Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Tytöt0406 :hug: Toivotaan kuitenkin parasta :heart:

Mulle tuli kutsu papa-seulontaan. Soitin sinne ja pyysi tsekkaamaan neuvolasta millä viikoilla kannattaa mennä. Onko teillä kokemusta papasta raskausaikana? En haluaisi millään ottaa riskiä että sörkkimisen takia jotain tapahtuisi...
 
Hilppa on varmaan jo matkalla ultraan d :) b.

Rae ne ottaa papaa ihan neuvolassaki raskausaikana, joten ei mitään haittaa.

Tytöt0406 toivotaan että on ihan harmitonta. Se klöntti oli varmaan vaan verihyytymä eikä kudosta.

Henkari jospa sulla on sama tilanne kuin mulla, ettei vaan vielä näkyny. Mulla ei näkyny vielä 6+1 edes sillä sairaalan hyvällä ultralla.
 
Rae kysy suoraan neuvolasta. Täällä eivät ota neuvolassa raskausaikana papaa, vaan sitten heti synnytyksen jälkeen. Ja tuossa seulontakutsussa, joka mullekin keväällä tuli, luki, että raskausaikana ei papaa oteta.

...joten kysy sieltä suoraan. Tuntuu olevan paikkakuntakohtaista. :)
 
Kiitos happis ja Kärppänä heinälatoon! Kutsussa ei mainittu mitään raskaudesta ja täti puhelimessa sanoi juuri niin, että kahta koulukuntaa on, eli kannattaa tarkistaa omasta neuvolasta. Mutta jos jotkut ei ollenkaan ota raskausaikana, niin luulisi että siihen on joku syy... Meneepä vaikeeksi. Katsotaan tosiaan sitten se oman neuvolan vastaus, kysyn sitten kun menen ekalle käynnille 30.6.
 
Ei ollut kudosta vaan tosiaan hyytymää ja nyt on tullut pyyhittäessä haalean väristä verta pyyhittäessä (pahoittelen tarkkaa kuvausta). Hieman myös pikkuhousunsuojaan tuli aamupäivällä...Soitin äsken terkkarille, kun yhtäkkiä hampaita alkoi pistelemään ja vasen käsi puutui. Meni kuitenkin ohi ja käskettiin tarkkailemaan tilannetta...Jos oireet jatkuu niin sit vaan lääkärin kautta alkuraskauden ultraan, kun on pari keskenmenoa jo takana päin.

Mun laskujen mukaan ei ihan osuis menkkojen kohdalle, mut toisaalta mulla on epäsäännölliset menkat niin ihan varmaksi en pysty sanomaan. Samalta kuitenkin tuntuu nyt kuin alkupäivät testin jälkeen, jolloin tuli pientä vuotoa...Nyt on vuoto ollut vähäisempää kuin aamun jälkeen, joten ihan vielä en hanskoja lyö naulaan.

Rae34: Mulla on otettu papa raskauden aikana. Siinä väline oli kuulema eri millä se otettiin, mutta muuten ihan samalla periaatteella. Ja mulla otettiin loppuraskaudesta; alkuraskaudesta kuulema harvemmin sitä suostutaan tekemään.
 
:kieh: Jessus..onko kukaan teistä vielä heränny siihen kun rintoihin sattuu hirmusesti? Yöllä olin asentoa alkanu vaihtamaan ja huhhui mikä kipu! Ei kärsiny koskea ja vessassa/keittiössä piti mutka käydä niin että piteli käsillä rintoja yhessä kohti kun muuten sattui.. :eek: Iha normaalia? Lisäksi ennen kun nukahin kunnolla koira volahti ulvontaan kun mies saapui yöllä kalalta ja säpsähin ylös -> alaselkää ja alavatsaa alkoi särkeö.. yölläki jomotti jonku verran.. :S


