HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Auto menee vaihtoon täälä. Mies on henkeen ja vereen saksalaisten ystävä, joten luultavasti uusi peli tulee olemaan 7 paikkainen opel zafira, semmosen saa pikku rahalla jos kelpaa vähän vanhempi :) Ja mullehan kelpaa, kunhan mahdutaan kaikki, ja on luotettava peli niin se on ihan sama muuten mikä se auto on.

MrsR:lle Mukavaa reissua! :) Ja palaa ehjänä takasin :wave:

P-L Onko postipoika jo polkenut? :) Ja tsempit ison masun kans. Aattele, se kasvaa siitä vielä! :D

Ei mitään tietoa, mistä saisi ulkoiluvaatteita, siis jos ne pitää olla jotain äitiysjuttuja. Mä oon käyttäny miehen puolihaalareita :D Sinne on viel mahtunu..


:)

Elsiliini Tsempit graduun :flower:
 
Meidänkin pitää ostaa auto, joko kahdeksanpaikkainen tai pikkuauto nykyisen kaveriksi... Vaikea päättää. Voi olla ettei hankita valmiiksi, kun harvoin kaikki kuljetaan yhtä aikaa.

Kela-neuvola käyty ja paperit laitettu menemään. Päädyttiin kuitenkin äitiysavustuksiin rahana. Painoa on tullut kymmenisen kiloa tähän mennessä ja turvotustakin on. Sf-mitta huiteli 30,5 cm:ssä - olen siis aika samaa kokoluokkaa kuin viimeisillään yhtä odottaessa. Ja siltä myös tuntuu.

Meilläkin mies tekee paljon kotona ja erityisesti lasten kanssa, vaikka työpäivänsä ovat paljon pidemmät kuin mulla. Tällä kertaa aiotaan myös jakaa hoitovapaa, kun viimeksi miestä jäi harmittamaan, ettei tullut kokeiltua koti-isyyttä.

Huomenna pitäisi olla kylmää. Kuopukselle vasta on talvikamppeet hankittuna. Pitänee perjantaina mennä tuhlaamaan lapsilisät talvitakkeihin ja -kenkiin. Mutta miten jaksaisi raahautua kaupoille? Ja vielä katraan kanssa? En oikeasti jaksa enää paljon mitään. Etenkin seisoskelu ja kävely tuottaa tuskaa - eli juuri shoppailu...

SweetP&:heart::heart: 21+6
 
Iltaa kaikille :wave:

Elsiliinille tsemppiä gradun tekoon, MrsRlle hauskaa matkaa ja uusille tervetuloa!

Ja tsempit kaikille niille jotka niitä johonkin tarvitsevat!

Serafiina1 uusi äitiyspakkaus pitäisi olla jo jaossa!

Meillä on tänään ollut oikein vauva-asioidenpäivä :) Aamulla oltiin neuvolassa ja kaikki hyvin. sf-mitta oli 20cm, joka ilmeisesti on ihan käyrillä. Hemoglobiini oli hyvä, lisärautaa ei siis ainakaan vielä tarvita. Sykkeet kuului hienosti :heart: Painokin oli noussut melko maltillisesti. Tuota punnitusta kyllä taas jännitin hirveästi! Sen verran on herkut maistunut viime aikoina :ashamed: Täytimme myös eilen illalla voimavarakyselyn, jonka kävimme tänään neuvolassa läpi. Eipä siinä mitään kummempia ollut ja musta oli ihan kivakin käydä niitä kysymyksiä miehen kanssa yhdessä läpi :)
Päivällä ilmottauduin Kätilöopiston haikaranpesään synnyttämään. Mennään sinne tutustumiskäynnille tammikuussa. Mikäli raskaus sujuu ihan normaalisti, eikä haikaranpesässä ole ruuhkaa, niin synnytyksemme tapahtuu siis siellä :) Onko muita jotka olivat menossa mahdollisesti sinne tai joilla olisi tuosta osastosta kokemuksia?
Ehkä voisikin muuten päivittää mulle synnytyspaikan KÄT/H

