättivät. Mun siskon tyttö on saman ikäinen sun kans ja varmasti kypsin mahdollinen tyyppi meidän suvussa äidiksi :) En jaksa kuin odotella vauva-uutisia :heart:

Punaposket ja Tuhina 31+2
 
Heips!

Tuli muutaman päivän väli kirjoitteluun kun tää plikka nauttii auringosta, en tuhlaa hetkeäkään oon viettänyt kaikki maailman ajat ulkona milloin mitäkin touhuten, ihanaa!!!

Mä käytän tunikoita, mekkoja ja leggingssejä, en mitään mammoille tarkoitettuja vaatteita. Kengistä melkein kaikki käy ja mulla noita riittää!
Eilen oli neuvolan lastenhoitoa ja voin sanoa et ainoa uus juttu oli se et vauva pitää nostaa kylki edellä motoriikan vuoksi, sitä en tiennyt. Muuten neuvolan likka puhui suoraan paperista ja oisko meitä ollut joku 7 paria+ yksi nainen, tarkkailin tietty kaikkien mahoja ja jalkoja :LOL:

Saatiin helistimen dvd jota ei olla vielä katottu ja lappusia. Terkka sanoi et TAYS:issa on ollut ainakin nyt niin hektistä et ne ei "ehdi" siellä mitään näyttään, esim. miehelle kylvetystä tms.

Sunnuntaina käytiin hääpäivä-lounaalla ja ideaparkissa olikin sopivasti maailman vahvinmies kisat, no mies katteli niitä ja minä shoppailin vaaville ihanan barbababa-bodyn ja pöksyt sekä isyyspakkaukseen Daddys little hero asun :heart:

Eilen käppäilin aamulla työterveyteen hakemaan reseptin närästys lääkkeeseen :kieh: ja sain samalla saikkua 2 pv, olis kirjoittanut enemmänkin mut sanoin ite et meen ke töihin, pakko! Lonkat on jumissa ja oon kyllä kävellyt paljon, nakit on ihan järkyttävän juntturassa aamulla, jaloissa ei tällä hetkellä mitäään merkittävää kun ei pidä sukkkia ja istu töissä, saas nähdä huomenna...no lähden sit himaan jos turpoaa.

Luin taas hyvän kirjan, suosittelen: Ra(s)kas raskaus, Sari Helin ja Sinikka Pakeman

Oikein hyvä, mielenkiintoinen ja hauska...kirjastosta löysin! Mies saa lukea myös, paljon myös hyöd.tietoa....

Kohta nokka kohti Lempäälää...ystävälle kylään ja kirpparille =)

Fiinukka ja käpy 30+4
 
Moi vaan,

Ennulla on kivannäköinen pinnasänky tulossa! Meilläkin pinnasänky seissyt koottuna tuolla vauvan huoneessa ja kuukauden päivät. Pitäis keksiä vielä, miten sen sais mahtumaan makkariin... Ja ehkä mä oon "vähän" hätäinen kun verhoilin jo äitiyspakkauksen laatikonkin. ;)

dana88 Kyllä vanhemmaksi tulemisen kypsyyden määrittää ihan muut asiat kuin ikä! Ja oothan sä jo ihan ihmisen ikäinenkin, etkä mikään teinimamma. :) Jos jollain on ongelma sen kans, niin se kertoo niistä enemmän kuin susta!

Hepuli71 Eikös rauhallisesti ottaminen olekin jotenkin ihmeen haastavaa? :) Mäkin ajattelen, että nyt onkin parempi olo, eikä satu niin paljoa ja sitten alan puuhastelemaan innoissani ja kohta ollaan taas ihan tuskissa sohvan pohjalla. Tyhmästä päästä tosiaan kärsii tosiaan koko ruumis!

Mulla on nyt ongelma näiden kipujen kanssa kun en oikein voi kävellä paljoa ja kävely aiheuttaa supistuksiakin (onneksi kivuttomia), mutta noita meidän hyperenergisiä hurttia pitäis kuitenkin liikuttaa aika paljon. Onneksi meillä on koirapuisto ihan vieressä ja ajattelin äippälomalla heittää koirat kerran päivässä autoon ja käydä uittaan niitä. Eilenkin oltiin koirapuistossa melkein tunti - jonka seurauksena harjasin koirista kasan punkkeja. :x Mikään ei inhota mua niin paljon kuin punkit... Hyihyihyi!