Onko teillä muuttunu unenlaatu? Itse oon nyt muutaman viikon ennen kuin nukahan niin säpsähän ihan kummasti ylös.. iha ku säikähtäs jotai/ ei saisi happea.. Outoa.. Rasittavaaki pitemmän päälle.. :/

:attn: Apua.. Vasta keväällä kävin papassa ja kaikki oli ok. ei mitää tulehduksia jne... Eilen pitkästä aikaa tutkailin tuota omaa alakertaa (piti hieman siistiä :LOL: ) ja löyty jotain näppyjä! kuin jotain luomia/syyliä :S sekä sisemmältä vaalea, kuin rakko.. :| Mitähän tämä on? Sydän pomppasi kyll kurkkuun että onko tämä nyt jotai vaarallista vai vain jotai väliaikaista/ohimenevää... :(
 
Tytöt0406 itsekin vähän mietin että en varmaan ainakaan alkuraskaudesta uskalla mennä. Sanoivat siellä kunnallisella kun soitin että ei voi jättää ensivuoteen tätä 35-vuotiskutsua, pitää käydä tämän vuoden puolella. Katson jos sitten uskaltaudun vaikka hieman myöhemmin menemään, riippuen mitä neuvolassakin sanovat. Tosin vuosi sitten just kävin yksityisellä papassa ja viimeksi keväällä kun gynellä kävin sanoi että ei tarvi ottaa kun on niin vähän aikaa sitten otettu ja puhdas oli.
Ja hyvä jos vuoto sulla vähentynyt, toivottavasti ei ole mitään vaarallista :heart:
 
Just tulin kotiin varhaisultrasta, sen puolesta voi ainakin henkäistä,että oikeassa paikassa pikkuinen on. Jännityksessä pitää kuitenkin vielä, kokonsa puolesta olen vasta viikoilla 5+. Eli eihän siellä muuta näkynyt kuin pyöreä pikkuinen pussi. Eli joko hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin tai sitten kehitys on pysähtynyt. Ens viikon torstaina on uusi ultra, missä selviää sitten onko kasvanut. Mies oli onneksi mukana, niin ei tarvinnu yksin jännätä.

Kyllä mua pelottaa. En ole merkannu ylös millon peittoa heiluteltiin, mut jos muistan oikein niin pidemmällä pitäs jo olla Miten mie selviän ens viikkoon?!

Mies yritti lohdutella,että eikös me tultu selvittämään onko se urho oikeassa paikassa ja sehän on.. Osaispa itekki ajatella noin.
 
Terve kaikille, täällä oli tänään varhaisultra. Siellä näkyi sikiö, 12-13 mm, mutta ei sydämenlyöntejä ja koko ei vastannut oletettu viikkoja. Vikat kuukautiset alkoi 23.4 ja 26.5 tein plussatestin. Lääkärin mukaan vielä on mahdollista, että kaikki on ok jos olen testannut ekana mahdollisena päivänä plussan. Tiedän, että mulla voi kierto olla 32 päivää ja luteaalivaihe vain 11 päivää, joten kaikki voi olla ok. Seuraava ultra viikon päästä torstaina. Sinne asti on kestettävä.
 
kääkkis
Ihanaa Happihyppy :heart: Hienoa kuulla, että kaikki on sittenkin hyvin.

Mukavaa lueskella teidän ultrakäynneistä =) Itse näen perjantaina pienen ja kyllähän sen on siellä oltava, koska olo on sen mukainen. Aiemmissa raskauksissa ainakin terkka on ultrannut vatsapeitteiden päältä ja varmasti nytkin, koska LA:sta ei ole tarkempaa tietoa.

Nukkumisista joku kyseli, niin on kyllä mullakin jotain outoa tekeillä. Nukuttaa aina hirmuisesti ja yleensä nukahdan nopeasti. Sitten kuitenkin heräilen aamuyön aikana ja valvon aika kauankin...Yleensä nukahdan uudelleen, kun mies lähtee töihin. Tosi katkonaisia unia siis ja tämä ei ole kyllä yhtään tyypillistä.

