HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Voi kauhistus, olen ihan unohtanut toivotella uudet tervetulleeksi - siis tervetuloa uusille tänne huippujoukkioon! :)

Kengumamma tsemppiä, toivottavasti kaikki oli kuitenkin hyvin :hug:

Tuuliannaliina oh dear, enpä muuten itekään tullut tuota ajatelleeksi, että masuasukki voikin muuten vetää melko villiksi siitä sokerirasituslitkusta. :O Jos pari palaa suklaata pistää kickboxingit päälle niin mitenhän tuon kanssa käy... Huh huh. :D

Närästys viime yö oli varsin kummallinen - ei närästänyt ollenkaan. :O Siksi varmaan nukuinkin sen 12h ilman vaikeuksia. Jäi vaan siivoilut ja pyykkäilyt sitten tältä päivältä vähille, onneks vielä huomenna kerkiää. :) Mutta laitoin miehen hankintalistan kanssa apteekkiin ja pyysin tuomaan tuota Gavisconia, otan sekä sen pienemmän (100ml) että isomman (500ml) pullon - tarviin sen pienen käsimatkatavaroihin reissuun. :)

Marikki-74 jos olet käynyt neuvolassa juuri ennen rv22 niin et ole niitä lappuja vielä saanut. Kun raskauden on pitänyt kestää se 154 päivää ennen kuin on oikeutettu äitiyspäivärahaan ja -avustukseen. Eiköhän ne tällä seuraavalla käynnilläsi läpyskät mukaan anna. :)

Jahas, menis sitten vaikka pyykkiä siirtämään kuivuriin - siellä ois hervoton kasa viikattavaakin... :D Huomaa, että on laiskottanut ihan urakalla.

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 23+5
 
Voih.. onpas huono päivä :/

Eilen tein pitsaa ja kun se oli valmis se tippui maahan.. ja valkoiselle matolle jonka olen muutama vko sitten pessyt kauhealla vaivalla. Ja sit tänään teki mieli pitaleipää, johon paistoin kanaa sisälle ja stietty salaattia, halvempaahan se itse on tehdä kuin mennä pizzeriaan.. No taidan silti mennä sinne pizzeriaan, kun ei siitä mitään tullut!! Eihän ne leivät mitään noussu! Oikein tekis mieli itkeä ja huutaa, mutta mitäs se auttaa.. Vähän ehkä ärsyttää enenmmän ku normaalisti, mutta 2 päivää jo menny ruoka pilalle ja pitänyt tehdä uus! Voih...

Anteeks tämä avautuminen!

Niin ja käväsin tänään kelassakin kysymässä siitä isyysvapaasta, noh.. Mulle sanottiin että se astuu voimaan kaikille niille tosiaan joilla alkaa äitiysloma 1.1.2013, ELI hienoa mulla alkaa 28.12.2012, eli meitähän tietenkään tämä ei koske.. Muutama päivä siinä on vaan väliä, mutta EI! :mad:

Kauheeta kun oon huonon tuulinen! Flunssakin tuli takasin vaikka pari päivää oli ihan hyvä olo.

Niin ja tervetuloa uusille! :) Yleensä olen positiivinen! :D

Ja hyvä kun joku oli kysynyt tosta että raskaus kestää 9kk mutta 40 vkoa, ku olin itsekkin ihan sekaisin siitä, nyt tajusin myös! Kiitos selvityksestä!

Voih.. menen tästä taas, anteksi vielä purkautuminen :D

Bettis & rakas 25+3
 
Joo, tosiaan! Tervetuloa vielä uusillekkin :wave:

Kengumamma Hui! Neuvolassako tämä huomattiin? Mä jouduin kans esikoisen aikaan käyrille pari kertaa kun lopussa sydänäänet kuulemma lonksutti erikoisesti, tiedä sitten oliko sillä napanuoralla osuutta asiaan, kuristiko? Se kun tosiaan 2 kertaa kaulan ympärillä oli.

On muuten SE juttu, mitä eniten taidan pelätä. Että vauva menee ja kuristuu siihen. Esikoisen nuora oli kyllä ihan älyttömän pitkä, tytöillä se on ollu paljon lyhyempi.

