Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

[/b]tervetuloa Rouva Saga :)

puhallus opiskelu- ja työmotivaatiota täältä :whistle: Loppurutistus!

SMSM ilmotettiin kans esikoispoika uimakouluun, mutta saa nähä pääseekö kun toisessa ryhmässä oli vaan 10paikkaa ja toisessa 30paikkaa.. Varmasti arvonta-periaatteella menee nuokin paikat!! :kieh:

Paille jaksuja olotilaan!! Toivottavasti kaikki hyvin ja saat pian lähetteen äitipolille!

Arvista täällä on tullut jokunen arpi esikoisen synnytyksessä.. Ne on jo niin vaaleita, että ei ainakaan mua häiritte ja mahassa niitä ei ole.. Sisäreisissä, vyötäröllä ja tisseissä.. Kakkosen aikana ei tullut yhtään.. Mä tykkään pitää bikinejä ja pidänkin vaan niitä, mutta arpia ei ees huomaa.. ;)

perhekerhossa oltiin pikkumiehen kanssa :) Kesäksi jää tauolle ja elokuussa sitten jatketaan! Kivaa oli, näki taas muitakin mammoja ja mukavat yhteiset laululeikkihetket olivat pojan mieleen! Mukavaa vaihtelua arkeen!

Nyt jos tarttuis imuriin :whistle: Pihallekkin pitäis ehtiä nauttimaan auringosta!

Mukavaa viikonloppua!!! :wave:


Poks poks poooooks 33+0 :heart: :D

Maamin ja Toivo-Justiina 33+0 :heart: :heart:
 
Hui kauheeta ku vilkasta keskustelua näin perjantaina.
Mulla on ihan järki jäässä ku enhän mä oo edes kahvia vielä tänään juonut.

Verenpaineeseen ei oo aikasemmin puututtu ku kotiarvot olleet ihan ok ja ainoastaan neuvolassa ollut pientä kohoamista, mut nyt ku kotiarvotkin huitelee alapaineen osalta yli 90-100 paikkeilla niin lääkäri oli sitä mieltä et laittaa lähetteen Jorviin.

Lohduttavaa etten oo ainoa, jota ahdistaa painon nousu. Mul tosiaan lähtöpaino 76 ja tänään nevuolassa näytti 89,6 kg. Terkkari kyllä lohdutteli et voi johtua ihan tästä helteestä et nestettä kertyy erilailla. Millä näistä kiloista pääsee sitten taas eroon ? Jumppaa ja säännöllistä ruokailua, mutta miten se sitten onnistuu pienen vauvan kanssa ?
:headwall: Tavote ois kuitenkin päästä sinne normaalipainon puolelle eli noin 70 kg paikkeille ainakin. Ehkäpä me heinäkuiset perustetaan joku oma laihdutusryhmä kunhan eka saadaan nää vauvat maailmaan :D

Mies kertoi eilen että olisivat varanneet ilmeisesti mökin sieltä Tampereelta ja se ois 5 hlölle. Mä sitten kyselin vähän et millanen se on jne, mies vaan tokas et haluaisinko lähtee mökkeilemään sitten sinne. :eek: Sanoin vaan et jos mökis ei oo omaa vessaa niin jollekkin tulee hauskaa ku saa käydä yöllä 10 kertaa pissattamassa mua. Lisäsin vielä et jos siitä tai jostain muusta tuntuu hankalalta / epämiellyttävältä et lähen mukaan niin ei mun oo pakko tunkee. Eipä tuo tähän viimeisimpään sitten kommentoinut mitenkään. :/ Miten sitten pitäis tulkita ?

Tänään tulossa yksinäinen koti-ilta ku mies lähtee kalareissulle. En jotenkin raaski kieltääkkään ku eipä tuo nyt niin usein käy missään. Mut silti tuntuu kurjalta olla taas koko päivä ja ilta yksin kotona. Välil ku tuntuu et alkaa seinät kaatumaan muutenkin niskaan.

Onko täällä muuten ketään, kenellä ois hehkee olotila ja tuntis ittensä jotenkin viehättäväks ? Ja ku kattoo peiliin tulis fiilis et on jotenkin säteilevä ?
Mulla ei oo ollu sitä fiilistä kyllä koko odotusaikana. Ja nyt noi viimeisimmät valokuvatkin oli ihan karmeita. Hirmusen levinneen ja ryytyneen näkönen niissä kaikissa.

Mulla on napa pysynyt vielä pienoisella montulla eikä oo siis pullistunut ulos. Eikä tuoreita raskausarpiakaan ole tullut ainakaan vielä. Tosin vielähän niitäkin ehtii tulemaan vaik kuin paljon. Tai sitten mulla oli jo nahka valmiiks vähä löysä niin antaa paremmin vielä periks :LOL:
 
Pai80 Kannatan ehdottomasti heinäkuisten omaa laihdutusrinkiä syksyllä! :D Aivan loistava idea! Ja juu ei, ei todellakaan ole kauheen hehkeä olotila. Niin ihanaa kuin vauvan tulo onkin ja vauvamasu on maailman kaunein juttu, niin tää joka suuntaan leviäminen on henkisesti aika raskasta. Puhumattakaan norsuankkailusta, mitä tuntuu olevan liikkeellä. ;)

Mullekin iski nyt niin kova stressi töihin menosta, että en meinaa saada verenpainetta alas. Koko ajan alapaine yli 90... Pitänee mennä päikkäreille (jos vois nukkua kun on niin KUUMA).
 
