HELMIÄISET 2007

Piparix...meillä kans nuo suolatipat käytössä kun nenu on joka yö niin hirveen tukkonen ja meillä ei tääl kerrostalos ainakaan kylmä oo...patterit hönkää täysillä. Näille pienille vissiin tuo maito kerryttää sinne nenuun niitä kökköjä ja huonepöly...pitäs kämpälle imuria näyttääki, mutta missähä välissä sitä senki tekis ku toinen huutaa niin paljon ja iteki kuiteski levätäki haluaa kun on hetki ees hiljaista..ei himota imuri just sillä hetkellä :kieh:

kohta lähdetään hakee taas esikko eskarista... tää on eka päivä ku tuolla bussilla taas kuljetaan eestaas...aamulla meni ainaski hyvin..toivottavasti nytkin. Tuos tuo poju ny torkkuu sitterissä ku veti masun maitoa pullolleen... no kohta kuiteski pakko pukee hänet taas...

mitä teil on päällä ku ulkoilette? ite oon laittanu siis ihan ne vaatteet ku kotona...siihe päälle se kevyttoppis ja paksumpi toppis ja makuupussi on vaunuissa ja tietty villasukat ja hanskat... tuntuu vaan poju välil olevan kovin hikinen, mutta ei tota kevyttoppista ainakaan voi välistä pois jättää kun en ostanu mittään pienempää pukua vaan tungen pojan siihen jätti suureen äippäpakkauksen pukuun...ei se yksinään varmaan kauheesti lämmitä ku on niin väljä...
 
Piti ihan paperille kirjottaa kenelle pitää vastailla, ootte olleet ahkeria kirjoittelemaan =)

aadaselena: Hyvä idea muuten, mut anoppi vihaa kaikkia karvasia möttösiä ja onneks meillä on täällä aikamoinen karvaklaani, et ei kovin useesti vieraile. Voisin sanoo ens kerralla, jos esikko on menossa hoitoon, et voin tuoda meidän rotikan samalla, jos parturihulluus iskee, niin sopii yrittää koiruudelle tehdä kampauksia :D

Jutta, maalaismamma ja Milana: Paranemisia, mikään ei oo niin inhottavaa kuin sairastelu :/

Mama:Odotellaan täällä kuulumisia, kirjoittelehan kun kerkeät, toivottavasti kaikki on ok.

Bamsemamma: Kokemusta ei koliikkivauvoista ole, mutta tiedän, että on varmasti raskasta ja välillä pinna tiukalla :hug:

Piparix: Välillä täälläkin löytyy yks tukkonenänen neiti, mut mitään apuvermeitä ei oo tarvinnut käytellä.

Katjuska: Täällä on niin lämpimät kelit, et oon vähän höllentänyt neidin pukeutumisen suhteen. Sisävaatteiden päällä toppis vaan ja sekin on semmonen "toppapussi" (minkä saa haaroista auki, et saa turvakaukaloon kiinni). Ja varmuudeks makuupussi, joka on avoinna ollut kokoajan, kun niskasta neitonen tuntuu aina kovin hikiseltä. Ja onhan tuossa vaunussa vielä se jalkapeitehommeli. Kevyttoppista oon käyttänyt toppiksen alla, jos pakkasta on 10 tai yli, mut nyt täällä ainakin on plussalla varmaan 10. Ihanaa, kevät tulee =)

Isyystunnustus hoidettu, piti toimittaa ite paperit maistraattiin, kun ristiäiset on jo sunnuntaina. Pappikin kävi äsken ja tosi mukava pappi olikin =) Rento ja huumorintajuinen.

Niin ja avomies haluaa mennä naimisiin :heart: Kihloissa ollaan oltu melkein 6 vuotta, mut tuli kuitenkin aikas yllättäen tuo juttu =) Ihanan positiivinen päivä ollut ;)
 
Jutta jaMammuli !!! mä oikeen säikähdin kun katoin teidänprofiilit, TOSI saman näköset kaverukset teillä :D syötävän sulosia molemmat! Ettette vaan olis mitään sukua salaa...?

Tolnaato onnea kosinnasta!

Mitäs muuta piti... unohtui taas puolet.

Täällä nukuttiin taas vähän huonommin viime yö. Tai en oikeesti sais valittaa kun mulla on tollanen helppu vauva jkoka ei juurikaan itkeskele. Nukkuu kyllä ihan hyvin öisin mutta viime yönä heräs 2,5h välein syömään. Pitää ehkä vähän nostaa taas sitä maitomäärää ettei tarvi olla syöttämäs 24/7. Neito vetää nykyään kerralla 120ml, oonpa antanu pari kertaa 130ml:kin kerralla... Kohta saa taas olla helisemässä kun pelkästä maidosta ei maha niin hyvin täyty ja kiinteitä ei saa vielä alottaa... Esikoisen kanssa meni tolla kaavalla. Vellin alotin sille kyllä jo ennen kun täytti 3kk (riisivelli). Eikös se oo nostettu se suositus nyt 4kk:n kiinteiden alottamisessa?
Te joilla oli koliikkivauvoja, oletteko kokeilleet kantoliinaa? Mä olen ihan hurahtanu siihen, on niin ihana, vauva viihtyy ja kädet jää vapaaksi. Yksi tuttu käytti koliikkivauvallaan kantoliinaa, hän ainakin tykkäsi että rauhoitti vauvaa.

