HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

MrsR no onneksi silti sait pakkauksen! :)

Pilkku_ niin eihän nuo ikeassa paljoa maksa.
Mutta miettisin että mitä mieltä täällä ollaan, ostanko kokonaan uuden patjan ja sijauspatjan vai riittääkö pelkkä sijauspatjan uusiiminen? Eikä niillä ole ees kiire, että ehtisi myöhemminkin ostamaan kun vauva kuitenkin nukkuu äitiyspakkauksessa ensin :) Mutta mietin silti, että mitä uusin? :)

Voih... ei väsytä! Taidanpa pistää pötkölleni tuohon sohvalle miehen viereen (joka kyllä nukkuu, mutta sohvalla, ettei tarvii yksin olla olkkarissa ;D ) ja katsoa Kellarin kunkku -sarjaa, on se vaan niin paras! :)

Katsotaan jos ei ensi yönä tarvii herätä ahdistukseen, laitoin jopa korkeaksi tyynyn sänkyyn, jos se auttaisi :) Mun äidille se oli auttanut joskus muinoin, niin katsotaan jos mullekkin :)

Hyviä unia mammat ja masut! :heart:

Bettis ja rakas :heart:
 
Heip :wave:

pilkku_ kovin voivat olla maksukit erilaisia tyyppejä jo mahassa:) mulla ekassa raskaudessa oli varsinainen villiviikari, ja aika rättätättä on edelleen pikku neiti. Tokassa oli sitten herra hiljainen, että välillä sai miettiä että onko kaikki kunnossa. Molemmissa oli "hiljainen hetki" joskus rv 30-32 ja käytiin ylimääräisessä ultrassa että onko kaikki hyvin ja oli. Tämä kolmas tulokas on sitten kai jotenkin näiden välistä, aktiivisuus painottuu tähän alku yöhön. Muuten tulee sillointällöin tuuppausta tai potkua. Kai huomaa että nyt olis hänen vuoronsa kun isommat menee nukkumaan :) ja kumma kyllä näin kolmannella kerralla sitä joskus unohtaa että ainiin tuollahan pitäis jonkun tuuppia ;)

Joku kysyi värillisiä harsoja, niitä oli joskus ainakin Anttilassa, limenä ja pinkkinä muistaakseni jotain kuviota..ovat vielä varastossa niin ei muista :D

Anteeksi en taas muista kuka mutta puhetta oli portaiden ravaamisesta. Meilläkin ollaan kolmessa kerroksessa joten kohta käy pyykkäminen mielenkiintoiseksi, kun kone on kellarissa ja pyykit pitää ripustaa ylimpään kerrokseen. Pikku vinkkinä esim. Ikean kassit on käskyjä kantaa pyykkiä edestakaisin :) jää kädet vapaaksi kantamaan vaikka parivuotiasta matkassa kun tahtoo joka paikkaan mukaan...

Kärvistelen täällä janon tuskassa, tänään kello 8.00 olis sokerirasitus vihdoin ja voi ei kun ei saa juoda edes vettä. Olen kova juomaan vettä, hanan ohi ei voi kulkea juomatta ja lähteä ei voi juomatta minnekään :whistle: pitää pakata vettä mukaan pari litraa kun saa juoda niin alkaa tankkaus :LOL:

pinniksen patjasta meillä on vielä esikoiselle ostettu patja ja nyt toisella ja vielä menee kolmannelle, kun on "pissitön/yrjötön" puhdas patja ainakin toistaiseksi. Joten en näe syytä vaihtaa, mutta jos ostaisin käytetyn pinniksen ja patjan niin vaihtoon menisi patja.

Taikamyrsky ja Myrtti 26+5
 
MrsR Posti tykkää kyllä vähän turhankin paljon tuosta mokailusta. Ja siinä firmassa kun ei oikein kukaan ole valmis kantamaan vastuuta virheistä.
Useamman kerran olen joutunut reklamoimaan hävinneistä tavaroista, mutta edes pahoittelua ei ole tullut. Hienoa, että sun tapauksessa kävi näinkin hyvin :)

(.) Töissä tuli oltua viikon verran kokeilemassa, mutta viime yönä alkoi taas selkäkivut+liitoskivut viedä hermoja. Nukkumisesta ei tullut yhtään mitään. Päivystyksessä (ei synnärin, vaan peruspäivystys kunnallisella) tuli pyörähdettyä, mutta olisin joutunut jonottamaan kipuineen kaikkineen noin 5-8h joten lähdin sieltä pois ja kotiuduin hetki sitten. Onneksi yksityiselle pääsee, ja sain vielä hyvälle lääkärille ajankin työterveyden kautta. Pakko saada tähän kipuun jotain muutakin kuin parasetamoliaHarmi vaan, että taitaa nyt olla työnteko ohi tältä erää. Parempi varmasti levätä kotona kuin tehdä töitä oman ja pikkuisen terveyden uhalla. On mahdoton yhtälö tehdä työvuoroja kun ehtii nukkua sen 6h/yö kun kroppa vaatii tuplasti enemmän. Varmasti väsymys pahentaa kipujakin turhaan.
 