Pai, ei kannata niin paljon miettiä siinä mökkiasiassa mun mielestä. Miehes kumminkin nyt jo pyysi sua matkaan ni menet vaan jos itse haluat. Yleensä jos kovasti rupee sanomaan, et ei mun tarvii tulla jos muut ei haluu, niin suoraviivaisemmat luonteet (esim. miehet usein) ymmärtää sen niin, että et halua itse tulla.

Eli mun mielestä menet vaan ja nautit.

Niin ja tosta, että tuntis olonsa hehkeeksi. Ehkä vielä ennen lomaa, kun töissä ihmiset jakso muistutella, että eihän sulla oo kun vaan toi maha kasvanut niin sitä saattokin tuntea, mutta nyt kun on kotona, hikoilee hulluna ja turvotustakin helteen myötä on ilmaantunut, niin on kyllä karissut ajatukset hehkeydestä =) Toivotaan, että mies ymmärtää kehua hehkeeks ku tulee maanantaina kotiin.

Kepsukka, kiitos kovasti ohjeesta. Tota pitää kokeilla. Ja olet kyllä oikeassa noiden vaippojen suhteen. Ostelen nyt sitten aina vaan pari samaa merkkiä, niin saa sitten muodostaa mielipiteensä ennenkuin ostaa enemmän samaa.

Saga 33+6
 
Täälläkään ei tunneta oloa hehkeäksi: naama kukkii kuin kesäketo ja turvotukset on tehnyt kropasta täyden pallon, pätkä kun oon niin pieninkin painon lisäys kyll näkyy....
Pyörtyileekö muut? oon viime aikoina pyörtynyt pari kertaa, viimeks tunti sitten. Kuulemma johtuu matalasta hb:stä. Viime mittauksessa oli 105 (alussa 146). Oon nyt pari viikkoa syönyt herkän vatsan rautavalmistetta, mutta ei tunnu tehoa olevan. Vois kokeilla sitä OBSIDAN FE++, sehän on ilmeisesti aika tehokas.
 
Hehkeyttä ja hehkumista my ass! Raskausarvet, hormonifinnit ja kaikki nämä kilot tekee vähän vaikeaksi kokea ittensä jotenki supernaiselliseksi ja ihanaksi... Pai, mulla on suunnilleen samoista kiloista ja samaa luokkaa tuo painonnousu ja yritän kovasti olla stressaamatta sitä. Ehkä tästä saa sitten vaivanpalkaksi vauvan lisäksi jotenki armollisemman kehosuhteen? Olen ihan tietoisesti karttanut kotipuntaria ja kameraa koko raskausajan, ettei turhaa tulis paha mieli. Ehkä se joskus sitten harmittaa, ettei ole kuvia odotusajalta, mutta en ole valmis riskeeraamaan omaa mielenterveyttäni noiden kuvamuistojen takia :LOL: Ja joo, todellakin oon niin mukana laihdutusringissä kuhan se aika koittaa!

Minun vauva on poikittain mahassa ja kohdun yläosu tuntuuki ihan tyhjälä paineltaessa. Vitsi mikä jäärä tuo lapsi on, ei voi kääntyä semmoseen asentoon missä meillä ois molemmilla hyvä olla! Valivalivali, tänään on näköjään hyvä päivä :ashamed:
 
Pai80 Mulla ahdistaa kans painon nousu (vaikke ei oo noussut kun pari kiloa), mutta joka kerta neuvolassa kun punnitaan ootan kauhulla tulosta. Vaikka luvut ei oo mitään suuria, mutta parin vuoden takaisin lukuihin verrattuna ne on :/ Syömisongelmat yhä kummittelee taustalla :( Vatsan kasvu ja muutenkin muuttuva kroppa ahistaa :( oon vaan yrittänyt työntää asian syrjään mun mielestä ja keskittyä vauvan kasvattamiseen. Pelottaa kyll valmiiksi misä kunnossa kroppa ja nuppi on synnytyksen jälkeen.
 
Täällä mamma, joka ei koe omaa ulkonäköään vielä kovin ryytyneeksi :ashamed: Tunnen olevani ihan entisen näköinen ja todellakin nautin tästä tilasta. Toki saan kaupungilla pitkiä katseita ja ehkä osassa niistä on sellaista "sääliä". Mutta tärkeintä kai, että itse viihtyy kropassaan. Olenko ihan hullu poikkeus? Painoa minulle on tullut n. 8-9 kg ja se kaikki on kyllä tuossa mahassa. Turvotus ei pahemmin vielä ole ongelma.

Eilen oli toinen monikkovalmennus ja paljon kyllä valaisi käynti lasten teholla. Jos joskus on käväissyt mielessä malttamattomuus ja halu saada jo vauvat syliin, niin nyt toivon hartaasti, että pysyvät masussa vielä viikkoja. Kyllä kaksikiloinen näytti niin pieneltä, saati sellainen kilon painoinen vaavi.
Itseä vain alkoi pelottaa, että joudun sektioon, koska vauvat ovat perätilassa ja poikittain. Kammoan haavoja ja verta yms, joten ymmärtänette, että en mielelläni mene sektioon. Luulen, että oma henkinen toipuminen olisi sen jäljiltä hidasta ja se taas kaikki olisi poissa vauvoilta.

