Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
KEVÄT!:) Meidän pikkuruista etupihaa koristavat sinivuokot! Täytyisi nyt ottaa siitä kuva:) Täällä Tampereella on tänään paistanut ihanasti aurinko, tuli todella sellainen olo, että nyt pitää heittää talvivaatteet hiivattiin:) Viikonlopuksikin on luvattu ihanan lämmintä ilmaa!Mahtavaa!

Riinja ja Pörde: olis kiva tehdä vauvatreffejä sitten kunhan ollaan puksautettu muksumme maailmaan:) Oletteko muuten ajatelleet käydä Tampereella esim. napapiirin järjestämissä ryhmissä?

Pörde: mekin asuttiin Tammelan kupeessa aiemmin, siinä Erkkilän sillan toisellapuolen, Juhannuskylässä. Kämppä oli yksiö, joten vaikka surku tuli, niin enemmän tilaa oli pakko saada! Asuttiin siinä upeassa keltaisessa jugend-talossa, olet siitä varmaan ohi ainakin kulkenut? Ollaan kyllä kivasti kotiuduttu tänne "maaseudullekin", tosin huomaan kyllä ettei keskustassa tule todella käytyä samaan tapaan kuin aiemmin. Onneksi täältä kulkee busseja hyvin ja on autokin käytössä, joten hyvin pääsee halutessaan sitten vaavinkin kanssa keskustaan:)

Meidän piti ostaa yhdistelmävaunut yhdeltä ystävältä, mutta eipä hän raaskinutkaan myydä niitä poijes.. no, mun työkaveri kauppaa meille Brion kuomurattaita pehmeällä kantokopalla ja ollaankin ajateltu ne ostaa. Onko teillä muilla kokemusta kuomurattaista ihan pienillä? Selkänojan saa täysin makuuasentoon ja kun rattaisiin lisää sen kantokopan, niin pitäisi olla yhtä hyvä kuin yhdistelmävaunut. Kulkusuunnan saa vaihdettua, ja rungossa on kunnon jousitukset. Monet ovat sitä mieltä, että nuo kuomurattaat ovat järkevä ratkaisu, loppujen lopuksi se vauvavaihe kestää vain noin puolisen vuotta, sen jälkeen pikkuinen haluaa yleensä jo tarkkailla maailmaa rattaista:)

Äitiyspakkaus saapui tänään postiin, täytyy huomenna käydä se ukkelin kanssa hakemassa:) En ole vielä mitään vaatteita vaaville ostanut, kummallista? Vaatehuoneessa odottaa edelleen jätesäkillinen vauvanvaatteita.. kunhan jään 4 viikon päästä lomalle, niin ajattelin sitten käydä kaikki läpi ja tsekata mitä puuttuu. Ehkä on järkevintä toimiakin noin, ettei käy niin, että 56 cm vaatteita on kymmenittäin:)
Loman aloitus tosiaan lähestyy ja kyllä sitä jo odotankin! Jännä kyllä miten sitä on pikkuhiljaa tottunut ajatukseen mammalomalle jäämisestä.. Ikäväähän tässä on se, että määräaikaisena työntekijänä en voi olla varma, pääsenkö samaan paikkaan hoitovapaani jälkeen.. ja jos pääsen, niin lomathan menetän aluksi täysin. Mutta eipä voi mittään, eihän elämää toisaalta voi suunnitella vain työn mukaan. Tämä perheenperustaminen tuntui täysin sopivalta, tässä ja nyt:)

Tulipas tarinaa, puh:) Aurinkoista loppuviikkoa ja mukavaa tulevaa viikonloppua sekä tietty hyvää vointia kaikille!

-Pauliina&nappula rv 25+1
 
Jabbadaa: työskentelen neuvolassa terkkana:) pidän kertyneet lomani ennen äippäloman alkua, joten jään töistä pois jo rv 30! onneksi sattui ihana vuodenaika, mikäs sen kivempaa kun nautiskella vapaa-ajasta ja alkaa kunnostaa pihaa:)
 
Moikka kaikille!

Tänään kävin äitipolilla kontrollissa sen taannoisen verenvuodon takia. Tsekattiin kohdunsuun tilanne. Kaikki oli kunnossa, kohdunsuu kiinni niin kuin pitääkin. Pojun painoarvio oli jo 888g. Kohta kilon painoinen pötikkä :) Perätilassa oli ja liikkui niin aktiivisesti, ettei ultrassa kuulemma pystynyt katsomaan napanuoran veren virtausta. Verenvuoto oli siis limakalvoperäistä, aivan kuten alunperinkin lääkäri epäili.

Töissäkin on mennyt ihan hyvin, kun olen koittanut ottaa niin rauhallisesti kuin vain se on mahdollista. Kerroin heti maanantaina, kun palasin töihin, etten tee enää kaikkein raskainta työvuoroa, joka on yksin työskentelyä. Eipä siitä isompaa murinaa tullut. Lauantaina olisi tasan kaksi kuukautta äippäloman alkuun. Kieltämättä hieman olen kateellinen teille kaikille, jotka pidätte kesälomaa ennen äippälomaa, teillä ei ole enää pitkää aikaa lomaan. No jospa se mun kesäloma olisi sitten paikallaan äippäloman perään vuoden kuluttua. Jos ei jaksa kahta kuukautta töissä, niin haen saikkua.

Onko muilla minkä verran selkäkipuja? Mulla on nyt alkanut alaselkä vaivaamaan. On se ennen raskauttakin välillä vihoitellut, mutta saapa nyt nähdä, että mihin suuntaan nyt mennään. On vähän sellaista issiastyypistä juilimista, joka persposkiin repii. Sitten varsinkin aamusella, kun nousee ylös sängystä ja lähtee liikkeelle, niin lonkat pitää pauketta. Liittyyköhän nämä yhteen?

Haettiin eilen äitiyspakkaus postista. Mulle oli yllätys, että vaatteet oli niinkin isoja. Joutuu varmaan jonkin verran hankkimaan ihan pieniä vaatteita. Äiti kyllä sanoi, että vauva kasvaa hyvin äkkiä vähän isompiinkin vaatteisiin. Värit oli kyllä aika vaaleita, siis herkkiä likaantumaan.

Oletteko muuten sortuneet syömään "kiellettyjä" ruokia? Silloin ihan alkuvaiheessa neuvolastakin neuvottiin mitä kaikkia ruokia pitäisi vältellä. Mulla meni kyllä joulun aikaan sellaista kalaa, etten tiennyt onko se vakuumipakattua vai ei. Sinihomejuustoa olen muutaman kerran syönyt. Suomalaisia tuorejuustoja jonkin kerran, mutta ne kyllä tarkistin, että olivat pastöroituja. Pari kertaa hieman maksalaatikkoa, kun sitä oli töissä tarjolla, niin ei voinut vastustaa kiusausta. Siinähän niitä jo tulikin:| Ai niin, ja sitten olen kyllä käyttänyt jonkin verran ihan käsittelemätöntä maitoa, kun mun kotona on maitotila, jossa käytetään maitoa suoraan tankista. Sitä ei ole kyllä mitenkään pastöroitu, mutta sitäkin olen käyttänyt vain kypsennettynä.

