***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Niinikille onnea!!! :heart:

Huh mikä yö, oli niin kuuma ettei kauheasti tullu nukuttua -.-

Just ku olin kirjottamassa, että täällä ei mitään limaa näy ja kävinki vessassa niin paperiinhan se limatulppa pyyhkiessä tuli. Kaks senttiä pitkä aika tasanen mötkylä :D Ei voinu kyllä erehtyä!

Mullakin pikkarit koko ajan märät, varmasti hikoilee tuo alapää plus että valkovuotoa tulee paljon.

Mua on alkanu ahistaa kaikki jokojoko-kyselyt ja sitten semmoset "nonii pukkaa se vauva jo maailmaan, että pääsen kattomaan sitä" Ja kaikki nuo tulee semmosilta henkilöiltä joiden kanssa on tosi vähän tekemisissä. Tiiän, ettei mun tarvi päästää tänne ketään ennenku tuntuu siltä, mutta ahistaa niin älyttömästi ku kaikki on heti tulossa käymään ja tää kaikki on uutta ja haluan _rauhassa_ tutustua meidän vauvaan. Ja suurinpaa osaahan ei enää parin kk päästä kiinnosta -.-

Tänään olis vielä kampaaja, jos sinne vielä pääsis niin illalla voisin hyvillä mielin ja uudella tukalla lähteä synnyttää ;)

Merlina ja muru 39+1
 
Huh, kuuma oli yö. Onneksi ainakin tänne pohjoiseen on luvassa taukoa noihin helteisiin. Eivät ole ollenkaan mun juttuni nyt.

Lähdin heti aamulla isommille kauppaostoksille, kun on tulossa vieraita viikonlopuksi ja yhtäkkiä iski siellä ihan _tajuton ja pohjaton_ väsymys. Mä haahuilin siellä sitten unissakävelijänä ympäriinsä ja meni kaikkiaan tunti, kun oli niin hidasta touhua saada kaikki tarvittava kasaan. Pitäisi varmaan mennä päikkäreille, mutta turhauttaa kun on niin kuuma eikä kuitenkaan saa nukutuksi. Hikoileepi ja pyörii vaan. Mä kyllä kanssa hikoilen housut välillä ihan märiksi ja useampana yönä olen säikähtänyt, että lapsivedet on menneet, kun reidet olleet ihan märät hiestä. Vannon, että tällaisia ongelmia ei ole aikaisemmin ollut :D

Kiva oli lukea Mayingan synnytyskertomus ja kuulla vauva-arjestakin. Uskottava se on, että synnytys se on itselläkin edessä enemmin tai myöhemmin. Toivon, että vauveli nyt pari viikkoa vielä malttaisi kasvaa. Vaikka olo välillä tukala onkin, niin kuitenkin sen verran siedettävä vielä, että sen verran kestän. Toisaalta, jos kovin menee yli, niin tässä voi olla vielä 6 viikkoakin kärvistelyä. Poistun varmaan viimeisenä tästä ketjusta :D

Lupus 36+0 POKS
 
Onnea NIINIKILLE!!

Ihanaa kun tulee vauvoja =) Todella mukavaa kuulla synnytyskertomuksia ja vauva-arjesta! Kiitos näistä!

Itse olin varma jotta alan maitoa lypsämään heti kun viikko 38 rävähtää täyteen. Mutta nyt kun olen päässyt närästyksestä ja oksentamisesta eroon niin on mieli muuttunut! Vauvakuume on mieletön mutta tämä on ehkä vika kerta kun mulla on vauva mahassa..eli hiukan haikein mielin olen.. Tuntuu todella typerältä kirjoittaa näin kun täällä toiset odottavat olonsa helpottamista kuin kuuta nousevaa!! Tosin tämä taitaa olla ekoja kertoja kun nautin tästä raskaudesta..

Olen koko raskauden ollut mahollisimman omissa oloissa enkä ole paljoa ystäviä nähnyt. Loppuvaiheessa senkun pahentunut. Soitankin paljon vähemmän kellekään. Luulenpa jotta jokunen vihainen ystävä on tullut hankittua. Harmittaa vaan vietävästi kun ihmisellä ei ole oikeus vetäytyä rauhaan ja hiljaisuuteen. Pitkään olen jo puhunut jotta voisin muuttaa pohjosiin tunturiin ja elellä siellä kauankin näkemättä ihmisiä. Noh, tuntuu jotta harmitus iskee helposti nykyisin.