Nyt pakkaamaan, taidamme suunnata mökille viikonlopuksi. Vielä pitää mennä kun on mahdollista. Heti synnytyksen jälkeen emme varmaan mene sinne vähään aikaan.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
Heip, olen seurannut keskusteluanne jo talvesta lähtien. (Meillä pikku-kakkosen LA 20.7.) Nyt oli pakko kommentoida, kun joku kysyi kämmenten ja jalkapohjien kutinasta & kuumotuksesta joku aika sitten...
Minulle tuli ekassa raskaudessa raskaushepatoosi ja sen oire on kämmenten ja jalkapohjien kutina. Maksa- ja sappiarvot pitää tsekata labrassa ja sitten vauvan vointia seurataan loppuraskaudesta viikottain äitipolilla. Eli sinä joka kyselit ja jos oireet vielä jatkuvat, kerro niistä neuvolassa, niin laittavat sinut labrakokeisiin. Kutinaan on myös mahdollista saada lääkettä (jonka apu tosin voi olla niin ja näin.)

p.s. Nimimerkkini juontuu muuten suuresta herkustani, josta täällä on lähi-päivinä keskusteltu. :)
 
Jee !
Jorvista tuli puhelu tossa kohta tunti sitten.
Sain ajan ens maanantaille klo 14. Kauheasti kyseli et mikä on vointi nyt jne ja vannotettiin että jos tulee vkonlopun aikana jotain epämäärästä niin heti puhelua Jorvin suuntaan.
Heti on huomattavasti helpompi hengittää ku TIETÄÄ et pääsee sinne äitiyspolille noin nopeesti. Sittenpä ollaan viisaampia. Ainoa mikä pelottaa on et joutuu jäämään sinne, mut kaikki aikanaan.

Tuosta kutinasta on pitänyt kysyä. Mistä sen tietää et se on poikkeavaa ? Onks se jotenkin 24/7 ja ihan jatkuvaa vai vaan välillä ?
 
Tossa esittelin miehelle saatuja pussilakanoita ja kerroin et mitkä on jonkun aikasempien vuosien äitiyspakkauksista. Mies heitti siihen "Millos muuten se isyyspakkaus muuten tulikaan...?" Siinä sitten vaan yritin pokkana olla ja sanoo et sen pitäis täyttää varmaan hakemus. Siitä puheenollen, mihinköhän noi kamat oikein pakkais ? Ideoita ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
joo, mun mielestä on kyllä jännä juttu, että järjestävät päivällä noita valmennuksia, kun ihmisethän ovat pääsääntöisesti töissä. Tosin itsellä on kyllä jo mammaloma tuolloin menossa, että ovatkohan sitten katsoneet sen mukaan, että osallistujat ovat jo äitiyslimalla ja ehtivät aiemminkin. En tiedä. Eikä ne nyt keskellä päivää ole, mutta olikohan klo 15 ja yks ehkä jo klo 14, mutta melko aikasten joutuu töistä lähteen, kun ainakin tuntia aiemmin joutuu töistä lähteen, kun ei ole työpaikka ihan vieressä. Muutenkin minusta on nuo valmennukset melko myöhään jätetty, kun eka tosiaan rv 35 ja kaks seuraavaa vasta rv 37. Tosin en niiltä mitään mahdotonta antia odota muutenkaan, mutta samapa ne on käydä kuuntelemassa :LOL: oli siellä muistaakseni ainakin ekalla kerralla jokun OYS:n kätilö vastailemassa kysymyksiin...niin ja se kuuluisa synnytysvideo vuodelta X!! :LOL:
Meillä oli sillon aikoinaan synnytysvalmennukset joskus elo-syyskuussa, jolloin itekin olin vielä töissä, la oli sillon marraskuun lopulla. Joten, jos olis päivällä ollu valmennukset, ois jouduttu kumpikin oleen töistä pois joka viikko, kun muistaakseni valmennuskertoja oli 6 ja ne oli kerran viikossa. Olihan siinä meidän ryhmässä varmaan sellasiakin, jotka oli jo äitiyslomalla - ryhmä kun oli koottu syyskuun lopulla - joulukuulla la olevista.

Kotimaisia mansikoita odotellaan täälläkin ja varsinkin oman mansikkamaan tuotoksia - toistaiseksi ei ole vielä kukkia näkynyt mansikkamaalla, mutta vastahan nuo lähti viimeiset lumetkin.. Toivottavasti ei tulevat kylmät säät vie mansikkasatoa... Ulkomaisia mansikoita oon joskus ostanut, mutta ne oli pettymys - kooltaan valtavan isoja, mutta eivät maistu kuin vedelle :( .

maamin82:
Minä kans ihmettelin, et miten ne uimakoulupaikat meni niin nopeesti, niitä oli kuitenkin useampi 10 lapsen ryhmä kesäkuussakin... Ja kun heti yritin klo 8 ilmoittautua sinne, kun ilmoittautuminen alkoi, mut kun ei päässy edes ilmoittautumiseen asti - oli linjat ihan tukossa. Mutta saatiin kuitenki nyt lapset uimakouluun se on pääasia.