Että tämmöistä tällä kertaa.
Pirana ja poitsu 25+6
 
haimi
Heissan taas! :)

Kielletyt ruua osa II:
maksamakkaraa (aijainaminami), aurajuustoa kuumennettuna (silleen sitä sai syödä) ja vähän kuumentamattomanakin, pari kertaa vakuumipakattua kalaa ja sitte mummo oli tehny voikkareita tuossa taannoin ja niissä oli tuorejuustoa. Fetaa on popsinut ihan surutta, muuta en nyt tähän hätään muista.. :) Mutta kylläjuu olen syönyt kiellettyjä. Mutta maltilla!

Mulla on kynsivallin tulehdus kahdessa varpaassa :D.. Yskä alkaa laantua ja nuha.. pikkuhiljaa, en antanut sille yliotetta joten se ehkä luovuttaa.. ;D haha!

Tossa oli jokuaika puhe vaivihkaa seksistä, niin kyllä meillä ainakin ihan silleen 'normaalisti' homma toimii ja molemmat on ihan mukana aina.. mutta alkuraskaudessa oli oikee kriisi kun pidin itteäni niin ällöttävänä yms nii tuli varmaan 2kk taukoa.. mies siinä oli vähän kiipelissä, mutta mulle ei tehny tiukkaa :D Nyt sitten loppua kohden asia on kääntyny toisinpäin. ei paljoo tarvii pihtailla, kun ite ainaki tunnen olevani "the real sexbom" :D ei nyt ihan mutta on sellanen hyväksyttävä olo, ja hyväksyn itteni tälläsenä tissit kaksi kokoa kasvaneena.. :)
Onko teille muuten miehenne sanonut rintojen kasvusta mitään?, kun ne rinnat kuitenki melkee kaikilla kasvaa sen 1-3 kokoa isommiksi raskausaikana..

Saatiin eilen mun -92 vuoden Golf myytyä.. iskä myi sen jollekkin ukolle, sen poika ajaa sillä pellolla. MUN PIKKUNEN GOLFFI!! :( sain sen papalta 18v lahjaks.. se oli hyvä auto ja täysin toimiva.. mutta vähän sellanen rupunenhan se oli.. 200€ siitä saatiin, ihan jees. Niillä saadaan vaunut ostettua, ja jää vielä rahaa :D

Mulla olis viikon päästä neuvolalääkäri ja sitten siitä viikko niin mökille! sitte enskuun 19pv olis neuvola ja sit rupee tihenee tahti neuvolassakäyntien osalta.. :) joka tarkoittaa että KOHTA ON HEINÄKUU JA MEIJÄN VAUVAT SYNTYY!!!

NYT, lapsimessuille matkani käy! Heippa hanit! :)

veera + pissukka 25+6
 
Moikka kaikille!

Mikäs on vointi ja fiilis? Täälä vointi hyvä ja fiilis iloinen. Töissä oleminen rupee pikku hiljaa tympäisemään ja ajatukset on jo kovasti muualla. Hirvee motivaatiopula ja tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi. 6 viikkoa vielä töitä ja sitten mammaloma! =) Onneksi nyt kaksi lyhyempää viikkoa niin menee äkkiä! Vointi on onneksi tosi hyvä ja maha kasvaa vauhdilla. Ihanaa kun on kevät ja onneksi tiet ovat sulia niin on päässyt pyöräilemäänkin. Rupee jatkuva käveleminenkin tylsistyttämään. Oon kuitenkin pyrkinyt joka päivä noin tunnin ulkoilemaan.

Vaunut ja autonistuin tuli tilattua ja ne voi hakea kesäkuun alussa. Hyvä niin, ettei tule säilytysongelmia. Sorruin sitten Emmaljungan yhdistelmävaunuihin..ne vaan oli niin hienot ja ihanan kevyet =). Onko joku muu sortunut Emmaljungiin? Onhan ne aika hintavat, mutta pitäisi mennä 3-vuotiaaseen asti! Äitiyspakkauksen tilasin ja nyt jänskättääkin tuleeko vanha vai uusi. Ihan sama toisaalta, mutta uudessa on ilm. enemmän vaatteita ja niitä kyllä tarvii koska en ole pahemmin vielä vaatteita ostanut.
Onko muilla ruvennut pyörimään synnytys mielessä? Mulla on jotenkin nyt yhtäkkiä. Tähän asti en ole asiaa pahemmin miettinyt (mitä nyt katsonut sydänääniä ohjelmaa) ja nyt sit on tullut uniinkin. Ajattelin mennä positiivisesti ja avoimin mielein. Eipä sitä pysty pahemmin ennakkoon suunnittelemaan..pitää luottaa ammattilaisiin ja omaan kehoon. Harva vauva sisälle on jääny! =)

Hyvää vointia kaikille! Odottavan aika on välillä pitkä, mutta onneksi kesä tulee nopeesti!

Kia rv 29
 
Keväistä iltaa kaikille! Onneksi pääsiäinen lähestyy ja näin ollen on siis tiedossa vajaa työviikko:) Millaisia pääsiäissuunnitelmia teillä kaikilla on? Me lähdetään perjantaina Lahteen miehen vanhempien luokse rentoutumaan ja tapaamaan ystäviä:) Ihanaa olla vaan ja nauttia, viikonlopuksi luvattiin kaikenlisäksi ihanan lämmintä ja aurinkoista säätäkin!
Pirana kyseli aiemmin noista selkäkivuista. Mulla on ollut aina silloin tällöin, etenkin jos rehkin esim. imuroimalla.. meillä kyllä isäntä hoitaa nykyisin nuo raskaammat hommat, mutta esim. viime viikolla en malttanut olla imuroimatta ja sain tietysti alaselkäni hetkeksi kovinkin kipeäksi. Kipu onneksi helpottaa levolla, enkä ole joutunut sen takia mitenkään erityisemmin liikkumista varomaan. Nyt ihan uutena vaivana on tullut häntäluun jomottelu aika ajoin.. onko muilla vastaavaa? Etenkin jos istun kovalla alustalla ja nousen ylös, niin häntäluun seudulla tuntuu hetken verran kipua. Kai se vauva painaa jo sinnekin melko hyvin:) Pikkuinen on alkanut touhuamaan entistä enemmän, välillä tulee jopa puistatuksia isoista muljahduksista! Ihanaa että liikkuu, ei ainakaan tarvitse olla huolissaan vauvan voinnista:)
Haettiin tänään äitiyspakkaus! Oon tosi tyytyväinen kun sain vielä sen viimevuotisen, vaatteet oli miltei kaikki kivoja. Tuli ihan hassu olo niitä vaatteita hypistellessä, isäntäkin taisi hieman herkistyä etenkin siitä söpöstä makuupussista:) Tänään saatiin myös ne kuomurattaat työkaverilta, tosi hyvät ovat! En malttais odottaa että pääsen kärryttelemään pikkuista niillä:)
Aiemmin oli myös juttua kielletyistä ruoka-aineista.. Mä oon syönyt maksamakkaraa satunnaisia kertoja, homejuustoja olen vältellyt. Toki olen syönyt ruokia, joissa on esim. sinihomejuustoa kuumennettuna. Taisin ottaa viime viikonloppuna riskin kun söin ravintolassa etanoita.. mutta olihan nekin hyvin kuumennettuja, ja NIIIIN hyviä!:) Muuten oon yrittänyt kyllä olla melko tarkkana.
Noista petipuuhista oli myös jossain vaiheessa keskustelua.. Olin ennen raskautta lukenut jostain, että raskausaikana monet naiset ovat hyvinkin halukkaita ja odotin tietty että mustakin tulee sellainen:) No alkuraskaus meni väsyneenä sohvanpohjalla, joten ei ollut kovin innostunut fiilis.. kun alusta päästiin yli, niin tilanne on ns. normalisoitunut, mutten siltikään tunne olevani kovin kuuma kissa. On välillä hyvinkin paljon "valaskala" olo, joten itsetunto ei aina ole kohdillaan. Onneksi meillä osoitetaan huomiota myös muilla tavoilla, ollaan vaan lähekkäinkin. Mutta kyllä nyt raskausaikana tuo puuhastelu on ollut lähestulkoon entisellä tasolla, toki poikkeuksiakin tulee. Isäntä ei onneksi ikinä ole mua mitenkään syyllistänyt tai huomautellut, jos onkin hieman pidempi väli tullut. Mutta tottahan se on, että viimeistään synnytyksen jälkeen voi tulla muutosta tuohon petielämään.. on ajatukset varmaan ainakin alkuun ihan jossain muualla:)
Mulla on hirveä hinku päästä laittamaan pihaa kesäkuntoon! Muutettiin tosiaan nykyiseen asuntoon lokakuussa, joten odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea tuolta pihan perukoilta alkaa nousemaan:) Etupihalla on jo ihana rypäs sinivuokkoja! Yritän nyt malttaa vielä mieleni jotta riittää puuhastelua sitten kun jään lomalle:) Kai tässä alkaa pikkuhiljaa tulemaan myös sitä "pesänrakennusviettiä"! Mutta teksteistä päätellen, niin on muillakin:)
Jee, jee, kohta tulee telkusta täydelliset naiset, ihan mun lempparisarja! Nyt ensin iltapalan tekoon, moikka!:)

