***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:
kiva lukee synnytyskertomuksia..jospa sitä itekki jaksais sit kirjotella kun ois jotain kirjotettavaa :)
esikoinen lähti tänään mummon luo "lomailemaan"ja tulee vasta perjantaina takas..outoo kun en oo tottunu siihen että esikoinen ois poissa yhtä/kahta yötä pitempää :ashamed: no mut onnex huomenna aamulla pitää olla jo kahdeksalta äippäpolilla niin ei kerkee ikävää miettiä..
toivon nyt et jään huomenna sit sairaalaan ja et ne rupeis käynnistelee synnytystä..otan kyl miniläppärin mukaan et seurailen siellä sit vauvauutisia jos ei meinaa oma vauva rueta tulee ulos :D
nyt iltapesulle ja hetki yhteistä aikaa miehen kaa ja sit odottelee mitä huominen tuo..:)
tähtikeiju ja kirppu huomenna LA :heart:
 
Hei kaikille. taalla kanssa yksi odottaja laskettuaika 25.7. viikot 37 ja 2 paivaa..nyt o ollut viikon jo aivan tukalaa..selkaa polttaa ja sarkee mahaa myos kuin menkkakipuja. mita ihmetta taa on.. pysty ees nukkumaan kunnolla..supistelee myos yrittanyt kavella pitkan matkan ja hyvin supisti eli toivottavasti helpottaa. pissa oli normaali.voisi pian jo syntya..pirun kipeeta tekee..en jaksa enaa 3 viikkoa la..muilla tallaista ollu.. hyvaa sunnuntaita. ja esikoista odotan poika lupaus=)
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!<3

sillis kiva kun kommentoit tuota meidän koirapulmaa. Hurjaahan se olis koirasta luoua vain murinan takia.
Jos tilanne olisi ollut sellainen, että lapsi olisi esim. mennyt koiran luo ja koira olisi siinä tilanteessa murissut, olisi se ollut ymmärrettävää. Mutta nyt koira siis murisi kun lapsi oli menossa ihan toiselle puolelle huonetta vauvaa katsomaan. Ei siis ollut lähelläkään koiraa.
Ja tämä koira on sellainen, että hakee tilanteita jossa toinen on heikommassa asemassa ja käy silloin kiinni. Esim. kun toinen koiramme oksentaa saattaa tämä käydä päälle.
Tai jos minä komennan toista koiraamme hakee tämä tilaisuutta tulla ns. kimppaan.
Sen takia pelästyin ihan kunnolla, kun mielessä kummittelee tilanne, että komennan lasta ja koira näkee siinä tilaisuuden nousta laumassa ylöspäin ja käykin lapsen päälle.
Tässä on nyt hirvittävä paini itseni kanssa, että hermoilenko turhasta vai en. :(

vatsavaiva kyselyyn vastanneille kiitos. Tänään koko päivä meni parkumiseksi ja haettiin apteekista disflatyl tippoja. Uskomatonta miten ne auttaa varmaan 15 minsan päästä alkoi pojan pylly laulaa ja itkutkin loppui. Mutta pitää vissiin tuota kahvia ja suklaata vältellä, mansikat ja kesäkurpitsa oli sellasia mitkä muistin itse.

Ai niin, pojalla on sammaskin jostain eksynyt suuhun. Vissyllä ollaan sitä nyt putsailtu. Uskaltaako noin pienen suuhun sitruunaa tai puolukkaa laittaa?

Jaksamista mahojen kanssa ja supistuksia niitä toivoville!!

Bree ja vauva 12 vrk(muistaakseni)
 
Onnea kaikille nyytin saaneille:flower::flower::flower::flower:

päänsärkyä ollut täälläkin, mut luulen sen johtuvan tästä helteestä.
Välillä supistelee lupaavasti, mut ei kuitenkaan säännöllisesti eli ei muuta kuin odotellaan lisää.

Smurfiina ja Möhkis 37 vko
 
ONNEA A-H ja SOLERIINI vauvoistanne :heart: Nämä ovat niin mukavia uutisia! Alkaa itselläkin vauvakuume kasvamaan..

MOMMYMONST: teen nuorisotyötä ja festareilla (ruisrockissa) selviämisteltassa hommissa. Hehkeää :LOL: Hullua mutta kaipaan sinne tosi paljon! Ensi vloppuna oisi rockit mulla paukkuu silloin 38 täyteen, ehken mahtuisi enää telttaamme =)

NÄNNIEN PYÖRITTELY: luulen jotta tuolla voi olla vaikutusta. Mulle terkkari sanoi jotta ala heti lypsämään maitoa kun viikko 38 täyttyy niin se voi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä. Saapa nähä kokeilenko..