perhekerhossa oltiin pikkumiehen kanssa :) Kesäksi jää tauolle ja elokuussa sitten jatketaan! Kivaa oli, näki taas muitakin mammoja ja mukavat yhteiset laululeikkihetket olivat pojan mieleen! Mukavaa vaihtelua arkeen!
Meillä on kans tarkotus syksyllä taas ruveta käymään perhekerhossa, siellä on tosi mukava tavata muita äitejä ja tyttö saa leikkiä, kun otan tytön pois päivähoidosta äitiyslomani ajaksi ja poikahan alottaa syksyllä koulun. Ilmoitin tytön myös srk:n kerhoon, jossa on 2 h elokuulta alkaen kerran viikossa - siellä ei siis tarvi itse olla mukana vaan ovat hoitajien kanssa, paitsi ekalla kerralla on vanhempi mukana. Sit nyt kesällä täällä srk järjestää kesäkuun toiselta viikolta juhannukseen asti lapsille kesäkerhotoimintaa. Lapsen voi viedä 3 h:ksi eväiden kanssa kesäkerhoon ma-pe ajalla 9-15. Sinne ei tarvi ilmoittautua etukäteen ja voi viedä lapsen eri päivinä eri aikoihin - viedessä ilmoittaa lapsen ja menee sit 3 h jälkeen hakeen. Saa ite vähä omaa aikaa ja lapset leikkiä toisten lasten kanssa, meillä kun täällä korvessa ei oikein naapurissa lapsille kavereita ole. Aina pitää kuljettaa kavereiden luo tai kutsua kavereita kylään... niin arvelin viedä molemmat lapset ainaki joinain päivinä leikkiin.

Viikon päästä saadaan miehen kans viikon ajan laatuaikaa kahdestaan :heart: , lapset lähtee viikon päästä viikoksi mummolaan (anoppilaan) 200 km päähän. Tiedän jo etukäteen, että kiva lomaviikko lapsilla tulee olemaan mummolassa, kun olivat siellä viime kesänäkin viikon ja tykkäsivät hirveesti olla mummolassa. Mummo ja pappa ovat kyllä jo kohtuu iäkkäitä (mummo täyttää tänä vuonna 70 v. ja pappa 72 v.), mutta haluavat silti ottaa lapsenlapset mummolaan. Senkin tiedän jo etukäteen, et ikävä meille tulee miehen kans lapsia, mutta hyvä välillä olla ihan kahdestaankin - harvoin kun ollaan ilman lapsia. Ja puhelimella soitellaan kuitenki joka päivä lapsille ja mummolle/papalle.

Vauvauinti Kuinka moni aikoo käydä vauvan kans vauvauinnissa? Meillä on käyty molempien lasten kans aikaisemmin ja tarkoitus on Hippukin ilmoittaa elokuussa vauvauintiin, kun ilmoittautuminen alkaa. Eihän me vauvauintia pystytä aloittamaan vasta kun joskus syksyllä, kun vauvan pitää olla vähintään 3 kk vanha ja painaa 5 kg jne. Mutta jos ryhmään päästään, niin aloitetaan sitten syksyllä, ilmoittautua pitää kuitenkin elokuussa. Täällä ainakin on kova tunku vauvauinteihin, et toivossa on hyvä elää, et saadaan paikka vauvauintiin :LOL: .

Pai80 Hyvähän se on, että seurataan verenpaineita. Aika hurjat alapaine-lukemat alkaa sulla olla. Mut toivotaan parasta ja otahan levon kannalta :hug: .
Perustetaan vain laihdutusryhmä sitten joskus syksyllä :LOL: , ilmoittaudun mukaan. Mulla lähtöpaino oli 64,5 kg ja nyt on jo yli 80 kg ja toivon tosiaan ettei menis yli 90 kg rikki - sekin on mahdollista, kun vielä on aikaa laskettuun aikaan. Mutta aikasemminkin olen saanut raskauksissa n. 20 kg ja ne on kyllä lähteneet synnytyksessä suurin osa ja imetyksellä aikalailla loput. Ilmeisesti mulla on niin rasvasta maitoa, kun ei meinannu maitotahrat paidastakaan lähtä (lähti vasta fairyllä ) ja vauvat on olleet kovia äidinmaidonjuojia... on siinä rasvat samalla lähteneet :LOL: imetyksen lomassa. Toivottavasti lähtis nytkin tai sit on kova hiihtokuuri ens kautena edessä... tulis vaan paremmat hiihtokelit kuin tänä kautena oli.

Onko täällä muuten ketään, kenellä ois hehkee olotila ja tuntis ittensä jotenkin viehättäväks ? Ja ku kattoo peiliin tulis fiilis et on jotenkin säteilevä
?

Eipä tässä järin viehättävä olo ole enää... kasvot on kyllä ok, mutta siitä alaspäin ei - on sellanen norsuankkamainen olo danan nimitystä lainaten. Siis todellakin ei ole hehkee olo... jalatkin on kuin kaksi puu pölkkyä... sen verta turvonneet ovat... Mut onneksi tää on ohimenevä olotila - lohduttaudutaan sillä :hug: .

dana88:
Täälläkään ei tunneta oloa hehkeäksi: naama kukkii kuin kesäketo ja turvotukset on tehnyt kropasta täyden pallon, pätkä kun oon niin pieninkin painon lisäys kyll näkyy....
Pyörtyileekö muut? oon viime aikoina pyörtynyt pari kertaa, viimeks tunti sitten. Kuulemma johtuu matalasta hb:stä. Viime mittauksessa oli 105 (alussa 146). Oon nyt pari viikkoa syönyt herkän vatsan rautavalmistetta, mutta ei tunnu tehoa olevan. Vois kokeilla sitä OBSIDAN FE++, sehän on ilmeisesti aika tehokas.
Mullakin hb laski 139:stä 114:sta ja neuvolan täti kehotti alkaan syömään rautaa. Retaferia olen nyt syönyt, mutta pyörtyilyä tai edes huimausta ei ole ollut.

