HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Mua ihmetyttää ,kun kaikki raskausoireet kadonnu... Noh jospa pääsisin tällä kertaa näin helpolla, eli pelkällä pienellä aamukuvotuksella ja jäykkyydellä =), oispa ihanaa.
Edelleenkään mitään suurempaa hajua viikoista,mut oisko 6+6?
 
Onnea iloisista ultrauutisista niitä saaneille ja tervetuloa uusille masuille =)

mammis92 viikkonäytöllinen testi tulisi ohjeen mukaan tehdä aina aamupissasta. Muuten ei välttämättä näytä oikein. Eli jos et tehny aamupissasta niin eiköhän tulos selity sillä... Eli tosiaan, kuten muutkin ovat neuvoneet, lepo vaan :)

(.) sain soiteltua varhaisultra-aikaa, joka olisi sitten 11.7. Silloin pitäisi olla laskelmieni mukaan viikkoja 7+4 eli sykekin toivoakseni näkyy, jos on näkyäkseen..
Neuvolaan ajattelin soitella alkuviikosta. Tänään ei taas ole juuri mitään oireita paitsi ihan lievästi menkkamaisia tuntemuksia.

Ihanaa juhannusta masuset

nessuli & nasu 4+5
 
Heippa!

Uskaltaisinkohan jo liittyä seuraanne? Ja toinen kysymys, että saisinko?

Meillä on pitkä taival takana ja tästä 4. ICSI hoidosta olen nyt viikoilla 8+1(LA 30.1.13).
Meiltä löytyy yksi melkein 4v luomuihme, jonka jälkeen olemme yrittäneet toista vuodesta 2009. 1,5v olemme olleet sekä yksityisellä, että julkisella puolella hoidoissa.

Meille on tehty 3 clomifen "hoitoa", 1 IUI ja 4 ICSIä PASeineen(2). Viime kesänä tärppäsi PASista, mutta se meni melkein heti kesken.

Ennen esikoista on kaksi keskenmenoa, 1 tuulimuna ja 1 kkm, eli vieläkin mennään hissuksiin eteenpäin. Esikko syntyi rv 40+2, eli tämäkin saattaa mennä hieman yli. Mielellään silti tulisin tähän Helmikuisten ryhmään, koska tuntuu, että kaikki Tammikuiset ovat niin pitkällä.

Minun tietoihini voi lisätä LA 30.1. Äitivm84/2. lapsi/TAYS

Hyvää Juhannusta! Me vietellään se ihan kotosalla :)
 
Niistähän ne heitot voi johtua sillä minä tein sen vaan 2tuntia rakossa olleessa ja ei ollut aamu. :) Kyllä minä uskon että siellä kaikki on hyvin, ei tuo viikkonäyttö minun unelmaani kaada. :heart:

Jos normi testi antoi niin vahvan plussan ku voi vaan olla. ImageShack siinä se on :)

nyt on kyllä iloinen mieli kaikista rohkaisuistanne.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää juhannusta kaikille!!
Lähdetään aamupäivällä jahka herään yövuoron jälkeen mökille ajelemaan, sinne tuleekin koko minun äidin puolen suku, saunotaan, syödään, juodaan (?) ja katotaan omaa kokkoo! Palaillaan joko lauantaina tai sunnuntaina riippunee minun olotilasta... Nyt ei ainakaan kovin hyvälle tunnu... Jospa se tästä, en valita :)
 
Ultrakuulumisia, oikeassa paikassa näkyi olevan, mutta sykettä ei vielä näkynyt ja epäili että viikkoja vasta siis jotain 5 kun miulla on välillä ollut kierrot aika pitkiä. Vähän kyllä pisti mietityttämään, mutta pakko vaan uskoa et kaik olis ok. Kahden viikon päähän sain kontrolliajan et sitten pitäisi näkyä paremmin!
 
Ihania uutisia ultrista, onnea kaikille! :) Itse pitäs vielä malttaa melki 4vkoa..

Kaksosia: On miehen puolella, kummallakin serkullaan on. Mun puolella ei vissiin ole, en ainakaan muista.

