Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Riina!:) Kiva saada tänne tamperelaisia mammoja! Mulla LA 27.7, joten saas nähdä törmätäänkö synnärillä..:)

Perjantaina tuli vielä sieltä äitiyspoliklinikalta epikriisi kotiin. Erikoislääkäri oli vielä katsonut vauvan uä-kuvia osastonlääkärin kanssa ja olivat todenneet, että kyseessä on tod.näk. normaali fysiologinen löydös, huh! Toivotaan ainakin näin:) Viikon päästä on kontrolliultra, silloin viim. saan tietää oliko labroissakaan mitään hämminkiä.

Huomasin muuten menneenä viikonloppuna, että on hirmuisen vaikeaa pitää tuo vauvan sukupuoli salaisuutena.. porukat oli kylässä, ja jos ne oikein yrittäisivät, niin olisivat voineet hoksata lapsen sukupuolen monessakin tilanteessa rivien välistä lukemalla..:) Tässä on vielä pitkä taival kuljettavana, joten luulenpa vain että kyllä se jossain välissä vahingossa lipsahtaa..

Mittasin eilen pitkästä aikaa masun ympäryksen ihan mittanauhalla, se oli jo 99 cm! Vielä pari viikkoa sitten oli 95 cm. Hurjaa tuo kasvu! Masu on siltikin vielä pieni ja siro.. Mulla aloitti viime viikolla töissä opiskelija, ja laitoin sen mittaamaan heti mun sf-mitan.. mitaksi saatiin 17 cm siis rv 22. Mutta pääasia on, että käyrillä mennään ja ultrassa pikkuinen on ollut viikkoja vastaavan kokoinen, siis jo 400 g! Eilen punnailin kädessäni täyttä margariinirasiaa ja oli ihmeellistä ajatella, että mun sisällä asustelee samanpainoinen pieni kirppu:) Ylihuomenna mulla onkin oma neuvola-aika! Saan kelan paperit, joten pääsen vihdoinkin hakemaan äitiyspakkausta:)

Närästystä mulla on ollut alusta asti melko paljon, välillä hirmuisesti ja välillä taas vähemmän. Rennietä oon joutunut käyttämään aika ajoin. Ikävä vaiva kyllä on, mutta sen kanssa pärjää:)
Onkos teillä ollut suonenvetoa? Mä olen joinain öinä herännyt siihen, että pohkeesta vetää suonta:/ Normaaliahan tuo on raskausaikana, täytyy tarv. aloitella magnesiumlisä.

Hyvää vointia kaikille!:)

-Paukku ja nupukka rv 22+6
http://dl.dropbox.com/u/23233341/Kuvia/Rv 23/HPIM2861, muoks.jpg
muoks. lisäsin vielä kuvan:)
 
Viimeksi muokattu:
Haimi: Maddee: Pauliina: Ilmeisesti tosiaan tuota Rennietä saa vetää, joten ensimmäistä kertaa elämässä pitää sellaista varmaan hakea.. :( Outoa...
Pauliina: Hyvä kun varmistui, että kaikki on ok . :) Huh!

Riina: Tervetuloa mukaan! Meillä on myös facebookissa ryhmä, jossa samoja naisia kun täällä... Laitapa Haimille viestiä, niin lisää sut sinne, jos haluat :)

Piskuinen + vauveli 23+2
 
Heippahei kaikille!

Täällä oli olla eilen murhetta ja harmia. Senpä vuoksi nyt sairauslomalla tämän ja ensi viikon ajan.

Olin lähdössä töistä kotiin ja kävin pissillä. Papruun jäi ihan kirkasta verta, aivan kuin menkat olis olleet ja pöksyissäkin saattoi pari tippaa olla. Oli vähän hankala tutkia, kun oli mustat pöksyt. Siitä sitten soitin saman tien neuvolan tädille, joka sai mut saman tien terveyskeskukseen päivystävälle lääkärille (sama lääkäri kuin neuvolassa). Se teki sisätutkimuksen ja oli sitä mieltä, ettei kyseessä ole mitään vakavaa, mutta laittoi kuitenkin lähetteen äitipolille, jotta kohdunsuu ja kaikki pystytään kaikelta varalta ultraamaan.

