Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Ilmoittautuminen et elossa ollaan :wave:
Ollaan espanjassa perheen kesken mun vanhempien luona :heart:
Mun äiti alkoi kyselee et onko kaksosia tulossa kun mun maha on JÄÄTÄVÄÄ tahtia kasvanut :whistle: On ihan kunnon pötsi jo aamusta alkaen :D Ei se mittää, nautitaan. Mies taputtelee jo sitä onnessaan :D
Nyt takas ottaa aurinkoa :wave:
 
Kävin tänään yksityisessä neuvolassa ultrassa (6+6) ja siellä näkyiki nyt syke :heart: . Muutenki vastas kooltaan viikkoja (reilu sentti). Raskauspussikin oli nyt ihan normaalin muotoinen, eikä mikään pitkula. Ens viikolla olis sitte vielä se sairaalan kontrolliultra. En vaan kestäny oottaa sitä kahta viikkoa. Siksi varasin tuon neuvolan ultran. Maksoiki vaan 45 e =). Oksensin ekan kerran tänä aamuna. Jospa tää nyt tästä. On taas vaihteeksi toiveikas olo :D, vaikka veristä limaa tulee edelleen pyyhkiessä . Pitää alkaa vissiin keksiin tekonimeä meidän katkikselle.

Mun tiedot siis: happihyppy......1.2............OYS..................39........3
 
Mulla on nyt sitten varattu varhaisultra huomiselle, sen verran lujaa koskee oik.puolelle että pakko oli soittaa ja hetihän ne anto ajan. Rupes heti pelottaan,että jos se onkin pelkojen mukaan vika paikassa ja miten siitä selviän. :'( Ei pitäis kyl maalailla piruja seinille, mut en maha tälle pelolle mitään.

Äsken tein viikkonäytöllisen digitestin ja tuli teksti raskaana 2-3, viikko sitten oli 1-2 eli noussut on hormonitasot. Vähän helpottaa huolta mitä kannan. Toivon vaan sormet ja varpaa ristissä,että huomenna näkyis mahassa pikkuinen asukki. Viikothan mulla on epäselvät, laskurin mukaan ois menossa 7+ jotain.. mutta diditesti tosiaan näyttää,että ois viikkoa 4-5, joten mene ja tiedä.
 
Tänää oli se ultra.. Eipä näkyny muuta kuin ruskuaispussi ja luultavasti sikiökaiku muttei sykettä.. juhannuksen jälkeen uudestaan.. Alan olee jo siinä toivossa ettei pikkunen siitä enempää kasva ja sydän ei ala lyödä..
 
Happihyppy hieno homma!!! :D Hilppa toivotaan, että kaikki on kuitenkin ok. :)

Henkari kuinkas pitkällä sä ootkaan? Eikö se kuitenkin ole vielä ihan täysin mahdollista, et tulee vielä näkyviin?

(.) Laatta meinas lentää äsken lenkillä. Jostain syystä tuo lenkin alku teki pahaa... Onneksi meni kuitenkin ohi. Pysyväisempi vaiva näyttää olevan tuo pissattaminen. En pääse enää kovinkaan pitkää lenkkiä, kun aina iskee kamala vessahätä! :kieh:
 
No niin tänään on sitten varhaisultrassa käyty. Ensin meinasi ettei sydänääniä näy kun kohtu niin takana. Sitten hetken etsittyään ne LÖYTYI :) Voi sitä onnen tunnetta.. Kertoi että kaikki näyttää hyvältä (limakalvot paksut, pussi oikean kokoinen ja muotoinen (?) jne, että keskenmenoriski pitäisi olla todella pieni (5%). Sikiö oli oikeassa paikassa ja ei mikään tuulimuna. Eli nyt ajattelin alkaa odottelemaan ihan hyvillä ja rauhaisin mielin. :heart: Kaikki pelot nyt poissa, onneksi.
Kuvanki laittoi pikkusesta s-postiin. :heart:

Ja happihyppy hienoa että teit comebackin! :) Hmm.. sinun pikkusella olikin sitten hyvin kokoa jos reilu sentti! B)
Mulla la 31.1.-1.2 ja pituutta oli 9,4mm
 
Voi mite nhieno kuulla happihyppy! Tervetuloa takasin!!!

hilppa toivotaan, että kaikki on hyvin.

henkarille :hug: :hug: :hug: ja toivotaan, että silti kaikki on hyvin, vaikka nyt vaikuttikin vähän huonolta. Jaksamisia piinaaviin viikkoihin. Odottaminen on aivan kamalaa!

carkeylle onnea hyvistä ultrakuulumisista.

