HELMIÄISET 2007


Myrskylinnulle onnittelut hyvästä nimivalinnasta: toiseksi vanhin lapseni on Benjamin :D

Tänne ei kummempia. Isommat lapset pääsivät naapurin kyydissä eskariin ja kerhoon, ja me täällä Lukan ja Ilanan kanssa odotellaan kodinhoitajaa kotiin.

Ihanaa, enää 10 ruiskua jäljellä Fragminin pistämistä, sitten se on ohi. Alkaakin mahanahka ja käsivarret olemaan kudosvaurioita ja mustelmia täynnä. :/

Meidän neidin ristiäiset ovat aprillipäivänä. Anopppi väsää tarjoilut voileipäkakuista ja täytekakusta lähtien. :flower:
 
onnittelut kaikille vauvautuneille joita en oo viel muistanu onnitella :heart: :flower:

mukavaa kun kaikki alkaa vähitellen löytää tiensä tänne... mukavaa kuiteski tutussa porukassa rupatella =) ja tiipeli kyseli sitä maaliskuisten pinoa niin kyllä sellanen tulossa varmasti on... jos ei kukkaan virallisista maalismasukeista haluu sitä laittaa niin sitte minä laitan =) eihä siinä niin kova homma oo kopsata ne syntyneet tuolta ja lisäillä sitte aina ku lisää tulee, mutta ootan tosiaan hetken vielä sen kanssa...

tässä yhellä kädellä selkälihakset jumissa yritän kirjoitella :kieh:

meille tulee neukkitäti toiselle käynnille tänään... saa kattoo sekä pikku ukon, että minut, koska meinasin jo yöllä lähtee ensiapuun kun kohtu vihloi ihan hirveesti... sitä on ollut nyt vajaan viikon... vuoto on melkein loppu kuiteski, mutta väillä lirahtelee enemmän... lämpö mulla on 37,1 joten saattaa siel jotain pientä tulehdusta ehkä olla. ei vaa enää pysty/uskalla vessassa edes toimittaa asioitaan kun se sattuu niin tajuttomasti ja kävellessä tuo sattuu kans :\|

pikku ukko jatkaa samaan malliin... syö nukkuu ja teettää äidille ja isukille vaipanvaihto hommia :D

katjuska ja poju tasan 2 vko tänään
 
tervehdys helmiäiset.

Joku kyseli nukkumisesta.. Meillä typy nukkuu omassa pinnasängyssä öisin, päivisin sit millon missäkin (vaunuissa, lattialla, sitterissä jne....) ja nukkuu onneksi hyvin. Välillä oon yöllä heränny ni neiti ollu hereillä, silmät ymmyrkäisenä siellä tillitelly mut ihan hiljaa :LOL:
ristiäisetkin sain järkkäiltyä, ne on 31.3. Kauhee kun aika menee nopeaan, tuo vaavikin täyttää ens pe 4 viikkoa! :eek:

Meillä on sujunu mukavasti noin kaikenkaikkiaan. Ite alotin tänään näiden kilojen karistuksen!! Nyt tuntuu kyllä helpommalta kun esikon jälkeeen (tuli 27kg joista ehkä 4 jäi laitokselle B) ) ja nyt tuli 20kg joista jäljellä on 9kg. ELi kyllä tässä kesään mennessä päästään kuosiin! Toivottavasti... :whistle:

Ihanaa kun noi ilmat on nyt lämmenny, pääsee ulos! käveltiin vauvan kanssa tänään puolen tunnin lenkki, teki hyvää. iloisia ja aurinkoisia kevätpäivän jatkoja :wave: heippa!
 
Tyttö nukkuu ja famo haki pojan ulos leikimään. Olen vähän siivoillut, ettei sit ole kauheesti siivoamista kun ristiäiset on. Pojan 3v synttäritkin on parin viikon päästä. No lähinnä yläpölyjä olen vasta pyyhkinyt, mut jostain on hyvä aloittaa. Ristiäiset on 7.4.

