Heinäkuun vauvat 2015

Jos tässä nopeasti jotain kirjoitan tänne kun mies tuossa syöttää vauvaa. Meillä arki sujuu hienosti, ollaan totuttu tähän että ollaan nykyään lapsiperhe, me kolme.
Masuvaivaa ajoittain mutta helpompaa on jos vauva onnistuu röyhtäisemään ruokailun jälkeen mitä ei aina ikävä kyllä tapahdu :confused:
Normaalisti kakkaa ainakin kerran päivässä,tänään ei ole taas tullut kakkaa ollenkaan joten itkuisempi poika välillä.
Meillä on tapahtunut sellaista et tuo poikanen aloitti eilen niin ettei juurikaan nuku päivällä kuin ihan pikku pätkiä :eek: Yöllä sit kyllä nukkuu, yksi syöttö kun herää syömään ja sit takas nukkumaan ja aamuun asti kuorsataan. Nukkuu siis täysin meidän sängyssä, ei omassaan viihdy ja alkaa siellä mönkimään ja önisemään mut kumma kun nostetaan meidän väliin niin johan nukkuu :rolleyes:
Onkohan tää joku parikuisen vaihe vai meinasko jättää päikkärit pois? (y):eek:
Vauva löysi jokin aika sitten nyrkkinsä ja se meinaa mennä suuhun aika ajoin. Suht runsas kuolaaminen alkoi myös eilen.. ei kai se vielä hampaita teetä?
On alkanut myös syömään enemmän ja useammin. Ihanuus kasvaa :love:
Mulla olis huomenna jälkitarkastus ja ke olis neuvola vauvan kanssa jossa saa ekan rokotteen, rota virus jutskan suuhun..
Ihanaa hellettä kaikille, tää on aika tuskaisaa. Vauvakin lyhythihaisella bodylla kotosalla kun aiemmin olen pitkähihaista pitänyt hänellä mutta nyt suosiolla vaihdoin lyhythihaiseen näillä ilmoilla.. meillä on kamalan kuuma kotona..

StaRR ja poika 2kk
 
meillä menee lisämaitoa 90ml/pv, vaihdellen korviketta tai pumpattua (riippuen oonko ehtinyt pumppailla..).
ei varmaan tarvis, mä veikkaan että 3vkoa ja liki 5kg painaa, 4vrk iässä oli 4060g. ja huomenna siis neuvola.
tyyppi on alkanut nyt jotain rytmiä luomaan, nukkuua 00-05, syö 10min eli toisen rinnan, nukkuu 2-3h, syö 1-2 rintaa ja ysin maissa ei viihdy enää makkarissa eli herätään. mies on vielä 2 viikkoa kotona, mutta sitten pitääkin saada lapset ajoissa aamulla kouluun niin varmaan muuttuu taas unet.
meillä on kuuma! pelkässä vaipassa saa hengailla sisällä, ja eilen nukkui lopulta pelkässä vaipassa+ohuella peitteellä rattaissa 3h ulkona, kun tajusin viedä lopulta sinne.
mutta syöttöhommiin, vajaat 2h unet näyttää olevan ohi.
 
Moi, oisko EX mahdollista muokata toi ketjun nimen vuosiluku silleen, että se ois 2015? :geek:

Täällä ei helteet oo vaikuttanu vauvaan oikeestaan mitenkään, hyvä niin :) Pieniä reissujakin ollaan tässä tehty ja tuo on kyllä helppo reissukaveri (y)

Koululaisilla alkaa arki huomenna, mies onneks vielä tämän ja ens viikon mun ja pienten kanssa kotona. Nimiäiset nyt tulevana lauantaina, kivaa!

KeepGoing ja muru 5 viikkoa ja 2 päivää <3
 
Hankalaa kommentoida mitään noihin teidän tilanteisiin kun me tullaan niin jälkijunassa kaikessa...

Meillä tytsy piti parina yönä hereillä 00-05 ja toisena 00-03. Nyt ollaan kahtena päivänä annettu lisämaitoa, joko pelkkää korviketta tai 50/50 suhteella mutta rinta +50ml oli liikaa ja pullautti kaiken pihalle. Mutta joka tapauksessa eilen illalla annettu pelkkä korvike 50ml riitti pitämään typsyn tyytyväisenä jopa 5h! En vain osannut nukkua kun odotin koko ajan että pian hän alkaa huutamaan.:(