Soitin sitten taksin (olin pyörällä liikenteessä, miehellä auto, sain lääkäriltä taksilapun) terveyskeskuksen pihaan ja menin sillä sairaalaan. Siellä sitten tehtiin taas sisätutkimus ja ultralla katsottiin sisäkautta ja vatsan päältä. Kaikki näytti olevan ihan hyvin. Lääkäri arveli vuodon tulleen verevistä limakalvoista, jotka ovat joutuneet koville fyysisessä rasituksessa. Kaikelta varalta nyt saikkua ja raskaat kotityöt kiellettyjä. Kontrollikäynti parin viikon päästä. Lääkäri kyseli, että jos olen vielä kovin säikähtynyt, niin voin halutessani jäädä osastolle tarkkailtavaksi yön yli, mutta en halunnut.

Siinä ultrassa poitsu liikkui ihan tomerasti, imi peukaloa kovasti:heart: Sain siitä kuvan itselleni. Painoa pojalla yli 500g, joka kuulemma vastaa viikkoja hyvin.

No jospa tästä nyt selvittiin säikähdyksellä..

Pirana ja poitsu 23+5
 
haimi
Oijoi, ikävä juttu tuommonen.. :( Ite aina kun käy veskis nii pelkää että on jotain 'ihmeteltävää'. Onneks ei oo vielä ollut.. No mutta onneks sulla se lääkäri oli niin varman olonen että vaan ne limakalvot.. ja sait poijaasta kuvan ;) <3

Me käytiin eilen hakemassa vauvan vaatteille/tavaroille lipasto. huutiksesta äiti huusi sen meille ja hesasta haettiin.. nyt kasailemaan sitä :p

veera + pissukka 23+4
 
Hei täältä löytyy tälläinenkin lista heinäkuisia mammoja!Liittyisin mukaan jos se vain sopii. Olen 29 vuotta täyttävä, esikoinen tulossa ja laskettu aika 30.6 (mutta eiköhän se tuonne heinäkuulle mene :)), naimisissa ja asutaan Espoossa. Täällä tais joku muukin olla Espoosta,kiva!

Minulla diagnosoitiin raskausajan Diabetes viikko takaperin ja nyt yritetään ruokavaliolla ja lisäämällä liikuntaa saada sokerit kuriin. Muuten kaikki on täällä mennyt erittäinkin hienosti. Taas yksi neuvola/lääkäri käyntikin takana ja kaikki hyvin, painoa taas hieman tullut,mut viikko tahti pienempi mitä viime kerralla, voiko tästä iloita!! :D

Tuohon närästykseen sain terkalta vinkiksi ostaa magnesiamaitoa (ei mitään herkkua,mut menee), auttaa myös suonenvetoihin. Itse kävin putelin apteekista hakemassa ja pari kertaa naukkailin sitä, eipä ole sen jälkeen tarvetta ollut. Ei ollut kallis ja on aika iso pullo,mutta onpaha varalla tuolla :)

Komeita on masut!

Terkuin z & palllero 26+6
 
haimi
Zannuli, tervetuloa porukkaan mukaan :) Onkos tiedossa kumpi tulossa? ;)
Täytyypä itekkin kokeilla tota magnesiamaitoa, mulla kun on ollut kanssa tota suonenvetoa ja kramppia jaloissa.. :/

Haluatko liittyä facebookissa meidän heinäkuulaisten ryhmään? jos niin pistä nimesi tänne niin käyn lisäilemässä sua, tai voit tietty lisätä mut sun kaveriks niin saan sitäkin kautta lisättyä sut.. Veera Haimilahti nimellä löydyn facesta :)

Ei muutakun hyviä odotuksia!! Meillä kaappi kasattuna ja rinsessan vaatteita kuivumassa telineessä just että saa niitä viikattua tonne kaappiin :)

veera + pissukka 23+4
 
Kiitoksia kutsusta Haimi, laitoinkin sinulle kaveripyynnön samantein! Ei ole tietoa kumpi tulossa, jännätään nyt sitten loppun asti. Ja muuten minäkin lähen nyt vaaville lipastoa kasaamaan...hihi

Palataan mammat!
 
Pirana: kyllä varmasti säikäytti! onneksi selvisit säikähdyksellä ja tilanne on nyt parempi! ja olipa hyvä että pääsit samantien lääkärille. nyt vaan lepäilet ja huolehdit itsestäsi (sekä pikkuisesta) :)
Oikein hyvää vointia teille molemmille! <3
 
Heippa mammat ja vauvat!

On tämä vaan kiva paikka kirjoitella, kun saa tarvittaessa tukea niin iloon kuin suruunkin:hug:

MadDee Minustakaan sinun massu ei ole mitenkään erityisen pieni. Ihan komea pallukkahan se on! Jokaisella nämä jutut menee niin yksilöllistä tahtia, ettei saisi ottaa liiaksi stressiä muiden kommenteista. Sanoppa sille sun äidille vaikka, ettei syyllistäminen auta mitään, vaan ihan varmasti teet kaikkesi, että itse ja vauva voitte hyvin! Äideiltä toivoisi kyllä kannustusta moitteitten sijaan, kun oma tytär odottaa vauvaa.