Missä vaiheessa vauvaa saakaan lattialla alkaa pitämään? Eikös siinäkin ollu joku suositus, ettei ihan heti sais laittaa..?

Täytyykin vielä kun muistan niin käydä tilaamassa kakkukuva, että ehtii pojan synttäreille.

Päivänjatkoja =)
 
Heipä hei helmukat!

Täällä ex-HRH71, nykyinen ElsaT... Päätinpä vaihtaa nimenkin sitten samantien.

Ilmoittauduin tuolla odotus-puolelle aikaa sitten mutta laitetaan tietoa vielä tännekin. Vieläkö Mama päivittelee tuota etusivun listaa? Laitoin sulle yv:tä HRH:na jo joku aika sitten jossa oli tytsän tiedot mutta tässä ne nyt sitten uudelleen eli meille syntyi tyttö 13.2. klo 14:37, paino 3810 g ja pituus 52 cm, rv 41 (tasan). Sektiolla sitten loppupelissä tultiin maailmaan, synnytyksen kokonaiskesto 18 h 37 min, että repikääs siitä! Pimu oli tulossa maailmaan kasvot edellä (avosuinen tarjonta) joten päädyttiin sitten leikkaukseen.

Uskomattoman nopeasti menee aika, tyttö on JO 3 vkoa vanha, vasta äskenhän tässä kirjoiteltiin vatsan kera ja nyt oma mussukka nukkuu tuolla omassa sängyssään ja antaa äidilleen hieman omaa aikaa, senkin näköjään käytän täällä :)

Nukkumisesta joku kyseli... Meillä tyttö nukkuu alku-unet omassa sängyssään ja ensimmäisen syöttökerran jälkeen jatkaa uniaan mun vieressä, sitten vaan yön mittaan siirtelen tissiltä toiselle. Tyttö syö n. 2-3 tunnin välein. Ihmeen hyvin sitä saa nukuttua nuo väliajat... Päivällä saattaa vetäistä neljänkin tunnin tirsat tai sitten vaan ½ tuntia, ikinä ei tiedä!

Mä käyn ahkerasti lukemassa näitä viestejä mutta oon peruslaiska immeinen enkä aina jaksa kommentoida, antakaa anteeksi!

Voikaa hyvin!

ElsaT + typykkä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 12:01 CarnevalGirl kirjoitti:
Missä vaiheessa vauvaa saakaan lattialla alkaa pitämään? Eikös siinäkin ollu joku suositus, ettei ihan heti sais laittaa..?
Onko? En mä ainakaan oo kuullu että olis... :ashamed: Meillä tyttö viihtyy niin hyvin kun laittaa makuupussin ja viltin päälle olkkarin lattialle pötköttämään... Huomasin että ei tyttö tykkää päivisin nukkua ihan hiljaisessa, vaan nukkuu paremmin kun on "taustamelua"... Öisin kyllä nukkuu ihan hyvin hiljasessa ja pimeessä.
 
Onnittelut vauvan saanneille :flower: :flower:
CG meillä on lattialla ollut pieniä aikoja alusta alkaen.Enpä ole kuullut,ettei saisi pitää.Sylissähän poitsu viihtyykin parhaiten =)
Nukkmisesta:meillä aika huonosti omassaan,mutta sielläkin onneksi välillä.yöllä jos levoton pidän vieressä.
Meillä oli kastepöydässä:kynttilä kukkakimppu malja liina ja vihkiraamattu.
Tyttö nukahti pikku veljen sitteriin :D eipä jaksanut odottaa,että saan imetettyä.poika nukkuu tissi suussa.Tarvinnee mennä siirtään omaan,jos vaikka suostuis hetken siellä oleen.
Mukavaa ja auringoista päivää kaikille =)
 
CG: Eipä kai tuossa lattialla pitämisessä ole mitään suosituksia, itse olen sitä mieltä, että mitä nopeammin ja mitä enemmän, niin hyötyä saattaapi olla motorisesti. Ajatellen siis kääntymisiä jne. Tiedä sitten onko oikeasti :D
Meillä ei vielä ole typy ollut lattialla, kun on olkkariremppa meneillään, mut sit kun on valmista (todennäköisesti parin päivän päästä), niin sit pääsee lattiallekin köllimään.