Jalat: tänään on ollut aivan toisenlainen päivä jalkojen kanssa!! Nyt on auttanut tuo liikkuminen joka vielä eilen oli tuskaa. Kai tuolla jalat ylhäällä nukkumisella oli vaikutus vaikka paikoillaan kipu ei tuntunut kadonneen. Aamulla jo päätin mennä ostamaan tukisukat..mutta se ajatus jäi kun innoissani touhusin kaikkea. Näin hyvää vointia ei sitten ole ollut huhtikuun!

Esikoisen kohalla kävi niin jotta olo parani viime metreillä ja niin on nytkin käynyt. Josko nyt saisi tehtyä asioita jotka ovat jääneet roikkumaan tai puoli tiehen jo marraskuun lopulta asti! Sitä en ainakaan kestä jotta anoppi tulee tänne siivoamaan.. Ensi viikon kodin pitäisi olla vielä vieraista vapaa viikko. Keskitymme nauttimaan rauhallisuudesta ja tyttärelle ajan antamiseen. Kohta hän on kiireinen isosisko jolla on kova homma hoitaa vauvaa. Neiti odottaa kovasti vauvaa ja touhottaa koko ajan jotakin asiaan liittyvää. Vaikea vielä kuvitella millaista arki tulee olemaan mutta innolla kaikki odotamme vauvaa vatsan tälle puolelle!

Nyt yritystä treffata NukkuMatti! Tsemiä odotuksiin ja kuumuuteen sekä pienen käärön kanssa!!


Tintti 37 +
 
Mikähän tämä päänsärky juttu oikein on.. Jotkut tästä olikin kirjoitelleet.. Heräsin seiskalta siihen ku mä luulin että kuolen kun pää niin kipiä, melkein sai oksentamaan mennä, sitten nappasin 1.5 grmammasta panadolia ja sain nukuttua vielä niin päänsärky poissa, ehkä pieni jomotus jäljellä!!
 
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille! Aika moni on itse asiassa saanut hieman ennen laskettua aikaa vauvelinsa, eli viikolla 39 +

Täällä tuli sitten 40 täyteen tänään!!! Mutta eipä liiemmin mitään merkkejä...mutta kuten joku sanoikin ne voi alkaa ihan puskista joten odotellaan nyt vaan...ei siinä muukaan auta. Onhan noita konsteja jos jonkinlaisia, mutta en ihan täysin kyl niihin usko...siinä meni lääkärin veikkaus mönkään, joka 2,5 vkoa sitten sanoi mulle että veikkaa että lapsi syntyy ennen laskettua aikaa...kun oli kuulemma sen verran muutoksia tapahtunut tuolla.

Neuvolan vauvaoppaasta luin, että suurin osa lapsista syntyy 40+2...eli se olis sitten keskiviikkona...hmmm...katsotaan josko se pitäis paikkaansa. Turhaahan tällänen pohtiminen on, mutta en voi sille mitään kun niin kuumeisesti jo odotan näkeväni meidän pienen tuhisijan. Ja on tässä vielä sellanenkin juttu, että valitsemani synnytyssairaala ottaa vielä 7.pvä synnyttäjät vastaan, jonka jälkeen menee loppuheinäkuuksi kiinni...ja sit "joudun" menemään Taysiin. Mulla ei ole sitäkään mitään vastaan, mutta esikoisesta oli tuo Vammalan sairaala niin mahtava kokemus että haluaisin nytkin sinne. Mutta ehdinkö??

Nukkuminen on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa..onneks sentään viime yönä nukahdin jossain vaiheessa ja sit sain aamusta nukuttua kun esikoinen meni päiväkotiin tänään. Ihanaa kun kelit viileni! Nyt näyttäis vasta torstaille taas hellelukemia...jospa (pliis) pääsisin sitä ennen synnyttämään.

Tänään aion ottaa ihan iisisti ja olla vastaamatta miljooniin kyselyihin "joko?".

Tsemppiä kaikille odottajille! :)

Lady Mamma ja Masuasukki 40+0
 
Mäenjaksa!.Yöt menee ihan pieleen.Kun on kuuma,närästää ja vauva tunkee päätä tonne alas niin että sattuu.Ihan uudella tavalla sattuu sen liikkeet.Vatsaa kiristää kokoajan.Välillä pahemmin ja tulee supistuksia.

