***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Knoxille roppakaupalla tsemppiä tulevaan yöhön, toivottavasti saat edes hetken nukuttua ja kerättyä voimia, vaikka varmasti jo tuleva synnytys pyörii mielessä! Ja tietysti tuplatsemppi huomiselle, peukut täällä ylhäällä, että kaikki sujuu hyvin!!
 
Synnytyskertomusta ajattelin rustailla.

En oikein tiedä, mistä synnytys varsinaisesti lähti käyntiin, mutta ensimmäiset supistukset tuli to 7.7. aikaisin aamulla. Edellisenä iltana oltiin heiluteltu peittoja ja uskon kyllä, et sillä oli jotain vaikutusta asiaan.. Torstaina supistukset oli kuitenkin vielä enemmän sellasia toivoa antavia, ei niinkään kipeitä. Ne lakkas päivällä, kun kävin lounaalla kaupungissa, mutta illalla ja yöllä alkoivat tulla kipeämmiksi. Yöllä "nukuin" kymmenen minuutin pätkissä, eli sen verran voimakkaita olivat kuitenkin, etten pystynyt nukkumaan.

Pe 8.7. aamulla ajattelin, että mennään laitokselle näytille. Otettiin käyriä ja sisätutkimuksessa kohdunsuu oli reilu kaks senttiä auki. Olisin ehkä saanut jäädä osastollekin odottelemaan, mutta päätin vielä tulla kotiin lepäämään. No eihän siitä oikein mitään tullut. Levossa kuitenkin supistukset harvenivat juuri sen verran, että ei tuntunut ajankohtaiselta lähteä synnyttämään. Perjantain ja lauantain välinenkin yö meni valvoessa. Huusin kivusta ja roikuin miehen kädessä aina kun supistus tuli. Hieronta, kuuma suihku ja kylmät kääreet auttoivat vähän.

La 9.7. olin sitä mieltä, että supistuksista huolimatta mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut, eikä Tyksiin vielä uskalla lähteä. Passittavat kuitenkin vielä takaisin kotiin. Iltapäivällä neljän aikaan kuitenkin lopulta meni vedet ja sillä tavalla kunnolla, ettei jäänyt epäilykselle sijaa. Oli äärimmäisen helpottunut olo, että lopultakin alkaa tapahtua!
Ajeltiin sairaalalle puoli viiden jälkeen. Käyrillä oltiin taas ja kohdunsuu jo yli 6 cm auki. Kätilökin ihmetteli, miten olin kärvistellyt kotona siihen asti.

Sitten päästiin saliin. Aika nopeasti aloin kaivata tehokkaampaa kivunlievitystä ja sainkin ilokaasua ja epiduraalin. Tuntui niin hyvältä kahden valvotun yön jälkeen! Loppu avautuminen meni kuitenkin aika nopeasti ja kahdeksan jälkeen sain alkaa ponnistaa.

Ponnistusvaihetta kesti tunti ja kymmenen minuuttia ja olin jo ihan varma, ettei se lopu koskaan. Ehkä oli psykologisesti hyvä niin päin, että kuvittelin pään olevan koko ajan kauempana syntymisestä kuin se oikeastaan olikaan. Mies ja kätilö kannustivat hyvin. Supistukset alkoivat loppuvaiheessa harvenemaan ja oli tuskaa odottaa aina seuraavaa. Niinhän se välilihakin lopulta repesi, kun pää lopulta syntyi. Loppuvartalo tuli helposti ja meidän poika oli syntynyt! Kello oli 21.20.

Pojalla oli kaikki hyvin ja synnytys eteni ihanan jouhevasti vaiheesta toiseen kun lopulta synnytyssaliin asti päästiin. En voi sanoa, että kivaa olisi ollut, mutta positiivisen puolelle jäätiin. Muutamia tikkejä tuli. Poika sai pisteet 9/9/9, koska jalat ja kädet sinersivät. Oli ollut ilmeisesti puristuksessa.

Ponnistuksen jälkeen olin ihan puhki ja näin jälkeen päin ajatellen olisi voinut olla järkevää yrittää syödä enemmän synnytyksen käynnistymistä odotellessa – ja levätä enemmän. Seuraava päivä menikin tankatessa.

Nyt poika on 9 päivää vanha ja ollaan alettu opetella vauva-arkea. Taidan jatkaa enemmän siellä syntyneiden puolella...

