***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Huomenta.

Ihana mato-ohjelma kakkosella :heart:
Pojuki kattoa tapittaa vaan.

Meillä meni yö vaihteeksi yhellä heräämisellä. Mut ite kyllä heräilin ku flunssa taas päällä, ihan tukossa :snotty:

BB porukka..
Juu, niko on kiva :D Ihana ku valitti siitä mehusta koko illan.. Ja Johan :p

Me ollaan käytetty vk-haalaria varmaan jo reilu pari viikkoa, varsinki jos illalla ollaan käyty reppuileen taikka vaunuileen.. Jalassa villasukat ja käsissä pikku tumput. Ja aika paksu pipoki on jo päässä =)

Me päästiin muskariin, alkaa syyskuussa :)

Mut puuro on varmaan jo jähtynyt joten :wave:

Saanukka ja poju
 
Huomenta :wave:

Rauhamaassa...pojat koulussa ja ukko viettää viimeistä lomapäivää golfkentällä. Me ihmetellään tytön kanssa, että mitäköhän tehtäis.

Liinamari mihis aikaan olette meinanneet kahvitella tänään ievan kanssa? Jos innostun lähtemään kaupungille. niin voisin yrittää tähdätä samaan aikaan :D .

Tänään olisi vanhojen kavereiden tapaamisbileet. Nähdään aina joka vuosi elokuun viimeisenä perjantaina tietyssä samassa ravintolassa. Mummo ja Ukki on valjastettu tänne kotiin hoitamaan mein lapsia. No itse meinasin ihan autolla mennä ja tulla kotiin puoleen yöhön mennessä. Huomenna on taas hulina päivä....lätkää...jalkapalloa ja kaveriperheen läksiäiset ( muuttavat Saksaan).
 
Saldona neljä tuntia unta viime yönä, joten läikkyy taas... :'( Nukuin päivällä parin tunnin päikkärit, ni eipä yllättäen illalla uni tullu... vielä puol 12 kattelin kelloa.. Sit neljän maissa A heräsi syömään, sit kohta esikoinen pissille, enkä saanu enää kunnolla unta, silleen unen ja valveen rajamailla vaan hilluin kuuteen asti, jolloin esikko sitte nousi ylös. Vähä väsyttäis.. mut en kyllä nuku päikkyjä tänään, se on näköjään yöunesta vaan pois kaikki! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Saldona neljä tuntia unta viime yönä, joten läikkyy taas... :'( Nukuin päivällä parin tunnin päikkärit, ni eipä yllättäen illalla uni tullu... vielä puol 12 kattelin kelloa.. Sit neljän maissa A heräsi syömään, sit kohta esikoinen pissille, enkä saanu enää kunnolla unta, silleen unen ja valveen rajamailla vaan hilluin kuuteen asti, jolloin esikko sitte nousi ylös. Vähä väsyttäis.. mut en kyllä nuku päikkyjä tänään, se on näköjään yöunesta vaan pois kaikki! :headwall:
:hug:

Minä kans nukuin eilen parin tunnin päikyt ja hilluin yöllä vielä 2 aikaan pystyssä :kieh:
 
Ja kun nyt pääsi valittamisen alkuun, ni mitenkä paljon se tuo isompi oikeen voi hermoon käydä? Että voikohan tämä tästä vielä pahemmaksi mennä..?
Koko ajan höpläti-höpläti äiti tee sitä mee tänne, anna sitä vie tuo laita tämä äiti pissittää en voi mennä yksin pissille äiti missä on moottoripyörä äiti mennäänkö kauppaan äiti äiti äiti äiti äiti!!! |O :kieh: :headwall:
Uskotteko, että toisinaan sana äiti kuulostaa korvissa v-mäiseltä?! Että kunpa sanoisit välillä että isi. Kunpa antaisit 5 minuuttia minun ihan vaan olla... :headwall:
Joo, väsyttää, that's why... mutta ku kihisöö ni kihisöö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Huomenta!
Liinamari minkälaisia vinkkejä saitte nlasta yöhulinoihin? :attn: :attn:
Samat iltarutiinit joka ilta. Yhdeksältä nukkumaan.Poika sänkyyn halipusi ja joku unikaveri mukaan tms,kun alkaa itkeä ei heti mennä,aikaa aina vähän pidennetään.Sitten laitetaan käsi painavana selän tai pepun päälle ja jutella ei saa kun se aktivoi aivoja.Jos tulee paniikki itkua sitten tietenkin syliin ja kun rauhoittuu takaisin sänkyyn ja homma alusta.Ideana ettei nukuteta vaan opetetaan nukahtamaan itsekseen.Eilen oli tuuria ettei tullu sitä normaalia superhyperhuutoa.Saatiin myös psykologin juttua aiheesta,yritän linkittää

