***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

No nyt on shoppailtu :D
Mukaan tarttu carenan kaukalo,tuttipulloa,tuttia,säästöpaketti (sisältää siis 5pakettia) pyllykosteuspyyhkeitä (joita taas piti nuuhkia ku tuoksuu ihan vauvalta :heart: ) ja ainakin liivinsuojusta...
Kaverilta ostamani carenan sitterikin oli äsken oven takana,en oo yhtään kuullu että on ollu jou ovella :D Tosin,mulla ei ole ovikelloa paikalla ku siitä lähtee niin inhottava ääni :D
Eli vain vauva puuttuu :)

Kauppareissun jälkeen tein äkkii ruokaa ja nyt onki sit iha väsy olo,vaan ei oikeen voi men lepäileen ku poika huitelee naapurissa ja likkaa saa ny millään unille ku on jo päikkärinsä nukkunu...
Ehkä mä kuitenkin heitän lonkalleni tohon hetkeksi kun likka kumminkin leikkii siin- ja poika kyllä paukuytaa ovee niin et varmasti kuulen :D
 
Täälläkin hikoilu on tuttua. Tosi ärsyttävää ja kun asutaan ekassa kerroksessa kerrotalossa ni ei oikeen hotsita pitää ikkunaa auki.

Vettä oon sit koittanu tankata ja anasta syödä purkin kaks päivässä et sais nesteet liikkeelle, mullehan tota painoa oli tullu 1680g viikossa, pelkkää turvotusta, voitte uskoo et oli kipeet nilkat ja ranteet.

Mulla uupuu edelleen imetystyyny, sen haluisin ihan ehdottomasti ja tietty britaxin b-dualit. Mut ne kerkee sitten kun vauvakin on jo tullu..

Vauvaa hikattaa joka päivä, nytkin maha nykii..hyvä vaan, tulee vahvat keuhkot..

Eipä muuta kun vauvan odottelua

Possu ja pikkusiskosaukko 37+4
 
Miten niin pesänrakennusvietti... Miehen kanssa ollaan tänään koko päivä siivottu kaappeja ja asuntoa muutenkin. Roskikseen/UFFille meni monta jätesäkillistä kamaa. Tällainen raivaus pitäis tehdä ehdottomasti useammin. Pojan huonekin raakattiin, leluja roskiin ym. Nyt illalla mun piti mennä salille, mutta en todellakaan jaksa tuon urakan jälkeen. Sohvalle pitkäkseen ja iisisti loppuilta :)

Hankinnoista, mitään ei enää tarvita ennen vauvan syntymää. Kaikki on myös pesty ja laitettu paikoilleen, tänään haettiin pinnasänky varastosta ja koottiin se. Syntymän jälkeen listalla olisi itkuhälytin, Manduca ja sitteri ainakin.. Ja matkarattaat. Matkarattaista pitikin kysyä kokemuksia/suosituksia, vai onko tästä jo keskusteltu? :D

Hikoilua, kyllä! Yöllä varsinkin. Yöllä myös herään siihen, että käsi on ranteesta sormiin ihan puutunut.. Mistä lie johtuu?

Joku oli joutunut sairaalaan, anteeksi en muista nimeä enkä pääse selaamaan taaksepäin... Mutta siis en ole minäkään kuullut mistään tuollaisesta että joutuisia karanteeniin koska on pääkaupunkiseudulta..? Oudolta kuulostaa.

mei-mei, eipä kuulosta kivalta tuo miehen käytös :( Toivottavasti tulee järkiinsä. Viljeleekö hän siis perunaa työnsä lisäksi?

Mintulle myös sympatiat. Onpa itsekäs eno.