Kovasti tsemppiä kaikille odottaville!

Sinadrius ja poitsu 9 vrk
 
Knoxille isot tsempit huomiseen!

Kiitos jälleen synnytyskertomuksista! Mulle niistä on jotenkin apua oman synnytyksen toiveiden suhteen. Aiemmin on ollut tosi sellanen fiilis et luomuna mentäis ja käynnistystä en haluais. Jotenkin kuitenkin kun on teidän juttuja lukenut niin on tullut sellanen "sallivampi fiilis" eli jos sitten omalle kohdalle tuleekin ne käynnistymisvaikeudet tai kauheat synnytyskivut niin tuntuu, että on jotenkin helpompi hyväksyä ne avustavat keinot! Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan...

Tänään illalla on poika taas melskannut masussa ja tosi ikävästi "räplännyt" tuota alakertaa! Itseasiassa tuikki tuonne alapäähän melkeen tunnin! Aina välillä piti oikeen kiljaista kun niin kipeää teki! Tuntuu kun se rikkois kalvot ihan just, mutta tuskinpa....

No hyviä öitä kaikille!

Tiinu ja Jäppinen 38+6
 
Tiinu Jere siis tuli nimeksi... Ja tulee meidänki pojalle jos ei keksitä muuta, olkoot samannimiset serkukset tässä vaiheessa ei kiinnosta, ärsyttää vaan. Ja ärsyttää mitä enemmän asiaa mietin. On se kumma ku en saa edes semmosta nimeä omalle lapselle laittaa minkä haluan -.- Ehkä mulla hormonitki nyt tekee sen, että ärsyttää enemmän ku edes pitäis...

En osaa nyt oikee siirtyä tuonne syntyneiden keskusteluun :D
 
Saanko jo seota?.Kyllä ottaa päähän joka aamu herätä ettei mitään ole tapahtunut:headwall:
Viime yönä tosin oli ihan kivoja supistuksia mutta eipä niistä mitään hyötyä ollut.
Nyt päätni etten tee enää mitään,aion vaan maata niin kauan kun tämä tajuaa syntyä:D

Tänään pitää soittaa YA-kontrolli,se piti soittaa jo eilen mutta ärsytti niin paljon etten soittanut:cool:

MM ja tule jo ulos itu 41+3 (no okei,ultran mukaan 40+6 mutta ahistaa silti:kieh:)
 
Merlina Jere onkin kaunis nimi, sopisi muuten meidänkin pojan nimeksi, mutta suvussa on jo yksi ja myös minun kaverin poika on Jere! Muutenkin musta tuntuu että meidän todella mies voittoisessa suvussa on jo lähestulkoon kaikki kivat/kauniit nimet käytetty!

MM Saat seota :hug:! Jos tosiaan vaan makoilet tänään koko päivän, ota vaikka joku hyvä kirja tai leffa ja vaan olet! Jos se vauva vaikka hätääntyisi, että mikä äidillä nyt on ja sille tuliskin kiire ulos tarkistamaan että kaikki on hyvin!

Jollakin oli mies "tyhjentynyt" täydellisesti! Eikö sen äidin pitäisi tyhjentyä ennen synnytystä! Joo no oikeesti vatsatauti tähän vaiheeseen olis varmaan yks maailman kamalimmista kokemuksista, että toivotaan ettei olisi ainakaan sitä!

Minä lähden tästä neuvolaan poksumaan 39+0 kasassa JEE!

Tiinu ja Jäppinen 39+0
 
Tiinu: Joo meillä ukkeli tyhjensi itsensä toissailtana/-yönä. Ainakaan vielä ei ole tauti tullut meille muille ja miekkosellakin se oli ohi muutamassa tunnissa. Tosin olihan se ihan heikkona koko eilisen päivän.

Täällä alapään luitten kivut vähän hellittäneet, merkkaa varmaan sitä että tää ei synny ikinä...:headwall: Tänään neuvola/lääkäri/ultra taas vaihteeks, saas nähä mitä sanotaan vauvan koosta...huhhuh...