Tytöt lähti tänään äidilleen kun koulut alkaa joten ollaan huomisesta lähtien päivät tytön kanssa kahden. Voi kun sais luotua itselleen jonkin rytmityksen että tajuais levätä päivällä mutta kun ristiäiset, hääjuhla ja niiden kutsut painaa mieltä ja mies ei tunnu tajuavan että ihan oikeasti niihin pitäisi panostaa jo kovaa kyytiä, myös hänen! :mad:Päivä ja paikka on mutta ei pappia, ei kellonaikaa, saati lopullista vieraslistaakaan ja nyt vielä sain tietää että ihminen jolta olin tilaamassa kahvipöydän tarjottavat tulee vasta kyseisenä päivänä Lapin reissulta!:eek:

Pinna on välillä todella tiukassa ja tiuskin ja nytkin meinaa polla palaa kun tuntuu pahalta koska mies tuli töistä, vei tytöt äidilleen ja lähti treeneihin mistä kotiutuu vasta illalla. Hormoonit, hormoonit...

Astrea ja tyttö 9vrk
 
Astrea, täällä ollaan melkein yhtä jäljesssä, meidän vauvalla tulee tänään ikää 13 vrk. Tsemppiä kaikkkiin järjestelyihin ja toivottavasti lepääminen vauvan kanssa onnistuu!

Myös mulla oli viime viikolla tosi vaihtelevat fiilikset, välillä olin ihan huippuonnellinen ja välillä itketti. Viime viikolla oli kyllä kaikkea rasittavaa, mutta syytän tuosta tunnevuoristoradasta kyllä hormoneja. (n) Vauvalla puhkesi silmätulehdus 6 vrk iässä, jota on pitänyt hoitaa jo kahdella eri antibiootilla ja itsellä oli hirveä synnytyksen jälkeen ilmaantunut jalkaturvotus ja maidonnousun takia kamalan kipeät rinnat...Ja isoveljen kanssa oli ihan mahdottoman vaikeaa kun vauva sai meiltä huomiota ja hän ei enää ollutkaan perheen pienin. Kyllä isoveli vauvasta tykkää, mutta vauvan saama huomio tekee (ihan ymmärrettävästi) kateelliseksi. Tällä viikolla on sitten ollut jo paljon tasaisempaa... semmoista onnellista vauvan kanssa puuhailua. :love: Oon myös alkanut käydä ulkona kävelemässä pieniä lenkkejä iltaisin, joka ihan selkeästi piristää mieltä ja auttaa myös imetyksestä johtuviin hartiajumituksiin.

Vauva on ihana; syö hyvin ja tuntuu kasvavan silmissä. Täysimetyksellä on toistaiseksi pärjätty ihan hyvin. Viime viikon lääkärintarkastuksessa (8vrk iässä) oli enää 30g vajaata syntymäpainosta. Meillä oli perheen touhuja kuvaamassa valokuvaaja viikko sitten täällä kotona ja saatiin nyt ne kuvat...vauva on jo viikossa muuttunut ihan eri näköiseksi! :) Silmät on isommat, posket pulleroisemmat ja jalat vähemmän kippuraiset :love: Olisi siis tarkoitus printata muutama kanvaasitaulu noista kullanmurusista ja tilata semmoiset myös yllätykseksi isovanhemmille Suomeen.

Iltaisin pientä kiusaavat masuvaivat, mutta yöt hän useimmiten nukkuu hyvin ja pärjätään kahdella yösyötöllä. En oikein tiedä, että miksi masuvaivat ovat aina juuri illalla...?! Mietin, että syönköhän päivällä jotain, mikä ärsyttää vauvan masua.... Yhtenä päivänä söin kaalikeittoa ja sinä iltana pienellä oli kaikkein kipein masu :( Mietin, että pitäisiköhän kaalia tmv ruveta välttämään. Muistan kyllä että esikoisella oli ihan sama juttu pari ekaa kuukautta ja sitten iltamasukivut vain katosivat. Vältättekö te jotain tiettyjä ruoka-aineita imetyksen takia?

Aloitettiin pari päivää sitten sellaiset tipat joiden pitäisi auttaa vauvan ilmavaivoihin (sama vaikuttava aine kuin Cuplatonissa).

Ai niin, meillä on vauvan Nimiäiset tämän viikon sunnuntaina. Kummit on nyt valittu (ja suostuneet) ja täytekakku tilattu varustettuna neidin kauniilla nimellä :love: Vielä pitäisi valita hyvät kuohujuomat ja vauvalle laulu, jonka mies voisi soittaa nimiäisissä. Ai niin, ja pitäisi varmaan hankkia itselle myös jotain päällepantavaao_O. Täällä siis pitää antaa vauvalle nimi jo synnytyssairaalassa ja naapurit yms kysyvät aina ekana, että "mikä on vauvan nimi?". Ovat vähän ihmeissään kun sanotaan, että se on vielä salaisuus :D Osittain siksi pidetäänkin nimiäiset näin pian, että ei tarvi olla koko ajan tätä selittelemässä!