Tänään ois mulla se neuvolalääkäri iltapäivällä. En oikein tiedä, miten suhtaudun jos se meinaa kirjoittaa saikkua... Tai siis jos vauva on esim tosi alhaalla tai muuten on jokin riski, että se tulis ennen aikojaan, niin sitten jään saikulle ilman mitään mutinoita. Mutta jos vauva ei ole tuloillaan vielä, niin en tiedä otanko saikkua näiden kipujen kans vai en. :/ Töitä ois vielä 2,5 viikkoa ja mulle meinaa iskee paniikki kun töitä on niin paljon vielä tekemättä. Seuraajan koulutus on vielä pahasti vaiheessa ja sen kans pitäis saada alulle monta projektia ja kalenteri on ihan täysi loppuajaksi... Puuuhh. Stressi! Mutta sillä mennään, että vauvan terveyttä en töiden takia riskaa, omat kivut kestän jos täytyy. Tosin eikö kipeä äiti ole vauvallekin pahaksi?

Kauhee jaarittelu -- takas töiden pariin! Huvittavaa valittaa työkiireitä kun ehtii kuitenkin nettiin kirjoittelemaan niistä. :D

Olivia & Vauveli 32+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Kuten oletettiinki oltiin siellä nuorimpia, kaikki muut olivat jotain + 30 vee. Ite näytän aika paljon ikäistänäni nuoremmalta, niin tuli vähän semmosia katseita: " mitä tuo kakara täällä tekee, vastuuton teiniäiti" Pisti kyll vihaksi :( oli keskustelu juttua vanhemmuudesta, jos jotain sanoin katottiin vähän vinoon ja jätettiin ulkopuolelle :(
:hug: :hug:
Lasekeskelin tuossa, et oot suunnilleen saman ikänen, ku mitä ite olin esikoista odottaessa. Ja aivan vastaavia kokemuksia oli valmennuksesta. Meillä onneks mies pääsi mukaan joka kerralle, ni ei tarvinnu yksin olla. Tosin ekan kerran jälkeen kysy, että onko pakko tulla vielä toiste, mut kiltisti uhras ne muutamat tunnit. Ei meistäkään kumpikaan siitä oikeen mitään irti saanu..
Ite tiedät olevasi kaikkea muuta ku vastuuton teini ja se on pääasia. Yritä olla välittämättä niistä muista. Melkein voin pistää pääni pantiksi, että enempi 3-kymppisillä urasuuntautuneilla ensiäideillä menee sormi suuhun itkujen ja muiden kanssa, ku 2-kymppisellä jolla on maalaisjärki käytössä.. (ja nyt kukaan palstalla ei sit vedä herneitä nekkuun yleistyksestä jookosta?!) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
Luin taas hyvän kirjan, suosittelen: Ra(s)kas raskaus, Sari Helin ja Sinikka Pakeman
Löytyy kirjahyllystä. Oli hyvä, luin ennen joulua. Kävin kierrätyskeskuksessa bongailemassa viimehetken joululahjoja ja tuo löyty "ota pois" hyllystä. Ei siis mittään maksanu ja hyvät naurut sai monesti + tykkäsin niistä teoreettisemmistakin jutuista.

Olivia kiitos muistutuksesta, pitänee käydä hankkimassa punkkipanta tuolle omallekin elukalle!
Muistahan ettei ne työt tekemällä lopu.. Että ilman huonoa omaatuntoa ja stressiä saikulle, jos tuntuu et hermopainetta tulee töistä! Totta on, että huonosti voiva äitikään ei ole vauvalle hyväksi.