Minttu-82 ja Ilmari 38+5 :heart:
 
Huomenta! Tulin vaan nopsaa kertomaan, että meille syntyi aivan ihana tytöntyllerö eilen! Tytön mitat 3,6kg ja 51 cm. Olen totaalisen sekaisin onnesta!
:heart:
Synnytyshän piti eilen käynnistää (rv 42+0), mutta menikin sitten vedet aamuyöstä ja synnytys oli hurjan nopea, vain vajaa 6 tuntia. Kerron myöhemmin koko stoorin, nyt koitan saada levättyä kuin pikkuinenkin nukkuu. Tuota ihanuutta voisi vaan tuijotella ja paijailla tuntikaudet :)

Lady Mamma ja neiti ihanuus
 
Onnea taas nyytin hakeneille!! :) :heart:


Täällä ollaan kans vielä yhtenä kappaleena! ja varmaan viikkotolkulla, puuh! : /
Eilen kävin katsoon Harry Potterin, kun ajattelin et sit tissitakiaisen kanssa se on mahdotonta, on kuitenkin yli kahden tunnin leffa. Ihan hyvä oli! Mut ei niin jänskä et ois vedet menny saliin ;)

Joka aamu on kyllä pettynyt olo, kun ei tapahdu... Ihan niinkuin MM sanoit. Sulla vielä viikkojakin enemmän. Silti ketuttaa et oma ei synny, esikoinenkin oli jo näillä viikoilla syntynyt päiviä aiemmin |O Alakertaa vihlonut jo viikkoja, mut ei yhtään "oikeaa" supistusta tuu! Oon niin kipeä ja väsynyt jo...

Kyrsiintynyt Cappuccino ja papunen 39+5
 
Tsemppiä vielä masujen kanssa oleville! Kyllä pian on teilläkin vauvat sylissä!
Mä olen aina ollut sitä mieltä että maailman paras tunne on pitää omaa vastasyntynyttä vauvaa tuossa rinnan päällä tuhisemassa. Voi sitä rakkauden tunnetta!

Jospa sitä laittais tähän väliin sitä synnytyskertomusta :)

Elikkäs olin silloin 5-8.7 osastolla käynnistyksessä ja tuloksetta. Alakerran tilanne oli ihan sama tiistain tutkimuksissa kuin perjantaina ja halusin kotiin. Ja sainkin lähteä ja käsky oli tulla takas 13pv eli laskettuna päivänä.

Silloin kohdunsuun tilanne oli aavistuksen edennyt (eli pehmennyt). Osastolla aloitettiin heti cytoteckit ja keskiviikon aikana ei järin supistuksia taaskaan nuo tehnyt. Torstaina sain aamulla ja päivällä cytoteckit ja ei pieniä supistuksia kummosempia taaskaan. Eikä muutoksia alakerrassa. Meinas mennä hermot jo tuohon!

To 14.7 klo 17 sain päivän viimeisen cytoteckin ja sitten rupes tapahtumaan. Klo 18.32 alkoi supistukset tulemaan. Lyhyin välein ja tosi rajuina. Klo 21 istuin vessanpytyllä ja ripuloin ja oksensin ja tuntui ettei pääse mihinkään. Kohdunsuu oli vajaa 2cm auki, mutta veivät pyörätuolilla (en pystynyt edes kävelemään) synnärille heti koska tilanne oli niin raju. Kätilö oli aivan ihana ja kyseli mun toiveita heti ja suunniteltiin yhdessä miten edetään. Klo 22 olin 3cm auki ja kaulaa vähän jäljellä kun kätilö laittoi käyrälle. Olin siinä puolisen tuntia kun oli pakko nousta istumaan ja oksentamaan. Lääkäri tuli hetken päästä kalvoja puhkaisemaan ja laittoi kohdunkaulan puudutteen. Olin 6cm auki jo siinä vaiheessa. Vauva oli vielä tosi ylhäällä (kuten mulla aiemmissa 4 synnytyksessä, vain yhdessä vauvan pää ollut lähtövalmiina pari viikkoa ennen synnytystä) tässä vaiheessa. Puudutus oli ok. Kamala pissahätä vain tuli ja kätilö kyseli tarkkaan että onhan vain pissahätä eikä kakkahätä ;) Sanoin että on VAAN pissahätä ja sattuu ihan kun vauva painaa rakkoa. En saanut lähteä vessaan, mutta sain portatiivin sängyn viereen. Olin nousemassa siihen kun pissat valui pitkin kinttuja ja tuumasin vain että nyt tulee muutakin. Hyppäsin sängylle takaisin poikittain pylly pystyssä ja 2 ponnistusta ja vauva syntyi tuossa asennossa! Kätilöllä oli kiire saada hanskat käteen ja apukätilö kiskoin pöytää sängyn viereen kun ei ollut tilaa oikein toimia. Siinä sitten olin pylly pystyssä sängyllä ja naureskelin kätilölle tätä esteettistä asentoa ;) No kaikki meni kuitenkin hyvin, vaikka turhan nopeasti. Neiti syntyi klo 23.59 (heh).

