HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Pörrö: Mulla on samanlainen vekotin. Alussa itekkin vierastin sitä hieman, mut tosi nopeasti sitä tottui käyttämään. Muutama pisto kerta ja sit en enää muistanutkaan millainen mulla ennen on ollut. Ja toisaalta on kätevä kun vaihtoneula on niin helposti otettavissa.

Tänne ei mitään erikoista. Pyhiä vietellään. Huomenna on sit neuvola.

Kojo 24+5
 
Äitee, voi vitsi mikä ihana masu! :heart: Onneksi sulla siellä on kaks, muuten olisin jo tosi huolissani omasta pikku kummusta..

Meillä muut kotiutuu huomenna, joten nautin viimeisestä yksinolopäivästäni. Siivoillen.. :/ No, mitäpä jätin viime tippaan.. On ollu ihana olla yksin kotona, mutta on se vaan mukavaa, kun kaikki on taas huomenna kotona!

Omaa napaa sen verran, että vauva on vissiin siirtyny jotenki ylös, kun tuntuu että koko ajan jotenkin hengästyttää..Ja aika suorassa pitää istua kun vaavi potkii tuonne kylkiluihin, tai joku sinne joka tapauksessa osuu..

Mutta taidanpa käväistä kaupassa hakemassa jotain pientä hyvää ja sitten jatkaa siivouksia..Tai kutomuksia tai teeveen katselua..

Hyvää alökanutta viikkoa kaikille, voikaahan paksusti! :p

Pinuski ja masunen 24 + jotain..
 
RouvaSumppisuu
Siis aivan ihana masu, äitee! Varmasti kova mellestys välillä, kun tuntuu että yksikin vauva jytää ihan julmetusti kun sille päälle sattuu =) .

Passepartout, kamala mikä viikko teillä tosiaan ollut :hug: . Toivottavasti tytön poski lähtee nyt kunnolla parantumaan. Mua on aikoinaan purrut koira kämmeneen ihan kunnolla, haava tikattiin --->tulehtui ja söin antibiootit. Haalea arpi on vieläkin muistona.

Krissie, meilläkin esikoinen syntynyt tammikuussa -07 :heart: ja vauhtia piisaa...

Sumppis ja B rv. 25+1
 
Täällä pääsiäinen meni melko vauhdikkaasti, sukulaisia ja tuttuja oli kylässä ja sit käytiin mökillä. Mökille vaan ei pääse tähän aikaan vuodesta muuta ku moottorikelkalla ja tais olla nyt mulle sit viimeinen reissu tälle keväälle ku ei se oikein enää tunnu hyvältä tän mahan kans vaikka kuin varovasti köröttelis. No, mies nauttii kun pääsee välillä yksin hurjasteleen!
Kurjaa että joidenkin pääsiäiseen oli mahtunu noin ikäviäki tapahtumia, paranemisia teille Passepartout!

Kyllä on Äiteellä muuten kertakaikkisen kadehdittavan ihana masu =)
Ja onnittelut Poppelille kihloista!!

Oman navan oon saanu kyl paisuteltua kans jo kiitettäviin mittoihin viikkoihin nähden..Vähän huolestuttaa mihin lukemiin mun yläkäyrän yli oleva sf-mitta on nyt sitte pompsahtanu ku ensperjantain neuvolassa mittaillaan.

Ultrasta ei oo tietoa koska seuraava..on kyllä alkanu houkutteleen ajatus 4D:stä mut se on taas sit 450 km:n ajo Rovaniemelle jossa lähin sellanen on.. :/

Tapaamisgalluppiin: me tavattiin miehen kans juhannuksena 2005 ku oltiin kavereiden kans vuokrattu mökki miehen kotipaikkakunnalta (myös mun nykyinen :) ) ja mies tuli meidän yhteisten tuttujen mukana viettään meidän kans iltaa sinne. Yhteen alettiin sit heinäkuussa ja elokuussa tuotiin mun muuttokuorma vielä 150 km pohjoisemmas edellisestä asuinpaikastani. Naimisiin mentiin marraskuussa 2006.