Mutta nyt levolle, silmät jo luppaa. Moikka :wave:
Aadaselena ja tytsyli 1kk & 4pv
 
Pikaseen vastaan niin kauan ku muistan :whistle: niin, että kantoliina on harkinnassa ja kangastaki ostettu, mutta tuntuu, että meen vaan solmuun sen kangasmäärän kanssa :kieh: sellasta pitkää liinaa oon meinannu jota sidotaan...solmus oon vaikka mallista katon :\|

nyt vaihtamaan pikku herralle puhdas vaippa =)
 

Heips Helmiäiset!!

Täällä pitkästä aikaa.. Etusivu päivitetty, toivottavasti ei kauheesti virheitä tullu. Jos virheit on ni sanokaa, silmät menee vähä ristii ku raapustelee noit tietoi paljo kerralla..


Uusia oli tullu mukaan, TERVETULOA JA ONNEA NYYTEISTÄ!! :flower: :heart:


Ja sit vähä omaa elämää: Meil o ollu oikee sairastelukierre, kaik muxut ollu karsees räkätaudis vuoronperään. Ite sain saman pöpön mutt on vaa täytyny sinnitellä, ei o aikaa sairastaa. Pienin meni sen verran huonoon kuntoon ettei saanu hengitettyä ku pystyasennossa joten mul meni reilu kax vuorokautta nukkumatta ku piti tyttöä pitää sylissä ja vahtia hengitystä. Välil tietty väkisinki torkahin mutt kunnon unia en saanu/voinu nukkua. Ja ku yötä päivää valvoo ni sitähä o kiukkunen ku kirppunen koira, ja tuli se kiukku purettua ukkoon. Sitä kautta saatiin aikasex h*lvetillinen aviokriisi, oltiin jo melkein eron partaalla. Ku ei tuo mies ymmärrä mix mä oon kärtty, mix mä valvon jne jne jne. Hän kun sai nukuttua oikein hyvin.. Onnex ny ollaa menos parempaan. Lapset alkaa olla terveitä, ja mikä tärkeintä, pieni neiti on parantunu. Oli kyl aika rankkaa aikaa mutt kyl se tästä helpottaa. Viäki o olo väsy mutt se tekee ihmeitä ku saa öisin nukkuu 2-3 tuntii putkee. Toivottavast ei ny enää tuu mitn kevätflunssaa..

Tää o muute ihme paikka tää käpykylä mis asutaa. Soittelin tietty terveys(arvaus)keskuxee tuon pienimmän sairastelun tiimoilta ni siä vaa sepostettii höyryhengityxestä ja keittosuolatipoista ja pilkotuista sipuleista sängyn vieressä jne jne jne. Ku lääkäriaikaa kyseli ni en saanu. Tääl ei kai o lekurii joka osais tutkii tollasta pientä ni eivät haluu riskeerata mitn. Ku ei tutkita ni ei tuu väärii diagnooseja eikä näin ollen joudu vastuuseen hoitovirheistä. Soitin mä sairaalaanki mutt sinne ei pääse ilman lääkärin lähetettä. MIKÄ V*TTU TÄTÄ MAATA VAIVAA??? MITEN VOI OLLA NIIN H*LVETIN VAIKEETA SAADA HOITOA KUNNALLISELTA PUOLELTA?? Tarkotus oli varata aika yxityiseltä mutt sit alko noi kotikonstit toimimaa ni ei sit tyttöö viety lekurii. Mä oisin kiikuttanu tyllerön jo aikasemmin yxityiselle mutt isäntä (=rahapussi) oli sitä mieltä ett katellaa ny viä. Siitäki mul hermo meni, huusin naama punasena ett eikö se p*rkele välitä pätkän vertaa tyttärestää, ett raha on rakkaampaa ku lapsen henki. Pikkasen v*tuttaa ku o ni onnettoman pienet tulot, rahaa ei o ikinä ku oikeesti tartteis. Jotenki säälittävää ett 33v. aikuinen nainen on rahallisesti ni pirun riippuvainen miehestään..

No mutt, se siittä. Ristiäiset o 1.4., tais muillaki olla samana pvänä. Pitäs kexii nimi, ja kummitki o viä hukas, mutt onnex täs o viä aikaa. Se vaa ku o ni pienet nää meän piirit ettei oikei o ketn ketä pyytää.. *huoh* No, jos ei muu auta ni alan ite tyttäreni kummix. Vai onkohan se kielletty jossain kirkonkirjoissa.......?? Pappi tulee käymää 21. pvä, täytyy siltä kysyä asiasta.

Meän pieni neiti on kans aikamoinen tissitakiainen, päivisin on tissillä suurinpiirtein tunnin välein, yöllä onnex on se 2-3 tuntii väliä. Ja kauheeta vauhtia kasvaa. Kohta ei o enää pikkuvauvaa meillä.. Ja sylivauva se on tämäki, mies isyysloman ajan sylitteli jatkuvasti ja ku oli neiti kipeenä ni tottu olee sylissä ni ny ei sit muual oliskaa, ja varsinkaa ei nuku muualla ku sylissä. Onnex sentää tirsaa pihalla vaunuissa, ni saa jtn hommii tehtyy(mm. pääsee tänne nettiin ;) ), nytki o unta vetäny kuulaan ½ 2 asti.


