***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Kyllä kohta luulisi vauvoja syntyvän kun niin monella on jo selviä merkkejä. Ja hyvillä viikoillahan tässä aletaan olla =)

Itse kävin eilen siellä punktiossa ja alustavasti puhuttiin että tänään oltais jo leikattu mutta vauvan keuhkot oli sitten vielä epäkypsät :(
Menen keskiviikkona uudestaan punktioon ja jos sillon keuhkot on jo valmiit niin sitten torstaina leikataan!
Olin eilen todella pettynyt jonkin aikaa kun sitten soittivatkin ja siirsivät leikkausta mutta missään nimessä en tietenkään halua pientä vauvaa riskeerata ja ihan hyvillä mielin odotan ensi viikkoon. Kipeä tosin olen, ja kovasti olenkin mutta pakko yrittää jaksaa vielä muutama päivä.
Painoarvio oli eilen 2,8kg joten on siinä ja tässä että painaisiko pikkuinen 3kg syntyessään, mutta sillä ei kuulemma ole sitten oikeastaan mitään väliä sitten jos keuhkot tosiaan on kypsät =)
Jänniä hetkiä siis täälläkin! Maanantaina tai tiistaina täytyy vielä 'kipaista' :D hennesille ostamaan muutama 44cm tai ainakin 50cm vaate, on todella paljon mukavampi pukea vauva oikean kokoisiin vaatteisiin :)
Juhannus ollaankin sitten sairaalassa, mutta isompien lasten hoidon kannalta hyvä vaihtoehto, saa mies sitten niitä hoidella eikä tarvitse soitella kaikkia kummin kaimoja läpi että kuka hoitaisi ja ketä :D

Tsemppiä kaikille kovasti, ei ole enää hirmuinen 'matka' jäljellä :heart:

Pikkarainen&Sisu 36+2
 
Niisku-rouvalle tsemppiä ja toivottavasti pian pääset synnyttämään!

Pikkaraisellakin jännät paikat ja kohta nyytti sylissä. Mun on pitänyt monesti kommentoida touota teidän työnimeä, kun meillä aikanaan esikoinen oli työnimeltään Sisu. Keskenmenon jälkeen annettiin nimi, joka olisi hyvä enne. Se sit jäi ihan pysyväksi, kun osoittautui heti nimensä veroiseksi, kun syntyi rv 36+0, mutta oli sisukas ja reipas ja on sitä ollut jatkossakin, vaikka on joutunutkin useamman toimepiteen läpikäymään synnynnäisen silmäsairauden takia. Ja nyt uhman hiipiessä kuvaan sisua todella löytyy. :D

Täällä jo eilen toiveet heräsi, kun supisteli illalla kipeästi, mutta täällä sitä edelleen ollaan. Ne sit loppu illan/yön aikana. Ja nyt on palattu taas tähän napakoita, mutta ei kipeitä supistuksia tilaan.

Barbapörrö ja Urkki 37+6 (huomenna poksuu jo 38!!!)
 
Heipparallaa...

Sin menivät mist tulivatki ;)

Käytiin miekkosen kans kaupassa ja bauhaussissa ja kahvilla :) Miehellä viiminen lomapäivä.

Viikonlopunaikana jos mitään ei tapahdu ni sit täytyy vaan mennä viikko viiikolta haarat kiinni eteenpäin. Mies palaa töihin n. 30km päähän kodista ja lapsilla alkaa kesäloma et sit ollaan kusisukassa jos mä olen lasten kanssa kotona ja mies töissä ja nää rupee puskemaan maailmaan. Ku nyt en edes enää osaa sanoa koska täytyy lähteä. Hemmetin aamu kun oli niin lupaava jo :/
Niin pelkohan täs persiis on se et synnytän kotiin :D Onneks miehellä viikonloput vapaat. Lastenhoito kyl on hiukan hankalaa järjestää ku alkaa festarit ja juhahannus ja kaikki!!!

Noh... nyt mä sit alan kunnostamaan keittiöryhmää.

huomenna JO rv 35+0!!!
 
Viimeksi muokattu:
Neamma, ihania uutisia! :)

Kukkikselle
onnittelut tulevasta kotiutumisesta, täälläkin on ahkerasti blogia seurailtu!

Monella on jo jännät paikat, täällä supistelee ajoittain, ihan napakastikkin, mutta eiköhän täällä
vielä hyvä hetki pysytä kasassa. Sellainen tunne ois. Toivottavasti ei kuitenkaan hirmuisesti yliajalle!

