+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

Ihanaa Minnäi, kiitos kun päivitit! Ihan kamala päivä töissä, olin aamusta iltaan kun tuli sairastaoaus ja nyt ihan poikki :(

Jinda Mulla se ensimmäinen samanmerkkinen testi antoi samanlaisen tuloksen ja olostani sekä toisista roskishaamuista tiedän, että se viittasi ihan oikeaan plussaan. Peukut pystyssä puolestasi*!!

Tervetuloa uusille :heart:

Ja mä lyön hanskat tiskiin, ei tulemeille vauvaa tästäkään. Enää ei tullut herkkään testiin kuin roskishaamunen / viivanpaikka kun tosiaan siihen ensimmäiseen tuli ihan testiajalla väriä :( Eli siis kiitos ja kummarrus, nyt vaan odotetaan, koska menkat suvaitsee alkaa. Voipi olla holjaista siis tällä rintamalla, ennen kuin saan itseni taas kokoon tästä. Mun on varmaan oikeesti hyväksyttävä ettei meille tule toista lasta, hedelmöittyminen kun näyttää tapahtuvan joka kerralla kun ov suvaitsee tapahtua, mutta kiinnittyminen ei onnistu ikinä! Sitten saa kärsiä raskausoireet ihan turhaan, ja minä vielä kun tunnen heti ne, eilenkin oksensin hamapaita harjatessa, heikottaa, väsyttää, pyörryttää ja ihan kaikkea :headwall: Tekisi mieli hankkia ehkäisy, ettei tarvitse edes salaa haaveilla ja sitten kärsiä turhista oireista, kun mikään ei kuitenkaan koskaan onnistu :'(
 
sinuna kävisin vaikka veritestissä niin tietäisit onko testeissä vikaa. Jos aina testaat ennen kun kuukautisten edes pitäisi alkaa niin ehkä ne näyttävät esim. ovulaatiota. Itse olen testien suurkuluttaja ja olen kyllä saanut moneen testiin roskinhaamuja ja viivanpaikkoja ja jopa kuvitellut punaisa väriä ja välillä sitä on siinä jopa ollut, mutta silti uskon että joillain ihmisillä testit vaan tekee niin johtuen jostain virtsan koostumuksista tms.

Mulla on ollut kemialisia kaksi ja silloin on kyllä tullut selvä plussa testiin. Tuntuisi aika hedelmälliseltä jos raskautuisit joka kerta, kun ovuloit. Ovulaatio kyllä saattaa aiheuttaa vahvoja "raskausoireita" ja vahvasti vauvakuumeisena niitä kyllä monesti saa vahvistettuakin itse. Sanon vaan ihan sillä, kun itse tiedän!! Varsinkin jos teillä on ollut vaikeuksia raskautumisessa ja ensimmäinen odotutti itseään niin usko mua itseään on niin helppo huijata.

Tämä saattaa olla tietysti hieman kova kielinen vastaus, mutta olen vain sattunut seurailemaan taustalta ja tunnistan samat "oireet" mistä olen itseäni koittanut vierottaa. Ne on juuri niin kun antaa itsensä uskoa että niihin viivanpaikkoihin ja roskishaamuihin ennen kun kuukautisten edes pitäisi alkaa.

Jossain vaiheessa on vain oltava rehellinen itselleen, ettei ihan riko itseään. Tietysti en sinua tunne, enkä nyt tällä kertaa nähnyt sinun testiviivaasi, joten voin olla täysin väärässä. Ehkä tämän vastauksen tarkoitus oli vain antaa asialle toinenkin puoli. Ehkäisy vähääksi aikaa ei ole huono idea, jos tuntuu ettei päässä enään muuta liikukaan kun se vauvahaave. Olen senkin kokeillut. Eikös teillekin ollut aika tulossa polille, joten ehdit keräillä voimiasi ja ottaa mahdollisen ajatuksen avustetusta raskaudesta vastaan positiivisesti. Siinä ei ole mitään pahaa eikä se vähennä raskauden tai lapsen arvoa millään. Senkin kokeneena. Me odotimme omaa nyyttiämme kolme vuotta ja ivf mahdollisti sen meille.

 
:hug: Kristen Se, että teillä kuitenkin on yksi lapsi, tuo varmaan jotain lohtua silti yritykseen? Voimia. :heart:

Ja kiitos peukutuksesta, samoin Minnäi!


Pidättelin muutaman tunnin. Minä mitään aamuun jaksanu odotella, vaikka se viisasta kai oliskin. Sitä paitsi epäilemättä testaan aamulla anyway jälleen.

