helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Ihanaa lukea hyvia ultrakuulumisia nainkin sankoin mitoin! :heart: :flower:

Meilla on ylihuomenna neuvola, maanantaina vasta ultra. Me tavattiin perjantaina 13. paiva ekaa kertaa joten en oikein jaksa uskoa sen taikaan, ainakaan pahassa :D Ja onpa elokuun 13. meidan kihlajaispaivammekin :heart: Toivon etta sydanaanet kuuluvat sitten pe.

Herkuista piti viela sanoa, etta meidan vaa'an mukaan oon niiden avulla kerannyt jo ihan mukavasti lisaa lastia :ashamed: Suorastaan pelottaa nousta neuvolan tarkemmalle vaa'alle...! Pahoinvointiin yksinkertaisesti auttoi ja auttaa edelleen syominen, ja kas kun nimenomaan kaikenlaista leipomusta tekee mieli..normaalisti en syo kekseja, en minkaan sortin pullaa, mutta nyt on muka pakko saada joka paiva. Ja sita maitoa kaveriksi.

Huh, talla miehen koneella kirjoitus arsyttaa..joka sanan alla tuo halvatun punainen viiva :snotty: Oma kone hajosi juuri sopivasti ennen koulun alkua |O

-Ankka & Bebe 11+3-
 
Terveiset ultrasta!! :heart:
Siellä se pikkuinen potkutteli, huitoi ja heilui! Oikein liikkuvainen kaveri. :) Nyt tästä odotuksesta tuli sitten jotenkin todellisempaa!!
Mittaa PikkuTassulla oli 4,99cm ja niskapoimuturvotus oli 1,7!! Mutta lääkärin mielestä se ei mitenkään huolestuttava lukema ole. Viikonpäästä saadaan sitten se veriseulan tulos. Soittavat kotiin, jos jotain poikkeavaa löytyy.

Painokin oli laskenut jopa 300g sitten edellisen käynnin. Voipi olla että pahimmat helteet kun on ohi, niin sekin on laskenut tota painoa. Siis että nesteitä ei ole kertynyt samalla tavalla.

Niin juu. Ja laskettuaika on sitten 26.2, eli siis itse olin sen 24.2 laskenut ihan noilla nettilaskureilla.

Eipä tässä nyt kummempia. Menen ihailemaan pikkuisen ekoja kuvia. :heart:

May85 & PikkuTassu, 11+4
 
Onnea hyvien ultrauutisten saajille :heart: :heart:

Äippärahasta vielä,En tiiä mistä olin saanu päähäni et se töissäkäyminen vaikuttais,joko oon kuullut jostain tai sit oon tulkinnu omiani :whistle: Mut hyvä homma jos se työssäkäynti ei vaikuta =)
 
meillä kanssa np-ultra takana viikkoja myös tämän ultran mukaan nyt tasan 12 ja kokoa oli 5,33 :) .onneksi kaikki oli hyvin. Turvotus tasan 1. Noista äp-rahoista tarkistin itse kelasta eli jos uuden vauvan laskettu aika on ennen kuin edellinen täyttä 3v saa samat rahat kuin ed. äitiyslomalla korotettuna nykyiseen indeksiin eli vissiin pari prosenntia enemmän. Mulla ehtii poika täyttää marraskuussa 3v joten joudun minimillä kituuttamaan,kun olen nykyisin opiskelija...
 
Terveisiä ultrasta! Pikkutyyppi vastasi viikkojaan ja 9 päivän la-haarukasta loppulliseksi eräpäiväksi tuli juuri se, miksi se olen koko ajan tiennyt, eli 21.2. Turvotuksen kohdalla on merkintä N. Enpä olisi edes tuota tietoa kaivannut. Pääasia, etä pikkutyyppi on hengissä. Pieni nukkui koko ajan ja istukka näyttäisi olevan ihan ylhäällä. Puh-huh! Ei siis ainakaan etistä istukkaa, kuten siskon viimeisimmässä raskaudessa!
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!! :heart: :heart:

Harkitsen dopplerin tilaamista, koska olisi kiva kuunnella sydänääniä kotona. Ei millään malttaisi odotella neuvola käyntejä.. :D

Onko kukaan tehnyt jonkinmoista vertailua noiden vakuutuksien kesken? Onko esim. vakuutusehdoissa suuria eroja? Me ajateltiin vakuutus ottaa varmuuden vuoksi.