Eipä tällä kertaa muuta

Hjannah&Nappula 35+3:heart:
 
Ihan outoa kun kaikilla rupee oleen niin paljon oireita...Minä kun en vieläkään usko, että meille on tulossa vauva...:LOL: Oma olo on ollut tänään ekaa kertaa tuskanen ja tukala, mutta johtunee varmaan taas liiallisesta touhuamisesta ja ehkä eilisistä petipuuhista... En usko ollenkaan, että tämä kaveri ainakaan kuukauteen on tulossa pois...

Niin ja sokerit sen kun heittelee...Eiliset uudet perunat veti sokereissa pohjalukemat...Eli varmaan nekin saa nyt sitten jättää pois...Syön varmaan kohta pelkää näkkäriä...

Äsken ostin kaikki pikkusälät vauvalle, joten nyt on kaikki hankinnat tehty! Tuttipulloja tai tutteja en ostanut, koska niitä ei ole ennenkään tarvittu. Jos sitten tarvitaan saahan niitä sitten kaupasta!

Minttu-82 ja Ilmari 34+1 :heart:
 
omaa napaa:
Eilen alkoi ä-loma ja sen kunniaks pääsin neuvolasta suoraan sairaalaan! Proteiinit +2, verenpaine >140/90 (en muista koska kadotin neuvolakortin), turvotukset niin pahat ja painonoussut taas useita kiloja (touko-kesäkuussa +10kg).
Koska veriarvot ok + sain turvotusta + paineita laskemaan (+ osastolla ruuhkaa), kotiutettiin tänään iltapäivällä. Hoidoksi lepoa ja juomista. Seuraan proteiineja ja paineita. Jos paineet >150/100 tai tulee oireita (ylävatsakipu, pääkipu, näköhäiriöitä tai yleisesti huono olo) --> sairaalaan takas. Seuraava lääkäri juhannuksen jälkeen maanantaina.
Ultrassa RT, pää ei vielä kiinnittynyt. Sisätutkimuksessa kaikki ok (en ymmärtänyt slangista mitään, enkä saanut paperia), sormenpäälle auki, 2cm pehmeä??? Kokoavio (34+6) 2600g. Jokaisessa sydänkäyrässä vauva vilkas ja sykkeet hyvät, välillä 115-165, ilmeisesti laaja vaihtelu on hyvä juttu.
 
Anna sit veti viimeisen päälle stressit tuohon loman alkuun. Huh, huh. Onneks kuitenkin tilanne vielä niin hyvä et päästivät kotiin. Mulla ainakin turvotus oli töissä ollessa aika järkkyä, mut nyt lomalle jäätyäni on turvotus melkein kadonnut. Nyt vaan rentoudut. =)

karvakeskutelun innoittamana ja omiin karvoihin kyllästyneenä minäkin laitoin höylän heilumaan ja ah, kyllä on niin kiva fiilis kun ei ne karvat sojota joka paikasta. Synnytyksen jälkeen menen takuulla sokerointiin, sheivaamisesta tulee niin kurjat seuraavat viikot kun karvat kasvaa ja ne pistelee.

Tänään on ollut kovin outo päivä ku ei ole ollut kuin muutama napakka supistus. Mut hyvä niin mä en jaksa sitä jatkuvaa harjoittelua.

Mä olin jo varma et Niisku lähtee tositoimiin, mut ei sitten. Toivotaan et vauvat syntyy nyt oikeaan aikaan ja kaikki järjestyy.

Täällä vaava melskaa ihan törkeesti masussa ja vihloo ihan kamalasti kohdunsuuta, pakko siirtyä sohvalle makoilemaan.

Bree 38+3
 
Minäkin sitten tohon karva-asiaan kommentoin :D
Tänään suihkussa mietin että josko minäkin sitten lievästi vapaalla kädellä hiukan,tai edes saksilla isompia,niin ei,ei vaan tuu mitään.
Mun on vaan myönnettävä että minä menen synnyttämään viidakon kanssa :(
Ku ei ole sitä miestäkään auttamassa :D

Mistä sitten päästäänkin taas siihen mies asiaan.
Jo senkin takia toivon vauvan syntyvän että saan mielestäni vauvan isän pois pois kokonaan!!
Miten se on voinutkin saada mun sydämen niin rikki ja omakseen,että koko tän 9kk olen uskollisesti rakastanut jotain mitä ei oikeesti ole edes olemassa,ja jolle minä itse en ole ollut olemassa kuin tarvittaessa :(

Täällä tänään supistelee :)
Itseasiassa,alkoi varmaan tuossa puolisen tuntia sitten.
Ei mitään tuskastuttavaa,mutta aina supistuksen lopussa,pieni polte siirtyy selkäpuolelle.
Näin kun nyt jatkuisi niin supistukset kyllä voimistuisivat aamu kohden. Toivossa on hyvä elää sano lapamatokin.. (ja taas supistaa....)

