HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

6+6 menossa tänään.

Sairaalaan on matkaa autolla 2 km ja kävellen olis vaan 1 km, mut epäilen et taksiin päädytään :)

Asutaan 55 neliön kerrostalokaksiossa vuokralla eikä ole aikomustakaan muuttaa tästä vielä pois, vaikka sukulaiset onkin raskausuutisen kuultuaan heti yleensä todennu et "no, teillä on nyt sitten muutto edessä". Hyvän pohjaratkaisun vuoksi tilaa on ja nytkin kämpästä löytyy useampi turha huonekalu, jotka voi korvata vauvan tarvikkeilla.

Oireista sitten, eli la-iltana huomattu pieni vuoto on jatkunut samanlaisena tai vähempänä pienenä vuotona. Huomenna oli jo muutenkin varattu aika neuvolalääkärille, joten katsotaan mitä sanoo. Onko neuvoloissa muuten jotain ultralaitteita vai ihan käsikopelollako tuolla tutkitaan? Muut oireet onkin sit tässä järjestyksessä nälkä, ällötys ja väsymys. Rinnat on lisäks kovettunu ja kasvanu jonkin verran. Nälkä on jatkuvaa ja turvotus sen mukaista. Kävin eilen hakemassa apteekista noi pahoinvointirannekkeet, mitä pidin eilisen päivän ja oli apu sitten oikeaa tai pseudoa niin jotenkin olo tuntui paremmalta. Yöks piti ottaa pois ku noi puristaa jonkin verran ja tuntu ettei veri kierrä käsiin enää.

Onnea kaikille uusille odottajille!
 
Didjital: Mun kohdallani kun oli km niin ei neuvolassa mitään tutkittu. Np ultraan vaan käskettiin odottamaan. On kuulemma meilläpäin ainakin käytäntönä tämä. Et olisi varmaan pitänyt feikata kauheat kivut niin olisi johonkin tutkimuksiin päässytkin. Onneksi tämä sitten hoitui itsellään, mutta se epätietoisuus oli ihan hirveää.

Homsantuusa: Ikä on vaan numeroita. Mulla on kans nuorempi mies, tosin "vaan" 2v mutta monella kohtaa paljon fiksumpi ja ajattelevampi kun muutama yli nelikymppinen ukko.. Ei se ikä kaikille anna sitä auvoa, että olisit ja käyttäytyisit kuin "aikuinen" eikä se ole sukupuolesta kiinni.

Missäs meijän Wiitahepo luuraa? Ettei vain olisi mitään sattunut, vai olenko minä jotain vaan unohtanut?

(.) Perkuleen tietokone, minä kun en näistä mitään tiedä, mutta jos joku fiksumpi tietää, et miksi tämä aina välillä näyttää kaikki sivut mobiilitiedostoina?? Ja muutenkin nämä pari sivua millä päivittäin käyn, on välillä ihan hepreaa. Tiedän kyllä, että yli 6v vanha läppäri on ihan jatkoajalla, pimahtais nyt kunnolla niin saisi isäntä kunnon syyn ostaa uus :D
Huonoon oloon heräsin ja se jatkuu, poika söi aamiaiseksi metwursti sämpylän ja haju öllötti ihan kauheesti..

Äiti maa & Usko 7+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Huomenia kaikille! :)

Meilläkään ei varsinaista tekonimeä ole, pikkuärräksi kutsutaan masuasukkia. :heart: Vaikka Helmi olisi aina helmi tekonimi, mutta ehkä menemme tuolla pikkuärrällä. :D Varmaan ekojen ultrakuvien jälkeen voi miettiä, minkä virallisemman nimen ottaa käyttöön - johan siitä näkee, mimmoinen vilpertti on tulossa. :)