Löysimpä sitten vihdoin ja viimein (toivottavasti kunnon mamma pökät) tähän asti olen koittanut sitkutella ihan normilökäreillä, mutta niin paljon kiristää tai sitten takasauma on niin syvällä siellä, mihin päivä ei paista |O ei yhtään kivaa. Siellä zalandollahan niitä sitten oli, mamalicious:in collarit alle 30€. Todellakin tilasin. Hitto kun hennesillä on ennen ollu, mut eihän siel oo enää kun niitä leggareita. Mä en tykkää kotona olla farkuilla tms.
Tuli siinä sitten myös uusi laukku tilattua :xmas:

Joopa, huomenna olis neuvolalääkäri. Saa nähdä kirjottaako se kunnon särkylääkkeet, päälle ja polvelle.. Samalla saa valittaa, kun käveleminen ei tee hyvää. Tänään vietiin esikoinen, käveltiin koululta kylälle, kerhoon ja sieltä kotiin ja nyt onkin koko illan varmaan taas häpyliitokset kiukkusia..:kieh: Vaikka eipä se asialle paljoa voi, kun kotona kerta olen. :)

Äiti maa & Alli 25+3
 
Hei apua mitä tää nyt on? Mulla on ihankuin koko ajan hirvee pissahätä ja painaa sillee ku on rakko täynnä niin painaa ala mahaa mutta meen vessaan ja tulee vaan muutama tippa? Mikä ihme tää on? Se on kestänyt nyt n. 10 min.

Ja muuten mä pelkäsin tota kun äiti maa sanoi tosta napanuorasta, niin voiko nyttenkin se mennä vauvan kaulan ympärille ja miten sen voi huomata?

Nyt taas vessaan.. Mitä ihmettä? Toivottavasti joku osaa kertoa. :)
 
Bettis Normaalia tuo, vauva painaa rakkoa ja saa aikaan joko tuntemuksen, et on kauhea pissa hätä tai sitten painaa niin, et ei saa pissattua kunnolla.

Voihan se tässä vaiheessa jo mennä miten vaan se nuora, ja tulla pois. Vauvathan silläkin leikkii. Eipä sitä isommin huomata, ultrassa sen voi nähdä muttei sille mitään voi, ei sitä vatsa vaiheessa kukaan kai sieltä kaulaltakaan poies saa.
Ei nyt tarkotus olla pelästyttää, useimmilla vauvoilla joilla nuora on kaulalla, ei siellä vatsassa ole kireästi vaan sitten ehkä synnytyksessä, mutta se yleensä sitten kyllä huomataan.
 
Kengumamma ihanaa, että oli hyviä uutisia! Ja että varmasti vielä prinsessa :heart:

Bettis huonoja päiviä on kaikilla (mulla oli eilen) eikä siinä oo mitään väärää, annat vaan tulla tänne, jos oikein ketuttaa. Kyllä me muut hormoonihirviöt ymmärretään. :) Ja mullakin välillä noita hetkiä, kun pissattaa hirmusti, muttei mitään juurikaan tule - se vaan pieni tyyppi painaa rakkoon eikä mitään vakavampaa. :)

Kohta on pyykit pyöritetty ja suurimman osan onneks sai tungettua rumpuunkin. Ainoastaan miehen hupparitakki joutuu kiltisti kuivumaan narulla. :)

Nyt Netflixin kautta How I Met Your Motheria. Huippusarja. :D
 
Tervetuloa uudet!

Bettis ja napanuora. Minua helpotti, kun luin jostain vertauksen, että se napanuora on vähän kuin isolla paineella oleva vesiletku, ei mikään köysi, joka voi kuristaa.

Ja pakkohan se on uskoa, kun MrsR kaivoit mustaa valkoisella, että ei taida meidän perhettä sitten koskettaa tuo uusi isyysvapaa. Onpa tylsää. :(

Taikamyrsky herätteli keskustelua isän osallistumisesta ja meillä mennään sitten niin päin, että todellakin osallistuu. Melkein pikemmin kinaa voisi tulla siitä, että kumpi saa olla enemmän vauvan kanssa (kotona). Ja tarkoitus on ensi syksystä lähtien tehdä niin, että mies on töissä ja minä jatkan opintoja (mutta en töitä!), mutta tehdään niitä lomittain niin, että lapsi saadaan hoidettua kotona. (Mun miehellähän on ne omituiset työajat.) Ainakaan alle 3-vuotiasta lasta ei haluttais hoitoon viedä. Kahdestaan tiiminä hoidetaan kaikki lapsen hoitaminen, kun isovanhemmat asuvat sen verran kaukana eikä lähellä muutenkaan apua löydy kuin äärimmäisessä hädässä.

Ja autossa on talvirenkaat jo alla ja toivottavasti mies ehti tänään vaihtaa fillariinkin talvirenkaat. Yleensä ajan läpi talven, mutta nyt taidan jättää kaikkein liukkaimmilla keleillä fillarin kotiin.

