helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

:heart:

Siellä se köllötti. Nojaili mun virtsarakkoon. Ensin ei millään suostunut nousemaan sieltä leppoisasta nojailuasennostaan, jotta sitä niskaa olis saatu mitattua. Mut hytkähti sitten kerran niin, että mitta saatiin kunnollisesta niskan asennosta. Muuten hytkyikin sitten niin, että oikoi kaulaansa :D Hirveesti heilutteli ja potki ja minä vollotin koko ultran ajan ja mieskin hyvin keskittyneesti tuijotti ultrakuvaa.
Oli kyllä uskomattominta mitä oon ikinä nähnyt. En osaa vieläkään mitenkään käsittää, että se kaveri siellä ruudulla on mun mahassa.

Kitrus ja KeijoOrvokki 12+4
 
Eka lääkäri ohi itku tuli enkä antanu tehdä sisätutkimusta, jääny hirveä kammo edellis kerrasta. Meikit poskilla meni loppuaika. :ashamed: Kehotti myöhemmässä vaiheessa menemään pelkopolille.

Ihana yllätys oli ultratutkimus! Sen tietysti annoin tehdä alakautta ja siellä se meidän muru kovasti potki ja heilu

:heart: :heart: :heart:

Helpotti murheellista mieltä kun sai tietää että siellä se liikkuu ja sydän sykkii :)

Miehen olisin ottanu mukaan jos oisin tiennyt tuon ultrauksen.

kolmella päivällä heitti koko, mutta LA ei muutu...

Naneni nyt minullakin vasta alkaa tuntumaan tää raskaus on täyttä totta :D
 
Liikkeistä: Viime viikolla koneella ollessani tunsin yhtäkkiä hassua kuplintaa tms vasemmalla puolen..Oli jännän tuntosta.. Oliko sitten liikkeitä vai mitä, en tiiä..:)
Ja viime yönä sängyssä ollessa yhtäkkiä alko tuntumaan ihan ku asukille joku olisi neulan antanu; mahoton pistely oikealla puolen välillä tuntu.. Aivan ku olis tökitty jollakin piikillä/neulalla sisältä päin..:D Ei sattunu mutta tuntu aika inhottavalta ku useammin pisteli :LOL:
 
Moikka!

Meillä oli tänään np-ultra ja vauvalla kaikki hyvin, tosi paljon hän liikkui siellä, hauskaa ja ihanaa katseltavaa Smile

La muuttui vajaalla vkolla eteenpäin (eli uusi la 24.2), koskavauva näytti vkoihin nähden pienemmältä, mutta näin oli tosiaan esikonkin kohdalla.

Olo on pysynyt hyvänä, nyt minulle on alkanut vaan väsymystä tulla kehiin, ja edelleen jatkuva nälkä vaivaa Smile

Liikkeistä: mäkin oon ihan viime päivinä tuntenut välillä jännään kuplintaa tai nippailua masussa, joten kai sitä jo jotain pientä liikettä sit tuntee masuasukista, vaikka hassua, jos jo näin aikaisessa vaiheessa.


Eli jos päivitättekö mulle uuden la:n listaan eli 24.2.

-Sipe81 rv 11+4-
 
Kopioin tän tuolta toiselta puolelta. Pikainen omanapapäivitys vain, ei jaksa nyt tarinoida enempää. Tänään käytiin ekassa ultrassa ja olihan siellä yksi hyvin liikkuva mönkijä, (heilutteli meille :heart: ) sydän sykki hyvin ja viikkoja oli viikon vähemmän mitä ajateltiin eli tänään onkin vasta 9+6 ja LA siirtyi 3.3.2011. Kuvia saatiin mukaan kuusi kappaletta ja niitä pällistelty enempivähempi koko päivä :D 1,5 viikon päästä mennään uusintakäynnille, koska pieni on vasta niin pieni, ettei niskaturvotusta voinut katsoa ja samoin kun seulontoihin ei riittänyt viikot. Eipä haittaa meitä, päästäänpähän kattomaan kuinka paljon pieni on kasvanut :D Ja vaikka LA menikin maaliskuulle, niin mielelläni jatkan täällä kuitenkin, kun tuttu porukka jo ja niin hyvä yhteishenki on =)

Nyt vielä leffan pariin ja sitten yönunille, työnteko ei kiinnostaisi pätkääkään... :D
 
Oi ihania ultrakuulumisia tosi monella! Onnea! Onko teidän np-ultrat tehty vatsan päältä vai sisäkautta? Näissä ilmeisesti kuntakohtaisia eroja. Kuopiossa oli edellisellä kerralla vatsan päältä, mutta liekö tilanne muuttunut? Vielä 5 päivää omaan ultraan, ei malttais millään odottaa!