ON: Mä varmaan huomena varailen sitä varhaisultraa. Jos ens viikolle malttais odottaa niin olis jo hyvät mahikset saada selvyyttä tähän asiaan. Ainakin toivottavasti. Oireita ei ole vieläkään ja mpelottaa vaan koko ajan. Kyllä se neuvolan täti sano, että ei se mitään merkkaa ja viikon päästä saattaa tulla oireet kahta kauheempana. Mutta kun voi olla, ettei tule. Tänään on rv 5+4, eli jos sais ens viikolle vaikka keskiviikolle ultran niin olis jo 6+6. Eikös sillon pitäis jo näkyä ja kuulua?
 
Mä tahdon laittaa teille tämän, jonka Frizzante kirjotteli silloin viime raskauteni aikaan. Se löytyy tuolta Keskenmenon jälkeen plussanneiden ketjusta edelleen. :D Mutta tuo on niin kuvaava...

Raskaudesta humoristiseen tapaan a la Frizzante:
1. Vessassa kannattaa käydä tarkistuksella aina, kun mitä tahansa lorahtaa pöksyihin, tai siellä tuntuu jotain märkää, tai edes hiukan kosteaa. Tarkistuksia ei kannata unohtaa myöskään silloin, kun mitään edellä mainituista ei ole havaittavissa.

2. Raskauden ajaksi kannattaa kaikki muut kuin valkoiset alushousut työntää kaapin perukoille. Muut värit häiritsevät ikävästi erilaisten eritteiden tarkastelua. Myös vessapaperin on hyvä olla täysin valkoista.

3. Jos mikä tahansa oire katoaa, kannattaa vaipua epätoivoon. Jos esim. rinnat ovat normaalisti arat ja yhtenä päivänä eivät olekaan, niitä kannattaa tunnustella, tökkiä ja puristella niin, että ne lopulta ovat taas hellänä.

4. Jos ilmaantuu mikä tahansa oire, kannattaa se välittömästi googlettaa. Ei tarvitse käydä läpi montaakaan linkkiä kun jo löytää todisteita siitä, että juuri tämä oire on jollakulla ollut ensimmäinen merkki keskenmenosta tai muusta ikävästä.

5. Jos saavuttaa jonkun rajapyykin (esim. rv 12), kannattaa taas kääntyä netin puoleen. Hyvin helposti löytää kertomuksia, jotka palauttavat sinut maan pinnalle (esim. keskenmenot viikoilla 14, 16 ja 18).

Carkeylle onnea hyvistä uutisista ja nelli juu tuo on ihan hyvä aika. :)

Nyt mä poistun koneelta taas tältä päivää ja lähden salaatin tekoon. Ohan tässä tullu taas jo tänään päivystettyäkin. B)
 
Höh... Päivällä kirjoittelin mut eipäs ollutkaan teksti perille asti tullut.

tytöt0406 Mä en oo menossa varhaisultraan erikseen. Neuvola lääkäri ultraa sit 30.6...

Mä tein sit taas tänään yhden testin... :whistle: Oli ihan pakko vielä, kun en sitä vahvaa viivaa oo saanut.. Mut tänään pärähti samantien vahvempi viiva kuin toinen. Eihän se ole tae mistään, mut mulle tuli hyvä mieli :heart: :heart:

VaniljaRose Se riippuu neuvolasta, onko siellä ultra... Jos on, niin eiköhän ne kurkkaa onko siellä ketään. Tai ainakin tossa lähi kaupungissa on sellainen käytäntö. Ja täällä ainakin katotaan pissa, mitataa verenpaine ja katotaan hemppa. Sit tietty niitä lippusia ja lappusia tulee. Ja tottakai isä saa olla mukana =)

happihyppy Ihanaa :heart: :heart: :heart:

hilppa86 Toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Henkari Jos nyt on vaan kumminkin niin alussa vielä? :hug: :hug:

carkey Onnea ihanista ultra kuulumisista :heart: :heart:

(.) Mulla ihan hillitöntä maha ja kylki kipua ollut melkein koko päivän. En kyllä sitä osaa tähän raskauteen yhdistää, en sit tiedä mistä johtuu.
 
