***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Pituutta 52,5cm ja painoa 3805g.
Lapsivettä alkoi tulla ja heti kovat supistukset.Sairaalassa heti synnytyssaliin ja luomuna synnytin,oli jo niin auki ettei kerenny mitään saada,muutamassa tunnissa aukeni niin nopeesti.No tulipa se luomukin koettua. =) :D
 
Hei vaan ja onnea taas kaikille :flower: :hug:
Täällä löhöillään ja odotellaan.. ei merkkiäkään paitsi viime
yönä koski nivusiin.. mitä lie sit oli..
Huomenna olis ultra, mutta eipä sielläkään varmaan mitään uutta, paitsi että sit varmaan sais sen yliaikais kontrolli ajan ja jotain tietoo, et milloin tän ukon viimestää näkis..
kai
eipä mulla muuta..

Vauvelihaaveelle jakselimisia, että jaksais tulla edes sanomaan moi, niin ei huolehittais niin..

mie + omppu.. 40+2
 
täällä edelleen, supistelee liikkumisen jälkeen mutta loppuu siihen kun istun alas. :( Voimat on ihan loppu, ei huvita edes pihaan mennä :headwall: Eihän mulla oo vielä la edes menny mutta lähestyy kovaa vauhtia ja ärsyttää kun meinas tulla jo liianki aikasin ja nyt ei sit tuu kun joskus käynnistämällä varmaan :(

al 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marzu76:
Shannon, mitkä pisteet siellä jalkapohjassa sammoisia olis? Kaikkee vois koittaa :D :D Ei mut jos se huomenna syntyy, niin ihme olis. Anoppi "tilas" la:n kuultuaan et 25 päivä se sit syntyy. On nimettäin hänen syntymäpäivä...

Täällä on ollu pienimuotoista vihlontaa jo kaks päivää tuolla alakerrassa, välillä supistellu ja vauvan liikkeet on ruvennu sattumaan ja tuntumaan inhottavilta. Tulis jo ulos... Tahtoo hoivaamaan pikkusta!!!

Tsemppiä muillekin loppuodotukseen, kohta olen varmaan viimeinen täällä...

Ja onnittelut jo jakautuneille!!!

Mä ja nirppu 39+3





moi!

Treffataan laitoksella..mulla viikot nyt 39+3 ja ei merkkiäkään synnytyksestä |O
Mutta tulee kun on tullakseen..
mary ja axu
 
takana. Supistukset alkoivat klo 0:40 ja heti melkoisen kivuliaina. Kolme kertaa ehdin katsoa kellosta väliksi 20min ennen ku koko alavatsa meni kramppiin. Ihan kamala tunne, kuin olisi ollut kipeä supistus päällä taukoamatta. Tätä kesti melkein kaksi tuntia. Hikoilin,puuskutin ja harkitsin vakavasti miehen herättämistä. Sitten supistus viimein antautui ja loppui kokonaan. Sain nukuttua pari tuntia ja kuopus herätti 7 maissa. Nytkin vielä vähän hikoiluttaa ja alamaha on hellän tuntuinen. Saas nähdä, päästäänkö tänään tositoimiin. Neuvola iltapäivällä, raportoin sitten lisää..


Mansikkamarja 40+6
 
POIKA TULI !!!!!!

Meille syntyi 20.7 klo 7.42 poika. Painoa 3410g ja pituus 50,5 cm. Lapsivedet meni kotona torstai aamuna ja siitä sitten sairaalaan lähdettiin heti. Sairaalassa oltiin klo 7.00 ja mentiin käyrille. Olin sormelle auki ja kohdun kaula melkein hävinnyt. Tähän mennessä en ollut vielä tuntenut ainuttakaan supistusta koko aikana.Siinä sitten aamupäivän aikana alkoi supistella ja ne voimistui pikkuhiljaa.Illalla jossain vaiheessa sain epiduraalin joka helpotti oloa ihanasti. Sain jopa vähän huilattua/ torkuttua.Yön aikana vauvan sydän äänet heittelehtivät ja minä pyörin sängyllä kätilön ohjeiden mukaan kuin väkkärä :kieh: Lääkäri kävi luonani vähän väliä takkailemassa tilannetta. Oli onneksi tosi rauhallinen yö synnärillä.Vauvan päästä yritettiiin ottaa verikoetta mutta sitä ei saatu tarpeeksi aina yhteen pilliin jotta olisi voitu tutkia :/ .Klo 2.00 olin auennut 9cm. Edessä oli vielä joku "makkara" reunoilla. Se ei sitten lähtenyt aukeamaan ja klo 7.00 tuli toinen lääkäri ja tutki paikat ja ilmoitti ettei se taida auetakkaan enempää. Synnytys oli jo kestänyt niin kauan ja lapsen sydän äänet edelleen heitteli niin hän teki hätäsektio päätöksen.Ja se oli todella hätäsektio.Meni vajaa puoli tuntia ja poika oli jo maailmassa. On se vaan niin ihmeellistä. Nyt on pakko lähteä aamu toimiin pojan kanssa. Ja onnea myös muille jo nyyttinsä saaneille.
Sirkku ja vesseli 6pv
(kotiuduttiin muuten vasta eilen)
 