Närästyksestä oli puhetta täällä jokin aika sitten. Mulla oli sitä vaivaa lähinnä aivan alkuraskaudesta ja otin muutaman kerran samarinia. Samarinin nettisivuilla ainakin oli maininta, että sitä voi ottaa. Onko Pauliinalla muunlaista tietoa, kun olet neuvolantäti itsekin? Sittemmin vaiva meni ohi, enkä ole ainakaan vielä kärsinyt siitä uudelleen. Olen kyllä käynyt useammankin kerran ulkona syömässä esim. kiinalaista, niin ei ole tullut mitään oireita. Kahviakin juon päivittäin kohtuudella.

Jos te monet muut olette kärsineet närästyksestä, niin olenko minä sitten ainoa, joka tahtoo kärsiä ummetuksesta? Neuvolantäti kehoitti juomaan levolacia päivittäin, niin asian kanssa pystyy elämään. Ei oo kiva vaiva sekään :(

Eilen soittelivat kelalta, että joku kohta siinä vanhempainraha-anomuksessa oli jäänyt täyttämättä, eikä asia etene ennen kuin olen töissä palkanlaskentaan ilmoittanut äitiyslomasta. Täytyy ensi viikolla joku päivä käydä kävelyllä töissä, niin saa asiat rullaamaan. Äitiyspakkaus on kuulemma jo tilattu, että sitä täällä malttamattomana odottelen. Tämän vuoden pakkaus kuulemma julkaistaan lapsimessuilla Helsingissä.

Erilaisista hankinnoista on ollut kanssa puhetta. Me saadaan tänään yksi hankinta kotiin, mikä liittyy vauvaan hieman epäsuorasti. Me nimittäin hieman uudistimme autoa, kun entinen ei todellakaan ollut mikään tilava ja mukava perheauto. Sellainen hankinta täällä vauvan myötä :LOL:

Ai niin, tänään meillä on ensimmäinen kerta synnytysvalmennusta.

Pirana ja poitsu 23+6
 
Pirana: Oi ja voi... kamalaa! Kyllä tässä säikähtää aina niin kovasti, jos jotain on... Onneksi loppu hyvin ja kaikki hyvin. Nyt vain otat rennosti ja hoidat itsesi ja masusi kuntoon. :) Haleja!

Zannuli: Tervetuloa mukaan! :)

Pirana: Mun oli pakko hakea Rennietä tuohon närästykseen eilen...Ihan tulessa koko kurkku taas...Mutta vähän se hjelppas!!!! :D Ihanaa... Mulla ei tosiaan ikuna oo närästäny enkä ees tienny mitä se tarkoittaa, mutta toivottavasti tuo on ohimenevää tautia... :D

Mulla on ehkä vähän ollu suonenvetoja, mut ei sillai et olisin oikein reagoinu.... Inhottavia ne...

Mulla on vatsa ihan pinkee aina iltaisin...Miten teillä? Olin lenkillä eilen ja vauveli heräs, kun istuin saunassa...Kauheeta munklausta ja potkintaa. :D

Piskuinen + vauveli 23+4
 
Toivottavasti nähdään! Ei jaksa kovin kauaa ylimäärästä oottaa että näkis oman pikkusen! : )
Mutta hyvä jos teillä on kaikki hyvin!
Täällä voidaan aika paksusti, ja tota painoo tullukki viimese kuukauden aikana reippaasti "liikaa", täytyy vähä vähentää noita herkutteluhetkiä! : ) Käskivät neuvolassa ruveta liikkumaan enemmän, ni ukkeli raahas heti pihalle lenkille! Iha hyväähän se loppujen lopuks teki.

Itse en jaksais odottaa rakenneultraa! Tuntuu ettei nämä alle 2viikkoa mene yhtää mihinkää.. mutta päiviä laskeskelen... Ois niin ihana kuulla ja nähdä että pikkusella on kaikki hyvin.

Pinkeä, iltaisin varsinki ku on menossa nukkumaan! Täälläki vauveli potki ku saunassa istuttii.. eipä tainnu tykätä nii kuumista oloista! : )

PIRANA: Et ole ainoa ummetuksesta kärsivä! Tuntuu, että joko ummettaa tai sitten sitä tulee reippaasti! Tosin mulla saattaa tuo rautalääkitys tehdä ummetusta, ku sitä lisättiin, ku ei meinaa arvot nousta ollenkaa! :( Mutta et siis ole ainoa jota ummettaa! Se olo ei oo kyllä kovin mukava!