Synnytystoiveista, myös mun mielestä kannattaa ilman muuta niitä listata. Ja kun sairaalaan menee, itse aion vielä käydä ne miehen kanssa läpi, jos vaikka esim. olenkin niin kipeä etten pysty järkevästi kommunikoimaan, niin mies (tai tukihenkilö ylipäätänsä) tietää toiveet. Tietenkään niiden mukaan ei välttämättä voi mennä, mutta eipä täällä kukaan taida niin olettaakaan.

Miehellä on kaksi yövuoroa ja sen jälkeen kuukauden loma. Noiden yövuorojen jälkeen vauva saa siis tulla, kiitos :whistle: Sairaalakassin jos pakkaisi tässä viikonloppuun mennessä. Jos vauva syntyisi samoilla viikoilla kuin esikoinen, se olisi juhannuspäivä =)

Omat tuntemukset, ei mitään.. Ei supistuksia tai muutakaan. Ihan mukavahko olo :)

Mayinga 38+1
 
Nopeasti kommentoin, että mulla on yks serkku Turussa sairaanhoitajana ja hän kertoi kans joskus tässä, että kaikki pääkaupunkiseudulta tulevat potilaat on potentiaalisia sairaalabakteerin kantajia ja hoidetaan eristyksissä, kunnes toisin todistetaan! Syytä en kyllä muista, olikohan sellaista! Mutta siis todellakin siellä moinen käytäntö on..Omituista kyllä.
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Täällä moni kamppailee samojen vaivojen kanssa kuin itsekin: Unettomuutta, pätkittäisiä unia, hikoilua, kipuja, supistuksia ja kolotuksia....
Tsemppiä vaan kaikille!

Mulla oli tänään vika neuvolalääkäri. Kohdunkaula lyhentynyt, nyt oli 1-1,5cm. Ja pehmeä. Onneksi ei kuitenkaan ole kohdunsuu auennut. Vauvan jo tunsi hyvin joten alhaalla jo on..
Uintikiellon antoi, mutta nyt onneksi ei helteitä ole, mutta jos tämä laskettuun aikaan menee niin voi tulla tukalat oltavat.. Lääkäri kyllä meinasi että ei ole laskettuun saakka tämä vauva masussa.

Mulle tentiin myös lähete synnytystapa-arvioon. Esikoinen kun syntyi kiireellisellä sektiolla ja kakkonen imukupilla, jolloin repesin TOSI pahasti, niin nyt katsotaan jälleen lantion mitat ja vauvan kokoa. Tilannetta kun ei auta mun raskausdiabetes... Onneksi sokerit ovat olleet todella hyviä koko ajan.
Hankinnoista:
Vaunut ostin käytettynä, kuten sitterinkin. Kaukalo onkin kakkosen jäljiltä vielä tallessa tosin pitää pestä kankaat... Harsoja, pulloja, tutteja, rasva ja öljy jo odottaa kaapissa. Vaatteita olen ostellut pikkuhiljaa kirppareilta. Uusia en juurikaan.
Pinnasänky on jo kasattuna ja verhokatos paikallaan. Vaatteet pitäs vielä laittaa kaappiin koko järjestykseen. Pitää vaan alkaa ilmeisesti totutella ajatukseen että vauva syntyy aikasemmin. Tähän asti mulla on ollut vaan tunne ettei vielä ole mihinkään kiire...

Jaksuja mammat!

viivi ja vagner sekä pikkuinen 35+5
 
Limatulppaako? Eilisestä asti ollut siis semmonen olo, että jotaki tuolta alhaalta kohta tulee.. sama jatkunu tämän päivän. Hetki sitten kävin vessassa, ja käynnin jälkeen niistin nenän.. samaan aikaan tunsin, kuinka jotakin plumpsahtaa pihalle.. pikkareihin ei tullut mitään, mutta pyyhkiessä paperiin jäi paksua liisterimäistä väritöntä limaa. Ei katkennu, veny vain.. joukossa oli myös valkovuotoa, verta ei ollut. Olikohan se nyt sit se tulppa? Sitä oli paljon.. Sen jälkeen meniki maha sekasin.. :ashamed: pientä alavatsa särktyä taas havaittavissa..
 
hui soto, kuulostaa lupaavalta!!