Tervetuloa joukkoon vanilja76

Pai80
Tuosta kutinasta on pitänyt kysyä. Mistä sen tietää et se on poikkeavaa ? Onks se jotenkin 24/7 ja ihan jatkuvaa vai vaan välillä ?
Mulla oli jonkun verran kutinaa käsissä ja jaloissa esikoista oottaessa - ei siis kokoajan ja mut kans määrättiin sillon labrakokeisiin. Niissä ei onneksi ollut mitään ja sitä ei sen jälkeen millään lailla seurattu. Mut jos kutina olis lisääntynyt tai jatkunut tms. ehkä sit ois enemmän ruvettu seuraan.

Huomenna ois miehellä Terwakymppi juostavana ja lapset menee minimaratonille. Minä taidan olla sujuvasti vain huoltojoukoissa - vois olla aika koominen näky jos yrittäsin edes lasten rinnalla juosta :LOL: .

Meillä on auto jo jonkun aikaa ilmotellut, et pitäs huoltoaikaa varata... viime keskiviikkona rupes sit jotain muutaki vikaa valittaan. No ei ku varaan aikaa tänään korjaamolle. Ajan sain maanantaille ja auto pitää viedä sinne koko päiväksi. Sovin, et vien auton heti ku oon vieny lapset hoitoon. Aattelin pyöräillä sieltä pois ja ku katoin sääennustetta maanantaille niin näytti lupaavan ihan kivasti vesisateita :kieh: , et kiva kiva... Pitää nyt sit kattoo polkasenko pyörällä sieltä kotia vai tuunko linkalla ja onko siinä lähellä ees pysäkki voi perrrr...le

SMSM ja Hippu rv 32+4 kai - oon jo aikaa sitte pudonnu kärryiltä mikä raskausviikko millonkin on (jos en tarkasta neuvolakortista). Raskausdementia on iskenyt tännekin.

Nii ja tosta raskausdementiasta varoitan jo etukäteen... ens talvena ku lähette johonki autolla, muistakaa ottaa roikka irti... montakohan kertaa äippälomalla oon lähteny autolla roikka perässä :LOL: :LOL: Oiskohan meikäläisen parempi käyttää ens talvena webastoa auton lämmitykseen,... en ainakaan säre roikkia ja ajastinta enää... Toisaalta sit voi olla akku tyhjä, kun tulee niin lyhyitä ajomatkoja :LOL: :LOL: . Kumpi sitten on parempi vaihtoehto how knows?
 
Hyvinkäällä on ainakin ollut tapana soittaa ennen kuin lähtee... mun mielestä tuosta lukee niiden nettisivuillakin...
Ainakin pienemmissä sairaaloissa on varmaan hyvä ilmottautua vaikka jos niitä paikkoja onkin rajoitetusti ja onnistuisi juuri paikalle tulemaan hirmusena ryysiksenä.

Iiiik... :/ Mä läkähdyn näihin polvareihin. :kieh:
Mutta pakko pitää, muuten jalat turpoaa niin palloksi jalkapöydästä ja nilkasta että ihan kiristää iho. Toisaalta nämä kelit on ollut ihania mutta toisaalta taas on mukava jos hiukan viilenee niin ehkä nuo jalatkin asettuu... varmasti tää kuumuus on yksi syy mulla siihen.

Mukavaa että MILLASEN koira on taas kotona. Minkä rotuinen tuo karvapallo on??? =)

Hyvää viikonloppua!
Muffin ja Pömppis 33+2
 
Hipsansaa!

Joo, heinisten laihdutusrinki kyllä! Mulla on tosin ollut viime päivät ihan hyvä fiilari ulkonäöstäni kyllä, kun oon sattunut löytämään pari hyvännäköistä paitaa (siis ihan olemassaolevien joukosta, ei mitään tuoreita hankintoja) ja tää maha on huippuihana boltsi! Ja tänään kun menin kuntosalille Motivukseen, vastaanotossa päivystänyt ohjaaja sanoi mulle hymyillen: "Sää se jaksat sinnikkäästi käydä vieläkin!" Meinasin purskahtaa itkuun kun tulin niin hyvälle mielelle, m'oon sinnikäs :'( =) Ja kun en voinut tajuta, että ne ohjaajat voi muistaa jonkun naaman (enkä vieläkään tajua, että tän mun mahan erottaa jostain tosi ylipainoisen henkilön mahasta), vaikka tottakai ne muistaa.. Mutta että minuuuutkin, pienen maan matosen :D Tuli reipas ja kiva olo!

Ja vakkarikahvilassani oli palannut kolmen viikon lomalta työntekijä, joka sanoi "Ai ei vieläkään!" kun katsoi mahaani :LOL: (Tästä ois voinut varmaan loukkaantua, mutta se neito on niin symppis jotenkin.. Mutta siis mitä ilmeisimmin olen jo kuukausi sitten näyttänyt täysin poksahdusvalmiilta. Ou jea.) Ja naapuri sanoi rapussa äsken: "Nyt varmaan uskaltaa jo onnitella.." Vastasin, että: "..Ja esittää teille osanottomme, heh.. Toivottavasti ei tuu kovin rääkyvää vauvaa.."