Jösses, kello on jo miljuuna, täytyy mennä ruuanlaittoon.

Kaikille pienille sairastelijoille pikasta paranemista, ja isommille kans! Koliikkivauvojen kanssa jaxamista ja väsyneille myös!

Toivottavasti pääsee ny vähä useemmin tänne, ku on tää elämä ny pikkasen tasaantunu.

Kaikille Helmiäisille ja pikku-Helmiäisille hyviä vointeja!!

:wave:


Mama73 & pikkuneiti pähkinä (6vkoa3pvää) :heart:
 

Ei ole todellista.. Mä aloin vuotamaan äsken.. :/ :headwall: Voiko olla vielä jälkivuotoa? Sitä tuli vain 2vkoa tosi niukasti ja nyt siis leikkauksesta 4vkoa, mä en halua kuukautisia!! Olen kyllä nyt tosi tympiintyny.. täysimetykselläkin kuitenkin mennään ja blaah. Jospa se olisi vain jotain kummallista välivuotoa, tosin 2kk esikoisen syntymän jälkeen alkoi säännölliset kuukautiset vaikka silloinkin imetin.

Kantoliinasta piti Katjuskalle, mullakin oli sellanen 5m trikoinen, meni hermo sen kanssa kun sitä riitti ja riitti ja olin kans ihan solmussa.. Ostin nyt tällaset http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/carryme.html ja ite oon kokenu tosi käteväksi. Heittää vaan päälle ja vauva kyytiin. :) Jos osaa ommella, niin toi olis kai helppo tehdäkin..

Nyt ruokaa laittamaan.. piti vaan tulla purkamaan. :)
 
Onneksi maman tilanne on nyt jo parempi siellä ja mukavaa kun olet taas joukossamme kirjoittelemassa =)

Piparix...kiltti, ihana, kaunis :D jaksaisitkos millään vähä laittaa mulle mittoja siitä sun liinasta.... ku mulla on kauhee määrä kangasta tuolla mistä sais sen liinan tehtyä, mutta mittoja kaipailis...kankaan leveyttä ja sitte se pituus mistä se rinkula on tehty ja jos siinä jottain muuta ihmeellistä viel on...

ja onko tuo koko kaiken kokoisille tarkoitettu...vai mites se menee????
 
Onkohan teillä sairastajilla sama tauti kuin täällä jyllää ,tosin me sairastettiin se just ennen vauvan syntymää, tammikuun loppupuolella. En tiedä syntyikö poju tuon taudin takia etuajassa.. tiedä häntä =) Lapsilla oli kauhea yskä,räkävalui,lihakset/pääkipeä ja korkea (39-40)kuume.Myös korvatulehdus ja angiina kaikilla. Ja kuume meni välillä poissa ja parin päivän päästä jälleen takasin korkea kuume! Yöt meni tyttöjen yskää kuunnellessa, heillä on astma, mutta nekään lääkkeet eivät sitä helpottaneet, lääkärissä ravattiin tuon tuosta, mutta mitään ihmeempää ne eivät löytäneet, noihin tulehduksiin söivät kuurin, mutta senkin jälkeen kuume ja yskä jatkuivat. Onneksi se on nyt takanapäin!! :D

Koliikista juu...Vyöhyketerapiassa ollaan noita aikasempia tapauksia käytetty,mutta ei helpotusta, kukkaro vain keveni :/
Kantoliinaa kokeiltu,ei helpotusta, rintarepussa olen jonkin verran kantanut, silloin kun ei huuda ihan kauheasti. Välillä heilutellaan auton turvakaukalossa, mutta eniten sylissä. Mitenhän osaisin selittää asentoja..
:whistle:
Nyt esim.vauva istuu mun sylissä ja mulla itellä jalat irti maasta ja hytkyttelen vauvaa ylös ja alas :D välillä kirjotus kädellä taputtelen pyllylle. Tässä saa todella käyttää mitä ihmeellisimpiä heilutus taitoja!!! :LOL: ja mielikuvitusta!

Yöllä kaveri itkeskelee vaikka olisi just syönyt, niin silloin hieron jalkapohjia/koko jalkaterää ja taputan pyllyä.
Silloin kun "kohtaus" päällä ei kelpaa tutti ei rinta ei mikään! Silloin "temppuilen" erilaisten asentojen kanssa ja koitan ettiä mikä sillä kertaa tepsisi..

Mulla vähän sekavaa tämä kirjotus kun niin paljon olisi asiaa, joten koittakaa pysyä kärryillä! :D

Kokeilin antaa maitoa(korviketta) pullosta, jos (muka) ei saisi tarpeeksi maitoa ja itkee sen takia,vaikka mulla maitoa tulee ihan kauheasti, niin ei sekään ollut syy, itkut jatkui eikä syönyt kaikkea pullosta.
Vauvalla on hanskat kädessä kun on lähes koko ajan niin levoton,että raapisi kasvot naarmuille.

Kakkaus harveni samaan aikaan kun itkut alkoivat ja kakka on vihertävän keltaista. Muilla samanlaista?
Alussa kakkasi joka välissä, mutta nyt ehkä kerran, kahdesti päivässä.