Haluisin lisätä tähän galluppiin sellasen et mitä sinä ja miehenne ootte horoskoopeiltanne!?? Kaikkia ei varmaan nämä asiat kiinnosta enkä itekkään usko höpötyksiin mut ollaan lähipiirissä todettu et luonnehoroskoopit tuntuu pitävän paikkansa kohtalaisen hyvin, ja monesti just tietyt merkit päätyy yksiin! Meillä minä siis kaksonen ja mies oinas ja vauhtia löytyy tästä suhteesta!! Niin hyvässä kuin pahassa..

Ensikertalainen joko kävit uudessa ultrassa!? Onnistuiko paremmin?

Jos ja kun rouva Sumppisuu päivittelet listaa niin viitsitkö laittaa et meille poika tulossa :heart:
Ja jos joku vielä viitsis neuvoa et miten saan paksunnettua tekstiä ku mulla tuntuu aina tulevan nuo B-kirjaimet siihen alkuun ja loppuun tai sit se ei tummene ollenkaan.. :ashamed:

Qnsilta ja viljami rv 23+2
 
Onnittelut Poppelille kihloista ja Passepartout: osanotto koiran poismenosta sekä toivotaa et pienen poski paranee hyvin =)

Horoskoopeista: Miä oon rapu ja mies vaaka, joten aika tasaista on ellei oteta mun luonnetta huomioon :LOL: lapsista löytyy neitsyt, leijona ja kaksonen. Tuleva pienokainen liittyykin sit mamman joukkoihin eli toista herkkää rapua tänne odotellaan kuten suurimmalle osalle teistä myös :heart:

Ihana masu äitee!! :flower:

Täl kertaa ei muuta ku hyvää viikon jatkoa vaan kaikille! Meillä viikon kuluttua maanantaina se 4d...jännittää... =)

Neleka 23+4
 
Kiitos kaikille ihailuista...kyllähän tuo maha välillä heiluu puolelta toiselle ihan kiitettävästi.

Horoskoopeista Mie olen kalat ja mies on skorpioni ja mein pojat on kala ja oinas ja näistä tulokkaista sitten rapuja.

Äitee ja tuplat 23+4
 
Tervehdys taasen pitkästä aikaa!

Eilen luin viikon tauon jälkeen viestejänne, joita sitten olikin het useampi sivu :) . Eli ihan kaikkeen en varmasti muista kommentoida. Ihana kuulla, että muillekin on suklaa maistunut! Heti parempi omatunto.

Onnittelut Poppelille kihloista :heart: ja Äitee2:lle upeasta masusta. Passepartout, ikävä juttu toi koiranpurema ja seuraamukset.

Tapaamisgallup: Mieheni oli iskenyt silmänsä minuun, kuolin lukion toisella, mies palannut juuri intistä. Tarjoili kyytiä ja sillai. Mun oli vaan tarkotus hyödyntää hänen avuliaisuuttaan, mutta mutta :LOL: ....kahden viikon päästä tulee 19 vuotta seukkaamisen aloittamisesta, ens jouluna 19 v kihlautumisesta ja yhteen muutosta, ens kesänä 11v-hääpäivä ja viides lapsi :whistle: ...paljon on siis ehditty puuhastella. Ja hyvin menee edelleen. Onhan tähän mahtunut myös alaäkiä, mutta ei mitään suuria myrskyjä. Hattua nostan miehelleni, viisi vuotta on remontoitu taloa ja tää viimeinen vuosi taisteltu mun synnytyksen jälkeisen masennuksen kanssa, mutta nyt taas aurinko paistaa =).

Synnytyssairaalamatkaa kertyy n. 55 km hyvää tietä, mutta tuskainen on se taival...