Nukkumisesta.. Tyttö nukkuu yöt pinnasängyssä. Pari kertaa olen ihan aamusta ottanut viereen, jos heräilee ennen esikoista. Tyytyväisenä kyllä nukkuu omassa sängyssään ja pitää oikein puuta koputtaa, kun ei tarvii yöllä nousta kuin kerran syöttämään 4-6 aikaan=)

Oon koko aamun ja päivän yrittänyt tavoittaa pappia, ristiäisaika on kyllä varattu, mutta papin kanssa ei oo sovittu mistään mitään, mut enpä ole saanut kiinni :/ Oli sillä vastaaja puhelimessa, mutta en viestiä jättänyt, ärsyttää höpötellä vastaajaan.

Tiipeli: En oo leiponut mitään miehen työpaikalle, mut ajattelin, et jos ristiäisistä jää yli jotain, niin mies saa sit viedä niitä sinne.

Mitäköhän muuta mulla oli mielessä.. Ainiin, oksenteleeko teidän vauvat? Nyt en tarkoita mitään pieniä puklailuja vaan ihan kaaressa tulevaa oksennusta. Meillä tuo tyttö syö välillä niin nopeaan, että oksentaa ylimääräisen kaaressa ja sitä tulee nenästäkin. Tätä ei kuitenkaan tapahdu kauheen usein, mut säikäyttää kyllä aina. Sit kun en välillä tiedä, että itkeskeleekö muuten vain vai nälkäänsä ja saatan sit antaa maitoa, vaikkei nälkä olisikaan ja sitten ne tulee ulos..

Mahavaivoista, mitä suosittelette antamaan? Kauheesti ei tytöllä masuvaivoja ole, mutta välillä näyttää olevan, ajattelin alkuun vaihtaa tuttelin naniin, koska on kuulema vatsaystävällisempää..

tolnaato ja typy 3vkoa
 
Moiks,

minäkin vihdoin saan aikaseks ilmotella että meille syntyi poikavauveli 19.2. Paino 4295 g ja pituus 53,5 cm. RV 41+1 oli silloin. Synnytys kesti avautumisineen 26 tuntia pitkien supparivälien takia, tosin lääkärin papereissa aika oli lyhentynyt 11 tuntiin...outoa...Jaahas poitsu heräsi, pitää mennä.
Onnea kaikille vaavinsa saaneille ja jaksamista!

- Solina -
 
Heippa!

Onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:

Täällä vauva on nukkunut vieressä koko ajan...Nyt olis tarkoitus alkaa nukuttaa sitä omaan sänkyyn kun pystyy liikkumaan ja istumaan kunnolla. Neljä viikkoa menikin toipuessa epparista ja repeämisestä :/

Yöllä on vauva alkanut nukkua onneksi pitempiä pätkiä. Eka nukkuu n. 4 tuntia ja herää syömään ja sit nukkuu kaks 3 tunnin pätkää eli aika hyvin =)
Onkos teidän pienokaisille tullut sitä vauvan hormoni näppylöitä kasvoihin?Meidän neidillä on nyt ollut sitä jo pari viikkoa eikä loppua näy. että onko tietoa kauan ne yleensä kestää vauvoilla? Olis kiva kun menis pois ennen ristiäisiä....Niihin tosin on onneksi vielä aikaa kolmisen viikkoa.

