Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Huomenta
Täällä avattiin oksennusputki eilen. Kyllä on mukavaa. Kaksi kertaa päivällä oksensin. Koko aamun on ollut oksettava olo. Onneks en oo vielä oksentanut.
Ihanaa kun meillä on häät heinäkuun alussa. Vähän pelottaa että mitä niistäkin tulee jos oksennan ja nyt oon niin väsynyt että en jaksa tehdä häiden eteen mitään.
Enää ei oikeastaan edes kiinnosta koko häät.
 
Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Tää on oikeesti jännä, miten kaikki oireeet vaihtelee... Eilen ei koko päivä ollu rinnat kipeenä, mut tänään taas on. Ja mun mielestä ne ei oo enää yhtään niin paisuneen oloiset ku viel pari päivää sit. Etova olo on kyllä taas, saa nähdä mitä käy, kun aamupalan syö :x Oon oikeesti helpottunut, kun muutkin ajattelee samalla tavalla kun minä... Toi lause on se just mitä mä ajattelen, et ei halua ajatella, että siellä ketään olis, ettei siihen ala kiintymään. Kaveri eilen kysyi, et enkö mä iloitse raskaudesta, johon totesin, et en halua iloita sellaisesta, mikä ei oo kovin varmaa. Kuulostin varmaan aika kylmältä... :whistle: Taas mä täällä vaan synkistelen.... Nyt aamupalaa pikku typylle ja mulle...

Missah, Sara ja :heart: 6/7????+
 
Miettii miettii mitä tekee... :| Yöllä vuotanu ruskeeta/mustaa verta, nyt pyyhkiessä vuotaa myös. neuvola olis torstaina ,mut mitäpä se siellä tekee kirjottelee papereita... onkohan turhaa kirjotella. toivotonta :/ miten saan varmuutta asiaan onko massu asukki vielä matkassa
 
kiitos tsemppauksesta onnellinen x 5 ja muutkin! Toivotaan, että tyypit pysyy matkassa loppuun saakka kaikilla meillä. Mä lopetan lugestronin tänään ja pelottaa että menee kesken vaikka lääkäri sanoi, että luge ei ole kuin henkinen tuki ja vain tosi harvoilla auttaa. Luge on siis keltarauhashormoni ja sitä käytetään pidentämään luteaalivaihetta ja tukemaan omaa keltarauhashormonituotantoa...
 
tikru1983 :hug: Pitäiskö sun soittaa neuvolaan, kysyä ainakin neuvoa.. Se voi kyllä olla,että käskevät vain seuraamaan tilannetta. Onko kipuja? Toivotaan,että vain harmitonta vuotoa mitä joillakin tulee :hug:
 
Tikru kuinkas pitkällä sä ootkaan? Voisko olla jo tokien menkkojen aika? :) Ja tosiaan voi vuotaa ihan ilman, et mitään hätää on. Ruskea on vielä vanhaa verta tai sitten sitä on tullu niin vähän, että hapettuu matkalla.

Voit soittaa neuvolaan, mut eivät mitä todennäköisemmin tee asialle mitään muuta kuin käskevät seuraamaan ja jos tulee kovia kipuja, kovaa vuotoa, niin lähteä käväsee päivystyksessä. Mut ihan helpolla ainakaan täällä eivät ota sinnekään, vaikka holisis punasta solkenaan.

Mä jos oisin sä, odottelin pari päivää ja kattosin, miksikä muuttuu. Ja sit parin päivän päästä ultraan kurkkaa, mikä on tilanne... Omaa neuvolaa en varaa ennen kuin olen käynyt ultrassa. Just siks, kun miksikä mä sinne niitä papereita meen täyttelee ennen kuin tiiän..
 
Voimia Tikru, toivottavasti vuoto olisi harmitonta!

Ja Onnellinenx5 toivottavasti siellä pikkuinen vastaisi viikkoja, peukkuja sulle!

ON: Perjantaina oli ihan järkyttävää pahoinvointia/kuvotusta illalla, mutta sen jälkeen olo ollut liiankin normaali. Eilen tuli seksin jälkeen pyyhkiessä rusehtavaa paperiin, mutta muuten ei ole ollut vuotoja. Repäisykipuja ja pissalla ramppausta edelleen. Mulla siis rv 7+0 ultra yksityisellä, neuvolassa ultrataan vasta viikon 10 jälkeen, nyt menossa 5+5. Sukupuoli halutaan myös selvittää, ennestään kun ei lapsia ole niin on se hankintojen kannalta helpompaa ja muutenkin halutaan tietää.

