HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Pitkästä aikaa ehdin tänne, lueskelemaan kaikkien kuulumisia. Kovasti tarrasukkia matkaan kaikille!

Sirel: meillä oli alkuraskauden ultra viikko sitten ja minipupunen oli isompi kuin neuvolan kalenterin mukaan oli laskettu. Kokoa oli 10,2 mm ja vastasi siten viikkoja 7+2. Neuvolan kalenterin mukaan määrittivät vikojen menkkojen perusteella viikkoja olevan 6+4.

Ultran mukaiset viikot vastasivat täydellisesti tikuttamaani ovista, joten laskettu aikaa lieneekin juuri ja juuri tammikuun puolella. No, esikoinen sai tarpeekseen jo viikolla 38, toivottavasti tämä pikkuinen pysyy kyydissä ainakin sinne asti..

Mutta siis viikot ovat menneet väsymyksen vallassa, meille tuli lyhyellä varoitusajalla muutto eteen ja töissä kun on vielä ollut hoppua niin iltaisin olen ollut ihan raato. Ja seurana suurimman osan päiviä ollut etova olo ei ole juurikaan helpottanut asiaa :)

Toisaalta on ihana, kun oireita on, viimeksi oli kasvu lakannut arviolta 8+3, joten vähän jännittää, miten nyt mahtaa käydä :-/

pupu75 + minipupunen 8+1 (kaiketi)
 
No kuukautiset oli viimeks 9 pvä toukokuuta. Että siitä olen laskeskellut. Voiko tämä olla jotain pahaa?? kertokaa??

ja eilisessä testissä kuitenkin siis ihan normaalissa niin tuli 2 ihan saman tummuusasteen viivaa
 
Viimeksi muokattu:
No mut jos sulla on ollut ovis myöhemmin? Vai onko sulla kuinka pitkä kierto normisti?

Jos se sua vaivaa niin voithan varata alkuraskauden ultran ja käydä tarkistamassa tilanteen? Ja joillakinhan vaan hormoniarvo nousee hitaasti.. Toivottavasti kyse on jostain tälläisestä!!

Napsis ja pikkutyyppi 5+2
 
meillä on ar-ultra aina yksityisellä. (Meillä tosin naistenklinikalla koska on ivf-raskaus). Mut joissain kunnissa / kaupungeissa sen tarjoaa julkinen. Soita neuvolaan ja kerro kuinka paljon sua huolettaa tilanne, siellä varmasti ainakin osaavat neuvoa mihin ottaa yhteyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Juustoista Minä en näe niiden välttelyssä muuta perustetta kuin tietenkin suola ja rasva. Siis ihan samalla tavalla kuin ei-raskaanakin. Mutta syön siis ihan samoja juustoja kuin muutenkin, mutta jos nyt ei ihan mahdottomasti herkuttelisi.

Selis ja LOVE, ihanat ultrakuulumiset!

Peloista Minä en osaa pelätä synnytystä (itseasiassa en ymmärrä, miten jotkut pelkää synnytystä ja haluaa keisarinleikkauksen. Leikkaukset minua pelottaa enemmän.), mutta pelkään sitä, miten jaksan ilman kunnon unia. En muuten pelkää jaksamista vauvan kanssa, mutta kun monet sanoo, että eivät pariin vuoteen nuku kunnolla. Elän hyvin säännöllistä elämää ja menen ihan sekaisin, jos on vaikka jotkut juhlat kerran vuodessa ja valvon aamuyöhön. Päiväunia on opeteltava nukkumaan. Nyt jos otan päikkärit (tosi harvoin ennen raskautta), niin olen ihan sekaisin ja kiukkuinen ja tuntuu niin pahalta, että tekisi melkein mieli itkeä. |O Ihmettelen, miten mies voi ottaa päikkärit ja nousta ylös ja lähteä saman tien treeneihin. Nounou.