Mutta aurinkoisia odotuspäiviä kaikille! : )
Riina & formula 23 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Herbertiina: ainahan tänne lisää mahtuu, tervetuloa:) Minkäs ikäinen teidän esikoinen on?

Joku kyseli multa aiemmin närästyslääkkeistä.. Samarin ja Rennie ovat molemmat turvallisia vaihtoehtoja, toki lääkäri voi määrätä poikkeuksellisesti tuhdimpaakin lääkettä jos ei noista ole apua!
Kävin eilen neuvolassa, HB oli laskenut ollen nyt 111! Lähtöarvo oli mulla 136, joten ei se ihme ole että väsyttää. Hienokurkkuna en oikein pysty kapseleita nielemään, joten ostin pureskeltavia rautalääkkeitä (Maltofer) 30 euroa/70 pilleriä, kauhia hinta! Niihin on lisätty makuaineeksi kaakaota, mutta tuntuu että se vain pahentaa makuelämystä. Kaikenlisäksi pillerin pureskelun jälkeen saa syljeskellä jonkin aikaa kuravettä suusta, en siis kovin innokkaasti niitä syö. Mutta pakkohan se on. Mä en ole pystynyt raskausajan monivitamiinejakaan syömään alkuraskauden jälkeen.. silloin teki niin pahaa niiden maku. Olen yrittänyt pärjätä pelkällä d-vitamiinilla ja kalsiumia olen pyrkinyt lisäilemään muuten. Neuvolassa oli muuten kaikki hyvin, sydänäänten kuuntelu oli hankalaa pikkumiehen touhuamisen vuoksi, mutta kuului lopulta hyvin:) Terkkakin totesi pojan olevan poikkeuksellisen aktiivinen heti aamuvarhaisella:) Äitiinsä tulee, yöt nukutaan ja aamulla herätään aikaisin virkeänä! Toivottavasti sama rytmi jatkuu:)

Supistelua (kivutonta) on edelleenkin ajoittain tosi runsaasti, terkka neuvoikin mainitsemaan asiasta ensi viikolla äitipolin käynnillä, voivat tarkistaa samalla kohdunkaulan tilanteen.

Rentouttavaa ja (toivottavasti) keväistä viikonloppua kaikille!:)

Pauliina & masukki
 
Heippa kaikille heinävauvan odottaville, täällä yksi uusi saellainen tuleva äiti myös. Tänään alkoi rv 27 ja laskettuun aikaan on tänään tasan kolme kuukautta. :) Asustelemme mieheni kanssa Helsingissä jaa odottelemme kovasti meidän esikoisen syntymää.

Itselläni myös viimeisen parin viikon aikana on vaivannut hirmuinen närästys, varsinkin ruisleipä tuntuu närästävän hienoisesti. Mitään lääkettä en ole vielä siihen ottanut, mutta kohta on ehkä pakko, sillä toisinaan närästys on aivan sietämätöntä.
Hmm, mitähän muuta.... Ennenaikaisista supistutksista olen kärsinyt enemmän ja vähemmän raskausviikosta 16. Onneksi supistukset eivät ole kuitenkaan tehneet tuhoja vaikka kivuliaita ovat olleetkin.

Onko täällä kenelläkään mahdollisesti palannut pahoinvointi? Itselläni oli alkuraskaudessa muutaman viikon verran jatkuva etova olo, mutta se loppui kuin seinään rv 9 ja nyt tuntuu että se palaa takaisin. :/ Onko kenelläkään kokemusta, onkohan tuo iha normaalia?

Mutta eipä minulla muuta tällä erää, jään innolla lueskelemaan muiden tulevien heinävauvojen juttusia. :)
 
Morjens kaikki mammat!!

Ja uusille tervetuloa joukkoon! :)

Mä en oo kirjottanu tänne piiitkään aikaan, melkein hävettää. :)
Mitäpä teille kaikille kuuluu? :)

Me palailtiin juuri takas kotiin, oltiin viikko Ylläksellä mun äidin ja äidin mieskaverin kanssa. :) Oli kivaa! :) Säät oli aivan mahtavat, aurinko paisteli joka päivä ja oli tosi kivat hiihtoilmat! Mäkin mahani kanssa hiihdin neljänä päivänä, oli pakko päästä ladulle! Hyvin jaksoi ja hyvältä tuntui, pikkuinen prinssi tyytyväisenä keinahteli masussa kun äippä hiihteli! Heräs sit heti kun yritin hiihdon jälkeen lepäillä.. :D

Masu kasvaa kasvamistaan, on nyt jo niin iso että alkaa olla tukalia olotiloja havaittavissa.. :D Viimeksi sf-mitta oli jo 26cm, pari viikkoa sitten neuvolassa. Nyt sitten ootellaan keskiviikon neuvolalääkäriä, tuleeko toruja kun paino on noussut yli 2kiloo täs pienen ajan sisällä. Lomalla on toki vaikutuksensa, tuli "vähän" syötyä ja herkuteltua enemmän ku normisti.. :) Nyt taas sitten palaillaan normaaliin ruokavalioon.

