Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Olen siis aikeissa jäädä hoitovapaalle touko-elokuuksi...ehkä, saa nähdä, vielä tässä on hetki aikaa miettiä, kun 2kk etukäteen pitää ilmoittaa.
Mie NIIN en jaksa käydä töissä :snotty: Oon ehkä sittenki enempi kotiäitityyppi :xmas: :LOL:
Samat sanat töissä käynnin suhteen :whistle: Ja olen jäämässä hoitovapaalle juuri touko-elokuuksi. Meillä oli parempi ilmoittaa töissä ajoissa, että saadaan koulutettua minulle sitten sijainen kesäksi (se kun on omien töideni kannalta ehkä juuri se pahin aika), joten sovin asiasta jo joulukuussa. Nyt jaksaa sitten tsempata kevään, kun kohta ei ole kuin 3 kuukautta töitä jäljellä. Ja lomapäiviäkin on vielä useampi viikko =)

Kiitokset tsempeistä tytön polven kanssa. Sen kanssa pitää vain elellä päivä kerrallaan.
No samatpa on suunnitelmat :D
Mulla tosiaan se 2kk riittää...meillä on liuta tuuraajia kyllä, saapahan nekin sitte reilummin töitä =) (määräaikasia tuuraajia, tuleevat kun on tarvetta)
Täytys nyt vaan miettiä, et varmasti pärjätään jne....muutn mitään oliskaan, mut lomautukset jatkuu edelleen.... :(
Eikös se jotenkin niin mene, että asioilla on tapana järjestyä. Meillä mies on nyt ollut ilman töitä vuoden alusta. Kaikki apurahat loppuivat eikä lisää ole tullut. Eikä muitakaan töitä ole löytynyt. Käy edelleen töissä entiseen malliin, mutta ei vain saa siitä rahaa :eek: Työkkäriin ei ole vielä mennyt, kun yksi opiskelujuttu mutkistaa sitä. Mutta toki jos tilanne jatkuu samanlaisena vielä helmikuussakin, niin sitten on pakko mennä. Kesällä voi muuten tulla tiukkaa, jos ei ole muuta tuloa kuin kotihoidontuki :/ Luotan kuitenkin siihen, että jotain järjestyy ennen sitä...
Joo aina ne jotenkin suttaantuu!
Olen jo laskenu kaikkia menoja mitä jää pois noiksi kuukausiksi (hoitomaksut, jääkkismaksut, työvälibensat jne) :D
Seisoo sitä vaikka päällään ja pitää lainoista lyhennysvapaata muutaman kk:n jos niikseen tulee =)
 
Meillä mökkiloma lähenee loppuaan, mutta onneksi loma kuitenkin vielä jatkuu kotonakin! =)

Odottajia ja vauvautuneita on tosiaan melkoinen määrä =) täällä ei kyllä kuumeilla, mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enempi tuntuu siltä että nämä kaks muksua riittää meille. Se oli ja on totta meilläkin, että toisen kanssa osaa ottaa paljon rennommin asiat. Esikoisen kanssa ainakin me tehtiin kaikki just eikä melkein, neiti saa sitten tyytyä siihen että hommat menee sinne päin. :xmas: :LOL: Ja se just on toisenlaista tämän kakkosen kanssa, että tietää ettei mikään vaihe kestä ikuisesti, oli kyse sitten huonoista yöunista, uhmasta jne.

Hoitovapaata
olis munkin tarkoitus pitää loka-joulukuu/tammikuu, tosin en ole enää ollenkaan varma koko vapaalle jäämisestä... :whistle: En mä riemusta kiljuen töissäkään käy, mut kun mä en ole kotiäitityyppiäkään-olkoonkin että sen neljä vuotta kotona olin... :xmas: Vielä vähemmän kuitenkin kiinnostaa se vaihtoehto että aletaan roudaamaan lapsia vuoropäivähoitoon jo syksyllä, että enköhän mä kotiin jää muutamaksi kuukaudeksi niin saadaan päivähoidon aloitusta lykättyä ensi vuoden alkuun.

metulle
ja neidille tsempitykset täältäkin, toivotaan ettei polvien lisäksi enää muuta löydy!
 
Joo, ensimmäistä kertaa olin keittiösuunnittelijalla ja tarkoitus vielä käydä ainakin kahdella. On se sellainen viidakko että! Mutta pakko luottaa ammattilaisiin. Suunnitelma saadaan vasta parin viikon päästä (tai luonnoshan se vasta on). Yöllä näin tietty unia siitä keittiöstä ja keksin jo pari uutta muutosta, mitkä pitää laittaa suunnittelijalle sähköpostilla.