Kaksosten periytyvyys Luomumonikoista kai aika iso osa ajatellaan olevan perinnöllistä (ja osa sattumaa), mutta elossa olevat kaksoset eivät välttämättä kerro, miten paljon suvussa on taipumusta kaksosiin. Sehän on kuitenkin hyvin yleistä, että toinen alkaneista raskauksista menee kesken eikä niistä välttämättä huudella. Toisaalta periytyvyys on kaiketi paljon monimutkaisempi asia kuin usein ajatelleen. Yläasteella opetettiin esim miten silmien väri periytyy, lukiossa opettaja sanoi, että unohtakaa kaikki mitä opitte yläasteella ja opetti uuden tavan. Ja yliopistossa sitten on kerrottu, että voitte unohtaa nuokin, ei kukaan ole varma, miten se silmien väri loppujen lopuksi periytyy. :D

(.) Tämän aamun aloitin oksentamalla pari kertaa, edelleen huono olo. Eilen oli vähän parempi olo, niin unohdin ostaa sen rannekkeen. Pitää tänään käydä hakemassa. Eilen tehtiin ostoslistaa juhannusta varten. Nyt kuvottaa kaikki, mennäänköhän sitä mustikkakeitolla ja hapankorpuilla koko jussi.

Meillä on isoisän uurnan lasku parin viikon päästä. Päätettiin kertoa siellä sitten mun vanhemmille ja muille sukulaisille.

P-L ja ötökkä 7+5
 
Niin. Vai pitäisikö vain odottaa 9.7 olevaa neuvolaa ja kertoa sitten siellä huolenaiheista. Olen kuitenkin niin monta positiivistä tehnyt, että eikö niihin olisi uskominen vai täytyykö tämän hyvän mielen romahtaa vain digitestien viikkojen perusteella.. mitä ootte mieltä?
 
mammis92 jos sua oikein huolettaa niin kannattaa mennä yksityiselle ultraan, siellähän se asia sitten selviää eikä tarvitse hermoilla kahta viikkoa. Sulla on tosiaan mahdollisuus että et ole niin pitkällä kun oletit, millon teit positiivisen raskaustestin? Tai sitten tosiaan se ikävämpi että kehitys keskeytynyt.. Tää alku on kyllä stressaavaa aikaa, mä en ole edes uskaltanut tehdä tuota digitestiä ollenkaan. Kärvistelen nyt vielä pari viikkoa..
 
Nojoo ei ole kivaa tosiaankaan. Positiivisen tuloksen ekan kerran sain 9.6. hiukan haaleampi mutta vahvistui kyllä päivien aikana kun testejä tein ja eilen tosiaan oli ihan 2 yhtä tummaa viivaa apteekin testissä ja tänään sitten tuo hemmetin digitesti. Voiko oikeasti olla että kehitys on keskeytynyt ja tuo digi sen näyttää? Huh sitä en kestä.

Voiko viikot digissä vaihella sen mukaan, että kun tein esim testin virtsasta joka oli noin 2 ja vähän päälle rakossa ja jotain 45min jääkaapissa ennen kuin kastoin testin siihen?
 
Viimeksi muokattu:
mammis92 Ei sun kannata hermoilla yhden testin perusteella. Sullahan on nyt menossa laskurin mukaan 6+1 viikot ja ainahan se voi päivän pari heitellä eli periaatteessa voit olla vielä kuudennella viikollakin menossa. Jos ei ole kipuja eikä vuotoja eikä mitään, niin minä jäisin odottelemaan ainakin ensi viikkoon, sillä voipi olla tänään ei edes näkyisi ultrassa sykettä, vaikka kaikki olisi ihan hyvin. Ja toisaalta koskaanhan ei voi olla täysin varma, että kaikki on hyvin. Minä kävin yhdessä raskaudessa ar-ultrassa ja sitten vielä 11-12. viikolla ultrassa ja kaikki oli hyvin. Ja silti meni 13. viikolla kesken.