Huomenta!

En tiedä nyt sitten vielä mitä teen sen kaverin patjan kanssa. :) kyselen siltä että onko siihen patjaan tai sijauspatjaan koskaan päässyt mitään. :)

Viime yönä olin taas hereillä. Tuli sillanen omituinen olo, mutten muista enää millainen :D voi olla että harkkasuppareita tai sit jotai muuta. Mieskin piti masusta kiinni koko yön ja kertoi tossa ennen ku lähti töihin että näki unta koko yön vain vauvoista <3 :)

Taidan juoda teetä, syödä jotain ja nukkua uusiks! :)

Bettis ja rakas 29+4 <3
 
Voihan äitiyspakkaus:LOL:.. Posti on tosiaan aika laitos. Mullekkin on tässä ihan tän syksyn aikana käyny usein niin, et ei tuu lappua, mut ei myöskään txt:tä tai muutakaan ja saanu mennä tohon kiskalle kyseleen, et oliskohan täälä ehkä mulle jotain? Mut aamulla tuli sentä txt matkahuollolta. Tosin ei mainita, et mistä paketti on tullu tai mikä toimipiste se on :kieh: kun niitäkin on täälä ainakin kolme..

Taikamyrsky Hei, no ompa hyvä idea. Tarviikin lähteä ikeaan ihan vaan niitä pusseja varten :D

Vauvan liikkuminenEsikoinen oli tosi vähä liikkeinen, varsinkin lopussa. En sitten tosiaan tiedä, et missä vaiheessa oli sen napanuoran kaulalleen kietonut, mutta ympärillä oli, itse oon miettiny, et ne liike vähyydet saatto kyllä johtua ehkä siitäkin..:( Mutta kaikkihan vauvat ei vaan oo niin aktiivisia, poika on edelleenkin hyvin rauhallinen ja tasainen kaveri. Tytöt taas on ollu kovia monottaan ja kumpikin tommosia elosalamoita. Tämä on kyllä jotain kaikkien väliltä :D

Patja Jos se on puhdas ja aina säilytetty sisällä lämpimässä niin voisin käyttää.

Bettiksen vanvantarvike lista kuulostaa ihan hyvältä. Itse en pärjäisi ilman sitteria ja kantoliinaa/pussia, mutta kaikki ei niitäkään tarvitse. :)


(.) Hurjan herätyksen sain tänään. Vauvanen potkas niin kovaa kylkeen, et varmaan tuli mustelma :LOL:
Jaaha, sitä saisi sitten paneutua pyykkäämisen saloihin loppupäiväksi.. :whistle: jippii...

Äiti maa & Alli 29+4
 
täällä ollaan ihan kamalassa räkätaudissa:snotty:
Joka yskäsyllä tuntuu et joko pissat tulee housuun, tai vauvat putoo..

Onneks sairastan harvoin, mut näköjään joka vuosi vaan kamalammin .

Sori omanapaisuus, ajatus ei kulje, pää täynnä räkää..

T:Neiti+Prinsessat 26+5
 
(.)
Tuli käytyä lääkärissä, ja tää rouva jääkin sitten kotiin lepäilemään loppuraskauden ajaksi. Vaikka töissä sitä mielummin olisi kun olisi jotain tekemistäkin, niin mun ja lapsen hyvinvointi menee ihan kaiken muun edelle. Plaah, mitenköhän tässä saa viimeiset kuukaudet kulumaan. Kaikki vauvatavarat on laitettu jo kuntoon, pikkuiset nutut pesty jne. Eikä kai sairaalakassia vielä viitsi ruveta pakkaamaan, ehkä kuitenkin suunnittelemaan voisi vähän ruveta :LOL: Ideoita vastaanotetaan, vielä kun on muutenkin hyvää aikaa miettiä mitä kaikkea jaksaa perässään raahata miehen lisäksi :D
 
Hei taas pitkästä aikaa! Kovin on meikäläisen jutut jääneet vähille kun on pitänyt saada gradu tehtyä mutta huomenna saan hakea sen painosta! Sitten vaan kiikutus tiedekuntaan ja arvosanaa odottelemaan. Ja joulukuussa mä sitten virallisesti valmistun, vihdoin. :)

Vähän ristiriitaiset ajatukset on nyt vaan siitä kun en oo töissä mut poika on silti päiväkodissa ja vielä kokopäiväisesti. Tää ratkaisu tehtiin alkusyksystä siksi, että saisin sen gradun ihan oikeasti tehtyä. Mut nyt ei enää tavallaan olis tarvetta kokopäivähoidolle. Mut sitten jos muuttaa jotain hoitosopimuksessa niin sen pitää olla voimassa sen 3 kk. Oltiin ajateltu et poika otetaan pois päivähoidosta vasta kun vauva on syntynyt. Meneepä hankalaksi... Mitä te tekisitte??