Katjuska-78: Ittellä nousee myöskin pulssi jos joku vähättelee itkuja, ja yleensä juuri ne ihmiset kenellä toooosi kiltit vauvat!! Itte ottasin ilomielin sellaisen vauvan joka vain nostetaan sänkyyn ja uni tulee ihan itsestään!!
Välillä mietin ittekkin, että jospa minä vain kuvittelen tätä koliikiksi, mutta vieraillessa "normaali" vauva perheessä, putoan aika nopeasti alas.. itte kanniskelee koko illan huutavaa nyyttiä samaan aikaan toisen vauvan köllötellessä sitterissä tai lattialla kaikessa rauhassa!! :kieh:

Noh, nopeasti se kolmekuukautta taas hurahtaa!! :p

Tuosta päivärytmistä, niin aamut alkaa sillä,että lapset ottaa jääkaapista ittelle aamupalaa,minun nukkuessa pojun kanssa :ashamed: Mutta en yksinkertasesti jaksa nousta 7-8 aikaan ylös.Ja hyvin tenavat osaavat itte ottaa ja syödä =)
Herättyään poju on jonkun aikaa hereillä, eli sylissä! Jos koitat laittaa esim.sitteriin, että itte menet ottaan aamupalaa, niin selän kerkeät kääntää kun huuto alkaa! :eek:

Sitten kun nukahtaa,nukkuu levottomasti. Yleensä koitetaan sitten heti mennä ulos kun poju nukhatanut ja lähdetään kävelylle(isommat polkee pyörällä niin vauhti pysyy kohtuullisen lujana, ettei vauva hermostu)
Sen jälkeen nukkuu ja hereillä,nukkuu ja hereillä. Hereillä ollessa koko ajan sylissä ja nukkuessa täytyy välillä heilutella ym.. Pidemmät itku kohtaukset ajottuu sitten iltaan. Ja yöunille nukahtaa n.klo 23-24. Ja sitten yöllä nukutaan,syödään ja taputellaan pyllylle! \|O

Olen miettinyt tuota imurijuttua kun se monille tehoaa, niin mikähän sen juju on? Onko se jotenkin rauhoittava ääni, että ne kivut katoaa..?

Tässä muuten yksi linkki minkä löysin kahmiessani tietoa koliikista.

http://perheklubi.net/index.php?showtopic=62742

Olen lukenut paljon muiden kirjotuksia koliikista ja monet kirjoittavat, että myöhemmällä iällä lapset ovat vieläkin riippuvaisia toisista, esim. jonkun täytyy leikittää ym.. Meillä tahtoo olla myöskin sama vaiva. Nyt alkavat vähän leikkimään jo keskenään, eikä aina tarvi huutaa äitiä tai isää..

Unohdampas välillä koliikin ja muihin aiheisiin, taitaa oikein romaani tulla tästä viestistä!

Nenän tukkoisuutta myös täällä, mutta siihen en käytä suolavettä vaan a-tippoja.Lääkäri sanoi, että suolatipat myöskin hyviä, mutta ne kuivattavat niin paljon nenää, että a-tipat paljon parempia, ja niin kyllä ovatkin, sen olen huomannut!

Tolnaatto kirjoitti, että oli laittanut paperille ylös, niin ei unohda asioita, niin itte aukaisen toisen netin auki ja sitten kurkkaan aina sieltä, että mitähän nyt olikaan kirjoitettu. :D

Mutta nyt kanteleen poikaa, mies tuolla tallissa maalaa kaverin auton puskureita niin kantovuoro nyt tällä kertaa minulla :whistle:

Terkuin Bamsemamma
 
Bamsemamma: No joo, tunnen itteni taas toooosi tyhmäksi, kun en oo tajunnu toista selainta avata :ashamed: *kirjotellu paperille monet kerrat :snotty: * :LOL:
Tosta imurista pitää sanoo sen verran, et meillä tyttö ei kauheesti sitterissä viihdy hereillä, mutta sillon kyllä viihtyy kun imuroin =) Tosin meillä ei ole koliikkitapaus, mutta yleensä kamala huuto alkaa, jos sitteriin laitetaan.

Typyltä tuli tänään eka hymy ja pienet pätkät jotain ihanaa vauvan ääntä :heart: Välillä kuulee jotain muutakin kuin itkua ja röyhtäyksiä :D Tuntuu typykkä nyt jo niin isolta, kohta se lähtee kävelemäänkin jo :D
 

Katjuska, eli se leveys on nopeella mittauksella 36cm ja ympäryysmitta 110-135cm (vetoketjuilla säätömahdollisuus - mutta niitähän ei tartte jos tekee just ittelleen sopivan). Siitähän voi tehdä ensin isomman ja mallailla vähän.. Sitä voi käyttää vastasyntyneestä 2-vuotiaaksi ohjeiden mukaan, ja joko yhtä liinaa tai molempia käyttäen. Jos teet sellasen ja haluat tarkempia ohjeita, niin voin skannata ja lähettää sulle niitä asentokuvauksia ja -kuvia. Kyllä se perinteinen kantoliina varmasti monikäyttösempi olisi, mulla vaan meni esikoisen aikana niin hermo sen kanssa etten uskalla edes vilkaista siihen enää.. B)
 
mistä päin suomea olette? vastatkaa vaikka yy:llä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 13:51 Mama73 kirjoitti:
14.1.07

