HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Huomenta :wave:

Täälä alkaa myös mennä yöt risoiksi. Pari kolme kertaa saa käydä vessassa ja sitten tuo selkä : / aiemmin on ollut niin, etten voi mahallani nukkua kun alkaa tuntumaan, et selkä on liian notkolla. Nytpä se sitten tuntuu jokaisessa asennossa! Ei se oikeastaan satu, mutta tulee ilkeä tunne. 12 pvä on neuvola lääkäri, täytyy jutella siellä, kai joku tukivyö jo tarvii hankkia!

Salmiakkiahan tulisi välttää just verenpaineiden ja suolan takia, mutta eiköhän sitä ihan hyvin voi kohtuudella syödä varsinkin jos ei paine ongelmia ole, loppuraskaudessa ehkä voi välttää jos kovasti alkaa turpoamaan. Mä en pysty itse kieltäytymään lauantaipussin autoista, mmmm mitä herkkua! :)

Se olisi sitten se kauan odotettu loma! Jehuuuu! Suuria suunnitelmia ei ole, noiden kolmen kanssa on huomannut, että tärkeintä on se yhteinen aika lasten kanssa, ei siihen tarvita huvipuistoja tai muuta aktiviteettia :) Toki muutama paikka tsekataan, mutta enimmäkseen oleillaan kotona ja uimarannalla.

Tämän päivän ultraajien uutisia odotellaan!! :heart:

Äiti maa & Usko 8+2 ( ja pikkusen paremmin toimiva tietokone, on toi isäntä vaan erikätevä :D )
 
ulB
Tsempit ultraan meneville! :) Ja uusille masuille tervetuloa!!

Juhannus vietettiin mummolassa saunoen ja ulkoillen, oli kivaa! :)

Tarvikkeita olen miettinyt. Lähinnä suurimpia, rattaita ja nukkumapaikkaa. Eli näillä näkymin ostetaan niihin vain vaunukoppa sekä seisomalauta esikoiselle. Pinnasänky pitää hommata ja mielellään sellainen mistä saa toisen laidan pois. Äitiyspakkausta jo odotellut ja ois kiva sitä sisältöä jo nähdä :)

Sukupuolesta.. Mä tiesin ekassa raskaudessa aika heti, että se on poika ja tunne säilyi vahvana loppuun asti! En siis käynyt ultrissa yms eikä siellä synnärillä jalkoväli yllättänyt. :D Nyt tää on ihan erilainen tää raskaus ja tyttöolo. Äiti tiesi/aavisti taas raskauden ja sanoi, että sieltä tulee nyt tyttö. Saapa nähdä, kumpi vaan toivottu mutta tässä melko noitana ollut muutenkin.. En vielä tiedä kysytäänkö sukupuolta sitte myöhemmin, toisaalta tekis mieli, mut toisaalta ei. :)

(.) Mun pitää sitä ultraa ootella perjantaihin, onneksi aika tähänkin päivään kulkenut nopeasti. Tänään siis eka neuvola!
Turvottaa turvottaa ja tänä aamulla ei eilinen turvotus ole laskenut. Kireällä paidalla näkyy ihan selvästi. Tissit sattuu ja nännit aristaa. Väsyttää niin et voisin nukkua vaikka koko päivän! :D


ulB ja helmibeibi 6+0 /6+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenus :)

Enää pari tuntia ultraan, enpä enää jaksa edes jännittää :D Eilen olin tosi huono olo koko paluumatkan sieltä juhannusreissusta ja yöllä masua kivistelikin. Mulla on näiden hinkkien (se kuuluista tissikeskutelu :D ) vuoksi ilmeisesti tulehtunut vasen olkapää ja on tosi hankala ollut nukkua jo puolitoista viikkoa. Nyt olen sivellyt siihen voikukkaöljyä ja alkaa pikkuhiljaa asettumaan, kun ei sitä buranaa voi nyt syödä :/