Mut kommentoidaas vähä muittenkin juttuja. Eli Adii hienoa että täyslevon ansiosta on kertynyt lisää viikkoja ja vauva on saanut rauhassa kasvaa ja vahvistua. :)

Bettis, jos sänky+patja on hyvältä kaverilta saatu ja tiedät varmasti ettei patjaan ole pissitty/kakittu/oksennettu niin sitte ehkä voisin itse ajatella ottavani patjan sellasenaan käyttöön. Mut niinku monet sano, niin Ikeasta saa edullisesti uudenkin. :)

Pilkku_ kyseli liikkeistä. Tää meidän kaveri on tosi rauhallinen. Iltaisin ja varsinkin nukkumaan mennessä tuntuu liikkeitä enemmänkin, mut välillä tuntuu et päivisin ei juurikaan tuu liikkeitä. Paitsi että mulla liikkeet tuntuu monesti ihan tosi alhaalla, siis niin alhaalla et tuntuu että pissa tulee housuun kun toinen monottaa tonne jonnekin virtsarakkoon! :LOL: Mulla on istukka etuseinämässä, joka kyllä vaimentaa mutta esikoinen oli kyllä ihan eri maata. Mahassa oli sellaset tsembalot käynnissä vähän väliä et oksat pois! Ja kyllä toi 2,5-vuotias edelleen on aika elohopea. ;) Karkinsyönti saa kyllä joka kerta varmasti pojan mahassa hereille. :D

Vaatteiden kooista olitte myös puhunu. Mä oon ostanu varmaan 5 50-senttistä bodya ja ainaki saman verran (potku)housuja. 56-senttisiä on sitten jo enemmän. Meidän esikoinen oli pieni, 49cm ja 3250g syntyessään ja 56-kokoiset oli aluksi ihan liian isoja joten nyt ajattelin, että on kivampi jos on heti sopivaa vaatetta. Mä suosin kirppareita, niin live- kuin nettikirppujakin ja oon kyllä tehny ihan hyviä löytöjä.

Synnärin esitietolomakkeeseen kirjoitin, että haluaisin epiduraalin tai jonkun muun puudutteen jos sellaisen ehdin saada. Esikoisen synnytys kesti kaikkiaan, siis ekoista supistuksista syntymään n.10h (sairaalassa 1h 50min), ja th oli sitä mieltä et mitä luultavammin myös tämä tulokas syntyy nopeasti. Ilokaasua en halua, koska viime kerralla kokeilin eikä siitä mun mielestä ollu hyötyä. Jos mahdollista niin olis kiva kokeilla synnytysjakkaraa. :)

Influenssarokotetta en ota, eikä sitä oteta myöskään esikoiselle vaikka onkin päikyssä missä pöpöt leviää. Hän on ollut päikyssä nyt 8kk ja tänä aikana on ollu yks korvatulehdus ja muutama flunssa, joiden takia ei ole tarvinnut jäädä kotiin kuin ehkä max. yhdeksi päiväksi. Ite ajattelen niin, että en mä siihen influenssaan kuole vaikka sen saisinkin (eikä varmasti esikoinenkaan), ja sitten mennään lääkäriin hakemaan troppia jos sitä tuntuu. Esikoiselle on vakuutus, joten hänen kanssa voi sit mennä yksityiselle hakee lääkettä.

Huomenna päästään taas ultraan katsomaan mitä pikkumiehelle kuuluu. :heart: Pojalla siis on keuhkoissa kysta, jonka tilaa seurataan loppuraskauden ajan 4 viikon välein ultralla. Olis mahtavaa jos se sieltä häviäis ennen synnytystä, mutta jos ei niin sitten luultavasti synnytyksen jälkeen edelleen seuraillaan röntgenillä, magneettikuvauksella sun muilla. Onneksi kysta ei vaikuta vauvan kehittymiseen eikä meidän kummankaan eloon mitenkään. :)

Lupaan kirjoitella useammin, ettei joka kerta tuu tällasta romaania! :LOL:

Elsiliini ja pikkumies 26+0 *POKS, POKS*
 
Elsiliini Siis hetkonen? Olisitteko te siis ottamassa poikaa nyt kokonaan pois vai puolipäiväkseksi vai siis miten? Vai oonko mä niin tyhmä etten tajua :D sekin kyllä on ihan mahdollista..
Itse ottasin hoidosta pois jos siihen ei ole syytä ja täälä on kyllä riittänyt, et asiasta ilmoittaa ja on kuluvan kuun loppuun. Ja itse kun pph:na olen ollut niin eipä hoidonohjaaja mistään 3kk ole ikinä puhunut, hoitoajat muuttuu jos on muuttuakseen. Käytännöt kyllä poikkeaa paljon toisistaan.