Oma napa. Mieletön myllerrys käy masussa. Vauva on tosi alhaalla, masukumpu alkaa kaartua tuolta häpykummusta suoraan. Mulla masu aina ollu alhaalla ja lapsi viimeiset kaksi kuukautta laskeutuneena, joten pikkuisen painaa viimeisinä aikoina tuonne kohdunsuulle. Ja suonikohjut alapäässä sen mukaiset. Hirvittää, kun on ekaa kertaa näin pienellä välillä (1v7kk) nämä vauvelit, että kuinka tuo kohdunsuu kestää loppuun asti. On silläkin ollu tapana aueta muutaman sentin jo hyvissä ajoin. Mutta yritän olla etukäteen murehtimatta. Torstaina on neuvola, joten mittoja ym kuulumisia sitten tarkemmin.

Horoskoopeista. Olen itse tyypillinen neitsyt ja mieheni tyypillinen kauris. Lapsista vanhin on skorpioni, seuraava neitsyt, keskimmäinen leijona, kuopus jousimies ja tämä tulokas taas leijona. Lapsilla aika tyypilliset luonteet myös, paitsi tämä neitsytpoika. On vaikea öytää asiaa, jossa hän olisi pikkutarkka, sen verran suurpiirteistä on esimerkiksi omista tavaroista huolehtiminen ;)

Oikein mukavaa arkeenpaluuta teille kaikille!


Maggie71 & Eppuliina 22+3
 
Qnsilta kaikista helpoiten saat tekstin paksunnettua, kun kirjotat sen eka normaalisti ja sen jälkeen "tummennat" sen kohdan minkä haluut paksuntaa ja painat tota B:tä.
Mä oon horoskoopissa oinas ja mies on jousimies.
 
Horoskooppogallu:
minä 17.7 rapu ja mies 28.7 leijona. Molemmat tyypillisiä luonteenpiirteiltään, jotka kuvataan . Tämä tulokas siis tulee olemaan rapu =)
Meillä sektio tehdään 14-17.7, päivä saadaan päättää rv 36. Ja en kyllä tahtois lapselle samaa synttäripäivää kun itsellä on. Saadaan kakkua monena päivä lyhyellä välillä heinäkuussa :LOL:
 
Jospas pitkästä aikaa jotain kirjoittaisin. En oo vissiin kirjottanutkaan sitten porukkaan liittymisen jälkeen, mutta lukemassa oon kyllä käynyt teidän juttuja.

Me ollaan mieheni kans tavattu jo yläasteella, oltiin samalla nuorisotoimen kesäleirillä, jossa ihastuttiin. Yhdessä ollaan kesällä oltu jo 19 vuotta, kihloissa 13 vuotta ja heinäkuussa tulee naimisiin menostakin jo 11 vuotta niin ja tämä viides lapsi syntyy. Eli hyvin sama tahti kuin maggie71:lläkin. :)

Synnytyssairaala on noin 35 km päässä, joten reilu puoli tuntia menee matkaan.

Mun raskaus on mennyt muuten hyvin, mutta kohdunkannattimet tuntuu olevan tosi lujilla. Kovia kipuja on päivittäin. Kävinkin viime viikolla äitiyspolilla, jossa ultrattiin, ettei ole muuta kivun aiheuttajaa, mutta ei onneksi löytynyt mitään. Kyllähän noi kivut kestää, kun tietää, ettei pienokaisella oo hätää. Vauva mittailtiin samalla ja painoarvio oli nyt 900 g. Ja samalla näin ihan omin silmin selvät pojan sukukalleudet, joten viides poika on tulossa taloon. =)

No eipä tällä erää enempää, koitan kunnostautua ja kirjottaa jatkossakin jotain.

meidänmurut rv 25+5
 
Ajattelin tulla vielä vastailemaan gallupiin..Kuten Maggiella, myös meillä minä olen neitsyt horoskoopiltani ja mies kauris, samoin esikoisemme on kauris (syntynyt tammikuussa, niinkuin täällä pari muutakin esikoista/edellistä, tosin vuonna 2006). Itse taidan olla ainakin tyypillinen neitsyt, kauriin tuntomerkkejä en oikein edes tiedä..