Vaunuasiat Minä en ole hankkinut yhtään mitään vielä. Enkä ole kyllä kummastakaan edellisestäkään lapsesta hankkinut oikeastaan muuta kuin äitiyslaatikon. Viime syksynä katselin kierrätyskeskuksessa tosi siistejä hieman vanhemman mallisia emmaljungan vaunuja, mutta onneksi en halvasta hinnasta huolimatta ostanut niitä, mutta jos vain yksi tulee, niin sellaiset varmasti hankin - niissä on isot renkaat, ei ilmatäytteiset eli ei tarvitse miettiä puhkeamista täällä maalla. Lisäksi iso vaunukoppa toimittaa hienosti matkasängyn virkaa lähes vuoden verran. Ja mersun perään ne mahtuvat hienosti vaikka ovatkin isot - matkarattaat astuvat kuvioihin kuitenkin aina heti, kun lapsonen vain istuu :) Jos tulee kaksi, sattuu somasti olemaan tallella vielä nuo kaksostenrattaat ja niihin tarvitsee sitten ostaa vain toinen lämpöpussi :) Tilanne on siis hallinnassa aika pitkälti synnytykseen saakka, jos niin ihanasti kävisi :)

Tukka rasvoittuu ihan hirveää tahtia! Onneksi huomenna on jo kampaaja-aika, esikoisen kummitäti on parturi ja hän laittaa niillä luontoa säästävillä väreillä uuden tukan mulle :) Ajattelin vetää kyllä aika lyhyeksi kesäpunkkaritukaksi :D Toisaalta se on huono, koska sitten esikko alkaa myös vaatimaan lyhyttä tukkaa ja hänellä on jo ihana pitkä tukka. Ainiin ja meillähän oli juhlan aihettakin jussina; häneltä lähti ensimmäinen hammas! Voi sitä riemua :) Neiti viisivee on jo siis iso tyttö, kyllä tässä vauvoja kaipaakin jo ;)

Mukavaa päivää, voikaa hyvin ja pitäkää peukkuja :)

Viivi+Tiitiäiset 6+5
 
Täällä odotellaan kovasti Viivin ja Wiitahepon ultrakuulumisia!

Taikamyrskylle kovasti tsemppiä ja :hug:.

Minä katselin tuossa yks päivä tuota 2011 vuoden äitiyspakkausta ja miehen kanssa mietittiin, että harkitaan tarkkaan, että otetaanko koko pakkausta. (Eikös se siis ehdi vaihtua tässä välissä?) Kyllähän sillä rahamäärällä saa käytettä lastenvaatettakin kovasti. Lapsen pitäisi olla tosi pienikokoinen, että villa-, vanu- ja toppahaalarit mahtuisi vielä seuraavana talvena päälle (eikö?) ja eka talvena lienee hukkuu niihin? Ja etenkin kun värit ovat sellaisia, että todennäköisesti emme itse hankkisi tuollaisia.

(.) Jäin tänään saikulle, tosin en saanut lääkärille aikaa (juhannuksen jäljiltä muutkin tarttee lääkäriä?!), mutta meen sitten hoitajalle iltapäivällä. Melkein joka päivähän minä oksennan, mutta tänä aamuna on tullut kaikki jo moneen kertaan ulos ja tuntui jo, että ei tolpillaan pysy. Nyt on hapankorppu pysynyt sisällä jo puolisen tuntia... Jotenkin ei lohduttanut, kun mies sanoi, että todennäköisestihän tuo oksentaminen loppuu viimeistään kuukauden päästä.

P-L 8+2
 
Nii, mitens se menikään, et vaihtuiko se laatikko? Taas vaihteeks en yhtään muista, joskus keväällä kai kuitenkin ja sittenhän ne jakaa silti myös niitä vanhoja laatikoita ensin.
Minä aijon tälläkin kertaa pakkauksen ottaa, jo senkin takia, että mä kerään niihin laatikoihin jokaiselle lapselle omat lapsuus muistonsa :) Ja olen kyllä tykännyt aina niistä vaatteistakin. Meillä on tosiaan hieman pienikokoiset lapset, mutta se vaunuhaalarikin on aika pitkäänkin ollut käytössä. Se on ihan tosi, että toppahaalariin hukkuu, et varmaan talveksi bongaan jonkun kivan pienen haalarin.

Voi :( Tsempit Piia-Liisalle, toi onksentelu alkaa jo kuulostaa aika hurjalle. Jep, rv 12 tienoilla alkaa helpottamaan, toivottavasti ainakin. Jotkut saattaa kyllä olla kipeitä koko 9kk. Toivottavasti et siihen joukkoon kuulu.
 