Tein kaksi testiä. Toinen sama kuin päivällä (david) ja toinen eri (wondfo one step). Molempiin viiva! Haalean vaalean punainen viiva, joka itse asiassa ei tuossa one stepissä ole edes vaalein jonka kuvitella saattaa!

Mulla on vaan tismalleen sama olo kuin kaupan kassalla kun kassa antaa vahingossa liikaa rahaa takaisin. Että nyt on kyllä virhe ja väärinkäsitys, pitäisköhän oikaista jotenkin... En ole jotenkin osannut ollenkaan kuvitella, että omaan testiin suunnilleen ikinä piirtyis kahta viivaa, vaikkei yritys ollut pitkä (eikä vieläkään mitään takeita tietysti siitä, pysytäänkö mukana esimerkiksi edes viikkoa). Jotenkin oon vaan aina (vuosia ennen kuin mitkään vauvantekohommat oli ajankohtaisia) ollut pelonsekaisen vakuuttunut, ettei varmana tärppiä tulis. Mutta - uskon tämänpäivistä testikolmikkoa. Vaikken uskokaan sitä, mitä ne testit yrittävät sanoa. Eitajuu.

Huomenna näen miehen vasta, nyt pitäisi miettiä miten haluaa kertoa... Toisaalta on vähän syyllinen olo, kun menin yksikseni testailemaan, se kun on vähintään yhtä tosissaan kuin minä...

Anteeksi pitkän kaavan omanapaisuus! :ashamed:

 
Nanna En nyt jaksa kommentoida asiaa kovin tarkasti, tällä hetkellä aika kova paikka; Ilmeisesti mulla on ov todella harvoin, ja nyt muutaman kerran olen aivan sata varma, että viivat ovat ihan oikeita viivoja, eikä viivanpaikkoja. Viime kierron prediktorit olivat vääriä, sen tiedän, mutta ei minulla varsinaista selvää ovulaatiotakaan silloin ollut. Joulun alla, keväällä ainakin kerran ja nyt viivat olivat todella selvät, jopa viivasokea mieheni näki ne, joten eivät ole toiveen aiheuttamaa väriä ja viivaa. Ovulaatio aiheuttaa raskausoireita, muttei kahta kertaa kierron aikana.
Ovulaatioon testit reagoivat, mutta eivät enää yli viikon varman ovulaation jälkeen!
Ja on totta, et tunne minua, et ole nähnyt noita viivoja.
Osuit arkaan aiheeseen huonossa välissä ja yritän sanoa tämän nätisti; ole kiltti, äläkä vähättele toisten ongelmia, sillä joskus ne voivat olla todellisia. Ennen esikoista meille sanottiin, ettei tulla saamaan lasta omin avuin, avustettunakaan toivoa ei kannata pitää korkealla. Jostain syystä esikoisemme sai kuin saikin alkunsa luomuna. Nyt tuntuu siltä, että ongelman ydin on löytynyt ja lääkärin ennuste toteutumassa. hoidot eivät auta, jos alkio ei kiinnity. Lääkäreilläkään kun ei ole liimaa millä liimata alkio kohtuun kiinni.

Jännään ja pyörittelen näitä siis tästälähin itsekseni, ettei menettämisen tuskaa lisätä vähättelemällä ja epäilemällä sen todenperäisyyttä.

Olen ihan rikki tästä omasta asiasta, takana pitkä työpäivä aamusta iltaan, ja varmasti ylireagoin ja aamulla koko kommenttisi näyttää valoisemmalta, nyt en vain jaksa.
Kiitän ja kumarran ja poistun porukasta ihanasta...

p.s. oireista vielä; jos ei tolpillaan pysy aamuisin heikotuksen ja oksetuksen takia, illalla jalat on kuin ilmapallot ja maha kuin raskaana yli puolevälin, niitä oireita on mahdotonta vain kuvitella
 
Olen vain realisti. Minä nyt vain sanoin sen mitä et ehkä halua kuulla. Tuskin kommenttini näyttä valoisammlta aamustakaan. Harvat täällä vain näyttää sanovan mitään muuta kuin toivotaan parasta ja tarrasukkia ja liimaa ja ruusuisia unelmia. Olen vain huomannut että testaan esim. just niillä testeillä mitkä olet tuominnut susiksi aikaisemmin kun muut ovat kyselleet. Neuvot testaamaan muita myöhemmin ja sitten testaat dpo 8 tai 9 alkaen.

Ja kyllä noita oireita voi aiheuttaa esim. alkavat kuukautiset, helteet. Ja vaikka jostain voisi lukea, että oireet voivat tutea heti kun on kiinittynyt niin ei siihen kannata uskoa. Ei niitä kukaan voi silloin HETI tuntea. Naisen elimistössä nyt vaan tapahtuu kaikenlaista.