Kaikille paljon tarrasukkia ja liimaa mukaan, toivottavasti pääsemme kaikki maaliin saakka :heart:
 
Tikrulle tsempitykset, että kaikki olisi kunnossa! Harmillista, mutta todennäkösesti ne ei neuvolasta muuta sano kun seuraile ja ota uudestaan yhteyttä jos pahenee.

Hilppa kyllä mun mielestä se varhaisultra on hyvä juttu, vaikka oliskin "turhaa rahanmenoa". Antaa se kuitenkin tietynlaista varmuutta tähän touhuun ja saapahan ainakin tietää toukan olevan oikeella paikalla.

Mä olen yhä tosi epäileväinen, että liekö tuolla mahassa mitään enää kasvaa oikeesdeen tahtiin. Eilen miehen kanssa keskusteltiin asiasta ja se ei oikein suostunut uskomaan mitään, jankkas vaan että kyllä kaikki hyvin menee jne. Totesin sille sit vaan, että älä nyt usko liikaa, ettei tuu sitten niin korkeelta alas jos vaisto onkin oikeessa. Neuvolaan olin yhteydessä tänään aamulla ja täti oli sitä mieltä, että ei auta kun seurailla. Kunnan eka ultra on rv 11-12. Ja sit kehotti menemään yksityiselle, jos ihan kamala huoli on mutta eipä ne ihan vielä varmaan sielläkään ultraa kun on vasta alle rv6. Meinasin nyt sitten, että tän viikon ainakin seurailen tilannetta ja ehkä sit ens viikolle yritän saada varhaisultraa (to tai pe), jos yhä siltä tuntuu (ja todennäkösesti tuntuu). Huh huh kun on vaikeeta.
 
tikru: Toivotaan et on vaan harmitonta vuotoa. Itsellä on silloin tällöin tullut, mutta vain pyyhkiessä. Onko vuotanut vielä paljon? Minun kokemuksen mukaan eivät ota neuvolaan jos vuotaa, vaan käskevät seuraamaan tosiaan tilannetta. Saisi pikkuinen kyllä nyt pysyä mukana
:hug:

Onko täällä muita joilla on aikaisemmissa raskauksissa kuulunut sydänäänet ekalla kerralla? itsellä ne on kuulunut molemmilla kerroilla ja sen takia luotan siihen, että silloin saan varmistuksen asukista. En ole siis menossa varhaisultraan vaan odotan neuvolaan asti. Näin olen aina tehnyt ja raskauden sujuessa ilman km niin se on riittänyt meille ja ollaan saatu tarpeellinen tieto ihan ajallaan :) Nyt rupesin vain miettimään olenko poikkeus säännöissä, kun niin moni on menossa varhaisultraan varmistumaan asukista....

ON: Mun tissit on kipeet!! Siis oikeesti, tää on ihan kauheeta. Piti taas kaivaa urheilurintsikat käyttöön ihan arkipäiviin, kun muuten tuntuu pahalta. Onko teillä muilla jo joku tietty asia, mikä aiheuttaa ällötystä? Mulla se on jauheliha. Auta armias kun sitä alkaa käristämään niin tulee kyllä pala kurkkuun hyvin nopeasti... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilppa86:
Mieki sitä mietin ja haluisin mennä, kaikki sanoo että turhaa rahanmenoa mutta ei musta =) Sais varmuutta asiaan.
No silläkin uhalla, että toistan jo itseäni. ...kun oon tän kirjottanu varmaan sataan kertaan tähänkin ketjuun... :D Niin.

Mun mielestä se ei todellakaan ole turhaa rahanmenoa. Itse en ois tiennyt tuulimunastani, toinen kaveri ei ois tienny keskeytyneestä keskenmenostaan ja kolmas kohdunulkoisestaan (okei tämä ois voinu päättyä ikävästi ja tulla tietoon jo aiemmin = ennen nt-ultraa) ilman varhaisultraa. Kenelläkään ei ollu itsekseen pois tulossa ja ois hyvällä todennäköisyydellä menty rinta rottingilla nt-ultraan. Mun tuulimuna vuoteli ihan pikkiriikkisen ruskeeta tuhrua joskus vitosviikolla, muuten siitä oli raskausoireita enemmän kuin viimeksi sitten tytöstä. Mun kaverilla ei keskeytyneestä ollu mitään merkkiä, oireita oli myös aina kaavintaan saakka.

Joten näin tiivistetysti tällä kertaa. Toki raskaus voi päättyä vielä moneen kertaan tuon ultran jälkeeenkin aina loppuun saakka. Mutta silti tuo ultra ei todellakaan mun mielestä ole turhaa rahanmenoa.
 