Eli nyt tää raskaus on sitten tiettävästi kuntokeskuksen, Wayne's Coffeen ja naapuruston tiedossa. 8kk siinä sitten meni :D

Tää tyttö karkaa taas saaristoviikonloppua viettämään! Joutuu kyllä ottaan läppärin ja mokkulan mukaan, joten ehkä naputan sieltä jotain autiosaaren hätäviestejä, jos tarvis tulee.. Nauttikaa ja vetäkää hiivatisti jädeä napaan!

kardemummma & Sulokki 33+4
 
muffin whippet on koiruuden rotu. Juoksee tuultakin nopeammin ja ilmeisemmin kuvitteli myös lentävänsä... :headwall:
Tehny pahaa ku sillä taitaa alkaa noi säryt olee aika inhottavia kun ei se oikeen pysy paikollaan ja itkee hetkittäin aika paljonkin,tai siis vinkuu sellai sydäntä riipivästi.. Ruoka sille ei oikeen meinaa maistua varmaankin jo isolti helteiden ansiosta ja sitten viel o varmasti niin kipunen ettei siksikään oikeen maistu.. Kyllä se kuiteki pissaa ja kakkaa ulkona käydessä,mut pelottaa että raukka kuihtuu kasaan ihan kokonaan.. Noi on muutenki ihan luurangon mallisia ja nyt se o ihan hirveen näkönen ku se kylkiluut paistaa läpi ku ei maistu ruoka.. Kupissa on nyttenki pelkkää koiran makkaraa jos se maistuis edes,mut ei paljon nokkaa kupissa ole käyttäny..:( Aiemmin se söi purkin silmänräpäyksessä..

Millä ihmeellä mä saisin ton koiran jalan turvotuksen laskemaan? Hevosille ainaki tallilla käydessä turvonneisiin nilkkoihin laskettiin kylmää vettä,tai laitettiin linimenttiä,mut en tiiä uskallanko alkaa viruttelee ton koipia..:S
 
Hillittömästi tekstiä!!

No, on se ilmoja pidellyt ;) Ihan kivaa, mutta turvotus on valtavaa jep.
Viimepäivityksestä sen verran että siinä ilmoitin isäpuolen makaavan sairaalassa. No sitä se tekee edelleen, mutta nyt se sai tänäaamuna tahdistimen, ja toivon mukaan kohta VIIMEIN pääsee kotiaan toipumaan. Siltä osalta vähän parempia uutisia.

Parisuhteesta: Mies taas. HUOH. No se on töissä. Se on yrittäjä. Niillä oli (ja on) yritys siskonsa miehen kanssa (peltifirma). No se just työllistää kevät,kesä, syksyn. Kesähän on sesonkia.. Ja kun tuntuu että miehen pitää saada joka vuosi jotain uutta "ongelmaa" tänävuonna ne perusti uudenkin firman ja ovat nyt turvenevalla. Jossa siis hyvinä keleinä ollaan se 24/7 töissä. Ja koska firma on uusi, niin omaa työtä tehdään niin pitkään kun jaksaa. Eilen se oli kahdeksasta aamulla kello puoli kolmeen YÖLLÄ töissä.
Arvata saattaa etten ole miestä nähnyt juurikaan viimeaikoina.
:ashamed: On ihan niin ikävä että itku pääsee.


Tänään: sain korvani kipeäksi. Niin kipeäksi että MINÄ (kipulääkkeiden pannaaja) olen syönyt kaksi panadolia korvakipuun. Tai itseasiassa, mähän en voi avata tai sulkea suutani, pureskella (syöminen aika kivuliasta, en syö), ja puoli päätä on jo ihan ******* kipeä!
Ja miehellä on auto, se on siellä nevalla. Mä olen turvoksissa. En lähde kävelemään noiden lasten kanssa teekooseen, näillä jaloilla. Sinne on liian pitkästi. Mä nyt rukoilen että eilisen maratonipäivän jälkeen mies tulis tänään ennen kymmentä ettei tartte lähteä yöllä päivystykseen ajamaan 160km. Että jos se nyt ennen kymmentä tulis, ei tarvis lähteä kuin naapurikuntaan.

Kävin muuten tässä neuvolassakin, öö... tiistaina.

Painoa oli tullut +220g/vk
hb VIELÄKIN 107 (109) ja syön siis edelleen kahta obsidanttia. Miksi se sitten vaan laskee?
sf 31
rt
liikkeet ++
turvotus ++(+) = järkyttävä.
paineet 124/74

Kaikki muuten ok paitsi tuo hemoglobiini joka ei vaan nouse, ei nouse vaikka mitä tekis.
Niin ja järkyttävä turvotus. Pissakin oli puhdas, niin ei kai vielä pelkoa raskausmyrkytyksestä.
Saattaa olla että kohta joudutaan katkomaan mun vihki ja kihlasormus, koska ei ne tule pois sormesta ja sormi sinistyy :kieh:
Mä olen koittanut saippuointia ja vaikka mitä..

