HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Onnea Taikatinjami :) Mun täytyy kans passata, on ihan täystyö pysyä tässä ketjussa kärryillä, nää mammat on niin ihanan aktiivisia :D

Viiville :hug: elämän kierokulkua. Mä en tule selviämään siitä päivästä jahko tuo mein kissa herra vaihtaa hiippakuntaa, se on tuolle keskimmäiselle tyttärelle niin tärkeä. Kun en ajatellut uutta kissaakaan ottaa, ton kans on niin helppo kun se ei mene naapureiden pihoihin, uuden kanssa olisi aika opettelu, tai miten kissan ees opetat? Sisäkissaa ei mies huoli : /. Varastossa olis iso häkki, jos vaikka pari marsua tms sitten ottas "lapsille";) (äidille siis)

Wiitahepo: Mä olen nyt ihan hurmaantunut tähän tein kermaperseeseen:heart: Kun ei saa pallitkan kastua :LOL: Ei varmasti ole tylsää, sen uskon! :D Ja ei, en söisi raakaa lehtitaikinaa:x toivottavasti Uskokaan ei!.

Nökönen:Ihana :heart:. Isukit on aika pop. Meillä oli kans mun häät toukokuun puolivälissä, kyllä tuli skumpat, valkkarit ja siiderit juotua. Olin siinä vaiheessa vaan ihan 100 varma, ettei sitä plussaa edelleenkään tule. En minä lähelläkään känniäkyllä ollu, mutta kumminkin. Sitä sattuu, kakkonen kun oli yllätys niin ennen häntä olin laivalla ja ihan pierussa :ashamed: mutta mun kohdallani ei se yks kerta ole tehnyt tuhoaan.

Tiuhti83: Hui! Onneksi kaikki kuitenkin ok.:)

Vauvahaaveita86:Foolihappo auttaa sulkemaan alkion hermostoputken, että ainakin alkuraskaudessa se on tärkeä lisä. Otan sitä ja mama vitamiinilisää.

Omppuf:Uusi ura pallopoikana saa kannatusta täältä! :D

(.) Mulla olis neuvola ens viikolla. Sieltä sitten laitetaan jo lähete np-ultaan ja tarvii se verikoe aika varata. Jännää.. =) Mies oli ihana eilen illalla, hän kun inhoaan auton vaihtoa. Jos sen yhden hyväksi havaitsee ei mielellään hevin vaihda. No, mehän jouduttiin vaihtamaan sillon kun kolmosta odotettiin. Ja niimpä joudutaan nytkin. Meinas hööpöttää mua tuossa viikolla, että oli katsellut vm.85 mazdaa, et sinne sais lisäpenkit.. :mad: Asiasta ei puhuttu sen jälkeen, paitsi illalla, että hän kuulemmapäivittäin on katsellut tila-autoja :heart:..hiii.. Tosin ei mitään pakasta vedettyjä, mut en semmosta kaipaakkaan. :) Vanhempikin kelpaa ja mieluummin just semmonen mahdollisimman vähän tietokonetta tarvitseva, tuo mies kun korjaa ihan mitä vaan, mutta uusien autojen kanssa se ei onnistu, kaikki on tehtävä liikkeessä ja se on aivan naurettavan kallista.

Äiti maa & Usko 6+3
 
Nopeasti omaa napaa täältä, tänään ei minkäälaisia raskausoireita ainakaan näin aamusta, eroa on jonkun verran eilisaamuun.. :( pitänee yrittää saada aika verikokeeseen, viimevuotinen keskenmeno kummittelee mielessä taas. Silloin tuulimuna selvisi vasta np-ultrassa. Kuta kuinkin oireettomana tosin selvisin ensimmäisen raskaudenkin ja aika alkuvaiheessa vielä mennään, mutta silti. Ei muuta kuin puhelinta käteen, jotenkin sitä vaan ehkä yrittää siirtää / välttää, ennen kuin varmasti tietää, on vielä toivoa.. ja myös lähes sietämätöntä epävarmuutta, niin että on kai ryhdyttävä sitä puhelinta etsimään.

Mutta hei, aurinkoista ja ihanaa kesäpäivää ladyt!
Mukavan vilkasta keskustelua täällä! =)

Maizy ja 4+1
 
Heippa pitkästä aikaa! Tervetuloa uudet ja halit niille jotka on joutuneet jäämään pois.

Sukupuoliasioista, Mä toivoisin poikaa, ja niin mieskin, mutta kyllä tyttökin saa tulla. Mulla on ennestään poika ja kaks tyttöö, ja mun mielestä pojan kasvattaminen on ollut helpompaa :) Toisaalta, mun nuorin tyttö on semmonen vilpertti, leikki paljon autoilla, parhaat kaverit on poikia ja rakastaa pukeutua isoveikan vanhoihin vaatteisiin :D
Juomattomuus, mä oon ihan suosiolla vaan jättäny menemättä paikkoihin ja tilaisuuksiin jossa normaalisti ois tullu otettuu kuppii.
Vielä ei olla kerrottu muille ku mun äidille. Ja sekin vaan siksi että mun äiti on mulle niin tärkee tukihenkilö, etten voi olla kertomatta.