Sitä en sanonut etteikö sinulla olisi kemialisia ollut. Mistäs minä sen voin tietää, mutta tuskin niitä tulee kuukausi kuukauden perästä. Ei sinun minulle tarvitse nätisti sanoa, enhän minäkään sanonut sinulle. Sanoin vain sen minkä ajattelin. Ilmeisesti kuitenkin kirjoitat tänne saadaksesi mielipiteitä. Jos haluat vain niitä hattaraisia niin se on asia erikseen silloin pahoittelen ja sanon etten sitä tiennyt.
Enhän minä nytkään tiedä mikä tilanne sinulla on, et varmaan itsekään joten siksi vain annoin asiaan realistisen vaihtoehdon. Itse en tule koskaan kenellekään kertomaan kuinka pahasti olin koukussa (Kyllä koukussa) raskautumiseen, kuinka paljon tein turhia testejä turhiin aikoihin kierrosta, toivoin turhaan. Siitä tuli pakkomielle. Minä en vain kirjoittanut sitä. Siksi ehkä kommentoin, koska kirjoituksesi ovat kuulostaneet aika tutulta. Ja kyllä minulla on edelleen vauvakuume ja toista lasta ei ole kuulunut keskenmenon jälkeen. Minut vain pysäytti ajattelemaan paniikkihäiriä minkä sain kaikesta stressaamisesta ja turhien toiveiden elättelystä mikä tähän kaikkeen liittyy.

Mutta kuten sanoin olen nykyään vain realistisempi, silloin pääsee itse hieman helpommalla. Saat suuttua ei minua haittaa. Pahoittelen rikkinäistä päivääsi. Niitä sattuu itse kullekin.
 
Kristen onko teillä kokeiltu tai suunniteltu, että kokeiltaisi jotain mikä vahvitaisi kiinnittymistä?

Oli oikeesti ehkä väärään paikkaan ja väärään aikaan tuo Nannan kommentti. Tuntuu täälläkin aika ilkeelle vaikkei minulle oltukaan suunnattu.

Onko kellään mitään tietoa tuosta kahdesta ovulaatiosta yhdessä kierrossa, epäilyttää nimittäin lienekkö mahdollista edes. Taidan nakata roskiin nuo testit ja tilata jotain muuta merkkiä.
 
Asia ei minulle kuulu, mutta...

''Neuvot testaamaan muita myöhemmin ja sitten testaat dpo 8 tai 9 alkaen.''
Äiti on minulle aina opettanut, että ei saa tehdä niin kuin hän tekee vaan niin kuin sanoo. Eli toisen neuvominen on paljon helpompaa kuin itse niin toiminen.

''Ja kyllä noita oireita voi aiheuttaa esim. alkavat kuukautiset, helteet. Ja vaikka jostain voisi lukea, että oireet voivat tutea heti kun on kiinittynyt niin ei siihen kannata uskoa. Ei niitä kukaan voi silloin HETI tuntea. Naisen elimistössä nyt vaan tapahtuu kaikenlaista.''
Tottakai nuita voi aiheuttaa moni asia. Esimerkiksi joka kierrossa minulla rinnat kipeytyy ja kasvaa, mutta tiedän millainen se ero on kun tärppi on käynyt. Jokainen varmasti tuntee oman kehonsa parhaiten ja tietää milloin ''kuuluu'' tuntua millekkin. Ja kyllä vaan minulle oireet tärpänneessä kierrossa ilmestyi heti kiinnittymisen jälkeen.

''Sitä en sanonut etteikö sinulla olisi kemialisia ollut. Mistäs minä sen voin tietää, mutta tuskin niitä tulee kuukausi kuukauden perästä.''
Eikös tässä ollut kyse juuri siitä kun ovulaatio tapahtuu niin harvoin eli ei kuukausi kuukauden perästä.

''Ilmeisesti kuitenkin kirjoitat tänne saadaksesi mielipiteitä. Jos haluat vain niitä hattaraisia niin se on asia erikseen silloin pahoittelen ja sanon etten sitä tiennyt.''
Vastauksesta vaan huomasi selkeästi ettei ongelmaan oltu perehdytty ja siksi kommenttisi kuulosti kummalta tässä asia yhteydessä.