Mutta juu, vielä hetkeksi teeveen ääreen..
 
Kylläpäs sitä onki taas vierähtäny edellisestä kerrasta kun kirjottelin :eek: Kiitos reissaamisen ja pätkivän netin! Tänään kotiuduttiin pääsiäisen vietosta minun vanhempien luota ja on kyllä ihanaa olla taas kotona! Se meidän reissu kun oli kuitenki melkein kaks viikkoo pitkä. Tosin miehen kans käytiin välillä pari yötä kahdestaan kotona viettämässä laatuaikaa, kun poitsu oli mummilla ja ukilla hoidossa ;) Mutta paljon on täällä ehtiny olla tapahtumia ja turinoita!

Passepartoulle osanottoni. Toivottavasti pikkusen poski nyt lähtee paranemaan kunnolla kun lääkkeet on oikeet!

Äitee sulla tosiaan on ihan mallikas masu! Ihana kertakaikkiaan :D

Tapaamisgaluppiin me tavattiin miehen kans aika tasan 7 vuotta sitten netissä. Heinäkuun lopulla tavattiin livenä ekaa kertaa miehen intin ja kohtuu pitkän välimatkan takia. Minä menetin sydämeni heti, mutta mies koitti, että jos kateltas asiaa uusiks sitten tammikuussa kun kotiutuu. Mutta parin päivän päästä se sitten kuitenki soitti ja pyys seuraavalla lomalla käymään =) Kihloihin mentiin maaliskuussa -03 ja naimisiin tammikuussa -05. Esikoinen syntyi 06/06 ja nyt sitten toinen kesällä. Että ei mitään super nopeita olla oltu, mutta ihan kiitettävää tahtia kuitenki ollaan asioissa edetty =)

Horoskoopeilta minä oon oinas ja mies kaksonen, joihin lukeutuu myös esikoinen. Kyllä musta täysin oinaan tunnunpiirteitä löytyy, mutta paljon on myös "vierasta". Kaksosen luonnekuvaukseen en oo pahemmin perehtyny, mutta mies ja poika kyllä on kylla paljon toistesa kaltasia. Ja mikä tärkeintä, oikein hyvin tullaan toimeen :D

Matka sairaalaan meillä on 5-6 km. Ellei sitten jouduta lähtemään taas miehen töitten/päättötyön takia mun vanhempien luo asumaan, jolloin matkaa onki sitten yli 160 km. Viime kesä siellä jo asusteltiin saman katon alla, ja kovasti pidän peukkuja ettei sama taas toistuis! Ei nimittäin tämä pää oikein tahtonu kestää, niin entä sitten kun on viimesillään raskaana :/

Mutta nyt pitänee siirtyä taas tekemään palstatilaa muilleki ja kömpiä sängyn puolelle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ännkäpöö ja Toivoilona 23+5
 
Meidän perheestä löytyy seuraavat horoskoopit. Minä ja kuopus ollaan skorppioneja, mieheni on kaksonen, esikoinen vesimies, keskmmäiset lapset ovat kauriita.

Eilen illalla oli masussa ihan mahdoton meno päällä. Pää puski virtsarakkoa kohden ja jalat vispas ylämahalla. Mulla on kaikki lapset olleet hyvin alkuvaiheesta asti pää alaspäin ja niin tuntuu tämäkin olevan. Oon pienikokoinen ja maha on yleensä ollut aika pieni, joten ei vissiin oo niin hyvin tilaa pyöriä vatsassa. Toki hyvä niin, ettei oo kukaan jämähtänyt perätilaan. =)

meidänmurut rv 25+6
 
Äääääääh...