Illansuussa kävimme vielä 4D-ultrassa. Ihana kokemus oli :heart: Siellä se meidän mussukka köllötteli ja pisti välillä peukkua suuhun :heart: Kaikki myös tämän ultran mukaan hyvin ja tyttöä edelleen lupailtiin :) Se täytyy sanoa, että kyllä tuo tekniikka on ihmeellistä! Mieskin oli oikein innoissaan ja saatiin myös mukaan DVD pikkuisesta. Kiva sitten joskus näyttää hänelle :)

Isän osallistumisesta, luulen, että meillä kyllä isä osallistuu vauvan hoitoon ja pitää kaikki hänelle kuuluvat vapaat. Niin mielellään tulee nytkin mukaan kaikkiin neuvoloihin ja ultriin, sekä miettii kanssani hankintoja vauvalle :)

Nextiltä tilasin myös minä vaatteita vauvalle ja tulivat tosi nopeasti! Taisi mennä juuri se kolme päivää mitä siellä sivuilla lupailtiin. Ja oli kyllä niin supersöpöjä :heart:

Bumble & masukki-neiti 22+3
 
Serafiina1 Uusi pakkaus on mulla nököttänyt parisen viikkoa olkkarin nurkassa :)

Nyt meki saatiin toi voimavara kysely saadaanki se viikonloppuna käydä läpi kun lapset menee mun äidille. Taas, mun mielestä ne kyllä just siellä oli! :xmas: No, ehkä mä selviän :D Kirpparit, here I come! :heart:

Ainiin, maa on valkoinen. Voitte kuvitella kuinka intoa piukassa noi pikkusen 6 jälkeen heränneet on. "Joko me voitas lähtee, joko nyt lähdetään??" eskaria viemään, joo, ei ihan näin aikasin kyllä tarvi lähteä. :)

Äiti maa & Alli 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Voi vitsit, mä niin pähkin, että ottaakko se pakkaus vai ei. Kun esikoiselle otettiin ja kaikki on vielä tallella, niin periaatteessa ei tarvitse. Olen nyt katsellut sitä uutta pakkausta ja siitä himottaisi se makuupussi, kun siinä on ihana siili-kuosi. Sitten onhan siellä joitain kivoja potkareita.

Esikon pakkaus tuli kyllä hyvin käytettyä, ehdottomia oli se joukkohaalari, joka meni silloin talvella, kun neiti oli 7-11 kk vanha. Toisaalta nyt on lisäksi toinenkin miltei samankokoinen joukkohaalarin tyyppinen haalari olemassa. Ja aivan huippu oli se merinovillainen välihaalari. Merinovillahan ei kutita ollenkaan ja on ihanan lämmintä. Makuupussi on ollut joka talvi käytössä kärryissä pohjalla ja neitin leikeissä mukana. Ja miltei kaikkia vaatteitakin tuli käytettyä. Käyttämättä jäi joku persikanvärinen setti, joka oli ihan liian paksua materiaalia, kun se oli collegea, mutta trikoiset tuli kyllä käytettyä. Tosi hyvähän se pakkaus on varsinkin ensipakkaukseksi, hyvin sai vaatteita. Toisaalta voi ostaakkin jotain, jos tarvii, niin erilaista kaupasta. Ja luultavasti taas saa lahjoina vaatteita, niin vaatevarasto sen kun kasvaa. Mutta on se niin kiva se pakkauskin, kun kerralla saa paljon uutta. Voi vitsit, kyllä tässä pähkityttää. Ja tänään pitäisi laittaa se kelan hakemus, kun lupasin palkanlaskijalle, kun hälle eilen soittelin... Huoh.
 
Täällä neuvola takana, rv 22+6:

hb 124 (131)
paino: liikaa , 2vkossa ja 3 pvässa +3,5kg:a. Lähtöpainoon nyt 11kg:a:kieh:
RR 130/76
SF 24,5cm!!!! (esikoisesta suurimmillaan sf ollu 30cm... ja nuorimmasta 33 40+ vkoilla....)