 
Hei haloo!!! Kuinka monesti täälläkin naiset on ihan oikeasti raskaana ja sitten ei olekaan ja ovat aivan varmasti tunteneet kaikki oireet. Siis heh heh, tuolla väittämälle mitään testejä ei tarvittaisi. Tämä siis viittasi tuohon edelliseen viestiin.
Ilmeisesti ongelmaan perehtyminen vaatii siis kommentointia enemmänkin, että saa mielipiteensä jakaa. Kyllä minä luen en vain kauheasti kirjoita, joten mielipide on siltä pohjalta mitä luen. En seuraa kaikkea, mutta seuraan usein niitä ketkä piinailevat, testailevat ja ovat juuri varmoja raskaudesta ja hän on sieltä silmään useasti pistänyt melkein joka kerta kun luen. Siksi kommentoin, koska oli aika milloin myös itse kuvittelin joka kierrossa olevani raskaana. koin sen stressaavana ja jos joku olisi minulle sanonut että nyt rauhoitut ja mietit järjellä niin asia olisi helpottunut kummasti.

Kylläpä täällä nyt on kaikki herkällä päällä. Eikö kukaan uskalla olla samaa mieltä siitä että kuumeilu voi sekoittaa päätä ja aiheuttaa harhaluuloja?? En siis sano, kun en tiedä, että niin olisi nyt käynyt kyseisessä tapauksessa.

Eihän nämä ole kuin vieraan ihmisen sanoja, ei sen vakavempaa.
 
Nanna En ala tappelemaan vieraan ihmisen kanssa internetissä asiasta, josta hän ei tiedä hevon paskaakaan, mutta yksi toive, kysymys ja sana;
Lyö faktat pöytään, mitä "tiedät" minusta, perheestäni ja meidän tilanteesta.
Toisekseen, saatko siitä jotain itsellesi, että ilkeilet ihmiselle, jolla sen hetkinen elämäntilanne on muutenkin vaikea? Jos näin on, mene hoitoon. Pura patoutumasi esineeseen tai puhu ammattiauttajalle, mutta älä pura sitä minuun, meihin, ihmisiin, joilla on tunteet ja haavoittuva sydän.

Raskaus ja vauvahaaveet sekoittaa pään, ja oman näkökannan asiaan voi antaa, en kiellä ketään ilmaisemasta mielipidettääs, mutta miksi juuri nyt? Miksei seuraavan kierron puolivälissä? Luuletko, että vaikka "vain kuvittelisin kaiken" sanasi tekisi tämänhetkisestä tuskasta ja surusta yhtään sen helpompaa?

Noblood kiitos kun kirjoitit sen mitä ajattelen, mutten saanut kirjoitettua :heart:
 
Sen tiedän että olet nuori ja malttamaton. Tiedän sen mitä olet itsestäsi ja perheestäsi kirjoittanut. En muuta. En lue jokaista kirjoitustasi. Tiedän sen, että jos pidät tätä tappelemisena ja riidan haastamisena, tulet todella olemaan joskus sydän särkyneenä. Mitä minä ilkeilin? Onhan se ilkeää sanoa ääneen mahdollisuuksia.

Luuletko, että vaikka "vain kuvittelisin kaiken" sanasi tekisi tämänhetkisestä tuskasta ja surusta yhtään sen helpompaa?
Miksi surra etukäteen asiaa jota ei ehkä tarvitsisi surra. Miksi haavoittaa itseään jos siihen ei olisikaan aihetta. Sen halusin tuoda ilmi. Ja juurikin ammattiauttajalta olen oppinut olemaan realistinen. Ammattiauttaja juurikin särkyneen sydämen takia.

En aio tehdä muistiinpanoja siitä kenelle minun pitää muistaa kommentoida siitä ja siitä hänen kierron puolivälissä. Joko kommentoin, useimmiten en.

 
Nanna ajatuksia, paljon, sanoja, paljon, en vain taida niitä ääneen kertoa. Malttamaton, kyllä, nuori, fyysisesti MUTTEN henkisesti. Et tiedä mitään, minun elämästäni tai minun ongelmistani joten ole ystävällinen ja jätä yksityiskohtaisempi kommentointi heille, jotka siitä tietävät. Et ole itse Jumala, etka aina oikeassa. Ihmisillä on oikeita ongelmia, ja kaikki eivät saa lapsia, ihan oikeista syistä.
Ajattele keskenmenoasi edeltävää aikaa; miksi surra asiaa, mikä ei ole sataprosenttisen varma.
Nyt annan olla ja jätän tuollaiset ihmiset kommentteineen ja asioineen ihan omaan arvoonsa.
 