Iso kiitos kaikille zemppaamisesta, olettepa ihania:heart:

Tilanne on edelleen sama, särkee ja ei säre ja särkee, eli aaltomaista jomotusta selässä ja vatsalla. No positiivisesti ajatellaan mies tuo tänään apteekista vitamiineeja pari purkkia , eli toivottavsti tämä tästä...

Jotkut tuntuu miettivän vaunuja, no miellä on kaksi jotenkinpäin talvelle osunutta vauvaa ollut joten suosittelen lämpimästi kovakoppaista ja lilavaa maliia että mahtuu hyvin. Sekä turva kaukaloon sitten lämpöpussia, helpottaa elämää kummasti kun ei tarvi taistella haalarin kanssa sekä vöiden kiinnityksessä. Ja kaupassa sen voi avata niin ei tule kuuma sekä autossa jos ajelee matkoja paljon niin ei tule pienelle kuuma.

Pakkauksesta, ensimmäiselle otin toiselle en, ja hyvä niin. Paljon paremmin saa itse ostamalla, vaatteet ovat siinä isoja ja perinteiset potkari puvut aika epä käytännöllisiä. Sekä talvivaatteet siinä todella suuria, voi toki käyttää seuraavana talvana sitten alku talvesta, kun eivät viellä kävele. Tähän asti siinä puvussa kun ei ole ollut mitään kostus suojaa, lähinnä semmonen söpöstely vaate kun istuu kaupassa tai rattaissa.

Ja värikkäitä vaatteita jos joku kaipailee niin etsikää, ja muutenkin netti kirpparit, hyvää vähän pidettyä halvalla. Olen tehnyt paljon hyviä löytöjä meidän muksuille. =) Pienet vatteet varsinkin kun kestää käytössä sen hetken.

Kiitos vielä kaikille tzempistä :heart:

Taikamyrsky 5+
 
Heipähei,

tänne ei ihmeempiä. Juhannus meni miehen suvun kanssa talkoohommissa ja oireettomuutta ihmetellessä.
Muutaman päivän siinä ehti olemaan ilman mitään tuntemuksia, mutta eilenillalla tuntemukset sitten palasivat.
Eilinen meni nukkuessa ja elokuvia katsoessa. Väsymys meinaa siis iskeä.

Huomasin tuossa hauskan laskusäännön viikkojen laskemiseen (kun aina joudun laskurilla laskemaan meneillään olevan viikon, kun en yhtään muista muuten).
Siirto tehtiin viikkon 22 keskiviikkona (2+0), viikon 23 keskiviikko on siis 3+0, viikon 24 keskiviikko on 4+0 jne :) Nyt ei tarvitse tietää kuin meneillään oleva viikko ja laskeminen on helppoa :D

Kaikkea sitä ehtii tässä miettimään..

Tuntuu niin hassulta, että on raskaana. Minulla on tavallaan niiiiiiin kovin normaali olo. Menkat tulevat muutenkin vain muutaman kerran vuodessa, joten niiden puuttuminen ei ole lainkaan outoa. Ja kun oireita ei juuri ole, paitsi nyt siis taas tuo lievä kohdun vihlominen ja väsymys.

Piia-Liisa todellakin uuvuttavan kuuloista tuo sinun oksentelu. Toivottavasti se pian alkaa hellittää!

Viivi76 jännittävät hetket käsillä! Toivottavasti sieltä edelleen kurkkailee kaksi elämänalkua :) Onnea ultraan !

Mukavaa päivänjatkoa !
 
Moikka kaikille ja Onnea ultraan menijöille!!!

Miulla oli eilen jostain syystä koko päivän outo olo ja keskenmenon tunne kasvoi=( Sitten illalla tuli pyyhkiessä vähän verta ja tänään aamulla vähän rusehtavaa=( Alaselkää jomottaa...saa nähä kuin käy=( jos ei suuremmin vuodot ala ni sit torstaina sinne ultraan!

Kohta tulee vieraita meille pariks päiväks=) Voi olla etten täällä ehdi käymään!

Iltatähti rv 6+6
 
Heipä hei!

Voisin nyt liittyä tähänkin ketjuun kun plussa pärähti raskaustestiin juuri ennen juhannusta 21.6. :) Tietoihin voi lisätä

Elsiliini LA 28.2. / 2.lapsi/ TYKS

Kommentoin teidän muiden juttuja sitten vähän paremmalla ajalla.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moikka kaikille,
en ole taas päässyt vähään aikaan koneelle kun tuo 10kk ikäinen vesseli pitää välillä kiireisenä tämän äidin.