-Pauliina ja moukaroija rv 25+5
 
Heippa kaikille!

Huah! Messut ohitse! Oli rankka viikko takana, mutta nyt hjelppaa, kun saa olla melkoisen rauhallisesti loppuun. Sijainen aloittaa ens kuun alusta, joten se tarkoittaa sitä, että mä voin ruveta ottamaan rauhallisesti. Vointi on muuten hyvä ja ilmeisesti aika energinenkin, kun eilen tapetoin meidän olohuoneen yhden seinän. JA siitä tuli NIIIN ihana! Oliskohan nää kodin kunnostukset nyt tässä... ? :D

Haimi - Pauliina: Ihanaa, kun teillä tuo seksielämä toimii! :) Itse olen huomannu saman, että olo on valaskala ja siksi ei tuo seksielämä ole ihan entisellään. Mutta kuten totesin, niin meille molemmille se on ihan ok... Hellyyttä ja rakkautta on kuitenkin paljon, vaikka itse akti on jäänykin vähemmälle. Mä arvasin, että meillä käy näin, koska olen huomannut, ettei tämä raskaus ole mun lempitila. :( Ihanaa, kun vauva kasvaa ja odotan suuresti sitä, että vauveli tulee ulos tähän maailmaan, mutta olo käy raskaammaksi, vaatevarasto kutistuu entisestään, joten ihanaa on kun saa oman kroppansa sitten takaisin heinäkuussa. :)

Pääsiäissuunnitelmia ei ole eikä tule. :) Aion olla ihan kotosalla ja nauttia keväästä, lenkkeillä koirulin kanssa ja tehdä hyvää ruokaa. :)

Kielletyistä aineksista...Itselläni on järkipäässä noiden kanssa. Kohtuudella, niin tuskin on isompaa haittaa. Lihat olen kypsentänyt jne... :)

Eipäs muuta kuin ihanaa viikkoa kaikille!
Minä ja piskuinen 26+2
 
Hei!

Olen seuraillut ketjuanne jo jonkin aikaa ja päätin nyt lopultakin itse rekisteröityä ja ilmoittautua mukaan Heinävauvat 2011 -ketjuun. Paljon näyttäisi olevan poikia tulossa heinäkuisille. Itse odotan tyttövauvaa ja la olisi 4.7. Kolmas lapsi on meidän perheeseen tulossa. Aikaisemmin perhettämme ovat pitäneet vauhdissa 6-vuotias tyttö ja juuri 3-vuotta täyttänyt poika. =)

Aurinkoista kevätpäivää Kuopiosta Lilian ja pikkuneiti 29+1
 
Heissan!
Ja tervetuloa Lilian mukaan! : )

Täällä on käyty nyt sokerirasituksessa, eikä se niin paha ollut, tosin migreeniä meinasi pukata mutta ei onneksi päässyt iha valloilleen. Juomaksi sanottiin että jotain Colan makuista, mutta vadelmaahan se oli - eikä niin pahaa ku oltii "kerrottu".
Huomenna on neuvolalääkärin aika, ja saan kai lähetteen kilpirauhastutkimuksiin.. Ja jos hemoglobiini on tippunut jo alle sataan niin lisää tutkimuksia..
Pikkuinen potkii ku mikäki jalkapalloilia ja mahaa särkkee välillä todella paljon. Mutta eiköhän tässä jaksa auringon voimalla. : )

Meidän seksielämä.. onhan se seksi vähentynyt joo, mutta kyllä sitä kuitenkin on : ) Itse tosin en ole se aloittelin osapuoli tällähetkellä, koska juurikin hyvin välillä olo on kuin valaalla! Mies ei oo ennen ollut kova halailee tai puhuu "helliä" tai kauniita, mutta nyt se on opetellut ja osaa pitää hyvänä ja halailla ja saada hymyn huulille. : )

Ruuista. Öö.. mä oon rakastunut FETA-juustooon, ja olin syömättä sitä alkuraskauden, sitten tajusin kysyä neuvolassa, ja sitä saa syödä JA sitähän on sitten mennyt muutamia purkkeja heti ku tietoon tuli että sallituissa on! : )) Homejuustoa olen iha vähä napsinut, mutta nyt olen senki lopettanut kokonaan. Mutta empä juuri mitään muuta "kiellettyä" ole napsinut!

Pauliina: Voitaishan sitä tehdä! : ) hetki viä täytyy odotella. Mitäs nuo napapiiriryhmät ovat, itselle ei kyllä sano mitään??

Pääsiäissuunnitelmat ovat töiden parissa. Yritän tehdä vielä mahdollisimman paljon kuin jaksan. Äitienpäivä viikonloppua odotellessa! : )

Äitini tuli eilen Italiasta, oli siellä viikon lomamatkalla ja toi meidän tulevalle pojjalle tuliaisia! Äiti oli tuonut aivan IHANIA vaatteita, ja suloiset pienet töppöset pikkuiselle. Haluisin niin oman pojan jo syliin!

Aurinkoisia kevätpäiviä tuleville äideille! : )
Riina Ja formula 25+5
 
Kevättä naiset! :cool:

Lilian, tervetuloa mukaan!