AnMaaria + pikkusisko 13 vrk
 
Täällä oli tänään 3 viikkos neuvola. Painoa oli tullut 60,5g per päivä. Nyt mitat oli 5512g ja 56,5cm ja py 39,9cm. Pelkällä rintamaidolla menty tällä hetkellä. Mutta tarkoituksena ottaa nan korvike rinnan lisäksi käyttöön tuossa 4 kk iän jälkeen. Ihan sen takia, että helpottaa kun muutki voisi ruokkia vauvaa:) Pumppaamisesta en tykkää yhtään.

Ihana ollut lueskella kaikkien vauva arki kuulumisia. Tosissaa ikä hajontaa paljon, kun toiset syntyneet etuajassa ja toiset vasta ihan elokuun vaihteessa, mutta jokainen on vuorollaan eri vaiheissa vauvan kanssa:)

Meillä ristiäiset mietitty ensi kuulle. Nimi tosin tiedettiin jo ennen syntymää ja on puhuttu vauvasta jo tulevalla nimellä.

Riikkunen ja poika 3vk 1 päivä
 
Mulla oli tänään jälkitarkastus, kaikki ok kuten pitääkin ja kun pelkäsin että mulla olis joku laskeuma niin lääkäri sanoi ettei ole ja että olen palautunut synnytyksestä erittäin hyvin. Ette usko miten huojentavaa kuulla tuo :cool:
Paineentunne alapäässä ajoittain kuulemma normaalia.
Raskausdiabeteksen takia kävin viikko sitten verikokeiden ohella sokerirasituksessa ja tänään sain kuulla ettei mussa ole merkkiäkään diabeteksesta, jes! Oli siis vain raskausaikainen juttu kuten kilpirauhasen vajaatoimintakin, siihenkään en tarvitse enää lääkitystä. aim sou häpi :D
Minipillerireseptin sain kouraan mut eilen just loppui ekat menkat synnytyksen jälkeen joten pillereiden aloittamista saadaan odotella kunnes seuraavat menkat alkaa (n)
Palaan paremmalla ajalla, vauva heräs iltauniltaan :love:

StaRR ja poitsu reilut 2kk
 
  • Tykkää
Reactions: Nohmu
Mulla on vaan niin yksinäistä... ollut jo ennen pojan syntymää. Olin työtön pitkään kun en valmistumisen jälkeen saanut työtä... nyt vaan kotona pojan kanssa.. ei ystäviä ei kavereita ei mitään.. Mies tekee kahta vuoroa... iltavuorossa tuskin nähdään ollenkaan kun hänen salikäynnit siihen päälle... ei oo mitään minne menis ketään ketä tapaisi. Ahdistaa... ahdistanu kauan.. sori tää valitus. Mulla ei oo hyvä olla. Lääkärissä oon käynyt... mulla oli synnytyksen jälkeinen Masennus 9 vuotta sitten esikoisesta. .. nyt yritetään ehkäistä sitä... sosiaalisesta ihmisestä apaattiseksi ja yksinäiseksi... ei kuulosta hyvältä. ..
 
Kaalimaankakara Tuo että tiedostat omassa itsessäsi muutosta on hyvä ja kertoo että välität itsestäsi kun olet huolissasi.Ymmärrän tekstistäsi että neuvolassa se aiempi masennus on tiedossa? Koetko että saat nyt tukea sieltä tämänhetkiseen tilanteeseen? Käytkö tai oletko harkinnut käydä psykiatrian polilla juttelee? Mitä varhaisempi huomioiminen (kuten jo itse teet) ja apu ennaltsehkäisee masennuksen puhkeamista. Tiiät nämä varmaan itsekin :). Kiinnostaako sua noi perhekerhot tmv? Niissä monesti pikkuvauvan äitejäkin taaperoiden lisäksi. Yksinäisyys on kyllä ihmiselle petollista. Oisko omalla kunnalla mahdollista johonki vertaistuki ryhmään osallistua? Saman kokeneet monesti paras apu koska ymmärrystä löytyy. Minä kuitenkin jo huolestun mielialasi mataluudesta. Puhutko miehellesi? Näkeekö/tietääkö hän vointisi? Mahdollisesti hän haluaisi auttaa sinua? Puhuminen kyllä ylipäätään aina on vain hyväksi. Toivottavasti saat pian apua ja mielen virkeämmäksi. Vauva-aikakin nopeasti ohi. Itse kerran vauva ajan sumussa eläneenä myös tiedän ja harmittaa kun ei muista esim.millo oppi istumaan jne. Toivon kaikkea hyvää sinulle <3