Musta oisi Merlinan tavoin mukava rauhassa tutustua vauvaan mutta meillä on ekat viikot kämppä täynnä vieraita. Se saattaa vaikuttaa myös siihen jottei ole enää kiire synnyttämään ;)

Mutta nyt suihkuun ja itsensä hemmottuun vihdoinkin sinne kampaajalle!! Alkuillasta saan prinsessani kotiin :heart: On ensi yönä jotain tekemistä kun voi katsella nukkuvaa tytärtä!
 
Kiitos taas uudesta pinosta :)
ja onnea taas vauvautuneille :flower:

mäkin kyllä mielellään sit kirjoittelisin sinne vauvapuolelle jospa sit olis jotain enemmän kirjoiteltavaakin kun on tää raskaus kuitenki ollu niin "oireetonta" et on tullu vähän huonosti kirjoteltua.. :(

omaan napaan ei taaskaan mitään ihmeempiä..tänään oli neuvola,uutta aikaa en saanu kun neuvolatäti luki sen lääkärin kirjotuksen ja totes että kyllä ne varmasti sen käynnistää maanantaina..maanantaina olis just sopivasti siis laskettuaikaki =)
hemppa oli 112..pitäis yrittää muistaa syödä sitä rautaa.. :/
paino oli tippunu viikossa puol kiloa mikä on ihme siihen nähden että oli juhannus jne..
pissa yms kaikki kunnossa..
paitsi että sano että jos viikonloppuna menee vedet niin pitää tilata makuukyyti kun ei oo pienokainen laskeutunu..
tänään on ollu ihan kauheen huono olo ja maha vähän sekasin..inhottavaa..:|
ulkona on kyllä jo niin tukalan kuuma ettei sinne innosta mennä,vaikka normaalisti tykkäänkin lämpimistä keleistä..onnex meillä on ilmalämpö pumppu niin sisällä on ihanan viileetä..
mukavaa viikonloppua kaikille :cool:
 
Suuri kiitos Merlinalle taas uudesta pinosta :)

Paljon onnea pienistä tyttösistä PossuRullalle ja Niinikille :flower:

Mulla on olo mitä mainioin tällä hetkellä. Yölläkin saan nukuttua, kun heitän peitot ja tyynyt suosiolla pois. Muuten on jatkuvasti ihan kamala hiki, saa melkein olla rätti ja ämpäri mukana, kun ei aina tiedä, mihin sitä hikeä pyyhkisi.

20 kiloa minäkin hätyyttelen, nyt niitä on kertynyt yhteensä 18. Jännityksellä odotan, meneekö 100kg rikki :/ Toissaviikolla tein enkat, kun painoa oli tullut 1,4kg/vko. En ole koskaan painanut näin paljon.

Neuvolassa vaihtuu sijaiset ja vakituiset, on melkein joka kerralla eri tyyppi mittailemassa. Alan jo kyllästyä, kun pitää jokaiselle erikseen kertoa odotuksen kohokohdat ja alamäet. Oon jo niin kypsä tähän odotukseen muutenkin, vaikkei mulla missään nimessä ole lähellekään sellaisia vaivoja kuin Niiskulla tai monella muulla täällä. No, jospa se tästä. Kiva lukea, kun joillain on jo tiedossa, milloin ehkä varmuudella pääsisi synnärille tositoimiin.

Meidän vauva on aika alhaalla mutta ei vieläkään kiinnittynyt. Sf-mitta oli pari päivää sitten 34cm. Mulla pissa ollut koko ajan puhdas, ei ongelmia verenpaineen tai muunkaan kanssa. Ainoa mikä muuttuu on se, kun vauva tuntuu aina vaan isommalta eikä se mahdu enää paljon liikkumaan. Niinpä sykekin on viime aikoina mitatessa ollut aika matala, 130.

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 38+4
 
Onnea Niinikki!!!

Iiik, HEINÄKUU! =) Tätä on odotettu!