Silmät: Miehen suku on vaaleaa ja sinisilmäistä. Mun taas tummaa ja "mustasilmäistä" ja lapsilla kahdella kolmesta ruskeat silmät, keskimmäinen on taas niin vaalea ja silmät niin ihanan siniset, että tuleepi hurmaamaan vielä monenmonta poikaa, saa isi lähtee haulikko ostoksille pian :D Saapa nähdä kumman värin tämä kaveri saa :)

Rauhallista juhannusta jokaikiselle iikalle!

(.) Huomenna pidän siivouspäivän, tänään en jaksanut, säädettiin isännän kanssa koko iltapäivä kylpytynnyrin kanssa ja ajoin nurmikon. Loppuillaksi suunnittelin sohvaa, tosin lelut nyt oli ihan pakko kerätä ja pyykit laittaa kuivumaan.

Äiti maa & Usko 7+5
 
Iltaa kaikille=) Täällä siivottu koko päivä ja pahan olon kourissa=( Vähän piristi kun kävin heittämässä talviturkin;)

Onnea hyvistä ultrauutisista...ite pitäis viel viikko malttaa odottaa! Ja hauskaa juhannusta kaikille=)

Iltatähti rv 6+2
 
Hei vielä mammat. :) Ja erittäin hyvää juhannusta. Täällä aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja niin paistaa aurinko minustakin. :heart: Oli vielä liuskatestejä tuolla kaapissa ja eilisen digitestin jälkeen jäi vähän häiritsemään, tein melkeen aamupissasta :D en malttanu monia tunteja oottaa, mutta heti kastelemisen jälkeen tadaa 2 ihan selvää viivaa. Kyllä nyt kelpaa rentoutua ja lähteä mökille hyvässä seurassa grillaamaan ja juomaan limua. :p

VIELÄ KERRAN HYVÄT JUHANNUKSET KAIKILLE
 
Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille!:flower:

Ihan turhaa tässä taidan ressailla, mutta minkäs sille voi, eiköhän sitä jossain vaiheessa osaa ottaa jo vähän rennommin. :) Eipä sitä "nuorempana" osannut tälläisiä asioita murehtia/pelätä..

nessuli: Ollaan vaan yhdessä outoja :)

Hyvät juhannukset kaikille!


Sirel ja iltatähtönen 7+0 :heart: POKS POKS
 
  • Tykkää
Reactions: nessuli
Oikein mahtavaa juhannusta kaikille

Meille tulossa juhannus vieraita, joten varmaan koneelle tuun vasta sunnuntaina. Nyt kun ultrassa sydän sykki niin kerrotaan kavereille tulevasta masuasukista, eipä tarvii yrittää salailla ja juoda alkoholittomia :LOL:.

Juustoista tuli mieleen etten uskaltanut taannoin syödä parmesanlastuja kun aattelin ettei saa. Pastoroituja pehmeitäkin juustoja oon syönyt. Aurajuustoakin oon pizzassa syönyt hyvällä omalla tunnolla.

(.)Ens viikolla on jo neuvola ja siitä kolmen viikon päästä ois np-ultra. Aika menee musta siivillä ja meillä on kaikenlaista touhua lasten kanssa joka viikko. Eniten oon miettiny että miten saan pidetty salassa tulevan perheenlisäyksen noin pitkään kun masu pullottaa jo aamusellakin hiukan. Kakkosestakin aluksi maha tuli nopsaan esille ja kai se tulee kolmosesta vielä nopeemmin... Täytyy varmaan käydä shoppailemassa löysiä hellemekkoja :p.

Onko muilla jatkuvaa väsymystä? Musta tuntuu että mä vaan nukkuisin nykyään, ihan järkyttävä väsymys, tuntuu ihan luonnottomalta. Alussa on nää kaikki hehkeet vaivat kun on väsymystä ja pahoinvointia :x.

Selis ja wotwot 7+4
 
Hyvää juhannusta kauniit naiset!

Ihana lepopäivä eilen mökillä, yöksi tultiin jo kotiin, kun miehellä oli aamulla töihin meno. Kävin jo vähän aamukävelyllä ja miten onkaan hiljaista kaupungissa! Ei kuulu koirien räkytys, ei lasten kiljuminen, autoista puhumattakaan (no ne ei muutenkaan kovin tähän kotiin kuulu), vain tuulen suhina ja lintujen laulu. Minusta on "vanhemmiten" tullut semierakko, vaadin aina silloin tällöin aikaa ihan vain itselleni enkä halua nähdä ketään. Minulle sopii mainiosti se, että mies on aina vuorokauden kerrallaan töissä, saan olla ihan vain omien ajatusteni kanssa.