Serafiina1, mullakin on iso maha. Suorastaan valtava. Mutta äitisi kommentti ei ollut oikein kiva. :(

Vinkatkaapa mistä löytyy kivoja vauvan pussilakanoita? kaikki on vaan lasten kokoa...

Isot tsempit kaikille närästäjille. Uskon, että on kamalaa, vaikka olen tutustunut vaivaan ensimmäisen kerran eläissäni vasta sunnuntai-iltana. Minua ei siis ole ikinä eläissäni närästänyt ja on vaan sanottu, että kyllä sä tiedät sitten kun närästää. No, tunnistihan sen. No, onneksi ei ollut ollenkaan paha närästys. Mutta hyvä tietää, mistä etsiä apua, jos pahoja närästyksiä tulee.

Marikki-74, mullahan on ekana laskettu aika enkä ole vielä niitä kelapapereita täytellyt. Odottelen töistä varmistusta palkan maksusta ja sen päättymispäivästä (varmahan se on, mutta haluan mustaa valkoisella...) Ja tsemppiä flunssan kanssa kamppailuun.

Bettis :hug: minäkin ärhentelisin, jos pari ruokaa menisi pieleen! Mutta tuo pissahätäolo. Mulla on ollut parisen viikkoa JOKA päivä tuollaista. Ihan kauheeta vessassa ravaamista ja mitään ei tule. Uusi pissahätä minuutin päästä vessassa käynnin jälkeen. Välillä ihmettelen, että mitä ihmettä se vauva mun rakolle oikein tekee!?

Onko kellään muulla turvotusta? Mulla turposi viikonlopun aikana jalat ja kädet hervottomiksi. Etenkin oikea jalka oli tänäänkin jo heti aamusta valtava (oikea melkein normaali aamulla, nyt sekin turvonnut). Minulla ei mennyt MITKÄÄN kengät jalkaan. Oikeasti! Ensilumien kunniaksi läksin sitten crockseissa töihin. :stick: Vähän huolestuttaa tuo toispuoleinen turpoaminen (tosin on tuo toinenkin nyt turvonnut), mutta sen kummempia kipuja ei ole (jotka voisivat viitata laskimotukokseen?). Verenpaineet eivät ole koholla eikä proteiinia virtsassa.

Huomenna hoidetaan terveyttä: ensin fysioterapeutti neuvoo näiden käsien ja rannekanavaoireyhtymän kanssa ja iltapäivällä saan influenssarokotuksen.

Ja poks 26! Milloin se viimeinen kolmannes alkaa? Viikon vai kahden viikon päästä?

P-L
 
Heipsan!:wave:

En olekkaan toviin kirjoitellut:ashamed: Käynyt kyllä lukemassa joka päivä mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi vaan kirjoittaa:ashamed:

Kuopus täytti 21.pvä vuoden ja unikoulua on ollut vajaa viikko. On todella kehno ollut nukkumaan/nukahtamaan ja yksi ilta meni sitten hermo kun 3h olin nukuttanut sylissä, ja pentu oli edelleen hereillä. Aamu 7 asti ilta seiskaan ilman päikkäreitä ja 22 aikaan siis mulla paloi hermot ja päätin että meidän vieressä nukkuminen loppuu NYT ja en enää nukuta kuin omaan sänkyyn.
5h tassuteltiin ekana iltana sitten.
MUTTA! sen jälkeen on neiti alkanut nukahtamaan nyt vartissa, omaan sänkyyn ja mikä parasta, yöllä ei enää heräillä 6-15 kertaa, ja rauhoituta vain äidin viereen, vaan kevyt hys hys -sanominen riittää ja nukumme siis jälleen miehen kanssa parisängyssä: ei perhepedissä!
Kuopuksella on sellanen tapa että nipistelee, repii mun hiuksia yms nukkuessaan niin myös mä nukun vuoden pätkien jälkeen hyvin!:heart:

Maha on ottanut myös kasvuspurtin ja on hankalaa istua kun ottaa henkeen:O
Ihan uusi ilmiö mulle:O Myös ekat supistelut on havaittu, mitä aikaisemmissa raskauksissa ei ole juurikaan ollut... Oon koittanu ottaa tosi rennosti etteivät siitä ala pahenemaan...Torstaina on neuvola jossa varmaan mitataan sf, ja mielenkiintoista nähdä minne sf mitta ulottuu..

heti kun tässäkin taas hetken istuu niin alkoi kivuttomasti mut kireesti supistaa.

muuten ei mitään särkyjä pahasti :) kuopuksesta oli huomattavasti enemmän liitoskipuja jo tässävaiheessa...

nyt pakko mennä makuulteen, väsyttääkin kokoajan vaikka hyvät yöunet ja 3h päikkärit takana..