Kiva lukea muidenkin arjesta. Täällä se alkoi eilen ja kiirettä pitää 7hlön huushollissa. Kaikki minun aika menee kotitöihin ja lastenhoitoon ja ulkoiluttamiseen. Illalla väsy kova. Onneksi tämä pieni mies edelleen antaa yöt nukkua :). Selkävaivat todella pahat. Vaunut menee vaihtoon. Ongelmana vaan että Suomesta ei tunnu mistään saavan bumbleride indie twin vaunuja. Käytetyt kalliita ja kaukana. Sama olisi tilata uudet. Ehkä kuitenkin ennen ku menee kaikki kyky toimia.

Nelli ja tissiposki :)
 
Kaalimaankakara, onko teidän alueella avointa päiväkotitoimintaa? Olisko sellaisesta helpotusta? Ite oon katsonut jo raskausaikana että täällä on esikois-, vauvamasu- ja taaperokahvilatoimintaa. Harkitsin meneväni niihin ihan vain tutustuakseni muihin äiteihin joilla on saman ikäisiä lapsia. Jotenkin ajattelen että se olis samanlaista tukitoimintaa kuin tää keskusteluryhmä. Mun mielestä oot jo voitonpuolella kun huomaat itse seurata omaa oloasi, silloin tiedät seurata oikeita oireita!

(.)Me käytiin vauvan kans näyttämäs napaa neuvolas ja pitihän sitä laapistaa. Mutta hyvää reissussa oli että päästiin myös puntariin ja paino oli lähtenyt nousuun! (y)

Kiitos AnMaaria tsempeistä! Eikö tämä tästä kun vauva tulee vähän isommaksi niin lähdetään kyläilemään yms.

Nyt käytän tilaisuuden hyväksi kun vauva nukkuu ja ummistan omatkin silmäni hetkeksi.
 
(.) Meillä käytiin taas tänään kurkkaamassa painoa neuvolassa, kuudessa päivässä tullut taas vain 100g lisää. Maanantaina siis taas uudestaan mittailemaan tytsyn painoa, silloin toivottavasti oltaisiin jo saavutettu syntymäpaino. Samalla terkka otti sektiohaavan päältä ihoteipin pois, kuulemma oikein hyvin parantunut ja siististi ommeltu (y)

Meillä aloitettiin eilen d tipat (gefilus jossa maitohappo messissä) ja vielä ei ainakaan ole tullut vaivaa. Aloitettiin kahdella tipalla (piti laittaa yksi mutta lorahti :D) ja tänään laitettiin myös vain kaksi tippaa. Tytsy saa aamu kuuden aikaan syötön yhteydessä vielä lisämaitohappobakteerin ja nuo d vitamiinit annetaan puolen päivän aikoihin. Toivon niiiiin paljon että tuo tytsy noita tippoja kestäisi eikä tulisi mahavaivaa (n) Olen myös jättänyt ruisleivän ja kaalin pois kokonaan, ja kahvia pyrin juomaan vain yhden kupin päivässä, ettei neidille tulisi omasta ruokavaliostani mahavaivaa. Ehkä vähän liioittelua mutta varmasti sen arvoista jos tytsy nukkuisi yöt jatkossakin yhtä hyvin :love: Kuinka pian muilla on alkanut masuvaivat d vitamiinin aloittamisen jälkeen? Ajateltiin antaa jatkossa neidille päivittäin vain kolme tippaa viiden sijasta, kun neiti vetelee korvikemaitoa n. 300ml päivässä, niin siitäkin tulee d vitamiinia.

Minnimys & neiti 2vk1vrk
 
Muuten Ninuka tuosta seksin harrastamisesta sektion jälkeen, meidän neuvolatäti antoi tänään ohjeen että seksiä saa harrastaa vasta kun jälkitarkastus on tehty :eek: Ja siihen on kuukausi! Jotenkin kuullostaa hiukka liioittelulta ettei saisi edes kevyesti puuhailla o_O Täytyy varmaan soittaa huomenna neuvolan infoluuriin ja kysellä sieltä mielipidettä myös. Kuukausi on nimittäin aikaste pitkä aika varsinkin kun mihinkään ei enään edes oikein koske :cautious:
 
Kaalimaankakara, onko teidän alueella avointa päiväkotitoimintaa? Olisko sellaisesta helpotusta? Ite oon katsonut jo raskausaikana että täällä on esikois-, vauvamasu- ja taaperokahvilatoimintaa. Harkitsin meneväni niihin ihan vain tutustuakseni muihin äiteihin joilla on saman ikäisiä lapsia. Jotenkin ajattelen että se olis samanlaista tukitoimintaa kuin tää keskusteluryhmä. Mun mielestä oot jo voitonpuolella kun huomaat itse seurata omaa oloasi, silloin tiedät seurata oikeita oireita!