Viime yönä sain lupaavia kivuliaita supistuksia, jotka tosin tuli vain noin 10 min. välein ja kesti aivan liian vähän aikaa, mutta ehkä jotain tapahtuu. Valvoin pari tuntia minäkin kuumuuden ja kipujen takia. Mulla on tässä raskaudessa kipu säteillyt tosi paljon reisiin. En muista moista esikoisen odotuksen tai synnytyksen aikana.

Painoa tullut 14 kg ekasta neuvolasta, mutta viime kesästä 17kg. Moni on sanonut, että "sulle ei oo varmaan tullut painoa lisää ollenkaan", ja ollut ihmeissään kun kerron, että painan melkein 20 kg enemmän kuin viime kesänä.
Mutta omat normaalit vaatteet ei kuitenkaan tule menemään päälle varmaan vielä vuoteen synnytyksen jälkeen. Viimeksi mun paino lähti kunnolla laskemaan vasta imetyksen loputtua. Imetys vei paljon energiaa ja mun ruokahalu oli valtaisa!

Vauva on ollut muutaman päivän tosi rauhallinen, mikä huolestuttaa mua.
Tänään neuvolassa syke kuitenkin hyvä 140.
Oma paino oli ekaa kertaa raskauden aikana tippunut -262g/vko
Verenpaine 94/73, ajoittain huimaa kyllä.
Sf-mitta 36
Hb:ia ei katsottu, viikko sitten 110.

R&H 38+1
 
Noniin reissu takana ja vauvan painoarvio oli 3600g!! Eli kyllä sillä jo kokoa on mukavasti!! Oli sitte hiukan kovakouraane sisätutkimus.. ja sitte vielä sen lisäksi katto että mahtuuko vauva syntymään alakautta ja teki mieli potkasta, kyllä jumaliste otti kipiää!!!! Kohdunkaulaa vai mikä se on niin ei ollu jäljellä ku nimeksi enää ja sormelle oli auki!! Sanoki et tekee kovemman tutkimuksen että jos vaikka käynnistyys!! Ja sukupuolikin selvis nyt!! poikahan se sielä!!!! <3
 
Kävin tänään Naistenklinikalla kun olo oli niin huono ja vauva liikkui vähän. Vauvalla onneksi kaikki hyvin ja raskausmyrkytystä ei ollut vaikka verenpaineet sun muut on rajoilla. Viikkoja nyt 36+1 ja vauvan painoarvio oli 3,5kg. :O Reilu viikko sitten painoarvio oli 2,8kg. Kohdunsuu auennut 2cm lisää eli 4cm oon nyt auki. Vauvanpää painaa niin että kalvot on ihan pullollaan. Nyt supistelee ja tulee veristä limaa. Liekö johtuu sisätutkimuksesta. Tässä ollaan ukon kanssa suut auki kun ei olla vielä varauduttu synnyttämään. Jos ei nyt niin 2 viikon päästä käynnistetään mikäli vauva kasvaa samaa tahtia.

Mulle voi iäksi päivitää 29v. Se ois synttäripäivä tänään. :)

Tuittumuru ja Myrry 36+1
 
Merlina Se täytyy vaan sanoa että ei halua heti kauheeta määrää ihmisiä kylään:).
Saatte rauhassa tutustua vauvaan:).

Tällä kertaa minäkin koitan rauhoittua ihan vaan kotiin.Viimeksikin ulkoilin lasten kanssa alle viikko synnytyksestä ihan normaalisti.

Mä nyt hauluisin kovasti synnyttää:D.Se siitä rauhallisuudesta sitten:whistle:
Tänään kun tota limaa tullut.Niin ei ole ollut yhtäkään isoa supistusta vaan koko päivän vaan vatsaa kiristänyt niin että hankala olla.Väsyttänyt ja muutenkin huono-olo.
Nukuttiin tänään jopa päikkärit 2,5 tuntia:O

Sitten musta tuntuu että vauva on kadonnut tosta alavatsalta!pään tunnen ihan tuolla,sormillakin:D.ja pehvan tossa vasemmalla kyljellä ja jalat huitelee tuolla kyljissä-melkein selässä.tuntuuko muilla liikkeet noin sivulla?