Levosta puheenollen, nyt tää mamma oikasis tohon soffalle ja kattos parit nauhotetut sarjat. Äitiä pitäs käydä moikkailemassa, mut sen ehtii tunninkin päästä. (pääsi eilen sairaalasta, ei mitään ihmeellistä missään kokeissa enää ja saikkua 2vko)
Kepsukka ja masukki 31+4
 
Mua jännittää... Ja ihan aiheetta. Kohtapuoliin olen lähdössä äpolille kontrollikäynnille. Kertaakaan ei oo jänskättänyt sinne meneminen, muuten kuin nyt. Maha ollut sekaisin koko aamun ja mihinkään en oo pystynyt keskittymään. Taitaa nuo vähenevät viikot ja lähestyvä synnytys laittaa mielenkin sekaisin. Jotain pitäis vielä pystyä syömäänkin ennen lähtöä, huh. Minusta äpolilla on ihan kiva käydä, kun näkee kuinka paljon vauva on kasvanut. Ja nyt kun viime kerrasta on jo 4 viikkoa niin muutoksia on varmasti tullut niin vauvalle kuin mullekin. Vauvan pää painaa aikas ikävästi jo ja selänkin on kääntänyt mun vatsanahkaan päin, joten lähtökuoppiin taitaa pikkuhiljaa asettua. Palaan myöhemmin kertomaan lisää.

omenaruusu 33+5
 
Toivottavasti omenaruusu sinäkin saat sieltä äpolilta hyviä uutisia, niin kuin mulle tuli viimeks! Eiköhän meitä ole koeteltu jo ihan tarpeeksi!! Tsemppiä ja tule tosiaan pian kertoon kuulumisia!! =) Joo ja tosiaan siitä mammalomasta..ens vkolla se tosiaan jo alkaa....tuntuu hullulta vaikka käytännössä ainoa muutos on sairasloma-nimen muuttuminen äitiyslomaksi, mutta psykologisesti kai tärkeä etappi!!

Zeenah ja pikkunen 33+5
 
Mammat: Oletteko ikuistaneet masua jollain tavalla? Kuvauttaneet tai teettäneet kipsivaluja tai mitä niitä kaikkea onkaan. Minä olen aina ennen suhtautunut noihin vähän silleen hömpötyksinä, mut nyt kun tää on minun viimeinen raskausmasu (ainakin luulen niin), niin olis kiva ottaa joku sievä mustavalko-kuva tms.
 
Liplatus Jonku kuvan oon masusta ottanut, itestäkin tuntuun kipsivalut sun muut ihan hömpötykseltä.

Olipas kiva muistaa aamuyöllä veroilmoitus :whistle: vähän oli unohtunut täyttää se, tänään viiminen palautuspäivä :headwall: onneks voi netissä tehä.


Dana88 & Pikkune 32+4
 
Liplatus Mun avokki harrastaa valokuvaamista ihan tosissaan, joten ollaan koitettu hyvällä kameralla tallentaa masua pariin otteeseen. Jotenkin se kolmiulotteisuus ei kuitenkaan oo tallentunut tarpeeks hienosti vielä :kieh:

Ja yks ilta napattiin kyllä tyylikäs klassikkoposeeraus Demi Mooren hengessä. Siis:



Nää masut on kyllä niin kauniita ja ainutlaatuisia, että kyllä niistä pitää ottaa kaikki irti! :)

kardemumska ja suloska 33+1
 
Retuli "onnea uuteen kotiin" :)

Ennu toi sänky on kyllä HIENO :D

Dana tiiän tunteen, että kaikki kahtoo pitkään ja luulee teiniäitiksi, ite kun sain ekan lapsosen 21vee.. :whistle: Nyt sit kun esikoinen alkaa saamaan äitiliiniä kiinni pituudessa, niin saan katseita jälleen.. :whistle: (Ite kun oon 153cm pätkä ja poika jo yli 120cm...) Uskon että meillä ainakin lapset ymmärtää joku päivä kuinka nuorekkaat vanhemmat heillä on! =)

Kyllä meilläkin tosi hyvin menee parisuhteessa ja pikkuriidat puhistaa ilmaa ja parantaa suhdetta.. Ihana tehä sovinto :heart: Edelleen rakastuneita, vaikka jo 9ttä vuotta yhessä taivalletaan :heart: :heart:

Aamu-uinnilla käyty poikien kanssa.. Tällä mammalla meni aivan pasmat sekaisin :whistle: Kauhea nälkä oli kun sieltä tultiin, meinas jo päässä heittää... Sitten kun sain syötyä niin tulikin maha niin kipeeksi että piti heittää pitkäksi.. Nyt jo parempi olotila ;) Tiikeripitko odottaa keittiössä :p

Ihanaa kun
zeenahilla ja omenaruusulla alkaa jo mammaloma.... Herran jestas tää aika menee nopeaa... mullakin alkaa parin viikon päästä, vielä nautitaan kesälomasta :LOL:


Maamin ja Toivo-Justiina 32+4 :heart:
 
dana88 Me miehen kans oltiin toisiksi nuorimpia valmennuksessa ja vähän kyllä alta kulmain katto muut ku keski-ikä oli jotain 30 pintaan ja kaikki oltiin ensi odottajia... Ja kyllä sie varmasti olet kypsä äidiksi, omasta mielestäni miekin olen ja miehän oon sinuu vielä vuoden nuorempi :LOL: Hyviä äitejä meistä tulee, meistä KAIKISTA :heart:

ennu ihana sänky!!! itekkii tuollasta kattelin, mutta tosiaan uutena sen verta tyyris, että ihan perus pinnis tulee meille, mut hyvä mäihä on siula käynyt jos käytettynä hyvän löysit :D

Olivia Juu tosiaan kiitti ku muistutit, pitäs omaan kirppukasaan laittaa kans jotain myrkkyä, vihaan yli kaiken punkkeja!!!! Mie oon suosinut niitä ampulloissa olevia karkotteita, ovat toki tyyriitä ja saa laittaa joka kuukaus uuden (useemmin jos koira ui paljon), mutta sen verran hyväksi huomasin viime kesänä, että todellakin tulee meille sellainen tänäkin kesänä!

omenaruusu tsemppiä sinne ä-polille, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Liplatus miekii olen vain kuvia otellut massusta..ei muuten ole tullut möhkälettä ikuistettua :LOL:

Koulussa tuli käytyä muutama tunti ja ystävän kanssa sen jälkeen pitsalla, nam ku oli hyvää :p Nyt pitäs taas nuihin koulutehtävien ei niin ihanaan maailmaan pureutua...Toiset tenttimatskut on koneella ja akku niin huono, että pakko pitää koko aika verkkovirrassa ni ulos ei tätä voi raahata..joten taitaa pitää ottaa tuo enkun tenttikirja ja lähteä sen kanssa tuonne riippumattoon vähäksi aikaa köllöttelemään ja lukemaan...
Masussa on tänäänkin ollut melkoiset bileet koko aika ja ensimmäistä kertaa tänään tunsin kuinka pienellä oli hikka, aika vinha fiilis :LOL:

Vaan kait se olis vielä tuonne pihalle mentävä ku ei vettä vielä tule!

Rae ja Nyytti 30+5
 
Täällä ollaan kotiuduttu neuvolalääkäristä.

Rv 32+2 (30+1)
Paino -140 g/vko (+415 g/vko) -- täytyy johtua kesävaatetuksesta!
RR 137/90 (142/88)
Sf 28 cm (26 cm)
Vauvan syke 130 (145-150)
Liikkeet ++ (++)
Hb ei mitattu (127)

Turvotusta ei ole ja pissakin ilmeisesti edelleen puhdas, kun ei mainittu mitään. Kohdunkaula on edelleen kiinteä ja kiinni, mutta lyhentynyt 3 sentistä 2 cm. Ja vauva oli tosiaan laskeutunut alas, mikä selittää kivut. Onneksi ei kuitenkaan ole kiinnittynyt tms, joten ei pitäisi olla mitään ennenaikaisen synnytyksen riskiä.

Saikulla ollaan loppuviikko - nyt vaan koitan olla miettimättä työasioita ollenkaan. JA kun paino on noinkin hälyyttävästi laskusuunnassa, taidan hakea sipsipussin illan jäkismatsia vauhdittaan. ;)

Kauheen hiki - heti kun aurinko tuli esiin, niin meinaa paistua!
 
dana :hug: :hug: meillä olis ens maanantaina ensimmäinen perhevalmennus, johon aiotaan osallistua, koskee synnytystä. mies ei varmaankaan pääse mukaan ja joudun kans yksin menemään ja vähän kans jänskättää...eikä se ikä mulla ehkä niinkään (oon JO 27 ;) ) mutta se, kun sinne pitää mennä yksin. että ajatellaankohan siellä että voi voi, yh-äiti siinäkin taas tulossa... :/ noh, ehkä vaan kuvittelen.