T. neiti + tuplat 22+.......4
 
Huoh... Täällä tuntuu, että mies tiuskii mulle milloin mistäkin pikkujutusta. Alan olla vähän loppu ja allapäin, kun itse kaipaisin tukea ja hellyyttä. Lisäksi olen jotenkin jäänyt allapäin olevaksi, kun mies ei huomioinut synttäreitäni mitenkään. En siis saanut lahjaa, eikä edes käyty missään. Ihan tyhmä juttu, mutta itkeskelin sitä pari päivää:( Olisin halunnut jonkun edes ihan pienen muistamisen, vaikka kukkia tai suklaata edes.

Ja nyt mietin lisäksi, että kuumeneekohan nuo juustot uunissa tarpeeksi, kun olin kylässä, jossa oli vuohenjuustopiirakkaa (siis juusto viipaleina siinä piirakan pinnalla) ja se oli kyllä uunin kautta tullut, mutta kuumeekohan se tuollaisessa riittävästi listerian tappamiseksi? Kun vuohenjuusto ei edes sula, niin siitä ei pysty näkemään, mikä sitten on sitä "kuplivan kuumaa", mistä neuvolan ohjeet puhuu... Toivottavasti murehdin ihan turhia.

Tällaista siis tänään...

Sokerirasituksesta sen verran, että puhtain paperein selvittiin siitä, jee:) Liuoksen juominen teki vauvan ihan villiksi, pyöri masussa ihan hulluna sokerihumalapäissään. Muuten ei ollut mikään paha kokemus, odotin pahempaa.
 
Hei:wave:

imetys asioissa vielä palaisin että kiitos Viivi, en tiennyt että kuulun johonkin ryhmään 3% joilla imetys ei vaan onnistu vaikka päällään seisoisit ja tekisi kuperkeikkaa samalla. Ihmettelen vaan sitä että kun kerran esim. Sairaaloissa tiedetään ja neuvoloissa että sekin on mahdollista, niin miksi siitä ei kerrota! Vaikka pieni prosentti onkin jotka siihen kuuluu. Koska nyt viimeksi sairaalassa sai olla tosi kovana että tarvitaan tosiaankin lisä maitoa kun sitä pyydän, kun papereista ei löytynytkään merkintää vaikka piti että imetys ei onnistu. Harkittiin silloin jo poli synnytystä mutta olinkin yhden yön sairaalassa ja seuraavana päivänä kotiin. Nyt mietin taas että jos kaikki menee hyvin niin pitäisikö ottaa ja lähtä samoin tein pois, niin ei tarvisi taistella sielä. Harkitseeko kukaan muu uudelleen synnyttäjä polisynnytystä? Toisaalta voisi ottaa yhden yön "valtion hotellissa" :LOL: mutta riippuu varmaan kuin täyttä sairaalassa on, kun siellä on kai remppaan silloin kesken ja osastoja yhdistetty niin kiireessä ja tungussa ei ole kivaa..

Talvirenkaat vaihtui tänään, ihan ite vaihtelin ne alle :) helppo homma, kun on kunnon tunkit ja pulttipyssyt, mutta toista varmaan olis väännellä käsin joka pultti..

isän osallistuminen juu eihän tuo mies lapsille vieras ole, vaikka ei joka hommaan osallistu :) se on varmaan myös tämä oma kasvatus mikä vaikuttaa näihin asenteisiin, kun mulle on normaalia että mies ei pyöri siinä kokoajan jaloissa kun niin ei tehnyt oma isä eikä isoisätkään. Niin ei osaa odottaa eikä olettaa että mies muuttuisi johonkin juttuihin. Mutta on heillä siis lasten kanssa omat saunomis juttunsa ja muuta mitä tehdään vaan isän kanssa :) toisaalta tuntuu että pääsen helpommalla näin kun ne kaverit jota olettaa ja odotti miehen osallistumista, ja kuinkas kävikään, sinne luikki äijät töihin ja omiin harrastuksiin kun vauva ei vaan nukkunut ja syönyt kun kirjoissa luki niin. Asenne tässäkin "työssä" ratkaisee, ja muksut kasvaa nopeasti. Kohta mulla on omaa aikaa taas vaikka muille jakaa, pikku lapsi vaiheeseen menee se pari vuotta taas ;) nyt nautin tästä :heart: ja kauhulla odottelen teinixi ikää :LOL:

Taikamyrsky ja Myrtti 22+4
 
J+
tulot olen kysynyt tätä ennenkin, mutta olen saanut ristiriitaiset vastaukset myös kelalta. Eli jos LA 2.2.2013, lasketaanko vanhempainraha vuoden 2010 tulojen mukaan vai 2011?