Kilu, miksi sulla niin kova kammo? Onko se siis synnytyksestä johtuvaa vai jotain muuta? Jos noin paha tilanne, niin kannattanee hakeutua sinne pelkopolille jo ihan ajoissa niin ei tarvitse sitten joka lääkärintutkimusta yms. jännittää :hug:

Minulla itsehillintä petti eilen ja söin sushia...Selvennykseksi, että sushi on mun suklaa. Sitä siis himoitsen silloin, kun muut naiset haluaa suklaata. Olin ajatellut, että en syö sitä raskausaikana, mutta eilen sitten himo iski niin pahasti, että ei itsekuri pitänyt. Nyt harmittaa, mutta oli se kyllä hyvää :ashamed:

Sushin tai jonkin muun ihmeellisen energiapläjäyksen voimin muutin tänään kahden lastenhuoneen järjestystä ja siivosin ne oikein perusteellisesti. Olipa kiva, kun sai pitkästä aikaa kunnolla tehtyä hommia. Sitten kyllä nukuin tunnin :LOL:

Commander 77 ja papunen 11+6

 
:heart: :heart: :heart:
Ihanan paljon hyviä uutisia, saatte mut ihan malttamattomaks :) itellä vielä kokonaiset kuusi päivää odottamista...mies tuli innoissaan tänään kotiin ja sanoi että pääsee ultraan mukaan, että pomo antaa parituntia vapaaksi, harmi vaan ku toinen oli niin innoissaan että pyysi väärää päivää :D mutta eiköhän se onnistu vaihtamaan :)

Täällä ei tänään muuta huomenna poksuu jo rv. 11+0
 
Huomenta taasen...
Hei onko teillä muilla alavatsa ollenkaan arka jos sitä hiukan painaa? Mulla on meinaan vieläkin sellainen arka kohta tossa oikealla alavatsalla jos sitä painaa, en siis ruhjo vaan ihan jos painan niin tuntuu ikävältä...Mietin vaan, että kuuluuko se asiaan?
 
mulla oli alavatsa melkein kosketusarka jonkun päivän tai kaks joskus viikoilla 11 kait tai jtn.. mut se meni ohi.. itekkin jänskäs et mitä on mut kai se kuului asiaan :)

np-ultrassa meillä katsottiin ensin vatsan päältä ja sisäkautta otti mittoja ja taas vatsan päältä kuvia kun jostain syystä näkyi paremmin.. tulee siis jättimaha kun todennäkösesti kohtu aikas edessä.. :D
Täällä taas kukutaan, en tiä mikä on vaikka oon tässä kuukauden ollu lomalla ni aina herään ihan viim puol 9 riippuen millon oon nukkuun menny.. :/ aina tulee nukuttua joku 7-8h. ennen vetelin kevyesti 10-11h unia.. :D noh eipähän oo lomalla menny rytmit sekasin kun ens to joutuu töihin palaamaan.. :)

Jane & Viltsu 14+2
 
Onnea kaikille hyviä utrakuulumisia saaneille!

Täällä myös odotellaan Loruliisan kuulumisia...

Eilen oli neukkulääkäri ja tosi pikainen käynti kyllä oli. Sydänääniä ei saanut kuuluviin ja sekös sitten alkoi huolestuttamaan. Sanoi kyllä, että välillä syke vilahteli siinä näytöllä. Mutta tänään on sitten se np-ultra ja toivottavasti kaikki on hyvin. kyllä se lääkäri sanoi, että kohtu on kasvanut niinkun pitääkin ym, mutta tosi epävarma ja pelokas olo kyllä nyt. Huoh.

Neuvolassa muuten kattovat viikot sen alsketun ajan mukaan. Mä itse oon kattonut viikot sen varhaisultran viikkojen mukaan ja näin neuvolan viikoissa päivä vähemmän kun mun omalaskemissa. Olisko sitten varhaisultran tekijälle käynyt moka la:n kanssa. No tänäänhän se selviää sit.

nelli & mytty 12+5
 
happynow Kuulostaa normaalille, toisilla kohtu vaan on herkempi. Minä ole kaikissa raskauksissani joutunut tosi tarkkaan miettimään alushousuni, ettei ne paina hiukkaakaan kohtua, koska muuten alkaa kipuilu. Kohtuni ei tykkää yhtään paineluista ja ihan kauhean innoisani en odota sitä vaihetta, kun lapsen asentoa aletaan tunnustella... Kipu lähtee onneksi heti pois, kun kohtua ei paineta.

