Helmet 2008 ***syksy 2009***

Hepsarallaa pitkästä aikaa :wave:
Tääl elämä pyörii mun töiden ja maatilan tahtiin! Tosin tällä hetkellä olen työkkärin kirjoilla ja käyn tekeen muutaman päivän keikkaa. Anna on pph:lla. Täs oon miettinynnä, et otanko tytön pois hoidosta ja jäähään kottiin, mut toisaalta on ollu mukava käydä töissä aina harvakseltaan! Eipä täs ole enään pitkästi työsarkaa, ku jälleen saa olla kylläksi asti kotona :D Äsken kävin laskurista vilkaseen ja niin hän tuo meinas et olis 26+6.. hups, niin se aika juoksee! Anna tuli isänsä kans ulkoa ja alkaa olla päikkäri aika.. teidän juttuja oon käyny aina välistä lueskeleen.. et terkkuja kovasti kaikille.
Pilvipouta meil ei kans syödä puuroa, mut Annan herkkua on jogurtti, johon sekoitan joko leseitä tai sit jotain ryynejä.. kokeileppa sellasta mössöä.. itestä ei kyl herkun makusta, mut tuo vetää sitä niin paljonku antaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Hepsarallaa pitkästä aikaa :wave:
Tääl elämä pyörii mun töiden ja maatilan tahtiin! Tosin tällä hetkellä olen työkkärin kirjoilla ja käyn tekeen muutaman päivän keikkaa. Anna on pph:lla. Täs oon miettinynnä, et otanko tytön pois hoidosta ja jäähään kottiin, mut toisaalta on ollu mukava käydä töissä aina harvakseltaan! Eipä täs ole enään pitkästi työsarkaa, ku jälleen saa olla kylläksi asti kotona :D Äsken kävin laskurista vilkaseen ja niin hän tuo meinas et olis 26+6.. hups, niin se aika juoksee! Anna tuli isänsä kans ulkoa ja alkaa olla päikkäri aika.. teidän juttuja oon käyny aina välistä lueskeleen.. et terkkuja kovasti kaikille.
Pilvipouta meil ei kans syödä puuroa, mut Annan herkkua on jogurtti, johon sekoitan joko leseitä tai sit jotain ryynejä.. kokeileppa sellasta mössöä.. itestä ei kyl herkun makusta, mut tuo vetää sitä niin paljonku antaa
Mites elo maatilalla sujuu? Onko teillä jo puinti kovassa vauhdissa? =)

Olen kokeillut antaa pojalle jukurtin joukossa mysliä (napsii vaan rusinat ym. sattumat jukurtin joukosta ja se on sitten siinä :) ). Täytyneekin kokeilla pelkästään leseitä jukurtin kanssa.

Tänään kuitenkin ollut parempi päivä, poika syönyt tosi hyvin. Johtunee varmasti siitä että eilen sai tyhjennettyä. Nyt täytyykin tarkkaan katsoa mitä poika syö ja yrittää saada menemään kuituja ja sitten tuota Levolacia. Tästä on hyvä nyt jatkaa =)
 
Se olis taas päiväkahviaika... =) Aamupäivät menee kyllä niin vauhdilla ettei tosikaan, tänään käytiinkin sadepäivän iloksi kaverilla kyläilemässä ja leikkimässä, niin meni aika vieläkin nopeammin.

Zukulle onnittelut pikkukakkosesta! =) :flower:

PP vähän oon huono mitään sanomaan, kun meillä ei lapsilla tosiaan ole ollut ongelmia mahan toimimisen kanssa, mutta meillä tyty syö myös välillä vaihteen vuoksi jogurttia tai hedelmäsosetta höystettynä kauraleseillä tai neljän viljan hiutaleilla ja hyvin maistuu. =) Puuroa kun ei meilläkään syödä kuin harvakseltaan ja vaikka leipää suht hyvin syökin, niin oon ajatellut että eipä siitä haittaakaan ole vaikka lisää leseitä muun ruuan sekaan. Ja murot meillä tarjoillaan neidille vaihdellen joko maidolla tai sitten mehukeitolla kun isompi syö muronsa niin. Neidin herkku on kyllä isin bravuuri, eli muroja jogurtilla. :D Kaikkea kannattaa siis kokeilla, vaikkei yhdistelmät ihan itselle uppoaisikaan... :xmas:
 
Täällä vietetään viimeistä hoitovapaapäivää :xmas:
Vähän haikeelle kyllä tuntuu,mut ehkäpä tämä tästä :D

Huomista ei millään malttas odottaa...saadaan uus sohvakotiin :D
Eilen olin taas hallin kahviossa "töissä"...kylläpä oli hulinaa,kun oli U20 maajoukkueen peli suomi-venäjä :D Muutaman julkunkin bongasin :p Nimmaia en kehdannu lähtä hakeen, ni piti esikko laittaa asialle :p

Sellasta...kohta lähtään kyläilemään =)
 
Kiitos onnitteluista!
Puinnit on aloitettu hitaasti, ja hyvin epävarmasti.. koneessa ollu enempi, ku tarpeeksi rempattavaa! Liekkö ukkoissa vika, tuskin nyt sentään koneessa :whistle:
Kyl mä olen tässä kesän mittaan monesti miettiny, miten tämä maalaiselämä on rikasta! Me otettiin keväällä kissanpentu.. ovat Annan kans erottamattomat ystävät :D
Kuin myös navetan ihmeet, marjapensaat, metsän ja kasvimaan aarteet :D
Ei sillä varmasti kaupungissakin on monta virikkeellistä ja arvokasta paikkaa/hetkeä..!! Kummassakin varmasti omat hyvät/huonot puolensa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kuka on joskus nähnyt lorupussin? :D