Influenssa rokote En minäkään ajattele, että minä siihen kuolisin, tai isommat lapset. Mutta ihan pelkkä rs-virus on paha sille vastasyntyneelle. Ja ottaa päähän ihan pikkusen vaan kun maanantaina unohdin neuvolassa sen puheeksi ottaa. Minun rokotukseni kautta vauvakin olisi saanut puolustusaineita sitäkin vastaan.
 
Huomenet

Ekaksi: tervetuloa uusille!

Viime päivät olen vaan pikaisesti lueskellut viestejä, kun on ollut niin perkuleen kiire sekä töiden, että uudin kodin osalta. Rempat alkoivat maanantaina ja viime tingassa keksin ruveta vaihtelemaan kaakeleita kylpyhuoneeseen... Seinien maalien sävyt on myös päättämättä, argh. Sitten on toki pitänyt myös paikan päällä ravata tekemässä asoita. Ja kun vielä ollut vähän huolta pienestä, tuntuu, että pää on nyt vaan ylitäynnä asioita

Kelasta: ei ne kovin nopeita ole! Hakemus on kuulemma vastaanotettu 5.11. ja 23.11. tilataan äitiyspakkaus, joka sitten tulee 2 viikon kuluessa. Eli yli kk menee koko hommaan. Raha-asioista ei ollut mitään mainitaa sivuilla.

Liikkeistä joku kyseli. Meidän pieni liikkuu minusta ihan vilkkaasti, mutta en kyllä osaa suhteuttaa, kun eka raskaus. Etenkin iltaisin ja aterioiden jälkeen möyrii. Nykyään tuntuu enemmän muljahtelevan kuin potkivan. Ja masuun ilmestyy aika ajoin erinäköisiä kumpuja, joista sitten miehen kanssa arvuutellaan, että olisiko pää vai polvi. Jotain luista kuitenkin.

Kiitos kovasti tsempeistä kasvukontrolliin liittyen. Etenkin Maaritille* ja Annalinnealle, joilla omakohaista näkökulmaa asiaan. Olen ruvennut syömään isomman lounaan, josko se auttaisi asiaan mitenkään. Ja viime aikoina on töissä tullut kommentteja, että masu on kasvanut, mistä olen tähän saumaan ollut erityisen ilahtunut.

Huomenna neuvolalääkäri, se ainoa (?). Mitäs siellä tapahtuu? Ajattelin kysyä näistä kasvuasioista samalla, vaikka varsinainen kasvukontrolli on vasta viikon päästä.

Kipuja ei ole minkäänmoisia, mutta kaipaisin silti rauhallisempaa elämää.
JOtenkin tämä tulipalokiire töissä yhdistettynä remppo/muutto-härdelliin ei nyt tunnu ihan sopivalta. Mutta minkäs teet. Ihana koti on kuitenkin tulossa!

Neiti81: paranemisia!

Pikku yllätys: tsemppiä lepoon.

Muille mitä ikinä toivovat!

Tuuliannaliina ja rakas ja viikot sekaisin... 27+4?
 
  • Tykkää
Reactions: pikku yllätys
Tervehdys kaikille!
Tässä eiliset neuvolakuulumiset: :)

Rv: 29+4
RR: 114/69
Hb: Tällä kerralla ei mitattu, viimeksi 120
Sf-mitta: 27,5cm
Pissa: puhdas
Paino: +300g/vko
Liikkeet: ++
:heart:-äänet: 145-150

Kaikki ok! :) Paino on nyt noussu tähän mennessä 5kg. :) Masulla alkaa olla jo kokoa, mutta onneksi sentään vielä päälle pantavaa löytyy.. :D Kohdunpohjan korkeus käyrällä tipahdettiin alaspäin, mutta ei huolta. Oma terveydenhoitaja epäili, että viime kertainen mittaus tulos ei ole ollut oikea, jonka siis se lääkäri mittasi. ;)

Hurjaa, että perjantaina rv:t on jo 30+0.. :whistle: yht'äkkiä aika on kulunut nopsaan, kun taas alussa tuntui että viikot vaan matelivat.. muuan viikko enää ja alkaa äitiysloma, josko täällä sitten kerkeisin paremmin pistäytyä. =)

Tsemppiä kaikille!