Happihyppy tervetuloa takaisin! :heart:

Ihanaa, kun täällä on monet saaneet hyviäkin uutisia =) Onnea kaikille vauvan sykkeen nähneille, plussanneille ym. :flower:

Stressaajille paljon jäitä hattuihin! Itsekin stressasin oireiden puutetta täällä muutama päivä sitten ja nyt kiroan, kun tätä pahoinvointia kaipasin... :x

Omaa napaa... Tosiaan pahoinvointi iski sitten ihan kunnolla. Olen toistaiseksi saanut pidettyä sen sisälläni, mutta velloo koko ajan - ei siis mitään aamu vaan kokopäivän pahoinvointia :( Koitan napostella vähän väliä jotain pientä, ettei se iskisi täysillä. Suolainen ruoka tuntuu auttavan ja toisaalta kylmä jäätelö. Hajuaisti on taas tosi tarkka ja useimmat hajut yököttävät :p Alkaa jo tuo pyllyn peseminen ja pottien tyhjentäminen tehdä tiukkaa... Toivottavasti tämä menee ohi parissa viikossa niinkuin edellisissä raskauksissa...

Barbamama rv 6+0
 
Heipparallaa!

Ihania ultrauutisia tosi monella, niistä on tosi kiva kuulla. Ja henkari ym. jännääjät, jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin.

Mä en taida mennä alkuraskauden ultraan, en ole käynyt aiemmissakaan. Tosin kuulostaa niin ihanilta noi teidän ultrakertomukset, että tekisi mieli käydä. Mies ei taida suosuta, mutta jospa kävis salaa ;) Mun mies on lääkäri, jonka mielestä kaikki ylimääräiset tutkimukset on turhia, joten sitä on vaikeaa yrittää vakuuttaa näissä asioissa...

Mulla on tosi raskaana oleva olo pahoinvointeineen, iltaturvotuksineen ja tissikipuineen. Iltaisin käytän mekkoja, koska housut tuntuu tosi pahalta. Tänäänkin oli illalla työjuttu 22.30 asti ja nyt olen niin turvoksissa, että näytän about 6 kk raskaana olevalta.

Minä kyllä kerroin kavereilleni eilen raskaudesta, kun nähtiin pitkästä aikaa. Mä olen NIIIN huono pitämään salaisuuksia! Ja mieluummin mä haluan, että ihmiset tietää raskaudesta, kuin että arpovat olenko vaan lihava :LOL:

Huomenna pitkä päivä töissä, sitten loppuviikko ois rennompaa. Kahtena iltana menny nyt yhteentoista ennen kuin olen kotiin ehtinyt, joten väsyttää tosi paljon. Mutta pakko oli vielä käydä täällä äkkiä, kun kiinnostaa teidän kuulumiset niin paljon!

Commander 4+4 (vasta...aika menee niiiiiiin hitaasti)
 
Heippa kaikille!
Täällä oireillaan alavatsan vihlomisella, ihan ku ois menkkakivut. Välillä vasemmalta ja välillä oikealta puolelta. Tissit on kipeet vaihtelevasti. Siinä ne mun oireet oikeestaan on, ainakin tällä hetkellä.
Ai niin, meinasin unohtaa väsymyksen :LOL: Välillä tuo vihlonta helpotti mutta nyt sitä on jatkunut jo pari päivää.
 
Happihyppy, kuuluiko sydän? Tai mitä siellä noilla viikoilla näkyy? Mulla on samat viikot kun on eka ultra ja en haluais ''turhan'' takia mennä jos kuitenkaan mitään ei edes kuulu näkyä tai kuulua.

Kärppänä heinälatoon tuo oli kyllä niin hauska, ihan kun minä. Luultavasti siis joku joskus on olu samanlainen ja minä en oo ainut idiootti.

Vielä kyselen kerhosta, onko kukaan perustanut/perustamassa?

Tämähän on kummallista. Eilen heräsin viideltä ja tänään kuudelta. Iltapäivällä iskee kauhee väsy joka kestää johonkin kaheksaan ja sitten oon taas elämäni kunnossa. Ja normaalisti minun on aamusin tosi vaikee herätä ja tarviin tunnin sellasta aikaa, että ei tarvii puhua, saa olla vaan ihan hiljaa, juoda kahvia ja lukee aamun lehden. Nyt mulla ois virtaa vaikka muille jakaa, huono merkki vissiin tämäkin.

Pelottaa niin kauheen moni asia ja ihmetyttää niin kummalliset jutut joista tiedän, että ne ei voi pitää paikkaansa, niin en ymmärrä miks esikoisen odottajat ei pääse aikaisemmin neuvolaan.
 