Tsemppiä ja jaksamista sinulle!
 
mammis92: Ota ihan iisisti nyt, tuo ei välttämättä tarkoita yhtään mitään,nuo raskaustestien tulokset voivat riippua aivan siitä kuinka paljon olet juonut,kauanko virtsa ollut rakossa, vuorokauden ajasta jne. Meille on opetettu koulussa, että jopa hormonitasot voivat vaihdella raskauden aikana pikkaisen... Nyt rauhotut, lähdet vaikka lenkille ja pulahdat mereen, asioilla on tapana järjestyä.
Ymmärrän tietenkin, että olo on pelokas ja epätietoisuus voi olla todella raastavaa, mutta koita ajatella positiivisesti :heart:.
Oliko tämä sinun ensimmäinen lapsi?
PELOISTA: Minä en pelkää synnytystä, se menee omalla painollaan eikä meillä äideillä ole siihen mitään sanottavaa, annetaan kroppamme hoitaa homma ja mennään aallon mukana :p.

OMA: Aamuisin on kuvotusta, mutta muuten olo ihan ok, jotenkin kummallista, sillä olen tottunut kaikissa raskauksissa kamalaan pahoinvointiin 24/7.
 
Onnittelut kaikille vauvelin sykkeet saaneelle :heart: :) Meillä saattaa hyvällä tuurilla näkyä ens perjantaina, mut riippuu miten tää kierto on nyt sit menny...
Voihan yökötys tätä olotilaa :S Olin viime yön yövuorossa ja voin kertoo ettei ollu helppoo ja vielä pitäis ens yökin valvoo... No sit juhannuksen viettoon mökille! Tod.näk. paljastuu tämä raskaus siellä, kun en sit ota alkoholia, josta en aiemmin liiemmälti ole kieltäytynyt :D Mies ehdotti, että ostetaan hämäykseks alkoholittomia tölkkejä ja katotaan meneekö läpi :D
 
Voi kiitos kaikille rohkaisevista viesteistä :heart: Pitääpä rueta tässä puunaamaan kotia, että saa muuta ajateltavaa. Niin eihän niihin testeihin pidä sokeasti luottaa ja masentua heti jos tulee erinlainen tulos :) Ei ole ollut vuotoja kipuja tai muutakaan, eli odottelen nyt rauhallisin mielin sinne ekaan neuvolaan. Paitsi jos ennen sitä tulee jotain akuutimpaa. Luin tuossa just että jollain oli ollu toisin päin eli oli saanu testiin 3+ vaikka viikkoja oli vasta 4 ja jotain. Mutta on myös hyvin mahdollista, että olen hedelmöittynyt myöhemmin ja viikkoja ei vaikka olekkaan niin paljoa kuin luulin, mutta nekinhä selviää aikanaan :) Ja yököttävä olo tässä ainaki on nyt :D ja rintoja yhä aristaa, että kyllä ne vähäiset oireet ovat tallella.

Ja se tuloshan voi tosiaan olla siitä kun menin purkkiin virtsaamaan ja laitoin sen odottamaan kunnes apteekki aukes ja ostin testin ja sekin oli ollut rakossa vain muutamia tunteja.

toivotaan että meidän pikkuinen voi hyvin siellä :heart:

ihanaa, että voi teille purkaa tuntemuksiani.

Ja niinhän se on että ei pidä stressata se ei tee hyvää sikiölle. Otan nyt iloisen asenteen ja olen raskaana ja nautin tästä täysin rinnoin.

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Oho, en huomannu merkitä tietojani punaisella, eli tässä tulee uudestaan MyDream/2.lapsi,LA 14.2.2013

Oireita on huimaus, usein nälkä ja väsy, muttei mitään sen kummempaa. Esikoisesta oksensin 4 kuukautta, tästä pikkukullasta en vielä kertaakaan.
Sais mennä nopeasti 12 viikkoa että uskaltaa huokasta edes vähäsen..
Hyvää Juhannusta kaikille!!