(.) Pahoinvointi on alkanut :X Mulla on järkyttävän huono olo, en oo oksentanu mutta lähellä on ollu. Aamukahvi maistuu kuten ennenkin, ja ainoo himo mikä mulle on tullu on eilinen ranskanleipää ja jaffaa :D Lapsuudesta tuttu vatsatautiruoka. Väsymyskin puskee päälle ja lujaa, mutta siitä selviää kyllä. edelleen toivon saavani töitä, koska muuten ollaan rahallisesti ihan hajalla kun vaavi syntyy. Mies on vielä opiskelija.

Niin en muista oonko jo sanonu meidän iät, mä oon 31 ja mies 23. Mun äiti on 56 ja isi 66, ja miehen äiti on jotain neljänkympin luokkaa.
Mulla on paljon sisaruksia (isovelipuoli, isoveli, isosisko ja pikkuveikka), mies on ainoo lapsi.

Neuvolaan on aika heti juhannuksen jälkeen, ja jos tänään sais aikaseks soitettuu ultra-ajan, niin hyvä ois :)

minikolibri ja poikanen 6+6
 
pikakysymys kun oon puhelimella ...
ootteko missä vaiheessa käyneet siinä alkuraskauden ultrassa? varasin tänään aikaa niin sainkin ajan jo torstaille, silloin vasta 6+2.. lääkäri sanoi kyllä että syke näkyy jo noilla päivillä, mutta pieni pelko perässä oon et mitä jos siellä ei vielä näykkään...
 
ÄitiMaa: toivottavasti löydätte mieluisen tila-auton! :) Isot perheet on ihania, mulla on 4 siskoa ja kaksi veljeä. :D Nuorin vielä 10vee (täti x))
Maizy: Toivottavasti verikoe helpottaa ahdistustasi :) Ja tosiaan eihän kaikille tulekkaan minkäänlaista oiretta.
Minikolibri: Mun äitikin on sitä mieltä että pojat ovat helpompia, ainakin teini-iässä. :) Tosin me taidettiin kaikki siskokset olla todella hankalia tapauksia!
hiippis: Kyllähän sen sykkeen luulisi näkyvän jo noilla viikoilla!! Tsemppiä siis odotteluun ;)
Tiudeliini: Oonkin jo odotellu että millon uskaltaudut siirtyä tänne helmiin ;) Mehän taidettiin aikalailla samaan aikaan plussailla tuolla toisella puolella <3 Millonkahan ne muut tullee?? :D
 
Hei vaan,

minä taas kurkin, kun teillä näyttää olevan niin hyvät keskustelut meneillään.
Vielä en halua listalle, sillä odottelen sitä torstain veritestin tulosta...
Onneksi kyllä kotitesti näyttää vahvistuneen, joten siinä mielessä jotensakin levollisin mielin odottelen torstaita.

Yritystä takana
Yritys aloitettiin vuosia sitten... Toukokuun alussa 2006 jätin pillerit pois ja siitä lähtien on toivottu.
Lapsettomuuspolin asiakkaita olemme olleet vuodesta 2009 lähtien ja nyt viimeisestä hoidosta näyttäisi tärpänneen.
Tähän mennessä yksikään hoito ei ollut tuottanut hedelmöittyneitä soluja, joten koskaan aiemmin ei päästy siirtoon. Nyt päästiin siirtoon ja näyttäisi hyvältä sen suhteen, että kyytiläinen on tarrannut kiinni. Tuntuu käsittämättömältä, että kun lopultakin oli luopunut toivosta, niin sitten jotain tapahtuukin..
Olen tehnyt lapsettomuuden surutyötä tässä jo useamman vuoden ja aloin todellakin ensimmäistä kertaa olemaan valmis luopuun haaveesta saada oma lapsi. Lopultakin aloin ymmärtään, että elämä voi olla täyttä ilman omaa lasta, vaikka toive onkin suuri ja koko elämän kestävä.
Toivottavasti minun nyt ei enää tarvitse siitä luopua, sillä kaikki toiveet ovat heränneet ja palanneet.

Ikä-kysymys ja isovanhemmat
Ikää löytyy minulta tällä hetkellä 29-vuotta. 30-vuotta tulee syksyllä täyteen, eli toivottavasti minusta tulee 30-vuotias äiti. Mies on 35-v ja ehtii juuri täyttämään 36-vuotta jos laskettu aika pitää paikkaansa.
Minun vanhemmat ovat reiluja 5-kymppisiä, miehen vanhemmat reiluja 6-kymppisiä ja molemmat sairauseläkkeellä (toivo elää, että olisivat sen verran hyvässä kunnossa, että voisivat joskus vauvaa vahtia).
Minulla on pikkusisko ja pikkusiskopuoli, miehellä on isoveli. Pikkusiskollani on jo kaksi lasta, joten äidilleni ja isälleni minun esikoinen olisi kolmas lapsenlapsi. Miehen vanhemmille lapsi olisi ensimmäinen lapsenlapsi.
Iso-isovanhempia on elossa minun puolelta vielä 83-vuotias mummi, 76-vuotias mummu ja 82-vuotias vaari. Heille meidän lapsi olis kolmas lapsen lapsen lapsi.
Miehen puolelta elossa on yksi mummi 80v. Hänelle meidän lapsi taitaisi olla myös ensimmäinen lapsenlapsenlapsi.