Mä oon kanssa kauhistellu tätä turvonnutta mahaa (.) - jäätävä. Ja ei kyllä käy epäselväksi, jos on joku tiukempi paita päällä, mitä tapahtuu. Viime yön pikkuärrä piti mammaa hereillä ja aamulla heräsin aivan uskomattomaan näläntunteeseen. Ei auttanut kuin syödä pari paahtoleipää ja jogurttia, johan helpotti. Sekin jännä, että yleensä en voi syödä heti aamusta - siis ikinä. Nyt on siis todella maailmankirjat sekaisin. :D

Kahden viikon päästä torstaina neuvola. Argh. Niin piiiiiiiiiiiiiitkä aika odottaa. Ja inhottaa, kun joudun menemään yksin - ukkokulta eli isoärrä on työmatkalla eikä voi sitä mitenkään siirtää/perua. Hmph. Onneksi lupasi seuraaviin tulla mukaan, oli silminnähden harmistunut, kun ei pääse ekaan käyntiin mukaan.

Nyt vois painella tekemään itsestään ihmisen näköisen ennen kuin tulee kiire. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 5+4
 
Heippa mammat,

viikko vierähtänyt eli taas Poksutaan POKS POKS POKS !!

Ihanan paljon helmikuun odottajia taas tullut lisää! Mukavaa juttuseuraa.
Päivittäminen on työlästä sillä suurin osa ei käytä punaista väriä kun haluaa listoille/muutoksia listoille. Valitettavasti kun tekstiä tulee useampi sivu päivässä enkä joka päivä ole linjoilla niin saattaa mennä pyynnöt ohitse. En myöskään pysty itse laskemaan laskettuja-aikoja arvioviikoista, LA tulee itse ilmoittaa tai en voi lisätä listoille. Tarkastakaa uudet tietonne! Kiitoooos :)

Pahoinvointirannekeen saa ainakin tuosta linkistä.

Huominen ultra jännittää kamalasti, mitä jos sielä ei olekaan ketään oireista huolimatta!? En ole tämän takia uskaltanut vielä kertoa tätä ihanaa uutista kenellekään, edes vanhemmille. Toivotaan et huomenna saadaan ihania uutisia ja pääsee niiden saattelemana juhannuksen viettoon!

LOVE 7+0 POKS POKS POKS
 
Tuosta tekonimestä; meillä ei sellasta ole vielä keksitty. Itsekseni olen nimennyt plussan lahjaksi, mutta miehen kanssa asiasta ei ole ollut vielä mitään puhetta.

Ja sitten oireista, nimittäin nyt alkoi oksettamaan ihan kamalasti! Syömään pitäisi lähteä, mutta olo on oksettava. En tiedä pystynkö lähtemään työpaikkaruokalaan yökkimään sinne kaikkien ihmisten eteen. Eväitä ei ole ja jotain täytyisi varmaan syödä. Kääk!
Lisäksi väsyttää niin, etten haukottelulta pysty muuta tekemään (kuin yökkimään).
Voi saamari, jos tämä tästä nyt alkaa...

iloksi ja lahja rv 5+0
 
Hyvää aamupäivää helmimasut!

Kylläpä tosiaan oloja pitelee ja ihan koko päivän!!! Eilenkään en jaksanut kotoa lähtee mihinkään; tänään pitäis kaupungilla käydä, miehelläni on huomenna synttärit niin lahja pitäis käydä hakee... Ja illalla sit yövuoroon ja huomenna kans, jännittää, että mitenkä menee nyt sekasi kun muutenkin yövuorot laittaa mulla kropan sekasi. Pomolle ilmoitin, että nämä saavatkin sitten olla viimeiset yövuorot, kunnes toisin ilmoitan :D Ja taas on nälkä, joten eikun tankkaamaan ja sitten liikkeelle! Jospa iltapäivällä sitten nukuttais...
 
Tekonimestä Meillä ei ole mitään erityistä tekonimeä, vauvaksi kutsutaan tai sitten niillä jo valituilla etunimillä, minä tytön ja mies pojan. =) Kyllä me varmaan halutaan tietää sukupuoli etukäteen, niin voi sitten kutsua lasta oikealla nimellä.