Äippä07, poika, 47cm, 2880gr, rv38+2


23.1.07

Helmi, tyttö, 47cm, 2795gr, rv38+1, klo 1.30
myrskylintu, poika, 48cm, 3460gr, rv38+5(39+6), klo13.32
Jeps1, poika, 48cm, 2980gr, rv36+6, klo 18.03


24.1.07

Nasuliini-84, poika, 49cm, 3240gr, rv36+2, klo 2.34
murmeli, poika


25.1.07

Utas, tyttö, alle 50cm, yli 3kg, rv??, klo 8.30


26.1.07

Tammitynnyri, poika, 51cm, 3540gr, rv38+6, klo 10.46


27.1.07

Mama73, tyttö, 51½cm, 3670gr, py 34cm, rv39+1(39+6), klo 9.08
Minea, poika, ??, rv38+4, klo??
Taru, tyttö, 49cm, 3680gr, rv??, klo??
Ulpukka, tyttö, 49cm, 3210gr, rv??, klo??


30.1.07

sai73, poika, 49½cm, 3280gr, rv39+0, klo 5.05
Milana, tyttö, 49cm, 3370gr, rv37+1, klo 12.17


31.1.07

Ailakki, tyttö, 49cm, 3660gr, rv39+6, klo 0.01
LionMum, tyttö, ??, rv39+5, klo??
Ninnu, poika, vajaa 4kg, rv37+0, klo??


1.2.07

nannuli, poika, 47cm, 2890gr, rv39+0, klo 9.47


3.2.07

Marianne78, tyttö, 50½cm, 4480gr, py 36cm, rv40+1, klo 7.15


4.2.07

Hiirenkorva, poika, 49cm, 3400gr, rv??, klo 3.30
Rapunen, poika, 49cm, 3180gr, rv38+0, klo??


6.2.07

anouk, tyttö, 51cm, 4265gr, rv39+4, klo 12.37


7.2.07

Piiku, tyttö, 53cm, 4720gr, py 37.6cm, rv40+3, klo 5.06


8.2.07

sissi72, poika, 45cm, 2450gr, py 32cm, rv??, klo 7.19
neea74, tyttö, 48cm, 2720gr, py 34cm, rv??, klo 9.16


9.2.07

aadaselena, tyttö, 47cm, 3185gr, klo 15.58


10.2.07

mytty, poika, 51½cm, 3460gr, py 35cm, rv39+0, klo 6.00
äiskä, tyttö, 49cm, 3280gr, rv39+6, klo 9.58
Nelli84, tyttö, 50cm, 3900gr, rv40+1, klo 12.52
Tinttamari, tyttö, 52cm, 4060gr, rv39+3, klo 15.08
BamseMamma, poika, 49cm, 3275gr, py 33cm, rv37+3, klo 21.40
tanttuli, tyttö, 50cm, 4010gr, rv40+0


11.2.07

maalaismamma, poika, 49cm, 3090gr, rv39+6, klo 2.28
Jutta83, poika, 51cm, 3940gr, rv39+6, klo 8.44
Minttis, tyttö, 49cm, 3380gr, rv38+0, klo 10.00


12.2.07

tolnaato, tyttö, 48cm, 2810gr, py 35cm, rv40+3, klo 0.07
Eerika, poika


13.2.07

kukka84, tyttö, n.50cm, 3260gr, rv??, klo 8.41
ElsaT, tyttö, 52cm, 3800gr, rv41+0, klo 14.37
wera81, poika, 52½cm, 3905gr, rv?? klo 17.20


14.2.07
Piparix, poika, 52cm, 3900gr, rv39+0, klo 11.11
Pumagirly, poika, 55½cm, 4860gr, py38cm, rv 41+4


15.2.07

senni04, tyttö, 50cm, 3200gr, py 34cm, rv38+6, klo 7.31 rauma
Pikkuväki, poika, 51½cm, 4380gr, py 37cm, rv39+5, klo 11.53


16.2.07

Zalmiakki, poika, 51cm, 3590gr, rv40+4, klo 2.00
CarnevalGirl, tyttö, 51cm, 3700gr, rv40+3, klo 11.21


18.2.07

NeJo76, tyttö, 52cm, 3820gr, py 35cm, rv41+0, klo 0.42
ruusunen-82, poika, 53cm, 4420gr, py 35cm, rv41+1, klo 13.22
laulu, poika, 51cm, 3510gr, rv39+3, klo 15.03


19.2.07

Katjuska78, poika, 49cm, 2840gr, py 33cm, rv39+1, klo 12.25
Solina, poika, 53½cm, 4295gr, rv41+1


20.2.07

Mammuli-83, poika, 52½cm, 4150gr, py 36cm, rv40+5, klo 2.47
minttukissa, tyttö, 50.2cm, 3880gr, klo 11.00


21.2.07

juliuksen äiti, tyttö, 52cm, 4150gr


22.2.07

Aurinkoinen äityli, tyttö, 48cm, 3130gr, rv38+5, klo 8.50


23.2.07

sazha, poika, 50cm, 4360gr, py 37cm, rv39+2, klo 7.55


25.2.07

kassu86, tyttö, 50cm, 3495gr, py 35cm, rv41+0, klo 22.59


26.2.07

Sadetta, poika, 52cm, 3740gr, rv39+4, klo 2.23


27.2.07

KinderBueno, tyttö, 46½cm, 2960gr, py 33½cm, rv39+6, klo 4.32
RiiviöÄiti, tyttö, 49cm, 3410gr, py 35cm, rv40+3, klo 22.42
karvinen86, tyttö, 53cm, 4440gr