Mulla on ihan järjettömän ärsyttävä raskausvaiva: mun korvat puutuu kun nukun. Aina sen puolen korva on ihan tunnoton millä nukun..

Mulla on kans vauvalle ehdot että ei ennen perjantaita ku mun äitil alkaa sillon loma et pääsee poikaa kattoo ku me lähetää vauvaa hakee, ja sit kaikkein mieluiten vasta kun miehel alkaa loma eli puolentoista viikon päästä. Toivottavasti vauva on samaa mieltä.
 
Mullakin puutuu käsi joka yö! tehny tätä nyt varmaan jo pari kk :eek:

Ja nyt lauantain jälkeen on tullu ihan hirveä väsymys. Tai siis ihan yhtäkkiä iskee kauhea väsy ja tuntuu, että nukahan siihen paikkaan. Lauantai-iltana nukahdinki istualleen :D vaikka nukun 10-12 tunnin yöunia niin silti nyt alkanu tuntuu, että päikkäritki pitää ottaa. Jotku tosin sanonu, että enteilis synnytystä :eek:

SoTo Hyvältä kuullostaa! ;) Mua kyllä vähän jännittää jo kuka täältä seuraavaksi synnyttää, veikkaan että viikon sisällä saadaan tietää ;)

Huomenna taas neuvolaan ja ylihuomenna ultra! Sitä ultraa kyllä ootan. Saa vähän tietää minkäkokonen on tulossa ja missä vaiheessa paikat on ja jos tuo sukupuolikin varmistuis :)
 
ja jälleen kännykällä rustailen ja tällä kertaa reissun päältä. Ollaan siskon luona Mikkelissä kyäilemässä. Nyt on kaksi päivää ja yötä supistellut enempi ja vähempi taajaan, ja melkoisen tuntuviakin... Ei kyl nyt sopis tälle reissulle syntyä kun ei oo kaukaloakaan :)

Synnytyssuunnitelmasta : itse olen aina tehnyt A4 paperille synnytyssuunnitelman minkä vien mukanani laitokselle ja erittäin hyvin ovat vastaanottaneet ja toteuttaneet. Mulla toiveet on koskenut kivunlievitystä (lähtien lääkkeettömästä ja tarvittaessa miedoimpien kautta järeämpiin), ponnistusvaiheen asentotoivetta sekä mikäli vauvalla lisämaidon tarvetta niin maito hörpyttämällä eikä pullosta ja ei tuttia. Tällaisia toiveita minulla (toki hieman yksityiskohtaisemmin suunnitelmassani kirjattu;) )

Johan taas piisaa tällä kännyllä näpertäminen... Ja ei kun jännittämään koska seuraava heinäkuinen syntyy maailmaan!!!

MimSe 36+1
 
Siis voi elämä mikä yö takana,kahdestakin syystä sain nukuttua vasta neljän aikaan...
Ensinnäkin mun selkä. Illalla iltasiivoa tehdessäni,mun selkälihas venähti ja on niin pirun kipee ettei nyt meinaa päästä edes kävelemään.
Toisekseen,mä jännitin tuleeko vedet :O
Koko hiton yön vauva paino kalvoihin niin että luulin niiden poksuvan rikki milloin hyvänsä !!
Ja oikeestaan jo toivoin että poksuis,olisin saanu edes sairaalassa kipulääkettä tuohon selkään :D
Aamulla joskus kuuden seittemä aikaan kun menin taas jälleen kerran lirpis,niin ennekuin ehdin lirutella,kuulin kuinka pyttyyn lirutteli jo jotain,mutta se ei kyllä ollu pissaa....Vasta sen jälkeen tuli lirpis.. :O

Tää päivä ja pari muutakin tulee oleen todella hidastempoista. Mahtaa olla mielenkiintosta kun toi neiti tekee vaippaan täytettä ja pitäs alkaa peseen sitä..