http://vanhemmat.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_tassu.php?dir=/hoivaan_ja_kasvatan/uni

Niin ja maksimi yksi syöttö yöllä ja tassuttelua välissä
 
Väsyneenä kaikki on aina paljon raskaampaa. Mä olen kyllä saanut nukkua koko ajan hyvin (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), mutta jo yhden huonosti nukutun yön jälkeen olen kuin perseelle ammuttu karhu. Joten voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu, jotka nukutte huonosti. Mä varmaan pimahtaisin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Ja kun nyt pääsi valittamisen alkuun, ni mitenkä paljon se tuo isompi oikeen voi hermoon käydä? Että voikohan tämä tästä vielä pahemmaksi mennä..?
Koko ajan höpläti-höpläti äiti tee sitä mee tänne, anna sitä vie tuo laita tämä äiti pissittää en voi mennä yksin pissille äiti missä on moottoripyörä äiti mennäänkö kauppaan äiti äiti äiti äiti äiti!!! |O :kieh: :headwall:
Uskotteko, että toisinaan sana äiti kuulostaa korvissa v-mäiseltä?! Että kunpa sanoisit välillä että isi. Kunpa antaisit 5 minuuttia minun ihan vaan olla... :headwall:
Joo, väsyttää, that's why... mutta ku kihisöö ni kihisöö.
joo tiedän tismalleen miltä tuntuu, meillä kans esikoinen jankkaa äiti! äiti! äiti! |O sitte lopulta ku pinna menee niin melkeinpä huudan kurkkusuorana että olis niin ihana ku välillä kuuluis edes isi |O
 
Kiitos LM. Meillähän tuo poika nukahtaa siis ihan kivuttomasti, iltamaidon syötyään syliin :ashamed: . Ongelmana on sitten nuo jatkuvat touhuilut yöllä. Nyt voisi kyllä viikonloppuna kokeilla kun ei miehenkään tarvitse raahautua aamulla töihin. Oikeasti pelottaa kun mies joutuu työn puolesta autoilemaan, toinen on kuin nukkuneen rukous aamulla. Kun ei tässä torpassa saa edes kissa nukuttua :kieh:
 
kakkupohja olis kohta varmaan kypsä ja sitte tänään pitäis vielä täyttää se..ei kyllä taas innosta yhtään.. :ashamed:
käytiin mun äidin luona yökylässä, keskiviikkona mentiin ja eilen sitte taas kotiuduttiin. oli ihan mukavaa vaihtelua ettei aina vaan täällä kotona tuu oltua. mut joo,nyt sitä kakkua kurkkaamaan..

piipero86 & kalle 6kk 1vko
 
Käytättekö muutes t-paitoja vauvoillanne?
Meillä olis vino pino niitä mut ku aina nousevat korviin, niinku nytki nukahti tuolla napa paljaana B) Joskus oon käyttäny jonku sopivan pitkähiasen bodyn kanssa tai sit lyhythiasen jos ei alta tule kurkkiin hiat.. Mut muuten tuntuu olevan melko hankalia... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
^8kk ilman pitkää yhtenäistä unta alkaa tuntua joo... :'(
Mulla tulee marraskuussa vuosi yhtenäisestä yöstä :'(
Olen seurannut helmien kirjoittelua alusta asti. Nyt on kans pakko kirjoittaa et tiedän miltä tuntuu kun ei saa nukkua. Mulla on kohta 7kk tyttö, joka on syntymästä asti nukkunut tosi huonosti niin yöllä kun päivälläkin. Viime yönä pisin pätkä oli 2h muuten kitistiin/hulistiin 5min - 30min välein! joten :hug:

 
:hug: sinne myös Straka. On tää v-mäistä, mut ehkä joskus helpottaa..? Sit kun juippi lähtee armeijaan :D inhottaa jatkuva päänsärky, hermojen riekaleisuus ja siitä aiheutuva riiteleminen.