Marianne&muru 4 vkoa ja 2 vrk :heart:
 
Onnittelut solinallekin pojasta... meidän poitsu synty samana päivänä. Synnytys vaan huomattavasti lyhempi ja poju pienempi :D

Mutta nyt tuo komistus paino jo 3,5 kg ku neuvolan täti kävi...joten hyvin on syöty juu :D

pulauttelusta/oksentamisesta...niin tämä kaveri ei paljoa pulauttele, mutta siskonsa silloin 7 vuotta sitten oli just tuollainen, että nenänkin kautta tursui tavaraa ulos...

jollain muulla oli kans ristiäiset 31.3...niin myös täällä. Me ollaan laiskoja ja otetaan kaikin puolin ihan valmis paketti.... on paikka ja syömingit ja ite hommataan vaan servetit ja kukat ja kastemalja ja raahaamme itsemme paikalle :whistle:
 
Heips!Mä tuolta maalismasukeista tulen vierailulle helmiäisiin..Joku kyseli siitä oksentelusta niin meidän poju 2 vkoa oksentelee välillä niin että oksua lentää myös nenästä ja kaarena suusta...Sitä tapahtuu aina silloin tällöin,varsinkin silloin jos ei malta syödä rauhassa...

Mitenkä ootte hoitaneet ilmavaivoja?Meidän pojulla niitä on aika usein kun röyhtäytys ei aina onnistu..Kokeilussa on nyt rela-tipat..Onko ne jollain tepsiny?Meidän poju on meidän esikoinen niin kaikki on uutta ja siksi kyselen neuvoa kokeneemmilta =)

Mukavaa päivän jatkoa!

T:Odette ja Poju 2 vko
 
marianne78: Meillä typyllä oli ja hävisi aika pian ne näpyt, tiedä sitten onko tulossa vielä takasin, kun oon kuullut, että tavallisimmin ne tulee siinä 1kk:n iässä (niinkuin meidän esikoisellekin tuli). Tytöllä oli pari päivää otsalla ja hiukka poskissa niitä näppyjä. En muista kauanko esikoisellla niitä oli. Mut muuten tytöllä on hyvä iho, kasvoissa vaan vilkas elämä talirauhasilla =)

Odette: Mä kans mietin, et mitä masuvaivoille vois tehdä, toistaseks ei oo vielä mitään käytössä, ajattelin kans noita rela-tippoja. Esikoisella ei ollut mitään masuvaivoja ja oon ihan öönä,et mistä sitä oikein aloittais..

Niin ja tervetuloa kaikki uudet ja vanhat ja onnea pienokaisten johdosta =)
 
Jutta harmaana
Hellou!
Kotiuduin hetki sitten parturista ja nyt on taas ihanan fressi olo. :)
Siitä pulauttelu-oksentelusta.. Sitä tapahtuu tääläkin, päivittäin ja useasti!! Olen kerennyt miettimään jo että onko pikkusessa joku vikana kun sitä maitoa tulee välillä tosi paljon ylös. Sitten on myöskin tullut mietittyä että onko se "vika" siinä että hän nielee ilmaa syötön aikana aikas paljon..Harmittaa vaan pikkusen puolesta kun se selvästi tuntuu pahalta pupeltaa niin paljon!
Mistäs muusta oli puhetta?? Apua.. Pääsi unohtuun kun tässä yhdellä kädellä syöttämisen takia kirjottelen. :/
Niin juu siitä nukuttamisesta: Meillä koitetaan pyrkiä siihen että Jönssi nukkuisi omassa sängyssä, mutta aina välillä on huutokonsertin takia luovutettava ja otettava viereen. Päivällä nukutaankin sitten joko sitterissä, vaunuissa taikka sängyssä.
Mulla sitten jälkivuoto vaan jatkuu ja jatkuu.. Tai siis en tiedä että alkoko mulla jo kuukautiset vai vai.. Kun sekin on ihan mahdollista. En oo ikinä päässyt nauttimaan olosta ilman niitä, paitsi raskaana! :D
Mutta koitetaan nyt nauttia näistä pikkusista vielä kun nämä on pieniä.
Meillä on muuten ristiäiset 24 päivä. Mummut tuo kaikki muut paitsi täytekakun, eli sen joudun taiteileen itse! Ajattelin tehdä päällysen marsipaanista, kun kerman kanssa en jaksa ruveta taisteleen. Mietin vaan että onkohan se kamalan vaikeata, onko kukaan kokeillut??
Mutta nyt on mentävä.. Käsi puutuu! :wave:
Jutta ja poika 3vkoa ja 1pvä
 
Heisuulivei Helmiäiset!