Soitin sit kuitenki sinne terkkarille... Seuraillaan seuraillaan. No tiesin jo ennen soittoa :ashamed: Viikkoja kasassa 6+2 täti pyys kuitenki torstaina täyttelemää papereita.. Voi tietty olla menkka vuotoa, on ollu aikasemmin tosi epä säännölliset et päivästä on paha mennä sanomaa et pitäskö olla menkat vai ei. No nyt sit jatkan vaan seurailua.
 
''Joten näin tiivistetysti tällä kertaa. Toki raskaus voi päättyä vielä moneen kertaan tuon ultran jälkeeenkin aina loppuun saakka. Mutta silti tuo ultra ei todellakaan mun mielestä ole turhaa rahanmenoa.''
Sillä kai minä nyt lopullisen päätöksen varhaisultraan menosta tein kun jos sillon on kaikki ok niin pitäs olla 90% mahdollisuus päästä loppuun asti. Varasin siis tänää. Aika iso hintaero kun kahdesta paikasta kysyin. Toisessa oli 123 ja toisessa 75. Tuossa kalliimmassa olis saanu heti sen vähennyksen, mutta otin tuon halvemman. Paljonkohan se vähennys on, että kannattaako sitä edes lähteä hakemaan? Niin ja ultra on 28.6. eli piiiiitkät kaks viikkoa odotella.
 
varhaisultrasta on pakko sanoo, että se ei mun mielestä todellakaan ole mitään turhaa rahan menoa. Kyllä kummasti ressi häipyy kun näkee että siellä se on missä pitääkin ja syke näkyy, ite ainakin huokasin helpotuksesta! Ei se ressikään hyvää sille pienelle tee...Voihan se mennä kesken tosiaan sen jälkeenkin, mutta toistaseks kuitenki kaikki ok :)

suokupuolesta: Mä haluisin tietää kumpi, mutta mies ei :/ voi olla ettää inttämiselläni saan vielä jotain tulosta aikaan :kieh:
 
Kääntyipä pää minultakin varhaisultran suhteen. Alkuun olin sitä mieltä, että tässä raskaudessa en siihen mene. Edelliset kaksi keskenmenoa on tullut ultran jälkeen, siis sen jälkeen kun on jo ehtinyt "huokaista". Ajattelin, että ootellaan nyt rauhassa, milloin se vuoto alkaa.

Mutta kuinkas sitten kävikään. Kun sitä ultraa tarjotaan kuin tarjottimella, ei meikä voinut kieltäytyä. Kävin neuvolassa meidän nuorimman kanssa ja tuli sitten puheeksi minun uusi raskaus. Terveydenhoitaja sanoi, että minulla olisi mahdollisuus kahden keskenmenon jälkeen päästä neuvolalääkärin ultraan nyt jo ihan alkuraskaudessa. Aika varattiin sitten ensi viikon keskiviikoksi, viikkoja silloin 8+2, eli ihan kunnon pallero siellä sitten pitäisi näkyä.

Neuvola-ajankin olisi jo minulle varannut, mutta siinä kohtaa aloin jarruttelemaan. Jos ei nyt kuitenkaan vielä, vasta sitten sen ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. En halua soitella sitä peruutuspuhelua itku kurkussa, niin kuin olen kaksi kertaa joutunut tekemään.

Mies sitten räväytti ja kantoi kotiin Emmaljungan rattaat. Sanoi aloittaneensa varusteiden hankinnan hyvissä ajoin. Olin ihan :eek:

No selvennyksenä sitten kertoi, että oli naapurilta saanut rungoltaan rikkinäiset Emmaljungat, jotka korjauksen jälkeen olisivat oiva pohja vaikka City kopalle. Nyt on vaunut korjaamolla ja lasku 120e. Toivottavasti työntelee niillä sitten tyytyväisenä koko rahalla. Itse olin suunnitellut hommaavani veronpalautuksilla kalleimmat Emmaljungat tälle meidän ehdottomasti viimeiselle lapselle. (Huomaatteko aavistuksen optimismia tämän raskauden suhteen näissä minun suunnitelmissa?)

tikru - Ikävä tilanne sinulla, se epätietoisuus. Onko sinulla mahdollisuus mennä yksityiselle ultraan? Kun minulla alkoi viime raskaudessa vuotaa, marssin illalla päivystykseen (täällä Helsingissä se on Kätilöpistolla), ei ne minua pois kääntäneet. Lääkärille jonotin 2h, mutta selvyyden sain tilanteeseen.