Tänne kuuluu huonoa... Eilen illalla ennen nukkumaan menoa kävin normaalisti vessassa ja sieltä tulikin kirkasta verta ja pieni hyytymä. Olin ihan ihmeissäni, kun ei ole ollut mitään sellaisia tuntoja. En tietenkään saanut unta ja kävin myöhemmin vielä vessassa jolloin ei tullut verta. Sain nukahdettua ajatellessani, et oli väärä hälytys. Aamullakaan ei ekalla kerralla tullut verta ja oli tosi huono olo, mutta äsken taas vessassa käydessä tuli kirkasta verta ja nyt on alapää kipeä ja alavatsassa juilii aaltomaisesti. Seurailen tilannetta, mutta tää on liiankin tuttua... :'(
 
:hug: tytöt0406

Tervetuloa happihyppy takaisin. Kiva kuulla, että välillä huonolta kuulostavat uutiset voivat muuttua hyväksi =)

Henkari :hug: toivotaan , että toisessa ultrassa näkyisi jotain.

Täällä päin ensimmäisessä neuvolassa ei oikeastaan tehdä muuta kuin otetaan lähtötiedot, mitataan verenpaine ja hemoglobiini. Tuntuu melkein turhauttavalta taas mennä, ei siitä kauheasti käteen jää kun ei ultratakaan. Mutta tosiaan perjantaina pääsen ultraan, sitten helpottaa edes hetkeksi (toivottavasti).

Eilen iski kauhea mahakipu, vähän pelästyin että mistä nyt kyse. Kummasti sitä unohtaa mitä kaikkea ekassa raskaudessa oli.

Onneksi ensi viikon jälkeen pääsee kesälomalle kasvattelemaan tätä pötsiä. Voi sitten paljastaa uutisen töissäkin kun ollaan loman jälkeen jo "paremmalla puolella". B)
 
tytöt0406 :hug: :hug: :hug: :'(

Tänne kuuluu etovaa oloa ja maha kipua. Muistan esikoisen ajalta, et oli silloin koviakin kipuja. Lääkärissäkin kävin, mut kuittas vaan kohdun kasvukivuilla, ja niitähän ne tietty sit varmaan olikin. Nyt onkin pitkästä aikaa sellainen aamu, et on heti tosi etova olo. Kahvia on vaan pakko juoda, et herää. Tää väsymys vetää aika olon muutenkin niin kauheeksi. Ahdistaa kun ei jaksa tehdä kuin pakolliset hommat. Pyykkivuori kasvaa, kai se olis pakko niitäkin pestä. Loppuu kohta jo puhtaat vaatteetkin koko porukalta :whistle:
 
Huomenta! Meiltä molemmilta. Mulla on tyttö tässä sylissä joka aamuisella Ellan ja Aleksin joraushetkellä. Yöjuna Rovaniemelle ja Hevisauruksen Popkornipulla on ihan pop. :xmas: No.. ei se mitään, äiti saa samalla tsekattua facebookin ja plussan tapahtumat. :D Tosin joudun kirjottaa tätä jo toiseen kertaan, kun pienet sormet ehti jo äsken tuhoamaan mun tarinoinnit kerran.

Tytöt0406:lle piti kirjottaa, että oliko sulla mimmosta hyytymää? Ihan verihyytymää (semmosta maksahyytelön näköstä ) vai kiinteempää (kudosta)? Voisko sullakin alkaa olla seuraavien menkkojen aika? Yleensähän se aika tulee tuossa n. rv7 eteen. Itse vuosin tytöstä ekan kerran kunnolla 7+1 (ja +2 ja +3), laskin silloin, että just menkka-aika oli tuo. Tokan kerran vuosin 10+ jotakin ja sitä kesti pari viikkoa. Silloin tuli hyytymää, punaista ja kipujakin oli ja olin ihan varma, että kesken menee. Mutta tuossa tuo nyt hakkaa mun toisen koneen näppistä ihan hulluna...

Missah mulla oli kanssa tytöstä tosi paljon erilaisia kipuja. Olin niistä silloin tosi huolissani. Nyt en oo osannu enää huolehtia, kun oon itsekin oppinu ajattelemaan, et nämä kuuluu tähän olotilaan. :D Sitä paitsi osa mun kivuista selittyi loppuraskaudessa lantionmallilla (tosin ei nämä kivut vielä ), joten oletan, että ne tulee vielä takaskin. =)

No mutta joo, nyt mennään jo Hevisauruksen Läksyjä tulee -kohdassa, joten äitikän pitää lähteä suihkuun. Yleensä kohta riittää tuo musiikkituokio..
 
tytöt0406 :hug: toivotaan,että harmitonta vuotoa :hug:

Mulla ois reilun tunnin päästä se varhaisultra :eek: Kauheena jännittää ja pelottaa, en ees tiiä varmaks onko viikkoja tarpeeks että siellä mitään näkys :ashamed:
 

Yhteistyössä