Mutta siitäkin huolimatta,se olis tänään POKS POKS 37+0 :heart:

Nenna ja
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tulin vaan heiluttelemaan :) Kohta lähtö äidin kanssa Helsinkiin, tiedossa shoppailua, ravintolaa ja leffaa.. Täytyy lepuutella jalkoja välillä =)

Kävin kurkkimassa syntyneiden puolelle, ajatelkaa - kohta meillä on siellä oma pino! :heart:

Mukavaa päivää kaikille ja jaksamista tuskaisille!
 
Apua, tänään on viimeinen työpäivä. Mitenhän sitä osaakaan vaan olla??? Viimeinen kuukausi on tullut tehtyä töitä niin paljon, ettei ole ehtinyt paljoa vauvavalmisteluja/-ajatuksia olemaan. Ja viimeiset 6 vuotta olen ollut mukana työelämässä vaativissa asiantuntijatehtävissä, joten irrottautuminen ja luopuminen on vaikeaa. Varsinkin kun sosiaalinen elämä täällä Turussa, jossa olemme tuon 6v asuneet, rajoittuu aika pitkälle työkavereihin. :(

Huomenna onneksi neuvolaan, koska verenpaine on koko ajan raskausmyrkytysrajalla (+turvotus, +proteiini virtsassa). Huomenna mua ei enää voi laittaa sairaslomalle! ;)

Ihanaa kun te jotkut olette jo ihan lähtökuopissa synnärille. Täytyy itsekin alkaa pesemään pyykkiä, miettimään sairaalakassin sisältö ja synnytystoiveita.

Anna+Urmas 34+5
 
Nenna77: Eikö sun kannattaisi käydä tarkistuttamassa tilanne tuon liruttelun kannalta? Muistelen vaan kun odotin esikoista niin mulla myös lirutteli ja soitin synnärille ja käskivät tulla näytille. Tekivät jonkin testin ja siinä näkyi että lapsivettä multa oli lirunut. Jouduin osastolle, koska kun vesiä alkaa menemään niin ainakin mulle kerrottiin että tulehdusvaara nousee. Ja kun tietty aika lirutellut niin sitten olisivat käynnistäneet. Mulla kyllä synnytys käynnistyi ihan itsekseen sitten illalla kun aamulla lirahti ekan kerran.
Kannattaisko edes soittaa ja tarkistaa tilanne?

Täällä huono yö takana. Koko eilisen illan supisteli säännöllisesti ja vasta reilusti yli puolen yön sain unta. Ja kakkonen tuli viereen nukkumaan 4.30 jolloin en sitten enää saanutkaan nukuttua... |O
Tänään piti mennä korkeasaareen, mutta sataa, niin piti siirtää perjantaille. Harmittaa kun miehelläkin on nyt loma ja niin tekis mieli tehdä kaikkea ja mennä kaikkialle, mutta mä en vaan kertakaikkiaan pysty kauaa käveleen kun tuntuu että vauva syntyy just! Nyt sitten kökötetään kotona... Jotain pientä tietty puuhaillaan mutta pidemmät reissut saa unohtaa. :(
Mökillekään ei pääse kun sinne on 500km matka.
Harmittaa vaan niin perusteellisesti!! :kieh::kieh:
 