Neuvolassa käyty, eipä ihmeempiä. Antoi vielä ens keskiviikolle ajan ja sitte jos ei vieläkään synny itsestään niin 6.8. mennään OYSsiin ja katsovat minun ja vauvan vointia ja tarvittaessa käynnistävät. Mutta jos kaikki on vielä silloinkin hyvin ( minun mielestä päin persettä siis... heh.. ) niin vielä pitää odotella. Mut toivotaan nyt ja pidetään kaikki maholliset raajat ristissä että lähtis itestään ja pian.....

JoannaH 40+4
 
Heinämasukki siskollani synnytys käynnistyi juuri noin. kun supistuksia ei kuulunut niin rupesivat sitten pikkuhiljaa käynnistelemään. vauva syntyi noin vuorokauden kuluttua vesien menosta. kuulemma kävely auttoi. Onnea koitokseen!!!!

Auttakkee!!! onko teillä ollut verenpaineet koholla? tänään oli neuvola ja paineet kohonneet aika reilusti. huomenna pitää mennä ä-polille. mitäköhän ne oikein siellä mahtavat tehdä?? mitä verenpaineitten nousu oikein merkkaa????? pissassa ei kuitenkaan proteiinia..

kyllä sanalla sanoen KYPSYTTÄÄ :headwall:

annabella 40 tasan

ps. super onnittelut ja :flower: :flower: kaikille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet kainaloon!!!!
 
Ja aikas vauhdilla tulikin, 1,5 tuntia ehdittiin olla salissa joten kivunlievityksenä toimi paracervikaalipuudutus jonka sain saman tien saliin tultua (olin jo 6 cm auki!!! :eek: ) ja ilokaasu, joka sai hihittelemään supistuksien välillä. Miehellä oli hauskaa... Ponnistusvaihe kesti 12 min johtuen siitä, että lapsivesi oli vihertävää ja pään synnyttyä jouduttiin imemään samoin tein hengitystiet puhtaiksi (sieltä tullut vesi oli kuitenkin kirkasta, joten ei ollut hörppinyt vettä) ja lisäksi napanuora oli kaulan ympäri. Poika syntyi kuitenkin 4 ponnistuksella, joten ei siinä liikoja olisi mennyt ilman noita ylimääräisiä juttuja :D Majava sai viisi tikkiä, ihan pieni pintarepeämä tuli eikä noista tikeistä saati repeämästä ole ollut mitään vaivaa.

Tarkempaa synnäriä laittelen myöhemmin. Ai niin, pojun mitat olivat 52 cm, 4080g ja pipon mitta 36 cm

jossu + vilperi 3 päivää
 
eilen supisteli ihan mukavasti, mutta kotona ollaan ja seuraavaa pitkää päivää ruvetaan viettämään. Ala päätä vihloo aina välillä ja muutenkin olo on kehno mut ei auta kun odottaa 2.8 aika sairaalaan. Pelottaa ajatus että viel viikko pitäs jaksaa olla mahan kanssa. Mutta onnea kaikille pikku vaavin saaneille.
viikkoja 41+1
 
Aivan ihanaa aamua kaikille heinämassuille!!
Edellisen yön supistelut eivät johtaneet mihinkään ja viime yön nukuinkin sitten unelmahyvin. Vain kerran vessassa ja muutama asennonvaihto, nukuin puoli kymmeneen, kun mies nousi huolehtimaan lapsista. Varsinainen unikeon päivän avaus siis. Nyt on niin virkeä ja hyvä olo, että jaksais vaikka mitä. Ulkona hellepäivä, joten jospa vaikka suunnattais koko perheellä rannalle ja nautittais auringosta.

Eilen oli neuvola, eipä oikeastaan mitään erityisiä uutisia siltä suunnalta. Vauvan koko arveluttaa edelleen. 5vkoa sitten ultralla katsottu, että keskikokoinen vauveli tulossa, mutta sf-mitta kasvanut monta senttiä sen jälkeen eikä mistään vauvan laskeutumisesta tietoakaan. Hiemanhan tuo terkkakin epäili, että taitaa olla iso vauva tulossa.. Jotenkin tuntuu, että olisi ollut syytä jo katsoa ultralla, mutta mitään lähetettä äitipolille en edelleenkään saanut. Katsotaan kuulemma seuraavan kerran vasta yliaikaiskontrollissa rv 42 jälkeen..huh.