Painosta: Mulle on tullut ensineuvolakerrasta +7,7 kg. Olen ollut tähän lukuun tyytyväinen, sillä edellisistä tuli se 30kg. Tosin sillä erolla että tällä kertaa menen näin lopussa ihan samoissa lukemissa kuin silloin :) Että painoa ehti tulla lasten jälkeen.. :( Olihan sitä jo silloinkin.

Vitsailinkin jo kaverille että jos tän session jälkeen laihdutan 30kg, musta tulee LIITO-ORAVA! :D Kaikki se löysä nahka jää roikkumaan jalkojen ja käsien väliin.
Olenkin perustamassa liito-oravaryhmää ;) Siinä harrastetaan laskuvarjohyppyä ilman laskuvarjoa.. ALASTI :LOL: :LOL: :LOL: Kaunista :$ :eek:

AIJUU JALKAPOHJAKIVUSTA: ON!!!!!!!!!
Siis sellainen tuntuma vallankin aamulla tai pitkältään noustua ettei kärsi millään astua. Pitää "totutella" jalkoihinsa. Ja mulla vaivaa varsinkin oikea jalka muutenkin. Kumma homma ?????

Nyt tää korvakipuinen yrittää taas hengitellä kipunsa pois.


T: Mattila ja sen Mamma rv 33+4
 
No työhän olette olleet taasen ahkeria kirjottamaan, menee useempi tovi lukiessa :LOL:

Nyt se sitten alkoi, nimittäin LOMA seuraavan kerran nuuskitaan koulun suuntaan sitten sillon syksyllä 2011 jos vielä huvittaa... Niin ihana fiilis :heart:

rouva saga ja vanilja76 teretulemas vaan miunkin puolesta :flower:

magnum gold jäätelön tuossa pari päivää sitten söin, enkä kyllä sitä mitenkään erityisen pahana pitänyt..parempiakin maistettu, mutta kyllä sen söi

ulkonäöstä Täällä ehkä hetkittäin on ihan viehkeä ja hehkeä olo, mutta hyvin äkkiä sitä tippuu maan pinnalle :LOL: kuten nyt esimerkiksi, mahaan koskee, supistelee, olen hiestä märkä ja mikään ei huvita, joten hehkeys on tästä kaukana!!!!!!

vkl suunnitelmia Huomenna olis tarkotus lähtee viimeseen synnytysvalmennukseen ja siitä sitten viettämään hotelliyötä miehen kanssa kaksisteen :heart: :heart: :heart: sunnuntaina sitten oliskin kummitytön synttärit joten siinäpä se menikin sitten vkl...sitten alkaa virallisesti se loman vietto, tänään otan varaslähdön :LOL:

ON: mahaa siis juilii ja koskee edelleen, ei kauhean pahasti mut kummiskin ja supisteluja on nyt eilen ja tänään ollut ihan urakalla..sohvalla ollessa on lähinnä mennyt aika... Sokerit on olleet vielä suht normaalit, mutta ruokarytmi on sitten mitä on..en tiijä miten vaikuttas sokereihin jos söisin samalla tavalla ku aikasemmin..nyt yritän paremmin rytmittää ja ajoittaa syömistäni että ne sokeriarvot kertos ees jonkinlaista totuutta...


Vaan jos sitä sen viimesen tehtävän tekis ja sitten lähtis vaikka vähäksi aikaa tuonne ulos..jee jee..vielä on nätti ilma vaikka tuuleekin ihan perkeleesti!!!

Rae ja Nyytti 31+1
 
äh. mies soitti, se tuo tulleessaa meille ärsyttävän työkaverinsa (siittä tyypistä ei pääse eroon, vaikka kuinka vihjaa :kieh: ) meän piti eka lähtä miehen kans kahestaan kaupungille, se terassille mä jätskille. Nyt on kolmas pyörä mukana :kieh:
 
dana88 jaksamisia... :D :hug: Minäkin ehdin innostua tänään ku miehellä on tällä viikolla ollut koulutus ennen töihin menoa ke,to ja pe eli menny aamulla jo ennen 10 töihin ja päässy illal vast 10,joten tänään oli viimenen koulutuspäivä ja lopputestin oli saanu tehtyä jo ennen ku varsinainen työaika alkais,joten soitti et tulee käymää kotona ennen töihin menoa. Se sitten tulikin työkaverinsa kanssa kahvittelemaan tähän siks aikaa ennen ku työt alko,mä olin jo varautunu siihen että ihanaa sais pitkäst pitkäst aikaa keskellä päivää pienen hetken olla kahdestaan,mut päin persettähän se taas meni... :headwall:

 
Tervetuloa uusille :wave: :wave: :wave:

Painosta on ollu tääl puhetta mulle tullu nyt se 14kg, ja aiemmista on tullu noin 12kg... eli vähillä ollaan päästy :D
Mä laitatan itselleni hiustenpidennyksen ensi viikolla ja sitten yksi tuttu ottaa valokuvia musta mahani kanssa :D haluun ikuistaa tän raskausmahan, jos tää kerran viiminen raskaus :'( haluan sellasia kuvia joissa oon ite alasti ja käsillä peitän kriittiset paikat :LOL: ja tietysti mustavalkosena :whistle: :whistle: :whistle:

Raskausarvista on ollut ja keskustelua niin niiltä olen säästynyt onneksi!!!! kaikki kyllä kommentoi mun mahasta että kohta repee ihan varmaan mutta neuvolan tätikin sano että tuskin enää repee kun venyy nahka niin nätisti :D ;) ;)


miks noi tummennukset tulee noin???
 
