***Helmikun Helmet 2008*** vko 12

Voi tsiisus! tyttö kiljuu kun en laita sille yhtä kumisaapasta jalkaan. KUN sillä on jo talvikengät jalassa :whistle: yritä nyt siinä sanoa että ei mahdu..

Nuista ulkoilupuvuista ollu puhetta.. Mä harkitsin kans ostaa ens syksyksi ja kevääksi alennuksista vk-puvun mut jäi ostamatta. Kun en osannu päättää minkä kokoisen ostaa :ashamed:
Mutta harkitsen hyvin vakaasti kurahousujen ostamista. Pariin kertaan ollaan ulkoiltu vk-puvussa ja noilla loskakeleillä puku oli kivan märkä ja likainen.. Eilen heitti pitkäkseen vesilammikkoon -toppapuvussa :whistle:
Tai sit pitäis olla kaksi vk-pukua.

Joo.. nyt neidillä on toisessa jalassa talvikenkä ja toisessa kumppari. Silti kiukkuaa kun on yksi talvipopo ilman jalkaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Onko tää salmonella-uutinen vaikuttanut kauppareissulla ostovalintoihin? :wave:
Jaa mikä? :whistle:
Uutisissa siitä on höpötetty kaksi päivää. On löytynyt muutama salmonellarehun saastuttamia kanatiloja täältä Suomesta. Sanovat että ei oo ehtinyt vielä kauppaan asti noiden kanojen tuotokset, mutta mistäpä sitä tietää.

Oliko vielä joltain sikatilaltakin löytynyt? *ei enää muista* :xmas:
Onneks en kattele uutisia :LOL:
Mut joo, ei oo vaikuttanu :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Onko Ievalla myöhäisempi aamu, kun täällä jaksat kukkua? Meillä olisi aikaisempi aamu, kun on pojan kerhopäivä. Mutta meni kotiutuminen niin myöhään, kun oltiin siellä kaupoilla.
Kuin myös-on aina vähän hässäkämpi aamu kun pitää saada molemmat lapset ja itsensäkin vielä :xmas: aamulla siihen kuntoon että poika saadaan yhdeksäksi kerhoon.
Luojalle kiitos siitä, et meidän jannu pääs ip-ryhmään :LOL: :LOL:
Mut ne taitaa aika hyvin ollaki, et pienemmät aamusta ja isommat ip =)
Minä nimittäin EN ole aamuihminen ;)
Nytkin tässä yöpaita päällä aamukaffia hörpin vaikka ennen 7 on noustu ylös :D

Meillä kans jannulla tänään kerho, meneevät kirkkoon "retkelle" :D Siellä sit evästä jne :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mulla on ihan tarpeeksi hässäkkää siinä, että saan tukan pestyä, föönättua ja itseni meikattua siten, että olen klo 7.00 ratikassa. :D Öitä ihmisille. Mä taidan vielä vähän nördäillä. Ehkä FB:n puolella... ;)
Jos mie olisin töissä, ni tohon aikaan lähettäs jo melkeen aamukahville :LOL: :LOL:
4.50 herätys, suihkut yms, 6.30 töissä :p :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Ja jään tosiaan odottelemaan Jahvetin laihdutusvinkkejä! :wave:
Oikeestaan siis ihan ruokavaliolla. Mulla kun ei tota aikaa oo mihinkään liikuntaan panostaa (haluja mm salille olis, mut...), pääsisin vielä työpaikan kautta lähes ilmaseks käymäänki, mut aikaa kun ei voi vaan ostaa :snotty: No, katsellaan kun lapset on isompia ;)
Siihen asti siis mennään ruokavaliolla ja vaihtelevasti n. 2-5krt n. 45min kävely/sauvakävelylenkki. =)
Mulla tosiaan tohon kymppiin meni 8kk, mutta en oo siis varsinaisesti laihduttamalla laihduttanu (vrt. joskus sain 2kk:ssa 15kg veks), en oo enää Nutrannu tms.
Tyyliä siis, jos tehään pottuja ja kastiketta, niin otan ite vaan puolikkaan potun ja loput korvaan keitetyllä porkkanalla tms....lähinnä siis elämäntapamuutos kyseessä =)
Joka päivä tulee herkkujakin syötyä, mut oon onnistunu pitämään kohtuuden aika hyvin. Mulle kun ei sellanen totaalikieltäytyminen sovi...sitten tulee repsahduksia ja pahoja :snotty:
Nyt olis 10 pois, seuraava 10 tavotteena ennen töihin menoa (8.9. maybe) ja jos vielä yksi ennen seuraavaa kesää ;)
Tavotteena olis siis joku 4:llä alkava lukema puntarilla, mutta jos edes sinne lähelle 50 menee, niin oon enemmän kuin tyytyväinen :saint:

Tosin mies sanoi, että jos painaisin alle 50kg, niin muutama vuosi, niin minua ja esikoista vois kaupassa luulla "pariskunnaksi" :ashamed: :snotty: :LOL: :LOL:
Maanantaina käytiinkin esikon kanssa kaksin kaupassa ja kyllä tuli eräältä pariskunnalta sellasta katsetta, et meinasin kysyä, olenko kussu emännän muroihin....kunnes esikoinen kovalla äänellä huusi "äiti otetaanko näitä", meinasi rouvalla tippua maitopurkki käsistä melkeen |O :LOL: :LOL: :LOL:
En kai mie nyt oikeesti NIIN nuoren näkönen ole...enhän...vai mitähän se rouva siinä mietiskeli :whistle: :D
No, ei meillä paljoa ole pituuseroa esikon (11v) kanssa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
:
Tai sit pitäis olla kaksi vk-pukua.
Meillä on 2 (tai 3 tavallaan) pukua. En ikinä enää aio kuriksia lasten jalkaan vetää :saint:
Mä en jaksa kanssa kuriksia... :kieh: me ostettiin se Jonathanin vk-puku millä mennään kevät, mä ajattelen niin että vk-puku saisi olla kunnolla vettäpitävä kun sillä painellaan pitkin kuralammikoita. Tytölle ostettiin tosiaan se osittain vettäpitävä 2-osainen haalari (siinä on se joku vedenpitävyyslukema 3000 mikä esim. Reimateceissä on 5000, myyjä valisti) ja löysin vielä tuolta Kirppariosiosta kaksi kertaa päällä olleen Jonathan-haalarin tytölle 29 ?. Joten eiköhän näillä pärjäillä, toivottavasti vielä syksykin. =)
 
Mä olen koittanut laihdutella herkkujen syöntiä vähentämällä (kokonaan lopettaminen ei onnistu... :snotty: ) ja crosstrainerilla suihkin neljästi viikossa tunnin kerrallaan. Huomenna pitäisi punnita taas, ja jos nyt ei ole kunnolla painoa lähtenyt, niin crosstraineri lentää lähimpään jorpakkoon ja mä syön itseni tainnoksiin. :kieh: :LOL:
 
Salmonella-uutinen on meillä kyllä vaikuttanut... meillä syödään nyt kanaa, kun se on halpaa. :LOL: Koitan mä kyllä olla tarkempana kun laitan sitä, kaikki työvälineet ja astiat heti tiskikoneeseen ja käsiä pesen tiuhaan. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Salmonella-uutinen on meillä kyllä vaikuttanut... meillä syödään nyt kanaa, kun se on halpaa. :LOL: Koitan mä kyllä olla tarkempana kun laitan sitä, kaikki työvälineet ja astiat heti tiskikoneeseen ja käsiä pesen tiuhaan. :saint:
:LOL: :LOL:
M;ie tossa yks päivä muuten ihmettelinki, et ompa halpaa (jotku suikaleet iso paketti 2e) :LOL: :LOL: Ostin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
:
Tai sit pitäis olla kaksi vk-pukua.
Meillä on 2 (tai 3 tavallaan) pukua. En ikinä enää aio kuriksia lasten jalkaan vetää :saint:
Miten sitten teette te jotka ette kuriksia lapsilla käytä, pesettekö puvut aina joka käytön jälkeen, siis kun kurastuvat? Mä oon ajatellu ostaa kurikset pojalle, kun ajattelen, että puku kuluu turhaan, jos koko ajan pitää pestä...vai onko ihan tyhmä ajatus? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
*merkkaa ja poistuu nukkumaan* :wave:

Hyvää yötä ja huomenna taas tavataan. =)
Sähän suulas olit. :wave:
Sorry, oli vähän huono ja kiireinen ilta, mutta enhän mä voinuyt kokonaan pois pysyä. =)

Mä kokeilin tänään neidille viime syksynä käytettyä 74 cm Remun vk-haalaria ja hyvin mahtus. Täytyy vaan ainakin täällä meillä laittaa vähän reilummin vaatetta sitten alle että tarkenee. B)