Vitamiiniasioita minä olen vuosikaudet syönyt erilaisia vitamiineja, joskus enemmän ahkerasti ja joskus vähemmän ahkerasti. Tällä hetkellä dosetista löytyy bekostrong, multivita, joku kalkkitabletti, kalanmaksaöljykapselit ja metformiinia.
Ajattelin jatkaa noiden syöttämistä miehelle (paitsi ne metformiinit) ja vaihtaa itse raskausvitamiiniin, sillä ainakin multitabseissa (tai mitä ne nyt oli) löytyy sitä a-vitamiinia.

Alkoholi ja tupakka minä vihdoin viimein lopetin vuosia kestäneen tupakanpolton viime marraskuussa. Samoin teki mies (ja minä uskon onnistumisen avaimen olevan juuri siinä!). Tänäpäivänä keskityn vain moraalisaarnaamaan tupakoiville ystävilleni... ja ihmettelemään, kuinka he eivät arvosta saarnojani yhtään ? :rolleyes:

Olen jo vuosia sitten jättänyt alkoholin käytön pääasiassa muille. Silti en ole lasiin sylkenyt ja muutaman kerran vuodessa olen tainnut juoda itseni humalaan.
Nuorempana alkoholi maistui, kun elo oli "yhtä juhlaa" ja kavereiden kanssa hulmuamista.. Lapsettomuuden myötä jotenkin päätyi eristäytymään ihmisistä ja ystävistä(sillä kaikki vaan saivat vauvoja), joten luonnollisesti se juopottelukin siinä sitten eristäytyessä jäi.
Nykyään kukaan ei juuri ihmettele juomattomuuttani, sillä olen muutoinkin muuttunut tylsäksi.


Sukupuoliasioista
minä toivoisin tyttöä, mies poikaa. Minä en osaa oikein edes kuvitella, että voisin saada poikalapsen, sillä minä olen tyttö... Miten tyttö voisi saada yhtäkkiä poikalapsia???? ;) No ei vaan.. Jotenkin se ajatus tytöstä tulee sieltä, että minulla on vain siskoja enkä siis osaa ajatella, että voisin saada muuta kuin tyttöjä. Olen ajatellut näin koko elämäni
Mutta siis kumpi tahansa käy.
Ja koska siskoni sai myös pojan, niin on kai se uskottava, että tytöt voi saada myös poikalapsia... :D
Ja minä ainakin haluan tietää sukupuolen ja aion kysellä asiaa, jos joskus tulee mahdollisuus.

Kertominen siskoni ja kaksi parasta ystävääni tietävät jo asiasta. Puhumme päivittäin, joten en voi mitenkään salata heiltä asioita. Pomo tietää myös hoidoista ja kerron hänelle, kunhan hän palaa lomalta (tai jos soittaa perjantaina niinkuin meinasi). Miehen vanhemmille haluaisimme kertoa jotenkin íkimuistoisesti, sillä he tosiaan ovat toivottavasti saamassa ensimmäisen lapsenlapsen, jota ovat jo vuosia odottaneet.
Juhannuksena ehkä olemme yhdessä ja jos silloin tilanne näyttää vielä hyvältä, niin ehkä kerromme silloin.
En halua odotella montaa viikkoa, sillä jos huonosti käy, niin on ehkä sitten olemassa tukea ja ymmärrystä myös appivanhempien suunnalta.
Omille kaukana asuville sukulaisille ehkä kerrotaan jos lomaillaan kesällä tai sitten laitan kortin...


Vauvahaaveita en tiennytkään tuota, että se lasketaan siitä siirtopäivästä. Meillä la siirtyisi päivällä eteenpäin. Vaikka päivä sinne tai tänne.. :)
Ja minä mietin tuota neuvola-asiaa myös. Tietysti varhaisultraan pääsen lapsettomuuspolille, mut pitääkö ennen sitä soitella neuvolaan? Noh, kai sinne voi soittaa ja kysyä :D

Jotenkin kauheen pelottavaa, kun tässä jo ihan täysillä ajattelen asioita eteenpäin... En pysty olemaan ajattelematta, että ennakoimalla jotenkin pilaan tämän asian.
Vuosikaudet olen oppinut syyttämään itseäni ja ajatuksia/tekoja lapsettomuudesta ja nyt tuntuu, että jos sanon jotain väärin tai teeb jotain väärin, niin heti onni otetaan pois.
Olen yrittänyt vakuuttaa itseäni siitä, että en pysty sanoilla tai ajatuksilla muuttamaan tätä tilaa. Jos se muuttuu, niin se on sitten ihan muista asioista kiinni.
huhhu..
Tätä pelkoo sitten riittänee pitkälle asti. Aina saa jännittää jotain.

Kukas se puhuikaan siitä facebook-ryhmästä.. Minä taidan sinne jossain vaiheessa ilmoittautua mukaan, kunhan uskallan ilmoittautua edes tähän porukkaan virallisesti mukaan.

Tulipas nyt aikamoinen sepustus näin vaikken ole vielä virallisesti edes mukana tässä hommassa...
huhhuh..

Mukavaa päivänjatkoa ja ONNEA uusille plussanneille!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauvahaaveita86
Taidanpa liittyä mukaan=) Olen 30v ja odotan 3 lasta...ennestään 6v ja 7v lapset=) Laskettuaika 13.2.

Alkoholista: en ole juonut kohta viiteen vuoteen joten ei ongelmaa;)

Meillä koira 11v ja kissa kohta 1v.