ennu toi sänky on niiiiiiin ihana!!! :heart: haaveilin siitä pitkään, mutta sitten saatiin möhkö-pinnasänky 40e:lla, niin otettiin sitten se. vieläkin vähän kaihertaa mieltä... :p

liplatus juuri eilen puhuin miehelle, että haluisin että mentäis ihan valokuvauttaan masu...mun muutama ystävä on tehnyt niin, ja niistä kuvista tuli tosi makeita! oli oikein hyvällä maulla tehty! =) ne oli siinä niin, että molemmilla oli vaan farkut päällä. musta olis kiva idea... :D :heart: jos vaan löytyis sellanen valokuvaaja, kenen edessä kehtais olla melkein ilkosilteen ja kuka nyt edes vähän tietäis mitä tekee...eli olis ottanu jotain vastaavanlaisia kuvia ennenkin. ;)

ON: sairasloma siis sen kun jatkuu, päivä nro 2. eilinen siivoilu ja intoilu kostautui kyllä tänään, on ollu tosi huono olo ja väsyny. kävin kuitenkin uimassa, se tekee oikein nannaa kun poistaa kivasti nesteitä ja muutenkin vähän vilvottaa kun on tollanen lämmin ja painostava ilma... :D onneksi sain sentää itsestäni jotain irti niin on kiva sitten makoilla loppupäivä. herkkuja vastaan taistellaan edelleen...näin kotosalla kun on, niin tuntuu kun pitäis koko ajan juosta jääkaapilla, oikein tahtojen taistoa! :ashamed: 1,5 vkon päästä nähdään, onko taistelu kannattanut!

oonko mä ainoa, joka ei ole - ainakaan tietoisesti - tuntenut vauvan hikkaa??? :eek:
muuten vaavi liikkuu kyllä aivan mielettömän paljon, välillä voisi jopa vähän rauhoittuakin... ;)

31+2 :heart: :heart: :heart:
 
[/b]Liplatus:
Kyllä minäkin olen ajatellut ikuistaa tämän mahan... Mulla on sitä varten muutamakin rulla kipsinauhaa, eli teen vatsasta valun. =)

Sitten pyydän ystävääni ottamaan kuvia mahasta yksin ja sisarusten kanssa. Semmoisia kuvia on myös kakkosesta ja ne on ihania. Vaatteita ei kuvissa ole ja kaikki kuvat ovat musta-valkoisia.

Kipsivalua ei ennestään ole, mutta nyt sen haluan. Ehdottomasti.
Kolmosesta (menehtyi kohtuun rvkolla 36+) meillä ei ole kun muutama kuva odotusajalta (toki sitten muita on...) ja nyt tuntuu että olisi silloin pitänyt se valu jo tehdä...

Esikoisesta on muutama kuva.
Kyllä mun mielestä kannattaa muistoja odotusajasta ottaa...

Huomenna 33+0

Muffin ja Pömppis
 
Hyviä uutisia! Vauva kasvaa ja voi hyvin, painoa jo huimat 2600g. Kohdunsuu auki sormelle ja pehmentynyt. Sisäsuu suppilomaisesti auki. Pitkä tukkakin kuulemma on tulokkaalla :heart:

Aivan ihana läääkäri oli tällä kertaa, kaikenlaisia suhareita on matkan varrelle sattunutkin. Seuraava käynti onkin sitten toivottavasti synnytys. Kolme viikkoa pitäis ainakin ottaa rauhallisesti, jotta tulis täysiaikaiseksi. Jatkan siis lepoa ja palveltavana oloa :D

Nyt on olo todella rauhallinen, juhannusta kohti katseet, silloin meillä on varmaan jo vauva!

omenaruusu 33+5 (ultrassa 35+5)
 
Mukava kuulla, että Olivialla neuvolassa kaikki hyvin.. Nauti "vapaapäivistä", töitä kyllä kerkiää vielä elämässään tehä :D

Hyviä uutisia oli myös omenaruusulla Hienoa! Nyt vain otat rennosti sen kolmisen viikkoa :) Hyvänkokonen teijän vauva jo :heart: ja tukkaakin, hellyyttävää :heart:

Mäkin haluun ikuistaa masun jollain hienolla kuvalla ja kun vauva on syntynyt oon suunnitellu että mentäis valokuvaamoon perhekuvaan :heart:
 