28.2.07

Lumi, tyttö, 50cm, 3440gr, rv39+0


2.3.07

tiipeli, poika, 51cm, 3650gr, py 36cm, rv40+4, klo 6.27


6.3.07

hoitsuäippä, poika, 52cm, 4390gr, py 38cm, rv41+5(40+3), klo 18.35


ONNITTELUT KAIKILLE NYYTINSÄ SAANEILLE!! :flower: :heart: :D
 
Kiva kuulla pitkästä aikaa mama73 =) vaikkakin olet,joutunut kovia kokemaan.Onneksi asiat on teillä parempaan päin!
Piparix:kiva kun jollain on käytännön kokemusta ko kantoliinasta.Olen sitä kattellut,mutta en ole vielä raaskinnut ostaa.Mistä nettikaupasta tuon sais halvalla?Ite en ala kyllä väsään.
Bamsemamma:Meillä poika kakkaa ainoastaan kerran viikossa ja selvästi huutaa sen takia.Ensimmäiset 2 viikkoo tuli,joka vaippan.
Viime yö meni 3tunnin ja sit 2tunnin välillä ja vieressä nukkui,heräs heti jos laski omaan.Miten vauva opetetaan omaan sängyyn?!
Jaahas tarvinnee laittaa kolmannen kerran tänä aamuna tytölle vaatteet takaisin,viihtyy taas vaihteeks ilman vaatteita.
Mukavaa päivää kaikille ja potilaille parantavaa tuulahdusta!
 
Kiitos piparix niistä mitoista ja bambsemammalle kiitos koliikkiasiasta =)

Mä olin kuumeen kourissa viime yön ja hikoilin ihan hirveesti... en tiedä sitte, että miks tuo pojuki hikoili...vaatetta ei ainaskaa liikaa ollu ku pelkkä unihaalari oli päällä, mutta yhtä märkiä oltiin molemmat :x nyt onneks aamusta ei ollu enää mulla lämpöö niin lähettiin pojun kanssa viemään siskoa eskariin...

mä yritän väsäillä tollasen liinan ja jos siit ei tuu hyvää niin sitte tilaan :kieh: tai en minä mittään tee...ukko meillä tykkää enemmän ommella ja on varmaan parempiki kuin minä :whistle: :kieh:

pitäs vissiin iteki syödä taas jotain...mä kuihdun kasaan kun en kunnolla ehi koskaan syömään...no onneks on tuota vararavintoo vuosien varrella kertyny ;)
 
tiipeli
Tervepä teille Helmiäiset!

Pikaseen tässä kirjoittelen, täytyisi pian alkaa ruuanlaittoon. Ja sitten parturoimaan miehen tukkaa. En vaan ymmärrä, mistä kohtaa sitä parturoidaan kun on niin lyhyt jo valmiiksi! :eek: Sillä on viikonloppuna kisat ja aikoi ajella kisakaljun ellen lyhennä jo valmiiksi lyhyttä tukkaa....ja kaljuahan mä en halua katella joten pakko kai se on.. :kieh:

Poitsuliini nukkuu sohvalla kapalokäärössä. Taitaakin kohta tulla sille kuuma kun auringonvalo osuu tuohon kohtaan. Täytyypi siirtää...koirakin siirtyy sitä mukaa kun auringonvalo liikkuu :D

Eilen käytiin neuvolassa. Pojalla on hienot käyttäytymistavat: pissasi päälle kahdesti ja kakkasi hoitopöydälle kolmesti sinä aikana kun terkka sitä tarkasteli!! :LOL: Painoa oli tullut huimasti, 3920g (syntymäpaino 3650g) ja pituutta varsinkin oli tullut, oli nyt 53,5 (synt.pit. 51). Terkka sanoikin, että jos nyt paikkansa pitää tuo pituusmitta, niin pitkä poika on tulossa. Sitä en yhtään ihmettele, jos isäänsä tulee... se kun on lähemmäks 2metriä. Ja onhan tuo esikoinenkin pitkä ikäisekseen.

Jotkut oli kakkakeskustelua käyneet... Meillä kakataan koko ajan! Joka vaipassa on kakkaa ja joskus saa vaihtaa kolmekin kertaa peräkkäin vaipan, kun sitä tulee vaan lisää!! \|O Eli ei yhtään ihme, että peppu punoittaa ja on ihottumaa. Terkka käski vain laitta bepanthenia siihen. Saa nähä auttaako, ku musta se on ihan ku jotain rokkoa. Sellasta näppylää. Kaveri suositteli Calendula -kehäkukka-sinkkivoidetta, joten sitä testataan seuraavaksi. Ja toisia vaippoja. Vähän harmittaa kun oon myynyt esikoisen kestovaipat lähes kaikki pois...jos noista kertseistä ei mikään passaakaan, niin joutuu tekee/hommaa uudet :/

Nyt sitä ruokaa, nam!

Tiipeli +pikkuveli 12vrk
 
Keväistä päivää!

