Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Joku kyseli tuplien hankinnasta. Omakohtaista kokemusta ei tietenkään ole, mutta mä ottaisin ehdottomasti tuplarattaat. Meidän liikkumisella (esim. keskusta jne.) ei pärjäisi pelkän seisomalaudan/pulkan/polkupyörän kanssa.

Täälläkin on siis reissusta kotiuduttu. Ihanasti meni matka ja kaikki sujui taas yleisesti ottaen oikein mallikkaasti. Pariisilaiset olivat vastoin ennakkokäsityksiäni oiken ystävällisiä ja kohteliaita ja liikkuminen lapsen ja täyteen lastattujen rattaiden kanssa oli kohtalaisen helppoa. Hissejä ei tietenkään esim. metroasemilla ollut, mutta portaita oli melkoisen vähän kannettavana ainakin niillä metrolinjoilla, joita itse käytimme. Päiväunet jäivät kotioloja vähäisemmiksi; lapsi nukkui päivittäin unensa kaupungin vilskeessä, eikä näemmä luonnistunut yhtä päivää lukuunottamatta yli tunnin unien nukkuminen. No, eiköhän tuo rytmi taasen korjaannu pian. Syöminen oli hiukan heikkoa tytöllä, mutta eipä se täällä kotonakaan kovin mallikasta ole. :/ No, ilmeisesti sitten kuitenkin sai riittävästi ravintoa (ei kyllä varmastikaan tarpeeksi monipuolista), koska vatsa on toiminut ihan normaalisti myös reissun ajan. Nyt lapsonen on hiukan nuhainen; liekö joku pöpö vai ilmastoinnin & sangen pölyisen hotellihuoneen (miehen kanssa olimme ihan tukkoisia myös) ansiota. Kotilennolla valitteli hiukan korviaan myös, toivottavasti ei ole nuha mennyt nyt heti korviin vaan olisi ollut vaan paineista johtuvaa korvakipua. :/
 
Poika muuten nukkui viime yönä ensimmäisen kerran omassa sängyssään läpi yön. Itse halusi sinne nukkumaan. Tähän asti ollaan nukutettu vaan päikkärit siellä. :flower: :flower: Tosin, hankalampi mulle, kun pitää toiseen huoneeseen raahautua heräilyjen vuoksi
 
Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille Helmiperheille!! =)

Pottailu.. Juu ei onnistu meilläkään... Poika kyllä saattaa ite siihe mennä istuskeleen housut jalassa mut juoksee kyl ja nopeaa pois jos sanoo että joskos housut otettas pois... Eli annetaan vielä olla, sitte ku alkaa ite kiinnostumaan enemmän nii katsotaan :) Yhteen väliin kyllä istuskeli nakkina potalla mut mitää sinne ei oma toimisesti tullu..

Tutti saatiin pois nyt :xmas: Neljäs yö ilman ja jospa sitä jo vois sanoa että meillä ei tuttia enää tarvita.. Poika ku ei puhua osaa juurikaan nii ei kovin ole edes kaipaillu tuttiaan, kieltä kyllä rappaili pari päivää et jotai puuttuu suusta mut seki ny jäänyt :) Ja yllättävän hyvin meni meillä luopuminen, iltasin on sievästi nukahtanut ku mie siin vieressä oon ollu :)

Uusi vuosi meillä meni ihan kotona ollessa :) syötiin ja oltiin vain, poju jakso valvoa puoleen yöhön ja katottii sohvalta ku ikkunasta näky paljon pauketta ja räiskettä :) Sit ei tarvinukkaa ku jätkä kipata sänkyyn nii uni tuli :heart:
 
Heips kaikille ja tosiaan onnea vuodelle 2010!

Ajatukset palasivat jälleen pitkän tauon jälkeen tänne keskustelupalstalle näin vuoden vaihtuessa!
Minä olin silloin joskus alkuperäinen tammikuinen mutta odotuksen pitkittyessä juttelut siirtyivät tänne teidän joukkoon.
Täällä on puhetta ollut tuteista ja pottailusta... Meidän neiti joka syntyis siin 10.2.08 on ollut jo kuukauden kuiva, päivisin ja öisin. kaksi vahinkoa on sattunut ja kauppareissuille laitan vaipan mutta ei sinne ole mitään tullut... Tosi iso ja reipas tyttö ollut. Itsestään vaan rupesi ilmoittamaan et pissa tulee ja siitä se sitten lähti. :) Tutin kanssa onkin sitten toinen juttu! Sitä ei varmaan pois saa kun vasta kun kouluun lähtee, sitten joskus... Yritetty on mutta huuto on niin mahdoton ettei meidän kenenkään hermo riitä.