Onko toi vatsan kiristely supistuksia vai mitä?.EI mulla ole tällästä ennen ollut,nyt ehkä perjantaista.

Esikoisen lääkitys meni ainakin eilen liian myöhään:confused: ja saatiin tyttö nukkumaan puoli 2 yöllä:O

Tänään piti tulla vahti että oltaisi päästy miehen kanssa yhessä neuvolaan,kauppaan ja pankkiin.Sekin olisi ollut kiva kahestaan tehdä,edes jotain.
Mutta mun Äiti ei nyt tulekaan.Tää on aina sama homma sen kanssa,aina pitää olla varauksella tuleeko oikeasti.Ja se on tällä hetkellä ainoa vahti reiluun viikkoon kun muut on reissussa.

Enkä ollenkaan jaksaisi kävellä kun matkaa on kuitenkin ihan kivasti.Ja nyt sen verran vatsaa kiristää ja alapäätä vihloo.EIkä kyllä innosta ottaa noita kolmea villiapinaakaan mukaan:D.
Tai kai se on pakko,jos satamaan alkaa niin ei naurata kävellä tuolla.

Tänään tympii kaikki:headwall:

Brianna Meilläkin oli koira vielä kun kakkonen syntyi.koira alkoi sitten murisemaan vauvalle.kun vauva oli lattialla saattoi tulla siihen viereen ja murista sille(ei näyttänyt hampaita),sitten yleensä minä otin vauvan pois siitä.Mies ei siinä vaiheessa vieläkään tunnustanut että olisi mitään ongelmaa.Tätä jatkui siihen asti kun vauva oppi kääntymään(olin.2kk) sitten koira hampaat irvessä murisi vauvalle.Se oli mulle vika kerta ja sanoin miehelle että joko me lähdetään tai koira.
Koira lähti miehen veljelle jossa se jatkoi huonoa käytöstään ja vuoden päästä se lopetettiin.
Toivottavasti tilanne rauhoittuu.Mä olen tosi tarkka noiden tilanteiden kanssa,en halua ottaa riskiä että jotain käy.Tai halua olla kokoajan varuillaan..

Mutta joo nyt ei ajatus kulje.

Vointeja! MM ja itu 39+2
 
äippäpolilla käyty ja huomisaamuna heti klo.8 pitää mennä kirjautumaan osastolle ja ruetaan suoraan käynnistämään..suurin syy tohon käynnistykseen onkin nyt sit se et on liikaa lapsivettä ja myös se et vauva alkaa olla sen verran iso kunvertaa esikoisen syntymään..pitää yrittää nukkua tää päivä kun viime yönä tuli nukuttua se vajaa 3 tuntia ja tiedän etten osaa siellä sairaalassa nukkua lähes yhtään..pitää toivoo et synnytys käynnistyy sit mahdollisimman nopeesti..lääkäri kyllä sano et kun en oo ensisynnyttäjä niin kohtu ottaa hyvin vastaan ne supistukset jotka lääke aiheuttaa eli jospa sitä sais sit nopeesti vauvan syliin :heart:
nyt on aivot niin jumissa et en muista pitikö kommentoida kenellekkään mitään..anteeksi omanapaisuus..nyt unille..|O
tähtikeiju ja kirppu :heart: 40+0 poks poks :heart:
 
Heippa kaikki! :)

Synnytys kertomusta tulin kirjoittelemaan.. :)