Nyt tuli mieliteko kalapuikkoihin...Pakko käydä heittämässä muutama mikroon :wave:
 
Ei mullakaan vastannu viikkoja sanoi 5+5 tai jotain mutta pitäs olla 6+4.Ruskuaipussi löytyi ja jotain paksuuntumaa sieltä mutta ei sykettä eikä juuri muutakaan... sanoi että luultavasti tuulimuna mutta ei antanu tyhjentää vaikka pyysin koska ´meinasi kuitenkin että voisi olla ns. myöhään hedelmöittyny... mieli maassa ja huomenna soitan lääkärille uudestaan josko pääsis jo pe ultraan ja näkis voisko sen jo tyhjentää..
 
Kylläpä täällä nyt tulee vastoinkäymisiä. :( :hug: kaikille sitä tarvitseville. Toivotaan, että hommat kääntyy vielä hyväksi ja oli vain liian aikaista vielä. :) Oma ultra on sit, kun pitäs olla 7+2, katotaan kuin käy. Tänään ois tasan 6+0, jos yhtään osaan oikein arvioida (mäkään en ole satavarma päivästä, voi heittää parilla suuntaan tai toiseen. Siks en uskaltanu tota alkuraskauden ultraa tällä kertaa 6+ viikolle ottaa).

Rae tuosta papasta. Haittaako se, jos sulla jää se ikäseulonta väliin, jos saat sen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa neuvolan kautta kuitenkin ilmaiseksi? Tai siis ainakin täällä sitä jälkitarkastuksen aikaan aina tarjotaan, jos ei ole vähään aikaan otettu. :)

VaniljaRose silloin viime raskauden aikaan oli MIELETTÖMÄN kipeät daisarit. Nukuinkin lopulta urheiluliivit päällä, kun se rintojen liikkuminen sattui niin paljon. ...nyt ei ole edes yhtään arat... Joko ne vasta tulee (viimeksikin toi tais tulla joskus rv 8) tai sit tää on joku tm.... tai sit ne vaan on jo tottuneet muutoksiin. Mulla vasta ehti palata homma normaaliksi imetyksen lopettamisen jälkeen.
 
Mulle tuli myös keväällä kutsu 35v papaan. Aikaa oli 2vk ja kaikki ajat 8-15 välillä. En siis päässyt töiden takia sinne ollenkaan :( Kun kävin ottamassa ehkäisykapselin pois gynellä, otettiin papa samalla ja se oli ok. Rae34 en tiedä tarvitseeko sun käydä, jos olet juuri vuosi sitten käynyt ja kaikki ok. Voihan sen tehdä sitten raskauden jälkeenkin.

Vielä tasan viikko varhaisultraan. Jänskättää kun lukee näitä teidän kokemuksia. Tosin silloin pitäisi olla jo reilut 7 viikkoa laskujeni mukaan eli toivottavasti syke näkyy.

Onnellinen x5 :hug:
 
Kärppänä heinälatoon: Mä olen kanssa miettinyt sitä rintojen kipua tai oikeastaan sen lievyyttä verrattuna aiempiin raskauksiin. Aiemmissa rinnat on tosiaan olleet pitkään tooosi arat ja heräilin yöllä, jos käänsin kylkeä, kun sattui. Tällä kertaa ne on vaan vähän jomottaneet ja tuntuneet normaalia raskaammilta (täydemmiltä?). Mullahan tuo kuppikoko venyi jo aiemmissa raskauksissa B -> D ja jäi sitten sellaiseksi "tyhjä tiskirätti" malliseksi D:ksi imetyksen jälkeen :LOL: Ehkä ne on siis jo venyneet tarpeeksi ja vaan täyttyvät nyt??? Ihme pohdintoja taas... :ashamed:
 