Moni on täällä painoarvioita saanut.Täytyykin maanantaina neuvolassa kysellä mitäs terkka veikkaa?:)

Toivottavasti Anulla sisätutkimus antaa lisäpotkua!:)
Pitäiskö mun pyytää tota miestä tekemään mulle sisätutkimus,jos vähän avittais:whistle:

Kakkosta koitettiin saada ulos vaikka millä konstein.käveltiin piitkiä kävely lenkkejä,saunottiin ja siivottiin hulluna ja seksiä tuli harrastettua paljon.Mutta eipä siihen mikään auttanut ja tyttö syntyi 42+1.

Onkohan siihen joku kaava että joku synnyttää lasketun jälkeen ja joku ennen?.Kun mulla kaikki mennyt yli niin voikohan tämäkään syntyä ennen laskettua:confused:
 
IHANAA, VIHDOIN HEINÄKUU!=)

Onnea Niinikille!:flower:
Ja Merlinalle taas kiitos uudesta pinosta.
Tuittumuru taitaa lähteä ihan just synnyttämään. Onnea myös omasta synttäristä!

liikkeiden tuntemisesta:Mulla tuntu kans tänään tosi sivuklla liikkeet, kun tuolla sängyllä pötköttelin tätä hellettä paossa.
Mut toisaalta tuntuu välilhyvinki erikohdissa, taitaa olla vauvaa jo sen verran sisuksissa et jo ihan hänen asennon vaihto vaikuttaa selkeesti siihen missä ne tuntuu...

painosta:Mulla kans tullu ihan riittävästi näitä kiloja, saas nähdä miten ne saa pois. Mut mietitään sitä sitten syksyllä;)

Tsemppiä seuraavalle/ seuraaville lähtijöille! Täällä nyt ihan rauhallisin mielin katsellaan...

Smurfiina ja möhkis 36+5
 
Liikkeistä, ne tuntuu täälläkin ihan tuolla kyljissä välillä. Tulee sinne ihan sellanen silmillä nähtävä möykky :D

Nyt tällä viikolla kaks kaveria sai vauvan syliinsä ja voi että mä niin odotan että sais tän omankin tälle puolelle maailmaa! :heart:
Olis kaikki valmiinakin jo! :) Tällä viikolla ostin sen viimeisen hankinnan joka oli peitto esikoiselle että sai siltä sitten pinnasänkyyn peiton. Tänään sitten peitonkin lakanaan petasin...

Äsken sain miehenkin patistettua, että ottaa rattaiden renkaat ja jäy täyttämässä ne, kun olivat aika tyhjät. Kelpaa sitten täysillä renkailla (ja rattailla :D ) lähteä kruisailemaan. Äsken vielä heitin kantokopan pesukoneeseen, kun tuli siis käytettynä ostettua joten kiva pestä sekin. Vaikka ohjelappusessa oli että käsinpesu, niin silti heitin koneeseen. Katsotaan miten käy. :D:confused:

Äsken muistin että täytyy ottaa taas uus POKS kuva, kun kerta kasassa vielä ollaan..





SaaBas & Tyyne 39+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kotiuduttiin tänään "pienen" pojan kanssa. Eli 29.6. klo 15.46 syntyi 4020g painava 49 cm pitkä suloinen poika. Lähtö siis tuli silloin kuin viimeksi kirjoittelin. Synnytys käynnistyi melko lempeästi, mutta lopu olikin sitten yhtä rytinää. Sairaalaan mentiin puolen päivän kieppeissä, saliin kahden jälkeen ja ennen neljää olikin jo valmista. Ponnistusvaihe 4 min. Oli kyllä kamalampi ponnistus kuin esikoisesta. Mutta olihan se toki nopeampi ja rajumpikin. Ihana kätilö oli, eikä synnytyksestä mitään pahaa sanottavaa jäänyt, hyvä kun kävi äkkiä.

Täytyy kirjoitella synnytyksestä tarkemmin myöhemmin. Nyt ihmetellään uutta perheenjäsentä kotona ja tissitellään. Hyvin on jo maito nousussa ja reipas syöjä on tämäkin poika.