Herkkuja on tullut täälläkin vedeltyä liiankin kanssa. Painoa tullut jo hieman liikaakin, mutta ehkä mässäily jää nyt vähän vähemmälle kun töissä ei pysty syömään koko ajan. :)

Ninnu & pikkuinen 14+2
 
barbamama :hug: ja hirmuisesti voimia! en ole tuonne kerhon puolelle vielä eksynyt joten tarkempaa tietoa tilanteestasi ei ole, mutta selkeästi jotain ikävää! koita jaksaa!

onnea hyvistä ultra kuulumisista! :flower:

(.) me olimme ultrassa viime perjantaina. nt 0,7 ja la:ksi varmistui 22.2 ( tämän voisi vaihtaa viralliseksi ). kaikki siis hyvin! nyt ehkä täytyy jo alkaa valmistautumaan siihen että meitä tosiaan on 1 enemmän helmikuussa :D rakenneultra sitten seuraava kurkkaustilanne ;) meillä ei lääkärissä ole ultraa.

voikaahan paksusti :D

mie & pömppis 12+1
 
ninnu vakuutuksissa paljonkin eroja! kannattaa tutustua tarkkaan vakuutusehtoihin. esikolla meillä oli lähivakuutuksessa, toisen syntyessä vaihdoimme tapiolaan parempien ehtojen perässä. kolmosen ja nelosen kanssa meillä ei ole enään vakuutuksia ollutkaan, eikä oteta nytkään. olimme sen verran tervettä sakkia ja meillä tk palvelut toimineet niin hyvin että ei ole ollut järkeä maksaa ko. vakuutusta. tapauskohtaista kannattaako vai ei.
 
Äitiyspakkauksesta aion ottaa kun oli niin nättejä vaatteet ;)

Äippärahasta laskureiden mukaan saan käteen 24,01? per päivä, eikös minimi ole 22? Eli voisi olla huonomminkin :D :D

Vanhemmille kerrottu ja ovat aivan innoissaan.
Minä se vaan odotan np ultraa tiistaina.. sen jälkeen voisi virallisesti kertoa rakaudesta muillekin..

barbamama :hug:


kilu rv 11+5
 
Mää sain noista mun kaksosista kans minimiäippärahaa, kun olin opiskelija. Kauhukseni huomasin, että se oli pienempi kuin opintotuki! Sittemmin se on onneksi vähän noussu. Sitte meille kävi vielä niin, etku äitiysrahakausi on keskosista pidempi ja kaksosista kans pidempi, niin en saanutkaan enää kuntalisää, kun vihdoin pääsin kotihoidontuelle, kun ne rahat olikin jo kaikki sille vuodelle käytetty ja olivat päättäneet panna rahahanat kiinni. Voitte arvata, että otti pattiin!
 
Oih, ihania ultrauutisia kaikilla. :) Melkein oon kateellinen ku tässä vaiheessa raskaus ei ole oikein kovin "kummoista", siis kun mun kohdalla ei näy (josko missään vaiheessa tällä ruumiinmuodolla :D ) eikä paljon tunnukaan muuta ku et iltaisin ällöttää kevyesti mut siihenki on jo tavallaan niin tottunut että se tuntuu vaan osalta elämää.. Mun päässähän raskaus on hyvin vahvasti läsnä, mutta en kuitenkaan voi/viitsi piinata jokaista ihmistä touhottamalla pelkästään siitä. Noh, eiköhän se tästä etene.;)


Kelan sivuilla kun mainittiin, että työnantajalle pitää viim. 2kk ennen kertoa vapaalle jäämistä siitä että jää ja kuinka pitkäksi aikaa. Eli pitääkö se nyt sata varmasti tietää etukäteen? Oon kyllä melko varmaksi sen pituuden ajatellut, mutta eihän se sitä meinaa etteikö voisi ajatustaan muuttaa. ;) Meillä vaihtuu nyt johtajakin, oon tässä samaisessa yksikössä nyt kolmatta vuotta ja tämä on neljäs johtaja sinä aikana. Erittäin älykästä ku ne ei vakinaista noita virkoja, ni sitten kukaan oikein meinaa pysyä siinä vaan aina lähtee paremmille apajille kun tilaisuus koittaa.

Mäkin mietin sitä dopplerin tilaamista, mutta sitte aattelin että illat makaan vaan sohvalla joko kuuntelemassa sydänääniä tai panikoimassa ku en löydä niitä.:D Yritän olla mahdollisimman rauhallinen raskauden suhteen ja luottaa siihen, että ikiaikaiset systeemit hoitaa homman niinkuin kuuluu.:) Ei aina ole ihan helppoa.:D
 
Mä saan laskureiden mukaan äippärahaa jotain 70 e päivä ja en ymmärrä miten tolla rahalla pärjää. Saati noilla muiden parinkympin rahoilla. Onneks sentään tulee se lapsilisä siihen, mutta silti. Harmittaa vähän, että satuin tupsahtamaan raskaaksi just nyt, enkä vuoden päästä, koska silloin olisin uudessa työssäni, jossa tessissä seisoo, että äitysloma on 1 vuoden mittainen ja siltä ajalta työnantaja maksaa täyttä palkkaa. Mutta, eihän tämä silti ole kuin vajaan vuoden mittainen homma (äitiysloma siis), että kai sitä voi vaikka asuntolainan eriä pienentää tmv. Ja sittenhän elämä taas jatkuu "normaalina".
 