Minun ja mieheni vanhemmat ovat kaikki kuolleet joten vähän kateellisena luen juttuja teidän vanhemmistanne...viimeiseksi kuoli äitini 2007 joten tähän on jo ehtinyt tottua! Harmi vaan kun lapsilla ei yhtään mummoa eikä pappaa=(

Rv 5+0
 
Onnea tosiaan Viiville naimisiinmenon johdosta, oliko isotkin juhlat? :)

Omppuf, juu hui, kuulostaa siltä et kantsii jättää palloilut vähän vähemmälle...

Nökönen mistä se sun äitis sen sitten arvas? :D Voin kuvitella et siinä kohtaa kun joku läheinen noin suoraan kysyy niin ei siinä kyllä pysty valehtelemaan. Ihana reaktio isältäs :D

Mukavaa tosiaan kun täällä on vilkasta, vähän liiankin vilkasta, näin tön ohessa ei oikeen pysy perässä eikä ehdi kaikkia kommentoidakaan :D

Ainut uusi "oire" on ilmaantunut: en pysty enää nielemään vitamiineja kakokamatta, aina pitää pitää käsi suun edessä kun koittavat pyrkii takaisin ylös :S

Aurinkoista päivää taas kaikille ja uusille tervetuloa joukkoon =)
 
Meillä kans kun on 1 poika 2 tyttöä, niin ihan tuon isoveikan takia 1% enemmän toivoisin poikaa. Yhteenaikaan esikoinen useinkin kyseli, että joskos sitä pikkuveljeä alkaisi kuulumaan :D Tosin tytölle olisi huomattavasti enemmän vaatteita :D. Ja oma kokemus on, että pojat on helpompia. Esikoinen nukkui täydet yöt 7kk ikäisenä ja oli tosi tyytyväinen vauva. Kakkosella oli paha koliikki ja kolmosella 3kk ikäisestä alkanut korvakierre.. Liittyykö sukupuoleen sitä en tiedä, mutta näin se meillä on mennyt.

Omppuf: Oih, teitä onkin monta :) Mä en oikeastaan koskaan ole päättänyt että haluan monta lasta, ajan myötä vaan on näemmä tunne vahvennut. Mutta tämä varmasti on kyllä viimeinen, mies varmaan sekoisi sukkiinsa jos alkaisin viidettä puhumaan :D Mulla kun ei ole kun 2 pikkusiskoa ja aika isot ikäerot heihin, ollaan aika vieraita toisillemme..

Onnea plussanneille :wave:
 
Hyvää päivää kanssasisaret! Täällähän on hirmuinen jono tullut päivityksiä sitten eilisen! Aloitetaan alusta, miulla taitaa olla sanoja vähän kaikille ;)

Mansikki82 Mie odotan kans neuvolaan pääsyä. Varhaisultran jälkeen soittelen sinne jos aihetta vielä on. Meillä on ihana neuvolan täti ja katselee aina mielellään omalla ultrallaan vatsan päältä :)

Tiuhti Onneksi oli ”väärä häly”. Muistan oman tuulimunaepisodin vielä liian hyvin. Oireitakin oli sillon enemmän kuin nyt. Harvinaista on kuulemma uusiminen, mutta ei mahdotonta.

Vauvahaaveita86
Miulla käytössä Multivitan raskaus ja imetys, viime syksystä asti olen syönyt niitä ja nyt toukokuussa otin lisäksi B-ryhmän vitamiinivalmisteen lisäksi käyttöön kun sisältää foolihappoa. Lisäksi on myös greippimehu ollut kovassa käytössä tänne asti. Kiivit on myös hyviä folaatin lähteitä, niitäkin tullu syötyä…

Omppuf
Jostain luin, että normaali foolihapon tarve on 200µg ja raksaana oleville suositellaan tuplana eli 400µg ja suosituksen yläraja olisi noin 1000µg. Alkuviikoilla ollessa ei varmaankaan ole haittaa jos vetelee surutta kaiken minkä löytää. Mie jätän tuon toisen lisän pois sitten kun oon neuvolassa käynyt ja aloitan Multivitan raskaus Omegat, kun pari purkkia jemmassa on. Ja tuosta facebookista JEE! En ymmärrä miksi kaikkien pitää olla siellä ja vaan siellä.. Ja siirry suosiolla penkkiurheiluun ;)

Äiti maa Herra kermaperse vie kaikkien sydämet, se on niin symppis kauriin katseineen =). Meillä on myös autot menossa vaihtoon. Miulle on ihan sama minkälainen auto on kunhan se vastaa meidän tarpeita, mies katsoo myös väriä… No mie sit nirsoilen niissä vaunuissa kun aika koittaa ;)

Maizy
Kiitos vaan aurinkoisen päivän toivotteluista, meillä sataa vettä ja on tosi ankean näköistä… :LOL:

Hiippis81 Miulla varhaisultra osuu rv 7+4. Neuvolasta sanottiin, että eivät mielellään alle 7 viikkoista ota, ettei tule vääriä tulkintoja. Taitava ultraaja näkee varmasti jo 6+ viikolla.