Pauliina, ehdottomasti järjestetään sitten treffit vauvojen kanssa! En oo oikeestaan ollenkaan ottanut selvää vielä mistään vauva-äiti-toiminnasta Tampereella. Tänään neuvolassa ihmettelin, mitä ihmettä teen täällä kaikkien lapsiperheiden kanssa. Uskomatonta, että sitä kuuluu itsekin pian lapsiperheiden klaaniin! :O Eipähän siihen ajatukseen totu kovin nopeasti. Vaikka odotan jo ihan hirrrveästi pikkuisen näkemistä ja saamista syliin, niin kyllä nämä 9 kuukautta tulevat tarpeeseen ihan mielellekin. :) (Ja Pauliina vielä, tiiän sen teiän entisen kotitalon, se näyttää ainakin päällepäin aivan uskomattoman upealta!)

Riinja, oon töissä Itä-Tampereella (en viitti tänne laittaa päiväkodin nimeä, monet vanhemmat googlettavat päiväkotia... : /) Mutta kovasti kyllä työstäni tykkään!

Mulla on ton seksielämän kanssa aika vaihtelevat fiilikset. Välillä tekee ihan niin kuin ennenkin, mutta välillä vauvan potkut/väsymys/närästys/turvotus/hormonimyrskyt tappavat halut aika tehokkaasti... :)

Sain tänään neuvolalääkärillä ne sokerirasituksen tulokset. Kaikki arvot oli ok, ainoastaan tunnin jälkeen mittaukset oli lähellä raja-arvoja (9.6). Terkka ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei mitään tarvii siis tehä, mut tunti neuvolan jälkeen sain puhelun, jossa minuu pyydettiin hakemaan kotiin sokerimittauslaite. :( Joudun (pääsen????) muutaman viikon päästä kokoarvioultraan, koska lääkäri arvioi lantioni niin kapeaksi. Vauva ei sais siis kasvaa isoksi, ja siksi kai noi ylimääräiset mittailut... Kovasti mua lohduteltiin, että mitään huolta ei oo, mutta kurjalta tuntuu silti. :( Inhottavaa kun ei tiedä, voiko synnyttää normaalisti! Pääsiäissuklaat saa joka tapauksessa jättää pääsiäispupulle. Ihanaa saada kertoa täällä nyt kaikesta, kun oon vielä yksin kotonakin. (Mies on työmatkalla, byääh) Kaikki muu oli onneksi niin kuin pitikin!

Piskuinen, vaikka nautinkin nyt olostani tosi paljon, ei raskaus oo kyllä munkaan mielitilani. Ihmetyttää ne jatkuvat kommentit, että elän nyt elämäni parasta aikaa. Öö, toivottavasti se aika on kuitenkin vasta sitten, kun vauva on jo syntynyt. Mitäs mieltä te muut ootte, onko raskaus oikeesti elämän parasta aikaa?

Aurinkoterkuin

Pörde ja toivottavasti ei jättivauva 26+1
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Onko kaikille muille tehty sokerirasitus? Mulle siitä ei ole puhuttu mitään eli sitä ei tehdä. Mistähän se johtuu? Noh, hyvä näin. Olo on loistava ja kaikki arvot hyvät niin olisi se ehkä resurssien tuhlaamista laittaa mut sokerirasitukseen. Hassua vaan, että siihen yleensä kaikki laitetaan.

Joo, ei tämä raskaus ihan munkaan lempiolojani ole. Olen voinut tosi hyvin ja kaikki mainiosti, mutta tämä kömpelyys mikä väkisinkin loppua myöten lisääntyy ei oikein ole mua. Olen aina ollut aktiivinen ja ketterä ja nyt sit yhtäkkiä jo kengän nauhojen sitominen saa puuskuttamaan. Kaipaan myös kunnon hikiliikuntaa. Pitää nyt vaan yrittää nauttia, koska eipä tässä tilassa kauaa tarvi olla. =) Ja onhan se ihanaa kun mahassa potkii ja pyörii uusi ihmisenalku, joka on jo nyt rakas. =) Ja kyllähän tällänen "lepotauko", jonka keho asettaa tekee toisaalta ihan hyvää. Tähän asti elämässä mennyt kuitenkin aika lujaa. Nyt saa vaan pötkötellä hyvällä omalla tunnolla.

Eilen hain äitiyspakkauksen postista ja oli kyllä ihana. Oli kiva päästä hypistelemään. On se kyllä mahtavaa, että noin kattavan paketin saa ilmaiseksi. Jotain hyvää tämän maan sosiaaliturvassa! Sain sen vanhan pakkauksen ja tykkäsin kyllä kovasti. Vaatteet on lisäksi tosi laadukkaan tuntuisia ja kotimaisia! =)
 
Moikka!

Kia ja Pörde: Samoja fiiliksiä myös täällä! Ihanaa, kun vauveli kasvaa vatsassa ja lapsi on mulle jo nyt niin rakas, ettei voi ymmärtää itsekään. MUTTA raskaanaoleminen ei ole mun tila. Mulla on ihan sama kun Kia sulla. Oon hirveen menevä ja aktiivinen ihminen ja tähän aikaan vuodesta oon aina aloittanu juoksemisenkin. Nyt painoa on kertyny ja vatsa kasvaa koko ajan ja liikkuminen on koko ajan raskaampaa. Eilen taas huomasin koiran kanssa, kun lenkkeilin, että voi vee...Mun ihana ihana nahkatakki ei mene kiinni ja vaatteita ei ole kuin jotain, joita voi pitää päällä, että näyttää ihmiseltä. :( Kun olen vielä töissäkin sellaisessa paikassa, että pitäisi näyttää hyvältä, niin välillä on, että voi voi...Lisäksi mulla on ilmestyny raskausarpia vatsaan ja itku on päässy siitäkin. :( Iloinen olen siitä, että iho on muuten pysyny todella hyvänä...ei itseasiassa ole koskaan ollut näin hyvä iho kasvoissa kuin mitä nyt on. :) Muutkin sanovat, että hehkun....hassua! :D
On aivan ihanaa saada lapsi ja mä odotan sitä aikaa vauvelin kanssa ja sitä, että kroppa on taas oma... Onhan tämä vähän tällaista vuokralla oloa tällä hetkellä :D
Toisaalta nautin kuitenkin myös siitä, ettei koko ajan tarvitse rehkiä ja pomppia vaan voi ihan rauhassa ottaa rauhallisesti. :) Naaatisella. Välillä vaan sekin ärsyttää... :D Näin ne mielialat vaihtelee tässä tilassa.

No se siitä... kaikki täähän on ihan normaalia, joten en paljoa stressaa. Odotan äippälomaa, niin kaikki vaatetus yms. on helpompaa, kun saa olla kotona. Yksi perhe myi eilen kaikenlaista tavaraa ja kävin heillä. Ihania ihmisiä ja nappasin sieltä mukaan Babybjörn Balance sitterin (sikakalliita jos uutena ostaa) ja sitten babygymin. Ihan uudenveroisia ja olin niin iloinen, kun sieltä lähdin. Lisäksi perheen äiti lupas kattoa, mitä muuta heillä on, mistä haluisivat päästä eroon. Vaunutkin oltais saatu ostaa heiltä, mutta me nyt ollaan jo ne ostettu. Nyt alkaa muuten olla tavarat aikalailla ostettuna. :) Ihunaa...vaippoja vain ja mammalle imetysliivit, niin vauveli saa tulla!