Mua on alkanut närästää nyt ihan mahdottomasti, pitää ihan tosissaan miettiä mitä syö ja kuinka paljon. Samoin mulla on aamupahoinvointi palannut, viime viikolla huomasin. Monesti aamupalan jälkeen tekee tosi huonoo, etoo ja oksettaa.. Toivottavasti näin ei jatku koko loppuraskautta. Autossa on myös tukalaa, vaikka ostin sen turvavyönalentimen! Se auttaa kyllä, vetää vyön tarpeeks alas ettei se ainakaan painais masua, mutta muuten tuntuu ettei mitenkäänpäin pysty istumaan, koko ajan on huono asento.. Mä mietinki että oonpa mä vaivanen! :D Sit vielä ku lisäksi se mun hb on niin alhanen, niin voitte uskoa että välillä ei kertakaikkiaan jaksa muutakun lepäillä vaan!

Tarkoitus ei ollut valittaa, on tää niin ihanaa aikaa muuten! :heart: Rakas pikkuinen touhuilee masussa minkä ehtii, välillä maha oikein pomppii. :) Yhtenä yönä en saanut millään nukuttua kun mahassa taas möyryttiin ja pyörittiin, jäin sit seurailemaan että mitä siellä oikein tapahtuu kun niin kovasti tuntuu.. Pikkuprinssi siellä kääntyi selvästi toisinpäin, toinen puoli masusta kohosi ihan selkeesti korkeemmalle ja tunsin pienen ihan selvästi siinä! :) :heart: Sitä on kyllä niin hauska seurata. :)

Pitää taas koittaa joku päivä lisäillä tänne kuvaa tämän hetkisestä tilanteesta, oon meinaa jo aika valtava! :D

Heissulivei ja kirjoitellaan taas! :wave:

Milli ja pikkuprinssi 27+0
 
Heippa kaikki mammelit!

Viikonloppu meni niin nopeasti, että taas aloin miettiä äippälomaa. Päätinkin aikaistaa viime viikolla äippälomaa, koska sijianenkin aloitta toukokuun alusta, niin motivaatio ei varmaan riitä tuonne kesäkuulle. Virallinen äippäloma alkaisi 20.6. joten jää n. 2,5 viikoks lomalle ensin ja sitten äippälomalle, joten vimppa päivä 31.5. AAH! Ihanaa! Kyllä sitä vaan on alkanu odottaa. Varsinkin, kun tuo selkä vihoittelee melkoisesti...Eilen oli niin kipeä ja oikein tuolta persuuksista asti. En meinannu ylös päästä sohvalta. Tämä tila on kyllä niin EI MUA... just mietittiin tuossa Juhan kanssa, et voi vitsi, et ennen mä ravasin salilla koko ajan ja nyt on vaikeeta päästä sohvalta ylös. :D No, onneks tää on vaan väliaikainen tilanne.

Hattaramasu: Mulla on kans tuota närästystä, niin ku on tullu todettua. Onneks ei mitään kovin pahaa, mutta just hedelmät tekee sen ja niitä rakastan. :( En edes oikein voi juoda tuoremehua, kun heti alkaa polttaa kurkussa. Rennie on auttanu kyllä aina heti.
Mulla on kans ollu vähän tuota pahoinvointia...en tiiä miks. Outoa. Tänäkin aamuna oli tosi etova olo, mutta se voi johtua kyllä ihan väsymyksestäkin. Viikonloppuna mentiin niin lujaa, että aivan hengähtää piti välillä. HUH! Ei sitä vaan jaksa enää...

Milli85: Mulla on kans sf-mitta jo 24cm, joten aikas paljon... Vatsaa on ja sen tuntee. Vauva potkii paljon, mutta nyt pari päivää on oltu melko hiljaiseloa, joten heti alkaa miettimään, et onko kaikki ok. :(

Vaunut tuli viikonloppuna ja ne oli ihana pakata odottamaan piskuista! :) Pitää alkaa tekemään jo tilaa, koska tavara alkaa pursuamaan ylitse talosta. Yksi työpöytä pitää siirtää vex ja siihen tilalle sitten vauvelin sänky. :) Ihanaa!

