Helmet 2008 ***syksy 2009***

Kiitos kaikille onnitteluista! A on ottanu ihmeen hienosti pikkusiskon vastaan. Ei oikein tiedä itekkään miten reagois, mut pää-asia et ei ole vauvasta niin mustasukkanen, et antaa vauvan olla mun tai isän sylissä.. toki monasti vaatii et hän kans syliin, kun vauva on, mut pelkäsin et huutaa ku leijona, et vauva ei saa olla sylissä.. hienosti on ainakin vielä antanu syöttää vauvan. Välistä heittäytyy ite vauvaksi ja välistä on niiiin ISOA tyttöä. Välillä ihana seurata miten se samaistuu minuun ja hoitaa vauvaa.. jospa pukin tuomiset vähän helpottas.. nyt A ajaa äitiä pois koneelta, et HYVÄÄ JOULUNAIKAA KAIKILLE HELMILLE -08 PERHEINEEN!!
 
SEE
MEILLE SYNTYI JOULUTONTTU 21.12.2009

Rv 38+1 eli maanantai aamulla heräsin kun jotain valui, lapsivedet meni, ambulanssilla sairaalaan perätilan vuoksi. Sairaalassa kello 07.15 ja klo 9.46 syntyi poika sektiolla, pituus 48cm paino 3160gr. Kaikki hyvin ja poika virkeä. Illalla kuitenkin sokerit laskivat ja poika joutui 2 pväksi vauvalaan sokeritippaan, keskiviikkona pääsi takaisin mun kanssa osastolle ja torstaina eli aatoksi päästiin kotiin. Vauva on aivan ihana ja tosi rauhallinen, nukkuu ja syö hyvin.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLA

T:SEE ja joulutonttu perheineen.
 
Meillä neito löi tänään hampaansa keittiönlaattalattiaan ja toisesta etuhampaasta lohkesi pala...onneksi ei isoa, mut kuitenkin :/

No ompa kuukauden päästä 1½v (!! :LOL: ) hammastarkastus, niin näyttää sitä sitten siellä. Ei siinä mun mielestä kovin terävää reunaa kyllä ole....
 
SEE
Kiitos onniteluista. Ihanaa oli päästä kotiin aatoksi, kyllä niin kova ikävä oli esikoista ja olisi ollut tosi haikeaa viettää sairaalassa joulu kun muu perhe olisi viettänyt joulua muualla.

Isoveikka on aivan ihanasti ottanut vauvan vastaan, hoitaa ja ihmettelee vauvaa ja naureskelee kaikille äänille ja ilmeille mitä vauva tekee. Vielä ei ole merkkejä mustasukkaisuudesta tullut. Tietysti kun mies kotona niin pystytään huomioimaan molemmat lapset.

Vauva on ihan supertyytyväinen ainakin vielä. Syö n. 4h välein ja nukkuu eikä masuvaivoja ole yhtään. Ei itkeskele vaan ilmaisee nälkänsä pienellä kitinällä. Ainut mikä taas mättää niin kuin esikoisestakin on tuo imetys. En ymmärrä miksi se on mulle niin vaikeaa, maitoa tulee vaikka muille jakaa mutta mun pojat eivät vaan osaa imeä!!! Pullosta kun juo niin on tyytyväinen. Täällä siis lypsytehdas taas käynnissä että rintamaitoa saa kuitenkin....
 
SEE esikoisen osalta tuttua täälläkin toi imetyksen kanssa vääntäminen...Melkein kaksi kuukautta meni ennenkuin alkoi sujua.Pojalla oli väärä imuote, eikä saanut kunnolla kiinni, pahimmillaan meni 30-45min per syöttökerta että sai otteen niin ettei mulla mennyt tähdet silmissä. Rintakumi oli alkuun käytössä mut sillä mä nakkasin vesilintua hyvin nopeasti kun eipä siitä juuri apua ollut. Suurimmaksi osaksi johtui varmasti kireästä kielijänteestä ja siihen päälle oma opettelu esikoisen kanssa, onneksi ote alkoi viimein löytyä kun kokoakin tuli pojalle lisää-ihan viittä vaille oli etten lopettanut koko imetystä heti alkuunsa.

Neiti olikin sitten ihan toista maata, iski kiinni jo salissa ennenkuin ehti kunnolla edes tarjoamaan ekoja huikkia! :LOL:

Toivottavasti alkaa sujumaan, kaikki kikat käyttöön vaan-pojan kanssa helpotti vähän otteen löytymistä kun tyhjäsi suurimmat pois ennen syöttöä ja paras syöttöasento oli meillä alkuun makuullaan/kyljellään tyyny kainalon alla, siinä löytyi ote parhaiten.
 
SEE: Voi ihanuus!! Eikö olekkin maailman paras joululahja.. ja viel ku pääsee jouluksi kotiin!! :heart: kaikkien omien rakkauspakkausten tykö ja on jonkulaisessa kunnossa.
Ite oon toipunu synnytyksestä ihan loistavasti :D oikeestaan liiankin hyvin, ei meinaa tajuta/muistaa et on vielä toipilas. No onneks isäntä patistelee välistä päiväunille tai käskee aamusta nukkua pidempään.
Mä oon kans ihmeissäni, et miten meille on voitu antaa nuin rauhallinen vauva.. toivottavasti pysyykin rauhallisena/tyytyväisenä ni omakin mieli on huomattavasti parempi, kun on aikaa olla kumpasenkin lapsen kans. A:kin kiukutellut huomattavasti vähempi nyt ku vauva syntyny ja itellä energiaa huomioida sitäkin!
zuku ja tonttutyttö 11vrk (kuvassa 10vrk)
 
Zukulla ihanan suloinen tonttutyttö :heart:

PP kappas vaan :D No, suomen talvihan on yleensä (ei tänävuonna kylläkään) aikasta syksyinen :whistle:

Kristelle kiva että reissu meni hienosti! Kerro ihmeessä enemmän millasta siellä oli, niin me voidaan olla täällä kateudesta vihreitä...
 

Yhteistyössä