Meillä on muutama t-paita. Lähinnä ollaan käytetty housujen sisään tungettuna (tyylikästä B) ), mutta ei ole kovin käytännöllistä kun jeppe ryömii ja konttaa menemään.

Mitkäs kakkukestit Piiperolla olikaan tiedossa? :p
 
Väsyneitä äitejä riittää :hug: Tavallaan on kiva kuulla, että muillakin samaa ongelmaa, vaikka eihän se kivaa oo, että joutuu haahuilemaan kuin nukkuneen rukous :/ Mä en oo ikinä eläissäni nukkunut katkeamatonta unta 4h pidempään, mutta muutaman kerran kun oon nyt saanut nukkua 3h pätkän ja lisäksi vielä lyhyempiä, niin ne tekee kyllä terää =) Viime yönä sain nukuttua 2x2h + pieniä tirsoja ja nyt on ihan pirtsakka olo. Kun sais edes näin nukkua *ristii kädet*

Mä aattelin mennä myös pottaostoksille ja valkoinen BabyBjörnin pottatuoli ois tarkotus ostaa (sopii meidän vessaan) ;)

Eilen katselin myös toppahaalareita, mutta niiden ostoa lykkään niin pitkään, kunnes oikea tarve tulee.

T-paitaa en oo pojalla käyttänyt kuin pari kertaa sisällä ollessa silloin kun oli ne kuumat kesäpäivät.. Pitkähihaisen bodyn päälle aattelin laittaa kyllä, kun ei niillä muuten oikein käyttöä oo :/

Kivannäköisiä nuo vaippakakut =) Mä en oo ikinä ollut millään vauvakutsuilla :/ Pitäis kai joskus järkätä jollekin tai sitten mahdollisesti itse pitää joskus, jos lisää lapsosia tulee :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Käytättekö muutes t-paitoja vauvoillanne?
Käytän joskus pitkähihasen bodyn päällä, mutten juuri muuten. Ja sillon reilua kokoa, 1-2 numeroo normaalia isompia. Esim eilen meillä oli 68cm body ja 80cm t-paita =) Jos olis niinku sopivan kokonen, ni napapaidalta näyttäs :p
 
Meillä tuo 5v on kanssa varsin ärsyttävän ihana tapaus |O :whistle: Sille pitäs koko aika olla keksimässä tekemistä, jos ei isommat oo kotona tai ei oo kaverii. Ruinaa koko aika, et mitä voi tehä...no ehotan jotaan ja se tekee sitä tasan 5 min ja tulee taas ruinaa |O Pinna palaa JOKA päivä :whistle:
Nyt se on kierittäny ittesä tossa verhon sisään kun ei muuta keksiny :/
 
Voi hurja, joko ootte pottaa hankkimassa? Eihän mulla ole tuollaiset jutut vielä tulleet mieleenkään :snotty: housuvaippoja on kyllä mietitty, voisikohan niitä jo käyttää? Vaipan vaihto on yhtä taistelua nykyään, herra kun ei suostuisi millään makoilemaan selällään. Vanhemmilla vauvoilla (9kk-> ) olen nähnyt niitä käytettävän.

Ei ollut Sittarissa niitä Reiman vk-töppösiä. Mutta näytti olevan haalareita 40e. Just kun kerkesin ostaa toisesta Sittarista 59e :kieh:
*muoks* niin nuo neljänkympin puvut oli varmaan jotain "vanhaa mallia" . Hyvin olisi sellainenkin kelvannut :)
 

Yhteistyössä