Aluks, suuret onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:
Sitten, tervetuloa uusille :flower:

Tolnaatio Teil vaikuttaa olevan melko huvittava anoppi. Hassua ettei ota opikseen. Teilläki näköjään rotikka. Uros vai narttu? Miten ottanu pikkusen vastaan? Meillä pari vuotias narttu ja pari sukulaista on jo antanu neuvon ett korista pitää luopua. Hassua ku tuo tyttö ainaki ihan hirmu kiltti ja sillekki vaan heränny emon vaistot :)

Aadaselena Mul kans nuo kilot on ja pysyy. Aattelinki pikkuhiljaa alkaa palaamaan raskautta edeltävään ruokavalioon. Ku laihutustaha ei joidenki oppaiden mukaan suositella, mut tuskin siel terveellisitä elämäntapaa kielletään. Josko vaik nää sitkeet kilot tippuis pois enne kesää :D

PiparixMul kans oli vuoto hetken pois ja sit se yllätti taas. Ajattelin ett rönttöset, mut seki sit loppu ku seinään. En varmaan tän vuoden aikana uskalla luopua räteistä :kieh:

Voima :hug: kaikille koliikin kans tutustuneille ja sairastaville. Toivottavasti taudit saadaan häätöön ja koliikit helpottais :(tai ainaki jokaiselle löytyis joku helpotus.


Oltiin pikasella lenkillä neidin kans ja nyt tyttö nukkuu takapihalla ekaa kertaa. Jännittää ett toimiiko tuo itkuhälytin ja miten tytteli pärjää. Pitää varmaan pian mennä vilasee.

Maanantaina oli 1kk neuvola. Paino oli noussu 600g 2viikossa. On ainaki kasvu lähteny vauhikkaasti käyntiin :D Neuvolassa sanottiin ett pikku hiljaa saa alkaa luottamaan oman maidon riittävyyteen, mut korviketta menee viel 3-3,5dl/vrk ni ei sitä ihan nopeesti jätetä pois.

Viime yönä tyttö meni nukkumaan klo23 ja heräs vasta 05 syömään ja sen jälkeen 11. Sai ainaki levätä oikein kunnolla.
Ja sylissä viihtyvää sorttia on, mut enpä ota stressiä. Läheisyys ku ei ketään pilaa(toki rajansa kaikella). Kantoliina löytyy, mut en yhtään luota ett osaisin solmia siitä sellasen häkkyrän, ett luottaisin vauvan pysyvän kyydissä. Täytynee kuivaharjotella vaik pienemmällä koiralla :LOL: Ei vaa.

Niin joo, toi kahen sivun aukaseminen on kätevää, mut kandee muistaa sulkee se toinen ennen viestin lähetystä. Mul ainaki aina paukuttaa erroria. Ja tietty kopsata teksti.

Mut nyt tarkastaa tytön unitilanne.
 
Nyt sain minäkin vihdoin rekisteröidyttyä eli Maalaismamma on nykyään maalaismamma76..

Meillä edelleenkin oltu noroviruksen kourissa. Tänään kävin jo tuon esikoisen kanssa lääkärissä, kun kolmatta päivää on taudissa ja aamullakin oksensi vedet pois ja varsin kuitissa kunnossa koko tyttö. Osmosalia sain kuitenkin pysymään sisällä päivän aikana ja nyt jopa söi jo vähän makaronilaatikkoa, jospa se rupeaisi helpottamaan. Muutenkin on neiti varsin huono syömään ja nyt ei ole mikään mennyt alas, saati pysynyt. Kiitos ajattelemattomien idioottien, jotka "tahallaan" tartuttivat taudin meille, kun eivät kertoneet, että juuri olivat sairastaneet. :kieh: :kieh: Todella edes vastuutonta, täytyy vain ihmetellä..

Pikku ukkeli on kuitenkin pysynyt terveenä. Nyt on jo ruvennut hymyilemään, oikea äitin pieni hymypoika. :)

Tolnaato ja minttis, meillä myös kotijoukkoihin lukeutuu yksi rottis, on 5v narttu. Koira on tuon meidän esikoisen paras kaveri. Täytyy sanoa, että harvan koiran huumori riittää näihin leikkeihin, mitä nämä kaksi leikkivät keskenään. Milloin on koiralle puettu vaatteet päälle tai se haudattu tyyny kasaan. Välillä tyttö laittaa koiralle hihnan kaulaan ja juoksevat ympäri kämppää ja kuulemma "konstailevat". Ei sellaista leikkiä ole, nihin tämä koira ei olisi valmis mukaan. Telkkariakin katsovat yhdessä, meidän rottis on innokkain telkkarin katsoja meillä. :)

Terveisin
maalaismamma76 ja pikku ukkeli 1kk3pv (mihin aika on kadonnut?)
 