Pää täynnä räkää, ja lämpöä nostaa näin heti aamusta.. Eilisen jo makasin sohvanpohjalla, kun päässä huippasi ja särky oli karsea. Supistaakin taas enemmän ja sydämen rytmitkin tuntuu menneen sekasin. Kaikkee se saakin flunssa aikaan. Pitää seurata tarviiko lähteä jo kuuria hakemaan pian, kun heti tuli tauti korkean kuumeen kanssa.

Me tavattiin jo nuorena, jossain 15-16v, kun pyörittiin samoissa porukoissa. Tunettiin siis jo kauan ennenkö alettiin seurustella. Sit kun juhlittiin molemmat 21v synttäreitä alettiinkin seurustella, johan siinä se koko alkuvuosi jahkattiin ollakko vaiko eikö. Yhteen muutettiin kuukauden päästä, kihloihin mentiin puolen vuoden seurustelun jälkeen. Esikoista (ekaa yhteistä siis) aletiin yrittää sitten vajaan kahden vuoden seurustelun jälkeen, tosin neiti päätti antaa odottaa itseään vuoden verran. Naimisiin sain miehen vasta, kun oltiin kuusi vuotta oltu yhdessä, eli se kolmevuotishääpäivä tänä kesänä. Että alku nopeammin ja sitten vauhti hidastui! Ja oinaita ollaan molemmat, ja kyllä sitä tässä vuosien varrella vaan sarvet on kolisseet yhteen..

Ei vaan, pakko painua huilaamaan, ei jaksa istuakaan..

Räpätäti+papu rv23+6
 
Pääsiäislomista on selvitty ja palattu taas töiden ja tietokoneen pariin :)!

Tapaamis- galluppiin: Me ollaan seurusteltu -96 yläasteelta saakka. Alku oli hankalaa, sellaista teinipeliä, varsinkin kun minä olin ysllä ja mies kasilla...:) Välistä ollaan oltu erossakin, mutta todettu, ettei irtikään päästä ja tässä sitä onnellisesti ollaan. Molemmat on saanu siis rellestää ja ellellä omaa elämää ennen tätä suurimman yhteisen lahjan saamista. Nyt tuntuu ettei koskaan olla oltu onnellisempia :)!
Horoskoopiltani minä olen vapaudenkaipuinen ja hullutteleva Jousimies ja mies on Rapu, niinkuin vauvelinkin pitäisi olla.

Nyt on pakko palata sorvin ääreen ...;)

Adrian ja Kuuno 23 + 4
 
tapaamisgallup;me tavattiin erään tutun juhlissa 4 vuotta sitten.Nyt ensimmäistä yhteistä lasta odotellaan. Huomasin muuten mielenkiintoisen seikan;meitä on paljon oinaita täällä heinämammoissa. Oinas olen minäkin, mies vaaka. Mistäköhän tämä kertoo?
oinas95 25+3
 
Qnsilta - ei kun meillä on uusinta rakenneultra huomenna. Justiinsa soitin äippäpolille, että olisiko voinut kuitenkin tehdä kätilö, kerroin suoraan että tuntuu ettei se lääkäri osannut jne. Valitettavasti kuitenkin joudun lääkärille, koska kätilöillä on ajat ihan täynnä. Mutta lupaili että voin mennä toiselle lääkärille (siellä vuorossa huomenna kaksi), ja sano että katsotaan varmasti että kaikki ok. Nyt aion pitää itsekkin siitä huolen, pois en ennen lähde.

Galluppiin: eli minä kalat, mies neitsyt.

Rv 22+5
 
Horoskooppi-galluppi Minä Kalat, mies Kaksonen. Lapset Leijona, Vesimies ja Kaksonen. Tuleva vauva Rapu. Nousevia merkkejä en tunne, joten niiden vaikutusta en tiedä meidän horoskooppeihin... Mutta kyllä täältä tunnetta ja kiihkoa löytyy sekä hyvässä ja pahassa... :LOL:

Poppeli paljon onnea kihlautumisestanne... :hug:


Piparminttu75 :wave:
 

Yhteistyössä