Näin myös unta, että voitin Tanja Poutiaisen laskettelussa ja mulle järjestettiin juhlat ja haastateltiin uutisiin :LOL:

Hirvee pakkanen taas! Onneks kavereita tulossa kylään!
 
Anoppi oli ostanut alesta pojalle Reiman tyttöjen takin :whistle: Takki on ihan nätti,sellainen ihan vaalean violetti, jossa vähän kuviointia. Erittäin epäkäytännöllisen värinen, mutta voihan sitä pitää aina kun menee mummolaan :LOL:
 
Helmis Anopit on pop! :LOL:

Ihan hyvä idea tuo takki on laittaa kun menee mummolaan. Ei tuu anopille paha mieli =) .

Meillä kun poika syntyi. Olin laittanut esikoiselta ns. tyttömäiset vaatteet laatikkoon ja sellaiset neutraalit laittanut esille. Anoppi (lue: potkis!) sitten auttoi vähän ja kaivoi jo pois laittamani kukkahousut ym. prinsessakuvioidut vaaleanpunaiset unelmat esille. Sanoi että aivan hyvin näitä voi kotona käyttää pojalla... :eek: Joo, olishan niitä voinut mut jotenkin en vaan pystynyt! :p ...oli vähän hommaa laittaa ne sit taas pois ja sit piilotin ne vähän paremmin :D .

....en tiiä kuinka tää mun tarina liittyi tähän Helmiksen takkiin, mut ehkä jotain yhtäläisyyttä :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Hienoa Ieva, jos teillä nuo ruokarajoitukset poistuvat!

Ja kaikille muuttajille intoa uuden suunnitteluun. Olen kateellinen. Tekisi niin itsekin mieli muuttaa isompaan (ja uuteen) asuntoon.
Kiitos. :) Ruoka-aineallergioiden häviäminen on meille kyllä todella iso asia! :) :) Ja muutto uuteen kotiinkin on tietenkin toosi kivaa. Alkaa vähitellen tämä tilanpuute ahdistaa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Joo, ensimmäistä kertaa olin keittiösuunnittelijalla ja tarkoitus vielä käydä ainakin kahdella. On se sellainen viidakko että! Mutta pakko luottaa ammattilaisiin. Suunnitelma saadaan vasta parin viikon päästä (tai luonnoshan se vasta on). Yöllä näin tietty unia siitä keittiöstä ja keksin jo pari uutta muutosta, mitkä pitää laittaa suunnittelijalle sähköpostilla.
Meille tuli tänään tarjous kodinkoneista ja siinä samalla keittiösuunnitelma. Noh, uuni- ja hellasysteemit sekä jää- ja pakastinkaapit otetaan tuolta rakennuttajalta, mutta taidamme ostaa sitten valmiiseen kotiin itse pesutornin (joo, sen epäekologisen kuivausrummunkin) ja astianpesukoneen (jollemme vie nykyistä tiskikonetta). Luulen, että saamme ne itse ostettuna jostain halvemmalla...
 
Kotona taas. =)

Meillä tehtiin keittiöremppa melkein kolme vuotta sitten ja voi jösses sitä suunnittelua ja vääntämistä ja kääntämistä että saatiin mahtumaan se mikä piti... :whistle: Ja sitten se itse remontti, ei ollu kivaa alkuunkaan asua samassa tilassa rempan kanssa kun jaloissa pyöri yksi 1½-vuotias täystuho! :whistle: :xmas: Sen verran tuosta viisastuin, että jos joskus moiseen uudelleen ryhdytään, häivytään kyllä nurkista siksi aikaa! :xmas: Tilaa kaipaisin minäkin joskus lisää sen yhden huoneen verran, mut eipä tästäkään kyllä vielä mikään kiire ole mihinkään. =)

Kuivausrumpua en enää antaisi pois, nyt kun sen on saanut-on se sen verran hyvä kapistus. =) Kesällä sitä ei kyllä tule juurikaan käytettyä, mut näin talvisin on ihan loistava niin ei roiku pyykit joka nurkassa kuivumassa... :whistle:

Onko teillä Jahve siellä etelässä 1½v. hammastarkastus? Täällä eka käynti on nyt 2-vuotiaana, hammashoitajalla siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Onko teillä Jahve siellä etelässä 1½v. hammastarkastus? Täällä eka käynti on nyt 2-vuotiaana, hammashoitajalla siis.
Joo 1½v, mutta nyt ilmeisesti eilen (??) oli muuttunut jotenki, että ensimmäinen olisi jo äidille raskausaikana ja seuraava sitten 2veenä tai jotain sen suuntasta, ei jääny mieleen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Onko teillä Jahve siellä etelässä 1½v. hammastarkastus? Täällä eka käynti on nyt 2-vuotiaana, hammashoitajalla siis.
Joo 1½v, mutta nyt ilmeisesti eilen (??) oli muuttunut jotenki, että ensimmäinen olisi jo äidille raskausaikana ja seuraava sitten 2veenä tai jotain sen suuntasta, ei jääny mieleen =)
Joo, täällähän on ollu niin että raskaana olevat pääsee hammastarkastukseen jonon ohi, mut on ollut vapaaehtoista. Sit lapselle tosiaan eka tarkastus 2-vuotiaana, pojan kanssa oli niin että sen jälkeen seuraava tarkastus 3-vuotiaana ja kun ei huomauttamista ollut, niin seuraavaksi 5-vuotiaana. En kyllä tiedä vaikka olis tuokin jo muuttunut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Onko teillä Jahve siellä etelässä 1½v. hammastarkastus? Täällä eka käynti on nyt 2-vuotiaana, hammashoitajalla siis.
Joo 1½v, mutta nyt ilmeisesti eilen (??) oli muuttunut jotenki, että ensimmäinen olisi jo äidille raskausaikana ja seuraava sitten 2veenä tai jotain sen suuntasta, ei jääny mieleen =)
Joo, täällähän on ollu niin että raskaana olevat pääsee hammastarkastukseen jonon ohi, mut on ollut vapaaehtoista. Sit lapselle tosiaan eka tarkastus 2-vuotiaana, pojan kanssa oli niin että sen jälkeen seuraava tarkastus 3-vuotiaana ja kun ei huomauttamista ollut, niin seuraavaksi 5-vuotiaana. En kyllä tiedä vaikka olis tuokin jo muuttunut...
Joo on tälkin ollu et raskaana ollessa pääsee....et en mie nyt ymmärtäny että mikä tässä muuttuu...kun nyt meillä tulee 2v väliä ja meinas että on liian pitkä väli....äh en mie tiiä... =D No 1½v tarkastus kuiteski on ollu juu :p :D :LOL:
 
Ieva kiva kuulla että allergiat rupeaa olemaan takanapäin! Millos teillä oli muutto edessä? Meillä kans kuivausrumpu, ja pois en antais! Kyllä oli tuskaa tuossa hetken aikaan kun se oli rikki... Vaikka en nykyään kuivaa kun lähinnä pyyhkeet ja lakanat niin ei ollut kiva pestä pyyhkeitä kun en niistä ilman rumpua saa pehmosia.
 

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Käytiin tänään 1½v hammastarkastuksessa :D

Alan olla 98% varma (mies myös), että jään toukokuun alusta ainakin 4 kuukaudeksi kotiin =)
I-H-A-N-A-A!!!!! :D
:flower: :flower: =) :flower: :flower:
:flower: =)

Mä sain eilen loman jälkeisen työvuorolistan ja totesin että taitaa sittenkin olla kiva juttu jäädä hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi-sen verran oli kökkö lista, ettei tälläsiä kyllä kaipais alkuunkaan... :headwall: :headwall: Mut tietääpähän taas töitä tehneensä. |O :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Käytiin tänään 1½v hammastarkastuksessa :D

Alan olla 98% varma (mies myös), että jään toukokuun alusta ainakin 4 kuukaudeksi kotiin =)
I-H-A-N-A-A!!!!! :D
:flower: :flower: =) :flower: :flower:
:flower: =)

Mä sain eilen loman jälkeisen työvuorolistan ja totesin että taitaa sittenkin olla kiva juttu jäädä hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi-sen verran oli kökkö lista, ettei tälläsiä kyllä kaipais alkuunkaan... :headwall: :headwall: Mut tietääpähän taas töitä tehneensä. |O :headwall:
Millos jäät? :LOL: :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Käytiin tänään 1½v hammastarkastuksessa :D

Alan olla 98% varma (mies myös), että jään toukokuun alusta ainakin 4 kuukaudeksi kotiin =)
I-H-A-N-A-A!!!!! :D
:flower: :flower: =) :flower: :flower:
:flower: =)

Mä sain eilen loman jälkeisen työvuorolistan ja totesin että taitaa sittenkin olla kiva juttu jäädä hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi-sen verran oli kökkö lista, ettei tälläsiä kyllä kaipais alkuunkaan... :headwall: :headwall: Mut tietääpähän taas töitä tehneensä. |O :headwall:
Millos jäät? :LOL: :D
Syys-lokakuussa. :xmas: Mun äidin vuorotteluvapaa loppuu syyskuun loppupuolella ja yritetään järkätä niin että aloittaisin lokakuun alusta niin saisi vielä syyskuulta täyden palkan. :p
 

Yhteistyössä