Pahoinvointirannekkeita ajattelin kommentoida. En tiedä, onko niistä ollut mitään apua. Välillä tuntuu, että vähän helpottaisi etova olo, kun laitan ne käsiin, mutta olen kyllä oksentanutkin muutaman kerran rannekkeet käsissä... :x

P-L, joka hyppää tänään uusille viikoille 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Täällä maallakin on koko kylä ihan hiljentyny.. liekkö kaikki sitten mökkeilemässä ;)
Voi kun olisi ihanaa päästä itsekkin mökille, mutta meillä ei semmosta mahdollisuutta oikein ole nyt töiden lomassa. Jospa sitten ensi vuonna ;).

Aamulla voitu oikein pahoin <3 Kävin vielä rullaluistelemassa, ihan rauhallista tahtia ja pidin sykkeen alle 140. :) Nyt tuntuu että pikkusen helpottaa turvotusta, mutta edelleen ihan näkyvä alavatsan pallo :)

Piia-Liisallakin jo alla hurja määrä viikkoja! :)

Omppu ja pähkinä 6+0! <3
 
Heipat Juhannuksen pyörteistä!

Miua alkaa jo vähän jännittää, kun maanantaina on se ultra. Pelonsekaisia tunnelmia, löytyyköhän sieltä pikku-hippoa laisinkaan, kun ei vieläkään ole kunnollisia oireita... Mie kyllä näin viimeyönä sellaista unta, että oltiin ultrassa, eikä sieltä meinannut löytyä sitten niin yhtään mitään, mutta onnellisesti kuitenkin sellainen ihan tosi pieni syke löytyi. Saatiin sieltä mukaan sellaiset kuuntelutorvet, millä itse pystyttiin kuuntelemaan kotona sydänääniä. Jospa se olisi enne ja syke (tai pari) löytyisi :) Miun äiti on kaksonen enon kanssa, joten ei ihan poisluettua kaksosten mahdollisuus ole täälläkään. Jostain monikkoperheiden sivustolta luin, että: "jos äidin puolella on epäidenttisiä kaksosia, on suurempi todennäköisyys saada monikkolapset", "todennäköisyys saada kaksoset kasvaa naisen iän myötä"...

Piia-Liisalla on kyllä jo tosi komeat lukemat! Kunpa pääsisin miekin ensviikolla samoihin, ettei tarvitsisi aloittaa taas alusta.

Wiitahepo & pikku-hippo 7+2
 
Hei kaikille :)

Ilmottaituisin mukaan Helmikuisiin, Taikamyrsky La 25.2/ 3.lapsi/ KOKS

Tein eilen testin Juhannus aaton kunniaksi, ja kaksi viivaa tuli näyttöön vahvoina heti. Meni juhannus sitten jännityksessä, illalla mökki humppa rumban päätteeksi kerroin vasta puolisolle, kun lapset nukkui. Oltiin vasta puhuttu että jos sitten syksymmällä katsottais että vieläkö meille tulee lisää lapsosia, olisihan se kolmas kiva, ja kaikki tavarat valmiina...:heart:

Niin ikä eroiksi tulee noin. 5v 2kk ja 2v 4kk, eli nyt ovat tyttö 4v 6kk ja poika 1v 9kk.
Olen viimeeksi kirjoitellut joskus Lokaikuisissa 2010, kun odotin pikku miestä. Huomasin että täällä on toinenkin Taika alkuinen, jos ei haittaa niin pitäisin tämän vanhan nimen vaikka tulin hänen jälkeen. Kirjoittelu voi olla aika vähäistä kun on muutakin ohjelmaa, koitan silloin tällöin käydä lueskelemassa ainakin juttuja :)