Enhän minä hyvä ihminen ole väittänyt olevani oikeassa missään asiassa ja kyllä minä tiedän miten ihmisen kärsii lapsettomuudesta. Minä itse ja viisi hyvää ystävääni. Minä olen odottanut vähiten eli kolme vuotta näistä pisin aika on 11 vuotta heillä kolmella on lapsi yksi raskaana peläten keskenmenoa ja yksi adoptiojonossa. Kyllä tiedän. Niin kuin sanoin tiedän sen minkä olet kirjoittanut en enempää. olet päälle kahdenkymmenen. Sinulle on sanottu ettet ehkä saa lasta mitenkään, mutta se on jäänyt epäselväksi miksi? Siis minulle. Tulit silti raskaaksi noin vuoden odottelun jälkeen ja sinulla on reilun vuoden vai tuleeko jo kaksi ikäinen poika muistaakseni. Sinulle on jokin rasite eli jokin sairaus olikos se diapetekseen liittyvää. Sinulle on pitkät kuukautis kierrot mitkä heittelevät kokeilit niihin lääkettä avuksi. Olikos sinulla keskenmeno joskus joulun tienoilla, kysta keväällä jolloin epäilit raskautta myös, samoin maaliskuussa, toukokuussa ja kesäkuussa. Sinulla on syksyllä tulossa aika lapsettomuuspolille. Täällähän ne kaikki jossain lukee, jos haluaa lukea. Vaihdoit myös nimimerkkiä.
Nämä tulee nyt lonkalta mieleen ja on asioita mitä olet itse kirjoittanut. Miksi ne pitää listata ihmisille jotka jo tietävät. Ja jos olet nyt tulkinnut tekstini niin että kuvittelisin aina olevani oikeassa tai jumala niin silloin se kyllä viittaa ihan siihen että olet vielä nuori, tastelun haluinen oman reviirin puolustaja. Eikä siinä ole mitään pahaa. olet nyt vain tulkinnut sanani väärin ja toivoisit etten enään kommentoisi. Minua se ei haittaa. Ihmiset monesti käsittävävät asiat silloin väärin ja kokevat että heitä kohtaan hyökätään, kun viesti on jotain sellaista mitä he eivät halua kuulla.

ps kyllä minullakin oli lapsettomuuteen ihan oikea syy ja on vieläkin.
 
Sone Sinful
Taustailijana voin kommentoida sen verran että ymmärrän kummankin kommentteja... Kieltämättä raskautumiseen voi "koukuttua", kun on seurannut tätäkin palstaa yli vuoden nin sen huomaa.. Siksi minäkin olen taustalla että liikkuisi edes jotain muuta päässä.

Mielestäni Nannan kommentit eivät ole ilkeitä, ne on vaan realistisia, mutta jos itse olisin Kristenin sijassa, luultavasti loukkaantuisin koska asia on niin arkaluontoinen. Aika hyvin tulee ilmi näistä keskusteluista miten stressaavaa vauvakuumeilu on.

 
Huomenta :wave:

Täälläpäs on tunteet kuumenneet eilen..en taida asiaan enempää tarttua, kovin vaan tuntuvat kovilta nuo nannan kommentit. Vauvan yrittäminen on pitkittyessään henkisesti todella vaativaa, useimmat meistä ovat negakiertojen jälkeen keräillyt itseään kasaan pystyäkseen taas jatkamaan yritystä. Siinä tunnemylläkässä ei juuri nannan peräänkuuluttamalla realismilla ole sijaa. Jos kommenttien tarkoitus oli rohkaista hakemaan keskusteluapua pitkään jatkuneeseen vaikeaan tilanteeseen, tuli se aika aggressiivisella tavalla esitettynä. Mielestäni tämän foorumin idea on vertaistuki, kannustus ja positiivisuus - itse ainakin saan paljon hyvää fiilistä käydessäni täällä seurailemassa muiden tilanteita ja jakamassa omaa tilannettani muille. Toivottavasti foorumi jatkuu samanlaisena voimanlähteenä myös jatkossa :)

Kristen: Voimia vaikeaan tilanteeseesi :hug: Älä vielä anna periksi, ethän? :heart:

Sitten omia fiiliksiä: täällä menossa kp 15. Limailut viittaisi mahdolliseen ovikseen, mutta koska takana on pari piiiiitkää kiertoa joissa samanlainen limailu ei vielä tarkoita lähellekään ovista (se on aiemmin alkanut uudelleen n. parin viikon sisään) niin ei tässä vielä liikoja toivo. Toivoisin että kierrot jo asettuisivat kohtuullisiksi. Ehkä stressi on siirtänyt aiempia oviksia - nyt ei sitä stressiä ainakaan pitäisi olla.