Vaunut ostettu vihdoin! Matkalla putiikkiin sain toki raivarin, kun mies ei ollut voinut selvittää, missä se saakelin lafka sijaitsee. Minähän en vieläkään suostu opettelemaan näitä Turun lähikuntien tiekarttoja, perkele. Kai sitä nyt syntyperäisen pitää osata mestoille :p No, puoli tuntia ennen sulkemisaikaa saavuttiin perille ja käveltiin suoraan Brio Singien luo ja pistettiin pakettiin :D Myyjä oli mitä ärsyttävin ja yritti toki tuputtaa kaikki mahdolliset hoitolaukut ja lämpöpussit ja jalkasuojat ja mitä hittoa niitä olikin. Ei kai se hoitolaukku oo kuin tavallinen laukku, josta pyydetään kaksi kertaa peruslaukun hinta? Vai onko? No, en ottanut anyways. Kivaa oli kyllä, että nuo oli tarjouksessa, normaalisti 599e ja nyt 499e! Ja noihin saa sitten kliksautettua ton Brio Primo -kaukalon.

Kaupan pihalla huomattiin, että eipä noita noin vain sullota meidän Fiat Punto -pikkuiseen :$ "Jaa tän takia perheelliset ostaa tila-autoja", mies huoahti. Me kun aina pilkataan keskenämme "PAKKO OSTAA ISOMPI AUTO" -tolkuttajia, ja ollaan pidetty sitä ihan suurimpana vitsinä. Ei se näköjään ookaan :whistle: Mutta kyllä noi siis tonne kaaraan mahtuu, eikä olla kovin autoilevaa sorttia, asutaan keskustassa ja tsilleen. Joten ei ole katastrofi, vaikka vaatiikin pieniä logistiikkataitoja.

Mua alkoi kyllä jännittää, että saadaanko säilyttää noita rattaita rapussa. Lain mukaan kai ei, jostain paloturvallisuussyistä. Meidän aiemmat naapurit silti piti omiaan siinä pari vuotta, eikä kukaan kai valittanut. Mutta mitä jos ne nyt alkaa.. Asutaan tokassa kerroksessa, ei hissiä; jos joutuisin kantaan ne yksin joka helvetin kerta kun poistun asunnostamme, voin saman tien lukkiutua tänne loppuvuodeksi :eek: Emmm jaksa!

Ei tästä kirjottamisesta tule mitään kun olen niin kiukkuisella tuulella :/ Eikä eilinen hippiperunaporkkanalinssikeitto inspiroi yhtään, neito tunnesyöppö haluis jotain herkkuja mielipahaansa :'(

Painun kuuseen.
kardemummmma & Sulo 33+1

Ps. Jaksaako kukaan enää kertoa, mitä tarvikkeita on "pakko" olla kun vavva tulee? Siis vaunut, sänky, turvakaukalo (jos on auto). Pitääkö sänky jotenkin pehmustaa, onks se aluks liian iso? Tms. En oikeasti tajuu mitään. Pitääkö olla joku tutti, tuttipullo? Harsoja tms? Kai jotain vaippoja. Eissaatana tästä ei tuu mitään. Anteeksi kiroilumäärä. Toivotonta hommaa!
 
Ääää kirjotin pitkän tekstin ja se vaan katos! Voihan räkä.
No uutta sitten putkee, eihän tässä muuta puuhaa ollukkaa :)

Eli heippa hei neitoset!

Täällä mieliala on piristynyt, kiitos auringon ja lämmön :) Oon niin kesä ihminen. Tykkään valoisista illoista ja musta on ihana seurata kun puihin tulee lehtiä. Tai kun poutapilviä lipuu sinisellä taivaalla.. Ah.

Silti toisaalta, hermo menee turhankin helposti välillä. Ensin on ihan hyvä fiilis, sitten tiputan rusinan maahan ja auta armias mikä maailman lopun myrsky siitä syntyy! Tyhmät hormonit ja typerä minä :headwall: Mies joutuu kärsimään ja vierestä seuraamaa, mutta toivottavasti se nyt muistaa ettei mun pinnan kireys ole sen vika, vaikka helppohan se miestä ois syyttää.. Ja joskus taidan niinki tehdä, toivon että mies ei sitä henkilökohtaisesti ota.