Sirel ja :heart: iltatähtönen 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Miten nämä viikot menee näin äkkiä! Kesäkuiset käy jo nt-ultrissa. Ihan hurjaa vauhtia ollaan menty eteenpäin!

Mua jännittää nyt niin hirvittävästi, etten saanut nukuttuakaan vaan heräsin kamaliin ahdistaviin tunteisiin. Mun siskolla on tänään nt-ultra ja hänellä on nyt tänä vuonna jo kaksi keskenmenoa takana. Siis mua jännittää hänen ultra enemmän kuin omat! Ihan kamala paniikki päällä, että mitä jos onkin jotain sattunut. Hän on siis juuri nyt tällä hetkellä siellä ultrattavana. Oksennan varmaan kohta tämän jännityksen vuoksi. Toivotaan, että siellä terveenoloinen elävä otus!

MUOKS! Huh, siellä oli kaikki kunnossa. Voi hengähtää.
 
Viimeksi muokattu:
Mä nopsaan kännykällä täs heilun, kun sivut ei jostain syystä työpaikan koneella aukea.

Onneks se pakkaus löysi tiensä kotiin. :) unohdin eilen ihan kokonaan sanoa, että maksoimme lopun puolikkaan talostakin eilen eli ollaan virallisesti talonomistajia. :)

Keltakukka, muakin ois jänskänny kovasti ja oikein ihanaa, että kaikki oli hyvin. :)
Siis oikeastiko kesäkuisilla nt-ultrat jo? Apua! Aika menee hirmuista kyytiä eteenpäin, ens viikolla alkaa jo joulukuu... Kääk!

Olipa muuten työn ja tuskan takana aamuiset verensokerimittaukset - niin hikisesti tuli verta sormenpäistä että huhhuijaa. Onneks sit loppuviimein irtos sen verran, et sai mittariin lukemat. Kiva tää tautiaika, kun päivät elää hirmusti - kiire muuttu hengailuks. Hyvä sinänsä, kun toi päänsärky teki näyttävän paluun niin ei kyllä liikoja voi föönailla jne.

Tirriäinen on tänäänkin virkeä. Huh huh noita jumppia. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 27+6
 
Adii nimenomaan kyse on raskauden aiheuttamasta käsienturpomisesta joten siitä johtuu myös tämä minun rannekanavaoireyhtymä. Synnytys auttaa vaivaan joten viel on muutama kk jäljellä :LOL:
Ja ei olis niin paha jos olis vain yöllä, jokseenkin sekin alkaa tympimään ku joka aamu näyttää enemmän vaan zombilta =) mutta todellakin pitäisi muistaa, ettei tää mun tilanne ei todellakaan ole niin paha kuin mitä se voisi olla.

pikkupallo täällä yksi jalkansa turvottanut! :LOL: Huomasin toissapäivänä kun olin menossa nukkumaan että huh huh nilkat ei ole enään omat. Olin niin väsynyt silloin ettei jaksanu edes ihmetellä. Peitto vaan äkkiä päälle niin ei enään haitannut ;)

kelan mama pakkaus tuli seuraavana päivänä kun oli tullut päätöskirje postiin. Oli kyllä ihmeen ripeetä toimintaan kelalta =) Mun mielestä ihan kivan näkösiä vaatteita, tietysti yli muiden oli pari. ihan hyvin alkaa olee jo pikkukundilla vaatetta =)

Tänään tuli käytyä neuvolassa, kaikki onneksi kunnossa ja siellä se pikkunen pyörii.
samalla sai kuulla sokeritulokset. Kun en uskaltanut soittaa jos niissä olisikin ollut jotain =) joo tiedän miten kypsältä toi kuullosti :LOL: Mutta siis kunnossa oli, eikä edes rajoilla.

Ripsienpidennykset olen päättänyt ottaa ennen beiben syntyä. Eipä näytä niin hirveeltä ku makaa siellä sairaalassa =) Mulla on ollut varmaan 2 vuotta pidennykset, mutta ennen pitkää lomareissua otin pois kun ei tiennyt missä huoltaa matkalla =) Nyt vaan pitäisi löytää joku hyvä paikka jossa hinta laatu kohtaavat. Monesti kuullut paikoista jotka on ollut ylihintasia ja räpsyt karissut pois kun havut kuusesta. Mistä viimeksi ne hommasin oli kaveri joka niitä teki, mutta nytten muuttanut muualle :|

JOULU JOULU JOULU :heart: tasan kuukausi ja meikäläisellä alkaa joululoma! aaah menis nopeaa tämä aika, tai tulis edes lunta vähän niin tuntuisi edes että sieltä se tulee :D

Amore ja tiitiäinen 26+4
 
Baby shower Juhlista piti muuten kans puhumani. Ei oo tapana mun kaveripiirissäni, harmi sinänsä. En laittas ollenkaan pahakseni et saisi jotain pikku lahjoja ja saisi syödä herkkuja. Ite en ole itselleni kuitenkaan järjestämässä, riittää 3 kertaa vuodessa se leipomis/siivoamis härdelli, ei todellakaan huvita tän mahan kanssa. Leivon kyllä omaksi ilokseni, mutten jaksa nyt ite mitään kestityksiä pitää. Joulu saa riittää juhlaksi.