Wiitahepoa minäkin jo olen ehtinyt kaipailla.

Pahoinvointirannekkeen käyn ostamassa tänään. Olisi edes vaikka placebo-hyötyä. Eilen katsoin oikein kelloa vähän vaille puoli viisi illalla, kun pahoinvointi ensimmäisen kerran hellitti. Alkoi sitten kahdeksan aikaan uudestaan. En tosin oksentanut kuin kerran, mutta pöntön reunalla kävin kakomassa useamman kerran. Söin eilenkin pahimmillaan tunnin välein, eli koko ajan puputan jotain (hapankorppua, mustikkakeittoa, jogurttia). Proteiinipitoiset ruoat ei maistu ollenkaan, vähän omituinen olo, kun en ole tottunut näin hiilaripainotteiseen ruokaan. Hampaat kyllä kärsii, kun takahampaiden peseminen ei oikein oksentelematta onnistu. Jospa tämä kuukauden päästä helpottaisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Kiitos L.O.V.E ja J+ tsempeistä. Ei se vuoto vielä ole loppunut, tulee tippa silloin, tippa tällöin. Sen verran hermona olen, että varasin sen ultran ja joudunkin menemään jo tänään. Epäilen vähän, näkyisikö siellä muutenkaan yhtään mitään (noin 6+3 tai 6+4), mutta jos kävisi niin uskomattoman hyvä tuuri, että näkyisi syke, niin saisi vähän mielenrauhaa. Kuulin hoitajan (jolta ajan varasin) äänestä, että hän epäili välittömästi keskenmenoa, kun ääni muuttui sillä tavalla harmittelevaiseksi. Ihanaa, että välittävät, mutta ei se kauheen kannustavaa ollut. Anteeksi omanapaisuuteni, mutta nyt ei vaan pysty muuta miettimään. Kun nyt selviäisi tämän työpäivän ensiksi.
 
Onko muilla paino laskenut nyt? huomasin tänään paivavani 1.2kg vähemmän kuin viikonloppuna! Painoindexi nyt 21.2. Taas pelkään et liittyykö jotenkin keskenmenoon...kääk!

Äsken nenää niistäessä meinas lähtee jalat alta ku ilmeisesti joku repäisy kipu tuntu oikealla alamasussa=(

iltatähti rv 6+1
 
Iloksi ootko tehnyt uutta Cb;n viikkonäytöllistä? Mä ajattelin tehdä huomenna ja elän toivossa että näyttää 3+..

äitix mä olen ylipainoinen, en mitenkään älyttömästi, mutta kuitenkin. Ja mulla on nyt paino vähän laskenut, tosin vain reilun kilon. mut ihan hyvä tuokin.

painonnousu, paljonko teillä on aiemmissa raskauksissa noussut paino? Mulla nousi esikoista odottaessa 9kg, ja nyt olisi tarkoitus ettei nouse niinkään paljona. Rd-diagnoosin saan melko lailla varmasti, joten alan jo nyt noudattaan sitä dieettiä.

oireista, nyt ne tisut vasta kipeät onkin. Yöllä oli tosi hankala käydä pissalla kun koski NIIN kovin kun ylös nousi. Auts. Muuten oireetonta.
 
äitx2
Mulla on samanlailla paino pudonnut muutaman kilon, johtunee siitä ettei oikein mitää tee mieli syödä ja jos syö niin jää välillä tosi äklö-olo. Ihan normaalia siis tuo alkuraskauden painonputoaminen, putoaa tottakai jos oksenteleekin useasti.

Repäisykivut
Kolmatta siis odottelen, kahdesta aikaisemmasta on ollu repäisykipuja kun esim yöllä kääntää kylkeä. Tässä raskaudessa ei juurikaan mitään. Ihan outoa. Olen ymmärtäny et vaik olis tuulimuna tms voi repäisyjä normisti esiintyä. Toiv ei siis olisi ihan tuulimunatapaus tämä raskaus. Tietty kahdesta raskaudesta paikat jo löystyny joten ei varmaan ole enää odotettavissakaan kovin pahoja kipuiluja mutta kuitenkin mietityttää tuo repäisykipujen puuttuminen. Mites teillä muilla??