Mulle ollaan kelassa, puhelimitse sanottu 2011? Neuvolassa ei tiedetty lainkaan..
äitiysloma kuitenkin alkaisi 28.12.2012..
 
J+ Mulla on tasan samat päivämäärät kun sulla ja kelan äitiyspäivärahapäätöksetkin jo olen saanut. 2010 vuoden mukaan mennään, ellet hae 6kk tulojen mukaan.

Taikamyrsky :wave: Jep, korkeintaan sen yhden yön siellä hengaan. Mut mielellään sitä kotiin heti lähtis jos kaikki vaan on ok.

Niin samat ajatukset muutenkin ja kauhulla todella teini ikää odottele.. Täälä tulee olevaan 2 teiniä, 1 esiteini ja 1 heitä matkiva..:LOL:

Sen verta mitä napanuoraa olen nähnyt muutamaankin otteeseen, se enemmän on kyllä pikkulirulla toimiva letku, ei se siis ihan "jäykkä" kylläkään ole. Mutta kumminkin, ei se mikään vauvan murhaväline ole...

Tänään sitten taas neuvolaan. Kiva kun en yhtään tiedä mimmonen ihminen siellä on lääkärinä, se kuulemma vaihtelee koko ajan..

Pilkku_ Mitäs se mies sillai kiukuttelee? : / Ja olipa töykeää unohtaa synttärit (onnittelut:flower: täältä)
Jos listeriaa niissä juustoissa pelkää, niin 72'c on lämpötila missä se tuhoutuu. Et kauhean kuuman uunin ei siis edes tarvi olla ja vuohenjuustokin on vähän semmosta, et se enemmän vaan littaantuu kuin sulaisi ihan plöröksi.


Äiti maa & Alli 25+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Taikamyrsky
En tiedä, joskus tuntuu, että vaikka mitä tekisin ja olisin, niin olemuksellani vain toisinaan ärsytän miestä:( Rakastan häntä valtavan paljon, ja yleensä meillä on hyvä olla yhdessä. Toisaalta koen, että välillä minulta vaaditaan enemmän kuin toinen itse on valmis joustamaan ja antamaan. Ehkä tämä nyt on vain tällaista elämänmuutoksen aiheuttamaa stressiä, niin toivon. Hänen kanssaan nyt kuitenkin tahtoisin olla. Syntymäpäivä sinällään on pieni ja mitätön asia, mutta toivoin niin kovasti, että olisin saanut vaikka jonkun kivan kaulakorun (olen sellaisesta monesti vihjaillut), että pettymys oli aika suuri. En minä vihainen ole ollut missään vaiheessa, ainoastaan surullinen. Nyt tuntuu, että hormonit tai mitkä lie tekevät vielä normaaliakin herkemmäksi tämän oman mielentilan.

Onneksi tässä on muuten asiat elämässä oikein hyvin: on kiva työ, vauva tulossa ja ihania ystäviä:) Ja suhteessakin useimmiten menee asiat hyvin, nyt vain varmaan tuo tuleva muutos aiheuttaa miehessä huolta, minkä toisaalta ymmärrän, koska onhan se iso asia.
 
Eikö hän sitten ole täysillä mukana tossa vauvan odotuksessa? Onko hänen käytös muuttunut raskauden myötä? Tosi kurjaa kyllä, on kuitenkin niin iso elämänmuutos edessä ja jos toinen käyttäytyy etäisesti/kylmästi ei se varmastikaan yhtään helpota asiaa :( Mutta ihanaa että olet onnellinen miehesi käytöksestä huolimatta, eiköhän hänkin tokene, viimeistään kun vauva syntyy <3
 
Juu, joillekkin miehille isäksi tuleminen on tosi vaikea tie, eihän se meiltä naisiltakaan aina käy ihan tuosta vaan. Toivottavasti Pilkun_ miehellä on vain tämmönen vaihe, joka sitten tasoittuu aikanaan. :)