Kesävaatteista: Oon ehkä vähän turhamainen, mutta mulla on kamala fiilis, jos en tykkää vaatteista joissa liikun tai jos mulla on niissä epävarma olo.
Niimpä olen hankkinut pikkuhiljaa kevään aikana neljä pitkää toppia ja kolme pitkää t-paitaa, mitkä on oikeesti trikoomekkoja, mutta menee t-paitoina mahan kanssa.
Lisäksi olen ostanut kahdet sortsit, jotka on ihan hennesin normi osastolta, mutta niissä on joustava resori lantiolla, nii ne menee sekä mahan kanssa, että ilman mahaa. Omat normi sortsit ei mee nyt mitenkää..
Mulla on myös yks hennesin ikivanha ihana rantamekko, josta tykkään ja joka menee loistavasti mahan kanssa.

Mun äiti teki mulle toisen mekon kanssa ja tekee vielä kolme lisää.
Sitten se teki myös ihanat pellavahousut, joissa on resori lantiolla ja molemmissa punteissa. Ne on ihanan rennot ja löysät, menee mahan kanssa ja ainakin jonki aikaa raskauden jälkeenkin.

Neuletakkeja mulla ei ole, ne ois hyviä kun illalla on kummiski viileetä vielä. Olen koittanut ettiä mutta ei ole ollut sopivaa, en halua mitää pastellisävyjä vaan kunnon selkeitä värejä. Ostin kyllä kaks boleroa hennesin lasten osastolta, mustan ja turkoosin. Helppo vetästä topin päälle, jos pikkusen viluttaa.

Kenkiä mulla ei ole muuta kun yhdet rantasandaalit. Mun jalat on niin turvoksissa, että mitkää muut kengät ei mene jalkaan. Katsotaan jos turvotus helpottais ja sais jotain muitaki käyttää vielä ennen synnytystä.. Niin no saappaat menee kyllä, mutta näillä helteillä en niitä kyllä käytä :) Haluisin semmoset sanukin surffisandaalit, mutta ne maksaa jotain 60e.. Netistä sais tilaamalla vähä halvemmalla, mutta enpä tiedä onko nyt varaa. Miehelle viime kesänä semmoset ostettii ja tosi kivat jalassa, sääli että miehen koko on mulle liian iso.. Oisin pikkusen lainaillut niitä :)

Huh kuulostaa siltä, että mulla ei muuta ookkaan kun vaatteita! :ashamed:

Imetysliivit: Tänää ostin anttilasta muistaakseni anita-merkkiset ihan perusliivit. Makso 11,9e.. Aika peruspuuvillaa ne on, saa nähdä kauan kestää, mutta missää muualla ei ollut sopivaa kokoa. Netistä sitte kotii tullessa luin kokemuksia näistä liiveistä ja aika riemunkirjavia oli. Onko teillä näistä mitää kokemusta?
Isompia kokoja toki ois netissä tilattavissa, mutta meillä ei kyllä ole varaa maksaa liiveistä jotain yli 40e. Eli ehkä sit hankin viel muutamat tämmöset anitat ja niillä meen.. Parempi kumminki kun ei mitää :)

Miehen menoista: Meillä mies on aina ollut kovempi menee kun mä. Aina pitää päästä poikien kans sinne ja tänne. Sitten mä jään yksin kotii nököttää. Tosi hauskaa. Tosin ollaan tästä asiasta juteltu myös. Mies ei vaan ihan tajua sitä, että vaikka se joutuukin vauvan syntymän jälkee vähän rauhottumaan niin mä olen jo nyt joutunut luopumaa vaikka mistä. Se ei mene sen kaalii, että ei se ole ainoa joka joutuu luopumaan joka iltasista menoista. Mutta olen siinä uskossa, että meidän vauva on niin söpö, että mies ei lähde kotoa mihkää :D Tosin 2 viikkoa lasketun ajan jälkee on miehellä soittokeikka ja toinen samanlainen on siitä kahden viikon päästä. Mies on puhunut, että ehkä sitä vois yöksi jäädä myös. No katsotaa missä kunnossa ollaa, jos kaikki ok nii siittä vaan jos niin tärkeetä on, mutta jos tuleekin mutkia matkaa nii saan mun mielestä perua keikat kyllä.. Tai mun mielestä se on sitten miehen velvollisuus olla auttamassa, jos en saa vaikka nostella edes vauvaa tms. No ehkä niin ei käy :)

Kivuista: Viime neuvolasta asti, eli reilun viikon, mua on vaivannut tosi ärhäkät liitoskivut. Pahenee kävellessä esim ja yön jälkeen ylös nouseminen on kamalaa. Tai ylipäätänsä sängystä könyäminen. Tai vessaan kun menee niin pöntölle istuminen. Tai autoon istuminen ja sieltä nouseminen. Auts auts. Mut ehkä nää viel helpottaa.