Niinpä taidan nyt mennä tuonne soffalle kölliin ja töllöä katsoon josko nämä kauan odotetut tuntemukset jatkuisivat :heart:

Nenna ja Iiduska 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippati hei!

Olen vain seuraillut keskustelua jonkin tovin. Nyt päätin reipastua kirjoittamaan =)

Eli toista lasta oottelen, rv 35 juuri tänään täynnä, tyksiin synnyttämään ja sukupuolesta ei tietoa.

Koko raskaus on ollut raskasta =) viikolla 7 olin tiputuksessa ja siitä se alkoi, töissä olin vain jokusen viikon raskauden aikana, nyt jo kolmisen kuukautta kotona ja varhennettu äitiysloma aloitettu. Vihaan sitä kun kaikkeen vaivaan sanotaan, että lepo on parasta lääkettä! Olen vain levännyt marraskuusta asti :LOL: Nyt "pelkään" jotta joudun sektioon ja joudun ottamaan vielä rauhallisesti muutaman viikon pidempään. (Esikoisen synnytyksen jälkeen olin heti jaloillani ja toimintakykyinen, ainakin fyysisesti.)

Viikkoja oli hiukan päälle 20 kun todettiin jotta sappi- ja maksa-arvot ovat koholla. Sen jälkeen olen käynyt ahkerasti verikokeissa, äitiyspolilla ja neuvolassa. Juuri ti olin polilla ja kaikki hyvin. Sain kuulla jotta vauva on arviolta keskiarviota hiukan pienempi, se tuntui helpotukselta ja uskalsin alkaa haaveilemaan yhtä helposta synnytyksestä kuin aiemmin! Sain myös lääkettä närästykseen ja nyt voin ehkä alkaa tekemään jotain tuolle pesänrakennusvietille kun ei kaikesta liikkeestä tarvitse oksentaa!

Itse elelen onneni kukkuloilla ja lähipiirin elämäntilanteet aivan toisia. Ei ole oikein ketään kenen kanssa pohtia raskauden vaivoja ja hehkutella hankintoja innoissaan. Siksi tämä foorumi on ollut paikka jonne käpertyä olemaan vain raskaana muiden samassa tilanteessa olevien kanssa! Jotta kiitos, että olette jaksaneet kirjoitella tänne omista jutuistanne!

Hyvää jaksamista kaikille! Jänniä aikoja elellään =)
 
Pientä lisäystä kun ekaa sivua selailin..

Laskettuaika 23.7 ja mulla ikää 31 v. Nyt ehkä tuli kaikki tiedot =)

Tuo raskaushepatoosi saattaa aiheuttaa sen jotta synnytys käynnistetään viikolla 38 mutta aika näyttää. Jännältä tuntuu jotta kolmisen viikon päästä voi olla jo vauva maailmassa ja kaikesta huolimatta tästä mahasta on luovuttava =)
 
Meinaako Niisku-rouva jotta pääset laskettuun aikaan asti?

Raskaus ei oikein sovi mun elimistölle kuten neuvolatäti sanoi. Välillä mietin jotta oisi mukava saaha kaksi kerrallaan mutta mitäköhän kroppa siihen tuumaisi.. Kaikesta huolimatta tämä on mukavaa aikaa ja raskaus kahen vuoden yrityksen jälkeen piristää kummasti!
 
EN uskonut pääseväni edes näin pitkälle :D Mutta nyt kun sais tulla ni ei tapahdu mitään, tai kiduttavia suppareita tulee joiden aikana olen toivoa täynnä et pääsiskö sitä nyt lähtemään mut sit ne vaimenee :/

Kyllä tää jää viimiseks kerraks. Vaikka ikä on nuori 23v niin kroppa ei tälläistä rääkkiä jaksa. Ja mun ei edes kauheen helposti ilman hormonaalista hoitoa pitäis saada lapsia :O mutta silti löytyy 3vuotias ja 2 vuotias ja kun meinattiin et kolmonen sais tulla tähän samaan syssyyn ja sit ei enää ni siel olikin kaks ;) Ikinä en ole unelmoinut kaksosista, ei ole ollut mitään sillasta ajatustakaan. Yks kerrallaankin on jo saavutus :D

Toivottavasti ny pääsis täst lähiaikoina lähtemään kun alkaa voimat olla ihan lopussa. Vauvat painaa hermoja ja suonia aika pahasti...