LOVE 7+0
 
Heipä hei pitkästä aikaan! :wave:

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja kaikki näytti olevan tällä hetkellä hyvin. :heart: rv 6+5 ihan niinkuin pitikin olla, la 8.2.2013. Sydän pumputti 133 ja toinen oli 8,2mm kokoinen ;)

Muistatteko paljonko teidän murut ovat olleet noilla viikoilla, kun olette alkuraskauden ultrassa käyneet?

Tietty sitä pohtii, että onko tämä nyt sen kokoinen kun pitää olla yms. jne. HUOH!! Alkuvuoden raskaus on vielä niin hyvässä muistissa.. silloinhan kaikki ei mennyt hyvin.. kasvu oli pysähtynyt rv 6+4 ja 9+3 tehdyssä ultrassa tämä karu totuus sitten paljastui. :'( Tuolloin kävin alkuraskauden ultrassa rv 7 , sydän pumputti, mutta viikot vastasivat 6+1.. taisi jo tämä "heitto" kertoa/ennustaa jotain..??

Onneksi ens perjantaina pääsen neuvolan kautta uusinta ultraan (oma neuvolan täti ultraa..) Tosi kiva juttu niin näkee kasvaako pikkuinen ihan niinkuin pitää.. mie hermoilen ihan liikaa, vitsi kun osaisikin olla ihan lunkisti. Melko oireetonta raskauttakin olen murehtinut, mutta ultraava naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri tuumasi vain, että olehan onnellinen että voit hyvin. Täytyy toki olla mutta kaikestahan se pitää vaan ressailla. Oonko mie ihan outo, vai onko muita jolla melko oireeton raskaus?

Iltatähteä tässä odotellaan niin eihän sitä voi muista mitä 12v. taikka 7v. sitten vointi oli samoilla viikoilla.. Alkuvuoden raskaudessa voin pahoin ihan alusta lähtien ja tässä oireet ovat olleet hyvin vähäiset. (väsymys, silloin tällöin etovaa oloa, rinnat arat) Onhan noita oireita tietty jo tossakin..mutta joku muka puuttuu?? :whistle: Voi minua hömppää. :LOL:

Meidän perheeseen kuuluu siis (12v. ja 7v.) koululaiset ja itse olen vielä jonki aikaa 35v. ja mies 36v. =)

Sirel ja iltatähtönen 6+5 :heart:
 
Love: Meillä taitaa olla sama jännäämisen paikka huomenna, mullakin siis ultra tuossa puolilta päivin... pidän peukut ja varpaat pystyssä myös sulle :)
Repäisykipuja on myös mulla, mutta muistelen että kaikissa raskauksissa näin ei oo ollu, keskimmäisen kohdalla niitä en tuntenut, ja täysin terve tyttö sieltä tulla tupsahti, joten älä huoli...:)

Äiti Maa: Samaa mieltä minäkin, ikä on todellakin vain numeroita, eikä rakkaus osaa laskea ;) Mun miehellä on ainakin sydän niin paikallaan kuin olla ja voi, ihan lottovoitto mieheksi. Niitä toisenlaisiakin on matkan varrella tullut nähtyä...:|

Keltakukka: Kuopusta oottaessani mut säikäytti verenvuoto rv7+2, yöllä vessakäynnillä jäi paperiin ja pönttöön ihan kunnolla verta. Parin pyyhkäisyn jälkeen ei enää tullut, mutta säikäytti silti ihan tolkuttomasti. Pääsin aamulla heti päivystykseen ja äitipolille ultrattavaksi. Ultrassa näkyi elävä sikiö sykkeineen ja kaikki oli mainiosti. Sen jälkeen tiputteli vähän ja kunnes vuoto loppui kokonaan. Toivon sullekin iloisia uutisia ultrasta, tsemppiä :heart:

