***Helmikuun Helmet 2008*** vko 13

Juomisesta: Meillä juodaan 0,5-1dl soijamaitoa/ateria, vettä menee pitkin päivää ja aterioilla ehkä yhteensä 2-4dl ja iltamaitoa menee 80-150ml. Mammalla menee vettä n. 3l/pvä, kahvia työpäivänä 4 ja vapaapäivänä 2 mukillista. Punkkua menee n. pullo viikossa (4-5 lasillista) ja limua ja teetä satunnaisesti. :LOL: *muoks* Vissy unohtui. Sitä menee n. 0,5l/pvä.
 
Huomenta!

Ihana aurongonpaiste ulkona. B) Meillä tosin oli aamulla - 6 astetta. Ehdin jo alkuviikosta roudata muksujen paksut toppahaalarit pesuun ja tarkoitus oli laittaa ne jo säilöön, mutta pitikin ottaa taksisin käyttöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Shoppailusta puheen ollen: ensi keskiviikkona on mun eka tilipäivä ja HULLARIT :D :D :D sattupa sopivasti :LOL:
Ai on vai! Ja me ei olla taaskaan saatu kuvastoa postissa. :headwall: :headwall: :headwall:

Tavallinen Stockan kuukausikuvasto tulee kyllä - ja mä oon yrittäny muistaa näyttää uutta hianoa Stockan Masteriari, kun oon siellä asioinu. No saldoa on tullu tälle vuodelle ehkä 100 euroa, joten eipä taida exclusive-rajat täyttyä. :LOL:
 
No eipä mulla kyllä oo tilipäivääkään. :LOL: Tosin iloiseks yllätykseks totesin, että tällä viikollahan maksettiin lapsilisät. Olin aivan unohtanut moisten olemassaolon. :whistle: :LOL:

Niin, ja mä tilasin uuden verokortin. Oon siis alkuvuoden maksanut tollaiset mukavat 29 % veroa tosta ruhtinaallisesta kht:sta. Nyt veroprossa oli 15 ja sama prossa on kun palaan syssyllä töihin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
No eipä mulla kyllä oo tilipäivääkään. :LOL: Tosin iloiseks yllätykseks totesin, että tällä viikollahan maksettiin lapsilisät. Olin aivan unohtanut moisten olemassaolon. :whistle: :LOL:

Niin, ja mä tilasin uuden verokortin. Oon siis alkuvuoden maksanut tollaiset mukavat 29 % veroa tosta ruhtinaallisesta kht:sta. Nyt veroprossa oli 15 ja sama prossa on kun palaan syssyllä töihin. =)
Mua muistetaan töistä JOKA IKINEN kuukausi tilinauhalla...yks vika vaan siinä on..."maksetaan"-kohta on tyhjä :kieh: :kieh: Onhan se kiva muistutus silti...vähän ku *lällällääääää* :kieh: :D

Mut tulee mulle silti joka kk ihan virallinen tilinauha kaupungilta ja sillä saa jopa rahaa :LOL: Todella ruhtinaallisen kuntalisän :p

29% kht:stä on kyllä törkeenä :/ Mulla taitaa olla 11%...syksylläkin, kun töihin meen... =)
 
meillä tosiaan saatiin ilouutisia aamusta...ollaan jännätty et jatkuuko ukon työt tuolla työpaikallaan, kun sillä olis enskuussa vakinaistaminen tai työnlopetus ja nyt sitten mies oli sanonu eilen et huomenna on pakko tietää et miten on ja hän kirjoittaa tänään vakinaisen työsuhteen työsopparin :D jee!!! siellä on nämä lomautusuhkat kans kierrelly, mutta...

nyt ei kerkeekkään enempää...
 
Ääni maassa ja kurkku kipeänä edelleen, että kevättä pukkaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
29% kht:stä on kyllä törkeenä :/ Mulla taitaa olla 11%...syksylläkin, kun töihin meen... =)
Mulla menee kht:sta 25,5% :kieh: lasketin sen vielä uudelleen kun tippu vanhampainrahalta kht:lle ja ihan kivat prossat verovirastossa näille tuloille saivat. :headwall: Vanhempainrahasta meni siis aikalailla vähemmän. Sanoin sille virkailijallekin, että on tämä merkillistä kun miehellä useamman yksikön pienempi veroprossa, vaikka tulot jotain ihan muuta... :eek: Totes vaan että nii-in. :whistle: No takashan ne tulee palautuksissa, mut olis ne rahat kelvannut nytkin-töihin kun palaan niin menee vähempi veroa, että kai tämä on tätä etuuksia verotetaan kovemmin-politiikkaa... :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Ääni maassa ja kurkku kipeänä edelleen, että kevättä pukkaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
29% kht:stä on kyllä törkeenä :/ Mulla taitaa olla 11%...syksylläkin, kun töihin meen... =)
Mulla menee kht:sta 25,5% :kieh: lasketin sen vielä uudelleen kun tippu vanhampainrahalta kht:lle ja ihan kivat prossat verovirastossa näille tuloille saivat. :headwall: Vanhempainrahasta meni siis aikalailla vähemmän. Sanoin sille virkailijallekin, että on tämä merkillistä kun miehellä useamman yksikön pienempi veroprossa, vaikka tulot jotain ihan muuta... :eek: Totes vaan että nii-in. :whistle: No takashan ne tulee palautuksissa, mut olis ne rahat kelvannut nytkin-töihin kun palaan niin menee vähempi veroa, että kai tämä on tätä etuuksia verotetaan kovemmin-politiikkaa... :/
:eek: Ei tajuu :/
Mie kanssa lasketutin vuoden alussa uudelleen ja se olis vissiin 9% laittanu..mie sanoin et ota nyt sitte ainaki se 11... :/ Sillä mennää siis nyt vaikka töihinki menisin...
Mie tosiaan otan sen rahan ennemmin nyt, kun nyt sitä kuiteski enempi tarvii...töissä ollessa on vara pieniä mätkyjäki maksella =) Tai siis ei tietty olis, mut ennemmin näin päin mulle kiitos =)
 
Jepsun porukalle onnea iloisista uutisista!

Miten teillä joillain voi olla noin alhaiset veroprossat? :eek: Mä lasketin prossaa ja siltikin jäi johonki 18%:iin..

Meidän tyttö on päässy jotenkin normaalissa tuolissa istumiseen. Mummi kun kävi tässä viikko sitten niin laittoi istumaan aikuisten keittiöntuolille. Nyt ei tyty sit muuta haluaiskaan kun istua keittiön tuolilla. Joskus jopa kieltäytyy syömästä omassa syöttötuolissaan. Mietin vaan että milloinhan uskaltais ottaa sen vauvakaaren pois.. Noh, jos tässä keväällä.

Meni pvärytmi hieman sekaisin kun käytiin pankissa eikä siellä sit voi nukkua päiksyjä. Kotiin ku palattiin, niin automatkan huusi mutta koirien ulkoilutuksen aikana simahti rattaisiin. Nyt mä ootan koska herää taas..
 

Yhteistyössä