Neuvola lääkäri käytynä. Kaikki hyvin. Painoa tullut reilu 300g viikossa, lääkäri meinas vaan, et hyvällä omalla tunnolla saan syödä mitä mieli ikinä sattuukaan tekemään, yhtään ei tarvi puntaria tuijottaa. Sokerirasitus puhtaasti läpi, verenpaine 121/71 hb:tä ei mitattu, tuskin laskenut paljoa on, kun en ainakaan ite mitään huomaa. Kohdunsuu oli napakasti kiinni, et kaikki paremmin kun hyvin. Nii juu, sf mittaa ei vieläkään saatu koska "alli" majailee ihan poikittain, niinkuin oon epäillytkin, navan yli ei ole tullut, mutta jos kyljenpuoleleta koettaa, niin siellä tuntee vissiin pään :) Ja se menee navan yli. Ja 99% se on pää koska vasempaan kylkeen tuli äsken semmonen potku, et äänen sai manata kun niin teki kipeää :D

Vähän olen mahan kasvussa käyrän alapuolella, mutta sanoi, ettei saa huolestua. :)
 
Yhhyh, koirat yrittää tainnuttaa mut - toinen pieras niin pahanhajuisen pierun, että pahaa tekee. :LOL:

Pilkku_ ilkeä tilanne kyllä, omalla tavallaan. Muistan kyllä, kun omassa suhteessa oli samanmoinen tilanne jokunen vuosi sitten - tuntui, ettei mikään riittänyt miehelle. Paha olohan siitä tulee, kun tarpeeksi kauan kokee/tuntee olevansa tarpeeton tai riittämätön. Toivon kovasti, että teillä tilanne korjaantuu pian, sillä tarvitset mahdollisimman paljon tukea ja turvaa nyt. :hug:

Äiti maa hirmusti onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :) Siellä on siis todellakin kaikki niin kuin pitääkin ja sit vaan syöden sitä mukaa, mitä tekee mieli.

Ja ummetus on kuulkaa helpottanut, sitä mukaa myös pahin närästys. Olen niiiiiiiiiiin onnellinen, en voinut ikinä edes ajatella, että tasaisesti toimiva suoli olisi näin ihana asia. :D Se todellakin on tuo Activia, joka on helpotuksen antanut. Syön yhden aamulla ja yhden illalla. :)

Kohta pitäis laittaa kynnet kuosiin, että ne kestää sitten reissun ajan... toivon mukaan. :D Matkalaukkukin on melkein kokonaan pakattu, meikit ja tukkavärkit enää puuttuu, mutta ne lätkin sitten huomenna laukkuun. Tänä päivänä pitää vielä laittaa koirien tavarat kasaan, kun viedään ne illalla mun vanhemmille hoitoon reissun ajaksi. :) Toivottavasti pärjäävät tälläkin kertaa, kesäisin on helpompaa, mutta nyt kun alkaa pakkasia olla niin kaverit on aika viluisia eli vaatteet matkaan. :D

Nyt jatkan hetken löhöilyä ennen kuin alan noita kynsiä laittaa. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 23+6
 
Eilen uusintaultra TYKS:ssa ja sieltä se löytyi, kysta kokoa 2cm x 2,5cm. Muuten kaikki kunnossa. Lääkäri neuvoi olemaan huolehtimatta ja nauttimaan raskaudesta, koska itse en voi mitenkään vaikuttaa kystan pienenemiseen/kasvuun. Seuraava kontrolliultra on sitten 4 viikon päästä. Ei kyllä jotenkin huolestuta, koska tiedän ettei ole henkeä uhkaava juttu. Mutta sitten oon surulla ajatellu sitä, että jos se ei sieltä häviä raskauden aikana niin sitten en saa vauvaa heti syliin ja rinnalle synnytyksen jälkeen, vaan hänet viedään tutkittavaksi. :'( Se siis tietysti on hyvä, mutta lämmöllä muistelen sitä tunnetta kun esikoinen syntyi ja sain hänet siihen paidan alle tuhisemaan. :heart: Maha pystyssä kuitenkin porskutan eteenpäin. :LOL:

Pilkku_ mä luulen että sun mies jotenkin omassa pääkopassan prosessoi tätä raskautta ja tulevaa vauvaa eikä oikeen osaa ottaa sua huomioon. Yhen kaverin mies tuntuis olevan samanlainen. Uskon että menee ajan myötä ohi, viimeistään sitten kun teidän yhteinen ihana vauva syntyy ja mies saa vauvan syliin. :)

Muut tuskailee Kelan papereiden kanssa, mutta mun ei tartte. Olen ollut opiskelija enkä ole tehnyt töitä samaan aikaan joten saan minimirahaa. Olis tietysti kiva saada enemmän, mutta oma valinta toisaalta. Hyvin tullaan nytkin toimeen vaan miehen palkalla. Mulla neuvola vasta kahden viikon päästä ja silloin sitten saan ne paperit täytettäväksi.