Joten eipä ihme että maha alkaa tuntua oikeasti :D

nappuloiden sykkeet 140 ja toisella 150:heart::heart:
Tarjonnasta ei mitään hajua kuulemma.:LOL:

Toi paino mua rasittaa ihan kamalasti :( viel 7kg:a varaa tulla siihen mitä on yksösraskauksissa tullut (30:een kiloon) ja taitaa vaan kiihtyä tämä :( AHISTAVAAAA
Olo on niin turvonnut ja ruma:ashamed:

Mut nappulat voi hyvin :heart:

T:Neiti + Pirpanat 22+6
 
Pikkuisenko ärsyttävä K-kaupan mainos, joka hyppäsi silmille joka sivun vaihdolla!

Äiti maa ihana kiitos! :heart: Perille tuli!

Vielä viikko seuraavaan neuvolaan ja ensimmäiseen lääkäriin. Mietin, että mitäköhän se lääkäri tekee, kun neuvolan täti sanoi viimeksi, että lääkäri ei rutiinisti tee sisätutkimusta ellen pyydä (jos olisi jokin syy). Kättelee ja kysyy, että miten voin? Mietin, että onko mulla jotain syytä sille sisätutkimukselle. Viimeksi vuotojen aikaan lääkäri ronkki kesällä ja rakenneultrassa katsottiin myös alakautta (tosin sehän oli kätilö). Hassua, et mun pitäisi itse (ensimmäistä odottaessani) tietää, onko jotain syytä tehdä sisätutkimusta...

Lauantaina käydään ostamassa lipasto vauvan vaatteille.

Neiti-81, mullakin on paino pompsahtanut noin parissa viikossa kolmisen kiloa (kotivaa'alla mitattuna) ja nyt on +8. Ja mulla on vain yksi noita mukuloita... Haaveilin, että painonnousu jäisi alle kymmeneen kiloon kaikkiaan, mutta ei taida olla toivoa. :( Tosin pieni siivu on varmaan ihan tuota nestettäkin, kun on niin pulleat kädet ja jalat, jalkojen turvotus tuntuu pohkeissa asti.

Lounaaksi bataattisosekeittoa, nam!

P-L
 
Bumble Me ollaan menossa Kätilöopiston Haikaranpesään eli minullekin päivitää KÄT/H. Ja sukupuoleksi voisi samalla päivittää poika, se saatiin ultrassa selville. Me tykättiin viimeksi Haikaranpesästä, siellä saa olla aika lailla omassa rauhassa. Kyllä neuvojakin ja ohjausta saa, mutta sitä ei tulla tyrkyttämään. Ilmeisesti myös lisämaidon kanssa ollaan vähän varovaisempia, meidän pojalle ei annettu lisämaitoa, koska paino ei pudonnut 10%:a. Minulla nousi maito vasta 4. päivänä eli aika kauan sai poika ruokaa odottaa... Perhehuone on kiva ja se on aivan loistavaa, että mies on koko ajan mukana. Saa muutaman päivän ajaksi oman palvelijan, joka tuo kaikki ruoat ja juomat :D Lisäksi synnytystilanne ja -huone olivat mielestäni mukavat, missään vaiheessa en tuntenut olevani tiellä tai että jollain hoitajalla olisi kiire. Mekin ollaan menossa tammikuussa tutustumiskäynnille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bumble
Piia-Liisa No just! Mistä ihmeestä sinä voit tietää, pitääkö katsoa vai ei?! Ompa sitten kans, meillä kun on nla lääkäri niin se on ihan selvä juttu, et se kohdunsuun tilanne katsotaan, ihan sama vaikkei olisi ainuttakaan supistusta ollut ja ihan sama millä viikoilla olet.

Jos niitä supistuksia on ollut niin kannattaa se tarkistaa, en mä sitten muuten tiedä et tarviiko. Itse varmaan haluasin, et katsotaan kuitenkin. Ei vara venettä kaada, eikös se niin mene? ;)
 
Sisätutkimusta ei suositella tehtäväksi usein, jos on vuotoja eikä suppareita.