Kai tää tästä!

Niisku-rouva + pirpanat 35+0!
 
Oijoi, kun täällä on monella lupaavat oireet! Pakko käydä parikin kertaa päivässä kattomassa teidän kuulumiset! Jännää! =)

Mulla oli viime to se synnytystapa-arvio ja ultra... Nyt sitten saatiin todella varmistus että poikaa odotellaan. Tähän asti kun on ollut hieman epävarmaa kun vauva oli pitkään perätilassa. Nyt siis kääntynyt ja laskeutunut. Kohdunkaulaa 2cm jäljellä ja sormelle auki. Aivan pehmeä jo on...
Supistukset siis tehneet tehtävänsä.
Ultrassa myös saatiin vauvan koko arvio, joka kieltämättä hämmästytti: 3375g !! Eli jos loppuun saakka mennään niin voi olla jopa 4,5kg! :O
No, sain uuden ajan kahden viikon päähän jolloin katotaan paino ja lääkäri kyl sanoi että ota vaan kassi mukaan, jos vaikka sisälle jo otetaan käynnistykseen... Mulla kun tuo lantio on kuvattu ja kaksi vaikeaa synnytystä takana... Yli nelikiloista tuskin pystyn punnertamaan...
Nyt mulle sitten tulikin kiire laittaa kaikki valmiiksi, jos ajattelee että kahden viikon päästä meillä on jo vauva. Vaatteet pitää laittaa kaappiin ja turvakaukalon pehmuste pestä. Sairaalakassi pitää pakata ja kotiintulo vaatteet valkata.. HUI!

Eilen kävin työkavereiden kanssa syömässä ja kaupungilla pyörimässä ja viime yö menikin sitten supistusten kourissa. Ja järkyttävien suonenvetojen! Pohkeet on ihan kipeet nyt kun niin kovin veti.
Aamulla sitten supparit rauhoittui, tietenkin. Mutta kyllä mä oisin jo niin valmis synnyttämään tämän vauvan. Olo on jo niin raskas.

Jaksuja kaikille!

viivi ja vagner sekä pikkuinen 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä meidän pinossahan on paljon lupaavia oireita, JEI!

Mulla on edelleen kivuttomia harjoitussupistuksia päivittäin ja uutena tuttavuutena paineentunne peräpäässä. Kuluneen viikon aikana on myös vatsa ollut jotenkin "sekaisin". Pari kolme kertaa päivässä tulee sellainen supistus, jonka aikana on pakko mennä vessaan tyhjennykselle. Suomeksi sanoen aivan tolkuton vesiripuli.

Kaikki alkaa olla valmista ja sairaalakassistakin puuttuu enää vaan neuvolakortti, känny ja kamera. Sitten vaan odotetaan...

Päivä...
Viikko...
Kenties kolme viikkoa...
Tai kuukausi... :eek:

Sukkasillaan ja pikku sukka 36+5
 
Sukkasillaan: Mulla on kans nyt eilisen ja tämän päivän ollut mieletön paine alapäässä sekä etu-, että takapäässä...Maha kyllä on toiminut ihan normaalisti, mutta painontunne on melkoinen. Lisäksi oikein tuntee kun vauva tunkee itteensä alaspäin...

Koko päivä ollaan oltu esikoisen jalkapalloturnauksessa. On se niin mahtavaa kattottavaa kun lauma 6v poikia juoksee pallon perässä, ihania!!!

Ollaan tänään menossa miekkosen kanssa elokuviin ja syömään. Ei olla sitten oltu kahestaan missään ku viimeks viime elokuussa!!! Eikä varmaan nyt taas hetkeen mennäkään...heh...Mitenkähän voin olla pissaamatta niin kauan kun elokuva kestää...:LOL:

Kuopus 3v sanoi eilen illalla: Äiti mulla on ikävä. Kysyin: Ketä sulla on ikävä? Kuopus vastasi: Meidän vauvaa... :heart:

Minttu-82 ja Ilmari 34+2 :heart:
 
Kävin tuossa rauhallisella parin kilsan lenkillä ja sitte sen jälkeen himot heräs miehen kanssa.. Jumalauta on supistellu nyt kahden tunnin ajan.... Ja kipeitä jo osaksi.. Pitää nyt seurailla että pitääkö pian soittaa johonkin päin!!