Kivaa hellepäivää kaikille! B)
 
+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++
torstai 8.7.2010




Safiirix...................kp65/28-31...............29v....3. lapsi
mamitus................kp64/28....................26v.....2. lapsi.....yk5
Manzu...................kp63/29
Sarmiina................kp62/25-30.........................3. lapsi.....yk3?
Taikapeili...............kp52/28-35...............31v.....2. lapsi.....2v+
ToinenToive...........kp52/31....................20v.....2. lapsi.....yk5
Shiny.....................kp49/?.......................23v.....1. lapsi...... ..yk1
MiiJane76...............kp47/26-34................33v.....4. lapsi.....yk27
Jade-....................kp42/31...............................1. lapsi......yk5
NeliApina...............kp38/24................................4. lapsi.....yk2
nereida..................kp38/29-30
Jinda.....................kp31/~31................................1. lapsi.....yk4
BloodyEnd.............kp28/30......................19v.....1. lapsi.....yk31
äizikkä..................kp26/28......................23v.....3.l apsi......yk3
wilkat....................kp25/35.................................3. lapsi.....yk8
TUUtikiks...............kp24/28.......................29v.....2. lapsi.....yk2
Plink......................kp22/28-29..................22v.....1.lapsi..... .yk1
NoBlood.................kp22/25-28...........................1. lapsi.....yk2
Minnäi....................kp20/31......................31v.....4. lapsi.....yk2
saraji.....................kp19/28-30.................33v.....4. lapsi.....yk4
An-nie....................kp18/~30..............................1. lapsi.....yk3
marika 83...............kp15/35-45.............................1. lapsi.....yk6
Auneli....................kp10/28-30....................27v....2. lapsi
iloksi......................kp8/?...........................27v....1. lapsi....4v+
Viulu......................kp7/28-30
macy gray.............kp7/19-47(32-34).........30v....2. lapsi.....yk9
Liina87..................kp6/30.....................23v.....1. lapsi.....yk2
Mariel85................kp5/?..................................2. lapsi.....yk3
Peppi Pitkäkorva...................................27.......3. lapsi.....yk1
inspire................................................................1. lapsi
miimi10.................................................................... ....... ....yk1
Peppi Pitkäkorva.........................................27v.......3.lapsi.. ...yk1




TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone Sinful
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia
Mukiin menevä
viuhpiipore
toiveikas -87




PIINAILIJAT
MiiJane76....................dpo28
Shiny..........................dpo25
Mariel85......................dpo23
TUUtikiks.....................dpo12
NoBlood......................dbo4






PLUSSANNEET 2oo9 joulukuu
MaybeSomeday :flower: Tellu30 :flower:


PLUSSANNEET 2o1o tammikuu
Riemu :flower: tyyty85 :flower: Lara- :flower: ennie :flower: Hyväsetti :flower: jemppero :flower: Auroora :flower:

PLUSSANNEET 2o1o helmikuu
HayLina :flower: Leli82 :flower: Neila :flower: sutulii :flower: Sintsu78 :flower: Eveny :flower:

PLUSSANNEET 2o1o maaliskuu
RiikkaVaan :flower: piprane ema :flower: Sanelma :flower: Ezziina :flower: Tinker Bell :flower: miya :flower: AaVee :flower:

PLUSSANNEET 2o1o huhtikuu
Unelmahöttö :flower: babar :flower: Neppi :flower:

PLUSSANNEET 2o1o toukkokuu
Piupula :flower: icefairy :flower: Milja Sivupolku :flower: HelinäKeiju10 :flower: Sophie84 :flower: vauvahaaveilija85 :flower: Onnellinen x5 :flower: onnipellervo :flower:

PLUSSANNEET 2o1o kesäkuu
Auneliini.................24.6. ....kp32/28.........................2. lapsi.....yk4
samara88..............28.6. ....kp27/22-27....................1. lapsi.....yk5

PLUSSANNEET 2010 heinäkuu
mimia85................04.07. ....kp27/23-28..................2. lapsi.....yk2
Jade-.....................05.07.....kp38/31.........................1. lapsi....yk5