Alkuraskauden ultrassa on käyty, ja LA siirtyi kahdella päivällä eteen päin (tuo 7.2. oli siis oma arvaukseni kiertoni perusteella) joten jos päivitetään mun LA sinne 9.2.2013 porukkaan =)

Pahoinvointi alkoi viime viikolla ja pää on ollut muutamana viime päivänä pöntössä, tuntuu että ainoa asia mikä huonoon oloon auttaa on lepo, ja sitä on aika harvoin tarjolla.

Mistä päin te muut kirjoittelette? Meillä on muutto elokuussa edessä, paluumuutetaan pk-seudulle. Uusi koti löytyi Vantaalta.

Hyvää vointia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83 ja iloksi
äitiyspakkauksesta eikös se ole niin että uutta pakkausta aletaan jakaa joskus elokuulla eli me varmasti saadaan jo uus pakkaus :) meille on ihan selvää että otetaan pakkaus kun kyseessä on eka lapsi.

alkuraskauden ultrassa käyty ja syke löytyi ja vastasi viikkoja 6+6 ihan niinkuin arvelinkin, että pari päivää myöhässä mennään viimeisiin kuukautisiin nähden...nyt on aika huojentunut olo :kiss:
 
Äitiyspakkauksesta Siskon kanssa tuossa juuri juttelin ja hän kertoi ostaneensa nuorimmalleen melkein kaikki erään vuoden pakkauksen vaatteet käytettynä pakettina parillakympillä. Tämä vahvistaa ajatusta entisestään, että pakkausta ei oteta (ja ensimmäinen meillekin tulossa paulinmamma. =) ).

Hoitaja kirjoitti kolme päivää sairauslomaa. Eipä osannut antaa muuta neuvoa kuin Gefilus-mehuja ja pitää yrittää pitää ruokavalio edes suurinpiirtein tasapainossa (vaikka proteiinit eivät maistukaan).

P-L 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin oon ymmärtäny, et uusi äitiyspakkaus tulee elokuussa jakoon ja siinä pitäis olla aika paljon muutoksia tai ainakin ovat sitä kovasti hypettäneet. :) Meillä kans otetaan se pakkaus, kun on esikoinen kyseessä.

Tavaroista ja vaatteista
En oo uskaltanu ostaa mitään vielä, sen verran pessimistiä näköjään musta löytyy. :) Päätin et ootan ihan rauhassa sinne ekaan ultraan ennen kuin yhtään alan hössöttää. Pakko pitää järki päässä, vaikka tekis mieli hamstrata kaikkea söpöä jo nyt. :D

Kirjoittelen täältä Keski-Suomen perukoilta, siitä ihan Pohojammaan portilta. :)
 
Onnea ultrassa käyneille! :)

Paikkakunnasta: Pirkanmaalla, hippasen alle 30 000 asukkaan kaupungissa, mutta kaupungin keskustaan joku 10km, että tämä mein lintukotomme on melkein oma kylänsä.

Varmaan ihan hirmusen typerä kysymys, nolottaa jo ihan valmiiksi, mutta Piia-Liisa: Miksi ostaa käytettynä paketin vaatteet kun ne "saa" uutena? Vai ymmärsinkö mä nyt ihan omiani? Enkä mä sillä, tottakai teet niinku parhaimmaksi näet, kenenkään ei onneksi ole sitä pakko ottaa. :) Ja tietysti on ekologisempaa ostaa käytettyä, niin meilläkin tulee edelleen olemaan varmaankin kaikki. Toivottavasti joltain tutulta liikenis turvakaukalo myyntiin, se on ainut minkä haluan ns. ystävältä joka ei "huijaa" siinä, että kuinka käytetty/kolhittu istuin on.
 