Barbapörrö ja Urkki 2vrk
 
Barbapörrölle onnea pojasta! :)

Mullakin välillä tuntunu liikkeet kyljessä, melkein selässä. Tänään onki liikkeitä tullu paljon vähemmän entä tavallisesti, saa nähä pitääkö illemmalla laskea. Muutama kunnon möyrintä on kyllä tuntunu. Joskojoskojosko pääsisin synnyttämään tämän vkl aikana? :)
 
No nyt pääsee onnittelemaan Barbapörröäkin :) Onnittelut pojasta!

Mitä mahtaa kuulua Anna-79:lle? Taisi lähteä käynnistykseen jo viikko sitten, joten ehkä sielläkin jo vauva sylissä. Tuittumurulla kuulostaa siltä, että lähtö on lähellä :) Onnea synttärin johdosta!

Eikun taas sohvalle katsomaan Synnytyssairaalaa kovalevyltä (mun oma pieni hetkeni vilkkaan päivän jälkeen). On tullut otettua yliannostus sitäkin sarjaa... Välillä ärsyttää, et miten ne ameriikan naiset onkin pumpattu niin täyteen kipulääkkeitä (yksityissairaalan etuja?) ja kun epiduraali on enemmän sääntö kuin poikkeus, niin ponnistaessa vaan naureskelevat :rolleyes:

Mä olen jostain syystä varautunut siihen, että mun pitää synnärillä jotenkin perustella, miksi haluan kivunlievitystä. Liekö tunne jäänyt synnytysvalmennusluennosta, jossa yksi kätilö alleviivasi, että "huvin vuoksi me ei täällä mitään kipulääkettä anneta". Niin siis kuka nyt huvin vuoksi sitä ottaisikaan, synnytyshän tunnetusti sattuu aika tavalla?
 
Niinikille onnittelut tytöstä :heart:

Barbapörrölle onnittelut pojasta :heart:

Kiitos Merlina uudesta pinosta :)

Ihanaa se on sitten heinäkuu ja saa tässä kuussa sitten vauvasen syliin :)

Lapset kotiutui tänään aamusta kahden päivän mummola reissulta. Kylläpä niitä kerkesikin tulla jo kova ikävä. Lähdettiin sitten het aamusta kävellen kohti keskustaa ja kesämarkkinoita. Keli oli kyllä turhan kuuma ja hiki virtas oikein urakalla. Nyt on sitten selkä ihan tulessa kaikesta lähipäivien tehdyistä hommista ja tämän päivän kävely urakasta :|

Painosta: Tullut noin 12 kg. Eiköhän tästä sitten jo puolet häviä laitoksella :D Sitten täytyy syksyllä taas palata takaisin liikunta harrastusten pariin.

Tänä aamuna heräsin taas ennen seiskaa, niin kuin koko viikon kun mies on herännyt muurarin takia jo niin aikaisin vaikka iltavuorossa ollut. Nyt kun oisin saanut nukkua rauhassa vaikka kuinka pitkään, niin eipä nukuttanut!!! Meillä viellä kämppä pysynyt suhteellisen viileänä. Mutta kyllä ilman peittoa on nukuttava jos meinaa nukkua.

Liikkeistä: Pylly vaihtaa viellä paikkaa puolelta toiselle ja jalat tönii kylkiä. Käsillä taitaa tuolla alempana sivellä. Mutta tää asukas ei ookkaan mennyt yhtään alemmas vaan tosi korkeella viellä majailee.

Jos lähtis yrittää lapsia nukkumaan.

Muumi ja pikkumies 40+1 :heart:
 
Se on sitten tosiaan heinäkuu=)

Merlinalle kiitos pinosta..Jälleen!

Niinikille
ja Barbapörrölle suuret onnittelut pienoisista!

Ja Anulle poikauutisista onnittelut!