Vauvavakuutuksista: Käykääpäs lukemassa tämä vertailu, se antaa hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja on luotettavasta lähteestä.

http://www.vakuutusneuvonta.fi/userfiles/file/lasten_sairvak09.pdf

Kitrus: kyllä sillä rahalla jotenkin pärjää, mutta harmillisesti se summa laskee vanhenpainrahakauden loppua kohti. Itse sain alussa noin 80 e/pvä ja sitten jossain vaiheessa enää 62 e/pvä. Mutta toisaalta veroprosentti laskee, jos palaa heti taas töihin, mutta kannattaa kyllä tarkistaa, ettei tule mätkyjä. Itselle tulee viime vuoden maksuista tonni takaisin päin, joten olisi siis silloin kannattanut tarkistaa verokortti. Ja lisäksi ei sitä itse ehdi tuhlailemaan rahaa ainakaan itseensä aluksi, mitä nyt vauvan tarvikkeisiin menee rahaa. Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että jos asuntolaina on mitoitettu normitulojen mukaan, voi tulla tiukkaa. Meillä on laina mitoitettu toisen työttömyyden varalle, joten ihan hyvin pärjätään. Ja sitten kun palaat töihin, niin rahaa kuluu väh 150 euroa kuussa lisää, koska päivähoitomaksu on 250e (-100e lapsilisä ) :D Mutta äitiyslomalla oppii hyvin säästämään vähäisistä rahoista :)

Itse kyllä ilomielin jään taas äitiysrahalle, koska työttömyyskorvaus on vain jotain 70 % äitiyskorvauksesta ainakin aluksi. Ja sitten saa 2 lapsilisää =)

Hellu ja 15+0 POKS
 
äippäraha: Itse olen saanut sekä minimiä, että vähän reilumpaa äippärahaa ja vaikka kovin pieneltä tulot tuntuu niin aina sitä toimeen tulee. Onhan myös mahdollista yleistä asumistukea, jos tulot on ihan minimissä... :)

ON: Tänään oli neuvolalääkäri ja hyvä mieli jäi. Nyt sitten vain seuraavaa ultraa odottamaan...kovin on pitkä aika siihen, kun jotain konkreettista tapahtuu seuraavaksi. Vasta syyskuun 22. on ultra ja sitä ennen ei mittään. Malttia on valttia, mut lujille pistää :LOL:

Mami ja Nasu 14+1 :heart:
 
hei

vieläkö mahtuu uusi mukaan? olen kyllä alusta asti lukenut jutut, mut oottanut maagisen rajan yli. eli 35v. synnytyssairaala on oys. la 20.2. np ultrassa käytiin viikko sit. koko pienellä oli 48mm ja vastasi aikaa. turvotus oli 1.1cm. tämä raskaus tuli positiivisenä yllätyksenä. just viikkoa aikaisemmin sain kirjeen, että olen päässyt unelmien kouluun mihin olenkin halunnut. hoitovapaalla mennään syksyä eteenpäin.
äitiyspäivärahasta. ennen se minimi oli tosi pieni. onneksi nyt noussut. nyt kun olen kodinhoitotuella niin tulot tosi pienet. käteen jää270 euroa huh
mut jatketaan myöhemmin lisää. ja tääkin haluaisi kerho tunnuksia

aapelikaapeli 12+3
 
Tervetuloa aapelikaapeli :flower:

Äippäraha,ei kovin kummonen joo tääläkään,vaikka palkan mukaan laskettu. Mut lapsilisien kans ihan kiva summa tulee,siis et toimeen tullaan. Meillä lainat otettu äitiyslomalla ollessani,siis esikkoa oottaessa ja laskettu sillon niiden tulojen mukaan joten ongelmia ei oo. Sit kun töihin palajan joskus,nostetaan eriä =)

Repa ja säynävä 13+5
 
Ihania ultrakuulumisia tullu kyllä paljon :heart: onnea! Ja minä voisin kans sen kerhon salasanan..?

Täälläkin otetaan äitiyspakkaus, koska kyseessä ensimmäinen. muuten ajattelin jättää kaiken hankkimisen viime tippaan kun jotenkii ei uskalla vielä innostua ostelemaan mitään ja aika paljon saadaan tavaroita sukulaisilta sitten. Vakuutuksesta en tiedä vielä...