(.) Ystäväni alkuraskauden närästys tuli kylään viime yönä, kiittää saan varmaankin sitä Bic Macia...! Eli Rennietä on vissiin lähettävä ostamaan, plaah. Muuten pientä ellotusta lukuunottamatta olo ok, väsyttää tosin. Ja juhannusostoksia tehdessäni huomasin ettei ennen niin suurinta herkkuani olleet grilliherkkusienet voineet enempää ällöttää :x

Pienin on päikkäreillä ja isoin lupasi tulla siivouskaveriksi, joten tuohon harvinaiseen tarjukseen on vissiin tartuttava...!

Muksaa päivänjatkoa kaikille, innolla ootan uutisianne :)

Niin muuten, Wiitahepoa olen minäkin kaipaillut?!

Homsantuusa ja Hyshys 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Repäsisykivut: Mulla tuntuu kävellessä, jos yritän pitkillä askelilla kävellä nopeempaa, niin sillon vihloo, tai jos jotain nostaa. SIt pidempien unien jälkeen yöllä esim. vessaan noustessa tuntuu ettei liikkeelle pääse kun vatsanseutu on niin hellänä.. tuumailin eilen miehelle sängyssä, että nyt jo ongelmia asettua tän mahan kanssa, niin saatikka kun se on iso :D :D
 
Ihanaa kun tulee paljon uutta porukkaa mukaan :), onko etelä-karjalan nurkilta? odottelijota?
Huomenna olis sitten siel yleisellä se ultra aamulla, vähän pelottaa :( vaikka onkin ihan hyvä olo siis muuten ja oireet ja kaikki ok, mutta nyt kävin sitten sitä tuulimunaa pelkäämään...parempi kait kun ei miettis, huomennahan sielt ainakin jotain selvinne.
Eiköhän se pieni vuoto ole ihan normaalia tässä vaiheessa ja jos ei mitää kipuja ole.
Pitäisi kaivella esikoisen ultrakuvat ja katsella millä viikolla on mitäkin näkynyt niin voisi vertailla vähän!
 
Minäkin voisin liittyä mukaan. En ole ehkä kovin ahkera kirjoittelija, mutta kiva lueskella kohtalontovereiden juttuja :)
Kuukautisten mukaan laskettu aika olis 16.2. eli ihan alussa mennään ja ensimmäinen on tulossa. Meillä tärppäsi heti ekasta kierrosta pillerien lopetuksen jälkeen, joten on vielä vähän hämmentynyt ja yllättynytkin olo, ja onnellinen tietysti. Ikää minulla ja miehellä on molemmilla 24.

Oireista sen verran, että nännit on tosi arat, pissalla täytyy juosta entistä useammin ja satunnaisia nippailuja tuntuu vatsassa. Ja väsymys on tosi voimakas, vaikkakaan se ei ole mulle kovin uutta..

Neuvola-aika on varattu kahden viikon päähän ja heinäkuun puolivälissä neuvolalääkäri, jossa myös olis tarkoitus ultrata. En siis meinaa mennä yksityiselle ultraan ennen sitä.

la 16.2.2013/Hepa_/1.lapsi

Niin ja nyt siis viikkoja 5+4
 
Repäisykipuja täälläkin vielä. Tuntuu tosi selvästi ja nivusiin koskee. Reipas kävely helpottaa, mutta hitaampi liikkuminen taas koskee enemmän.