HAAMUILIJAT

Jinda
 
Piti nyt oikein palata lukemaan mitä itse kirjoitin ja ajattelenko itse vielä aamusta samalla tavalla. Minähän kirjoitin että itse olen omat viivani kuvitellut ja monesti. Tai siis uskonut oikeistaan niihin viivoihin mitä ne jotkut testiti antaa viallisesti.
Marika taisi kirjoittaa "Vauvan yrittäminen on pitkittyessään henkisesti todella vaativaa, useimmat meistä ovat negakiertojen jälkeen keräillyt itseään kasaan "
ja edelleen sanon, että tiedän ja juuri siksi tämän kommentoinnin aloitnkin. Jos joku olisi näin mulle sanonut kun toivoin ja odotin ensimmäistäni niin olisin todellakin loukkaantunut. Keväällä kun tulin yllättäen raskaaaksi vaikka minunkaan ei todellakaan pitänyt tulla ilman hoitoja, niin kirjoittelin tänne silloin. Suoraan sanottuna minua ihmetytti ja ärsytti kun kaikki vain tsemppaili eikä kukaan kirjoittanut mitään realistisempaa kokemusta, kun minulla oli vuotoja ja muita ongelmia silloin. Sekö on teidän mielestä vertaistukea, että toista nostatetaan vielä korkeammalle siellä pilvilinnasta?? Minä ainakin osaan kiivetä sinne ihan itse ja toivoisin että joku ojentaisi käden että pääsen pehmeästi alas sieltä!!

Juurikin niin kuin Sone Sinful kirjoitti niin täältä taustalta huomaa helposti sen kuinka monet haluavat kynsin ja hampain asua siellä pilvilinnassa. Jossain vaiheessa se on vain myönnettävä, että kaikille se lapsi ei vain tule heti. Jos kolme vuotta elää vain siellä haaveissa ja antaa itsensä uskoa raskauteen jokaisesta huimauksesta ja pahasta olosta niin niiden vuosien jälkeen on vain romuna ja käy niin kuin minulle, että siinä sitten mietin lapsi sylissä kuka minä olen ja minne menen ja kenen kanssa.

Kukaan ei selväsikään ole täällä venettä heiluttanut, joten jatkakaa rauhassa tyynellä seilaamista ja toivotaan kaikille paljon onnea matkaan.

Vielä lisään että Kristenille Paljon onnea matkaan!! Kyllä sinä vielä joku päivä ymmärrät minun kantani ja sanani. Toivotaan, että plussa tulee pian hoidoilla tai ilman. Pahoittelen että mielesi jouduit pahoittamaan, mutta vastaulsistasi olin tulikitsevinani ettet ihan ollut lukenut täisin sanojani tai ainakaan tulkinnut niitä niin kuin tarkoitin. Selaa vaikka aikajanaa taaksepäin ja lue omia juttujasi niin huomaat yhtäläisyydet. Kaikesta huolimatta hyvää kesää:) Olet kuitenkin vasta nuori ja sinulla on paljon aikaa, se vain vaatii sitä pinnaa. Toisin kuin minulla alkaa ikä tulla vastaan pian.
 
Jopas on ollut vääntöä. Ymmärrän, että osuu huonoon aikaan ja arkaan paikkaan, mutta oikeasti on hyvä säilyttää se realistisuus elämässä. Itsekin jossain vaiheessa kerkesin miettimään, että tahdonko pyöriä missään mammapalstalla kun täällä kaikki on niin ruusuista, ihanaa, hattaroita ja kaikenmoista röyhelöä ja onnea. Tuntui että se realistisuus on kadonnut jonnekin toisilta ihmisiltä raskaushaaveiden myötä. Toki ymmärrän senkin puolen, että on ihana että tsempataan toisiamme. Mutta tosissaan, itse haluan pysyä realistisena koska silloin en putoa niin korkealta ja niin kovasti, jos kaikki ei mene niinkuin haaveilen. (ja tämän olen oppinut nimen omaan siitä, kun sisaruksissani on muutama,joilla ongelmia saada lapsia. Yksi ei saa ollenkaan ja toinen erittäin vaikeasti,vaikka muilla onnistuukin.)

Kaikille odottajille, piinaajille ja yrittäjille onnea koitokseen kuitenkin. Itsekin joudun soittamaan maanantaina neuvolaan jos ei ala menkkoja kuulumaan, koska kierto venynyt jo näinkin pitkälle.
 
Tulin vielä sanomaan, että kiitos kun epäilette todenperäisyyttäni, vilkasta mielikuvitusta ja hulluuden partaalla roikkumista, mutta kävin tänään veritestissä, soitin äsken tuloksesta ja hcg oli 7 ja tuota arvoa ei saa edes silkka hulluus nousemaan. Jos 10 liuskat antoivat nelisen päivää sitten haamun, arvon täytyy olla laskemaan päin. Saanhan nyt surra menetystäni?
 
En minä ole sinua kieltänyt suremasta. Tietysti tuolta olisi säästynyt jos ei olisi testannut neljä päivää sitten. Noita sattuu ja usein, yleensä ne eivät tule ilmi jos ei testaile liian ajoissa.