Ja onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja commander77:
Onko teidän np-ultrat tehty vatsan päältä vai sisäkautta? Näissä ilmeisesti kuntakohtaisia eroja. Kuopiossa oli edellisellä kerralla vatsan päältä, mutta liekö tilanne muuttunut?
Kysin äitiyspolilla ultrattiin vatsan päältä, mutta se on tapauskohtaista. Mullekin sanottiin, että kokeillaan ensin vatsan päältä ja sitten alakautta, jos ei näy kunnolla. Onneks näkyi, se alakautta ultraaminen on aika ällöä.

30.9 on rakenneultra. Iiiiih, en tiiä miten jaksan sinne asti oottaa. Oisin voinut jo tätä ultrakuvaa tuijottaa vaikka koko päivän, niin oli ihmeellistä.

Ainiin, piti noista seulontatuloksista vielä kertoa. Downin riski on iän puolesta 1:770, mutta tässä raskaudessa 1:40 000. Ja nenäluu näkyi ultrassa, mikä on kuulema tosi hyvä juttu. Siis oon niin helpottunut, että kaikki on hyvin. Ja vauvalla oli kaikki ihan oikeessa paikassa, ei kasvanut käsiä päästä tai muuta semmosta :D
Huih, kohta on 13 viikkoa täynnä.

Kitrus ja KeijoOrvokki 12+5

 
Onnea kaikille ihanista ultrauutisista :heart:

Itellä vielä kahdeksan päivää!!! Onneksi aika on nyt mennyt nopsaan, pianhan se on ensi viikko jo :)

LoruLiisan kuulumisia odotellaan täällä kanssa, huolestuttaa :(

Nyt taitaa olla se aika kun kaikilla on lääkärit ja ultrat, mulla ei oo vielä mitään sanottavaa, jännäilen vaan ens viikon perjantaita :)

ON: mulla on maha ollut nyt pari päivää tosi pinkeenä, ihan kuin olisi paljon ilmaa mahassa mutta näin ei kuitenkaan ole. Vähän ollut myös kipeä, ei pahasti mutta sen verran että tuntuu. Kaippa se kohtu siellä kasvaa :)

pokemoni & myttynen 11+2
 
Taidampa liittyä pinkkaan :) Meille on tulossa tämmönen ylläri vauva pillereistä huolimatta. Yhdet kuukautiset vaan jäänyt pois (vaikkakin kesäkuun menkat oli normaalia niukemmat) ja neuvolan ultrassa olikin 10+6 eli nyt 11+1. Mulla on opiskelut kesken ja toinen lapsi oli suunnitteilla vasta valmistumisen jälkeen,mutta meillä oli vaikeuksia saada esikko alulle niin vauva on kyllä tervetullut :) La olisi neuvolan mukaan 23.2. synnäriä ei olla vielä päätetty ja siis toinen tulossa. Ensimmäinen on syntynyt 11/07
 
Kitrus: Meillä on samana päivänä rakenne-uä :) Oon miettiny koko eilisen päivän ja vielä nytkin on tuoreena mielessä se eilinen ultra, oli niin mahtava kokemus... Ihan niinku Kitrus sanoit, ei voi uskoa että se ruudulla oleva pikkuinen on omassa masussa! :heart: Kuinka jaksaa odottaa seuraavaan ultraan, hihii... Me ei saatu kauhean hyviä kuvia mukaan, kun vauva liikkui lopulta niin paljon, että oli vaikea saada pysäytettyä se kuva hyvään kohtaan.

Happynow: Mulla on kans oikealta puolelta vatsaa arka kohta, aika lähellä napaa... Jos siitä painaa, tuntuu ikävältä. Mut en tiedä onko se kohtu, luulen että kohtu on mulla kuitenkin alempana... Muutenkin on nyt ollut ihmeellisiä tuntemuksia nivusissa ja alavatsalla, sellasta vihlontaa, kai ne on jotain liitoskipuja?

