***Helmikuun Helmet 2008*** vko 13

Helou. :wave:

Meillä tuli eilisen lastenvaateshoppailun lisäksi lähtö kenkäostoksille. :whistle: Mallailin neidin jalkaan noita isoveljen vanhoja saappaita ja kävelykenkiä ja yksiä uusia mitkä löytyi alesta halvalla ja jumankeuta sentään, ne on kaikki pieniä! :headwall: Ja talvikengät samaten alkaa olla naftit, joten se on sitten varmaan kuitenkin lähdettävä ne goret neidille kevääksi ostamaan...Eikä ole varmaan kuukauttakaan kun edellisen kerran koklasin ja silloin tilaa oli. Tuolla on kyllä melkoinen jalka, tänään tarttui kaupasta mukaan koon 23 saappaat . :eek: kun kotona olevat 22:set on totaalisen pienet. Muutenkin vähän sellanen välimallin jalka tällä hetkellä, koko 22 on kengästä riippuen joko pieni tai siinä on aika vähän kasvunvaraa ja koossa 23 tyhjää jää aika tarkkaan tasan kaksi senttiä... :whistle: Mut isompaahan se on ostettava, kun ei noita kenkiäkään viitsisi kuukauden välein hommata.
 
Pojalla on 22 koon siskon vanhat komean punaiset Kuomat. Tartteekin huomenna irroitella pohjallista ja katsoa että missä mennään. En mä talvikenkiä enää tälle talvelle osta, mut jos hakis yläkerran vinttikomerosta numeron suuremmat kukkakuosiset :whistle: :LOL: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Pojalla on 22 koon siskon vanhat komean punaiset Kuomat. Tartteekin huomenna irroitella pohjallista ja katsoa että missä mennään. En mä talvikenkiä enää osta, mut jos hakis yläkerran vinttikomerosta numeron suuremmat kukkakuosiset :whistle: :LOL: .
Meillä pitäs vintillä olla 23 mustat Kuomat :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hilusen neidillä tosiaan iso jalka :D
Meillä on tollaset H&M vauvakengät mitä neiti tässä sisällä käyttää, koko 18/19 ja ne olis niinku just ookoo....talvikengät 20 ja hyvin mahtuu villuri väliin :D
Neidillä on ollut tuon kokoinen jalka varmaan joskus viime loppukesästä/alkusyksystä :eek: :xmas: jos tuo jalan koko korreloi jotenkin pituuteen, niin saattaa karmit kolista kun tyty aikuisena niiden alta menee! :LOL: Ei ole kyllä pieni jalka mun mielestä tuolla kolmevuotiaallakaan, nyt mennään koossa 29... :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Pojalla on 22 koon siskon vanhat komean punaiset Kuomat. Tartteekin huomenna irroitella pohjallista ja katsoa että missä mennään. En mä talvikenkiä enää osta, mut jos hakis yläkerran vinttikomerosta numeron suuremmat kukkakuosiset :whistle: :LOL: .
Meillä pitäs vintillä olla 23 mustat Kuomat :LOL:
Ja meillä ei ole Kuomia ollenkaan! :LOL: On se tosiaan varmaan pakko mennä katsomaan jotkut vedenpitävät kevääksi, kun ei oikein viitsis toista saappaissakaan lontsottaa menemään siihen asti että kelit kuivuu ja voi laittaa kävelykengät. Kun ajateltiin että olis noilla talvikengillä mennyt mahdollisimman pitkään, mut ei menny, ei. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hilusen neidillä tosiaan iso jalka :D
Meillä on tollaset H&M vauvakengät mitä neiti tässä sisällä käyttää, koko 18/19 ja ne olis niinku just ookoo....talvikengät 20 ja hyvin mahtuu villuri väliin :D
Neidillä on ollut tuon kokoinen jalka varmaan joskus viime loppukesästä/alkusyksystä :eek: :xmas: jos tuo jalan koko korreloi jotenkin pituuteen, niin saattaa karmit kolista kun tyty aikuisena niiden alta menee! :LOL: Ei ole kyllä pieni jalka mun mielestä tuolla kolmevuotiaallakaan, nyt mennään koossa 29... :whistle:
Meillä 6 vuotiaalla 31-32 :D :LOL: Sillä on siis toisaalta aika pieni verrattuna taas esikoisen kavioon :p
 
Aim bäk B)