Niin ja takkeja oon löytänyt viisi kappaletta, kun oon nurkkia penkonut. Yhtään en siis oo ostanut. Yks saatiin synttärilahjaks, yks on esikoisen vanha (siihen kuuluu housutkin) ja kolme on jostain saatuja. En enää edes muista mistä. Niin että en taida päästä soppailemaan, kun Remun vk-haalareitakin löytyy kaapeista seuraavakin koko. :LOL:
 
:wave: Onpas mukavasti tullut juttua :D Ite eiiltaisin enään koneelle kerkeä, kun pitäämiehen kanssa keskustella raksa asioista niin kiihkeesti kun loppusuoralla jo ollaan :p Laihdutus on täälläkin kova sana, nyt oon käyny tällä viikolla neljäkertaa vesijuokseen/uimassa aina 45 minsaa kerrallaan. Koloklubissa ruokia ja liikuntaa merkkaillu, jospa sitä ainakin sais kiinteytymistä aikaan :whistle: Eikä kesällä näyttäs enään rantautuneelta valkoiselta valaalta :LOL: Salmonella ei oo vaikuttanut niin yhtään, samoja tuotteita käytetään, niin ja eikös se ollut et se on munankuorissa vaan eli käsihygienia vielä tuplaten tarkemmaksi kun munia koskettelee ;) Tämä kevät mennään viimevuotisella reiman vk-puvulla syksyksi sitten vasta uusi. Kevät kenkiä on adidaksen nauhalenkkarit, sandaalit ja kävelykengät ja uusia ostan jos ne jää pieniksi tai tulee ihanat vastaa joita ei voi olla ostamatta. Meillä jahve sama homma kaupassa tai missä esikon kanssa ollaankin, niin päät kääntyy kun poika äidiksi sanoo. Tekee mieli sanoa tuijottaville rouville et kyllä isäkin löytyy ja pari sisarustakin :whistle: :D Nyt käymään fb:ssa ja mitäs nytillä lukeen päivän äly pläjäys :LOL:
 
verkkis Meillä ollut isommilla aina kosteussuojatut puvut ja oon käyttänyt silti kuriksia just sen takia kun kyllästyin peseen niitä koko ajan. Oli aivan hirveen näköiset jokaisen tarhapäivän jälkeen, ettei kauppaan kehdannut samalla reissulla mennä |O Samallalailla mennään pienimmän kanssa, et kosteusuojattu puku, mutta oikein kurasilla ilmoilla kurikset päälle :D
 
Niin, noista aamuheräämisistä piti sanoa, että mun on oltava esikoisen kanssa joka arkiaamu eskarin ovella klo 8.30 eli meillä on melkoinen minuuttiaikataulu aamuisin. Iltapäivällä on sitte oltava hakemassa tuota klo 12.30 eli nuo viemiset ja hakemiset rytmittävät kyllä melkoisesti meidän päivää. Niin ja neiti on toki aina puettava mukaan. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
:
Tai sit pitäis olla kaksi vk-pukua.
Meillä on 2 (tai 3 tavallaan) pukua. En ikinä enää aio kuriksia lasten jalkaan vetää :saint:
Miten sitten teette te jotka ette kuriksia lapsilla käytä, pesettekö puvut aina joka käytön jälkeen, siis kun kurastuvat? Mä oon ajatellu ostaa kurikset pojalle, kun ajattelen, että puku kuluu turhaan, jos koko ajan pitää pestä...vai onko ihan tyhmä ajatus? :ashamed:
Pieni kura ei pihapuvussa haittaa, mut jos on melkosenlailla kurassa, ni tollanen on helppo huuhtasta =) Lähtee aika hyvin. En siis joka kuran jälkeen pese =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Niin, noista aamuheräämisistä piti sanoa, että mun on oltava esikoisen kanssa joka arkiaamu eskarin ovella klo 8.30 eli meillä on melkoinen minuuttiaikataulu aamuisin. Iltapäivällä on sitte oltava hakemassa tuota klo 12.30 eli nuo viemiset ja hakemiset rytmittävät kyllä melkoisesti meidän päivää. Niin ja neiti on toki aina puettava mukaan. ;)
Meillä toi edessä syksyllä, tosin eskari alkaa VASTA 9.00 :LOL:
Mut se hakeminen :eek: :eek: :eek: 13.00...neitihän nukkuu sillon :eek:
Ja ei...tuo ei nuku vaunuissa...tai en tiiä jos koko kesän kouluttas :/
 

Yhteistyössä