Np-ultra tehtiin mulla sisäkautta, eka kätilö yritti vatsan päältä, mutta ei nähnyt yhtään hyvin kun sanoi että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu tms. Sisäkautta sai sit tosi hyvän näkymän, ja mitat saatiin otettua hyvin yms. Mut kuulemma yleensä np-ultra tehdään vatsan päältä. Sit sain myös kuulla, että mulla on istukka etuseinämässä, mikä vaikuttaa vauvan liikkeiden tuntemiseen, voi kuulemma vaimentaa niitä, harmi... Onneks oli kuitenkin turvallisella alueella. :)

Sera83 Tervetuloa mukaan :)

Onnea kaikille muillekin ihanista ultrauutisista :flower: ja tsemppiä tuleviin ultriin niille joilla ei vielä ole ollut =)
 
pikaista päivitystä, eilen oli np-ultra ja kaikki oli hyvin =) la muuttui 5 päivää eli se on nyt sitten 7.2 kun ennemmin oli 12.2. ja viikkoja nyt 13+3 =) Pirpana oli vähän päälle 7 cm ja jalanpohjatkin saatiin mitattua,1cm =) turvotus oli sen alle 3 mikä on normaali. Eli kaikki oli niinkuin pitikin!

Onnea kaikille ja tsemppiä tuleviin koitoksiin!!! :flower:
 
Ultra täällä tehdään automaattisesti alakautta niin lääkärissä kun sairaalassakin.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :flower:

nelli-86 Tuu sit kertomaan ultra uutiset pian =)

Sera83 Tervetuloa mukaan :flower:

Kohtu on mullakin herkkä. Mitkään housut ei saa yhtään painaa, heti alkaa tuntumaan ikävältä.

Missah ja Jalle 15+1
 
Onpas monella ollut ultra, onnea pikkuisensa nähneille. Tämäkin joutuu odottelemaan sitä iloa vielä ensi viikon tiistaille. =)

Mulla ainakin ekassa raskaudessa ekat liikkeet oli vähän kuin joku olisi hipaissut pumpulipuikolla tuolta sisältä. Olen ollut muka niitä liikkeitä jo tässäkin raskaudessa mutta ainakin vielä päätellyt ne suoliston liikkeiksi. Mulla on ainakin niin eläväinen maha että pitää välillä kauheaa ääntäkin.

Niin se olo vaan vaihtelee, eilen ei ollut ollenkaan huono olo ja sain siivottua tytön vaatekaapit ja olo oli muutenki energisempi. Sitten taas välillä pöntönhalailupäiviä. Mulla on nyt tehnyt mieli maksamakkaraa ja olen sitä kyllä laittanutkin leivän päälle. Hyvä että edes jotakin ruokaa haluttaa.

Sanuli ja öttiäinen 11+6
 
Ihania ultrakuulumisia monella! :flower:
Kyllä ne tervetulleita tähän porukkaan ovatkin kaikkien menetyksien jälkeen.

Mulla on vielä 11 pv ultraan jäljellä, voi teitä onnellisiä jotka sinne olette jo päässeet tai menossa pian :D Jännitys on kamala, kun ei yhtään tietenkään tiedä mikä on tilanne. Esikoisesta mulla onnistui np-ultra kokonaisuudessaan vatsan pältä, ultraaja vielä tuumaili jossain vaiheessa että käännypäs nyt siellä niin ei tarvitse alakautta mitata - ja esikoinenhan kilttinä tyttönä kääntyi :D En taida olla ihan yhtä onnekas tällä kertaa, sain sen käsityksen että täälläkin ultrataan automaattisesti alakautta. Toivottavasti olen väärässä.

Nelli, laskettua aikaa ei yleensä lähdetä muuttamaan ellei eroa neuvolan menkoista laskettuun ole enemmän kuin 4 päivää.

Ai niin, liikkeistä vielä...esikoisesta tunsin ekan pikku liikkeen jonka varmasti sellaiseksi tunsin, tasan rv 15. Sitten olikin viikon verran hiljaista ja viikosta 16 alkoi tuntumaan. Istukka oli takana - ja taas kerran toivon olevani liikkeidenkin suhteen yhtä onnekas :heart:

Eipä sitten taas muuta...viikonloppua odotellessa :D

-Ankka & Bebe 10+4-
 
Tervetuloa Sera :flower: . Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: .

Taidan siitenkin hankkia sen dopplerin :p. Seuraavaan neuvolaan on kuukausi aikaa, enkä kestä, jos en kuule sydänääniä sitä ennen. Mitä te muut käytätte siinä geelinä?