Minä ja vauveli 26+3
 
Heippa naiset!
Tulipas taas pitkä tauko kirjottamisessa.. päivittäin oon melkein lueskellut teijän juttuja, että mukana hengessä ollaan :)

Tervetuloa kaikille uusille! Onkos täällä nyt peräti kaksi tyttövauvan odottajaa? (Haimi ja Lilian-82)

Mä oon kohta jo kaks viikkoa ollut lomalla ja tarpeeseen kyllä tullut tää lepokausi :D Neuvolalääkärikin oli joskus kaks viikkoa sitten, ja vauvalla oli kaikki hyvin. Oli kääntyny jo raivotarjontaan. Semmonen kilon painonen jötkylä. Nyt taitaa kyllä olla jo lähemmäs puoltatoista. Veriarvot oli viimein lähteny nousemaan, vaikka ei niissä vieläkään hurraamista oo. Neuvolalääkäri sanoi kun menin sinne että lukeekos nää sun viikot nyt ihan oikein kun sulla on noin pieni vatsa. Kun sitte mittas ni kohdunpohjan korkeus oli 25. Naureskeli sitten että miten tää voikin näyttää niin pieneltä kun ei tää ole mikään pieni. Mietin että johtuukohan se noista mustista vaatteista vai mistä. Kun ilman paitaa toi vatsa on munkin silmään aikamoinen pallo.

Viime viikolla koettiin jänniä hetkiä kun aloin vuotaa verta ja vatsa meni tosi kipeeks. Pelästyttiin ihan tosissaan että nytkö tää jo syntyy. Tilanne meni sit kuitenkin ohi ja ohjeeks sain ihan vaan lepäillä ja jos ois alkanu uudestaa ni sit ois pitäny mennä synnärille. Luojan kiitos selvittiin vaan säikähdyksellä.. Edelleen pitäis kuulemma ottaa rauhallisesti mut en mä jaksa missään sängyn pohjalla maata kun olo on niin pirtee..

Synnytystä oon miettiny viime päivinä aika paljon. Toivottavasti pikkunen malttas pysyä vielä masussa kasvamassa.

Seksistä kun on ollut puhetta niin.. Nyt on ollu joku semmonen kausi että tekee kamalasti mieli, kun taas mies ei enää oo ollut niin innokas kun aiemmin. Alkuraskaudessa taas mun ei tehnyt yhtään mieli kun jatkuvasti oksensin. Se on tää kasvava vatsa mikä varmasti häiritsee miestä, ja kieltämättä oma olokin välillä aika valas. Ja onhan se välillä vähän hankala päästä fiilikseen kun vauva potkii ja närästää ja on niin kömpelökin :D Seksiä on kuitenkin ollut koko raskauden ajan ihan kohtuullisen paljon, nyt vaan sit tuli ton vuodon takia lääkäriltä seksikielto..
Hellyyttä mies sentään osaa antaa ja hyvä niin kun oon koko raskauden ajan ollu jotenkin hellyydenkipee :>

Haimi: Meillä mies on ainakin ollut tyytyväinen tissien kasvuun :D ja oon itsekin kyllä. Sais mun puolesta pysyykin tälläsinä.

Kia83: Mäkään en joutunut sokerirasitukseen, mut mulla johtu siitä kun oon alle 25 ja suvussa ei oo mitään rasitteita. Niin ja mekin muuten ostettiin Emmaljungan yhdistelmät, tuolla aiemmin taisin laittaa kuvankin niistä :) Oon vaan niin tykästynyt tohon merkkiin ja päätin jo pari vuotta sitten et jos ja kun lapsia tulee ni sellaset on saatava.

Pörde: Mun täytyy kyllä sanoa että tää raskaus on ollut kaikesta huolimatta melkeimpä tähän astisen elämäni parasta aikaa. Huolimatta kolmen kuukauden oksentamisesta, liitoskivuista, närästyksestä, jatkuvasta huolesta onko kaikki hyvin, itkuisuudesta, kömpelyydestä ja muista vaivoista. Jotenkin musta on tullut todella rauhallinen raskauden myötä ja oon nauttinut kamalasti siitä että vatsassa kasvaa uusi elämä. Odotan kyllä valtavasti että vauva syntyy ja luulen että parhaat ajat on vielä edessäpäin :)

Viime viikolla tuli postissa päätös tuista ja pakkauksesta, eli kerkeen varmaankin saada sen vanhan pakkauksen. Mut tykkäsin siitä kyllä ehkä jopa enemmän.

Hankinnat alkaa olla aikalailla tehtynä lukuun ottamatta vaippoja ja imetysliivejä. Ostettiin sit kuitenkin ne matkarattaatkin ja adapterit kaukalolle. Viikonloppuna koottiin pinnis, ehkä vähän ajoissa mut oli pakko laittaa lakanat ja kaikki :> Tuli hankittua myös farmariauto, ainakin mahtuu rattaat takakonttiin :D Kokeilin myös yks päivä muuttaa noi yhdistelmät rattaiksi, niistäki kuva.




Ootteko muuten miettinyt/päättänyt ketä pyydätte kummeiksi teidän pikkuisille?


Tulipas taas aika pitkä sepustus :D Jos ette jaksa lukee ni kattokaa ees kuvat :D Hyviä vointeja kaikille!
Madde ja Rappe 29+2
 
Viimeksi muokattu:
haimi
Heippa naiset, pitkästä aikaa tuntuu että itekki kirjottaa kun on kerenny tässä välissä tulla taas niin paljon juttua.. :) Ja onnea tytön odottajalle ja tervetuloa palstalle :)

Mulla olis huomenna neuvolalääkäri, eikös siellä ultrata? Meinasin että vois kysyä että onkos se Elle-tyttö siellä vai onko pojaksi muuttunut :) Ja sitten se saa kertoa että missä ihmeasennossa tää baby täällä mahassa on kun on ollut samassa mykkyrässä toispuoleisesti jo varmaan 2-3pv. Huh, rankkaa kun painaa kokoajan samaankohtaan niin että mitää painaa vastaan ja 'kannatella' mahaa..

Mä oon taas hetkeks rajottanut osteluita.. Vaatteita kun on niin paljon jo, äitiyspakkauskin tulematta vielä. Leluja on, vaippoja on, mummo on tehnyt lakanoita.. Ne isot jutut (pinnis, rattaat, vaunut, sitteri yms..) on tulossa jossain vaiheessa (siis haetaan jossain vaiheessa..). Ne on kyllä valmiiksi katsotut kaikki :)

Mulla on ensimmäinen arpikin tullut, ehkä 2cm pitkä, tonne kylkeen.. YHYY!!!! :( onko muille tullut arpia jo ja jos niin paljonkin? Piskuinen kertoi että on jo tullut.. otan osaa ja liityn joukkoon. Mun vatsa tuntuu siltä kokoajan tosta navan kohdalta, että se repee 2-3vko sisällä.. Sitä ihoa nimittäin särkee yms.. :/ Kävin eilen ostamassa sellasta varmasti turvallista kylmäpuristettua aprikoosiöljyä sokokselta.. sillä öljyän nyt 2 kertaa päivässä.