Edellisenä iltana alkoi aika kipeät supistukset kun oltiin miehen kanssa menossa nukkumaan. Ne alko heti kymmenen minuutin välein säännöllisesti, ja tuntu lantiossa, ala selässä ja ala vatsassa. Mä siinä huikkasinkin miehelle, että voi olla että ihan pian tulee lähtö, kun tuntuu niin erilaisille mitä siihen mennessä oli ollut. Mies sitten nukahti, ja mä pyörin sängyssä kun ei pystyny nukkumaan sitten millään. Nappasin panadolin, mut ei se mitään auttanu. :D Yö meni sit kokonaisuudessaan sillain, että nukahdin aina supistusten välillä, ja sit kun alko supistus, heräsin, ja merkkarin kellon ajan paperiin, ja taas nukahdin, kunnes kymmenen minuutin päästä heräsin taas. Aamulla nousin sängystä puol 8, menin vessaan, ja paperiin jäi aivan älytön veriviiruinen limavana. (eli eipä ollukkaan limatulppaa se mitä aikasemmin epäilin.) Kävin herättelemässä miehen, kun supistukset alko vessa reissun jälkeen tuntuun kovemmilta. Soitin synnärille. (tässä vaiheessa supistuksia tuli 7-8min välein säännöllisesti ja tuntu jo aikas kivuliailta. Sieltä käskettiin mennä kuumaan suihkuun, syömään aamupalaa, ja mennä sitten näytille kun siltä tuntuu.
Mies keitti kahvit, joi kupillisen nopeesti, ja lähti hakemaan kaupasta itselleen tupakkaa. Mä menin sillä välin suihkuun. Kökin siellä hetken, ei auttanu, ja tulin pois. Soitin tässä vaiheessa äidille, et saa lähtee hakemaan meitä. (menin toiselle paikkakunnalle synnyttämään, ja sinne on tunnin ajomatka.) Tässä vaiheessa kivut alko oleen niin kovat, että mä en pystyny oleen mitenkään päin, kun sattu niin kovasti. Kieriskelin tuskissani sen tunnin, ja kun äiti vihdoin saapu, niin lähdettiin sairaalaa kohti. Matkalta soittelin synnärille, että ollaan tulossa.
Päästiin sairaalalle, kätilö katto että oon 3cm auki (vasta! :LOL:) ja vei meijät synnytys saliin. Puoli 12 mä pääsin ammeeseen lillumaan, ja se vei kivut kyllä aika hyvin. Ei sattunu juur yhtään yksikään supistus. Tunnin verran mä siellä istuskelin. Sit makoilin geelipussien kans sängyssä. Viiteen asti kärvisteltiin, ja supistukset alko oleen epäsäännöllisiä, eikä ne ton ammeen jälkeen enää sattunutkaan niin kamalasti. Kätilö katto taas tilanteen, eikä ollu muuttunu juur yhtään. 3-4cm auki. Saatiin käsky lähtee kaupungille tai johonkin lähistölle kävelemään, ja tulemaan takasin puol 7. Me käytiin jäätelöllä ja mentiin takasin. Totesin kätilölle, etten todellakaan ole lähtemässä sairaalasta kotiin tässä vaiheessa. Kätilö anto luvan jäädä sairaalaan.
Kymmenen aikoihin sitten supistukset alko taas pikkuhiljaa säännöllistymään ja kipeytymään. Yhdeltätoista olin niin tuskissani, että pyysin epiduraalin, kun ei enää pystyny oleen. ..ja jestas että se toimi! :LOL: Naureskelin tyytyväisenä synnytys salissa, että ensimmäistä kertaa raskauden aikana ei satu sitten yhtään mihinkään! 15 yli 12 kätilö kävi puhkomassa kalvot, kun lapsivesi ei itellään mennyt. Puol 2 pyysin uutta epiduraalia, kun ensimmäinen alko hiipumaan, ja kivut tuntuun taas aivan älyttömiltä. Kätilö laitto lisää puudutusta, mut nyt se ei enää vaikuttanu kunnolla. Jalat puutu kyllä, eikä muualle sattunu, paitsi jonnekin tonne kohdunsuunalueelle ja syvälle lantioon.
Sit alko lopulta tuntumaan aivan hirvee paine lantiossa, ja todella kova ponnistamisen tarve. Väliliha jouduttiin leikkaan, ja jotain muutakin se siellä niiden saksien kans riehu, mut yhtään repeämää ei tullu. Tyttö synty sitten 04.47, ja synnytyksen kesto oli 21h. Ponnistusvaihe kesti vähän päälle tunnin. Oli aivan älyttömän rankka synnytys. Jäi kyllä jotenkin pieni kammo tosta mun ponnistusvaiheesta, vaikka kaikki menikin hyvin. Mua ei oo kyllä luotu synnyttämään :LOL:

Emilien ja prinsessa 6pv :heart:
 
Onnea vauvan saaneille ja niitä hakemaan lähteville. :hug::flower:

Osastolla taas yksi yö seurannassa.

Nyt lääkitystä nostetaan panadolista ---> panacodiin, painoarviota ei otettu, käynnistys 11.7.

Olen itkenyt koko päivän, itkin osastolla niin että koko käytävä kuuli millä asialla olin ja mikä oli päätös.

Näin turussa hoidetaan kaksoisraskauksia ja loppuun palaneita äitejä :'(

Täytyy varmaan varata jotain aikaa jollekkin neuvolapsykologille... en tunne muutakuin vihaa tätä raskautta kohtaan...

Vauvautukaa ja olkaa iloisia...

Mä vetäydyn nyt taka-alalle ja yritän jaksaa sinne maanantaille jotenkin.
 