Tiudeliini Onnea ja tervetuloa!

iloksi Toivottavasti pieni kestää kyydissä, onneksi hyvältä näyttää! Usein, usein kun toivosta luopuu, alkaa hyviä juttuja tapahtua. Jes, A-vitamiinit nurkkaan kummittelemasta :D Äläkä välitä, mie olen myös aika tylsä. Sosiaalinen elämä rajoittuu puhelimeen, tien toisella puolella asuvaan kaveriin, toiseen joka asuu n. 10km: päässä ja niihin jotka meillä käy, eli miehen kaverit. Miun muut kaverit asuu niin kaukana, että täälläpäin käydessään nähdään kaupungilla pikaisesti.

äitix2
Onnea ja tervetuloa! Miun äiti on varamummo-toiminnassa mukana ja sillä sitä kautta on pari mummotettavaa. En just nyt muista oliko MML:n vai jonkun muun alainen toiminta. Jos teilläpäin järjestetään vastaavaa toimintaa niin kai varamummo on lapsille parempi kuin ei mummoa lainkaan? Mummot koulutetaan ja valitaan huolella, ei siis pitäisi olla pahismummoja liikkeellä.

Nökönen Mie laitan pääni pantiksi, että meillä mummot sekoaa myös heti kun saavat tietää. Siksi odotetaan, tai ainakin yritetään, että päästäis turvallisille vesille. Uutinen leviää kulovalkean tavoin ihan sikäli, kunhan ensijärkytyksestä selviävät :p

Huh.. Olipas siinä urakkaa kerrakseen. Miulla ei muutoksia edeltäviin päiviin. Aamulla klo 05.00 toi meidän juniori olisi halunnut leikkiä herra kermaperseen kanssa… Heräsin sit siihen, kun herra kermaperse pitää tasasta matalaa ja hiljaista murinaa, että ”ei kiitos nyt, haluan nukkua viel䔅 Ja mie olin niin iloinen… NOT!

Wiitahepo ja pikku-hippo 5+5
 
Hei kaikille tasapuolisesti!

Vitamiineista syön muistaakseni Multivitan raskautta, joskus napsin lapselle ostettuja kalanmaksaöljykapseleita, niitä tuttifrutin makuisia!

Ihastuin tuohon Bolakoruun, jossa on kuita ja tähtiä. Ostan varmaan syksymmällä, jos kaikki menee hyvin :).

Yritin tänään soittaa neuvola-aikaa, mutta ne kutaleet ovat vaihtaneet koko soittosysteemin puhelinvastaajaan, argh! Inhoan muutenkin soittaa omalääkärille, kun asia pitää kertoa mahd. tarkasti vastaajaan plus henkilötunnukset ja puhelinnumerot vielä, arvatkaa muistanko tuon kaiken kertoa? :D Nyt yritin siinä sitten änkyttää, että tota, raskaustestin tein kaksi viikkoa sitten, plussan siis ja niin että sitä ekaa neuvola-aikaa kyselisinkiitoshei! Todella taitavaa, nappikeitto, todella taitavaa! :) Vielä ei ole soitettu takaisin, vaikka soittoaika jo loppui. Mies odottaa tulosta kärsimättömästi, kun minunhan piti soittaa jo viime viikolla... Hajamielisyys on päivän sana!

Ja pahoinvointi. Tiedättekö, ennen en ole edes haistanut pyykinpesuaineemme hajua, mutta eilisestä asti olen käytännössä koko ajan pidätellyt oksennusta, kun on jatkuvasti vähintään yksi pyykkierä kuivumassa. Ja nenäni mielestä tämä pesuaine haisee krapulahengitykseltä. Kyllä, luitte oikein! :-D En ole vielä oksentanut, mutta 24 tuntia keskeytyksetöntä pahaa oloa vaatii veronsa...

Nappikeitto + pikkunappi 5+6
 
nappikeitto::O No ompa teillä ihan kamala systeemi! Mä inhoan ylikaiken puhelinvastaajaan puhumista saatikka sitten tärkeissä asioissa! Inhaa.. Toivottavasti täälä ei ikinä mennä tuohon käytäntöön.
Hajut on jotain ihan kamalaa, mies toi apteekista lapsille uuden aurinkorasvan ja hyi jyykeli kun se haisee törkeelle!:x

(.) Pytyn halaaja ilmoittautuu :$ Jep, kaikki pihalle mitä vattalaukusta löytyi.. :snotty: yökkis..
Käytiin lasten kanssa kävellen kirjastossa, 3v rattaissa. Vaikka matkaa ei taida olla mennen ja tullen kun ehkä reilu kilometri niin tää akka on ihan valmis.. Antaiskohan nuo muruset ottaa pienet tupluurit sohvalla? :saint: Joskus käy tsägä, useimmiten ei. Nuorimmainen aina kömyää viereen ja jos se ei ole väsy niin sitten ei muidenkaan tarvi olla. Hän on hassu neiti, ei ole reiluun vuoteen nukkunut virallisesti päiväunia, aika usein kuitenkin nukahtelee sohvalle, että välillä ainakin ne tarvisi, mutta ei omaan sänkyyn voi mennä kun ei muutkaan mee.. "Mää oon ito tyttö" tokasee jos tarjoaakin unille menoa. :)
 
Moi!

Olen jo pari kertaa yrittänyt liittyä joukkoon, mutta viestini eivät ole tulleet läpi. Toivottavasti nyt onnistuu.

