***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Meillä on tavallisesti ollut vauvakutsut ravintolassa. Siis syöty kunnolla ja tuleva mamma on saanu lahjoja, mutta tällä kertaa pidetään kemut vauvaantuvan kotona ja viedään ruoat sinne. Tällä kertaa kutsuille osallistuvat myös bebet, kun tässä kaveripiirissä (opiskelukavereita) syntynyt tänä vuonna jo kaksi vauvaa ennestään. Mukaan tulee myös pari taaperoa. :)
 
Huomenta :wave:

Aivan ihanalta kuulosti ievan vaippakakkusuunnitelmat ja juhlat.Tosi hienoa,kun teidän kaveripiirissä on tapana juhlia ja iloita tulevasta lapsesta yhdessä.

Joku jutteli tuttikuumemittarista täällä on sellainen.Kyllä ihan samaa näytti kun korvamittari,mutta kun poika ei oikein tykkää lutkuttaa sitä :whistle:

Eka yö ilman tissiä olen kyllä silti nukkunu vain pari tuntia,oon niin jännittänyt tota tassuttelua.Melko helpolla silti pääsin.Parempi kun ei hehkuta pahemmin vielä jos viikon päästä asia toimiin niin sitten.Ens yö voi olla jo taas ihan jotain muuta,hope not :saint: =)
 
Poika nukkui 21-23.30 ihan mainiosti, sitten sen jälkeen kitisi ja riehui vartin-puolen tunnin välein. Ja seiskalta ylös. Kohta loppuu jaksaminen :( Pitäisi varmaan soitella neuvolaan, meillä on aika vasta syyskuun lopussa. En vaan ikinä koe saavani sieltä mitään apuja.
 
Tsemiä Liinamarille tassutteluihin! :hug: Tulin pikaa kurkkaamaan kirpparia ja ostin samalla liput Tavastian lastensunnuntaihin 14.9. =) Paukkumaissi, jiihaa! :xmas: Tyttö nukkuu aamu-unia, ajattelin, että joskohan sitä lähtis kaupungille shoppailemaan, heti kun on lounassose syöty. :) Liinamari: Jos ehditte kaupungille jo aiemmin, niin laittelehan viestiä, me varmaan ollaan jo siellä. :wave: Muut pk-laiset; jos liikuskelette tänään keskustassa ja ekstemporekahviseuraa kaipaatte, niin mestoilla (tuttu paikka) ollaan, me ja Liinamari & poitsu ainakin. :wave:
 
Juu, ja tuosta vaippakakusta vielä; ajattelin laittaa siihen kestokamaa & kertsejä molempia. Ko. perhe on ainakin esikoislapsensa kanssa ollut sekakäyttäjiä vaipoissa. Ja maksetaan siis kakku osallistujien kanssa kimpassa, mutta mä väsään sen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Kuinka monta tuntia teidän pikkuiset nukkuu yössä?

Varasin nyt ajan Tiina Tuomelalle et ois joku apuna selvittelemässä noita allergioita ja joku joka osais neuvoa näissä asioissa. Itellä rupeaa jo hajoamaan pää ku stressaan niin Adan puolesta. :headwall:
Kävi muuten tosi hyvä tuuri ku soitin tota aikaa. Yleensä Tuomelalle on TOSI pitkät jonotusajat, jopa kuukausia, mutta nyt satuttiin saamaan peruutusaika jo ensi tiistaille! Jippii! :)
Onnea ajasta Anna! :flower: =) Varmasti saatte apuja! =) Meillä hattara nukkuu yössä 10-12 tuntia, mutta päiväunia nukkuu vain (vai onko vain) parin tunnin verran yhteensä. En ole ollut huolissani lyhyistä päikyistä, koska näyttää pärjäävän niillä hyvin. Eiköhän tuo rytmi tuosta muovaannu. =)