Onnea Soleriinille ja perheelle pienestä prinssistä! :flower:

Päänsärystä Eilen illalla nukkumaan käydessä päätä alkoi taas jomottaa, sitten tuli lievästi huono ja oksettava olo ja lopulta silmissäkin alkoi tykyttää oudosti. Mies hieroi selkää ja onneksi rauhoituin ja nukahdin siihen. Aamulla olo oli taas mitä parhain. Outoa! Illalla mittasin kokeeksi verenpaineen, joka oli 116/76. Ei turvotusta.

Äsken tultiin pojan kanssa kaupungilta ja supisti taas pikkusen, eipä muuta. Välillä kun näitä outoja hetkiä ja oloja tulee, on sellainen tunne, että ei tässä enää kauan mene. Mutta toisaalta kun suurimman osan ajasta on ihan OK olo, niin vannomatta paras...

Synnytys vuoroin pelottaa ja vuoroin ei. Ärsyttää, miten saisin kasattua itseni? En muistanutkaan, miten piinaavia nää viimeiset viikot on - tai sitten ekalla kerralla en vaan ajatellut koko asiaa enkä synnytykseltäkään osannut oikein odottaa mitään.

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 39+0

PS. Niisku, mä en voi käsittää tota meininkiä!
Ihan hullulta kuulostaa, paljon jaksamista :hug:
 
Viimeksi muokattu:
13h yöunet takana. Voi että tuli tarpeeseen parin valvotun yön jälkeen.

Hyvin on aika kullannut muistot. En oo muistanutkaan miten vaikeita nää viimeiset viikot on. Suorastaan pakkomielteisiä. Onneksi löysin viimeinkin mieleiset kotiutumisvaatteet vauvalle. Ne samat on ollu jo puol vuotta kaupassa mutta nyt ne vasta kelpas. :D
Mun mahaa kiristää ja kipuilee koko ajan. Ei kai noi varsinaisia supistuksia ole mutta ainakin tähän asti on tehny työtä kohdunsuulla.
Miten ihmisellä voikin mielialat vaihdella näin paljon. Välillä oon innoissani ja välillä pelottaa. Miehenkin pitäis olla ajatustenlukija että oisin tyytyväinen. Todellakin toivon että saan oman itseni takaisin kun vauva syntyy. Jos oon tällainen pirttihirmu synnytyksen jälkeenkin niin hyppään ikkunasta alas. :D

Tuittumuru ja Myrry 36+4
 
Taas on neuvolassa käyty. Ja ei se nyt sitten viimeinen ollutkaan. Viellä sain ajan ensi viikon maanantaiski vaikka sitten se yliaikaiskontrolli on tiistaina. Voi kun ei enää tarvis maanantaina tän mahan kanssa sinne lyllertää :D

No, tässä kuulumiset.

Rv 40+4
Paino: - 400g/viikko :)
Hb: 123, taas helteen jälkeen laskenut.
Verenpaine: 133/84
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 38cm, pysynyt samana.
Mahanympärys: 109 cm, tämä myös sama mitta.
Liikkeet: +
Sykkeet: +
Painoarvio: 3,9 kg

Ja taas vaan odotellaan tapahtuuko mitään viikon aikana. Toivottavasti nyt kuitenkin syntyis tän viikon kuluessa omia aikojaan.

Niisku: Onpa kyllä todella kummallista toimintaa :(. Ois nyt luullu, että jo olisivat alkaneet käynnistelemään. Vauvat on kuitenkin tosi hyvän kokoisia ja kun sun oma olo on tosi tuskallinen, niin ihmettelen kyllä suuresti etteivät mitään tee.

Muumi ja pikkumies 40+4 :heart:
 
Vauvoja taas tullut sitten viime käyntini :)
Onnea siis Barbapörrö, Emilien, Niinikki, Hellunmartta, Zannuli, Soleriini ja A-H!!!

Ihanaa, kun aurinko EI paista!! En olis ikinä uskonut sanovani tuota.
Oon ollut ihan masennustilassa tän helteen takia ja loppuraskauden hormonit jyllää muutenkin aikalailla.
Eilen itkin pitkin päivää, kun mies on töissä 7 päivää viikossa ja mä yksin esikoisen kanssa kotona aamusta iltaan tukalassa olotilassa, synnytykseen tuntuu olevan aikaa vielä ikuisuus ja mieskään ei huomio mua tarpeeksi kotona ollessaan (..siis mun mielestä).
Pientä draamanpoikasta kehittelin omassa päässäni.
Puhelimenkin pistin äänettömälle eilen ja siitä vasta soppa syntyi, kun minusta oltiin sitten niin huolissaan...ehkä jätän tarinan tähän.
Omituista kyllä hiukan, että nyt kännykkäaikana ihminen pitää saada kiinni heti, muuten ollaan superhuolissaan, että miksei se vastaa puhelimeen!!