Ja edelleenkin, tässä harmaudessa, olis jo toukokuu.

Ihanaa viikkoa kaikille!

Minä ja vauveli 24+1
 
haimi
Moi Kaikki!
Uudet, tervetuloa mukaan!! Facessakin meillä ryhmä! Lisätkää mua kaveriks siellä niin lisään teidän ryhmään (Veera Haimilahti).

Mulla on toooosi huono olo.. :( Sitku luin täältä että onkohan se alkuraskauden pahoinvointi tulossa takas niin APUA! mä en halua sitä.. ehkä tää on jotain väliaikasta vaan.. :eek:

Maha kasvaa, kai? ja pikkuhiljaa paikottain alkaa ahistamaan.. mutta kun on tarpeeks rennot ja mukavat vaatteet päällä niin pärjään! :)

Meillä on enää 3vko siihen että lähdetään mökille sinne Korppooseen.. huisii! kahestaan siellä <3 ihanaa!:) Onneks ennen sitä on neuvolalääkäri (2,5vko) niin siellä pääsee tarkastuttaan just ennen reissua että kaikki on hyvin..

Auh, nyt meen lepäämään, en jaksa enää kirjotella.. kuulumisia voi lukea mun blogista :)
Elämän suola ja sokeri

ja tässä pari kuvaa:





veera + pissukka 24+2
 
Veera: No mulla kans! Mä jo aattelin eilen, et onko se mun yökkötauti tullu takasi! Ihan hämärää... Kai sitä pahoinvointia voi sitten olla muutekin kuin vain alkuraskaudessa. Mä pääsin alkuraskaudessa yllättävän helpolla. Sellaset pari kolme viikkoa oli huono olo, mutta väsymys oli ehkä pahempaa. Mä en oikeesti tiedä, mitä mä oon touhannu koko joulukuun, koska oon menny niin hämärässä.

Tänään, kun laitoin farkut päälle ja sellaset tiukemman paidan, niin oikein huomasin, kuinka vatsa on taas kasvanu. Oon pitäny aika paljon mekkoja/ tunikoita ja legginsejä päällä, koska ne on yyyyli mukavia päällä :). Pitääpä taas laittaa tänne kuvia. :)

Vauvakin potkii taas...hassua, miten sillä on noita hiljaisempia päivä. Asento ei ole muuttunu, eli edelleen on pää navassa ja jalat alhaalla ja siksi Juhan on vaikea tuntea potkuja, kun potkut on niin alhaalla ja istukkakin suojaa vähän edessä.

Mirella + piskuinen 24+2
 
Pauliina83: Meidän esikoinen on reilu 2-vuotias tylleröinen.

"Mukava" kuulla, että muillakin on tuo pahoinvointi palaillut. Mä luulin, että mun pahoinvointi johtuu sokereista kun kävin edellisellä viikolla sokerirasituksessa ja ne arvot oli vähän yli rajojen, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että olisi tarvinnut enempi huolestua. Luulinkin sitten, että mun äklöolo johtuisi just sokereiden laskusta kun se pahoinvointi tulee just silloin kun ruokailusta on kulunut vähän pidempi aika. Samoin kuin alkuraskaudessakin. No, toivottavasti tää olis ohi menevä juttu!
 
Heippa mammat ja masuvauvat! :wave:

Täällä on nyt sokerirasitus takanapäin. Tuloksia sitten vaan odotellessa. Jotenki tuntuu, että ihan varmasti ne on koholla, kun sukurasitus on melko vahva.

Verenvuoto palasi eilen aamulla :( Soitin äitipolille, olivat sitä mieltä, ettei kannata tehdä mitään, ellei vuodosta tule runsaampaa ja kirkasta (oli rusehtavaa). Se meni sitten ohi, aivan kuin ensimmäiselläkin kerralla. Pitääköhän mun nyt sitten tottua siihen, että tiputtelua voi olla koko loppuajan.. Kohdunsuun ektopiaa lääkäri epäili silloin ensimmäisellä kerralla. Pitää nyt sitten katsoa, että monestiko sitä vielä ehtii olla ennen ensi viikon torstain kontrolliaikaa. Siltikin aika tympeää, vaikka ilmeisesti ihan vaaratonta.