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Mulla on ollut aika vähäistä täällä käynti mutta nyt taas piti tulla vilkaisemaan ja jopa kirjoittelemaan...

Meillä oli pojulla PALJON NÄPPYJÄ jo laitoksella ollessa ja jopa lastenlääkäri katsoi mistä mahtaisi johtua mutta ei keksinyt muuta kuin normaalia runsaampi ja aikaisempi näppyjen tulo.Ne lähti muutaman päivän kuluttua pois ja nyt sitten on kuukauden vanhana menossa uusi "kukkimiskierros" lievempänä(ainakin toistaiseksi).Saas nähdä kauanko nämä näpyt kestää.

Vauvan lattialla pitämisestä en ole kuullut että ei saisi pitää ennen jotain tiettyä ikää.

vauvalla oli jo antibioottikuuri viikko sitten kun oli pientä tukkoisuutta ja keuhkot rohisi mutta nyt on onneksi ihan terveen oloinen.
muutenkin meillä on mennyt kaikki ihan mukavasti.Yöt nukkuu suurimmaksi osaksi meidän välissä mutta ei sekään ole ihan niin paha ongelma vaikka itse en silloin osaakaan kovin rennosti nukkua kun vaan sentään vauva nukkuu melko hyvin!muutaman kerran yön aikana poju on rinnalla mutta sekin hoituu puoliunessa kun se on siinä vieressä.

Pieniin mahan kipristelyihin meillä tehoaa yleensä melko hyvin jalkojen taivuttelu ja jalanpohjien hieronta.Tai sitten on hyvää tuuria kun noiden toimien jälkeen usein pörinä käy!
Toiseksi vanhimman lapsen kanssa kuljettiin aikoinaan vyöhyketerapeutilla kun sillä maha vaivasi enempi.

Nyt huutelee toiseksi nuorin vaihtamaan kakkavaippaa pois joten pitänee mennä ennen kuin "tuoksu" leviää...
 
Meillä on näpyjä ja olisin toivonut,ettei ristiäisissä olisi ollut.Välillä oli poissa,mutta ilmesty uudestaan.
Poitsu on ollut tosi itkuinen ja unohdin ostaa rela tippoja.
Mikä muu auttaa mahavaivoihin?
Mutta nyt rauhottui rinnalle ja laitan nukkuun.Jos nyt nukahtais jo yö unilleen.
 
Täällä meni yö kivasti iltaisen väsytystaistelun jälkeen :kieh: toinen vaan jääränä silmiään lopsuttelee ja kenkkuili syömisenkin kanssa, mutta kyllä ainakin tällä kertaa äiti ja isi ja uni viel vei voiton ja sitte nukuttiinkin 5 tuntia putkeen ja seuraavan kerran 4 tuntia =) nytkin taas sain nukahtamaan kahden tunnin uurastuksen jälkeen.

eilen oltiin ekaa kertaa ulkoilemassa...meni se vartti ehkä pikkusen yli kun jotenki äitee tykkäs siel ulkona olla tän kahden viikon sisällä olon jälkeen :whistle:

täällä ei vielä oo ainakaan näppyjä ilmaantunu pojulle ja pitääpäs tosiaan kokeilla maha vaivoihin vaikka tuota jalkojen koukistelua ja jalkapohjien hierontaa... jos vaikka poju tykkäiskin siitä =)
 
Meillä on täällä edelleen tosi kiltti ja rauhallinen pieni mies. Yöllä nukkuu omassa sängyssään ja päivällä vaunuissa tai sitterissä.