Naikkarilta soittivat, että virtsan pitkäviljelyssä jälleen kerran bakteerikasvustoa ja varsin paljon eli toinenkin antibioottitulehdus nyt sitten yhtä aikaan päällä :( Ei taaskaan mitään oireita ollut tulehduksesta eikä ole näkynyt normiviljelyssä. Pitää tästä eteenpäin muistaa aina pyytää se pitkäviljely, kun se on se mistä mä oon joka kerta narahtanut. Voihan pöh :/

Maarit ja Hattivatti 24+3
 
Olipas ihana äippäpakkaus <3

Mut nyt vähän ehkä tyhmä kysymys, eli te joilla on jo äippäpakkaus tullut niin voisitteko selittää hölmölle. Mikä se on kun on sillainen vähän beige ja siinäkin lappu missä lukee vaan ; imse vimse ja sen saa pestä 60-90 asteessa. Kun en ota ymmärtääkseni mikä se on :D ohut ja suht pitkä. Yritin siitä lapusta ymmärtää et mitä tuli mukana mut ei, en tajunnut. :D

Hölmö & rakas 25+5
 
J+
Haikaranpesä uskoisi ettei kaikki halukkaat pääse sinne synnyttämään. Etenkin jos tuo remppa astuu tuossa tammikuun puolessavälissä käyntiin tuolla naistenklinikalla. Toivotaan kuitenkin ettei ole ruuhkaa :)
Mulla on tuo synnytyssuunnitelma valmiina, tietokoneella kirjoitettuna. Mutta eikö sellainen pidä tehdä ihan ''virallisestikkin'' neuvolassa?

Huomenna (tänään) menossa vasta-aine verikokeisiin. Ja kahden viikon päästä ois sokerirasitustesti. Tuo neuvolan terveydenhoitaja oli lähettänyt sähköisesti viestiä että rasitustesti kestää 4 tuntia. Labrassa sitten ihmeteltiin että mihin hemmetin testeihin mut on pantu jos 4 tuntia pitäisi kestää. Tuo terkkari unohtelee jatkuvasti mainita asioista, lähettää viestiä jälkeenpäin, ei ymmärrä huumoria, ei kuuntele kun häntä ohjaa. Etenkin tuo ainainen sydänäänten bongailu. Ei vieläkään usko minua, kun kerron millä puolella vauva on. Lisäksi painaa sillä ultralaitteella vatsaa niin että vatsaa särkee vielä muutama tunti sen jälkeenkin :mad:. Ajattelin jo ottaisinko oman dopplerini mukaan, kun sillä saa äänet kuuluviin paljon paremmin, helpommin ja PAINAMATTA JA RONTAAMATTA MITÄÄN. Olen jo kerran kivuista sille ärähtänyt ''tarviiko painaa niin saatanasti'' huomasin samalla mitä päästin suustani. En pyydellyt anteeksi, vaikka äitini koki että olisi tapoihin kuulunut pyytää.

Äitiyspakkausta Odotan edelleen, jotain oli eilen saapunut postiin. En tiedä koodeista oisko se reima/tutta tilaukseni vai äippäpakkaus. Painaako äitiyspaketti paljon? Mietin pitäiskö mies ottaa varmuudeksi mukaan, kantoavuksi?

Outo vatsakipu Olen muutaman yön/aamun/iltapäivän herännyt kipuun. En tiedä onko ollut supistus vai mitä. Sen jälkeen on vatsa ollut kivulias ja arka? Nukkuminen tuottaa jo hieman ongelmia. Uni on hirveän katkonaista, selällään ei voi olla, se sattuu ja hetken päästä nousee vatsahapot suuhun. Sivuttain ei voi pitkään maata sillä lantio puutuu. Nukun uneni putkissa ja ympäri päivää. Mutta mitä se tässä s-lomalla häiritsee milloin ja missä mä ne nokoset otan :)

POKS POKS POKS 27 raskausviikko lähtee käyntiin :)
 