Meidän perheessä isä osallistuu lasten hoitoon ihan siinä missä äitikin ja mies nauttii siitä että saa olla pojan kanssa ja tehdä omia juttuja. Esikoisen vauva-aikanakaan ei tarvinnut olla huolissaan että miten se nyt pärjää vaippojen, vaatteiden ja ruokien kanssa. Tai vaatetuksessa pitää edelleen neuvoa, koska mies on ite sellanen hikipää ettei aina tajua kuinka tollanen reilu 2v puetaan esim. ulos ettei tuu kylmä...

Nyt on pakko poistua, gradu odottaa kirjoittajaansa. Enää hiukan kirjoitettavaa, ja sitten ens viikolla esitarkastukseen!

Elsiliini ja pikkumies 22+0 *POKS*
 
Kiitos taas kaikille teille tuesta:) Ihanaa, kun johonkin saa edes omaa alakuloa purkaa. Ehkä se tosiaan tästä. Aina sanotaan naisten olevan oikukkaita, mutta kyllä minä omalla kokemuksella sanoisin, että ihan samanlaisia ne miehetkin on, jopa pahempia joskus:D

Kiva kuitenkin, kun tässä on lomaa ja muuta, saa vain olla kotona rauhassa. Tänään voisi taas koittaa urheiluakin, kun nykyään kävely onnistuu taas vähän helpommin. Taannoin oli ankkakävelyvaihe meneillään, mutta nyt on jotenkin nivuskivut helpottamaan päin.

MrsR:lle mukavaa lomaa!
 
Hei vaan!

Kävin tänään siellä fysioterapeutilla, joka totesi, että eihän nuo kädet ihan kunnossa ole ja antoi rullahiiren ja pari jumppaohjetta, joita oon ihan "luonnostani" tehnyt, että olo sormissa helpottais. Ensi viikolla kokeillaan lymfahoitoa, joka kuulemma yleensä auttaa. Onko kellään kokemusta lymfasta turvotusten hoidossa? Ilmeisesti ainakin tuntuu ihanalta. :D Harmi vaan että työnantaja ei sitä korvaa ja kelakorvauksenkin saa vain jos (kun) lääkäri laittaa sen lähetteenä fysioterapiaan, ei erityisesti lymfaan.

Ai nuo vauvojen peitot ja pussilakanat eivät ole standardikokoisia. Nimittäin olin katsonut Finlaysonin peittoa eikä siihen tuollainen Jyskin pussilakana käy. Ikeassakion omat kokonsa. Mutta kiitti Heidukka vinkistä. Pitää siis ostaa peitto sen mukaa, mistä löytää kivoimmat lakanat. :D

Neiti-81
, onpa mukava, että muksu on alkanut nukkua hyvin omissa oloissaan. Helpottaa sitten, kun vauva tulee (ellei lapsi ota takapakkia, toivottavasti ei). Ja saat nytkin sitten ihan oikeasti levätä.

Pilkku_ Onpa kurja tilanne miehesi kanssa. :hug: En osaa mitenkään neuvoa, itse en kestäisi pitkäaikaista tiuskimista yhtään. Unohtiko miehesi syntymäpäiväsi ihan kokonaan? Vai tuliko edes jossain vaiheessa ilmi, et muisti, et sulla oli synttärit? Tuli mieleen, kun itse muistin tossa syyskuun lopussa, että meillä oli alkukuusta hääpäivä. Eikä se kovin rutiinilla vielä mene, kun ollaan vasta kaksi vuotta oltu naimisissa. Kumpikaan ei muistanut yhtään. On hääpäivä tietty eri asia kuin syntymäpäivä.