Kaikista raskauksista olen tuntenut jo ennen testin tekemistä että, noniin nyt on matkustaja mukana, joten nytkin tein testin vasta viikko kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mitä sitä turhaa tekemään kun tietää jo ;) Poikasta odotelessa tein kyllä puolitoista viikkoa ennen jo ensimmäisen testin, kun olo oli niin vahva. No nyt vaan tämän yhden joka saa riittää. Mies kysyi eilen yöllä heti että onko tyttö vai poika, miltä tuntuu? Kun on tähänkin asti arvaus osunut molemilla kerroilla oikeaan, no oottelen vielä hetken niin sitten katson vahvistuuko tämä tunne mikä nyt on vauvan sukupuolesta. ;) Nää on näitä etiäistunetia, onko muilla? :)

Hyvää keskikesän juhlaa kaikille!

Taikamyrsky 5+
 
Mulla taas semmonen tunne, että mahdollisesti toinen tyttö tulossa. Ihan samanlailla menee olot kun sillon ainoan kerran aikasemminkin. Mutta eihän noista oloista voi oikeestaan mitn päätellä :) Kumpi vaan olis kyllä toiveissa ;)
 
Heippa ja hyvää juhannusta, vaikkakin näin jälkikäteenkin :)

Lähdettiin perinteiselle Juhannusreissulle toiselle puolelle Suomea ja täällä ei ole juuri päässyt nettiin enkä puhelimella ole jaksanut näpytellä :D Mukava silti seurailla teidän oloja ja täytyy kyllä myöntää, että on ollut ihan hirveän huono olo, vaikkei oksennusta ole tullutkaan... syönyt olen silti, vaikkei mieli olisi tehnytkään, lähinnä iloitsen vain olosta, koska kaksi edellistä raskauttahan päättyivät juuri 6+3 ja tänään on se päivä ja olo on aivan erilainen kuin silloin. Toivoa on siis paljon, maanantaina sen sitten vasta näkee, jännitetään Wiitahepo sinun kanssa nyt sitten, minulla on yhdeltä vasta se aika... mummu lupasi ottaa lapset siksi aikaa :) tämäkin hassua, mummu ei nimittäin ole aviopuolisoni äiti vaan exäni eli lasten isän äiti, ja hän on ihan täpinöissään meidän tulevasta vauvasta... ollaan ehkä hieman erilainen pesue.. :D

Kaksoset ja perinnöllisyys minä en oikein usko, että perinnöllisyydellä olisi ainakaan tässä asiassa mitään tekemistä. Vaikka miehen suvussa on kaksosia, kuitenkin luulen, että tällä mun elimistölläni on tässä asiassa se voima; tunsin aika selkeästi molemmissa munasarjoissa kipua ovulaation aikaan eli luultavasti olen onnistuneesti sattumalta ovuloinut molemmista yhtäaikaa, voiko se olla mahdollista? Yleensähän ne minun munasolut on löytyneet sieltä munasarjan kyljestä rakkuloituneina... mutta niin tai näin, olkoon siellä yksi tai kaksi, pääasia että olisi edes yksi sydän, joka löisi :heart:

Kaipa minä nyt lähden makoilemaan, alkaa olemaan taas päivä täynnä... voikaa hyvin ja paksusti, nautitaan kaikki oloistamme, huonot on hyvä homma, sekin on hyvä homma, jos ei ole oireita; esikoisesta olin tosiaan elämäni kunnossa, en edes tajunnut, että raskaana oleminen voisi tuntua joltain... parasta on, ettei vaan stressata lainkaan, muistakaa foolihappo ja magnesium sekä b-vitamiinit :)

Viiv+Tiitäiset 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippa kaikki helmikuiset! Mä koitin epätoivosesti kahlata näitä tekstejä läpi, mut joidenkin tuntien jälkeen selasin loput sivut puoli huolimattomasti :ashamed: Tässä kuitenkin vastauksia mitä ehdin keräillä kasaan :)

TERVETULOA UUDET :flower:

Shafa minulla oli edelliset menkat normaalia niukemmat niin siksi mut laitettiin ihan kunnallisella lasketunajan määritykseen ja olen käynyt jo kahdesti ultrassa ja vieläkään ei selvinnyt se laskettu aika. Noista käynneistä joutuu maksamaan poliklinikka maksun ei muuta. Oletpa saanut kurjaa kohtelua neuvolasta :/ Se on kuitenkin tärkeä ja jännittävä hetki soittaa sinne ekan kerran!