Päivän jatkoja kaikille. Itse suunnistan yöksi töihin tuonne pääkaupunkiseudun liikenteeseen ja stressaan, missä ja milloin pääsen pissalle.

Scala
 
Tuleepas tänne vauhdilla tekstiä, mukava juttu :)

Varhaisultrasta, vähän on vielä mietinnän alla. Ollaan juhannukseksi lähdössä porukalla mökille, keskelle ei mitään. Ja olis kiva tietää että voiko nauttia mökkeilystä vai odottaa koska lirahtaa housuun. Ja voisi sitten selittää juomattomuudenkin.

tikru, mulla on kans ollu aamusin ruskeaa vuotoa, kun käy aamupissalla, paperiin jää ruskeeta valkovuotoa/vanhaa verta. Ei kipuja eikä muuta oiretta, oon silti kulkenu side housuissa että jos tuleekin enemmän mutta ei, aina siihen aamuiseen jää. Mietin että voisko olla joku tulehduskin, mutta ei haise pahalle eikä tosiaan oo kipuja suuntaan eikä toiseen.

Vitamiineista yms, syöttekö foolihappoa tai raskausajan vitamiineja? Mä en oo alottanu vielä mitään, ihan normistikkin vetelen kalanmaksaöljykapseleita ja sitte magnesiumia. Nyt oon unohtanu ottaa rautalääkkeet, en tiedä olisko niitäkin hyvä syödä.

Mukavaa viikonalkua, meitsi suuntaan Itämeren aalloille ja Tallinnaan!

Miukkis 6+3
 
Hei!

Ilmoittautuisin mukaan Helmikuun Hehkeisiin 2011 =)

Taustaa sen verran, et olemma mieheni kanssa yrittäneet lasta nyt kohta vuoden. Alkuvuodesta aloitin Clomifemit & heti ekasta kierrosta tärppäsikin. Tuo odotus vaan päättyi keskenmenoon jo heti alkuvaiheessa :(

Nyt sitten ku sitä vähiten odotin, sininen plussa tuli viimeviikolla. =) Varovaisen optimistisena eteen päin tässä mennään & toivotaan parasta.

Kyseessä siis esikoinen, LA joskus 13.2. tienoilla & sairaalana L-PKS.

Wendy79 & vielä nimetön 5+1 (???)
 
Miukkari foolihappo pitäs alkaa kolme kiertoa ennen raskautumista, jotta siitä ois suurin hyöty. Mutta itse syön tällä hetkellä ihan tavallista monivitamiinia sekä kalaoljykapseleita (kala-allerginen, joten en syö kalaa). Näin ohi mennen, älä syö kalanMAKSAöljykapseleita, vaihda kalaoljykapseleihin. Maksaöljykapseleissa on mukana kaikki pas-..a. Ja muutenkin tarkista, ettei niissä ole A-vitamiinia.

Jos haluaa vitamiineja syödä, mikä tahansa käy, kunhan siinä ei ole a-vitamiinia. Itse en käyttäny koko tytön raskauden aikana noita raskausvitskuja, koska mulla oli koko ajan hemppa tosi korkeella (alussa 153), joten en tarvinnu sitä rautaa, mikä niissä on. Hyväkin vain, että hemppa vähän laski... Nytkään en tiiä, mikä mun hemppa on (ennen ekaa neuvolaa), mut epäilen, et taas ollaan siellä 153 pinnassa, kun normistikin oon siellä ollu, joten vältän lisärautaa. Sikiölle parempi, että hemppa vähän laskisi, jos on nuinkin korkea. :)

Wendy onnea plussasta! :D
 
varhaisultrista: itse en varmaan käy kun ei ole tässä lähimaastossa mahdollisuutta.

Ensimmäinen neuvolakäynti ois varattuna 1.7.. Mitä siellä tehään? Joko siellä katsotaan onko asukki kotona vai ei? Entä voiko/pitääkö mies olla mukana?
äär... oon ihan pihalla... Huolestuttaa hirveästi että jos tässä nyt jotain omiaan kuvittelee ja ei olekaan raskaana... :attn: Rinnat on tänään ollu niin kipeät/arat että ei mitään järkeä! Hyvä jos paian kärsii vetää päälle. Alaselkääki juilii.. Ramasee ja päätä särkee :headwall:
Joka vessa käynnillä jollai ajatustasolla sitä oottaa että tuleeko ne menkat, mutta kun ei niitä ole yli 2 viikkoon näkyny niin kait niitä ei sitten tule :LOL:

Mikäs sen mukavempaa kun mies tulee töistä/kalalta/tms kotiin antaa pusun ja sipasee varovasti vatsaa... :heart:
 

Yhteistyössä