Soitin äsken ihan vaihtoehtoja kartoittaakseni yksityiselle varhaisultran hintaa yms ja siellä minulle sanottiin, että sieltä kyllä näkee onko toukka oikealla paikalla eikä esim. kohdunulkoinen (mitä vähän pelkään nyt tai sitten kkm) mutta vasta rv 8 + suositteli menemään, jos haluaa sydänäänet kuulla. Ilmeisesti käytäntöjä on siis monenlaisia? Täällä kuitenkin moni mennyt jo aikaisemmin eikä ääniä ole sittenkään kuulunut...Jos vuoto jatkuu vielä tällaisena epäsäännöllisenä eikä kipuja tai kunnon vuotoa tule niin sitten on pakko käydä kyllä ultraamassa tilanne. Mutta teen sen sitten varmaankin vasta 8+ vaikka kuinka tekisi mieli aikaisemmin käydä...
 
Piti vielä lisätä että lääkäri ei toivoa paljon antanut juri sen tarkan hedelmityspäivän takia. Kertoi kuitenkin tapauksesta joka oli hed.hoidoilla tullu raskaaksi, ultratessa ei alkioo ja annettii tyhjennyspäivä ja lääkäri ultrasi silloin noin 2 viikkoa edellisestä niin oli ollut ihmeissään kun syke olikin ja kaikki oli hyvin, piti sitä mahdottomana ja siksi sanoi mulle että koskaan ei voi tietää vaikka hänen mielestä ei toivoa ole....joka tapauksessa mä jaksan ihan hyvin ja toivon että tulisi itellää ulos...
 
Onpa tosiaan näissä papa-asioissa eroja! Katsotaan siis mitä neuvola sanoo ja tehdään päätökset sitten sen jälkeen =)

Mullakin Barbamama viikko varhaisultraan, tai se on 23.6 eli rv 7, toivon kanssa kovasti että syke näkyisi ja pikkuinen vastaisi viikkoja. Tsemppiä kaikille muillekin ultrailuihin :heart:
Kurjaa että niin monella ollut ikäviä ultrauutisia - toivotaan että vielä muuttuisi parempaan niinkuin happihypylläkin! :)

Rinnat aristi silloin jo ennen plussaa ja oli todella arat pari viikkoa, mutta nyt vain välillä vihloo ja on hieman kosketusarat. Pahoinvointikin oli pari päivää tauolla ja olin jo ihan paniikissa, mutta on taas palannut kuvioihin =) Tosin edelleenkin aamuisin ihan normaali olo, kuvotus iskee vasta iltapäivisin ja iltaisin.
 
Hei kaikille!

Pahoitteluni huonoja uutisia saaneille. Voimia toipumiseen ja toivomiseen.

Oletteko te käyneet mittauttamassa hCG-arvoa plussauutisen jälkeen? Kiinnostaisi tietää millaisia lukemia teillä on ollut.
Itse olen tällä hetkellä rv5+6 ja varhaisultra on ensi viikolla rv7+1. Nyt alkoi kyllä todella jännittää, kun luin muiden ikäviä kokemuksia varhaisultrasta.
Olen muutenkin vähän pihalla koko aiheesta, kun esikoinen on toiveissa, joten luen kyllä mielelläni teidän kokemuksianne kivuista ja säryistä ja kaikista mahdollisista oireista :)

Terv., TP
 
Voi että, onpas täällä nty monelle tullut ultrassa huonoja uutisia. Iso :hug: kaikille sitä kaipaaville. Mutta varmastihan se on parempi saada tietää tässä aikaisessa vaiheessa jos jotakin on vialla kun sitten pidemmällä kun raskauteen on jo tottunut ja ehkä jopa uskaltaa enemmän siitä iloita. Meilläkin esimerkiksi eka neuvolan tarjoama ultra on vasta rv 12-13 ja tässä yksi syy, miksi varhaisultraan menen. Pakko on saada tietää, onko siellä ketään ja vastaako viikkoja. Parempi tietysti olis munkin ootella juhannuksen yli kun olis jo melkein rv8 sillon. Mutta en kyllä voi oottaa, kun olen jo melkein varma että kkm on täälläkin tapahtunut.
 