Miten aikasin nuo äippärahat lasketaan kun minä jään (toivottavasti) loman myötä pois töistä jo marraskuun puolella ja virallisesti työt loppuu siis 16.12 eli yritän niin et saisin kertyneet lomat pitää ettei verottaja vie niitä. Mutta nyt oon miettiny että vaikuttaako tuo n.kk:n loma nyt sitten alentavasti siihen 6kk:n aikaan... että osaa olla vaikeeta ku ne on yleensä niin tarkkoja siellä kelalla. Mullahan jää se reilu viikko siihen vielä sitä työttömyys aikaakin..

tytti & vaavi 15+2

 
Aapelikaapelille tervetuloa joukkoon!

Mä tulen saamaan jonkun 40-50? äippärahaa päivältä. Ihan en muista vuoden 2009 tuloja ja on muka liian vaikeeta niitä tarkastaa eli ootellaan kunhan tulee lopullinen veroehdotus (hain matkakorvaukset niin tulee taas vasta loppuvuodesta) ja laskeskelen sit uudestaan :) Tosin oon tottunut kituuttamaan aika pienellä rahalla kun tälläkin hetkellä saan 260 opintotukea (omistusasuntoon ei saa asumislisää ja lainaa en halua hakea) ja sit palkkatulot siihen päälle (kouluaikana noin 500-800) ja niillä mennään. Eli paljoa ei tulot kyllä tipu...

Yöh. Taas olis 2 yövuoroa edessä ja ei kiinnostais yhtään koko työnteko. Haluisin vaan kouluun takasin, vielä 3 viikkoa duunia...

nelli & mytty 13+5
 
terve kaikille!!!!! Nyt tiistaina oli nt-ultra ja kaikki oli loistavasti nyt uskon itsekkin tämän :) ja ne alavatsakivut tosiaan mitä pelkäsin ei ollut mitään kystaa eikä muutakaan löytynyt niin lekuri sanoi että johtuu varmasti vain istukasta :)
Elikkäs nt oli vain 1,2 eli täysin normaali ja pikkuisella oli pituutta 49mm. ja istukka oli kohdun takaosassa kiinni :) Kyllä oli niin itkun ja naurun sekainen tunne kun näki siinä ruudulla oman pienen ihmisen alun heiluttelemassa käsiä ja jalkoja, ja pirulainen jopa kääntyi ja pyllisti meille :D niin selvästi kaikki raajat näkyi, sydän löi lujaa ja kaikki oli niin uskomatonta, mieskin oli ihan innoissaan kun sai olla koko ajan mukana :heart: ja laskettu aika muuttui päivällä eli se olis 24,2,2010 eli tänään poksui 12+0 :heart: :heart:
Ensin ultrattiin päältä ja sit alakautta ja sit vielä kasikopelolla tunnusteli oliko kaikki kiinni ja kunnossa ja kunnossahan kaikki oli....Ette voi uskoa miltä tuntui herätä seuraavana aamuna ilman pienintäkään stressin poikasta :D

Painoista: ekassa neuvolassa oli plussan jälkeen noussut 51kg 53,2 ja nyt ollaan 52 koko ajan ja turvotus alkaa kyllä helpottamaan :)

Herkuttelusta: Ennen hirveesti kaikkee makeeta teki koko ajan mieli nyt makea ällöttää ja suolainen himottaa ja kaikki kasvisruuat ja kaikki hedelmät suurinta herkkua :) eninten syön parsakaalisoppaa ja näkkileipää :p nam :)

Alkaa taas 5 yötä joten lueskelen teidän jutut tänä yönä läpi kun pääsen töihin :)

Happynow ja aivantodellinenpikkuinenmuru poks 12+0 :heart:
 
[/b]kitrus[/b]
2kk ennen äitiysloman päätymistä täytyy pomolle ilmottaa että palaako vai vieläkö jää hoitamaan lasta kotiin :) eli ei kiire.. mut ite ajattelin ilmottaa kumminkin vähän aikasemmin mut teen selväks et 9kk ei mulle riitä :D

Täällä oltiin tnä ekaa päivää töissä loman jälkeen.. ihan mukavaa oli vaikka tosi aika hiljasta :/ sellasta seisomista suurinosa päivästä ja lähdinkin sit aikasemmin kotiin:)

Jane & Viltsu 15+2
 
Hyvin pikainen päivitys, täällä ollaan hengissä ja hengessä mukana edelleen =) Lähdettiin miehen ja koirien kanssa mökille eikä täällä ole nettiä kuin kaupungin kirjastossa, joten en pääse varmaan ennen sunnuntaita kunnolla palstailemaan :D Mikä voi kyllä tehdä ihan hyvääkin.

Onnea kaikille ultrassa käyneille! =)

Naneni ja pikkuinen (joka tarvitsisi jo työnimen) 12+2 (menkkojen mukaan, mutta tuo näyttää niiiin hienolta! :heart: )
 

Yhteistyössä