Hurjasti on poika kasvanut, perjantaina mennään 1kk:n neuvolaan. Maitoa suihkuaa siihen malliin, että pojan ei paljon tarvi edes imeä kun maito suihkuaa suuhuun. Ja varmaan juuri siitä osittain johtuen, pulauttelu on melkoista.

Kakkaakin tulee niin paljon, että ei ole yhtään vaippaa ilman sinappilähetystä. :LOL: :LOL:

Ristiäisiä vietetään 1.4 ja pappi vaan totesi, että vedetään sen saman kaavan mukaan kuin edelliset, ei tässä mitään kotikäyntejä tarvita..
 

Huomenta! Täällä silmät ristissä, viime yönä ei mikään ollut hyvin, ei kellään.. Ensimmäisen kerran alkoi vauvan itku vähän käymään hermoille, kun esikoinenkin itki ja itselläkin meinasi itku tulla ton haavan takia (miksi se on vieläkin kipeä?!?).. Turvaudun siihen ajatukseen että tämä on vain väliaikaista. :) Esikoinen huusi ja itki ensimmäiset 3kk, sitten helpotti!

tammitynnyri, kiitos jalkapohjien hierontavinkistä. :) Masua ollaan hierottu ja yleisesti muuten, mutta tosiaan jalkapohjista hieronta tuntuu rauhoittavan..

Pitäisi tosiaan alkaa miettimään ristiäisiä.. tarjoilua ja nimeä.. :whistle: Kummit on sentään pyydetty ja pappi pyydetty. Nyt täytyy mennä "pelastamaan" vauva, isosisko innokkaana haluaa hoitaa.. :D
 
huomenia :)

vatsavaivoista kuka se kyseli mallasuutteesta? meillä esikko oli semmonen että kakka ei meinannu tulla millään konstilla... mallasuute kyllä auttoi jonkin verran. ja jos se ei auta eikä kakkaa kuulu viikkoon ni kannattaa kysyä lääkäriltä tai th:lta jotain vatsalääkettä, esim. levolacia. Tää pikku2:n ei sitmitään mallasta tarttenukkaan, sinappia tulee useita kertoja päivässä, ja yössä :LOL:

jotain muutakin mun piti... noh, unohtu. eikai kukaan satu tietämän mitään hyviä jumppaliikkeitä mitä voi tehdä nyt sektion jälkeen turvallisesti? synnärillä fysioterapeutti näytti pari liikettä mutta arvatkaa muistanko niitä enää?? :ashamed: yks oli sellanen että maataan selällään jalat koukussa ja nostetaanlantiota ylös ja lasketaan alas. Muita en tosiaan muista.

Voi kun tuo typy alkais kohta nukkua vähän pidempiä pätkiä. Nyt herää 3h välein syömään. Alkaa itsellä vaan kertyä tuo väsymys, vaikka muuten "helpppo" vauva onkin... Nooh, onneksi voi vedellä päikkäreitä :D

Mutta, jatkoa myöhemmin.Nyt syömään jotain.

Adaselena ja typykkä 3,5vk

Muoks: Niin niistä hormooninäppylöistä vielä: meillä oli esikoisella niitä aivan kamalasti, oli aika hurjan näköinen kun koko naama täynnä, ihan kun joku akne... Mutta kestivät onneksi vaan pari viikkoa.<br><br>
 
Päiviä Helmiäiset!!!

Ajattelin jättää tältä päivää omat päikkärit väliin, et kerkeän jotain tekemäänkin...

Eilen meillä oli se isyystunnustus juttu, eipä siinä meidän osalta ollut, kun laittaa vaan nimet papereihin. Se nainen kyseli silloin puhelimessa vaan muutaman kysymyksen.

Käytiin tänään ekaa kertaa vaunuttelemassa, käytiin tossa anoppia moikkaamassa. Tuli oltua enempi kuin se 15min... Mutta tuola on tosi hieno ilma.

Eilen kävi se neuvolatätikin moikkaamassa tota meidän "pikkusta"... Painoi jo 2 viikon iässä 4600g. Kehui vaan kovasti, et hyvin mennään mun maidoilla. Ja kovasti on vauva muuttunut viikon aikana. Alkanut kovasti kattelemaan yms.