Me käytiin tänään vauvan hoitovakuutus hakemassa.. Pohjolasta otettiin, kun se pitää hakea ennen kun 27vko on täynnä ja se täyttyy mulla ihan just.. Siinä on kyllä vielä harkinta-aikaa mutta eiköhän me se oteta.

Raskausaika, ainakin mulle tää on ihanaa aikaa.. vaikka onkin ahistuksia niinku MadDeekin luetteli, niin silti. Mä tykkään olla raskaana ja oon aina halunnut olla raskaana.. En tiiä miks tää on niin ihanaa, ehkä se kun oon aina ihaillut muiden pallomasuja ja nyt mulla on sellanen, ja kaikki kaverit (ja vieraat) ihailee sitä.. :) Musta tää on vaan ihanaa!!! <3

Sokerirasituksesta sain muuten ne tulokset ja kaikki oli tosi hyvin... :) JESS!
paasto (piti olla alle 5,3) mulla oli 4,3. 1h arvo (piti olla alle 10,0) mulla oli 5,1 ja 2h arvo (piti olla alle 8,0) mulla oli 4,3. ELI JEE! paitsi että buu kun saan syödä herkkuja.. Tulee lisäkiloja, no, ihasama, sit ei auta ku käydä jumpassa vaan ahkerasti ja syödä terveellisesti :D Tai ruveta karppaamaan :p

Semmossia judduja! :)

Ja pari masukuvaa mukaan tietty ;)



NIIN JA SITTE ME MAALATTIIN MUN MASUA YKSPÄIVÄ. yks kuva oli tällänen kädenjälkikuva :)



Veera + Elle 26+4
 
haimi
Ainiin ja piti muuten kysyä että:

Minkä kokosia olette normaalisti?
Eli siis esim pituus ja paino tai vaikka pituus ja vaatekoko..

Vast: Mä oon 176cm pitkä ja painoin ennen raskautta noin 76kg, vaatekokona yläosassa 38-40 ja alaosassa 40-42. :)
 
Haimi: Ihanan pinkee massu :) Joo neuvolääkärissä ultrataan mut ei ne mulle ainakaan suostunu näyttää jalkoväliä ku sanoin et tiiän et on poika tulossa mut haluisin varmistaa.. Vauva on jo niin isokii et ite ei saa paljon selvää niist kuvista. :s
Mulla on muuten ihan eri muotonen maha :D Ei yhtään mee tolleen suipommin eteen mut ei sit toisaalta kylkiinkään vaan on tollanen pysty muhkura :D
Mä oon 173cm pitkä ja ennen raskautta painoa oli noin 68kg, mut se tippu pahoinvoinnin aikana 62kiloon.
 
Maddee: Ei olla vielä päätetty, ketä halutaan kummeiksi. :( Itseasiassa vaihtoehtoja ei ole kovin montaa. Monilla on jo kummilapsia vaikka muille jakaa ja siksikin on inhottavaa pyytää... En tiedä, pitää nyt funtsia vielä. Kamalaa nuo sun verenvuodot!!! Vitsi saa olla kyllä iloinen, ettei oo mitään ongelmia ollu koko raskauden aikana. Vähän liiankin hyvin menny, et kai synnytys sitten menee päin persettä. :D Onneksi voit nyt paremmin!

Haimi: Juupa juu...otan osaa myös niistä arvista tai arvesta. Ihan syvältä, suoraan sanottuna. Pitää nyt vain toivoa, että ne vaalenee synntyksen jälkeen. Ihanaa, että rakastat olla raskaana! :) Ehkä raskaus lähinnä sotkee liikaa oman elämäntapani... :D Ihanaa, kun oma rakas kasvaa vatsassa, mutta ihanaa on myös kun se on sylissä eikä vatsassa.
Oma vaatekokoni on 40-42 yläosa ja alaosa 44-46 eli uhkea takamus täällä :D Ja nyt saatan näyttääkin osassa vaatteissa muumilta, kun takapuolikin on uhkea ja samoin vatsa... :D :D
Ihana nuo sun kuvat ja samoin sulla Maddee...mietinkin, että onkohan vaunut samat kuin mulla?

NIIN JOOO! Sain eilen ehkä maailman yllättävimmän viestin ikinä!!! Eräs ystäväni helsingistä laittoi viestiä mulle, jossa oli ultran kuva!!! Tämä pariskunta on ollut sellainen, että en olis ikinä uskonu, että nainen haluaa lapsen vielä hetkeen. Siis aivan mahtava uutinen! Mä oon vieläkin ihan äimänkäkenä koko asiasta...en voi käsittää. Ihanaa, kuitenkin kun lähiystävät saavat kans lapsia, niin on helpompaa jutellakin, kun on sama elämäntilanne. Yksi parhaista kavereistanikin odottaa ja eilenkin juteltiin ilta kymmeneen asti kupposen teen kera. :) Elämän pieniä iloja!

Ihanaa, kun tulee pääsiäinen ja se tarkoittaa 4 päivän lomaa. :) Nytkin olen vain piipahtamassa töissä ja lähden sitten syömään miehen kanssa ja sitten kotiin vähän siivoskelemaan.

Niistä sokeritesteistä vielä, niin olen joutunut nyt tekemään kotona noita testejä kanssa ja kaikki arvot on ollu normaaleja. En sitten tiedä, miksi se paastoarvo oli sen 5,3...kai mä join liikaa vettä aamulla tai sitten pesin hampaita liikaa...en tiedä : /. Mutta arvot on kuiteski normaalit koko ajan eli se on hyvä! :) Lääkärikäynti on ens viikolla... mut ilmeisesti meillä ei ainakaan ultrata...en sitten kyllä tiiä yhtään, et miten se voi mitata vauvan mitat... : /

Mutta näillä näkymin ihanaa pääsiäistä kaikille! :)

Minä ja vauveli 26+4
 
Pörde: Ymmärrän! Mut sehän se tärkeintä että työstään pitää! : )

Mäki voin iloisesti sanoa, että sokerirasitus takana hyvin tuloksin. Meillä tosiaan suvussa on diabetesta, joten testasivat ja itsekkin menin testattavaksi tosi mielelläni että mun pää saa mielenrauhan. Tälläinen stressipakkaus tuppaan olemaan joka asiasta.
Ja hb oli noussut 116, ei tuolla vielä juhlita, mutta ainakin se on nousussa parempaan suuntaan!
Ja kaikki mitat on yläpäässä olla ja voi, isoa poikaa ne koko ajan lupailee.. eli se nähdään sitten heinäkuussa.
Meillä ei ainakaan ultrattu. Mutta meen ens viikolla ultraan kun poju oli viimeksi niin hankalassa asennossa ja täti haluaa vielä saada hieman paremmat mitat ja antaa mulle paremman kuvan! : )
Tykkään kyllä mennä lyhyillä väliaijoilla, niin tietää että kaikki on sitten ainakin kunnossa.

Maddee: Meillä on kummit tiedossa ollut jo hyvi alusta lähtien. Ja neljä kummia pojulle tulee.
Oman "puolen" kummit ovat ainakin parhaimpia ystäviäni, joten uskon että oikeat päätökset ollaan molemmat tehty : )
Ja aivan mahtavia kuvia! Tuo pinnasänky! Ja mistä oot nuo mahtavan väriset lakanat ostanut. Tahtootahtoo itsekkin!
Tekis mieli jo itsekkin pistää kaikki valmiiksi, mutta kesällä on sitten vähä "liikaa aikaa" olla vain, niin jätän niitä vähä pidemmälle.