Minttis: Meillä on 4v rotikkauros (ja 2v porokoira ja reilu puol vuotias kisukin vielä). Rottis oli 2v, kun esikoinen syntyi ja ei ollut moksiskaan pikkuisesta. Eikä nytkään. Eikä porokaan, eikä kisukaan. Kaikki on ottanut uuden tulokkaan kyllä hyvin vastaan. Välillä ohimennen nuolasevat tai nuuskuttavat. Paitsi kissa vaan kattelee (kovin lasten perään ei ole, liekö syy 2-vuotiaan hännänvetäjän :D mut ei ole lapsia vastaankaan). Rotikkaa ei juuri leikit kiinnosta lasten kanssa, mutta poro on kyllä lasten paras kaveri ja lapset onkin ihan hulluina siihen =) Ihanaa ettei ole täytynyt päätä vaivata koiruuksien kanssa ja ihan yhtä lailla pidetään koirista huolta ja seuraa, kun ennen lapsiakin =)
 
Tjaahans.. Jos sitä vähän satuilis tännekkin jotain nyt kun on aikaa.
Meillä meni kans eilinen ihan täysin putkeen! Aamusta heti kauhealla tohinalla kaupunkiin ja sieltä suoraan kotiin nukkumaan päiväunia. Päiväunien jälkeen soitteleen lääkäriaikaa likalle, kun silmät oli muurautunut unien aikana umpeen ja esikoiselle naapurista hoitopaikkaa ettei tarvitse kaikkia lapsia mukaan raahata. Lääkäri tunnin myöhässä, likalla sidekalvontulehduksen lisäksi korvatulehdus. Pikkunen sai kauhean huutoraivarin vastaanotolla. Kotona iltapalan jälkeen tyttö oksensi kaikki syöminkinsä pihalle!! :headwall: :headwall:
Että Milana, ei tämä elämä kyllä helppoa ole kun mies on iltavuorossa!!!
Katjuska: Meillä oli pikkusella päällä eilen "pelkkä" toppapuku vaunuissa normi vaatteiden lisäksi ja se tuntui nähin keleihin sopivalta. Lisänä vaunuissa oli makuupussi ja peitto (mikä on yhtä paksu kun pussikin).
Mamalle iso :hug:
Piparix: Mulla on aina alkanut menkat heti jälkivuodon loputtua vaikka kuinka olen täysimettänyt. :/ Ja sekös on kismittänyt!
Sai: Mä olen saanut vauvan viihtymään omassa sängyssä jo kohtalaisen hyvin sillain että laitan häntä sinne aina kun on mahdollista. Esim. hetkeksi sillon samalla kun petaan meidän sänkyä, niin et hän huomaa että sieltä pääsee pois heti jos tulee paha mieli. Kannattaa kokeilla pikkihiljaa totuttamista ja päivä aikaan eetä hän näkee mihin "joutuu".
Mutta nyt taas kutsu käy! :wave:
 
Heippa!

Tolnaato: Käskepäs ens kerralla poikas saksia anopin hiukset kun hän on vaikka nukkumassa :kieh:


Mama: olipas sulla ollu kaikenlaista kurjaa :hug:

Täällä taas pikkumies valvoo, sillä on joka ilta silmienaukipitovaihe klo 10-2. Sänkyynsä jos sen laittaa, niin johan alkaa huuto. Ei sille päivälläkään oikein kelpaa muut ku tissi ja olkapää. Vaunuihin oon onneks sen saanu välillä nukahtamaan, niin oon saanu ees jotain tehtyä. Huutiksesta huudetusta kantoliinastakaan ei oo kuulunu mitään. Mutta pientähän tää on teihin verrattuna, joilla koliikki on... Jaksamisia teille. Täytynee koittaa sitä Jutan ideaa ja laittaa poikaa sänkyyn vähän väliä, jos tuo sitten tottuisi.

Vähän ärsyttävää, kun sain synnytyksessä tosi kipeet peräpukamat ja nyt täytyy melkeen itku silmässä vessassa istua. Aattelin, et kyseinen toimitus olis helpottanu, ku episiotomia- haava paranee, mutta noi pukamat vaan tuntuu pahenevan. Kivat jutut mulla :LOL:

No joo, täytynee mennä hakee poika pois häiritsemästä miehen tenttiin lukemista.

 
Huomenta kaikille!
Katjuska:toivottavasti pääsit pikaisella sairastelulla ja pöpö olis poissa!
Mulla on poitsulla käytössä fleecehaalari normivaatteiden päällä ja makuupussi.
Joku oli noroviruksen saanut,potilaille parantavaa tuulahdusta.
Poitsu nukkuu nyt omassa sängyssään!!Ei kylläkään yöllä ja puolen yön aikaan sai itkukohtauksen,mihin ei auttanut edes tissi.Niin ja vaikio on myös tuo,että ennen nukahtamistaan yö unille huutaa.
Onneksi päivällä on pieniä hetkiä milloin tapittaa isoilla silmillään ja juttelee =) Alkaa vaan tuo univaje vaikuttaan touhuamisiin.Päivällä,kun ei tuon tytön takia aina pystyne lepään.Eri aikaan nukkuvat taikka siten venähtää liian pitkälle iltapäivälle.
Nla lääkäri ja jälkitarkastuksen jälkeen tuun kertoon kuulumisia!
Kaikille mukavaa päivää!
Jutalle myös jaksuja ja pikku-potilaalle pikaista paranemista!
 

Peräpukamaongelmia muutes täälläkin. Ensi viikolla jälkitarkastus, joten pitänee ottaa puheeksi siellä. Koko kalusto on niin kipeä, johtuu varmaan siitä alkuviikkojen kamalasta ummetuksesta ja synnyttämisestä noi pukamat.
 

Yhteistyössä