Sain plussaan puolitoista viikkoa sitten ja nyt on 5+3 (ehkä). Esikoinen täyttää syksyllä neljä. Tähän mennessä raskaus tuntuu ihan erilaiselta kuin edellinen. Nyt ei ole mitään oireita. Välillä oikein pelottaa, että mitä jos en olekaan enää raskaana. Viime kerralla pahoinvointi alkoi heti ja kesti viikolle 30. Onneksi pääsen neuvolaan jo heti juhannuksen jälkeen, mutta tuntuu, että siihenkin on vielä kamalan pitkä aika.

Listaan voi lisätä:

Vilperi / LA 9.2. / 2. lapsi / TAYS
 
nappikeitto Todella sulavaa toimintaa :D Mie muistan hyvin kun ekan kerran neuvolaan soitin. Änkyttelin paniikin omaisesti, että on nyt plussa testi tehty ja on sitä ja tätä ja kysyin lopuksi, että mitähän nyt pitäisi tehdä? Neuvolan täti sitten varovasti kysyi, että "onko se hyvä vai huono juttu?" :LOL: Sai kai käsityksen miun selittelyistä, ettei olis ollut tarkoitus raskautua... No se sit olikin tuulimuna... Toivottavasti nyt on oikea pikku-hippo tuloillaan :)

Meillä ruuhkautuneet linjat ohjautuu onneksi vaihteeseen ihmiselle ja sinne voi jättää soittopyynnön nimellä ja puhelinnumerolla. Mie en tykkää kans koneiden kanssa jutella.

Tää alkuraskaus on jotenkin raastavaa aikaa kun pitää vaan odotella, että päivät kuluu. Olispa olemassa sellasia kotitestejä millä pystyis seuraamaan hcg:n määrää ja sen nousua. En mie tiedä oisko siitä sen enempää hyötyä, mutta oispa jotain tekemistä... Pissailla tikkuihin päivät pitkät :D Mies on kans kai heikkohermoinen kun on taas reissuhommissa (koko kesään ei varmaan kotona ehdi kuin käymään) eikä työt huvittais. Haluais vaan olla kotona seurailemassa kuinka maha alkaa kasvaa :popcorn: Ihana höppänä...

Mie haluan kans ton ällötyksen ja oksentelun... :mad:

Wiitahepo & pikku-hippo
 
Wiitahepo: Joo oon kuullut tuosta varamummo toiminnasta mutta täällä päin ne käyvät vaib tapahtumissa eikä esim. tule kotiin eikä lapsi voi mennä heidän kotiin. Lapset kyl alkaa olla aika tottuneita siihen et niitä mummoja ja pappoja ei oo. Itse olis ihan kysellä kaikkea omaan lapsuuteen liittyvää mut ei ole oikein ketään keltä kysyä=(

Menen varhaisultraan 28.6 rv 7+2 ja eka neuvola 12.7 rv 9+2. Ei jaksais millään odottaa ;)
 
Omppuf: Vihdoinkin kyllä juu uskalsin, kun tänään on viimeinen päivä millon menkkojen pitäis alkaa 26-28 päivän kierron mukaan, muttei mitään tunnu sellasta eikä kuulu :).

Eilen tosiaan testissä vahvaa plussaa ja torstaina kun päästään maalta kaupunkiin, niin varmistellaan Clearblue Digitalilla ja soittoa neuvolaan.

Mä ajattelin torstaina ostaa Ladyvita Mamaa ja sitten varmuuden vuoksi ne pahoinvointirannekkeet. Edellisen kanssa niistä oli tosi paljon apua, vaikka luulin, että ne ois ollu ihan humpuukijuttua, mut 10 minuuttia käsiin laittamisesta ne autto ! Ihan hassua :D. Joillekkin ne ilmeisesti oo tehonneet.

Muuten tuli tuosta Ladyvita Mamasta mieleen, että onko siinä tarpeeksi sitä foolihappoa vai pitääkö sitä vielä ottaa erikseen ?

Onnellista odotusta kaikille ja varsinkin tosi paljon onnea niille, joilla on ollu yritys vaikeaa ja todella aikaa vievää ! :heart: :flower:
 
Viimeksi muokattu:
äitx2 Onpa teillä typerä systeemi, anteeksi vaan.

Miun äiti on niin höpelönä lapsiin, että matkaisi varmasti pitkiäkin matkoja mummottelemaan :) ammatiltaan alunperin perhepäivähoitaja. Väittää, että joutui sit vaihtamaan ammattia, kun mie oisin halunnu jäädä mieluummin kotiin leikkimään hoitolasten kanssa kuin lähteä kouluun :) Entisten hoitolasten kanssa pitää aina sillon tällön yhteyttäkin ja mummoilee niiden lapsille ja miun kavereiden ja serkkujen lapsille ja ja ja... Se on sellanen yleismummo :LOL: vaikka ei sellaselta perus mummomummolta näytäkään. Pirteä ja nuorekas, ei uskoisi ikäisekseen, lienenkö perinyt geenit, kun alkossa viime jouluna kysyttiin paperit, kun lahjapulloja kävin ostamassa, olin silloin jo kuitenkin 30 ( huom. lausutaan kahdeksantoista).