Haimi: Mää oon vähä tällästä leveempää sorttia, eli yläpää on joku 40 ja alaosa onki sitten aiva eri kategoriaa eli jotai 42-44 riippuu iha mitä päällensä laittaa ja mistä ostaa.
Tuo sun mahas on aivan ihanan kokonen! Hyvä kun joku tykkää meidän muiden puolesta tästä raskausajasta! : )

Mut suklaista pääsiäistä! :)

Riina ja formula 26+0
 
Ihanan aurinkoinen päivä taas :)

Me ei olla tultu vielä mihkään tulokseen tossa kummiasiassa. Mulla ois useempikin vaihtoehto mut miehellä ei yhtään ja silti haluttais et senkin puolelta ois kummit.

Piskuinen: Ihana uutinen ystävältäsi :) Meijän tuttavapiirissä on harmittavan vähän vauvoja ja ei itseasiassa ketään raskaana olevaa. Johtuu toki tästä nuoresta iästä. Muutamalla ystävällä on kohta yks vuotiaat lapset ja lisää toiveissa, ja sit toissa päivänä kuulin että yks ystäväpariskunta aikoo alottaa yrityksen kesällä :) Ai niin ja mun miehen isä vaimoineen saa pojan pari kuukautta meijän jälkeen :D

Riinja-: noi lakanat on Rätt Start merkkiset, niitä saa aika monestakin nettikaupasta :) me taidettiin ostaa ozbaby´sta. Myönnän että ollaan tosi aikasessa :D

Madde ja Rappe 29+3
 
Aurinkoista päivää naiset!
Täällä on käyty jonkin verran keskustelua siitä, onko raskaus ihanaa aikaa... Mulla pääosin on onnellinen ja ihana olo, olen odottanut jo pitkään kantavani omaa möhömahaa!:) Kuitenkin välillä tulee todella painava ja "iso" olo, tuskinpa maltan siis odottaa kesää ja loppuraskautta..:) Nautin kuitenkin raskaudesta täysillä, ja positiiviset kommentit piristävät aina kovasti mieltä! Eilenkin ihana mieheni totesi saunassa: "raskaus pukee sua tosi ihanasti" <3 Ja jatkoi perään, että eihän musta huomaa ollenkaan että oon raskaana, ellei mahaa katso:) Kovasti tulee ajateltua sitä, että tässä eletään nyt ainutlaatuista aikaa, ei toinen raskaus varmaan tunnu enää täysin samalta kuin ensimmäinen. Ja kun muistelen sitä positiivisen raskaustestin tekemistä.. voi että sitä tunnetta! Yhtäaikaa onnellinen ja "järkyttynyt" olo:) Pitäisi nyt saada johonkin purkkiin taltioitua tätä tunnetta, jotta siihen voisi palata vielä vuosienkin jälkeen! Harmi vaan ettei sellainen ole mahdollista.

Mulla oli parisen vuotta sitten kovasti migreeniä, johtuen kolmivuorotyöstä jota tein silloin. Päivätyöhön siirtyessäni migreeni hävisi täysin.. kunnes toissayönä wc-reissulla huomasin näkökentässäni pienen puutteen. No, siitähän seurasi kunnon "sahalaitakuviot" ja migreenisärky, höh. Panadolilla onneksi selvisin, eikä kohtaukseen liittynyt pahoinvointia, mutta koko päivän sitten päätä särki. Terkka sanoi jo alkuraskaudessa, että toivotaan migreenin pysyvän poissa. Niinpä, harmi vaan että tuo mokoma taitaa nyt palata raskaussyistä takaisin:/ Onneksi on kuitenkin suhteessa pieni vaiva, ja toivottavasti myös harvinainen. Viikon päästä mulla on sokerirasitus, jaiks! Söin tuossa aamusella töissä pienen palan makeaa kakkua, ja päätin sen jälkeen mitata varmuuden vuoksi verensokerini. Tulos oli 6,4, joten enpä usko että sokerirasitus mitään järkyttäviä tuloksia antaa:) Enemmänkin on ollut ongelmana herkästi laskeva verensokeri, parempi tietty niin päin:)
Monet on puhuneet siitä, että neuvolalääkäri tekee ultran.. meillä ei täällä kyllä valitettavasti sellaista mahdollisuutta ole:/ Neuvolalääkäri tekee gyn.tarkistuksen ja kuuntelee sydänäänet, mutta siinähän se on. Toisaalta, on kiva antaa pikkuisen nyt kelliä rauhassa, tulihan noita kontrolliultria silloin tehtyä, ja onneksi huoli oli turha.
Tuntuu muuten ihanalta, kun välillä pystyy oikein tuntemaan pikkuisen raajan vatsanpeitteiden läpi. Eilenkin taisi työntää jalkaansa navan kohdalla, mieskin pystyi muljauttelemaan tuota pientä raajaa:)
Haimi: kyselit ennen raskautta ollutta vaatekokoa. Mulla sekä ylä- että alaosa 38-40, muuten menis vielä vanhat pöksytkin jalkaan, mutta masu on jo hivenen tiellä..:) Toivottavasti sitä palaa sitten omiin mittoihinsa synnytyksen jälkeen, saapi kaikki vaatteet takaisin käyttöön:)
Yhdellä ystävällä on ylihuomenna laskettu aika, kovasti tässä elää jännityksessä mukana! Ja aikaisemminhan jo kerroinkin, että vajaa 2 viikkoa sitten toinen ystävä synnytti, joten yhdyn Piskuisen sanoihin: on ihanaa että on ystäviä samassa elämäntilanteessa:)
Kummit ollaan melko varmasti jo päätetty, muttei olla vielä kummeilta mielipidettä kysytty:) Varmaan nyt pääsiäisenä pyydellään.. Onneksi meillä molemmilla on ihania sisaruksia, ei ole vaikea valita kummeja:)

Ihanaa ja aurinkoista pääsiäistä kaikille! Nautitaan auringosta ja lepopäivistä:)
 
Moi kaikki pitkästä aikaa!

Ihanaa kun aurinko paistelee. :)
Voi kuinka söpöjä masuja teillä on ja samoin itse ihastelin noita MadDeen pinniksen petivaatteita, oikein kivat!

Mulla on nyt ollut joku jakso etten oo jaksanu kirjotella, mutta melkein päivittäin oon käynyt lukemassa teidän juttuja. :)

Mä kyllä tykkään olla raskaana, välillä vaan ärsyttää kun mitkään normivaatteet ei meinaa mahtua enää päälle tai jos mahtuukin niin ei ne ainakaan kovin hyvältä näytä.. :D Mahasta tykkään kyllä kuitenkin ja ihanaahan se on kun oma pikkuinen siellä kasvaa. <3 Tietty sit just kaikki pahoinvoinnit, närästykset ja kivut vaikuttaa mielialaan toisinaan.