Tuosta varhaisultran ajankohdasta vielä hiukan.

Sitä suositellaan, että menisi n. rv 8, jotta on riittävästi pelivaraa sen suhteen, jos onkin hedelmöittynyt vähän myöhemmin kuin luulee. Itse kävin viimeksi 6+3 tytöstä ja silloin juttelin sen gynen kanssa asiasta. Sanoi, että ihan hyvä ajankohta on tulla jo 6+ viikolla, mikäli on varma hedelmöittymisajankohdasta. Että syke näkyy neljä viikkoa hedelmöittymisen jälkeen, jos on näkyäkseen. Mä tiesin, milloin tyttö on saanut alkunsa, vastasi kokoaan ja syke näkyi.

MUTTA kuten sanottu, on eri asia, milloin se hedelmöittyminen on tapahtunut. Voi olla, että oletus menee välillä pieleen. Siksi suositellaan odottamaan tuonne 7+ viikolle. :) Pointti kuitenkin se, että syke siellä voi kyllä siis jo näkyä 6+ viikollakin.

Hcg:tä ei ainakaan täällä mitata normaalisti alkaneissa raskauksissa terveyskeskuksissa. Viime kierroksella sitä neuvolasta kysyin, kun alkuraskaus oli silloinkin tosi oireeton ja taustalla oli tm. Koitettiin terkan kanssa sitten saada siitä tietoa. Lopputulos oli se, että tekivät labrassa verikokeesta vain testin raskaana vai ei, mutta eivät kertoneet arvoja lainkaan. :D No joo, tiesinhän mä jo siinä vaiheessa, että raskaana oon, kun kotitestitkin niin oli kertoneet.
 
Asiasta porkkanaan: Tässä ajatukset lentelee ja nyt heräsi kysymys siitä, mitä tarkoittaa kerhon perustaminen? Joku täällä kyseli kerhosta ja asia on mulle ihan uusi, mutta mielestäni sellainen kuulostaa hyvältä vaikken perimmäistä tarkoitusta ymmärräkään vielä :kieh:

Olisin ainakin kiinnostunut osallistumaan asiaan, mutta ainakaan tällä hetkellä en lähde sitä perustamaan, kun oma tilanne on niin epävarma...
 
Haleja kaikille muillekin ei niin hyvistä uutisista..
Mulla ei oo toivoo tän suhteen vaikka niin haluaisinkin...mulla on aina 6+ näkyny syke ja nyt sitte ei ja sitte jos se tulisi näkyviin niin pelkäisin aina sinne rakenneultraan asti että mikähän kehityshäiriö sillä alussa on ollut ja mihin vaikuttanut...
Huomenna se lekuri soittaa ja vaadin sen ultran perjantaiksi, mun pää ei kestä miettimistä...epätieto on kauheinta!!! Mahaaa juilii polttelee aaltomaisesti eli supistelee ja niin toivon että tulis tyhjäpussi pihalle... tosiaan päästään lapsettomuuspuolelle hoitoihin heti koska tää on nyt 4.s km tän miehen kanssa vaikka mulla on 4 lasta. Meinasivat otta verestä niitä vasta-aineit ja kromosomien yhteensopivuuksia, koska spermassa ei oo vika ku hedelmöittyy, jolleivat sitten oo viallisia ja tuulimunahan johtuu viallisesta munasolusta mutta tää ei oo puhdas tuulimuna koska siellä pussissa oli paksuuntuma eli ei ollut tyhjä...
Mulla on se yksi keskenmeno alkanut niin että kahtena päivänä tuli ihan vähän kirkasta verta ja kolmantena alkoi tulee sitte kunnolla...kerrankin olisin onnellinen ku tulisi verta koska se tyhjennys on ihan kamalaa.....En tykkää..
 

Yhteistyössä