Wiitahepo & pikku-hippo 5+5
 
Wiitahepo, täälläkin tarvittaisiin hcg:n seurantatestejä :D, en saanut läetettä neuvolasta verikokeeseen (ei kuulu ohjeistukseen toivtuissa raskauksissa - pah), täti toivotteli tilaamaan aikaa muutaman vkon päästä ensimmäiselle neuvolakäynnille jos vielä ajankohtaista silloin. Ylipitkä kierto (mahdollinen tärppi jossain vaiheessa 35+ kp:nä) ei siis ollut tarpeeksi pitkä vakuuttakseen että lisäselvityksiä tarvittaisiin. Näinköhän työterveyden kautta vielä yrittäisi.. Äh, taidanpa vaan hakea kaupasta ison kasan testejä seurailuun. Ollaan lähdössä lomareissulle pariksi viikoksi ja mieluusti mieli rauhaisana eikä ihan näin epäuskoisena.. Puuh tätä jännitystä..
Ja kyllä se aurinko edelleenkin paistelee vaikkakin pilvien lomasta nyt täälläkin.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Maizy Tää on niin tätä... Rääkätä nyt herkässä tilassa olevia naisia pitämällä epätietoisuutta yllä! Miun puolesta ne ohjeistukset vois polttaa, kivittää, ampua haulikolla reikiä täyteen, polkea maahan, haudata, kaivaa ylös ja vetää vessasta alas. Peeveli sentään *pui nyrkkiään ilmassa* :mad:

Wiitahepo & pikku-hippo sateen keskeltä...
 
Kysyin tänään hoitajalta tosta foolihaposta kun mä siis syön päivittäin yksittäisen 1000mg tabletin ja sit viel saan sen 400mikrog siitä RaskausPlus-monivitamiinistä ni hän sano että se 400mikrog riittää mainiosti, mutta et ei tosta mun 1000mg mitään haittaa ole, joten ajattelin syödä ton purkin loppuun, sitten sen jälkeen pelkästään RaskausPlussaa...
iloksi miten sulla on ohjeistettu tota metformiinia syömään nyt plussauksen jälkeen? Lääkäri mulle sano sillon ennen plussausta et se sit yleensä lopetetaan siitä jonkun ajan päästä, hoitaja lupas kysellä lääkäriltä ja huomenna kun soitan verikokeen tuloksesta niin kertoo samalla kauan vielä joudun syömään sitä... Vai mihin tarkotukseen sulle sitä on määrätty?

Täällä mun kotikaupungissa on toi sama puhelinvastaajasysteemi otettu käyttöön, mut sinne ei mun mielestä tarvii sanoo muutakun korkeintaan numero? Muutaman kerran pitäny takia soittaa ni kyl sieltä aina tulee puhelu takas sillonkun nauhalta tyyppi on luvannutkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on niin mahdoton kuhina, että pitänee jäädä kokopäivätoimiseksi palstailijaksi että pysyy kärryillä! :D

Terppa ja onnea kaikille uusille!

Viiville nyt kun muistan niin onnea avioitumisesta ja pahoittelut kissan poismenosta. Sitä se elämä on iloa ja surua, saamista ja poisantamista.

Tiuhti83 Huh, olette varmasti kyllä säikähtäneet! Onneksi kaikki näyttäis nyt olevan hyvin! :D

Iloksi Onnea plussasta ja avosylin odotellaan suakin mukaan! Kovan tien olette joutuneet tähän asti kokemaan, peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin. Minä olin nuorempana pitänyt perhettä (miestä ja lapsia) itsestään selvänä asiana, mutta sitten asiat menivätkin häränpyllyä. Asuin vuoden verran ulkomailla ja vietin aikaani yksin, itseni kanssa (Niin huvittavaa kuin se onkin, niin menin suurkaupunkiin olemaan yksin :D). Kun tulin takaisin Suomeen, totesin, että nyt osaan nauttia elämästä täysin rinnoin myös yksin, en TARVITSE ketään täyttämään elämääni. Ja loppujen lopuksi jälkikäteen osaan sanoa, että juuri sillä hetkellä olin erityisen kypsä ja valmis perheen perustamiseen. Nykyisen miehen kanssa sitten alettiinkin seurustella kuukausi Suomeen tuloni jälkeen. Ja nauroin tuolle kommentillesi, että olet muutenkin muuttunut tylsäksi. :LOL: Tuttu ajatus! Samoin tyttövauvalle. Mitäpä muuta tytöstä voisi putkahtaa kuin tyttö!

äitx2 Varmaan juuri raskaana ollessaan kaipaa äitiään juttelemaan asioista. Minulla ei ole kovin läheiset välit vanhempieni kanssa, mutta jospa siellä tulisi useammin käytyä muksun kanssa. Tosin epäilen, että meidän tapauksessa isovanhemmista ei juurikaan ole hoitoapua, mutta on kuitenkin isovanhempia, joiden luona vierailla.

Mistä tuli muutenkin mieleen. Ollaan miehen kanssa mietitty tuota avunsaamista, jos sellaista enemmänkin tarvittais. Meillä menee välillä viikkoja niin, että vapaa-aika menee muiden auttamiseen, lapsia yökylässä, remonttihommia, henkistä apua ja siihen päälle vielä taloudellista jeesiä. Pääsääntöisesti se on kivaa, mutta joskus raastaa hermoja, kun molemmat on lupautunut johonkin eikä nähdä toisiamme moneen päivään. Mutta realistisesti ajatellen, takaisinpäin apua tuskin näinä vuosina tulee, ei vain ole resursseja. No, henkistä apua ehkä sentään.