Meillä Ada nukkuu lyhyen yön lisäksi yleensä vain 2-3 x 30min...
Viime yö taas ärsyttävä.. Ada nukahti 22.00 ja heräsi jo puoli 7 jälkeen... :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Välikausihanskoja oon yrittäny katella, vaan eihän niitä tunnu missään näin pienille olevan. :kieh: No jos nyt arktista ilmanalaa pukkaa jo tässä vaiheessa pukkaa kuten nyt näyttää, niin voisihan sitä hommata suoraan jotkut vettäpitävät toppatumputkin.
Meillä tämmöiset...vaaleanpunaiset :heart: . Samanlaiset kun ne töppöset ja ei ole toppahanskat vaan vettäpitävät vk-hanskat. En vielä kokeillut, mutta systeri kehui kovasti, joten hänen innoittamana ostin.

http://www.reima.fi/collection/tolken/

muoks* linkki jäi
Just nuo samat olisin hommannu, mut ainoa tarjolla oleva väri minkä täältä löysin oli vaaleansininen...
Minusta cittarissa on noit samoja ja tais olla aina montaa väriäki... :whistle: :wave:
 
Olis aika kivannäkönen ilma, mut pitäs imuroijakii :whistle: Ja kaupoille vois lähtä :/ Mut mie oon NIIN tukossa, et taitaa 4 seinän sisällä tääKIN päivä viel mennä :snotty: :snotty:
En nyt tiiä pitäskö tolle likalle varaa aikaa vai ei :/ Ei uskois että 3 ex-korvakierteistä löytyy talosta :ashamed: Mie en osaa sanoo, et onko toi normaali vai ei :/ Huoh...mikäs voi tehä, et korva haisee pahalle/pistävälle?? :whistle: Mulla nyt nenä on tukossa, mut koitin äske haistella ja ukkoki sano eilen et olis haissu :headwall: Mut ei se enää niitä ees rassaa :whistle: Bläääh..
Kakkosella oli just tän ikäsenä tulehukset pahimmillaan, putkitettiin 9-kuisena. Kolmonen ois putkitettu 8-kuisena, mut tulehukset loppu ku seinään :eek:
Ehkä myö viel katellaan :eek: :eek:
 
Huomenta!

Sori nyt tulee omaa napaa kun oli taas niin montakymmentä sivua tullut meijän mökkireissun aikana että ei aivokapasiteetti riitä :whistle:

Mä taidan haluta muuttaa mökille, nukku meinaan poika siellä tosi hyvin. Kasin aikaan kävi nukkumaan ja toisena yönä kävin 2 aikaan laittaa tutin suuhun ja sit nukkuki aamun saakka. Heräs 6.30-6.45 mut kun otin meijän viereen ni nukahti heti uudestaan ja nukku 8.30 saakka. No, en kyl ois enää 2 yötä kauempaa jaksanu siel olla, kyyylmä....

Eli viime yö ei sitten ollutkaan niin hyvä, pari tuntia taas kääntyiltiin ja ähiseteltiin. No, toisaalta vaikka se sillon yöllä on tosi rasittavaa niin loppupelissä aika hyvin nukkuu. Kun vaan ite malttais mennä ajoissa nukkumaan...

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Ainiin, mä järkkäilen yhdelle kaverille vauvakutsuja ja ajattelin, että olis kiva tehdä semmoinen amerikkalaistyylinen vaippakakku. Olisko jollain ohjetta/ kuvaa tms. siihen? Ootteko tehneet koskaan? :wave: :attn: :attn:
http://www.vaippakakku.com/


Tässä on meidän saama vaippakakku, ostettu tuolta ylläolevan linkin tekijältä. Esikoisen kummit toi A:lle. Mielestäni tosi hieno! =)
Ylin kerros (menee putkena läpi alimpaan kerrokseen saakka, ts. toimii tukirakenteena samalla) on iso fleecehuopa, ja vaippojen lisäksi kakussa on tuo lelu, sukat, ja peppurasva. MUOKS: Ja kaksi tuttiakin!
Ja vaipat oli muistaakseni ainakin kakkoskokoa, ellei jopa kokoa kolme, mikä oli mielestäni hyvä juttu, sillä ei tuota kakkua halunnut heti purkaa, ja sitä saikin rauhassa ihastella kun ei tarvinnut hätäillä vaippojen ehtimistä käyttöön! =)
 

Yhteistyössä