(.) tuntuu muutenkin olo siltä, että olisin nielassu puolikkaan lentopallon. Huoh. Tänään just äidille juttelin, että ei tätä kyllä kovin kauaa pysty salaamaan enää... ehkä just ja just sinne neuvolakäyntiin asti. Äiti siinä tuumi monikkoraskauden mahdollisuutta tai sitä, että olisinkin pidemmällä kuin nyt ajattelen olevani. Samaa oon miettiny itekin, mut se pari viikkoa nyt vielä eletään pimennossa. Kunpa olisi edes se yksi voimakas sydänääni, muuta ei tarvitse. :heart:
Koko ajan nälkä. Oon syöny jo kolmesti tälle päivälle kunnon annokset ruokaa ja taas kurnii. Ja heti perään pissattaa. :D Ihanalla tavalla raivostuttavaa. :)
 
(.)Tää oli tänään lääkärissä kun verta taasen tuli. Labrassa tekivät raskaustestinkin ja selkeesti positiivinenhan se oli :). Labrahoitaja sanoi että oon siinä rajoilla onko joku tulehdus, mutta ei oo lääkäristä vielä mitään kuulunut. Saatiin myös lähete huomenna ultraan heti aamusti niin selvitellään onko vatsassa kaikki ok ja mistä se vuoto taas mahdollisesti johtuu. Selkiintyypä siinä samalla oikee laskettu aikakin.

Tervetuloa uusille :wave:.

Selis ja wotwot 7+2
 
Jee! Siellä sykki pieni sydän <3 Vuoto saattui johtua tulehduksesta, joka siellä on päällä. Siihen sain nyt antibiootin.

Selis, Sannak82, L.O.V.E ja Homsantuusa: Tsemppiä huomiseen ultraan!

L.O.V.E kyseli noista repäisykivuista: minulla niitä tuntuu tulevan, kun vähänkin voimakkaammin liikun. Eilen pyörälenkillä harkitsin taluttavani kotiin. Aina esim. sohvalta noustessa repäisee.

Sirel: Halusit kuulla noista ultran mitoista. Minäkin olin tänään ultrassa ja nyt hämmästelen, miten meidän tulokset voi noinkin paljon heittää, mutta en nyt jaksa enää murehtimaan alkaa. Mulla siis rv:t laskettiin olevan 6+4, kun pituus oli 6,8 mm. LA:ksi annettiin noin 11.2.

Pläräsin viestit läpi ja katsoin, että Wiitahepo on viimeksi kirjoittanut 16.6., sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Ultra hänellä piti käsittääkseni olla vasta ensi viikolla, niin kuin minullakin alun perin. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Onnea Hepa_ ja Marlin! Ja muut, jos hypin viestien yli :)
 
mammis92 täällä toinen oireeton:wave: ja niin olin koko esikoisenkin raskausajan :) tästä passaa vaan nauttia. Kurjaa kun toisten pitää voida pahoin mut kaikille ei noita näköjään tuu. tai mistäs sitä vielä tietää mitä tässä raskaudessa eteen tulee mut alku näyttää lupaavalta. Toivotaan et sulla kans hyvä olo jatkuu!

ikäerosta melkein 2,5 vuotta tulis jos kaikki hyvin menee. musta hyvä ikäero kun esikko sit jo senverran vanhempi et saa rauhassa imetellä vauvaa kun toinen jo leikkii itekseen ja on jo vähän enemmän omatoiminen.

asunto en muista neliöitä mut omakotitalossa mekin asutaan ja hyvin viihdytään :)

neuvola en ees varaa vielä, ensin katon varhaisultrassa yksityisellä et onks tuulimuna yms ja sit vasta elokuussa neuvolaan. ei mitään kiirettä asian suhteen :) joku kyseli ultran hintoja niin mä kun käyn kaikki raskauden aikaset tarkastukset sielä (kun haluun vaan omalle gynelle ja inhoon tk-lekureita) niin oisko joku satanen minkä se ottaa per käynti.

:hug:kaikille vuodoista kärsiville! toivottavasti rupeaa helpottamaan!
 