Onko täällä helmikuisille paljon jo uusia vauvoja saapunut?
 
Heikkoa on meilläkin pottailu. Kyllä tyttö voi siinä istuskella, joskus jopa ilman vaatteita mutta mitään ei tee.. Mies jo kyseli tytöltä koska tämä ajatteli alkaa pottailla, tyttö vaan kielsi koko jutun :whistle:. Mulla on muka kauhean hyvä tarkoitus siirtyä kestoihin tossa kuivaksiopettelussa mutta tähän asti on ollut tehokkaasti suunnitteluasteella.. Oikeastaan ajatuksena on että JOS kesällä jaksaa,niin antais olla ilman vaippaa. Mulla on vähän sellainen mutu-fiilis että tolle tytölle vaan pitää todeta että joko potta tai vaipat. Se nimittäin ei haluais vaippaa (mutta just nyt ei pottaakaan..).
Tiedä sit kuinka aktiivinen mä olen, ku on se uusi sinappikonekin kesällä.
 
Joo, ei kai mullakaan mikään hirvee kiire siinä pottailussa ole, oli vaan sellainen kunnianhimoinen tavoite, että ennen kuin toinen syntyy, niin olis ainakin hyvällä mallilla :whistle: No onhan tässä vielä aikaa 4 kuukautta =)

Niin ja hyvää ja turvallista vuotta täältäkin :D
 
Suunnittelen alennusmyyntikierrosta lähipäiviksi ja taas tuttu pulma: Minkähän kokoisen talvihaalarin sitä arvais ostaa ens talvea varten? Jos siis sattuu mieleinen löytymään. Tällä hetkellä meillä on käytössä Reimatecin 92cm, sellainen "isojen lasten malli". Se on nyt just tosi sopiva, ei liian suuri, mutta ei onneks vielä pienikään. Luultavasti yritän just Reimaa metsästää, ku siinä riittää tuo niska-haaramitta mein pitkäselkäiselle pojalle. Meil on "huonompana" haalarina 92cm Lassie, mut ei tarvi uneksiakaan, et sinne mahtuis lämmintä vaatekerrosta väliin just ton selän pituuden takia.
 
Hyvää tätä vuotta =) ja kiitos ievalle uudesta pinosta!

Pottailu ei ole meilläkään edelleenkään pop... :whistle: Tai siis kyllä neiti potalla istuu, saattaa istua pitkäänkin, muttei tee sinne mitään :eek: -yks päivä tässä tiristi sinne pari pissitippaa, mut siinä on koko saalis aika monen kuukauden ajalta. :xmas: Ilmoittaa kyllä, jos pissi tai kakka tulee housuun ja nyt on alkanut huudella pissihätää siinä kohtaa kun vaippaan lirahtaa eli jotenkin tunnistaa kyllä hädän. Taidetaan tosiaan kylmästi napata vaippa neidiltä pois ja kokeilla edistyykö homma yhtään, jos kulkee jonkin aikaa kotona peppu paljaana...

Helmis
: pojalla oli reilu 1½-vuotiaana samanlainen vaihe eli ei suostunut potalle sitten millään, huuto alkoi heti kun ehdotti. Siihen asti oli kyllä istunut potalla mielellään ja tehnytkin sinne jotain, mut sit tuli totaalinen stoppi. Ajateltiin ettei ole valmis vielä ja laitettiin koko potta pois pariksi kuukaudeksi-sitten kun kaivettiin se uudelleen esille, alkoi pottailu sujua samantien ja poika olikin päiväkuiva kun ikää oli 1v11kk. Eiköhän se siitä teilläkin, mäkin kyllä sanoisin, että kannattais antaa hetken aikaa koko homman olla. =)

Verkkis: alehaalareita metsästetään täälläkin :D tosin vielä ei ole mieleistä löytynyt, toisin sanoen odottelen josko Remut tulis alekkaan niin vois lapsille viime talven tapaan semmoset hakea. Neidille ostetaan, jos löytyy, ensi talveksi 104cm haalari. Tyty on jo nyt niin pitkä, ettei mitään mahkuja että menis ensi talvena 98cm puku, joten jätetään se koko suosiolla välistä... :whistle: Nyt tytyllä siis 92cm Remu ja on nyt just sopiva ja toivon mukaan menee kevääseen asti. :whistle:

Meillä on taas vaihteeksi meneillään neidin kanssa vaatekaapin päivitys eli aikalailla kaikki uusiksi-johan 92-senttiset sen nelisin kuukautta ehtikin olla käytössä. :whistle: :kieh: :xmas: Osa tuon koon housuista sentään menee vielä hetken, mut paidat ja tunikat alkaa olla pieniä. Nyt oon ostanut sit aika paljon jo 104-senttisiä paitoja 98/104 lisäksi, niin menee sit hetken pidempään. Eikä nuo oikeastaan ole edes isoja, vähän reiluja ja hihoja saa vähän kääntää, mut jos kevät mentäis sit noilla. :xmas:
 
Mie oon aatellu jos ensi talveksi löytäis 92cm puvun...ihan max 98cm :saint: Tai jos löytäs 2...92cm alktalveen ja isompi sit keväälle =)
Nyt käytössä Lassien 86cm ja aavistuksen reiluja ovat, menee kyllä kevääseen asti =)

Kevääksi meillä on oottamassa 92cm reimatec, joka pari kk sitten oli aivan törkyiso...lahkeet laahasi maassa :D :kieh: :saint:

Sisävaatteissa oon alkanu haalia 92cm, housut menee edelleen pääosin 80-86cm, mut paidoissa voi alkaa pikkuhiljaa jo 92cm käyttää, niissä ei niin haittaa vaikka olis vähän reiluja =) Lindexitä tosin ostin yhden collegetakin, 98cm eikä kyllä ole ollenkaan niin iso kuin kuvittelis, taitaa olla pientä mallia =) Olikohan FIX....

Mirkkulistakin kiva kuulla välillä!! =) :wave: :wave:
 
Vaatteista puheen ollen....yksi mikä tällähetkellä rassaa neidin vaatteissa on pikkuhousut!!!! Mistään kaupasta en oo löytäny kokoa 86/92 pienempiä!!!!!! Kyllä nuo jalassa pysyy, mut sais vyötärö ja jalka-aukot olla hippasen pienempiä....tai sitte kiristysnyöreillä varustettuja :LOL: :LOL: :LOL:
 
Yökukkuja lomalainen täällä. :wave:

Mirkkuli hei, olitkos sä aiemmin eri nikillä? Jollain samantyylisellä siis? :)

Meillä on käytössä POPin 92cm haalari ja ihan ok-kokoinen on. En uskalla ostaa alekasta haalaria, koska a) en osaa arvioida kokoa b) en tiedä mikä malli ja väri miellyttää ensi talvena silmää c) en jaksa lähteä nyt lomalla alennusmyynteihin. :whistle: Polarn O Pyretin haalariin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kyllä. Ensi talveksi saattaisi (jos säilyy ehjänä, kummipoika kun on melkoinen menijä :D ) olla tarjolla taas kummipojan vanha Ticket, joten sovitellaan sitä varmaan sitten ensinnä. Vaatteista muuten on käytössä enimmäkseen 80 ja 86cm, jonkin verran myös 92cm on myös käytössä, mutta 74cm taisin nyt vihdoin laittaa pois (paitsi me&i:t, joissa paras koko on 74/80). Hassua muuten, että meillä on tänä jouluna/talvena käytössä paljon samoja mekkoja kuin vuosi sitten. :)
 
Pottailussa tuli reissun aikana, kuten arvelinkin, hiukan takapakkia, mutta edelleen siis lirutellaan ja kakkaillaan pottaan (reissussa pönttöön!) jonkin verran ja ilmoitellaan hädästä joko justiinsa ennen tai jo silloin kun asiat on tehty.
 
Juu, kuten tuo Jahvetti :wave: muistikin samalla nikillä olen ennenkin täällä pyörähtänyt. Viimekäynnistä taitaa olla melkein tarkkaan vuosi.
Paljon on vuodessa ehtinyt tapahtua. Isäni kuoli 10.1.2009 ja jos joku muistaa olin ottamassa hoitolapsia silloin tammikuussa. Kolme lasta oli mulla hoidossa tonne syyskuulle asti, jolloin päätin et saan tuon saman rahan helpommallakin. Lapset kun tuppas oleen hoidossa joskus melkein vuorokaudet ympäri. Ja käteen jäi 500e josta kulut sitten pois, että ihan hyvää hyvyyttäni lapsia siis hoidin. Kun oli kaverin ja siskon lapset kyseessä. Vapaapäiviä oli keskimäärin 2 kuukaudessa...
Nyt olen päässy Amk:hon opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Koulu alkaa maanantaina. Kaikeksi KIVAKSI järkytykseksi olenkin raskaana!!!!
Kuparikierukan laitatin vuosi sitten ja ens viikolla menen lääkärille joka sitten tarkistelee tuon kierukka asian ja onko koko raskauskaan kohdussa :(
Selvä plussa oli kuitenkin tiistaina!
Näin se joku jossain on mun haaveet kuullut. Ennen aina sanoin että miks muille käy "vahinkoja" mut meille ei. Kun toivoin tuota edellistäkin 5 vuotta.
 
