Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Nyt kun tosiaan olen kotona, käännettiin rytmiä siten, että poika heräs vasta klo 9-10 aikaan, mutta sehän ei menny ihan hyvin sitten nukutusten suhteen ja eihän sitä saanu illalla ajoissa nukkumaan. Nyt sitten eilen laittoi nukkumaan puoli ysi ja heräs seiskalta ja nukahti nyt päikkäreille 10 min nukuttamisen jälkeen (entisen 1/2 h -1 h:n sijaan). HIPHURRAA!

Mielummin herätään siis aikaisemmin ja saadaan asiat sujumaan ilman tappelua ja huutoa =)

Töitä tehdessä oli niin väsynyt aina,enkä jaksanut koko syksyn aikana valvoa klo 22 pitempään. Siks olin ajatellut, että olis kiva kun nukuttais aamuisin pitkään. Mutta eihän mua enää väsytä kun ei tarvi olla töissä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Helmis hyvä että rytminkääntö auttoi! Toivotaan että on pysyvää!!!
No niinpä :p
Pitäs varmaan alkaa kohta herätteleen, ettei ihan hulluja tunteja nuku :headwall:

Täällä on muuten -32 C pakkasta!!! |O Huomenna luvattu vaan -34 ja mun pitäs viim. huomenna käydä työkkärissä...
 
Olikos teillä muuten kellään koiria? Jos niin kiusaako teidän lapset niitä?
Kun meillä kiusaa ja kostaa kaikki kärsimänsä "vääryydet" (kuten ei saa limppaa....) koirille. Ja mä olen ihan hermona, etenkin kun tuo toinen on kipeä ja varmaan joudutaan lopettaan se parin viikon päästä jos ihmeitä ei tapahdu... Aina kun läpsii tai potkii koiria, niin poika joutuu omaan huoneeseen. Ja uskokaa pois, sitä tapahtuu monta kertaa päivässä |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Olikos teillä muuten kellään koiria? Jos niin kiusaako teidän lapset niitä?
meillä on kaksi koiraa.. Ja joo, kyllä tyttö niitä kiusaa välillä. Nykyään se on enemmänkin uhmakohtauksissaan sitä mieltä että koirat ei saa olla lähellä (kerjäämässä ruokaa). Ja sit tönitään ja tuupitaan ja lyödään. Käy nuoremman koiran päälle makaamaan,pelästyttää niitä jne.
Tuo kaikki on kiellettyä ja napataan tyttö törkeesti pois. Useemmiten kerrasta uskoo, jos ei niin jäähylle. Meidän vanhempi (7v) koira murisee aika nopeesti ja oonkin todennut tytölle, että "nyt se murisee, sinuna varoisin". Mä oon muuteskin sitä mieltä että jos lapset ärsyttää tahallaan, on meidän koirilla oikeus puolustaa itseään. Kerran on tullut otsaan törmäys.. Ja vastaavasti mä pelastan koiria välillä sohvalle. Tottakai varsinkin nuorempi (5v) koira osaa myös "jahdata" tyttöä, silloin kielletään koiraa. Noilla tuntuu olevan sellainen kaksijakoinen suhde: viereen ei toista haluta mutta kun ei koiraa näy, kysytään missä se on :)



 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Olikos teillä muuten kellään koiria? Jos niin kiusaako teidän lapset niitä?
Meillä on koira, mutta eipä poika (eikä tyttökään) juurikaan ole kiusannut. Lähinnä on ärsyyntynyt jos koira tulee ruokapöydän lähelle (oppinut isoltasiskolta...) ja sillon vähän kitisee, mutta ei koske koiraan. On varmaan ihan yhdellä kädellä laskettavissa jos on koiraa kiusannut. Iltaisin pitää aina antaa koirallekin hyvänyönpusu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Olikos teillä muuten kellään koiria? Jos niin kiusaako teidän lapset niitä?
Meillä on koira, mutta eipä poika (eikä tyttökään) juurikaan ole kiusannut. Lähinnä on ärsyyntynyt jos koira tulee ruokapöydän lähelle (oppinut isoltasiskolta...) ja sillon vähän kitisee, mutta ei koske koiraan. On varmaan ihan yhdellä kädellä laskettavissa jos on koiraa kiusannut. Iltaisin pitää aina antaa koirallekin hyvänyönpusu :D
Meillä lasketaan ainakin kahdella kädellä päivän aikana tapahtuneet kiusat. Päästän koirat nukkumaan tuulikaappiin, koska se on enää ainoa turva niille, tai sitten sohvalla mun kans. Sängyn allekin poika menee niiden perässä. Ihan selvästi koirien kiusaus on huomion hakua multa.
Koirat kyllä murisee (kipeä nyt jo pelkästään kun poika lähestyy), mutta nuorempi innostuu välillä leikkimäänkin. Äsken esim. vetivät sukkaa ja poika kikatti innoissaan. Eiköhän tää taas tästä :headwall:

Nyt tietty nää kaikki "ongelmat" korostuu kun ollaan kotona ja erityisesti kun on niin h...tin kylmä, ettei kukaan pääse ulos :headwall:
 
:wave: Loppuviikko vapaata :D sitten olis enää viisi työpäivää ja alkais loma.


Helmis toivotaan että rytminvaihto pysyy ja toimii. Meillä lapset on nyt alkaneet nukkua tosi pitkiä yöunia,viime yönäkin nukkuivat 20-8.30/9. Pitkään menikin niin, että viimeistään seiskalta olivat pystyssä, mikä lie nyt on alkanut nukuttaa.

Meillä on myös koira, eikä voi kyllä juuri sanoa, että neiti yrittäisi koiraa kiusata. Jotain pientä kiusaa joskus yrittää, mut hyvin on tähän asti mennyt kielto perille. Samaa mieltä olen kuin Meillevauva, että koiralla on oikeus puolustaa itseään jos mennään tahallaan härkkimään. Yleisesti ottaen molemmat suhtautuvat kyllä tosi kivasti toisiinsa, siis koira ja lapset, ja poika käy silmän välttäessä hakemassa koiralle kaapista siansaparoita sun muita kaluttavaksi.

Näin uuden vuoden kunniaksi otettiin sitten eilen neidiltä vaippa pois-katsellaan nyt mitä tästä tulee vai tuleeko mitään. Kulkee siis kotona joko peppu paljaana tai pikkuhousuissa. Menestystä ei ole juuri vielä tullut, sanoo kyllä että pissittää, riisuu housut ja menee vessaan, muttei pissiä kuitenkaan pottaan tee ja hetken päästä on sitten lätäkkö lattialla. :xmas: Kakka tuli eilen pottaan puolivahingossa ja neitihän säikähti tätä niin, ettei ole sen jälkeen suostunut potalle koska "kakka tuli pyllystä, kakka pelottaa". :xmas: :LOL: :heart: On sitten käynyt tänään istuskelemassa pöntöllä pienentäjän kanssa. Vaippaa ei aamulla huolinut, vaan tiukasti vaati alushousut=isojen tyttöjen housut kuten niitä markkinoidaan. Mutta katsotaan nyt jokunen päivä näin kun vapaalla kerran ollaan, selvästi jotain haisua tytyllä kyllä hommasta on-kun nyt muutamat pissit tekis pönttöön tai pottaan, niin varmaan sais juonesta kiinni.
 
Pitääpäs meidänkin hankkia tuollainen pytyn pienentäjä, kiitos vinkistä!

Meilläkin kyllä siis koirat ärisee ja haukkuu, jos poika yrittää kiusata, mutta se vain innostaa entisestään poikaa :x Mutta kyllä tää varmasti tästä rauhoittuu.
 
Meil on nyt alkanu pottailu kiinnostamaan ja pissat sinne on jo tehtykin muutaman kerran :) ennen tosiaankin ollu vaan pippelin kans leikkimistä ja pelaamista.. :whistle:

pojusta on tullu sellanen höpöttäjä et huh huh...se ei oo yhtään hiljaa... (äitiinsä kuulemma lähteny) s tulee hyvin mutta ärrä puuttuu kokonaan.

Pääkontrollikin tuli tänne sairaalaan ja se on 22.1. ensin fysiatrialle ja sit vielä ihan lekuri. pää ei kyl oo kasvanu nyt ja muutenkin poitsu on voinu hyvin. mutta hyvä että kontrolloivat :) tosin kontrollin piti olla jo marraskuussa mutta saatto tuo sikaepidemia hommeli laittaa eteenpäin noita aikoja.

lastenohjelmat on pop. Utelias vili ja puuha Pete sekä postimies pate rules.
Joululahjaksi saatu polkutraktori on myös suuressa käytössä nyt. :)

Pikkusisarusta odotetaan ihan innolla. kumpainenkaan ei malta odottaa kuulemma että vauva kasvaa masussa.

nyt on mentävä viemään herraa pissalle pöntölle kuulemma :eek:

jepsu ja mukelot
 
Jepsu meillä on nyt ruvettu tota r päristämään, ainoa sana mihin sitä käyttää on traktori :D Mutta muuten kyllä r pärisee aika hienosti. Meillä on kans puuha-pete kova sana, toisaalta kyllä kaikki lastenohjelmat käy :whistle: Tai ei kyllä tarvi olla ees lastenohjelma niin poitsu parkkeeraa itsensä sohvalle...
 