Pystyttekö muut vielä matkustamaan autossa pitkiä matkoja? Mulla on nyt varmaan kuukauden ajan tehnyt autossa aina huonoa, vaikka mulla se turvavyönalennin onkin käytössä. Tällä viikolla huomasin että oireet on pahentunu tosi paljon, oksettaa, pyörryttää ja tulee ihan järkyttävä väsy. :( Jopa työmatkan aikana (8km) ehti jo tuntua, että nyt lähtee taju.. ei kiva. :/ Neuvolasta varmistin että kuuluuko asiaan, ja kuuluuhan se, johtuen siitä kun autossa istuma-asento on niin huono ja maha niin iso jo näillä viikoilla että helposti se jossain tuntuu. Toisilla vaan vähemmän, toisilla enemmän. Pahoinvointi on muutenkin tullut takaisin, varsinkin aamuisin. Lisäksi mua myös väsyttää niin että päivittäin on pakko saada nukkua päikkärit, muuten meen ihan sekaisin! :D Muita oireita ei oo vielä ilmaantunut, oon tässä jo odotellut että koska tulee tuntuvia liitoskipuja, lonkka- ja selkäkipuja, mut ei :D Hyvä niin tietty, en valita. :)

Seksistä, meillä on menny vähän jaksottain, välillä ollut hiljasempaa (aluksi kun väsy ja pahoinvointi vei kaiken energian) ja välillä taas oikeinkin aktiivista! Me ollaan puhuttu asiasta paljon, eikä loukkaannuta vaikka toinen ei aina olisikaan sillä tuulella. Muutenkin tykkään kovasti siitä et pystytään puhumaan ihan kaikesta ja jos tapellaan niin puhutaan asiat sit heti halki, ettei jää vaivaamaan. :)

Mä oon ollu ennen raskautta kokoa xs (50kiloo) ja pituutta on huikeat 158cm! ;)
Minkä verran teille muille on tullut painoa raskauden aikana?
Mulle tullut jo yli 10kg, hui! :D

Eipä tässä tällä kertaa muuta, jaksamista mammat ja nautitaan auringosta! :)

Milli ja pikkuprinssi 29+4
 
haimi
Lääkärineuvola takana :) Vauvan koko vastaa viikkoja 29 vaikka nyt onkin menossa vasta rv27.. Painoa pikkunen on kerännyt jo 1228g vaikka 900g olis tän viikon 'painoihanne'. Lääkäri kuitenkin totesi että hyvä että on isompi kuin liian pieni, varsinkin kun koko ei johdu mun sokereista :)
Saatiin ihana jalkapohjan kuvakin! :)

MadDee mä kysyin lääkäriltä että kumpi se olis sen mielestä, kun sanoi että katotaan alakroppaa ja jotain pepusta puhui. Sitten se kysy että kumpis siellä rakenneultran mukaan oli ja sitten kattoi että "selvä pimppihän tässä kyllä on.." :) Tuli kyllä hyvä mieli kun sai varmistuksen tuohon, kun tyttölupaukset on aina vähän sellasia arvauksia.. :)

Kummeista, ollaan jotain puhuttu mutta mihinkään tulokseen ei olla tultu..

Me lähdetään viikoksi sinne mökille tonne korppooseen Turun saaristoon joten tässä tulee nyt sitten viikon tauko kirjottamisessa.. Pitäkäähän naiset ittenne kasassa, voikaa hyvin ja nauttikaa keväisistä säistä :)

Munarikasta pääsiäistä kaikille ;)

veera + Elle 26+5

 
Heippa kaikille!

Täällä sitä ollaan perinteen mukaisesti pääsiäisleskenä. Joku kyseli aiemmin pääsiäissuunnitelmia, niin meillä ne ovat vuodesta toiseen samanlaisia. Mieheni lähtee ison mieslauman mukana itä-suomeen pilkille jo torstaina ja tulee yleensä kotiin vasta maanantaina, jos hyvin käy, niin sitten jo sunnuntaina. Minä sitten saan viihdyttää itseäni ihan parhaaksi katsomillani tavoilla. Tänään olen viihdyttänyt itseäni siivoamalla ihan kunnolla, matot pihalle ja silleen :D Tosi viihdyttävää. Aina tämä aika tuntuu hirveän pitkältä, mutta on sitten kyllä ihanaa kun mies tulee kotiin ja rutistaa syliin :heart:

Sit joku kyseli, että minkä kokoisia ihmisiä ollaan "normaalisti". Minä oon noin 168 cm pitkä päärynävartalo. Yläkroppa on jotain kokoa 40 ja alaosa 42-44. Täällä siis pyllyyn ja reisiin kertyy ylimääräistä, jos on kertyäkseen ja vyötärö on kuitenkin tallella. Miehelläni on tapana kehua, että mulla on kivan naiselliset muodot, kurvit kohdallaan :p Niin ja on tissit kasvaneet täälläkin jonkin verran ja kehua on tullut siitäkin. Ihana mies mulla..

Milli85: Minä en ole huomannut autossa istuessa varsinaista huonoa oloa, mutta selkään ottaa jos on huonosti säädetty penkki. Itse asiassa en paljon matkustele autolla, kun oma työmatka käy pyörällä. Niin ja kyselit myös kilomääräisiä painonnousuja, niin mulla on noussut nyt jotain 6kg.

Seksistä.. On vaihdellut paljonkin lähinnä mun vaivojen mukaan :ashamed: Mutta onneksi siitä asiasta pystytään puhumaan täysin avoimesti ja osoittaan rakkautta ja hellyyttä muillakin tavoilla. Ihan seksuaalista mielihyvääkin voi toiselle tuottaa muutenkin kuin yhdynnöillä, jos ne ei syystä tai toisesta onnistu. Niinhän sitä sanotaan, että aivot ovat ihmisen tärkein sukupuolielin, niin voisiko sitä jatkaa jotenkin niin, että puhuminen on tärkeintä rakastelua?? Jos puolisot eivät pysty puhumaan seksistä, niin sitten on melkoinen pattitilanne.

Kummiasiasta on meilläkin puhuttu. Se ei ehkä miestä kosketa samalla tavalla kuin mua, koska hän ei kuulu kirkkoon ja minä kuulun. Tuleva lapsi on kuitenkin tarkoitus kastaa kirkon jäseneksi, eikä miehellä ole mitään sitä vastaan. Tällä hetkellä on mietinnässä, että lapselle tulisi kolme kummia. Yksi tuttavapariskunta, jonka rouva on mun parhaita kavereita jo kouluajoilta lähtien. Sitten miehen yksi sisko. Asia ei ole vielä lyöty lukkoon, eikä näiltä ihmisiltä ole kyselty halukkuutta ryhtyä kummiksi.

Aika monella tuntuu olevan jo lääkärineuvola takana päin. Mulla olisi vasta vapun jälkeen 2.5. Se olisi ollut jo vaikka ensi viikolla, mutta kuulemma tuo pääsiäinen sotkee aikataulut. Mullakin on sellainen käsitys, että täällä meidän kunnassa ei ultrata, mutta en pistä hanttiin, vaikka senkin tekisivät. Sittenhän ne neuvolakäynnit alkaakin tiheneen loppua kohti.

Tämä on ehkä vähän hassu kysymys, mutta kysynpä kuitenkin. Valtaosa meistähän on esikoisen odottajia ja äitienpäivä lähestyy kovaa vauhtia. Odotatteko jo jonkinlaista huomiointia esimerkiksi mieheltänne?

Terveisin Pirana ja poitsu 27+0
 

Yhteistyössä