(.)Me käytiin vauvan kans näyttämäs napaa neuvolas ja pitihän sitä laapistaa. Mutta hyvää reissussa oli että päästiin myös puntariin ja paino oli lähtenyt nousuun! (y)

Kiitos AnMaaria tsempeistä! Eikö tämä tästä kun vauva tulee vähän isommaksi niin lähdetään kyläilemään yms.

Nyt käytän tilaisuuden hyväksi kun vauva nukkuu ja ummistan omatkin silmäni hetkeksi.
Juu kyllä täällä on kahvilatoimintaa joten oon ajatellut mennä mukaan kunhan otan selvää hiukan milloin ja missä. kotiäiti arki on yksinäistä mutta koitan saada itseni ihmisten ilmoille. Kyllä tää tästä. Tää ryhmä on kiva. Täältä saa tukea ja neuvoa. Kiitos siitä.
 
Tsemppiä kaalimaankakaralle, hienoa että tiedostat olosi ja hae herkästi apua!

Meillä on ollut vähän masuvaivaa ja vaikutti että cuplatonit vaan pahentavat joten kokeillaan disflatylit. On vaan niin inhottavaa kun toisella mahaa kipistelee. Toissa yö oli pahin masukipujen kanssa, viimeyö parempi jo.

Suloinen vauva tuo on ja kaipaa paljon syliä ja sitä saa kyllä. Tytöt olivat onnessaan kun nostorajoitus sektion jälkeen päättyi... äiti saa taas nostaa seisoen syliin :)... mies on vielä kotona kuun loppuun, ihanaa kun saadaan olla perheenä yhdessä näin pitkään tässä alussa.

Nimi on meillä vielä hakusessa, pari viikkoa aikaa keksiä sopiva nimi.

ipna ja poitsu päälle 5 viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Kiitos tuesta. Kyllä olen sellainen ihminen että puhun avoimesti ja haen apua avoimesti. Meillä ristiäiset ja vihkiminen 22.8 lauantaina. Jännittää. Toista kertaa menossa naimisiin. Kolmatta ei tule... :ROFLMAO: pojalla nimi valmiina ollut jo kauan. Poitsulla oli tullut kolmessa viikossa kilo painoa lisää eli hyvin menee siihen nähden kun syntymän jälkeen hällä oli 8% paino laskussa mun antibiotit en ja imetys ongelmien vuoksi. Tyytyväinen poika on paitsi iltaisin kärsii masuvaivoista kovin ja huutaa täysillä tunnin verran tossa 18-20.00 välillä... aina sama aika. Jännäjuttu. :sick: kesä on kohta ohi... Mies aloitti työt 7 viikon loman jälkeen. On ollut outoa jäädä vauvan kanssa yksin kotiin,hyvin ollaan pärjätty. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: AnMaaria
kaalimaaankakaralle voimia jaksamiseen. Hyvä että avoimesti haet apua ja puhut oloistasi koska tiedän sellaisiakin ihmisiä jotka kätkee kaiken sisäänsä ja se käy raskaaksi ja epäterveelliseksi ajan kanssa. Sulla on sit jännät ajat kun ristiäiset ja vihkiminenkin :)

Nellille tsemppiä selkävaivojen kanssa, toivottavasti löytyy hyvät vaunut jostain.

Minnimys Mä en osaa oikein sanoa tuosta d-vitskuihin liittyvästä masuvaivasta koska meillä ei erityisemmin just sillon huomattu mitään erikoista. Välillä masuvaivaa ja välillä ei joten en usko et meille ainakaan tuli mitään noista tipoista kummempaa. Rela Dropseja meillä käytössä. Meillä täysin korvikkeella vauva ja neuvolantäti sanoi et silti täytyis antaa se täydet 5 tippaa/päivä. Alotettiin 1 tipalla ja lisättiin aina päivittäin tippoja kunnes annettiin 5.päivänä se viis tippaa ja kaksviikkosesta ollaan siis näitä syöty aamuisin.

ipna Meilläkin yhdessä vaiheessa tuntui et ihan kuin cuplatonit olis pahentanut masuvaivaa joten lopetettiin ne muutamaks päiväks. Sen jälkeen havaittiin et hyvä niitä on syödä kuiteskin. Voihan olla et just teillä taas dysflatyl parempi. Me ei olla sitä koitettu, vois ostaa ehkä seuraavaks kun cuplikset loppuu..