Noi kengät on kyl semmosia et ei noista koista (ei koiperhosista :D ) ota selvää. Ostin 23 paxin talvikengät ja on passelit, 23 kuomat on isot ja 21 herra hakkarainen kumisaappaat on yli-isot :eek: Että mikähän on herran jalankoko... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Pojalla on 22 koon siskon vanhat komean punaiset Kuomat. Tartteekin huomenna irroitella pohjallista ja katsoa että missä mennään. En mä talvikenkiä enää osta, mut jos hakis yläkerran vinttikomerosta numeron suuremmat kukkakuosiset :whistle: :LOL: .
Meillä pitäs vintillä olla 23 mustat Kuomat :LOL:
Ja meillä ei ole Kuomia ollenkaan! :LOL: On se tosiaan varmaan pakko mennä katsomaan jotkut vedenpitävät kevääksi, kun ei oikein viitsis toista saappaissakaan lontsottaa menemään siihen asti että kelit kuivuu ja voi laittaa kävelykengät. Kun ajateltiin että olis noilla talvikengillä mennyt mahdollisimman pitkään, mut ei menny, ei. :whistle:
Revit vaan pohjalliset irti ni jos tuli vähä tilaa lisää.. :D :LOL: *vitsi*

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Aim bäk B)

Noi kengät on kyl semmosia et ei noista koista (ei koiperhosista :D ) ota selvää. Ostin 23 paxin talvikengät ja on passelit, 23 kuomat on isot ja 21 herra hakkarainen kumisaappaat on yli-isot :eek: Että mikähän on herran jalankoko... :whistle:
Kyllähän nuo koot tosiaan saattaa vaihdella paljonkin eri merkeissä, mut sentteinä kun koon mittaa niin on lahjomaton. :D Meillä tytyllä tällä hetkellä jalan pituus tasan 13cm. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://www.vauva.fi/image/image_gallery?img_id=208883

Ton mukaan meillä on n. 20 =)
Pitäisköhän mennä mittaamaan :whistle: Oon kyl mitannu mut en kyl muista et mitä oli. Neidiltä on kaupassa niistä mittajutuista katottu niin aina näyttää 1-2 kokoa pienempää :/ Että ei niitä kenkiä ilman jalkaa tai jalkapohjamallia voi ostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://www.vauva.fi/image/image_gallery?img_id=208883

Ton mukaan meillä on n. 20 =)
No tuo mitta on kyllä ihan puutaheinää! :LOL: Tuon mukaan menis koon 21 kengät ja meillä sattuu olemaan sen koon eccot ja pienet ovat, pohjalliseen jää tyhjää justjust puoli senttiä jos sitäkään ja Nokian koon 22 saappaissa sama homma. :whistle: Oon oppinut olemaan luottamatta näihin ja piirtämään jalan pahville niin tulee taatusti oikea koko. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://www.vauva.fi/image/image_gallery?img_id=208883

Ton mukaan meillä on n. 20 =)
No tuo mitta on kyllä ihan puutaheinää! :LOL: Tuon mukaan menis koon 21 kengät ja meillä sattuu olemaan sen koon eccot ja pienet ovat, pohjalliseen jää tyhjää justjust puoli senttiä jos sitäkään ja Nokian koon 22 saappaissa sama homma. :whistle: Oon oppinut olemaan luottamatta näihin ja piirtämään jalan pahville niin tulee taatusti oikea koko. =)
Eikun siis 18-19 näyttäs vissiin meille...enkös mie vasta sanonu et oli n. 11cm :/ :LOL: No en mie enää muista....mut tosiaan, sovittaa ne pitää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://www.vauva.fi/image/image_gallery?img_id=208883

Ton mukaan meillä on n. 20 =)
Pitäisköhän mennä mittaamaan :whistle: Oon kyl mitannu mut en kyl muista et mitä oli. Neidiltä on kaupassa niistä mittajutuista katottu niin aina näyttää 1-2 kokoa pienempää :/ Että ei niitä kenkiä ilman jalkaa tai jalkapohjamallia voi ostaa.
On huomattu pojan kanssa sama juttu moiden kaupan mittajuttujen kanssa, tänään taisi tulla vastaan eka, joka näytti oikean koon. Yleensä ilmoittaa kooksi just 1-2 numeroa pienemmän-yksi mitta ilmoitti jalan kooksi 26, etsittiin talveksi kenkiä ja pojan jalan koko oli oikeasti siinä vaiheessa 28. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
http://www.vauva.fi/image/image_gallery?img_id=208883

Ton mukaan meillä on n. 20 =)
Pitäisköhän mennä mittaamaan :whistle: Oon kyl mitannu mut en kyl muista et mitä oli. Neidiltä on kaupassa niistä mittajutuista katottu niin aina näyttää 1-2 kokoa pienempää :/ Että ei niitä kenkiä ilman jalkaa tai jalkapohjamallia voi ostaa.
On huomattu pojan kanssa sama juttu moiden kaupan mittajuttujen kanssa, tänään taisi tulla vastaan eka, joka näytti oikean koon. Yleensä ilmoittaa kooksi just 1-2 numeroa pienemmän-yksi mitta ilmoitti jalan kooksi 26, etsittiin talveksi kenkiä ja pojan jalan koko oli oikeasti siinä vaiheessa 28. :eek:
Ne vetää kotiin päin ;)
osta pienet kengät-->saat ostaa heti uudet :whistle: ;) :LOL:

 

Yhteistyössä