Mulla ei ole tullut pahoinvointia näinä viime aikoina, monella sitä on tuntunut olevan. Nyt aamulla kun istuin siellä sokerirasituksessa, niin tuntui että sen liemen juomisen jälkeen vähän öklötti, mutta se meni ohi. Alkuraskaudessakin pahoinvointi oli tosi lievää, väsymys paljon pahempaa. Piskuinen: Musta tuntuu ihan samalta kun muistelee joulukuuta, että se on mennyt ihan ihme sumussa.

Meille on tulleet nyt vaunut. Ne on nyt todellinen palapeli, kun olemme purkaneet ne atomeiksi ja pesseet kaikki tekstiiliosat, mitkä vain irti on lähteneet. Ne ovat siis myös todelliset kierrätysyksilöt. Veljen vaimo on huutanut ne kuopukselleen huuto.netistä ja antoi ne nyt meille. Hintaa niillä oli siis 0euroa. Ovat sellaiset yhdistelmävaunut.

Eilen tuli kelalta päätös, että saan äitiyspakkauksen. Odotan sitä kovasti.. Töissä pitää tällä viikolla käydä ilmoittamassa palkanlaskentaan äitiyslomapäivät, niin kelan kanssa homma etenisi.

Kirjoitellaanpa taas
Pirana 24+4
 
Heissan!

Uusille tervetuloa mukaan.:)

Nyt ois sit keskiraskauden lääkäri takana kaikki hyvin B-Hb oli noussu 123 edelises käynis se oli 118 taitaa noil obsidaneilla olla hyvä vaikutus muhu :D rr oli 121/64 painooki tullu kilo lisää kohdunpohjankorkeus n.26cm eli yläkäyrällä mennää.vaavin sydän äänet oli siin 130-170 ku liikuskeli kovasti :D sain myös allergia lääkeiden reseptit nyt vaa apteekkii ostaa nenäsumutetta ja heineksii.. Sokerirasitus testii ei mun tarvii osalistuu ku ei kuulemma ole tarvetta testata.

Meille tuli lauantaina pinnasänky=) nyt se tököttää tos eteises tekis mieli rupee kokoo sitä mut ei oike mahu viel makarii ku pitäis sielt tavaroita karsii..Vaunujaki käytii kattoo mut ne jäi viel toistaseks kauppaa..
Kelan päätöstä edeleen odotelen Pääkaupunki seudun tuntuu et kestää ikuisuus ku kaks viikoo sit se on palkanlaskennan kautta lähetetty kelaa..
Mulla ei alkuraskaudessa ollu olenkaa pahoinvointa nyt vaa tuntuu välilä aklöltä ku närästää niin pirusti äiti sano et joku hapan esim.piimä autaa ni nyt mul aina töissä jääkaapissa piimää varuks :Dku en oikee noit lääkeitä tykkää syödä..kokeilen eka pärjätä ilman. :D
Mulla enää kolmeviikoa töitä ja sit jään pitkälle lomalle(pidän kesäloman ennen äityslomaa) =)
Ja ihanaa kevät on tullu tääl jo jäät melkee sulannu teilt ja aurinko paistaa.Pajunkisatki kukkii jo ihanaa <3 :)

Mut nyt siivoomaa ku kämppä täynä kissankarvaa huomaa hyvin ku aurinko paistaa:D


Nina rv.26+5:wave:
 
Hellurei ja hellät tunteet!

Kylläpäs oonkin ettiny palstaa mis pääsee jutusteleen muitten tulvien mammojen kanssa :) Pari vuotta sitten pyörin hyvinkin ahkeraan perhekerhon palstoilla, mut katos vaan kun ei sinne enää pääsekään.

Vähän musta itestäni, eli kesäkuus napsahtais 21 mittariin. Kylläpäs se kuulostaakin isolta luvulta :eek: :D. Esikoinen kasvaa masus ja LA ois 4.7. Rakenne UÄ:ssä kätilö sano, et synnytys ois juhannuksen tienoilla. Mietin vaan, et voiko sen jo siinä vaiheessa sanoo noin tarkasti? o_O
Asustelen mieheni ja koirani kans Satakunnas. Lasta ei todellakaan yritetty tehdä. Se vaan siunaantu meille. Mies ei aluks tykänny ajatuksesta ollenkaan vaan vaati aborttiin. En menny en. Tiesin, että jos teen sen miehen pyynnöstä, niin ero tulee. Ajattelin myös, että mies saattaa haluta eron jos pidän lapsen, mutta päätin surra vain yhtä menetetty parisuhdetta menetetyn parisuhteen ja lapsen sijaan. No ei tullu eroo ja nyt mieskin on tottunut ajatukseen, et hänestä tulee isä. Tuntuu siltä, et sillä on välillä enemmän raskausoireita kun mulla :D

Haluisin tietää, et minkä verran muilla on näillä viikoilla supistellu? (viikot 27+1) Musta tuntuu et heti alkaa supistaan kun vaan takapuolensa nostaa penkinstä ja lähtee liikkuun. Toivottavasti ei enteile ennenaikasta synnytystä. Ei ne kivuliaita oo, mutta niit tulee aika usein (ainakin musta tuntuu et se on usein, ei oo paljon vertailukohdetta).