terveisiä ultrasta!
pääsin siis synnytystapa-arviointiin kun esikoisen synnytyksessä tarvittiin imukuppia kun sydänäänet laski sen verran(napanuora kainalossa/käden ympärillä)mutta nyt siis vauvalla kaikki hyvin tosin nyt ois menossa 37+2 ja vauva vastas ultrassa 38+1 viikkoja ja painoarvio tällä hetkellä oli jo 3300g..outoa ajatella että masussa on nyt jo isompi vaavi kuin mitä esikoinen oli syntyessään..esikoinen painoi siis 3050g ja syntyi 9 päivää LA:n jälkeen..nyt kyllä toivon että tää masuasukki sais tulla heti juhannuksen jälkeen pihalle kun isännällä alkaa loma :)ja mun äitiki on juhannuksesta alkaen lomalla et saa esikoisen sinne hoitoon..:)
saatiin uus ultra aikaki juhannuksen jälkeiseks maanantaiks jolloin tarkastetaan vauvan kasvu..:)
nyt on kyllä alamaha ihan hemmetin kipee kun lääkäri oli vähän kovakouranen alatutkimuksessa..kouhdun kaulaa jäljellä 2cm(pehmeä) sisäsuu kiinni mutta ulkosuu reilulle sormelle auki..esikoisen aikaan tässä vaiheessa raskautta oli kiinteä ja kokonaan kiinni joten jospa tästä sais jotain toieita ettei menis ainakaan niin paljon yli LA:n kun esikoinen :)
täällä on myös sama kuin Merlinalla eli joku ihan ihme totaali väsyminen on iskeny.pari päivää on väsyttäny ihan jumalattomasti ja eilenkin nukahdin sohvalle kun katottiin esikoisen kaa muumeja ja mä kun en yleensä osaa nukkua missään muualla kun sängyssä.. : / mutta jospa toi sadekeli osakseen selittäis väsymystä..

nyt vaan omaanapaa mutta jännään kyllä myös että kuka lähtee seuraavana synnyttämään :heart:

sadepäivän jatkoja kaikille =)
 
Huomenta!

Yhdyn väsymykseen!!!

Meinasin nukahtaa eilen sohvalle n. 22-23 siitä sänkyyn kömpisin ja nukuin aina 7.30 asti. Taisin käydä kerran vessassa siinä 3.30 paikkeilla.
Aamukahvin join, lähetin lapset tarhaan ja ajattelin oikaista sohvalle ja hups keikkaa 8.00-11.30 niin sikeässä unessa etten puhelinta ollut kuullu vaikka melkein korvassa kiinni ja pari puhelua tullut :O

Nyt olen ollut 1,5h hereil ja taas lurpsii silmät ja leukaluut ammollaan haukottelen.... älytöntä.

Taitaa tulla vaikeat vauvat kun kroppa vaatii väkisin lepoa koko raskauden... ;)

Onneksi on ollut ihanan viileitä päiviä ni ei ole tuskaista olla.

Supistuksia ei ole myöskään tullut eilisen jälkeen.

Ja nennalle käy tarkistuttamassa! turha käynti on aina parempi kuin ei käyntiä ollenkaan :)

Ai niin mua hiukan ihmetyttää kun eikö yksöis odotuksissa neuvolakäynnit tiheenny ja muutenki se seuranta ja kaikesta täytyy heti soittaa jos epäilyttää jokin.

Ja monikkoraskauksissa ainakin tutut on käyny viikon välein ultrassa tai neuvolassa. Mulle annettiin ajat 2 ja kolmen viikon päähän ja niihinkään mua ei odoteta :D

Kyl mä haluaisin olla juhannuksena kotona. ja mieluiten vauveleiden kanssa.

Niisku-rouva + pirpanat 34+4
 
supistelee! tai sitä tää kait on, on mulla ollu paljonkin kivuttomia masun kovettumisia mutta nyt on jo kyl kipuakin mukana, mahaa ja selkää kivistää aijai. pitää lepäillä, sais vauva ainakin pari viikkoa viel matkata mahan suojissa :)
tuntuu vaan aika samalta kun reilu vuos sitten kun esikko lähti syntyyn!

ei puhettakaan et vois lähtee ulkoileen tai tehä yhtään mitään.............

oli hankala edes vaippaa tuolta 1 veeltä vaihtaa kun tosiaan niin supistellu pitkin päivää :/

hikoilu joo! yöllä monesti naama hiessä ja paita liiskaantuneena ihoon kii :LOL:

synnytys suunnitelma ei sen kummempia suunnitelmia kun puudutuksia kiitos :wave: esikosta sinnittelin pitkään ilman ja loppuun sain spinaalin, huh että autto ja ponnistaa sain kivuttomana, passaa mulle :)

ihanaa kesä tuli takasin muutaman tosi viileän päivän jälkeen :)

vauvan hikka täälläkin usein.
 