Tintti oudon neuvon olet saanut terkkarilta. Siis toi lypsäminen viikolla 38.
Useimmissa lähteissä kun nimenomaan kielletään edes puristelemasta maitoa ulos, koska ensimaito on vauvalle niin tärkeää. Nännien hieronnasta oon kyllä kuullut synnytyksen käynnistäjänä.

Niiskulle voimia!

Turvotusta on ruvennut tulemaan jalkoihin ja sormiin. Aika normaalia kai näillä helteillä...
Kävin ostamassa sandaalit itselleni ja otin sen normaalin koon vaikka puristivatkin hiukan.
Koko 38 olis ollut auttamattomasti liian iso turvotuksen laskettua....joten toivottavasti se laskeutuu viim. synnytyksen jälkeen.

Esikoinen lähtee mökille famon kanssa ke-pe, joten olisi hyvä aika lähteä synnyttämään :D Toiveajattelua. Esikoinen syntyi rv 40+1, joten ainakin sinne asti mennään varmaan nytkin.

Rumpnisse&Hilma 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vauvan saaneille! :flower:

Niiskulle ektravoimia. Siis toi on ihan järkyttävää toimintaa! En ymmärrä en. :hug:

Ite menossa huomenna äitipolille ja käynnistykseen pitäisi sitten jäädä. Eli toivottavasti seuraava viestini tänne on sitten ilmoitus vauvasta :D

Kotona on ihan rauhallista nyt. Mies ilmeisesti ruvennut asioita miettimään. Kovasti on kunnasta apuja viritelty meille ja hyvä niin. Toivon todella että asiat järjestyy. Ihan lasten takia.

Tsemppiä meille kaikille isomasuisille ja ihanaa vauvan tuoksuista arkea jo nyytin saaneille :)

Reppis ja Enni rv 38+5
 
Niiskulle voimia,toden teolla...ja minä täällä viälä kehtaan valittaa :(

No,nyt on vika neuvola käytynnä...
Ja tässä siis vikat terkut sieltä.
Rv:39+5
Paino: 71,2 ( :whistle: )
Turvotus: +
Paineet: 137/71
Lirpis: proteiinit +
Hb: 107
Sf: 36cm (taas sentti lisää viime viikkoon!!)
Vettä: normisti
Tarjonta: Rt
Sykkeet: 136+
Liikkeet: ++

Uutta aikaa ei siis enää tullut.
Seuraava ultrahan on sit ens viikolla 41+0 joten ei katsottu tarpeelliseks enää neuvolaan aikaa laittaa,kaippa ne sit alkaa käynnisteleen jos tuonne ens viikolle pääsee..
 
NIISKU:en oo jaksanu tänne masiksissani kirjoittaa,mutta ny oli pakko.mä kiehun sun puolesta!!!!!:kieh: aivan sairasta touhua!!!!!!!mulla on huomenna aika labraan ja samalla lääkäri kattoo..voi plääh,siinähän ny kattovat.moon aivan luovuttanu ja otan vaan kaiken paskan vastaan niinku tulee..tänään 41+0...ja olo hirvee.en pääse enää kunnolla käveleen,eilen kaupassa jouduin pysähtyä 10minuutiksi kärryjen kans keskelle käytävää,ku tuli niin kauhia kramppi reisiin ja ulottui nivusiin asti.se säikäytti.onneksi kuopus suostu istuun kiltisti kärryis sen ajan.nyt TAAS supistaa ja maha ku viulunkieli,mutta eipä nää mun kohdalla enää mitää tarkoita.ainut positiivinen asia se että oon aika hyvin saanu yöt nukuttua,ku nää supparit ja järjetön vihlonta alakerras ajoittuu lähinnä päivään ja iltaan.

Nyt lähen viemään ton 7-veen anopille,menevät huomenna johonki lasten ja isovanhempien tapahtumaan.huomenna tosiaan mulla poliaika ja ny pitäs viä järkätä kuopukselle hoitaja jostain.selkää särkee niin perhanasti,mutta ei muuta ku hymyillen eteenpäin..

Taiska&Toukka 41+0!!!!!!!!
 
Heippahei, Ihana ilma!!