Mutta nyt se tuolta huikkii, pitää mennä hakeen se tänne.

Mammuli ja PikkuKakkonen tasan 2vko:a

 
Hellou Helmiäiset

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: Taitaa olla kaikki Helmiäiset jakautuneena.

Nukkumisesta oli puhetta. Meillä sellainen järjestely, että ukko siirty esikon huoneeseen nukkuu ja mä ja vauva ollaan meidän makkarissa. Typy nukkuu mun vieressä kun sängyssä on leveyttä 120cm. On sille sänky odottamassa, mutta mulle on helpompaa kun se nukkuu tossa vieressä. Yösyötöt menee kätevästi. Eipä tuo syö kun kerran yössä tai siis aamulla 5-6 aikaan. Menee kylläkin vasta 23-00 yöunille.

Ilmavaivoihin meillä on käytössä noi Rela-tipat ja hyvin on auttaneet. Nyt on kahtena iltana säästytty kauheilta huudoilta kun aloin niitä antamaan. Tappelee kyllä unta vastaan huutamalla, mutta huuto ei ole sellasta kipuitkua. Esikko oli samanlainen untavastaan tappelija. Mistäköhän seki johtuu?? Luulis, että nukkuminen ois noista vaaveistakin mukavaa. Mä ainakin rakastan sitä. :LOL:

Meillä ristiäiset on 1.4. Varasin jo pitopaikan. Nyt pitäis vielä papille soittaa ja sopia muista järjestelyistä ja sit pitäis käydä zekkaa se pitopaikka. Siellä on kuulemma talon puolesta kaikki astiat, mutta kaipa sitä tarvii käydä vielä tarkistamassa tilanne. Tarjoilua oon miettiny sen verran, että voileipäkakkuja muutaman aion väsätä ja sit jotain pientä suolaista lapsille ja joku kakku kahvin kera. Saa nyt nähdä mitä sitä tulee kehiteltyä. Kummit ja nimi on jo valmiina, joten se puoli on hoidossa. :D

Nätti nimi Myrskylinnun pojalla. =)

Me käytiin typyn kanssa tänään taas neuvolassa. Napa ei oikeen ota irrotakseen kun se napavarsi oli jätetty niin kauheen paksuksi. Sitä on nyt laapattu pariin otteeseen ja torstaina pitäis mennä taas laapatuttamaan se. Painoa oli kertynyt 4020g ja pituutta 52,5cm. Pipo tais olla 35,8cm.

Mutta nyt tuo esikko kaipaa huomioo, joten pitää mennä. :wave:

NeJo ja typy 2vkoa ja 2pvää
 
Näpyistä:Mein neitiltä löytyy muutamia myös...
Neuvolassa käytiin ja painoa oli ruvennut kertymään...onneksi,kun oli huoli koska synnärillä putosi kovasti!Kaikki muukin oli hyvin.

typy edelleen on kovin kiltti.menee n.9-10 nukkumaan ja herää kolmen aikaan syömään.jatkaa uniaan viekussa ja herää sit kuuden aikaan syömään.Ei juurikaan itke.Sillon vain jos ei saa heti evästä kun haluaa!! =)

(aadaselena) vai Kukas se puhu että sektiohaava kipeä vielä...?!?Mulla ei ole itse tuo haavan seutu vaan jotenkin kummasti painaa...siis ku kävelee niin ei voi kunnolla ottaa jaloilleen.. :(

Ny pitäs alkaa suunnittelemaan ristimäjäisiä ja yks kummikin vielä mietinnässä..mites muuten montako kummia teitien lapsille tulee?Meillä veljeni ja luultavasti mieheni sisko miehineen :D

Odottelen että tuo peikkorinsessa heräisi kun tuntuu että tissit räjähtää..

Minttukissa ja peikkorinsessa tasan 2vkoa! :wave: <br><br>
 

Yhteistyössä