Eipäs onneksi tullutkaan miehen työkaveri meille :) Käytiin kaupungilla ajeleen ja syömässä pehmikset :p Tultiin kotia ja kattottiin nelosen leffa, ihan mukava koti-ilta :)

Mies meni nukkumaan jo ajat sitten, raukka oli ihan väsy :/ Miehellä on huomenna koulutus, ei silloinkaan saa nukkua. Itekki vois lähtä kokeileen nukkumista, meän poitsu kyll pitää aikamoisia karkeloita äipän masussa nyt. Ei löydy kovinkaan hyvää asentoa missä olla :/ mutta kyll tuo poju on niin rakas jo nyt :heart: Ootan kyll innolla heinäkuuta :heart:

Dana88 & Pikkune 33+0
 
Nyt tämmöinen täysin turha lauantaiaamun ongelma:

tilasin kahdet tosi kivat farkut, mitkä ei toki nyt mee jalkaa mutta raskauden jälkee kyllä uskoisi. Tilasin kahta eri kokoa, 29 mikä ennen raskautta olin ja kokoa 30. Nyt sitten mietin, että kumpi koko mun kannattas ottaa noista.. Fiksuinta ois varmaa ostaa farkut vasta kun tietää mikä koko menee, mutta ne oli vaan 30e ja tosi kivat oikein joustavat pillifarkut.. Seliseli :p

Apua, mitä mä teen :D Kumpi koko kannattais ottaa, kuinkahan haipakkaa kilot lähtis.. Seki niin yksilöllistä. Mut en noita kumminkaa aatellu ihan vielä heinäkuussa käyttää, vaan aikasintaa varmaa elokuun lopussa tai syyskuussa kun viilenee ilmat.

Tää on niin turha kysymys, mut silti, mikä koko :D
 
helise Ite ehkä ottaisin ne kokoa 29 olevat, ois hyvät tavoite farkut eli tavoitteena olis niihin sitten mahtua. Mutta fiksumpaa ois kumminkin ottaa ne kokoa 30 olevat, oletettavasti lantio voi levetä synntytyksen ja raskauden jälkeen pysyvästi.. Ite en oo uskaltanut ees vielä miettiä raskauden jälkeisiä vaatteita, kattoa sinne heinäkuun jälkeen, ehkä silloin turvotus ois lakannut ja masu taas litteä...
 
dana88: Jep tota lantion leveytymistä mäki mietin.. Toi koko 29 menis nyt kyllä päälle muuten, mutta tosiaa vetskari ei tosiaa mene kiinni senttiikää. Ei tosin mee tossa koossa 30 myöskään. Ehkä tosiaa ois fiksua ottaa koko 30 nii ne menis ainaki sitte päälle, koska tosiaa kaikki muut normifarkut mulla on kokoa 29.. Eli jollei kilot tipu heti, niinkun tuskin käy, nii ois edes yhdet farkut sit.

Mä olen ehkä ihan kauhea ulkonäköfriikki vaatteiden suhteen! Tai mietin jo nyt, että mitäs sitte raskauden jälkeen voin pukea ja mikä näyttää hyvälle jne. Mutta silti vaatteissa tärkeintä on kyllä mukavuus ja käytännöllisyys.
Mut ehkä tää vaateturhamaisuus on ihan ok, kun en sitten esim meikkaa ollenkaa tai värjää hiuksia tms :)
Enkä käytä vaatteisiin paljoa rahaa loppujen lopuksi, silloin tällöin jotain ostan.

Mun kummi osti mulle ihka oman ompelukoneen ihan täysin pyytämättä, aikamoinen ylläri oli! Se on Pfaff merkkinen ja ne taitaa olla aika laadukkaita koneita. Nyt vaan opettelemaan ompelua, viime kerrasta on kyllä aikaa monta vuotta. Tiedän siis mitä teen kunhan vika tentti on ohi :)
Harrastaako täällä kukaan vaatteiden itse ompelua?
 
Helise Mä sain mun mummon ompelukoneen muutama vuosi sitten kun mummo kuoli.
En mä sillä vaatteita vaatteita ole kokonaan ommellut , mutta olen kyllä tuunannut ite paitoja ja housun lahkeita oon lyhentäny ja korjannu. Niin omien,kavereiden ja miehenki vaatteita siis tullut pyöriteltyä tossa pöydällä..:) Tarkotus oli ite tehä sitteriin uus päälinen ja se projekti on jäänyt tosiaan siihen vaiheeseen että oon saanut sitterin osiin ja päällisen irti..:D Hätä ei ole kädessä koska saatiin ilmaseks uudempi sitteri jota ei tarvinu ku pestä:)
Mutta siltikin on tavoitteena saada tohon toiseen vanhempaan se päälinen tehtyä ni saa vietyä sen sitten mun vanhemmille eli Píppurin mummolaan ettei tarvi raahata kaikkea mahdollista mukana sit aina ku siel menee käymään,ku ne asuu tossa alle 50km päässä ni siel tulee nyt jo käytyy aika usein..:)
Ajatus vaateiden teosta itse on kyllä kiehtova mutta kun mä en oikeen noita kaavoja tykkäis pyöritellä ni menis aika summamutikalla sitten noi leikkaamiset..:D lähinnä silmällä mitaten(muotoa katsottaessa)...:D
 

Yhteistyössä