Anu ja pikkuinen :heart: 36+0
 
Tintti Heh, meillä täsmää myös aika moni juttu: ikää täälläkin 31 v., toista odotellaan, TYKS:issä synnytellään ja 21.7 on laskettu, mutta omien ovis-testieni mukaan se on oikeasti 23.7. Katsotaan, josko sairaalassa törmäillään :) Kurjaa, että sulla on mennyt raskaus noin raskaissa merkeissä :( Toivottavasti loppuaika sujuisi helpommin!

Minttu Ihana kommentti kuopukselta <3 Mä olin myös liikuttunut, kun meidän kakspuolvee esikoinen näki eilen neuvolasta lähtiessämme kun jotkut sisarukset lähtivät sieltä tuplien kyydissä ja sanoi sitten: "Vauva voi sitten tulla rattaisiin mun viereen istumaan, mä voin sit vähän siirtyy" ja sitten hän hilasi peppunsa rattaiden toiseen reunaan :)

Niiskulle jaksamista ja muille myös suppareiden, väsymyksen ja muitten kremppojen kanssa!

Mun pesänrakennusvietti sai taas pontta sadepäivästä ja Bauhaus-keikasta; mies ja poika on parhaillaan maalaamassa yläkertaa eli makkaria ihan uusiin väreihin :O Mulla jatkuu siivous- ja raivaus-projekti, ehkä tästä joskus tulee valmista...

Pihlamaria & Hippula 35+2
 
Mullakin supistellu eilisestä illasta asti suht säännöllisesti, mutta kivuttomasti... Eilen oltiin miehen siskon kanssa paljussa varmaan lähemmäs tunti, ja sen jälkeen noita supistuksia tulikin ihan mukavasti ja oli napakoita, mutta ei kipeitä. Ja tänään siivoskelin vähän ja häätyy huomenna siivota loppu kämppä ku insipis loppu :D

Ja viimeyö oli kyllä niin tuskanen, alapäähän sattuu niin helv.... kun yrittää kääntyä toiselle kyljelle, lonkkaan sattuu jos ei tasaisin väliajoin käänny, vessassa ravaan tunnin välein (tosin juon vettä sen 3-4kuppia yössä....) ja nenä yhä edelleen ÖISIN tukossa -.- Noh onneks voi ottaa aina päikkärit.

tintille tervetuloa!:flower: Lisäilinki sut jo aamulla listaan.

Merlina ja muru 37+2
 
Onpas täällä niin jännittävät hetket!!! pakko käydä yhtenään kurkkimassa onko tullut tilanteisiin muutoksia. Lähtikö Nenna laitokselle??? Kun ei eilisen kirjoituksen jälkeen mitään merkintöjä.

Mies tuolla aikansa kuluksi eristelee autotallin ovia ja lapset heiluu mukana. Onpahan yksi homma isyys-ja kesälomilta pois :). Minä sadekuurojen välissä leikkasin nurmikon ja oli taas kerran aika hikevätä hommaa. Pikkumies ollut tosi hiljainen tänään, täytyy tossa kohta alkaa oikein todenteolla seuraamaan sen liikkeitä, Aamusta oikeastaan liikkunut enimpi. Oonko nyt sitten vaan touhunnut kerrassaan niin plajon, etten ole kerinnyt huomioimaan liikkeitä??? Sauna on lämpiämässä ja sinne rentoutumaan :)

Ilmotelkaahan jos lähtöjä tulee :)

Muumi ja pikkumies 38+2 :heart:
 
Pikaisesti omaa napaa kun en oo mitenkään haka surffailemaan kännykällä... eilen oli aika äitipolille ja mietin jo to-pe yönä että mahtaako olla lapsivettä joka lorahtelee housuihin. Äitipolilla sitten testasivat ja niinhän siinä kävi, että lapsivettä se oli ja pääsin suoraa osastolle. Tänään yritetty käynnistää nappuloilla mutta ei mitään vaikutusta. Huomennakin kai sama homma eli voi meillä täällä vielä jokunen päivä mennä. Jospa maanantaina sais jo mömmöjä suoneen. Vettä siis tihkuu jostain pienestä reiästä...
Sarah ja Nisu 36+0
 

Yhteistyössä