Täältä neuvolakuulumisia rv 37+3

Paino: -389 g/vko Painoa tullut nyt yhteensä ~12 kg
Turvotus: +
Verenpaine: 98/71
Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 121. Väitän kyllä että mittarissa on vikaa, kun koko raskauden ajan on ollut noin 110 ja kuulemma edelliselläkin äidillä oli yhtäkkiä noussut tosi paljon. Noh, mutta eipä tuolla niin väliä.
Sf-mitta: 36, on hiukan laskenut viime kerrasta
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: Rt
Syke: ~135
Liikkeet: ++
Sanoi, että vauvan pää tuntuu tosi alhaalla eikä enää juurikaan liiku. Ja sf-mittakin tosiaan on laskussa. Noh, edelleen uskon, että yli lasketun ajan menee.
Mies sanoi, että olen nyt alkanut vaappua eteenpäin kuin ankka ;)

Me täällä elellään kaaoksen ja muuttolaatikoiden keskellä. Huomenna saadaan avaimet ja pikkuhiljaa sitten useampana päivänä muutetaan. Huh, Huh! Itse olen jotain kevyempää kamaa pakkaillut, mutta aika pienihän tämä mun panos tähän muuttoon on. Mutta ainahan se työnjohtajakin tarvitaan!:D Näin alustavasti ajatellen tiistaina olisi ensimmäinen yö uudessa kodissa!
Liikkeistä: Täällä myös liikkeet tuntuu monesti kyljessä, jopa lähes selässä..

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Hjannah&Nappula 37+3:heart:
 
Niinikille ja Barbapörrölle onnittelut! :heart: :flower:
Onkin jo aikas monta vauvelia saatu tähän pinoon!! :)

Liikkeet Potkuja tuntuu välillä toisella puolella kylkeä ja välillä toisella, pääsee siis vielä jotenkin vaihtamaan kylkeä. Alhaalla tuntuu välillä tosi ikävää vihlontaa, en tiedä heilutteleeko se päätä vai mitä tekee. Mulla tuntui tässä viikon verran tosi huonosti liikkeet ja jouduin ihan laskemaankin niitä. Mutta nyt taas tänään ja eilen on tuntunut tosi paljon potkuja :heart:

Oma olo on kyllä melkosen tukala. Yleensäkin rakastan kesää ja lämmintä, mutta nyt ei kyllä oikeen nappaa.. tänäänkin oon käynyt 3 kertaa suihkussa ja jos sitä vielä kerran pyörähtäis ennen nukkumaan menoa! :D Tuntuu, että ei jaksa tässä koneellakaan olla, eikä tv:tä kattoa, eikä mitään.. Siivota pitäs sisällä ja ulkona kukkapenkit ja kaikki rehottaa, mutta kun ei jaksa mittään. Välillä onneksi iskee ihan kauheita siivouspuuskia, että tapahtuu tässäkin huushollissa jotain! Tosin sen jälkeen selkä huutaakin hoosiannaa! Noh, mutta ei olis enää paljon jäljellä! Tahtoisin jo niin meidän pikkusen syliin :heart:

~ Pearl ja pieni 40+1
 
Voi että, se on nyt sitten se kauan odotettu HEINÄKUU!!! :D Mä kyllä luulen, että olen vielä yhdessä kasassa elokuun alussakin, mutta saas nähdä, jännää on!
Onnea vauveleista NIINIKKI JA BARBAPÖRRÖ! :flower:
Kovasti tsemppiä seuraavalle lähtijälle!
MERLINALLE iso kiitos uudesta pinosta!
Neamma ja masukki 36+2:heart:
 
En ole ihan varma, keitä ehdin jo edellisessä pinossa onnitella, mutta Niinikille ja Barbapörrölle ainakin onnea! Kiitos Mayinga synnytyskertomuksesta, itse ainakin luin sen huolella:) Ensisynnyttäjänä kiinnostaa kyllä, toivottavasti muutkin ehtivät kirjoittaa.

Kiitos Merlina pinosta! Meidän kuu tosiaan :heart: Mulla on LA vasta 17.7, mutta jospa tämäkin heinäkuun puolella syntyy:)

Liikkeet: muutamana iltana on taas vaihteeksi ollut hillitön melskaus ja venyttely meneillään mahassa. Päällä tai jollain painaa yhtäkkiä mun virtsarakkoa niin, että vaikka oliisin juuri käynyt vessassa, tuntuu että lorahtaa housuun... Ja mahan päälle erottuu puskeva peppu ja välillä myös jalka (polvi tai kantapää, joku pieni ja terävä). Tämä tulokas ei vissiin ole kuullut, että näillä viikoilla oppaat kertovat liikkeiden vähenevän:)

Painoa kertyi rv 30 asti maltillisesti, mutta viime viikkoina kilon viikkotahtia... Yhteensä on tullut 15 kg. Terkkari sanoi, että kiloa läskiä en millään voi kerätä viikossa, vaan kyllä iso osa siitä on vauvaa ja turvotusta. Jospa suuri osa painosta jäisikin sitten laitokselle. En nyt jaksa siitä huolia, koska tiedän, etten ole herkutellut liiaksi ja viime viikkoihin asti pystyin myös kohtuullisesti liikkumaan.