Synnytyksen kokonaiskesto oli sen 5h30min. Joskin tuntui lyhyemmältä. Mua jännitti toi ponnistusvaihe, kun tiesin vauvan olevan niin ylhäällä vielä, mutta lennostahan tuo tuli.

Nyt nautitaan vauvan tuoksusta ja uteliaista sisaruksista.

Reppis ja Enni

 
Viimeksi muokattu:
Mä en kestä,ihana kuva pienestä:heart:.Voi että..melkein kuulee toisen tuhinan:heart:

Varasin sen ya-kontrollin torstaille.Samalla sitten kysyin että käynnistävätkö pe vai la,niin se sanoi että antavat jo torstaina jotain käynnistys apua!!.Silloin 41+5.
Ja nyt mua jännittää:D. Ihan älytöntä että tässä päivät odottaa että jotain tapahtuu,mutta sitten kun saa tietää että KOSKA jotain tapahtuu niin jännittää:D.
 
Ihana vauva Reppasenkelillä ja Lady Mammalle isot onnittelut! :)

Joo ja MM, täällä myös kärsivällisyys todella koitoksella! Nyt rv 41+5, eikä edelleenkään mitään. Eilen tuli parempi/jaksavampi mieli, kun oli taas Mikkelissä käynti ja siellä käyrät ok, lapsivettä vielä vähän jäljellä ja virtaukset ok. Sanoi, ettei vauva tunnu käteen kuitenkaan 4-kiloiselta, vaikka arvion ultralla viimeksi saikin..saas nähdä! :) Nyt siis käynnistys torstaina klo 8:40. Sanoi, että jos ihan vähän vielä saisi paikkoja etenemään, niin voisi puhkaista kalvot (salissa). Muuten sit jollain lääkkeillä osastolla. Jännittää kyllä tuo käynnistäminen...

Milja ja vaavi rv 41+5
 
Knoxille tsemppiä ja Miljalle myös torstaille!

Lady Mamma, onnea!! Anulle myös onnittelut, raskas oli kyllä sinun synnytys! Onnittelut myös, niille jotka mahdollisesti jäi mainitsematta!!:flower:
Reppiksellä ihana kuva :)

Täällä siis laskettu aika tänään, mutta tuntuu että vielä hyvä tovi täällä ollaan, toivottavast ei!

Epäsäännöllisiä napakoita supistuksia on, eilen tuli vähän mutta selkeästi limatulppaa ja jalkojen välissä valtaisa paine. Mutta eihän tässä mikään etene mihinkään:kieh: Yritän yhä ajatellakkin, että menee vielä aikaa, vaikka kyllä jo hieman turhauttaa. Ja on alkanut ärsyttää nämä kaikkien jatkuvat kyselyt! Kyllä kaikki varmasti saa tietää kun vauva on syntynyt, hyvällähän ne mut ärsyttää nyt kuitenkin!: / Ja mies on ihan tulisilla hiilillä, että joko, joko, joko? Siitä yritän olla ärsyyntymättä. Kunhan vaan vauvalla kaikki on hyvin niin kyllä tämän vielä kestää:heart:

Mulla on myös sormien nivelet tosi kipeät, etenkin aamuisin. Meillä on vihdoin kaikki valmiina vauvaa varten. Eikä näköjään aiemmin olisi tarvinnutkaan olla. Muuten kyllä asunto yhä keskeneräinen, mutta ei pahasti enää!

Merlinalla
on myös tosi kenkku tilanne. Aika omituista että kaikista nimistä voi valikoitua juurikin sama! Hyvä nimi siis!:)

Kivoja helteitä taas lupaillaan...

Hjannah&Nappula 40+0:heart:
 
Onnea uusista vauvoista. :)

Merlina, anna vaan juuri se nimi minkä haluat. Viis muista. Oon sitä mieltä. Mä onneksi oon eka joka sai tuttavapiiristä vauvan niin meillä ristiäisetkin on eka. Kaikki syntyvät on vielä poikia.