Mä olen viipottanut koko päivän kyläilemässä, asioilla ja ostoksilla, oikeen pelästyin kun tajusin että kello on jo noin paljon! Olo on ihan ennallaan, mitä nyt hirveetä myllerrystä pitänyt tuo pieni sekä eilen että tänään. Vääntää ja kääntää, heiluttaa jalkojaan ja häärää jotain ihmeellistä. Supistelee edelleen hyvin harvoin eikä kivuliaasti, eli vaikka huomenna se laskettuaika olis, niin tuskimpa vaan vielä lähdetään. Tälle viikolle onkin ohjelmaa sen verran, että saa tullakin vasta loppuviikosta jos meinaa tulla ;)
Omaa napaa vielä sen verran, että huomista neuvolaa en odota mitenkään innolla, kun pitää selitellä ettei tunnu vieläkään mitään ihmeellistä, ja kuunnnella sitä "toivottavasti ei nähdä enää täällä ilman vauvaa" -juttelua, vaikka onkin pelkästään hyväntahtoista juttelua.

Ihan hirveästi aiheita joihin piti kommentoida, mutta aloitan Briannan koirasta, kun aihe on lähimpänä omaa sydäntä.
Kuulostaa kyllä tositosi kurjalta toi teidän tilanne, olen pahoillani sun puolesta. Mistään yhdestä murahduksesta ei siis selvästikään ole kyse, vaan kyllähän toi tosiaan siltä vaikuttaa, että koira vähän niin kuin etsimällä etsii toisen laumanjäsenen heikkoa kohtaa tai hetkeä, ja koittaa käyttää sitä oman egon/aseman pönkittämiseen. Tosi kurja tilanne, varsinkin kun vaakakupeissa painaa isot asiat. Mä en nyt muista mistä olen saanut sen kuvan (jostain täällä käydystä aikaisemmasta koirakeskustelusta siis varmasti), että sulla on koira-asiat ja omat koirat hyvin hanskassa. Tää on taas ulkopuolisen niin helppo sanoa, mutta ehkä uskaltaisit seurata tilannetta ihan haukan katseella jonkin aikaa ja samalla vahvistaa teidän esikoisen asemaa koiran silmissä. Jos antaa yhtään merkkiä siitä, että sun pitäis olla jostain huolissaan, niin sitten tekisit päätöksen. Toki pakko ottaa huomioon se, ettet mitenkään voi itse vahtia koiraa ja lasta 24/7, ja mitä jos jotain sattuu esim. kun olet poissa... Saako muuten kysyä, oliko minkä rotuisia ne teidän koirat? Melkein tekis mieli sanoa, että jos ja kun on ihan tervepäisestä yksilöstä kyse, niin erittäin vaikea uskoa, että ilman mitään toista varoitusta kävis lapsen päälle tosta vaan. Tosin näitäkin on sattunut, joten ihan kauhean vaikeita asioita kyllä...
Ei voi muuta sanoa kun että koita saada asiaan joku ratkaisu, ja muista että sinä itse tunnet sekä koiran että teidän tilanteen kaikkein parhaiten. Muiden mielipiteillä ei oo periaatteessa mitään väliä, teet niin kuin itse koet oikeaksi. Koira ei sitä kodinvaihtamisesta ainakaan kärsi, eikä myöskään lopettamisesta, jos tilanne siihen pisteeseen menee. Tsemppiä!

emilienille ja kaikille muillekin onnea pikkuisesta! Perässä tullaan! Joku sanoikin, että on aika moni vauva syntynyt ennen laskettua aikaa, joten pitäähän jonkun pitää tilastot kunnossa, ja synnyttää sitten vähän myöhässä. Itse ajattelin kuulua tähän porukkaan, ihan vaan noiden tilastojen takia ;D

Niisku, ihanaa että olet nyt saanut edes jonkun "kiintopisteen" mitä odottaa, viimeistään maanantaina siis saat pikkuiset syliin! Hirveästi venymistä on kyllä vaatinut sinulta, sata kiloa jaksamista näihin viimeisiin päiviin.

tähtikeijulle tsemppiä huomiseen, nyt vaan unta palloon niin jaksat valveilla ;)

Jaahas, nyt en taas muista mitä muuta piti kommentoida, joten taidan painua siivous- ja ruuanlaittohommiin.
Mitä tuohon synnyttämiseen tulee, mä oon parin viikon ajan ajatellu vaan, että voi kun ei joutuis käynnistämään, että tulis omalla ajallaan. Jostain syystä en siis oo yhtään osannut odottaa, että vauva tulis ennen 41+jotain... Hassua kun on joutunut sieltä viikolta n. 25 odottelemaan ja pelkäämään, että voi syntyä milloin vaan, ja nyt kun olis valmista, niin tuntuu ettei ketään kuulu aikoihin.