Ootteks mitä hankitoja tehneet jo? Meil on melkeimpä kaikki valmiina, hyvä etten oo viel ehtiny pakkaan sairaalaakin varten :D

-Jabbadaa-
 
Vaihtuihan se huhtikuu ja kesää kohti mennään! =) Täälä voidaan hyvin. Pikku kundi riehuu mahassa jatkuvasti ja olo on pirteä. Laitoin salikortin nyt hyllylle ja ajattelin keskittyä lenkkeilyyn ja uimiseen tän loppu ajan. Vielä ei ole supistellut (tai ainakaan en tiedä että olisi) ja yllättävän reippaasti sitä vielä jaksaa tunnin lenkkejä. Toivottavasti pysyisi olo hyvänä loppuun asti.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty. Kyllähän tässä kerkeää..viikonloppuna ajateltiin mennä katsomaan vaunuja ja autoon istuinta. Minkäs merkkisiä vaunuja porukka on ostanut/ajatellut ostaa? Mun pitäisi löytää sellaset, jotka on sirot (eli mahtuu julkisiin kulkuneuvoihin) mutta kuitenkin hyvät myös pitkille vaunulenkeille (eli ei mitään kolmipyöräisiä tai sellasia joissa on edessä minipyörät). Saa nähdä mitä myyjä tarjoaa. Kela paperit laitoin viikko sitten eikä ainakaan vielä ole kuulunut mitään. Äitiysloman olisi tarkoitus alkaa 27.5 eli enää reilut 7 viikkoa töitä! Onneksi viikot menee äkkiä!

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan että aurinko rupeaisi jo pikku hiljaa paistamaan!
Terveisin Kia rv 27+1
 
Heippa kaikki!

Sokerirasitustesti takana ja oli ihana vain loikoilla ja nukkua aamutuimaan. Se kun oli klo 7ltä, niin uni tuli kyllä nopeasti ja varsinkin tässä harmaudessa. Toivottavasti ei löydy mitään. Suvussa ei ainakaan ole ollut mitään koskaan koholla ja ei liion mullakaan, mutta raskaushan voi muuttaa tilanteen.

Jabbadaa: tervetuloa joukkoon! :) Kyllä mullakin on jo kaikki aikalailla valmiina. Muutamia ostoksia...ihan näitä vaippoja yms. pitää ostella, niin sitten mun puolesta vauveli saa tulla :). Vaunut on ostettu ja sänky yms. Nyt tuola sokerirasituksessa aloin haaveilla makkariin ihanaa nojatuolia, jossa olisi kiva istuksella, kattella vauvelia ja vaikka imettää. Meillä on nytkin siinä nojatuoli, mut se on sellanen ikivanha ja korjattu niin moneen kertaan, ettei siinä uskalla istua...se onkin meidän kissun nukkumapaikka. Mitens teillä muilla? Onko kissoja? meillähän on sekä kissa että koira. Koiruli on varsin ihana lasten kanssa, eikä välitä niistä juurikaan, vaikka konttaisivat ylitse. MUTTA tuo kissa on varsinainen prinsessa. Miten meinaatte toteuttaa sen, ettei kissa mene nukkumaan pinnasänkyyn vauvan kanssa? Meillä kissa hakeutuu aivan varmasti ensimmäisenä sinne, koska ajattelee " VIHDOINKIN olette tajunneet laittaa mulle OMAN sängyn'. :D Kattelin niitä kissojen suojia, mutta tuntuu tosi ahdistavalta sulkea vauva sellaisen alle... :(

Mulla ei ole ollut suppareita vielä juurikaan...Onneksi! Jotain pientä on ollu, mutta en oikeastaan tiedä onko ne suppareita...ilmeisesti tai niin neuvolatäti sanoi. Mut nehän oli niitä vähän kivuliaampia, jotka kuulemma neuvoo mua ottamaan iisistä. OK. nyt oon ottanu, eikä niitä sitten oo tullu. :)

Eipäs sitten muuta...heipparallaa!

Mirella + vauveli 24+3
 

Yhteistyössä