MyDream ja kakkonen rv6+1
 
Pakko tulla mammis92 tuolta Tammikuisista kommentoimaan sulle, että: Mulla näytti digi tosi pitkään raskaana 1-2 vaikka viiva oli liuskatestissä yhtä vahva kun kontrolli viivakin... Vasta 6 viikolla sain raskaana 2-3.. Nyt mulla poksuu huomenna 9+0, enkä ole tehnyt enää testiä, että mahtaisinko saada vieläkään sitä 3+ :D Ultrassa olen siis käynyt ja kaikki on pikkuisella hyvin :) Mulla ei ole tästä raskaudesta vaan hormooni noussu samanlailla kun muista.. Muista mulla oli verestä otetulla kokeella rv 6+3 arvo jotain parisataatuhatta ja tästä oli rv 7+3 vaan 15 657... Että näin :) Älä luovuta!! =) Mää elättelen toiveita, että tämä vauva olis tyttö kun muut on poikia, tuo hormooni kun menee ihan eri luokkaa kun edellisistä :)
 
Heippa kaikille. Taidan uskaltautua mukaan.

Menossa n. 5+0, ensimmäisen haalean plussan testasin reilu viikko sitten, nyttemin vahvistunut onneksi hyvin. Taustalla on keskeytynyt keskenmeno (11+6) viime lokakuulta, joka lääkkeillä+kaavinnalla viimeisteltiin. Sen jälkeen yritystä 8 kuukautta, kunnes vihdoin ne kaksi viivaa :)

Raskaus on siis viides, mutta tuleva vauva neljäs. Lapset (pojat) on syntyneet -06, -07 sekä -10. Laskettu aika näyttäisi asettuvan 22.2.2013 hujakoille, joten ikäeroksi tämän hetken kuopukseen tulee 2 vuotta. Ekalla ja tokalla on tasan vuosi.

Keskeytyneen keskenmenon jälkeen jännittää tosi paljon, vaikka yritän ottaa lungisti. Ekan kanssa kävin aikoinaan alkuraskauden ultrassa, muiden kanssa en, mutta nyt kyllä menen. Haluan vain, että varmasti sydänäänet kuuluu, joten olen menossa vasta kolmen viikon päästä (n. 8+0). Nyt mietin pitäiskö kuitenkin mennä aikaisemmin...?

Olotiloista:
Ne kyllä vaihtelee. Viime viikolla alkoi totaalinen väsy, närästys ja huimaus. Sit kipeytyi rinnat ja tuli menkkajomotukset. Pahaa oloa on vaihdellen: eilen oksennus kutitteli leukaperiä, tänään ei taas tunnu miltään. Paitsi tää pohjaton väsymys ja toisaalta älytön energia: koko ajan pitäis tehdä jotain, ihan sama mitä, kunhan saa jotain aikaan. Onko muilla outoa energiaa liikkeellä vaikka toisaalta on väsynyt? Yöllä saatan herätä 03 aikaan ja valvoa parikin tuntia, kun uni karkaa. Ai että sit onkin mukava herätä jo 06 lapsien kanssa ylös.

mamiksi / 4. lapsi / la 22.2.2013

Ja onnea meille kaikille :)
 
Terkut ultrasta!

Siellä se meidän maailman neljäs ihme kellui ja sydänkin sykki vahvasti :heart:
Kokoa köllöttelijällä oli 7mm, ja vastasi rv6+5, lääkärin mukaan mulla nyt 7+0 joten hyvin mahtuu viikkoihin tuo koko. Syke oli vahva ja hyvä ja lääkäri sanoi että kaikki näyttää juuri siltä miltä pitääkin :)

Fiilis on mahtava, helpottunut ja köyhä =)

Kohta luen läpi uudet jutut josko siellä muita iloisia uutisia jo :)
 
"Jos teet testin yli 6 viikkoa hedelmöitymisen jälkeen, viikkonäyttö voi antaa odottamattomia tuloksia. Tämä johtuu siitä, että virtsan hCG-pitoisuus on liian suuri, jotta testi voisi antaa tarkan arvion hedelmöitymisestä kuluneesta ajasta."