Hellouh

Äitiyspakkauksesta, mä olen joka lapsesta (3) sen ottanut, koska se on vaan niin kiva Mulle aina sen symboliikka ja se, että saa hypistellä niitä vaatteita jne... ja joka kerta ollu tosi kivoja vaatteita, 2011 pakkaus oli musta aivan ihana

Pahoinvoiville jaksuja


).(

Täällä ollaan edelleen melko oireettomia, ja vuotoa ei näy. Kiitän siitä joka ilta.:heart:
Olen päättänyt olla pelkäämättä keskenmenoja kun olen päättänyt että tämä menee hyvin tämä raskaus :)D ) joten uskaltaudun hakemaan salikortin itselleni kun mieli tekee. Josko saisi pari kertaa viikossa nyt omaa aikaa, ja ajatuksia hiukan pois tästä päivien laskemisesta :saint:

Alkuraskauden ultra hotsittaisi, ja mietinkin kun oli alkuvuonna tuulimuna raskaus, niin saisinkohan kunnalliselta ajan ar-ultraan tarkistuttamaan (mulla siis on ollut 2 tuulimunaraskautta, toinen on vähän epäselvä oliko tuulimuna) mutta huomenna olisi siis kuopuksen 8kk neuvola niin josko kertoisi raskaudesta ja kysyisi onko heillä mahista tarkistaa että mahassa olis mitään.... Viikkoja mulla taitaa olla... hmm... 5+3 -5+5: epäselvä siksi että normisti mun kierto on lyhyehkö, mutta aina ultrassa on kuitenkin menny la pidemmän kierron mukaan, mulla ovis tapahtuu yleensä siis lyhyestä kierrosta huolimatta myöhemmin kuin olettaisi...
Mutta plussasin kp 24 pregCheckillä (markettitesti) enkä usko että ainakaan sillä 4 pvää ennen oletettuja kuukautisia saisi niin selvää plussaa kuitenkaan...? eihän sitä toki tiedä, mutta kun kierto 24-29, niin otaksun kierron olleen n. 26 pvää jonka mukaan ois 5+5 vkoja.
Eli ultra olis järkevä vasta viikon parin päästä... vaikka tosiaan viikot eivät voi heittää paljoakaan säännöllisen kierron takia, eli jos menis vkon päästä, tarttis jotain selkeästi jo näkyä..

Mut joo, kuten sanottu, ei se ultra estä keskenmenoa, joten täytyy luottaa siihen omaan fiilikseen että kaikki on hyvin. Mulla tosiaan onnistuneet raskaudet olleet vkolle 8 asti oireettomia.

T.Neiti81+Salaisuus 5+5
 
Elikkäs pahoinvointiin on siis mahdollista saada tarvittaessa sairauslomaa. Itse olen tässä jännännyt että tuleeko huonovointisuus vastaan jossain vaiheessa. Välillä ällöttää sillai aaltoillen, mutta onneks ei vielä muuta.
Kassatöitä teen ja hieman olen jo hermoillut, että onpa se mukava kesken kaiken jättää kassajono ja painua oksulle....
 
Taikamyrsky :hug:, toivotavasti vaan kipulet kohdun kasvukipuja, tsemppiä.

äitx2 :hug:. Tiedän tunteen. Oon tässä jo kahdesti vuotanut, toisella kertaa melko reilustikkin. Ultrassa kaikki oli kuitenkin ok. Tsemppii.

Äitiyspakkaus otetaan ihan varmuudella. Musta se raha on niin vähän ja niitä uusia vaatteita on niin ihana hypistellä kun tulevat.

(.) Tänään on ollut huonoin olo ikinä :x. Aivan hirmunen pahoinvointi ollu jo aamusti, jostain luinkin että tällä viikkoa voi pahoinvointi nousta huippuunsa. ONNEKS vielä ei oo tarvinnu käydä oksentamassa, mutta ei se kaukanakaan oo ollu. Ite vielä yritän toipua juhannuksesta kun tuli tietty valvottu normaalia pidempään ja päikkärit jäi ottamatta.
Nyt täytyy kiirehtiä ruuan laittoon ettei taas tuu liian huonoa oloa.

Selis ja wotwot 8+0
 
Piia-Liisa tsemppiä olon kanssa!! Toivotaan että huomenna olisi jo parempi päivä!!

Mä sorruin ja varasin ultran torstaille. Silloin viikkoja pitäisi olla 6+2 ja elän toivossa että syke jo näkyisi. Ajattelin että koska pelko tuulimunasta on näin vahva, ni mielummin maksan sen 100e siitä ultrasta, kun että kiukkuisena ja epäluuloisena kärvistelen sinne viralliseen Naikkarin ultraan.