Nappikeitto Meillä on käytössä "takaisinsoittoautomaatti" tai joku sellainen. Painan numeroa "1" ja he soittavat takaisin. En oikein tajua, mitä järkeä siihen nauhalle on kaikkea sepustaa!

Äiti maa Temppiä pöntön reunalle!

Vitamiineista ja omaa (.). Minä otin B6-vitamiinineuvosta vaarin. Otin illalla B-vitamiiniporeen, samoin aamulla. Päivällä kävin ostamassa siihen kaveriksi B6-vitamiinia erikseen. Sitä oli vain 200 mg:n tabletteina (kun en halunnut muuta mukaan) ja apteekin nainen sanoi, että se on ihan hyvä pahoinvointiin (vaikka se suositeltu annos olikin 3x10-25mg), vesiliukoisena ei ongelmia tule tuolla 200 mg:n käytöllä, kun en sitä vuosikausia syö. En tiedä johtuuko nyt noista vai mistä, mutta tänään ei ole tarvinnut oksentaa. Pari kertaa vähän kakoa ja etonut toki, mutta ei mitään eilisen kaltaista. Terapeuttini (käyn psykoterapiassa) sanoikin, että saattoihan se eilinen olla jopa mahatautia, jota kuulemma on liikkeellä. Yölläkään en herännyt pahaan oloon. Oli miten oli, mutta toivottavasti on enemmän tämän päivän kaltaisia päiviä kuin eilisiä. Koko ajan kyllä syön, banaania, hapankorppua, mustikkakeittoa.

Perjantaiaamuna ultra! Minähän en ole vieläkään soittanut sinne neuvolaan, kun haluan tehdä sen ultran jälkeen. Perjantaina sinne ei voi soittaa, joten ensi maanantaille menee. Nyt iski ajatus, että kai me nyt saadaan sinne joku aika?!

P-L (6+2), joka lähtee tästä nyt taas ottamaan jotain pientä syömistä
 
Heissulivei!

Kiitoksia kaikille onnitteluista :) Jos tämä odotus oikeasti osoittautuu todeksi, oli se paras häälahja meille molemmille :heart:

Siis aivan hirvittävä päivä takana. En ymmärrä, miten tulen jaksamaan töissä ties kuinka pitkään vielä... huono olo alkoi joskus hieman ennen puolta päivää ja kävely alkoi tuntua 'nahoissa' että kun pääsin lasten kanssa kotiin, menin suoraan sänkyyn ja toivoin totisesti, että ovat kiltisti. 'Äiti lepää hetken, sitten tehdään jotain' totesin ja otin vielä panadolin. Onkohan nyt niin, että tissit ovat 'raskautuneet' ja kun ne ovat muutenkin kokoa 70I niin mitähän painoluokkaa ne nyt mahtavat olla :( päätä jomotti ja hirvittävä oksetusolo ja veikkaan, että niskajumi oli nyt kuitenkin tämän asian takana, jonka siis nämä hervottomat boobsin ovat aiheuttaneet. Mutta nyt olo jo hieman parempi, väsyttää hirvittävästi ja toivon, että saan lapset ajoissa nukkumaan, että pääsen itsekin :D

Huh, nyt on jo tiistai... eli päivän lähempänä ensi maanantaita :D Luin kyllä kaikkien tarinoita, mutten yhtäkkiä muista yhtään, mitä piti johonkin kommentoida. Mutta hyviä ne B6-vitskuvinkit, taidan käydä varuiksi ostamassa sitäkin heti huomenna :)

Jaksellaan folks,
Viivi+Tiiti 6+2 (vai miten se meni...)
 
vauvahaaveita minulla on pco ja nuo metut on auttaneet sitä. Muistaakseni ainakin ensimmäisen kolmanneksen ajan voi metuja popsia. Täytyy vielä varmistaa asia, muttei niistä kait ole haittaa.
Useampi lääkäri on todennut näin, mutten ole nyt sitä asiaa sen paremmin painanut mieleen.
Niin ja siis lääkärit ei vielä tiedä, että olen raskaana... Täytyy muistaa kyllä vielä varmistaa tuo asia.

Piia-Liisa Kiitos vaan kovasti onnitteluista ja tervetulotoivotuksista :heart: Minä olen asustellut yksinäni suurkaupungissa ulkomailla, mutta en ihan vuotta. Ja oikeasti missään - ei missään ole niin yksin kuin suuressa kaupungissa. Erosin silloisesta poikaystävästä ja lähdin maailmalle "etsimään itseäni". Sen jälkeen meni pari vuotta kunnes tapasin nykyisen mieheni. Sama tausta täällä sen suhteen, että perhe on aina ollut itsestäänselvyys. Enää se ei ole vaan suoranainen ihme, jos sen saa :) Toivon vaan ihmeen oikeasti tapahtuvan :)
Toivottavasti teillä perjantaina kuikkii ultrassa pikkuinen salamatkustaja :)

Minuun on iskenyt jokin siivousvimma ja olen kuin hengen hädässä siivonnut pari päivää... Toivottavasti se olisi kohtalaisen pysyvä tila tuo siivousvimma, kun yleensä sitä vaan välttelen.

Illanjatkoja :)
 

Yhteistyössä