Tuo Taikamyrskyn lausahdus oli se, mitä joskus ihmettelen. Että mies pyörii jaloissa. Ymmärrän, et se on huumoria ja olen kuullut sen joidenkin kavereidenkin sanovan. Minusta olisi tosi kurjaa, jos mun mies sanoisi missään minusta niin. Etenkään mistään kotona tekemistäni asioista. Sama siis toisinpäin. Kotityöt ja vauvan hoito on varmasti kaikki sellaisia, että tehdään monet asiat eri tavoin, mutta miksipä se minun tapani olisi yhtään sen oikeampi. :D Mutta tosiaan kuten Taikamyrskykin sanoi, niin kasvatus vaikuttaa ja kukin taaplaa tyylillään. Minulle selvisi vasta teini-ikäisenä, että kaikki isät eivät hoida lapsia, tee ruokaa, siivoa tai leivo. Että sellainen isä mulla. Ja mies on taas sanonut, että ei ikinä ole oman isänsä kaltainen, joka katosi avioeron myötä vuosiksi melkein kokonaan hänen elämästään.

Elsiliinille tsemppiä gradun kanssa, loppu tosiaan häämöttää!

P-L
 
Elsiliinille tsemiä siihen gradun tekoon! :) Itellä ei ois kyllä rahkeita tässä gradua kirjoitella, joten hatunnosto siitä. :)

Pilkku_ Ihan varmasti tilanne on pian parempi. Jotkut ihmiset vaan käsittelevät asioita eri tavoin. :) Ja täällä on kyllä monenlaista vertaistukea tarjolla. Ja kiitokset, yritetään nauttia miehen kanssa viimeisestä kaksin matkaamisesta. :)

P-L mulla on myös isä, joka on aina ollut kotitöissä tasavertainen kuin äiti - jopa ruoanlaitot ja leivonnat menee enemmän isän piikkiin, kun äiti on yrittäjä eikä liikoja vapaita pitele. Isä jäi veljen kanssa kotiin, että äiti pääsi takaisin töihin mahdollisimman pian (tämä siis vuonna -91). Siksi mulle on ollut ihan päivänselvää, että omakin mies osallistuu niin paljon kuin mahdollista - kovin paljon onkin samaa mun miehessä ja isässä (osittain jopa karmiva havainto), kun molemmat nauttivat ruoanlaitosta ja keksivät jatkuvasti uusia sovelluksia ruokiin jne. :D Onneksi meitä on moneen lähtöön ja jokaiselle löytyy sopiva vastakappale. :)
Toivotaan, että saat apua lymfasta käsiisi - hyvää olen itse hoidosta kuullut, muttei tosiaan ole omakohtaisia kokemuksia. :) Kerrohan sitten sinä, mimmoista oli, kun mua ainakin kiinnostaa tietää. :)

Onpa taas ollut mielenkiintoinen päivä täällä kelien osalta, ensin satoi, sitten paistoi, sitten satoi ja paistoi, sitten paistoi ja äsken taas satoi. Mitähän vielä? :O
Nyt voisi ottaa hommakseen tuon jääkaapin tyhjentämisen syömällä - kaikki sellainen pitää tuhota, mikä menee reissun aikana vanhaks. :D Voi ei, kamalaa. ;)
 
Pullan tuoksuista päivää :wave:

Ollaan siis maksujen kanssa leivottu tänään, ja nyt tönössa tuoksuu hyvältä. Ja pöydässäkin oli niin hiljaista mussutusta, 2v hoki vaan "hyvää hyvää, leipo ite" :)

Mä olen todellakin iloinen että mies ei pyöri jaloissa buu, jos on kamala ilmaus :LOL: tätä varmaan selittää työllisyys tilanteen parantuminen hänen osaltaan, kun on noita isä kuukauksia pidetty ihan riittävästi vaikka ei oltaisi haluttu. Ja koska nyt on parempi työ tilanne niin olis musta kohtuutonta vaatia toista osallistumaan koti hommiin vielä fyysisesti rankan työn päälle. On pikemminki ilo ilahduttaa toista pullan tuoksuisella torpalla ja tehdä eväät matkaan aamulla. Mutta juu nää on näitä perhe kohtaisia juttuja, ja tuskin on sitä oikeaa tapaa tai väärää :)

Täällä on puhuttu hankinnoista vauvalle, mutta joutuukos kukaan vaihtamaan autoa? Taitaa olla täällä edessä, hyvä ja halpa, vähä ruokailemaan ja kestävä, ei taida olla olemassakaan :D

Mistähän muuten saisi toppahousut jossa olisi tilaa tälle vaavillekkin? Esikon kanssa ei tarvinnut ulkoilla mutta nyt kun tarvisi. Ja pikkukakkosen odotus osui toiseen vuoden aikaan niin ei tarvinut silloinkaan. Tai sitten täytyy ruveta askartelemaan
semmoisia..

Taikamyrsky ja Myrtti 22+5
 

Yhteistyössä