Meillä mennyt hyvin. Eilen oli 2kk neuvola ja saatiin eka rokote. Suun kautta annettu rotavirusrokote. Vielä ei ainakaan sen kummempaa vaivaa näyttäis siitä tulleen ja toiv. ei tulekaan.
Poika on kasvanut hyvin, ollaan pikkasen yli 5kg jo :) Pituuskasvu näytti olevan alakäyrällä mutta kuulemma ok. Ollaan nyt taas syöty Nan1:stä ja tänään ostettiin Tutteli plussaa jota nyt kahdella aterialla poika syönyt. Näyttäis olevan ok eli noita nyt sitten. Tuntuu et vauva syö aika paljon mut kuulemma ok jos ei paljon yli 900ml/vrk mene. Ei ainakaan missään nimessä yli litraa.. Mä en voi nälässä lastani pitää enkä usko et huvikseen syö. Mut olen vähän kirjaa tuosta ruokailun määrästä pitänyt. Kuiteskin ohjeessa jossain oli et 2-3kk syö 800-1000ml/vrk eli siinä ollaan kyl pysytty. Välillä enemmän syö ja välillä vähemmän. Mut hyvin menee ja tuntuu et joka päivä vaan rakkaus lasta kohtaan meillä kummallakin miehen kans syvenee. On se niin ihana :love:
Ja joka päivä opitaan meilkein jotain uutta,sekä vauva että vanhemmat :rolleyes:

StaRR ja pojken 2kk ja rapiat
 
Meillä nukuttiin viime yönä 6h!! :) tai siis isä ja tytär nukkui, minä heräilin parin tunnin välein tarkistamaan valvooko tai hengittääkö vauva... :whistle:

Meillä oli eilen imetyspoli, koska käytän rintakumeja. Syöttöpunnitukses likka veti vajaas puoles tunnis 100g ja kätilö tuumas ettei oo koskaan nähnyt tuollaista lukemaa, eli likka tuntuu saavan rinnoista irti kumienkin kanssa riittävästi ruokaa!(y) Antoi myös synninpäästön, että voin käyttää vaikka koko imetysajan kumeja, että kyllä niistä eroon pääsee jos haluaa muttei nähny mitään syytä kiirehtiä. Mulla on ollut jostain syystä kauhea kiire syötössä ja luultavasti siksi paino on vähä junnannut paikoillaan, nyt yritän rentoutua ja ottaa aikaa syöttöpuuhiin, se luultavasti auttoi viime yönäkin nukkumises. Paino oli myös lähtenyt nousuun, enää ei paljon puutu syntymäpainosta.

Astrea ja neiti 12vrk.

P.S. Mies on nyt osallistunut juhlajärjestelyihinkin! (y)
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä muilla samaa ongelmaa eli vauva ei viihdy vaunuissa yhtään. Ei hereillä ollessaan... Olen yrittänyt kohottaa vauvojen tyynyllä hiukan päätä ei auta sekään. Huutaa ihan täyttä huutoa ettei tuu mitään. Kohta en uskalla lähtee ulos ollenkaan. Ihan kamalaa ja pitäs ulospäin joskus päästä... ei auta oikein rauhoittelu ei tutti... ei mikään. o_O
 
Pitkästä aikaa ehdin tännekin istahtaa ajatuksella lukemaan ja kirjoittamaan. Keskellä yötä, kuinkas muutenkaan :D

Kaalimaankakaralle voimia yksinäisyyden karistamiseen. Toivottavasti löydät saman henkisiä ihmisiä ympärillesi. Itse odotan vähän kauhulla marraskuuta, sillä esikoisen kanssa sukelsin masennukseen juuri siinä 5 kuukauden rajapyykin kohdalla.

Meillä vauva on nyt ryhtynyt nukkumaan öitään vähän paremmin ja viime yökin selvittiin kahdella herätyksellä niin että väleissä oli peräti 3 tuntia unta. Vastapainoksi tosin toissayönä oltiin valveilla taas keskellä aamuyötä. Krooh. Mutta koska mies hoitaa esikoisen aamuhommat ja saa nukuttua vähän paremmin, niin oon saanut nukkua sitten aamuisin pitkään. Monesti noustaan vauvan kanssa vasta yhdeksän aikaan.

