Helmet 2008 ***syksy 2009***

Baileys-juustokakku :p Baileys jäillä on ihan ykkönen ja juustokakku samoin, tuon täytyy olla loistavaa-joko tän ohjetta on täällä jaeltu kun en muista? :xmas:

Yövaippana
meillä Liberon koko 6 teippivaippa ja toistaiseksi on pitänyt, neiti ei kyllä ole öisin mitenkään kova pissimään.

Pituus 2-vuotiaana on tosiaan suuntaa antava lopulliseen pituuteen nähden. Poika oli 2v. neukussa 90cm pitkä, eli 180cm aikuisena, neuvolan kuuluisat käyrät ennusti vielä vähän tuosta pidempää eli n.183cm-mielenkiinnolla odotan minkälaisen ennusteen neidille heittävät! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Tiesittekö, että ihminen kasvaa kahden vuoden ikään mennessä puolet aikuispituudestaan :attn: Pientä nippelitietoa :D
Ooooh, mä veikkaan, että meidän Hattara on nyt 86cm (ainakin), joten toivoa siis olisi, että hänestä tulisi yli 170cm pitkä! :xmas: Mä itse olen vain 162cm, eikä mieskään ole mieheksi kovinkaan pitkä, mutta ainahan se pituusgeeni saattaa jostain hypätä. :D
 
Baileys -juustokakku on namskista tosiaan. Muistaakseni söin sitä joskus nipsulilla kyläillessä. :xmas: Itsellä ei tule kakkuja tehtyä, mutta mä ainakin olisin mielissäni moisesta tuomisesta. Jos siis olisin edelleen opena tarhassa. :D Ai onko sulla helmis jo niiin pitkällä meno? Äkkiäpä aika rientää! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Tiesittekö, että ihminen kasvaa kahden vuoden ikään mennessä puolet aikuispituudestaan :attn: Pientä nippelitietoa :D
Ooooh, mä veikkaan, että meidän Hattara on nyt 86cm (ainakin), joten toivoa siis olisi, että hänestä tulisi yli 170cm pitkä! :xmas: Mä itse olen vain 162cm, eikä mieskään ole mieheksi kovinkaan pitkä, mutta ainahan se pituusgeeni saattaa jostain hypätä. :D
Minä melkeen toivon, että tuo mein neiti jää lyhyeksi, alle 160cm :D

Pätkänä on asteen verran hauskempaa :saint: :D
 
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
Mä oon paketit jo paketoinu-siis ne muutamat mitä on lapsille ostettu! :D :xmas: Oon niiin monta kertaa ehtinyt viime viikkoina ajattelemaan, että onneksi tänä jouluna ei ole hillitöntä lahjarumbaa... :whistle: Aikuisille siis.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
Mä oon paketit jo paketoinu-siis ne muutamat mitä on lapsille ostettu! :D :xmas: Oon niiin monta kertaa ehtinyt viime viikkoina ajattelemaan, että onneksi tänä jouluna ei ole hillitöntä lahjarumbaa... :whistle: Aikuisille siis.
Ei mekään osteta kuin omille lapsille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
Mä oon paketit jo paketoinu-siis ne muutamat mitä on lapsille ostettu! :D :xmas: Oon niiin monta kertaa ehtinyt viime viikkoina ajattelemaan, että onneksi tänä jouluna ei ole hillitöntä lahjarumbaa... :whistle: Aikuisille siis.
Ei mekään osteta kuin omille lapsille =)
Tehän ostatte sit reilulla kädellä :D Vaikka onhan teillä tietty puolet enemmän lapsia kuin meillä...Pidetään tarkoituksella aika pieninä omat lahjat lapsille kun eivät vielä ymmärrä mitään suurta vaatia, meillä kun on sitten paitsi isovanhemmat ja kummit lahjomassa, niin myös iso joukko isoisovanhempia... :whistle:
 
Poika oli tehnyt tässä yksi päivä lahjalistaa =) listalta löytyivät luistimet, legoja, tuomas veturi-dvd, afrikan tähti-peli ja kannellinen rasia, jossa voi säilyttää pikkulegojen "vilkkuja" . :D :heart: Enempää ei kuulemma toivo, että jää sitten toisillekin lapsille. :heart:

Toivoi lahjan myös siskonsa puolesta-tyty toivoo pojan mukaan keppiä :LOL: :LOL: ja piirsi kuvan isosta ja pienestä kepistä, kun ei pukki muuten tiedä millainen pitää tuoda! :LOL: Tällä on kyllä sellainen pohja, että neidin pitää tätä nykyä saada aina keppi käteensä millä tökkiä maata ja lunta kun lähdetään tuonne metsäpoluille kävelemään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
:attn: Mikä on hyvä yövaippa, kokemuksia? :attn:

Meillä ollut öisin käytössä ne "ekovaipat", isointa kokoa 5+ ja nyt aina öisin falskannut läpi ja yöppikset pesuun :( Ostin eilen kokeeksi Liberon jotain vaippoja, numero 7 ja se oli aamulla aivan TÄYNNÄ pissaa ja falskannut yläreunasta. Poika pissaa siis öisin tooosi paljon ja mä en tiedä, mikä vaippa olis riittävän imukykyinen.
Itse olen huomannut omalla pojallani sen että jos vaippa on liian suuri niin sekin aiheuttaa tuota pissan falskausta vaipan ohi. Meillä käytetään Liberon housuvaippoja nro 5:sta ja Littusen teippivaippoja nro 5:sta. Moneen kertaan olen kokeillut pienempää ja isompaa. Nyt taas pöksyt pysyneet kuivina näillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ööö....enää siis 98 jäljellä! :whistle:

Ota pari pakettia kerrallaan...aivan niin kuin oot nyt aloittanut. Niin minäkin tein. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
Mä oon paketit jo paketoinu-siis ne muutamat mitä on lapsille ostettu! :D :xmas: Oon niiin monta kertaa ehtinyt viime viikkoina ajattelemaan, että onneksi tänä jouluna ei ole hillitöntä lahjarumbaa... :whistle: Aikuisille siis.
Ei mekään osteta kuin omille lapsille =)
Tehän ostatte sit reilulla kädellä :D Vaikka onhan teillä tietty puolet enemmän lapsia kuin meillä...Pidetään tarkoituksella aika pieninä omat lahjat lapsille kun eivät vielä ymmärrä mitään suurta vaatia, meillä kun on sitten paitsi isovanhemmat ja kummit lahjomassa, niin myös iso joukko isoisovanhempia... :whistle:
Samoin :D :LOL:

Onhan noihin pelkkiin omien lasten lahjoihin useempi satanen menny :ashamed: Mut joulu on kerran vuodessa....eikä mitään turhaa krääsää olla ostettu :saint: :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2 pakettia paketoitu...jee...vissiin 100 odottaa vuoroaan |O :LOL: :headwall: :headwall: :headwall:

Tähän aikaan ei enää jaksa eikä voi mennä kolisteleen vintille (raput pitää ihan kaameeta kolinaa), päivällä en voi kun oon töissä, iltasin aina joku on tässä pyörimässä....millon hitossa noi paketoi |O :headwall:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ööö....enää siis 98 jäljellä! :whistle:

Ota pari pakettia kerrallaan...aivan niin kuin oot nyt aloittanut. Niin minäkin tein. :wave:
Kiitti vinkistä :D
Täytyy vissiin tänään jatkaa taas parin paketin verran....no ei niitä nyt ihan 100 ollu, mut melkeen :xmas: :p :LOL:

 
Uuuuh, paketteja... :xmas: Mä olen paketoittanut suurimman osan jo kaupoissa. Muutama pitäisi vaivautua itse käärimään papereihin vaan. Meillä siis ostetaan lahjoja myös aikuisille, mutta eipä siitä ole stressiä syntynyt. Päinvastoin, musta on aivan ihana antaa ja saada, erityisesti antaa lahjoja, joiden tiedän ilahduttavan muita. :) Ja joululomaa on mulla kokonaista kaksi viikkoa! Jee! B) No, mä en kyllä olekaan pitänyt mitään syyslomaa, enkä usko, että keväälläkään mitään erityisempää lomalomaa pidän, joten aivan ihanaa onkin nyt viettää kunnon loma. Matkustellessa loma tosin menee; ensin jouluksi mun vanhemmille, sen jälkeen muutamaksi päiväksi Pariisiin lomalle (JEEEEE!) ja sitten vielä miehen sukulaisiin. Pari kokonaista päivää tosin lomaillaan ihan kotosallakin. Mutta joka tapauksessa, mä niiiiin odotan joulua ja lomia! Mä olen jotenkin ihan eri lailla nyt innostunut kaikesta joulujutusta: tontuista ja koristeluista, lauluista, lahjapuuhista jne., kun on lapsi. :heart: :xmas:
 
Aika sekava päivä tänään, siis mielentilalta. Aluks käytiin eläinlääkärissä ja voi olla niin, että joudutaan lopettamaan rakas koiramme tammikuussa :'( :'( :'(
Sitten ultraan, jossa kaikki onneksi hyvin :D Kylläpä taas jännittikin..

Nyt on siis sekavat olot, kun on hyviä ja huonoja uutisia ja huomenna viimeinen työ- ja hoitopäivä ja loma alkaa =) :(
 
Työmaalla iltaan asti, rauhallista ja suorastaan seesteistä, joten ehtii nopsasti täälläkin piipahtaa. =)

Helmis :hug: :hug: koiran suhteen, tuo on se eläimen omistamisen ikävä puoli... :( Onnittelut kuitenkin hyvistä ultrakuulumisista!

Kristellen porukalle hyvää reissua ja joulua! =)

Käytiin eilen hakemassa kuusi, ollaan jo useampana vuonna ostettu kuusi melkein kotinurkilta-meillä on kuusimyynti ihan muutaman sadan metrin päässä meiltä, erään omakotitalon pihassa. Ja hyviä ja kauniita kuusia ovatkin. =) Siitä on aina mukava hakea kuusi kävellen, poika sai eilen valita itse kuusen ja auttaa iskää kantamaan sen kotiin. :heart:

Tänään laitettiin sitten kuusi jo jalkaan, viikonlopun aikana sitten koristellaan se kunhan töiltä ehtii... :xmas:
 
Ainiin, vähän jälkijunassa tohon vaippakysymykseen :whistle: Meillä on nyt toiminut (eli kun nyt hehkutan niin tästälähtien taas fuskaa...) pampersin active fit 5. Välillä on ollut aika täyskin vaippa (ja välillä kuiva!) ja ihan pari yksittäistä kertaa on fuskannu. Meillä siis ollut ongelmana tuo fuskaus yövaipassa. Mutta tiedänpä nyt että aamulla on sänky märkä kun olen täällä nyt kehunut :LOL:
 

Yhteistyössä