Oloina edelleen vain tissikipu, yöllinen pisukäynti ja ehkä lievä väsymys.
Napsis ja pikkutyyppi 5+6
 
Mie en enää jaksa... Heitän kirveen kaivoon :headwall:

Ultrassa kävin, mutta eipä siellä hullua hurskaammaksi tullut. Kaikki pitäisi olla oikein ja normaalilta kuulemma näytti, mutta sykettä ei löytynyt. Ilmeisesti alkio (jotenkin ei nyt pysty puhumaan pikku-hiposta... :( ) oli niin takana, ettei kuvakulma riittäny sitä näkemään kuin hyvin hämärästi. Viikon päästä yritetään uudestaan. Neuvolatäti oli toiveikas ja sanoi, että viikon päästä varmasti on paremmat näkymät ja vaikka mitä muuta joutavaa, että ei kaikkea toivoa tarvitsisi menettää, mutta jotenkin en siihen enää usko. :'( Olishan se liikaa pyydetty, että mie saisin jotain hyvää osakseni...

Peevelin peeveli........... :mad:

Toivottavasti Viivi kertoo parempia juttuja ku mie.

Wiitahepo niin helvetin kiukkuisena.....
 
Hellurei,

ensinnäkin Wiitahepo sulla on siis sama tilanne kuin minulla viikko sitten, eli älä heitä kirvestä kaivoon, et antanut minunkaan sitä heittää!

Ultrassa oli vain yksi lapsonen, kysyin typeränä, että mistäs sinä tiiät, että se on elossa, niin lääkäri nauroi ja sanoi, että hän näkee sykkeen, johon minä hölmistyneenä totesin vain että 'ai', koska minä en sitä kyllä osannut katsoa sillain. Mutta siellä se nyt on sitten ja päivittää voi seuraavasti

la 10.2.13

Nyt aion ottaa siipasta ilon irti, kun se kerrankin pääsi ajoissa töistä, palajamme siis huomenna asioihin. Taikamyrskyllekin tsemppiä, kyllähän niitä kipuja voi olla kaikenlaisia ja jos ei vuotoa ole, olisin ennemminkin sen kannalla, että kaikki voi olla hyvinkin?

Halit mammat,

Viivi+Tiiti 7+1 tänään vahvistettuna
 
Wiitahepolle :hug: Älä vielä ihan kaikkea toivoa heitä!

(.) täällä on voitu huonosti koko päivä, yökitty muttei oksennettu. En voi ees ajatella mitään syömistä, ainakaan lihaa. Tekee mieli plättyjä. Tekisköhän ukkokulta niitä mulle...
 
Wiitahepo missä sä kävit ultrassa? Jos tosiaan ei vaan ollut viimeisen päälle laite, ja siksi näkymä kehno? Saiko täti kuitenkin mittoja? Vastasivatko ne viikkoja? Ettei olisi kyse myöhäisemmästä hedelmöittymisestä?

Viivi onnea näkymistä!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Mut saa poistaa ketjusta, täällä tuli eilen keskenmeno :(... Eipä tässä muuta kuin toipua ja jatkaa elämää eteenpäin taas, mutta tämä taisi jäädä viimeiseksi raskaudeksi, hain meinaan lähetettä sterilisaatioon tänään.
 
PIKKUVIIKINKI :hug:

Voi Wiitahepo! Todella kurja tilanne. Älä kuitenkaan vielä heitä sitä kirvestä kaivoon. Kaikki on kuitenkin mahdollista, kuten Viivinkin tapaus osoittaa..

Viiville siis onnea pienestä sykkeestä :heart:

Taikamyrskylle :hug: täältäkin. Toivotaan kuitenkin parasta.

Piia-Liisalle kovasti jaksuja tuon yltiöpäisen oksentamisen kanssa. Ihan kamala olo varmasti. Toivottavasti lepo edes hiukan auttaa!

Äitiyspakkaus: meillä se otetaan. Sisältö on kuitenkin paljon enemmän kuin mitä rahana saisi.

Iloksi: Mä niin komppaan sun oireettomuutta. Täällä myös välillä liiankin normaali olo.

äitix2: toivotaan, että vuoto olis kuitenkin normaalia alkuraskauden vuotoa eikä mitään vakavempaa...

Tervetuloa myös uudet helmimasut!

(.): oireeton olo jatkuu... Tänään kuitenkin digitesti 3+ ja perinteiseen liuskatestiin piirtyi heti vahva viiva. Nyt lupaan pyhästi lopettaa testaamisen tähän...

nessuli + nasu 5+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo

Yhteistyössä