Hyvä juttu, et keltakukansiskolla kaikki ok! Olispa ihanaa, jos itselläkin olisi sisko samassa tilanteessa, se varmaan lähentää. No, ei auta haaveilla..

Ohhoi, nyt rupeskin mieli taas tekeen jotain herkkulämpimäisiä.. Taidan poiketa hellapoliisin sivuilta hakee ideaa :p
 
Äiti maa, niin siis oltiin aateltu, että poika olis kokopäivähoidossa about maaliskuun puoleen väliin asti. Eli vauvakin mahdollisesti ehtisi jo syntyä. Mutta nyt kun en ole töissä ja opinnotkin on purkissa, niin oon ite ruvennu miettii et onhan se vähän turhaa pitää poikaa päikyssä... Voishan sen taas muuttaa niin et olis 11 pvä kuussa päikyssä vauvan syntymään ja sen jälkeen kokonaan pois. Toisaalta hän viihtyy siellä tosi hyvin, on kavereit (jos nyt voi sanoo et 2,5-vuotiaalla on kavereita) ja kivat hoitajat. Onpas tää nyt hankalaa... : / Tavallaan en "turhaan" haluis häntä päikyssä pitää, ja onhan se niiltä pois jotka oikeesti tarttis sen hoitopaikan. Toisaalta ryhmä ei ole täysi, oisko lapsia 11 vai 12 ja paikkoja 16. Mutta kuitenkin. Täytyy jutella miehen kanssa ja yhdessä sitten päättää et mitä tehdään.
 
Jos vaikka mahtuisi mukaan vielä :)

4.2. / nninaa / 1. lapsi / EKKS ja poikaa lupailivat

Oon lukenu tätä keskustelua nyt parisen viikkoa ja aattelin et olis mukava turista teidän kanssa :)

Jos vaikka kertosin vähä omasta tilanteesta. Täytän tammikuussa 21 eli aikaste nuori vielä ja yksin periaatteessa odottelen. Erosin viime helmikuussa ja sitten semmoisesta humalaisesta kohtaamisesta exän kanssa sai alkunsa tää odotus :) Hyvissä väleissä ollaan ei siinä mitään ja kovasti pikkusta oottelee mut jotenkin vaan on semmonen olo ettei tuu olemaan mukana ihan niinkuin on lupaillu.. Tähän mennessä käyny vaan ultrissa mukana. Mutta missään vaiheessa ei sillon alussa mieleen juolahtanu ettenkö lasta pitäisi eikä oo kyllä kaduttanutaan - ainankaan vielä :D rankkaa taloudellisesti ja henkisesti jo nyt mut kyllä tässä pärjätään! On niin ihanat ystävät ja perhe :heart:
 
Elsiliini Nii just, no ne kuitenkin on ihan vaan sovittavia asioita. Soittaa/menee käymäänn päiväkodin johtajan juttusilla niin eiköhän ne ihan puhumalla saa sovittua :) Niihin vaan yleensä annetaan "joku raja" et on tosiaan edes joku roti :)
Me ollaan tykätty käydä kerhoissa, siellä on ollu aktiviteettiä ja kavereita sen verran mitä omat lapset on tarvinneet. :) Ja kokisin rankkana ne lapset viemiset ja hakemiset vauvan kans:LOL: Niinku nytkin, mä innolla odotan eskarin joululomaa, et saa itekkin lomaa silti ravaamiselta :D
Mutta varmasti asiat on selvitettävissä miten ne sitten ratkasettekin :)
 
heissuli vei!
pitkästä aikaa kirjottelen..

rokote en ite aatellu ottaa sitä. pidän aika turhana sitä..

liikkeet täällä vauva on on päivisin tosi virkee ja möyrii ja potkii vaiks kuin ja paljon ja sitten yöt ollaan ihan rauhassa ja annetaan äitin nukkua :heart:

baby shower oi, olis muuten ihanat, täytyykin vinkata siskolle tai jollekkin kaverille asiasta.. :D

perhevalmennus käytiin miehen kans pari kertaa siellä, mut pidetään sitä aika turhana joten ei sinne enään mennä..