Sillis 39+6
 
Vaikka en tähän ketjuun kuulu, niin olen seurannut sinun niisku kirjoituksia!!!
Olen aivan pöyristynyt miten sinua on kaksosten odottajana TYKSISSÄ kohdeltu. Vauvasi ovat hyvän kokoisia,raskausviikot jo aivan turvallisella puolella ja ilmeisesti kohdunsuullakin tapahtunut jo kypsymistä? Ikävä kyllä kohdallesi on osunut täysin epäinhimillisiä lääkäreitä,tunteettomia ja julmia :(. Sinuna nousisin parrikaadeille enkä hyväksyisi tuollaista "kiduttamista", sinä olet ihminen,yksilö ja tunteva yksilö,et mikään "synnytyskone/hautomo".
Älä niele lääkäreiltä tuollaista kohtelua vaan vaadi oikeuksia myös sinulle!!!!
Olen niin vihainen puolestasi ja tiedän tasan tarkkaan nuo TYKSIN synnytyslääkärit sekä TYKSIN tavan toimia :mad:.
 
Onnea taas vauvautuneille! :flower:

Kiva kun Emilienkin jaksoi kirjoittaa synnytyksestä. Tosiaan ensimmäistä odottavana voisin lukea näitä vaikka kuinka paljon. Pelottavalta kuulostaa tuo yli tunnin mittainen ponnistus... Hienosti selvisit!

Niisku-rouvan puolesta ottaa rankasti päähän! Siis sun raskaan ja vaivalloisen kaksosraskauden annetaan mennä yli lasketun ajan?! Uskomatonta! :mad: Oot kyllä sitkeä sissi...

Omaan napaan ei niin mitään uutta. Lauantaiaamuna supisteli hetken aikaa. On mulla siis sellaista kivutonta vatsan kiristelyä ollut ennenkin, mutta nyt tuntui hiukan kivuliaaltakin. En katsonut kelloa, mutta ehkä 4 kpl supistuksia tuli noin tunnin aikana. Sitten ei ole taas ollut mitään, tuota kiristelyä vain ajoittain. Eikä mulla ole mihinkään kiire. Itse asiassa toivon, ettei synny ennen laskettua aikaa, jotta ehditään mahdollisimman paljon laittaa tätä kotia. Miehellä alkoi loma tänään ja on nyt tuolla pihahommissa:)

Liisakaisa 38+1
 
Hei!

Kiitos teitä mä tarvitsen! Tää päivä on mennyt itkiessä ja nukkuessa... hereillä taas itken ja sitten väsyn ja nukahdan. Pää on ihan sekaisin, enkä enää tiedä mitä tekisin, voimat ei riitä mihinkään.

Varmasti näyttää Tyksin tilastoissa hienolta että on saatu alkuvaikeuksien ja ennenaikaisen syntymäriskin jälkeen viikkoja näin paljon kasaan. Ja sen rv 38 he haluavat papereihinsa kaunistelemaan!

Mulla rv 38 tulee täyteen lauantaina ja kysyin lääkäriltä että miksi ei sitten voitaisi perjantaina käynnistellä... juu eivät mielellään ota viikonlopuksi. Eli kuten joku sanoi minua kohdellaan kuin jotain konetta.

Tämä on ikävää ja jotenkin aina kohdalleni osuu ne kaikki kusipäät joille ei edes kyyneleet tunnu merkkaavan, nekin varmasti hoidettavissa jollain lääkkeellä.

Huomenna olen lasten kanssa kotona, miehen on mentävä töihin. Pojalla on hammaslääkäri ja yritimme perua sen niin siitä tulee 38 e lasku koska siihen aikaan on vajaa 24h niin tyhmää.

Ja siis supistuksia mulla tulee mut epäsäännöllisiä eivätkä tee kohdunsuulle muutoksia. Niitä varten mun täytyy nyt syödä särkylääkkeitä että saan nukuttua kun eivät halua avittaa tätä tapahtumaa.

Tämä päivä on ollut jotain ihan hirveetä ja miten sitten huomisen kanssa. Ai niin sehän on mun oma ongelma kun olen lapsia tehnyt.

Kiitos kaikille tuesta. Tuntuu että vain te ymmärrätte :hug:

Niisku+ pirpanat 37+2
 

Yhteistyössä