Kuka on joskus tehnyt lorupussin? :D

Kuka tietää lorupussin idean ja mitä se sisältää? :wave:
Ööö, puhutko nyt ihan lorupussista vai mistä? :D
Jos ihan lorupussista niin juu, olen nähnyt, pussia en ole tehnyt mutta kortteja kyllä, ja kyllä, tiedän idean ja mitä se sisältää. Mut miten musta tuntuu että sä puhut nyt jostain ihan muusta :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kuka on joskus nähnyt lorupussin? :D

Kuka on joskus tehnyt lorupussin? :D

Kuka tietää lorupussin idean ja mitä se sisältää? :wave:
Ööö, puhutko nyt ihan lorupussista vai mistä? :D
Jos ihan lorupussista niin juu, olen nähnyt, pussia en ole tehnyt mutta kortteja kyllä, ja kyllä, tiedän idean ja mitä se sisältää. Mut miten musta tuntuu että sä puhut nyt jostain ihan muusta :whistle:
Kyllä mä uskon että puhutaan samasta asiasta, joko mun uskottavuus on mennyt ;) :LOL: !

Ajattelin että oisko tuossa joululahjaideaa ja pystyiskö sitä mitenkään mitenkään toteuttamaan itse?

Joten kerro nyt vaan Vinja että mikä juttu se on se lorupussi? =) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kuka on joskus nähnyt lorupussin? :D

Kuka on joskus tehnyt lorupussin? :D

Kuka tietää lorupussin idean ja mitä se sisältää? :wave:
Olen nähnyt ja tehnyt ja sellainen löytyy myös kotoa. Tai oikeastaan kaksi. :D Tehdään joku kankainen pussi ja sinne erilaisia laulu- ja lorukortteja. Yksi heiluttelee pussia ja laulaa "Kuka saa, kuka saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin tömpsis. PP saa, PP saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin tömpsis." Ja sitten PP poimii pussista kortin ja loru luetaan/laulu lauletaan. :D Tätäkö tarkoitit? :D Niin, ja PP ei tietenkään saa joka kerta kurkistaa pussiin, vaan muutkin saavat välillä. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Lorupussi on helppo tehdä itse, mutta vie kyllä aikaa, jos tekee oikein hienon, eli piirtää kortteihin kuvat, laminoi/kontaktoi ne jne. Kuvat voi tosin leikata vaikka lehdistäkin, jos ei halua/osaa piirtää.
Kerro lisää =) ! Eli siis runoja, loruja, laulunpätkiä? Vai pelkkiä kuvia?

Niin ja mikä on tuon laulun sävel...kuka saa, kuka saa kurkistaa, PP vaan! ;) ?

*muoks. ja montako korttia yleensä on? :xmas:

*muoks. muoks. olisko missään ohjetta siitä tai kuvia??? =)
 
Meille on muuttanut suursyömäri :heart: (enkä se oo minä!)

Poika on syönyt tänään todella todella hyvin. Iltapalaksi annoin jukurttia, vadelmia ja ripottelin sekaan Elovena-kaurahiutaleita (voiko syödä keittämättä? kuinka paljon uskaltaa laittaa ettei masu tuu kipeäksi?). Mä oon niin onnellinen!!! Ihanaa kun ei tänään tarvinnut tuputtaa. :heart:
 
Ihan mitä vaan, vaikka kaikkia sekaisin (runoja, loruja ja lauluja). Meillä on esim. näitä Harakka huttua keittää, Viisi pientä ankkaa, Pikkuiset Kultakalat jne. helppoja ja lyhyitä lauluja ja loruja. Toisella puolella kartonkia on yleensä loru/laulu/runo ja toisella puolella aiheeseen liittyvä kuva. Kortit voi olla minkälaisia vaan, esim. kala-aiheisessa laulussa kalanmuotoinen kortti. Säveltä en osaa kuvailla... Kortteja on sopivasti, ehkä 10-20 on hyvä määrä. Ohjeista tai kuvista en tiedä, googlaa. :xmas: Ja pussi voi olla esim. sellainen jumppapussikaavalla tehty, missä on kiristysnarut yläosassa.
 
Pikaiseen koneella. Tai lapset kyllä menivät jo nukkumaan 20.30, mutta sitten on Kaksplussa tai meidän kone tai molemmat temppuilleet.

Ievalle :flower: ikälisästä. Pieni ylimääräinen raha ei koskaan ole pahasta :p Meillä ikälisäsysteemi poistettiin, kun siirryimme kokonaan uudenlaiseen palkkausjärjestelmään. Mutta minulle se koko homma merkitsi useamman sata euroa/kk plussaa, joten en valita.

Päiväkoti on alkanut pojan osalta oikein hyvin. On käyttäytynyt siellä paremmin, kun etukäteen uskalsin toivoa. Tyttö sen sijaan on siellä aika tiiviisti tutti suussa :whistle: Mutta tänään olivat sentään selvinneet ulkoilemaan pelkän tutin kanssa, ilman uniriepua. Edistystä se kai on pienikin edistys. Katsellaan, vastahan 3 päivää on takana.
 

Yhteistyössä