Clearbluen sivuilta otettu.

Eli ei minua huoleta enää. Pitää vain positiivisellä mielellä olla siihen saakka että on neuvola ja sieltä varaillaan ultraa. :)

Ei ois pitäny tehdä ees mitään hölmöjä viikkonäyttöjä kun eilen tummat viivat räsähti näyttöön jo normaalilla.


Vissyliini eli voihan ne viikot mennä harhaan muutenki, ei pidä luottaa sokeasti :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PIKKUVIIKINKI
Samaa mieltä noista ruoka asioista kun Taikamaailma edellisellä sivulla! Ei vaan jaksa ottaa minkäänlaista stressiä noista, vaikka olis kuinka tarkka niin jotain pahaa voi silti ilmaantua (kokemusta löytyy viime raskaudesta).
napakoruasiaa: Mulla oli pari vuotta ennen raskautta napakoru otettu pois. Kyllähän niitä raskausarpia siihen entisen reiän ympärille sitten kertyi ihan kiitettävästi (muuten ei mahaan tullutkaan). En sitten tiedä miten nuo odotuskorut käyttäytyy..
Love,Selis ja Homsantuusa: Onnea ihanista ultrakuulumisista!
mammis92: Tein tuommosen testin muistaakseni 4+3, jolloin näytti raskaana 2-3. Joillakin hormoonipitoisuudet nousee eritahtia, en olis huolissaan!
iloksi: Sielläkin siis vissy pelastaa! :) Mikään ei oo parempaa kun sodastreamin happovesi!! :D
Identtisyydestä: Oon kans käsittäny sen olevan sattumaa/tuuria. Hedelmöittyny munasolu jakautuu siis kahtia aikasessa vaiheessa :) Sit on ne erimunaiset kaksoset jotka on periytyvää/tuuripeliä.
pupu: Hurjat viikot jo siellä! Vau! Olisimpa itsekkin jo noin pitkällä
tervetuloa uusille!!

silmistä: Mun äidillä on ruskeat ja isällä siniset, kaikilla 7 lapsella ruskeat. Mulla on ruskeat, mun miehellä siniset ja meidän tytöllä ihan kirkkaan siniset! Netistä löytyy joku laskuri tuosta.. mutta siis ihan tuuripeliä näyttäisi olevat. Uskon että joillakin ihmisillä on niin dominoivat geenit, että melkein kaikki siirtyy lapseen. Meidän tyttö on aivan isänsä näköinen (ainoastaan mun vinot silmät, erivärisenä painoksena).

omppu ja pähkinä 5+5
 
ulB
Onnet kaikille ihanista ultrakuulumisista! Ja toki kaikille mukaan tulleille! :heart: :)

Pikaisesti halusin vain mammis92:lle vastata, että mullakin tossa kun testejä tein jokatoinen päivä (hullu mikä hullu... :D) niin digitesti näytti negaa kun liuskat ja CB +/- -testi plussaa :D Totesin, että mulla hormonitaso nousee hitaammin ja se digitesti ei ollut yhtä herkkä :)

(.) Turvotusta ja alavatsanippailuja. Väsymys, innottomuus, ei vaan kiinnosta! Tekemistä olis, mut ei. Itkettää.
Mielummin oksentaisin ja olisin energisempi kuten esikoista odottaessa, kuin tälläinen itkuinen turvonnut mitään aikaan saamaaton turjake! :'( :D

ulB & helmis 5+3
 
LOVE ja SELIS: Onnea ihanista ultrakuuluulumisista :flower: Tästä on hyvä lähtee Jussin viettoon :)

Siksipä toivotankin kaikille OIKEEN IHANAA JA RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA :D

Lähdetään ystävien mökille ja kotihuudeille palaillaan launtai-sunnuntai-akselilla.

Tarrasukkia kanssaodottajille :heart:

Homsantuusa ja Hyshys 7+0
 

Yhteistyössä