Neuvolaterkut:
Rv 33+6
paino -400/vko, -5kg/3vko...: / yhteensä +6,6kg
turvotus -
Paineet 111/75
pissa puhdas
hb 124, ilman rautaa edelleen
sf 31, laskenut edellisestä, nyt ollaan enää hiukan keskikäyrän yläpuolella...jes!
vauva RT sykkeet 150

Sukupuolesta: Mehän kysyttiin rakenneultrassa sukupuolta ja pojaks sanottiin. Nyt viime viikolla ultrassa ei osannut sanoa mitään, kun näkyi niin huonosti ja tänään terkkari tuumas, että hän epäilee kyllä vahvasti tyttöä...:O En kyllä usko hetkeäkään, poika se on!

Kolmatta päivää on nyt alamaha tosi kipee. Kivikova on koko ajan, eikä mitään supisteluja vaan se on niinku koko ajan kipee...Onko muilla tämmösiä kokemuksia...?

Ihme ettei vieläkään ole toista heinäkuista syntynyt, hyvin me on kasassa pysytty...:D

Minttu-82 ja Ilmari 33+6 :heart:
 
Neuvolakuulumisia:

paino: +1200g/5pvä (mikä turvotus?)
turvotus:++
paineet: 113/81
hB: 129 (5 päivää sitten oli 104 :O)
sf:33
mahanympärys105
RT
sykkeet: 150 (vaihteli siinä alta 140-yli 150)
liikkeet:++

Kiinnittttynyt tosiaan on, niinku oli jo viimeviikolla. Vähän siinä mietti, että nähdäänkös enää ens viikolla vai joko oon synnyttäny.. Huomennahan tuota näkee millä mallilla paikat on..

Viimeyönä tuli kipeitä supistuksia jokunen ja tänään koko päivän supistellu, välillä kipeästi.

Synnytyssuunnilemassa ei muuta kun kivunlievitystä!! En ala turhia kärvistelemään kivuissa, kerta niihin on helpotustakin olemassa.

Merlina ja muru 36+6
 
Oi voi..

Oliskohan mulla jo kohta pian lähtö lähellä :D
Eilen ja tänään tullu kipeitä ja kivuttomia supistuksia aikas tiuhaan taas, ja aamulla lorahti todella vetistä valkovuotoa housuihin aikas määrä. Oli pakko tutkailla pitkään onko lapsivettä vai ei, mut ei tuo kyllä sitä ole..
Lantiota särkee, ja kohdunsuuta vihloo. Tänään oli neuvola, ja terkkari sanoi, että kuulostaa siltä, että enteilis synnytyksen alkua :) Voi kun alkaisikin! :D
Alaselkäkin on vähän vihoitellut, ja isommalla hädällä oon eilisen aamun jälkeen juossut jo jonku 8 kertaa :LOL: Välillä vatta löysällä, ja välillä ei, mutta tavaraa tulee koko ajan ulos :LOL:

saapas nähdä tapahtuisko jo pian jotain :)

Emilien ja prinsessa 38+1 :heart:
 
JännääJänäää!!.kohta saadaan Heinävauvoja:heart:

Mitenköhän seinisipe?.Varmaan siellä vauva jo syntynyt?.pikkaraisellakin varmaan kohta vauva sylissä,eikö se ollut ennen juhannusta "eräpäivä":D.Toivottavasti kaikki ok siellä kannakkeiden kanssa!