Kävin eilen kirpparilla ja mukaan tarttui kaksi bodya ja yhdet puolipotkarit, neljä kestovaippaa ja pienen pieni ihan upouuden näköinen toppapuku myssyn kera (4e!). En aio ottaa äitiyspakkausta, vaan otan rahana, kun mulla on vielä noiden kaksosten pieniä vauvavaatteita tallessa. Bodyt ja kietaisupaidat ei oo kauheesti muuttuneet 13-vuodessa :D . Lisäksi nykyään saa kirpparilta todella hyväkuntoista vaatetta halvalla. Oon muutenkin kierrättämisen ja ekologisen kuluttamisen kannalla, niin miksi ostaa uutta. Vaunut ja pinnasänkyki ajatteltiin hankkia käytettynä. Ymmärrän kyllä sen äitiyspakkauksen viehätyksen. Onhan se niin kuin joulupaketin sais, kun sen saa hakea kotiin. Itsekin pakkaukset kaksosista otin, joten en siis todellakaan moralisoi niitä, jotka pakkauksen tilaavat. Musta ne pakkauksen vaatteet ei vaan oo koskaan olleet mitenkään erityisen sieviä. Tokihan se on rahallisesti arvokkaampi, kuin se rahasumma, jonka vaihtoehtoisesti saa.

Happis ja pikku-Kalle 14+2
 
Terveisiä lääkäristä. Kaikki meni hyvin, hieman petyin kun ei ollutkaan ultrausta. Mutta sydänäänet kuuluivat hienosti :heart: Painoa on sitten kertynyt kivasti 3 kiloa edellisestä käynnistä :ashamed: Ei vaikuta hyvältä, onkohan taas tulossa yli 4 kiloin jötikkä. Esikoisesta paino tosiaan nousi yliu 20 kiloa :headwall: Mutta kun on nälkä koko ajan..

Np-ultraus tehtiin meillä automaattisesti sisäkautta. Eipä tuo kauheasti haitannut, kun pääsi kurkkaamaan ja toteamaan kaiken olevan hyvin.

Äitiyspakkauksesta Happis jutteli. Olen mietiskellyt ottaako vai ei. Esikoisen ja siskon pojan vanhat toppapuvut ja makuupussit ovat niin hyvässä kunnossa, että ei olisi kyllä välttämätöntä ja samaten vaatteita löytyy yllin kyllin. Mutta on se kyllä kuitenkin hauska saada se paketti :)

Tsemppiä kaikille ultran odotukseen ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Seuraava etappi olisi neuvola 6.9. ja sitten rakenneultra 17.9. Sitä odotellessa.

Blue ja pienokainen 14+0
 
Ultrasta: Mulla otettiin ultrattiin alakautta ensin ja kun asukki vaan nukkui eikä suostunut heräilemään/kääntymään yrityksistä huolimatta niin ultrattiin vielä mahan päältäkin. Näin saatiin mitattua sitten pään koko ym.
Olihan se jännää kun oireilua ei juurikaan ole ollut missään vaiheessa niin siinä se asukki muuttui todelliseksi, joku oikeasti asuu mahassa =)
 
Onnea kaikki hyviä ultrauutisia saaneet :heart:

Np-ultra tehtiin täälä alakautta,niin myös esikosta,tosin silloin ultras myös päältäkin =) Ainakin parilla tais olla sama rakenneultra-aika kun meilläkin,eli 30.9,se onkin sit jännä päivä =)

Merve,Mulla esikoisesta istukka edessä ja se tosiaan vaimentaa paljon,ainakin mulla vaimensi...varmaan kyllä yksilöllistä. Vasta rv 30 eteenpäin kun liikkui jo kokonaisvaltaisesti,alko tuntemaan kunnolla,sitäennen saattoi olla pidempiäkin taukoja ettei mitään..

Äitiyspakkaus,Otan kyllä vaikka esikon jäljiltä kamaa olis,mut saapahan hammasharjan,hiusharjan ja kestovaippoja ja on sit jotain ihan omaakin pikkuisella :heart: Kaikki muu meillä onkin kierrätettyä jo esikoisella aikanaan,paitti vaunut oli uudet esikolle kun isovanhemmat osti,mut sängyt,hoitopöydät ja muut...

Me lähdetään huomenaamulla viikonlopuks mun isälle keskisuomeen,joten palaan asiaan sunnuntai-iltana,voikaahan mammat hyvin :wave:

Repa ja säynävä 12+5
 

Yhteistyössä