Piia-Liisa Ihanaa, kun sait ultrasta hyviä uutisia :heart: Kyllä ne helopttaa mieltä niin valtavasti! Oikeassa olet, että vauva tarvikkeiden hankkiminen on hyvin haastavaa…varsinkin esikoiselle, kun ei oikein itsekkään tiedä mitä haluaa/tarvitsee! Tosin nää palstat on hyviä, kun täältä saa vinkkejä kokeneemmilta käyttäjiltä. Itse sanoisin vaunuista, että iso kantokoppa on hyvä olla, koska on talvi aika niin vauva mahtuu koppaan pidempään ja paksummankin vaate kerran kera, ilmarenkaita en enää ottaisi..on tosi "mukavat", kun puhkeaa pitkällä lenkillä. Sen sijaan ilmakenno renkaat on kuulemma hyvät. Heitto aisa on kätsy, kun saat helposti vaihdettua meno suuntaa niin, että aurinko ei paista vauvan naamaan tai ei tuule suoraan vaunujen sisään. Sitteri oli meillä myös ihan ehdoton apuväline. Turhaksi hankinnaksi jäi ehkä imetystyyny omalla kohdalla, mutta se on kiertänyt kyllä muilla kovassa käytössä. Tässä jotain omia ajatuksia :)

Vilperi Olen pohtinut samaa, että millon kertoa 6v. esikoiselle? Hänkin on toivonut sisarrusta kotiinkin, koska iskän luona sellainen hänellä jo on. Mä olen miettiny, et varmaan seuraavan ultran jälkeen kerron, ku sit uskoisin olevan jo melko turvallista. En halua, että esikoinen kuulee asiasta ainakaan sivulauseessa ystäviltä/sukulaisilta…haluan, että siitä tehdään hänelle hieno juttu ja ehkä vois teettää hänelle paidan isoveli *2, jolloin hän saisi kertoa muulle suvulle ja tutuille…hän olisi erityis asemassa =)

Vauvahaaveita86 Kuvan saanti vaihtelee varmaan paikoittain. Esikoisesta ei saatu kuvaa mukaan edes rakenne ultrasta. Lääkäri oli muutenkin tosi tökerö ja kyllä itku tuli autossa, kun näin sen rypistävän ne kuvat ja laittavan roskiin :'( Nyt saatiin kuvat mukaan pelkästä ruskuaispussista ja munasarjoistakin :D Mulla lääkärin mukaan viikkoja n.5 itse pitäydyn nyt 6+1 ja sydän siellä pamppaili tänään, mutta laskettua aikaa ei pystynyt vielä määrittämään!

Keltakukan tissi uni :D Mä missasin osuuteni tästä tissi keskustelusta, kun olin siellä reissussa. Laitettakoon oma panokseni nyt tähän yhteyteen. Syksyllä kävin itseni mittauttamassa ja tulos oli 85F, mutta ei kyllä pysy tissit enää liiveissä…en tiedä mitä niille tekisi :O

Wiitahepo jossen ihan väärässä ole niin Briolla on vaunuissa kanssa hyvät ja isot kopat.

(.) Torstaina oli se toinen ultra, kun edellisessä ei näkynyt, kun se tyhjä pussi! Nyt siellä kuitenkin näkyi pieni 4mm alkio ja pamppaileva sydän :heart: Lääkäri arvioi viikkoja mahdollisesti olevan vasta viisi, koska alkio oli niin pieni. Itse pitäydyn nyt omissa laskelmissa kunnes jotain varmaa tietoa saadaan. Lääkäri pyysi vielä yhteen ultraan, jotta se laskettuaika saataisiin määriteltyä. Lääkärin kalenteri oli melko täynnä, mutta minä sain ajan 10.7, joten sitä odotellessa :)
Tää turvotus on jotain ihan kaameeta...näytän välillä siltä, kun oisin jo vähintään viidennellä kuulla :LOL:

Listaan vois päivittää, että LA ois nyt sit näillä lukemilla 13.2, mutta saattaa vielä muuttua!

Tiuhti ja Tipi rv6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo

Yhteistyössä