(.) nyt on ruvennut tulemaan mullekkin noita harkkasuppareita, ja varsinkin töissä ollessa. kestävät sen puol minsaa per kerta.
toissa yönä heräsin siihen kun käänsin kylkee ni sattu ihan s**tanasti nivusiin, nekö sit on niit liitoskipuja?? :confused:
kovin on ruvennu oleen panokset lopussa töitten jälkeen, hyvä että pyykkikoneen jaksaa laittaa päälle ja pyykit kuivumaan. |O
nyt kattelemaan mahan möyrintää kun niin taas siellä tuupitaan :heart:

*saikku* & Justiina 26+1
 
Tervetuloa nninaa joukkoon! Sullakin hieman erikoisempi tilanne siis, mutta sillähän ei ole väliä - kunhan itselle se lapsi on tervetullut. :)

*saikku* mulla on ihan sama vika - töiden jälkeen on aivan naatti. Just ja just jaksaa syödä, sit alkaa koomaus sohvan ja telkkarin kanssa. :D Ja sitten pitäis het vaikka mitä vielä laittaa ja tehdä ja kaikkea. Ehkä sit joulunpyhinä... :p

Tirriäinen tykkää, kun meitsi laulaa Pinkia ja Robbie Williamsia - myös Will.i.amin This is love on tykättyjen listalla. :D :heart:

Ai niin, siitä turvotuksesta; mulla turpoo vain nilkat hitusen, on yleensä aika komea rantu sukista illalla. Onneks vain silloin, kun on työpäivä takana. Enemmän mua häiritsee noi satunnaiset krampit jalkapohjissa ja pohkeissa - niistä ei oo viel haittaa ollu öisin, mut pahoin pelkään, et jossain vaiheessa sekin alkaa.

Nyt tortillojen pariin. Nams.
 
  • Tykkää
Reactions: *saikku*
Iltaa mammat!

Piti itelle ihan lista kirjottaa että muistaa kommentoida kaikkee. :LOL:

Äitiyspakkaus Miulle äippäpakkaus tuli viikossa papereitten laiton jälkeen. Kattelinki postissa että tälle alueelle muitaki vauvoja tulossa ku postin lattialle tais jäähä vielä ainaski neljä samanlaista laatikkoa oottamaan. :)

Liikkeet Tyypin liikkeet tuntuu yleensä vaan sillon kun ite oon makuulla tai istun. Välillä ihmettelen ku ei liikkeitä tunnu päivän aikana ku muutama hento potku ja toisina päivinä muksitaan ihan kunnolla. Neuvolassa oliki puhetta että saattaa tulla rauhallinen lapsi. Rakenne ultrassa tosin ultraavalla kätilöllä meinas mennä hermot ku tyyppi pyörii ku häkkyrä ei millään meinannu antaa ottaa mittoja :LOL: että saapi nähä sitten miten rauhallinen lapsi onkaan tulossa.

Influenssa rokote Sairastin keväällä influessan ja totesin että tästä lähtien otan rokotteen ja maanantaina sainkin sen neuvolassa. En yleensäkkään tykkää olla kipeenä ja kolmen viikon sairastelu josta kaks ja puol viikkoo 38 asteen kuumeessa, meni jo ihan mahottomaks. Yleensäkkään miulle ei nosta kuumetta.

Baby Shower Lapsuuden ystävä meinaa järjestää miulle semmoset tosin miun avustuksella ku miulla noita ystäviä on ja kaikki ei tunne toisiaan niinku mie ne tunnen. Olipas hassusti selitetty mutta en osaa sitä paremminkaan selittää. :D

Turvotus En ainakaan vielä oo huomannu että turvotusta ois tullu, mutta voipihan sitä tulla jossain vaiheessa.

nninaa siullakin hieman erilainen odotus. Miun odotuksessa vauvan isä ei oo ollu mukana ollenkaan eikä oo kyselly odotuksesta mitään. Ja tiedän myös sen että jatkossa ei meinaa isyyttä tunnustaa. Tiesin sen jo ennen kuin päätin vauvan pitää, enkä aio myöskään pakottaa isyyttään tunnustamaan koska päätös pitää tämä vauva oli täysin miun. Taloudellisesti on miullaki on hieman rankkaa kun jäin työttömäks n. reilu kuukaus sitten. Mutta kohan nuo liiton rahat alkais rullaamaan kunnolla niin helpottais hieman. Ja oon odotuksen alusta asti ottanut selvää mitä kaikkia etuuksia tulen saamaan sekä laskeskellu miten tulen pärjäämään. Onneks on myös ihanat vanhemmat jotka auttaa jos tiukka paikka tulee.