Ihanaa Keltakukka, mahtavia uutisia :heart: Samanmoisia toivotaan sitten meille muillekin huomenna :)

Ultramitoista: En tähän hätään löytänyt kuin ultrakuvan kuopuksesta eli viimoisimmasta raskaudesta, jolloin tosiaan vuodon takia kävin ultrassa rv 7+2, ja mitta on ollut silloin 11.4mm. Np-ultrassa laskettua päivää tosin rukattiin viidellä päivällä aikaisemmaksi, joten erot noissa alkuraskauden mitoissa voi johtua siitäkin että lasketun ajan määrittäminen tarkentuu yleensä vähän myöhemmin käsittääkseni. ja omaan tahtiinhan kaikki kasvavat, pääasia että vain kasvavat :)

Mua jännittää huominen ultra ihan sairaasti vaikka olenkin olevinaan jo konkari tän neljännen kanssa, mutta kyllä se silti ihan yhtä paljon tutisuttaa punttia. Toivon niin kovasti että pikkunen on siellä oikeella paikallaan ja sydän pamppailis virkeästi. Voi olla ettei uni tule yöllä tässä jännäämisessä...

Toivottavasti Wiitahevolla on tosiaan kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Tervetuloa taas uusille helmien odottajille!

L.O.V.E: Täällä peukutetaan huomisen ultran puolesta! Ja ei ole täälläkään repäisykipuja näkynyt toistaiseksi.

Keltakukalle onnittelut pienestä sykkeestä :heart: ja tsemppiä muillekin ultraan menijöille! Toivotaan, että saatte hyviä uutisia.

Sirel: Täälläkin elellään myös melko oireetonta raskautta eli et oo outo tai ollaan sitten outoja yhdessä.. :D

(.): tänään on ollut vähän enempi yökkioloa. En silti valita, kun on vaan hyvä, jos edes jotain konkreettisempaa oiretta on havaittavissa. Jotenkin ihan outo fiilis, kun ei tosiaan oikein mitään tunnu missään eikä edes rinnat yhtään arista, kuten esikoisesta.. :confused:

nessuli ja nasu 4+4
 
Ihanaa Keltakukka! Tosi hyvä, että sait ajan tälle päivälle ja asia selvisi. Toivottavasti antibiootit puree. Mulle ei olisi tullut mieleenkään, että vuodot voivat johtua myös tulehduksista. Kaikkea sitä oppii.

Sirel kaipasi mittoja. Meillä perjantaina ultrattiin 6+6 ja 8,7 milliä, ihan oli kuulemma oikean kokoinen.

Repäisykipuja tuntuu täälläkin päivittäin, mutta ei mitään mahdottomia.

Ja Selikselle peukkuja huomiseen ultraan!

Osaakos joku teistä viisaammista kertoa, että milloin lämmöt laskee takaisin "normaaliin"? Mulla siis tässä vuosien mittaan ovulaatiot ovat muuttuneet inhottaviksi, kipeiksi ja kurjiksi ajoiksi. Mulla myös nousee lämmöt noin asteen verran (36.3:sta 37.3:een) ja asteen verran lisää lämpöä, se tuntuu siltä kuin olisi kipeä. Eli olen viime vuodet ollut käytännössä puolet ajasta vähän kuin kipeä. Raskauden alkaessa lämmöt ovat nyt sitten jääneet sinne 37.3:een. Monesta lähteestä olen lukenut, että näin käy, mutta missään ei kerrota, milloin ne laskee takaisin. Ei kai nyt koko raskautta kestä koholla?
 
Joo, oireettomuudesta tässä olen kysellyt. Muutamina aamuina on nyt vähän heikohko olo, tänään se taas yllätti. Aikasemmin olen vaan yökkäillyt tänään sitten tuliki ihan ylös asti, että alkaako tässä sitten pahenemaan kun eteenpäin matkataan :D Mutta kyllähän nämäkin ihan ilolla kärsii kun tietää mikä ihana lahja sieltä sitten tulee:heart: Ja tänään piti tehdä vielä varmistukseks testi, en tiedä miksi mutta kaappiin oli jääny. Ekalla kerralla tuli haaleet sillon pari viikkoa sitten siitä se tummeni ja tänään se sitten olikin yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Kylläpä ilostutti mieltä todenteolla tämmöinen tulos. :)
 

Yhteistyössä