Supistuksia tulee, ainakin niin oletan. Semmosta menkkakipua on joka päivä, eilen tuli kahden tunnin ajan kymmenen minuutin välein kohtuu kipeinä supistuksia: jomotti menkkakipumaisissa aalloissa alamahaa, ja oikeestaa koko alakroppaa ja maha meni kovaksi säännöllisesti. Hiukka säikytti, mutta oli siinä kestämistä. Olin just palaverissa istumassa ja koitin kirjata ylös päätöksiä. Tosi nihkeesti pystyin keskusteluun osallistumaan kun keskityin siihen, että muistan hengittää.
Apua, miten mä selviin niistä oikeista synnytyskivuista kun nääki tekee tiukkaa? :eek:

Kohdunsuuta tsekkaillaa näillä näkymin reilun kahden viikon päästä, silloin ainakin on lääkäriaika ellei sitten neuvolassa pistetä aikasemmin lääkärille.

Mun tuurilla on niin, että kärvistelen supistuksista mutta pysyn ihan kiinni hamaan tappiin asti. Siis toki vauvan kannalta parempi, että pysyy paikat kiinni, mutta jotenki tavallaa musta tuntuis paremmalta jos tietäs että nää kivut ei ole turhia vaan jotain jo tapahtuis. No enpä tiedä sitä ennen kun joku fiksumpi kurkkii. Ehkä joku ymmärtää mitä tarkotan näillä ajatuksilla?

Lasketunajan kyselijät: Mulla kans tulee ihmiset kysyy, että koskas on laskettu aika. Ihan siis kaupassakin tuntemattomat tai koulussa tentissä. Ihan outoa. Siihen sitten vaan vastaa että heinäkuussa vasta, jolloin kyselijät on noloina, että ei me luultii että ihan kohta kun maha on sitä ja tätä. Noo, onhan tää aika iso maha, mutta en mä menis tuntemattomilta laskettua aikaa tivaamaan, ei tulis mieleenkään!

Jeps, tässä olikin teille hiukka lukemista :D

Oon muuten ihan koukussa niihin sophie kinsellan kirjoihin, ihan turhaa hömppää ne on, mutta ainakin saa ajatukset aina hetkeksi pois kun niitä lukee. Tänää kävin kirjastossa palauttamassa kirjoja, mulla oli 29 lainaa. Luen aika paljon nyt kun ei oikein mitää muuta saa kunnolla tehdä.

Niin ja tänää ostettii kuudella eurolla neljän kilon kahvakuula :) En tosin voi nyt treenaa, mutta myöhemmin. Se on ihana, tosi laadukas, mutta sattu hyvä tuuri kun halvalla läksi. Nyt vielä kun myöhemmin vois ostaa jonku painavamman, ne maksaaki sit enempi.

Nyt mukavia illan jatkoja, mä siirryn kirjan pariin!
 
Tivaajista vielä Joo, siis usein kysellään, koska laskettu aika on. Huomaan, että vastaus "heinäkuussa" saa aikaan just ton reaktion: "AI SILLON VASTA!" tai vaikka vastaisin, että "ihan heinäkuun alussa" (mullahan on 5.7.) niin se heinäkuu kuulostaa niin kaukaiselta, että ihmiset on ihan out (koska olen siis niin uskomaton läski jo nyt, heh). Tavallaan ymmärrän: ellei tässä ite oottais heinäkuuta kuin kuuta nousevaa, niin tuntuishan se vielä kaukaiselta. Niinpä oon ottanut tavaksi vastata "reilun kuukauden päästä", joka kuulostaa paljon vakuuttavammalta :LOL: ja paljon poksahdusvalmiimmalta :LOL: Ja eikö 1kk ja 2.5vkoa ookin reilu kuukausi! Apua-- onko siihen tosiaan niin vähän-- ON!
 

Yhteistyössä