Ainiin ja piti muuten laittaa noista työnimistä vielä ku ite en oo keksiny tyypille yhtään mutta nyt vauvelilla niitä on jo kolme :D Tuo Kössi on ensimmäinen minkä ystävä keksi kun näki miun masu turvotuksen odotuksen alussa. Tuleva ukki on nimenny tyypin OlgaOskariks ja tuleva mummo Herbertiks. Mutta tuota Kössi-nimeä mie ite käytän.

Mutta nyt kattelemaan tavaroita mitä veis kirpparille.

Doris87 ja Kössi 26+3
 
Hyvää iltaa ja tervetulot uusille!

Bumble mie tein toisinpäin, eli vuosi sitten opettelin virkkaamaan (koristepehmoja ja niitä mattoja jne) ja nyt sitte neulotaan :) Koulussa olin kans ihan käsi.

Turvotusta ei ole, sormus irtoo niinku ennenkin. painoa tullut 5 kiloa.

Sokeritestissä pomppasin vähän. Se viimeinen kahen tunnin arvo oli koholla, muut ok. Pitänee mitata ja seurata viikko pari, miten lähtee menemään.. Harmittaa aika lailla. Ja väsymys on tullut jonkinasteisena takaisin, tiedä sitten liittyvätkö toisiinsa. Kun hemppakin alhaalla ja se rautakuuri..

Liikkeet. On edelleen paljon. Koko ajan.

Joulu Ihan pian! :xmas:

Halibut+O 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Moi! Tervetuloa uusille ! :wave:

Ajatelkaa, kohta tosiaan on JOULU. Silloin kun plussasimme, niin mietimme, että sittenku on joulu niin ollaan jo toooosi isoja mahojemme kera :xmas: !!

Vai että on täällä muitakin, joilla turvottaa jalkoja. Tuntuu , että täällä vaan pahenee. Pitää nyt korkeintaan ostaa ne tukisukat tai sukkikset ! Heti huomenna..

Täytyy vähän kertoa omia fiiliksiä. Työelämässä vielä ollaan, enkä toistaiseksi ole saikulla sen viime kerran jälkeen. Eilen nukahdin sohvalle hetkeksi ja kun siitä sitten yritin vetäytyä sängyn puolelle, niin en kipeiden supistusten kanssa taas pystynytkään likkumaan :ashamed: :| Polvet/jalatki on ihan rikkipoikki ... mahaa nipistää (myös ylämahaa) . Tänään ollut taas tämmönen EI niin mukava päivä. Verenpaineet näköjään ovat nousseet hitusen tässä, eivät ole mitenkään korkealla, mutta korkeammat huomattavasti kuin alkuraskaudessa. Alussa oli aika pitkälti 105/68 luokkaa ja nykyään 129/85. Kauankoha sitä jaksaa jos tämmöstä on ? Mut joo on niitä parempia päiviäkin =)

Hyvät yöt, tämä mamma menee nukkumaan..
- Pikku Pallo ja mahassa möyrijä -
 
Liikkeistä, täällä ollaan päivisin aika rauhallisia ja sit tälleen iltasella kun valmistautuu ite käymään nukkumaan ni toisen mielestä sillon just on kiva alottaa kaamee rumba tuolla masussa :D

Turvotusta ei oo oikeestaan. Ainoastaan käsissä oon huomannu ku alkanu sormuksien pitäminen tuntuu niin ilkeeltä et suosiolla jätän laittamatta..

Joku mainitsi linea negrasta , miulle se ilmesty tossa muutama viikko sitten, nyt oonki sen vahvistumista ihmetelly sitte :D

Doris87 meillä tuo haluaa kuitenkin isyytensä tunnustaa. Kaikki miulle puhuu että se ois muksusta innoissaan, muttei sitä kuitenkaan miule näytä. Sillonkun kävi neuvolasta se joku perhetyöntekijä(?) täällä miun luona ni sano että jos välit on mein välillä vähänkin huonot ni miun ei kannata antaa hänen isyyttään tunnustaa ettei muksusta vaan tuu välikättä mihinkään asiaan ja kun tästä tulevalle isälle kerroin ni hyvä ettei huutamaan ruvennu että ei saa ees ajatella etteikö hän isyyttään tunnustais.. Nyt sitten kerätään rohkeutta kertoa että muksullehan tulee miun sukunimi, siitä se soppa vasta keitetään.

Onko muuten ihan yleistä että raskaana ollessa vetää suonta jaloista?
Miulla niin tapahtuu aina pelkästään öisin ja parhaimmillaan siihen herätään se 5 kertaa ja joka kerralla pitää nousta kävelemään että menee ohi.. Ja jep, syön magnesiumia..

nninaa ja möykky 29+2
 

Yhteistyössä