Asia meni nyt vain aivan kärjelleen. Tuollahan minä juuri aloitinkin, että ota selvää, niin ei tarvitse testeillä arpoa. Sitä on kuitenkin tullut harrastettua. Tuo "epäilette todenperäisyyttäni, vilkasta mielikuvitusta ja hulluuden partaalla roikkumista" on ehkä liioittelua niin kukaan ei ole tehnyt. Mutta tuskin mitkään sanani nyt enään menevät perille.

Kemialinen on eri asia kuin keskenmeno, mutta saahan sitäkin toki surra jos siltä tuntuu. Itse olen surrut niin paljon turhaan etten enään viitsi.

Kokemuksen äänellä myös voin suositella kaikille ketkä tämän asian kanssa painii henkistä ulkopuolista tukea ennen kun nämä asiat ajavat juuri sinne hulluuden rajalle. se on vain tervettä eikä niitä kannata jäädä suremaan yksin.

Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
 
Kylläpä saa keskustelu ikävää sävyä puolin ja toisin :eek:

Nanna: Pointtisi on asiallinen, toki tässä realismia tarvitaan jotta pitkään jatkunut yritys ei saa ajatuksissa liiallista ylivaltaa. Naisen hormonitoiminta ja realismi oireita ym. tulkittaessa taas..ehkä huono yhdistelmä - ainakin tässä osoitteessa :D Pohtisit kuitenkin, missä sävyssä kirjoittelet. Kaikkitietävyys ja liika kärkevyys ei varmaankaan ole kovin rakentavaa. Sinulla selvästi on kokemusta ja näkemystä aiheesta ja pointtisi toki on asiallinen, sävystä huolimatta.

Kristen: Pahoittelut kemiallisesta :hug: Kyllä sitä on ilman muuta lupa surra, etenkin jos tilanne on toistuva. Kuulun itse myös varhain testaaviin, nyt jo senkin vuoksi että näkisin tapahtuuko edes kemiallista raskautta. Tähän mennessä ei mitään tuloksia, yritystä tosin vielä aika lyhyelti takana.
 
Ei minulla ole tarkoitus olla kaikkitietäväinen. Kirjoitan juurikin siitä omasta kokemuksesta ja sen pohjalta. se mikä toimii minulle ei selvästikään toimi nyt tässä tapauksessa, jos ei ole vastaanottavainen näkemään asiaa toiselta kantilta.
Tätä asiaa ei vain voi ilmaista mitenkään muuten. minä en ole ketään haukkunut. Itse olen nyt saanut kyllä hyökkäyset ja haukut niskaan siitä, että sanoin mielipiteeni liiallisesta kuumeilusta. Tällä kertaa selvästikin oli aihetta oikeasti epäillä raskautta, ehkä aina ei ole ollut niin.
Kohta en kyllä jaksa enään puolustella sanojani. Olen vain pitkään pyöritellyt täällä päätäni lukiessani tätä palstaa vaikka olen itsekin vauvakuumeesta (mitä inhoan) kärsinyt. kerrankin sanoin mielipiteeni ja seison edelleen sanojeni takana. Välillä on vain hyvä hieman löysätä sitä pinnaa ja relata, silloin ne vastoinkäymisetkään ei tunnu ihan niin raskailta. Liikaa draamaa!
 
oho, onpas täällä käyty ikävää keskustelua. Itse en halua lähteä tätä sen enempää purkamaan, mutta sen haluan sanoa että mielestäni meidän tehtävä on antaa toisillemme vertaisitukea eikä lähteä toisia sättimään. Jos toinen kokee raskautuneensa ja saaneen keskenmenoni niin meidän tehtävä on tukea eikä vähätellä asiaa. Mielipiteitä saa ja kuuluukin vaihtaa, mutta mielestäni kenenkään kimppuun ei saa käydä henk.kohtaisesti. Ja realistisuudesta jokainen huolehtikoon itse. Itse ainakin olen hyvin varma etten tule kovin helposti raskautumaan, mutta ei se estä sitä ettenkö saisi joka ainut kierto sitä toivoa ja pohtia mahdollisuuksiani raskautua. Tottakai vauvakuume sokaisee mielen ja välillä menee varmasti kaikilla yli.
 
nanna mun piti antaa jo olla, mutta ihmettelenpä vain
Tällä kertaa selvästikin oli aihetta oikeasti epäillä raskautta
Tuolla aikaisemmin ihan selvästi epäilit tätäkin kertaa, etkä edes pyytänyt anteeksi vaikka osoitin ja todistin epäilysi ja "syytöksesi" vääräksi.
Pyydän anteeksi jos olen sanonut jotain ilkeää, mutta ole ystävällinen ja mieti sinäkin joskus sanomisiasi.
 

Yhteistyössä