Bettis Jep, juurikin se! Mä kattelin sitä itsekkin hetken, et heeetkineen?? :D Oli kyllä aivan ihana pakkaus, tykkäsin kovasti. :)

J+ Joo, täälä ainakin semmoseen sairaalan esitieto lomakkeeseen saa kirjata omat toivomukset synnytyksestä. Mulla se tulee olemaan lyhyt. Ilokaasu ja pikainen kotiutus. :)

Pakkaus painaa aika paljon, et kävellen ei todellakaan kannata sitä lähteä hakemaan, riippuen tietty jos posti sit vaik on naapuri talossa ni sit ehkä. Se on iso laatikko. Itekkin menin autolla vaikka postille taida ihan kilometriä olla.

Joopa joo, tästä se lähtee. Nyt kahtena aamuna on ollu yöpaidassa maitotahroja. Lapset haluis kovasti uimahalliin, mutta arvatkaa kehtaanko mennä kun saunassa alkaa herumaan sitten ihan urakalla.:ashamed:
No, kaippa näistä ketunnenistä vaan johonkin on :)

Äiti maa & Alli 25+6
 
Niin se talvi sitten tuli tänne Turkuunkin (ainakin täksi päiväksi). Aamulla puettiin poika päikkyyn välikausitamineisiin, mutta kun katoin ikkunasta ulos niin totesin et on niin paljon lunta ja pakkastakin -3 niin vein sitten toppahaalarin ja talvigoret päikkyyn. Onneks se on tossa reilun puolen kilsan päässä niin pääsee kävellen nopeesti. =)

Mulla ei oo tullu maitoa rinnoista niin kuin Äiti maalla (ei tullu esikoisenkaan aikaan ennenkuin 3.päivänä synnytyksestä) mut välillä tuntuu sellanen "kohina", sellanen tunne kun maito nousee rintoihin.

Elsiliini ja pikkumies 22+2
 
Mullakin tuntuu aina semmosta kihelmöintiä niinku alkais maitoherua, mutta mitään ei tule. Hassun tuntuista.

J+ Minä myös heräilen öisin outoon mahakipuun. Tuikkii ja vihloo ihan ympäri mahaa. Tosi tympeen tuntuinen. Esikoisen aikaan oli samanlaisia kipuja. En niitä välttämättä supistuksiksikaan luokittelisi. Mitä lie? Sit helpottaa kun käy pissillä.

Äitiyspakkausta odottelen minäkin. Päätöstäkään ei oo vielä tullu vaikka hakemuksen laitoin reilu kaks viikkoo sitten.

Tekis niin mieli rueta pesee nuita vauvanvaatteita! Ihana kun tulee toinen tyttö niin saa nuo esikoisen ihanat mekot ym. taas käyttöön. <3 Pitäis vaan ostaa yks vaatekaappi lisää niin vapautuis tuo lipasto esikoiselta vauvanvaatteille.

Muutapa ei tarvii vauvalle ostaakaan kuin sitteri, tutit, vaippoja...

Painoa on tullut jo 9kg! 2-3kg tuli ihan heti plussaamisen jälkeen kun aloin syödä hiilareita, eli hiilarivarastot täyttyi.

Ajatteliko kukaan tehdä isyyspakkausta? Minä olen sellaista koonnut ja aion antaa sen isäinpäivälahjaksi. :)

Paksu Pink 25+1
 
Eilen oli vuosisadan närästys. :O Aiemmin jotain pientä ikävää ollut, mutta tämä korvennus oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Samarin ei tuohon vaivaan auttanut ollekaan, mutta piimä, ah ihana piimä, se helpotti oloa huomattavasti! Kannattaa ainakin kokeilla, jos samasta vaivasta kärsitte.

katti_ ja kulta 22+5
 
Pakko sanoa että ainoastaan toinen äiti (tai kumpi vaan vanhempi) voi tietää tunteen, kun saa juoda ison kahvimukillisen kaikes rauhas ja istua koneella! Ennen sitä ollut täyttä toimintaa koko aamupäivä taaperon kanssa... ja kun vihdoin sain hänet päikkäreille, niin aah tätä tunnetta.... :D

Hetkeäkään en tietenkää vaihtais pois, mutta on tämä vaan välillä vähän energiaa vaativaa hommaa olla kotimamma =) ja ehkä näin raskaana ollessa välillä tuntee että voi kun voisi vaan huilata kun väsyttää... mutta muutaman vuoden päästä helpottaa!