Meillä on nyt sitten iso poika, eilen purettiin pinnasänky! Muuten en ois vielä pitänyt kiirettä vaihtaa kun poika sinne hyvin mahtui, mutta pari kertaa meinas kiivetä sieltä pois niin ei uskalla ottaa riskiä että putoaa pää edellä alas. Hienosti meni ainakin eka yö, 2 kertaa piti viedä takasin sänkyyn ja sit olin hetken vieressä niin jäi sinne unta odottelemaan. Ja kauaa ei tarvinnut odottaa =) Saa nähdä kuinka tänään käy...
 
Helmis08 mä aattelin ostaa vaunut Briteistä. Lähetin tänään niille meiliä koska ne haluaa tiedon jos toimitus on ulkomaille.. Mun tuttu hankki samasta paikasta koko paketin noin vuosi sitten.

Ja meille syntyy sit 50% varmuudella kesän korvilla tyttö.. Heh, omat fiilikset on just päinvastaiset :LOL:. Mut loppupeleissä ihan sama, terve se seulojen mukaan on.


Meillä on nukkumaan menemiset (päiväunet ja yöunet) menneet vähän hassuiksi. Tyty nimittäin hokee joka ainoa kerta että "ei kukkumaan" ja iltaisin ihan itkettää kovastikin mutta silti kun huoneen oven laittaa kiinni, niin pihaustakaan ei kuulu. Oletettavasti sit nukahtaa nopeesti. Oisko sit niin että tytyn mielestä jää paitsi monesta asiasta kun "joutuu" nukkumaan? Että ei malttais mennä nukkumaan vaikka ehkä väsyttäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Helmis08 mä aattelin ostaa vaunut Briteistä. Lähetin tänään niille meiliä koska ne haluaa tiedon jos toimitus on ulkomaille.. Mun tuttu hankki samasta paikasta koko paketin noin vuosi sitten.
Haluatko kertoa tarkemmin mistä ja minkö hintaiset?
 
Jokos teidän helmet hiihtää tai luistelee?
Mä oon miettinyt, et pitäiskö ostaa sukset pojalle, et sais kokeilla hiihtämistä, kun nyt on luntakin...Luistimille ei tarvi ajatellakaan vielä tänä talvena, voi olla, ettei vielä ensi talvenakaan :whistle:
 
hiihtämään.. ehei taideta vielä tälle talvelle alkaa. Jostain syystä A ei ole oikein innokas ulkona liikkuja.. saa patistella liikkeelle. Tai liikkuu jos on muita lapsia, mut jos on mun kans, ni kävelee perässä ja märisee. Oiskohan siitäki, et ollaan oltu 2vk melkolailla sisällä, ku oli nuo karseet pakkaset ja ei päästy vauvan kans ulos. Isänsä kans ovat pikku spurtteja tehneet puuvarastoon, mut eipä nuill yli -20 pakkasilla kovin kauan tarkene.
Pitäs lähtä katteleen niitä kaksosten rattaita, eilen kävin tyttöjen kans lenkillä, et isompi rattaissa ja pienempi pulkassa, mut neiti ei anna laittaa huivia naamalle ja tääl tahtoo olla useimmiten melko kylmä vinkka.
 
Tyhmä aamu, tai oikeastaan vaan hirvee harmistus. Odottelen, että eläinlääkäri soittais/ilmoittais päästäänkö jo tänään sinne. Ja pahoin pelkään, että "nukutetaan" mussukka :'(

Tänään oli tarkoitus mennä avoimeen pk:tiin eka kertaa, mutta ei nyt huvita mikään. No onneks oltiin eilen menossa koko päivä, niin ei haittaa, vaikka nyt kotona möllötetään. Ulkonakin on aika kylmä, -15 C...Onneks pikkuherra on hyvällä päällä :D
 

Yhteistyössä