Kävikö nenna tarkistuttamassa mitä se vuotaa?:D.

Nythän tätä palstaa taytyy kytätä kokoajan,kun alkaa olla niin monella isot viikot:D.

Täällä ollut koko päivän tosi huono olo..Maha tosi kipeä,oisko voinut jotenkin "revähtää" lihakset kun maanantaina siivosin niin paljon:confused:

Ja kun nuorinta nostin pylly pesulle niin se tökkäsi jalallaan pahasti mahaan.

Väsyttää täälläkin ihan hulluna.pitkin päivää meinaa nukahdella istualtaan.

Eipä ole muuta tekemistä niin voisin lähteä synnyttämään:D:

Ja niinkuin joku sanoi niin vaikka "käynnistys konstit" ei pakolla auta niin meneepä aika rattosammin:LOL:.Tulee ainakin seksiä harrastettua,koti pysyy siistinä ym:D

Mutta nyt sohvalle! Tsemppiä jos lähtö tulee!(pakko tulla tarkistamaan vielä illalla;))

MM itu 36+4
 
Iltoja.

Nyt supistelee taas ihan kivasti :)

Muilla kylläkin paljon paremmankuuloisesti kuin täällä.

Ei satu eikä säännöllisiä... nyt muutaman tunnin aikana tullut parhaimmillaan 5 min välein ja sit rauhottuu 30-40 min väleihin... :) EN usko et ainakaan pariin päivään vielä tapahdu mitään.

Viikkoja mulla on vähän, mutta kuten lääkärikin totesi ei näiden vauvojen kokojen takia päästä edes rv 37 joka on 2viikon päästä.

toivotaan et lääkäri ties mitä puhui...

Keskolasta ei myöskään puhuttu sanallakaan?!?!? Sanottiin vaan et lastenhoitajia ramppaa enemmän neuvomassa ja seuraamassa vauvoja?!?!?

Illan jatkoja!

Niisku-rouva + pirpanat 34+4 :)
 
Kylläpäs on paljon lupaavan kuuloisia oireilijoita! Ihan pian syntyy varmaan seuraava vaavi meidän pinoon, ihanaa! :wave:

Itsekkin olen havahtunut loppujärjestelyihin joita olin lykännyt, et kyllä sitä ehtii -ajatuksella. Pesin esikoisen turvakaukalon kankaat koneessa ja tuli kyllä kuin uusi! Nyt pakkailen pienen kassin kaukaloon, jossa on sit vauvan vaatteet. Sitä kun laittelin niin huomasin, ettei mulla niin paljon pieniä ollutkaan ja tänään kävin ostoksilla. Ostin muutaman 50cm vaatteen, raapimistumput, pari pientä myssyä jne. Nyt ne on pesty niin pääsen kuivuttua pakkaamaan nekin.
Oma sairaalakassi on täysin pakkaamatta. Jos edes listan tekis niin ois sit mahdollisessa kiireessä helpompi etsiä. Mut jotenkin ajattelen, et vielä on liian aikaista...

Huomenna on neuvolalääkäri, sitä jo odottelen! Eilen olin synnytyssuunnitelussa Haikaranpesässä ja siellä kirjattiin just paperille toiveita jne. Viimeksi ei mennyt yhtään niinkuin "suunniteltiin" kun jouduin sektioon niin nyt pelkään et käy ihan samoin. Mut nyt on toiveet taas paperilla, ainakin mapin täytteeksi...

Täällä närästää kovin ja on kyllä tukala olo. Harjoitussupistuksia on paljon ja nekin vie energiaa kun on vähän väliä maha kivikovana. Painokin on poksunut todella uusille kymmenluvuille (20kg) niin on kyllä raskas olo. Viikkoja kun ois vielä jäljellä! Puuh!

Cappuccino ja papunen (huomenna) 35+0 :)
 

Yhteistyössä