Mites teidän muiden vointi? Itsellä suht hyvä. Välillä tulee alavatsa kipeeksi jos liikaa menee edes takas, ja liikkuu paljon.
Onko monelta jop mitattu sf-mitta? Itselläni se oli 17. Luulin että enemmän, kun vatsa tuntuu jo niin isolta.

Ihanaa kun tuli lunta, piristää synkkää ja pimeetä loppusyksyä/alkutalvea.. :heart:
 
Niin samaistun MyDrem:in olotilaan. :) Meillä menee koko konkkaronkka mun äidille koko viikonlopuksi. Ikävä tulee ja on omituista kun ei ole taukoamatonta höpötystä ja ketään joka koko ajan pyytää jotain. Mutta ihanaa silti, saa vaan olla. Olla ja olla tekemättä mitään, saa mennä ja tulla miten tahtoo. Eniten tosiaan taidan odottaa sunnuntain aamulehteä ja aamukahvia.. :D

Multa ei ole sf-mittaa vielä ainakaan kirjattu ylös, on yritetty mitata mut vauva on niin paljon vinossa ettei siitä mitään mittaa saa.
Keskikäyrän alapuolella on pikkusen.

Vointi on hyvä. Ei mitenkään kovin pirteetä keskiraskautta kylläkään, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Kävellessä liitokset kipuilee mutta se on aika pientä. Ei valittamista :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä taidan jättää sen lääkärin päätettäväksi, tekeekö sisätutkimuksen. Supistuksia ei ole (kai) ollut ollenkaan.

Pink89 ja isyyspakkaus, tollaisesta en ole kuullutkaan. Mitä meinaat siihen laittaa? (Tosin eihän äitiyspakkauskaan varsinaisesti äidille ole, taitaa olla suoraan äidille liivinsuojuksia ja siteitä). Ajatus olisi kyllä kiva. Mietin jo tässä, että pitäisiköhän miestä muistaa jo jotenkin isänpäivänä, vaikka onkin siinä vaiheessa vasta kasvamassa isäksi. Meinaako muut esikoisen odottajat muistaa? Mites muut muistaa/huomioi?

J+, kuulostaa ärsyttävältä tuo sun terkkaris. :(

Mukavaa viikonloppua!
 
Piia-Liisa isyyspakkaukseen oon nyt ostanu pari energiajuomaa, sisuja, suklaata, isä-sukat, tuttipullon ja tuttelia, Wagner-olut tölkin, vaippoja ja kosteuspyyhkeitä. Sit pitää vielä ostaa tutti ja ajattelin tehdä jonkun "lahjakortin" vapaa iltaan, hierontaan tms. (jonka isä voi halutessaan vaikka lahjoittaa äidille... ;) )Termosmuki on myös hankintalistalla. Esikoisen aikaan en tuollaista tehnyt niin ajattelin nyt kasata isyyspakkauksen muodossa vauvallekin tarpeellisia juttuja. Ja mikäs sen parempi ajankohta pakkaus luovuttaa kuin isäinpäivä? ;) Esikoista odottaessa ei vielä isäinpäivää juhlistettu..
 
Isyyspakkaus mä tilailin netistä isyyspakkaus-teema tavaraa ja ajattelin sitte itse lisätä siihen jotain juttuja. Netistä löysin vauvan käyttöopas-kirjan ja muuta hauskaa (isälle ja pojalle samanlaiset vaatteet, t-paita isälle ja potkari pojalle) ym. Ja jos tuohon ostaisi sitten vielä otsalampun ja pyykkipojan ja kortsuja ja liukkaria ja mitä nyt mieleen juolahtaa.. :)
 

Yhteistyössä