Alkuun meillä oli vauvalla mahavaivaa nieleskelyn ja korinan muodossa ja ehdin jo kauhulla ajatella refluksiakin. Onneksi ne vaivat vaihtui perinteiseen pulautteluun ja ylivuotoon. Kaikki paikat on jatkuvasti maidossa vaikka kuinka röyhtäyttäisi. Astrea kertoi kuinka syöttöihin täytyy ottaa aikaa ja todentotta, sitä täälläkin tehdään. Onneksi on olemassa nuo on-demand-palvelut. Olen tässä vajaan kuukauden aikana ehtinyt katsoa useammankin sarjan kaikki tarjolla olleet kaudet :D

Oma fyysinen palautuminen on ollut todella nopeaa ja viime viikolla astelinkin jo tuohon lähi-liikuntakeskukseen ja hankin jäsenyyden sinne. Alkuun keskityn ihan vaan ulkona lenkkeilyyn ja sitten lihashuoltoon ja peruslihaksiston kehittämiseen tuolla jumppien puolella. Vatsan seutu nyt saa olla kaikessa rauhassa vielä hyvän tovin, mutta niska-hartia-seutu kiittää ja tutustuin siellä vihdoin myös foamrolleriin. Ahhhhhhhh. Siinä vasta pätevä vehje raskauden ja nyt tän vauva-arjen jumittamiin lihaksiin.

Ristiäisasiat alkaa loksahdella paikalleen meilläkin. Nimi on nyt aikalailla päätetty. Toisesta nimestä tuli erikoinen, koska sen keksi esikoinen, mutta se on tavallaan myös todella ihana ja vähän erilainen. JOSKIN se on näköjään ihan oikeasti olemassa oleva nimi :D Papille laitoin tänään viestiä päivämäärästä ja sekin on aikalailla nyt sovittu, täytyy vain vahvistaa päivämäärä ja kellonaika. Ja aloitin tänään jo leipomisenkin ristiäisiin, jotta se ei jää ihan viime tippaan. Nyt pitäisi sitten enää aloittaa ristiäisiä varten hankitun pöytäliinan kirjailu :D Tää on aivan uusi aluevaltaus mulle ja on täysin mahdollista, että otan sen työ ja kuskaan sen anopille, joka on moisia tehnyt ennenkin....

Ensi viikon maanantaina on edessä 1kk neuvola ja sunnuntaina ajattelin keittää kahvit 1kk-päivän kunniaksi :)

Kaiken kaikkiaan meillä on elämä kääntynyt paljon paremmaksi vauvan syntymän jälkeen. Itsellä on jotenkin rauhallisempi olo ja jaksan keskittyä esim esikoiseen paljon enemmän. Raskausajan loppupuoli oli näin jälkikäteen todella raskasta aikaa henkisesti ja fyysisesti ja vaikka kovasti haluaisin vielä kolmannen lapsen ja se saisi minun puolesta tulla mahdollisimman pian, niin en sitten kuitenkaan tiedä onko minun kroppa ja mieli enää valmiit uuteen raskauteen. Noh. Aika näyttää :)

Anskutin ja pikkutypy 4 vk 1 pv
 
mä tein syöttöpunnituksen tyypin ollessa 2 viikkoa, kun oltiin etuajassa neuvolassa.. 10min ja 50g :D aika pikasyömäri siis, ja on edelleen. yleensä syö 10mi tai alle, ehkä kerran päivässä pidempään..
 
Tänään käytiin 1kk neuvolassa ja pirpana oli kasvanut oikein mallikkaasti. Pituutta oli reilu 54 cm ja painoa himpun vajaa 4 kiloa. Eilisen 1kk-päivän kunniaksi vauva alkoi tutkailla maailmaa ihan toisella intensiteetillä. Eron huomas niin selkeästi, että ihan kuin ois nappia painettu. Ja nyt hän jo hetken viihtyy itsekseenkin :)

anskutin ja Muikku 1kk 1pv
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Käytiin tyllerön kanssa tänään Lastenklinikalla tarkastamassa lonkkien tilanne, kun kotiinlähtötarkastuksessa ne lonksuivat. Tänään ne ei kummiskaan enään lonksuneet joten vältyttiin jalkojen lastaukselta, jee!! :love:(y)

Neiti on nyt kasvanut pituutta kolmessa viikossa kolme senttiä, eli pituutta on nyt jo 55cm. Huomaa että osa bodyistä ja pöksyistä on jo jäänyt pieneksi, niin se vaan kasvaa :rolleyes: Mukavasti tyllerö jaksaa olla jo muutaman tunnin putkeen hereillä päivisin ja välissä vetää tunnin-kahden tirsat ja sen jälkeen taas kukutaan hereillä. Öisin nukutaan nelisen tuntia kerralla ja yöpuulle neitonen alkaa painumaan ysin maissa.