MM ja muut kärvistelijät
. Tsemppiä viimeisiin odotushetkiin ja loppurutistukseen. Vauvan kun saa maailmaan niin unohtuu koko raskaus. Musta tuntuu kuin en ois ikinä raskaana ollutkaan. :D
 
Hei! Pikaisesti ajattelin tännekin kertoa, että meille syntyi aika yllättäen pieni prinsessa eilen rv 38+0 mitoilla 3310g ja 46cm :heart: synnytys oli nopea mutta helppo, kaikki sujui hyvin ja perhe on onnesta sekaisin :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

En ole tainnut kirjotella istukkabiobsia tulosten jälkeen mut olen käynyt ahkeraan lukemassa palstaa. Tuntuu niin tylsältä odottaa et jotain alkais tapahtumaan, viikkoja nyt 39+4 ja 2 edellistä on syntynyt 39+2 ja 39+1. Väsyttää kun ei pysty kunnolla nukkumaan ku jäbä alkaa heti riehumaan, edellisyönäkin oli yhtä tuskaa, odotin jo et joko alkais tapahtumaan mut ei mitään.. No onhan täs viel aikaa mut ku ei jaksais enään odottaa et sais vauvan syliin :) Ja toisaalta pelottaa et jos kaikki ei olekkaan kunnossa..
 
Taas useampi vauvan saanut, Onnea!:flower::flower:

Ja tsemppiä tositoimiin pian meneville.

Itsellä välillä ihan napakoitakin supistuksia, mutta mitään säännöllisyyttä niihin ei näytä tulevan:ashamed:
Tällä meiningillä menty jo monta päivää, itsellä fiilikset vaihtelevat välillä hirveästi.
Tuntuu vaan ikuisuudelta, kun ajattelee et näillä viikoilla esikoinenkin oli jo 10 päivää sekä kakkonenkin kohta viikon.
Tämä meinaa nyt tehdä poikkeuksen sääntöön ja mennä yli sitten vai? :stick:
Kaikki hommat on nyt kotona tehty, joten pitänee lähteä ostoksille. Jos en saa vauvaa niin saan ainaki rompetta nurkkiin;)

Smurfiina ja Möhkis 39+2
 
Neuvola/lääkäri/ultraterkut:
Rv 38+5
Paineet 117/74
Pissa puhdas
Paino -200g, yht 8,0kg
Turvotus -
Äänet 130-140
Painoarvio 3410g...tässä arvio sokerivauvasta...:O
Kohdunsuu kiinni, pehmeä, pää tuntuu kädelle

Muutama asia jäi vaivaamaan...Ensinnäkin vauva oli kasvnaut viikossa vain 70g ja lääkärin mukaan istukka alkoi oleen kalkkiutunut. Kasvaako se sielä sitten enää ollenkaan?? Toinen asia, sisätutkimuksen jälkeen verta on tullut aika paljon, onko se normaalia???? Kävin lääkärin jälkeen vielä neuvolantätin luona ja se käski ottaa yhteyttä mikäli vuoto jatkuu tai alkaa kivut....

Minttu-82 ja Ilmari 38+5 :heart:
 
Terveisiä synnytysosastolta. Meille syntyi eilen (rv 41+0) 18.7. klo 12:55 maailman suloisin tyttövauva. Pituutta nykeröllä oli 49 cm ja painoa 3360 g.

Nyt vaan odotan innolla että päästäisiin jo kotiin.

Sannuli ja Nykerö 1 vrk
 
Nyt jänskättää!

Olin menos suihkuun niin yhtäkkiä valuikin reisiä pitkin kirkasta vettä. Ja kylppäris on valkoinen lattia joten ihan vettä oli ja kirkasta. Eli kaiketi lapsivettä!!! Tuli useampi pieni lammikko. Aamulla käskivät tulla sairaalaan, jos ei ihmeempää yön aikana tapahdu... Jännittää että tästäkö se lähtee!

Hjannah&Nappula 40+0:heart:
 
Moi!

Onnea kaikille vauvan saanneille.
Hautajaiset meni hyvin, pappi puhui ihmisestä kauniisti, kyllä hävetti kun kaikilla oli joku seppeleen tapainen ja mulla pelkkä kimppu.:ashamed:

Täällä ollaan pitämässä seuraa ja toivottavasti syntyy ennen joulukuuta.
martsu rv 41+0
 

Yhteistyössä