Mirkkulille valtavasti onnea :D :heart: Niin se elämä joskus yllättää!! Toivotaan että kaikki olis nyt sitten kunnossa :D :hug:
Harmittavaa tietty tuon opiskelun kannalta, mutta sitähän saa sitten taas jatkettua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Polarn O Pyretin haalariin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen kyllä. Ensi talveksi saattaisi (jos säilyy ehjänä, kummipoika kun on melkoinen menijä :D ) olla tarjolla taas kummipojan vanha Ticket, joten sovitellaan sitä varmaan sitten ensinnä. Vaatteista muuten on käytössä enimmäkseen 80 ja 86cm, jonkin verran myös 92cm on myös käytössä, mutta 74cm taisin nyt vihdoin laittaa pois (paitsi me&i:t, joissa paras koko on 74/80). Hassua muuten, että meillä on tänä jouluna/talvena käytössä paljon samoja mekkoja kuin vuosi sitten. :)
Onhan tätä tullut päiviteltyä kerta jos toinenkin, mut taas tuli mieleen, että jestas minkä kokoinen tuo meidän neiti taitaa olla... :eek: :whistle: :LOL: Meillä ei ole mitään samaa vaatetta ollut käytössä aika päiviin kuin vuosi takaperin, jospa tuo kasvu alkais pikkuhiljaa tasoittua niin ei tarvis 3-4kk välein ostaa vaatteita uusiksi. :whistle: Neiti sai vuosi sitten joululahjaksi juurikin 74/80 kokoisen me&i kärpässienitunikan-ihana se oli, mut mahtui vaan pari kuukautta joulun jälkeen-nyt kun vetäis päälle, niin olis mallia napapaita! :LOL: :LOL:

Me yritetään ostaa ensi talven haalarit lapsille alesta ihan puhtaasti säästösyistä. :saint: Kahdellekin kun ostaa niin hintaa tulee, kun pitää ostaa haalarit ja kaksiosaiset, kengät ja muut tykötarpeet... :whistle: Oon miettinyt josko ensi talveksi katsois näille kaksiosaisiksi nuo po.p:n asut-kaverin pojalla on nyt sellainen ja aika hyvännäköinen kyllä on. :p Hintaahan noilla kyllä on, vielä kun kahdella kertoo, mut jos haalarit sais nyt halvemmalla niin vois sit ensi syksynä katella vaikka noita-tai sitten jotain muita! :D Tyytyväisiä ollaan kyllä oltu noihin Lennenkin kaksiosaisiin. =) Vaikka kohtahan tässä saa alkaa jo kevääksi pukuja metsästämään! :xmas:

 
Kiitokset onnitteluista!
Juu. Samaa mieltä olen tuon koulun käynnistä. Pääasia että sisään kouluun on päässyt. Valmistuin lähihoitajaksikin pidemmän kaavan mukaan kun tuo esikoinen joka just täytti 11 päätti syntyä siinä välillä.
 
Mirkkulille onnea niin raskaudesta kuin opiskelustakin! Kumpaiseenkin kaikkea hyvää.

Meilkin on vaatekaapin tyhjennys menossa. Tai tuolle neitille osa 80cm housuista on vielä isoja, mut taas puserot on jääneet pieniksi. Haalariasiaa oon itekki miettiny. Nyt on johathanin 86cm käytössä, et voipi olla et ostan 98cm puvun ens talveksi. Vauvalle pitäs puku ollakkin.. riippuen et mien tämä kasvaa tohottaa.

Nyt kutsutaan äitiä kaks pikkuneitiä avautuu kita ammollaan.. et palamisiin
 
No niin, yks alekierros tehty eikä ainuttakaan talvihaalaria löydetty. Siis kokoja 98 tai 104 ei yksinkertaisesti ollut :headwall: Jos huomenna vielä tarkistais jonkun muun kaupungin tarjonnan ja sit saa olla...
 

Yhteistyössä