Juu nyt täytynee lähteä pukeutumaan ja naatiskelemaan ilimoista =) =)

Mansikkamarja 41+0
 
Meille syntyi ihana tummatukkainen tyttö 24.7.kello 8.58
Synnytys käynnistyi vesien menolla kotona puoliltaöin ja ambulanssi vei minut sairaalaan.Supistuksia oli mutta vähän ja epäsäännölliset eikä ollut muuta tapahtunut ,sitten osastolle ja parin tunnin unet ja viiden jälkeen alkoi supistaa ,niin että aamupalan jälkeen siirryin synnytyssaliin -sain jopa kävellä :D (siihen saakka piti olla pitkällä kun vauva ei ollut lähtökuopassa )pientä odottelua salissa ja pääsin hommiin .10 min ponnistusvaihe ja 3620g painava tyttö oli maailmassa pituutta on 51cm ja pipo 36.

:flower: onnittelut vauvan saaneille heinämassuille :heart:

Vauva arki aloittanut Vihreäsammakko ja sammakkotyttö ;)-isi osti sammakko tutin :heart:

 
kokonaisena vielä eikä mitään merkkejä synnytyksestä. :kieh: eilen oli neuvola, kaikki ihan normaalisti. varattiin aika äitipolille kontrolliin ens viikon torstaille. normaalisti antaat 10pv päähän, mutta mulla se on sunnuntai ja kasvu on menny kokoajan yläkäyrillä niin antovat vähä aikasemmin jo ajan. neuvolassa epäili että saattaat ruveta jo tuollon käynnistelemään. :) tiistaina on vielä käynti neuvolassa.

nuista vyöhyketerapiapisteistä: mie oon pari kertaa kokeillu nuita tuloksetta. tunnostaa että vauva on liikkunu aina sen jälkeen tosi vähän niin en enää uskalla tehä nuita. en tiiä johtuuko se tuosta painelusta vai mistä.

mutta vointeja kaikille ja yrittäkää vielä jaksaa viimeiset viikot :hug:

hapsiainen & pikkunen 40+1
 
Täällä olis sitten lähtö jo aika lähellä. Vedet meni aamulla yhentoista aikaan ja siitä sitten polille käymään. Vaavilla kaikki kunnossa ja painoarvio olis n.3700g. (en tiedä uskoisko, kun tytöstä sanottiin 3900g ja oli syntyessään 4510g :) )
Siis päästivät vielä kotiin hakemaan vauhtia supistuksiin, joita on ruvennu tulemaan jo kivasti. Tänään varmaan vielä lähdetään, jos ei niin huomen aamulla labran kautta polille. (toivottavasti ei tarvis sinne asti ootella)

Voimia ja supistuksia muillekin loppuraskauteen!

Mä ja nirppu 39+6 (Jänskättää ;) )
 
Tulihan se munkin vuoro =)

Meille syntyi poika 25.7 5 päivää yli lasketun ajan, tänään kotiuduttiin sairaalasta. Poika oli 4240g ja 53cm pitkä, nenu oli vähän lytyssä (on vähän vieläkin) ja selässä puolen sentin mustaa karvaa, meillä on siis pieni apina :D pojalla on hiustakin aikas paljon, kätilöt ja hoitajat ihasteli pojan hiuksia ja yksi äiti totesi sairaalassa että saan viedä pojan parturiin ennen ristiäisiä :D

enga ja onni 2 pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapsiainen84:
nuista vyöhyketerapiapisteistä: mie oon pari kertaa kokeillu nuita tuloksetta. tunnostaa että vauva on liikkunu aina sen jälkeen tosi vähän niin en enää uskalla tehä nuita. en tiiä johtuuko se tuosta painelusta vai mistä.
Mun täti tosiaan on vyöhyketerapeutti ja sen kanssa oli puhetta silloin kun se mulle siitä nilkasta ennusti, että vyöhyketerapiaa ei saa raskaana olevalle antaa. Ei ollu puhetta että miksi.

JoannaH 40+5 ja hiki

 
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Nyt en ehdi, mut päivitän tuot alistaa tässä viikonlopun aikana.. :)

:ashamed: taas kyselen vauvelihaaveen perään... ???? :ashamed: jokuhan tiesi kertoa että olis ollut jossain lehdessä.. mutta kun tää ei oo yhtään hänen tapaistaan ettei mitään tuu tänne kertomaan :snotty:

Voimia kaikille jotka vielä on yhdessä kasassa.. :hug:

Heidi ja pikkuinen, tänään tasan 2 viikkoa :heart:
 
Täällä sitä vaan ollaan vielä.. eilen ja tänään on tehny jo tosi kipeetä mutta heti ku istuu alas niin siihen se sit loppuu. :(
Vauva painaa niin pahasti tonne alas ettei kävelystä oikeen meinaa tulla mitään ja vessassa täytyy melkein asua.. On se kyllä aika kauhee ajatus jos se ei syntyis vielä kahteen viikkoon.. :eek: :(
Varsinki jos kokoarvio pitää paikkaansa :headwall:

No ei muuten kyllä tänään oo ärsyttäny pahemmin. :D

al 39+5
 

Yhteistyössä