Liisakaisa 37+5
 
Barbapörrölle onnea vauvasta :flower:

Kateellisena luen tuittumurun kovakouraisia tutkimuksia... miksi mulla vain hiplataan... pyh... stemppiä tulevaan, ei kyllä pitäisi mennä kovin kauaa...

Oma olo on ihan suolesta. Missään en pysty olemaan, tämä hiostava kuumuus on vihoviiminen pisara. Ja tänään on taas lentänyt molemmista päistä... eikä supistele...

Yritin soittaa synnärille mutta sieltä ei vastattu... Saisivat jo alkaa avittamaan tätä touhua!!!

Poks poks JO rv 37!!!!
 
Onnea kaikille vauvansa jo halittaviksi ja pusittaviksi saaneille!:flower:

Täällä on muutamat viimepäivät ollut selkäsärkyä ja eilen aamulla tuli limatulppaa. Lisäksi alakerrassa joku aivan selkeästi tekee tietä itselleen...
Neuvolassa eilen olikin pikkuinen lähtenyt selkeästi laskeutumaan lähtökuoppiinsa ja sf mitta olikin enää "vain" 37,5cm, kun edellis kerralla mittaa oli 39cm :whistle:
Nyt on sitten ollut illasta saakka välillä koviakin supistuksia, eli niin ettei unta ole saanut, paitsi hetkeksi olin tainnut torkahtaa kahden ja neljän välillä, ja nyt sitten taas ikäänkuin hiipuivat :eek: täytynee yrittää torkkua että jaksaa sitten tositoimissa jos sellaisiin ollaan lähdössä... mutta mistä näistä tietää :D

Daffodil ja werneri 39+3
 
Niinikille ja Barbapörrölle onnittelut pienokaisista! :flower::flower:

Merlinalle jälleen kiitos uudesta pinosta!

Se on nyt meidän kuu, vaikka saa nähdä menenkö minä elokuulle saakka kun laskettu aikakin on vasta 26.7!

Helteet saisivat kyllä vähän helpottaa, koska meidän kämppään paahtuu! Yöt siis tuskaisen kuumia!

Eilen vein miehen merelle viikonlopuksi kalastelemaan. Huolissaan tuo oli että jos jo jotain tapahtuu, mutta vakuutin ettei missään tunnu mitään ja hyvillä mielin voi lähteä! No ei mennyt kuin puolitoista tuntia niin alkoi ihan hirveät kivut vatsalla oikealla kyljellä ja ihan alapäässä. Poikahan se sielä vatsassa monotteli menemään niin kovin, etten tiennyt kumminpäin olisin ollut! Ja suoraan jalkoväliin teki kyllä jotain inhottavia temppuja, tuntui lähes siltä kuin yrittäisi väkisin jo päästä läpi! Ja kun liikkeet sattuivat niin vietävästi että välillä tuntui siltä että koko maha on tulessa, niin hetken jo kerkisin luulemaan kipuja supistuksiksi. No kivut tietenkin helpottivat kun poika rauhoittui!
Mutta joo eli liikkeet meilläkin vaan voimistuneet/lisääntyneet koko ajan! Ei merkkiäkään rauhoittumisesta!

Painoa tullut raskauden aikana noin 11kg, mutta yhteensä hormonihoitojen ja raskauden aikana noin 20kg eli mulla on kyllä kova työ niiden pudottamisessa. Lääkärit sanoivat ettei hormonihoidot lihota, mutta kyllä mulle vaan kertyi jokaisen hormonipiikin myötä kiloja! Saas nähdä miten niitä sitten pudotellaan.... Ja tosiaan kun raskauttakin vielä jäljellä melkeen se kuukausi :whistle:

Tiinu ja Jäppinen 36+4
 

Yhteistyössä