D vitamiineista en oo vielä huomannut että olisi tullut mitään mahavaivaa, ja toivottavasti ei tulisikaan.. Maitoa tulee vähän niukasti, ehkä päivän aikana 150ml saan pumpattua ja muu ruokailu suoritetaan sitten korvikkeen avulla. Meillä käytössä Tuutin 0 sekä 1 korvikkeet.

Kovasti olen tytön kanssa huidellut menemään kaupungilla ja tuossa rannassa, joka päivä pyritään kävelemään ainakin 4km vaunulenkki kun tuo viihtyy vaunuissa niin hyvin. Ja raskauskiloja jo 11kg lähtenyt kolmessa viikossa pois, eli enään 4kg jäljellä! Eipä tässä kyllä mikään kiire niiden kanssa ole, kun sektion jälkitarkastuskin on vasta kuukauden päästä ja salillekkaan ei saa mennä. Seksirajoituksia en kyllä kuuntele, ihan huuhaata varsinkin kun jälkivuotokin on lähestulkoon loppu jo :rolleyes: Ihanaa kun oma olo alkaa olemaan normaali :whistle:

Minnimys & neiti 3vk 2vrk
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin aika vaan hurahtaa ettei tännekään ole ehtinyt kirjoitella.

Meillä tosiaan masuvaivat ovat vaivanneet melko paljon. Cuplatonit ja disflatylit tuntuivat vaan pahentavan asiaa ja saan katsoa mitä itse suuhuni laitan. Esim. Valkosipuli taitaa olla kielletyllä listalla ruisleivän kanssa. Eilen oli helpompi päivä ja veikkaan että toissapäivänä aloitettu maitohappobakteeri tekee tehtävänsä. Tuosta keskimmäisestä oppineena en anna niitä tippoja vaan lypsän maitoa johon sekoitan jauhekapselin ja annan ruiskulla. Vieläkin välillä tuota mahaa kipristelee mutta eilen viihdyttiin ennätyspitkään lattiallakin ja hymyjäkin tuli (on nämä sellaisia rakkauspakkauksia)

Ensi viikolla meillä onkin lääkärineuvola sitten tiedetäänkin uudet strategiset mitat. Pituutta tuo on kyllä ainakin venähtänyt kun 56cm alkaa olemaan jo pieni. Pitääkin kaivaa seuraava koko esille.

Nimi meillä ei ole vieläkään selvillä, no puolitoista viikkoa vielä aikaa päättää :).

Ipna ja poitsu 6vk ja 1vrk
 
Nyt ottaa hietaan...:(

Tytön kans menee hyvin mutta mulla on menos toinen itkupäivä. Eilenkään ei ollut mitään kunnes appivanhemmat tuli juttelemaan hääjärjestelyistä ja sain satikutia kuinka mulla on epärealistiset ajatukset asiasta kuinka homma hoituu. Me kun ei olla normipariskunta, eikä haluta tehdä kuten muut tekee ja vaikka anoppi on muuten ihana niin juhlatarjoiluis se on jäänyt jonnekin 80-luvulle. Itkuhan siitä tuli eikä loppunut koko heidän kyläilyn aikana. Tänään oon sitten tuntenut huonoutta kun en pysty hoitamaan koiraa sen ansaitsemalla tavalla, oon komentanut sitä lujaa kun menee hermot kun se pyörii jalois niin että koko ajan se jää jalkoihin. Tytöstä oon itkenyt onnesta, ristiäiskutsujen runoa, jesse kaikurantaa... oon miettinyt jo juhlien perumista.
Huomenna on kontrollikäynti siitä tulehduksesta ja pelkään joutuvani vielä kaavintaan.:(

Mies jää onneksi nyt perjantaina isyyslomalle kolmeksi viikoksi, jospa tämä tästä.

Astrea ja neiti 2vkoa 4pvää
 
Hei kaikki!

Meilläkin näitä loppukuun vauvoja. Joten vasta viime viikolla oltiin syntymäpainossa. Lopeteltiin vähitellen lisämaidot, kun omaa maitoa tuntuu tulevan. Neiti syö 1-3 tunnin välein... Yksi ylimääräinen punnitus on vielä, mutta nti tuntuu kasvavan silmissä. (y) Niin voi viikossa tilanne kääntyä.

Kaikenlaista pientä kitinäää on ja ääni on komea. Yöt onneksi menevät yleensä rauhallisemmin ja pidemmillä syöttöväleillä.

Miehestä on ollut kovasti apua, mutta kai tässä pärjätään hänen töihin palattuaankin.

Ristiäiset jätettäneen muiden huoleksi. Suosittelen.

Jaksamista kaikille!

Ninuka+ nti 3vko
 

Yhteistyössä